Weet ik niet, dat zie ik niet staan. Volgens mij is dat later pas bekend toch?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is ook bekend waardoor gedaald?
Verlaten mensen levend de IC of dood. Of zeggen ze dat niet.
Ja, ze verlaten de IC dood of levend.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is ook bekend waardoor gedaald?
Verlaten mensen levend de IC of dood.
Kinderen mogen idd buiten spelen. En die bejaarden zijn misschien al 50 getrouwd en/of komen toch niet op de IC. Flattening the curve, weet je nog?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:08 schreef StephanL het volgende:
Heerlijk man die lockdown. Kinderen spelen massaal buiten, bejaarden gaan met zijn tweeën fietsen.
Echt een goeie lockdown
Staat nog steeds haaks op het feit dat we het moeten indammen, ondanks wellicht de goede cijfers.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:08 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het is niet verboden om naar buiten te gaan.
Is er ergens data beschikbaar van dag tot dag? Heb het idee dat de daling weer afneemt (eerst -40/50 per dag)..quote:
Ik snap je punt niet helemaal. Sinds wanneer mogen ouderen niet samen naar buiten? Dat mocht al en dat blijft zo. Zolang zij afstand houden van anderen is er toch niks aan de hand?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:12 schreef StephanL het volgende:
[..]
Staat nog steeds haaks op het feit dat we het moeten indammen, ondanks wellicht de goede cijfers.
En de cijfers maar dalenquote:Op donderdag 16 april 2020 16:08 schreef StephanL het volgende:
Heerlijk man die lockdown. Kinderen spelen massaal buiten, bejaarden gaan met zijn tweeën fietsen.
Echt een goeie lockdown
quote:Er zijn de voorbije 24 uur in ons land 417 nieuwe overlijdens gemeld als gevolg van het coronavirus. Dat is het hoogste aantal in één dag tot dusver. Het merendeel van de nieuwe sterfgevallen is vastgesteld in woonzorgcentra.
Van de nieuw gerapporteerde sterfgevallen zijn er 127 geconstateerd in ziekenhuizen. In de woonzorgcentra zijn er 289 overlijdens gemeld, waarvan er al 31 procent met zekerheid bevestigd is als covid 19-patiënten.
Door de 417 nieuwe bevestigingen komt het totale aantal overlijdens in ons land op 4.857. Na vandaag zijn er meer overlijdens in woonzorgcentra dan in ziekenhuizen: 2.387 tegenover 2.379. Maar van slechts 154 gevallen in de woonzorgcentra is met absolute zekerheid vastgesteld dat de persoon in kwestie ook besmet was met het virus. In 94 procent van de gevallen is er dus geen definitief uitsluitsel.
De daling is nooit 40-50 per dag geweest.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is er ergens data beschikbaar van dag tot dag? Heb het idee dat de daling weer afneemt (eerst -40/50 per dag)..
Maar die afstand is er vaak niet. Maarja. Ik blijf weer lekker binnenquote:Op donderdag 16 april 2020 16:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet helemaal. Sinds wanneer mogen ouderen niet samen naar buiten? Dat mocht al en dat blijft zo. Zolang zij afstand houden van anderen is er toch niks aan de hand?
Zou overeenkomen met de verdubbeling die hier in NL verwacht is o.b.v. oversterfte.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:13 schreef crystal_meth het volgende:
Belgische doden: 2379 in ziekenhuizen, 2387 in woonzorgcentra.
"Bevestigde" doden: 2533
[..]
Zolang het kan is binnenblijven ook het credo. Maar dat laat niet onverlet dat het best lekker is af en toe een stukje te fietsen en/of te bewegen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maar die afstand is er vaak niet. Maarja. Ik blijf weer lekker binnen
-39 is de beste dag geweest zie ik (tot nu toe).quote:Op donderdag 16 april 2020 16:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De daling is nooit 40-50 per dag geweest.
Staat gewoon in het rapport dat het RIVM dagelijks publiceert?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
Zou heel graag willen weten hoeveel nieuwe patiënten per dag er bij komen op de IC.
Daar heb je met nice weinig inzicht in. Dan was die andere site (nvic?) een stuk overzichtelijker met 1 update per dag. Was jij het niet die hier prachtige lijstjes van had bijgehouden?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
Zou heel graag willen weten hoeveel nieuwe patiënten per dag er bij komen op de IC. Samen met het aantal nieuwe opgenomen patiënten zijn dat de getallen waaruit je kan afleiden wat de huidige maatregelen precies als resultaat hebben.
Ja, die had ik bijgehouden totdat NVIC werd overgenomen door NICE en je eigenlijk geen dagelijks overzicht meer had. Daarna zijn die persconferenties gekomen, waarbij je ook geen update meer kreeg over nieuwe patiënten.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar heb je met nice weinig inzicht in. Dan was die andere site (nvic?) een stuk overzichtelijker met 1 update per dag. Was jij het niet die hier prachtige lijstjes van had bijgehouden?
Dus zolang iemand maar één getal per dag roept heb je er meer aan? Ondanks dat je totaal geen inzicht krijgt in hoe dit getal tot stand gekomen is?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar heb je met nice weinig inzicht in. Dan was die andere site (nvic?) een stuk overzichtelijker met 1 update per dag.
quote:Op donderdag 16 april 2020 16:22 schreef kilon het volgende:
Rutte die de economie niet op 1 zet. Het is echt menens.
Die heb ik de laatste dagen niet meer ingekeken, dus had dat gemist. Thanks!quote:Op donderdag 16 april 2020 16:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Staat gewoon in het rapport dat het RIVM dagelijks publiceert?
Gisteren 40/45 tot nu toe.
En de ouders met kinderen dan die kunnen dan nog niet werken.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lijkt mij een te grote stap zonder dat je iets weet over de besmettelijkheid van kinderen.
Laten ze beter iets van het bedrijfsleven opengooien. Levert economisch ook meer op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |