Of een mondkapje effectief is tegen iets, is niet afhankelijk van het feit of ik er 1 of 100 heb liggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Daar heeft hij natuurlijk wel gewoon gelijk in.
Anderzijds werken zelfs sjaals voor een groot gedeelte tegen verspreiding.
Alleen zo kut als het 25 graden is. Niet dat mondkapjes dit niet zijn maar sjaals zijn dan nog de overtreffende trap.
https://www.viltjes.nl/bierviltjes-kopenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik begin door mijn bierviltjes heen te raken trouwens. En kan ook niet naar de kroeg om er een stel te jatten
Dan wordt het niks anders dan mensen die ziek én oud zijn moeten thuis gaan blijven.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het kan ook andersom zijn. Dat het allemaal hele sociale en actieve mensen zijn
Hoe dan ook, het toont dat we nog heel ver van groepsimmuniteit zijn en dat we echt niet kunnen significant kunnen versoepelen zonder meteen weer een explosie van ziekenhuisopnamen te krijgen.
Wat de officiële doden zijn. Gezien de oversterfte ligt het officieus nog wel iets hoger.quote:
Niet, dat is dus ook echt een doodlopende weg.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:53 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je groepsimmuniteit als je iedereen blijft opsluiten of gaat beschermen met mondkapjes?
Dat! Van Gissel moet zich helemaal niet uitlaten over schaarste, dat is een politiek argument en moet in de plenaire zaal behandeld worden. Van Gissel moet het alleen hebben over of het wel of niet effectief is. Zonder wel of niet schaarste.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of een mondkapje effectief iets tegen iets, is niet afhankelijk van het feit of ik er 1 of 100 heb liggen.
Eerder 1,2 %, je moet de oversterfte ook meerekenen.quote:
Wie is Van Gisselquote:Op donderdag 16 april 2020 10:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat! Van Gissel moet zich helemaal niet uitlaten over schaarste, dat is een politiek argument en moet in de plenaire zaal behandeld worden. Van Gissel moet het alleen hebben over of het wel of niet effectief is. Zonder wel of niet schaarste.
Dank je.quote:
Omdat het niet om jou of mij gaat maar om iedereen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of een mondkapje effectief is tegen iets, is niet afhankelijk van het feit of ik er 1 of 100 heb liggen.
Inderdaad, het moet grofweg maal 2 lijkt het.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat de officiële doden zijn. Gezien de oversterfte ligt het officieus nog wel iets hoger.
het virus gaat toch nooit meer weg, dus op de lange termijn gaat het wel lukkenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Dat worden veel overlijdens als 60% dit virus gehad moet hebben voor groeps-immuniteit.
Als de antilichamen al niet gedetecteerd kunnen worden, zijn ze dan wel in staat om een infectie te voorkomen?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:55 schreef Kyran het volgende:
Ah oversterfte meerekeken geeft inderdaad 1.2% maar dan ga je er wel vam uit dat ieder besmet persoon voldoende antilichamen aanmaakt om te detecteren.
Vanaf nu noemen we hem ver Gisselquote:
En dat neemt minimaal 20 x dit tijdsblok, zeg 2 maanden = 40 maanden; 3 jaar en 4 maanden.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Dat worden veel overlijdens als 60% dit virus gehad moet hebben voor groeps-immuniteit.
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vanaf nu noemen we hem ver Gissel
Wederom is dat geen antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Omdat het niet om jou of mij gaat maar om iedereen.
De effectiviteit is matig indien 10% een kapje draagt en 90% niet.
Wanneer dat andersom ligt is het daarentegen juist wél weer effectief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |