abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 april 2020 @ 13:58:58 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192630523
Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.

Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?

Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192630538
Denk dat alles binnen een weekje wel weer normaal is? Merk zelf bijna niets van het virus.
pi_192630559
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:58 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja das echt hetzelfde o|O
Het is zoals het is :6
pi_192630764
Spanje is bezig met plannen om alle toeristen te weren voor de hele zomer.
Ik heb mijn vakantie van juni inmiddels omgeboekt naar maart volgend jaar.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_192630901
Ik heb de boot naar Engeland geboekt voor eind juni. Ik houd er ernstig rekening mee dat ik dat geld gewoon kwijt ben.

Refund is alleen als de overtocht dan nog echt verboden is. Als ik wel mag over steken maar ter plaatse toch niets kan en mag dan heeft het weinig zin om die kant uit te gaan. Op de een of andere manier heb ik er een hard hoofd in dat mijn vakantie een succes gaat worden.
  woensdag 15 april 2020 @ 14:30:15 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192630902
Ik reserveer 2 weken vrij in juli en kijk dan wel wat mogelijk is.

Als echt helemaal niets kan ga ik mijn voortuintje wel opknappen
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 15:19:34 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192631583
Denk dat ik een jacuzzi in de tuin neem. Kutzomer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192632465
Wat wel jammer is, is dat tegen de tijd dat we weer op vakantie kunnen alle reisbureaus en vliegmaatschappijen failliet zijn. Maar gelukkig is er in eigen land ook genoeg te zien.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192632609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
Wat wel jammer is, is dat tegen de tijd dat we weer op vakantie kunnen alle reisbureaus en vliegmaatschappijen failliet zijn. Maar gelukkig is er in eigen land ook genoeg te zien.
Zullen nog genoeg bureaus en vliegtuig maatschappijen overblijven.
  woensdag 15 april 2020 @ 16:52:36 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192632922
Ik ga er van uit dat de camper in de stalling blijft staan dit jaar.
Zo niet dan valt het mee. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192633051
Nazomer sowieso een reis maken, denk dan aan oktober (Gran Canaria)

Canarische eilanden vragen nu ook al om versoepeling van de maatregelen.

https://www.euroweeklynew(...)escalation-measures/
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:50:23 #12
3542 Gia
User under construction
pi_192634663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:19 schreef Rene het volgende:
Denk dat ik een jacuzzi in de tuin neem. Kutzomer.
Lekker, decadent met een wijntje erbij, of nog decadenter....grote fles bubbels.

Wij zouden toch al thuis blijven. Lekker in de tuin werken of de blokhut opknappen. Moet nieuw dak op.

En als het weer zo'n goeie zomer wordt, missen we het buitenland toch niet.

Hopelijk wel terrassen open, met 1,5 meter afstand. Moet kunnen.
  woensdag 15 april 2020 @ 18:51:59 #13
3542 Gia
User under construction
pi_192634688
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
Wat wel jammer is, is dat tegen de tijd dat we weer op vakantie kunnen alle reisbureaus en vliegmaatschappijen failliet zijn. Maar gelukkig is er in eigen land ook genoeg te zien.
Op de bonnefooi. Gewoon aanrijden. Wij hebben nog nooit geboekt!
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 18:54:06 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192634727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Lekker, decadent met een wijntje erbij, of nog decadenter....grote fles bubbels.

Wij zouden toch al thuis blijven. Lekker in de tuin werken of de blokhut opknappen. Moet nieuw dak op.

En als het weer zo'n goeie zomer wordt, missen we het buitenland toch niet.

Hopelijk wel terrassen open, met 1,5 meter afstand. Moet kunnen.
Decadent, ja en nee. Ze zijn er steeds betaalbaarder. Leuke investering voor een verkoren zomer zodat je de jaren erna weer plezier van hebt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192635838
Spanje overweegt buitenlandse toeristen nog de hele zomer te weren.

België en Duitsland meldden vandaag dat in elk geval grootschalige evenementen tot 1 september worden afgelast.

Volgende week horen we wat de situatie voor Nederland wordt in mei.
pi_192635867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:54 schreef Rene het volgende:

[..]

Decadent, ja en nee. Ze zijn er steeds betaalbaarder. Leuke investering voor een verkoren zomer zodat je de jaren erna weer plezier van hebt.
Wij hebben een ‘gewoon’ zwembad gekocht. Geen verwarmde jacuzzi dus. Maar zo’n oversized kinderbad met pootjes.

Niet iets dat we normaal zouden kopen, als kinderloos yuppenstel. Maar ik verwacht niet dat we in juni en juli weer gewoon met zijn allen naar het strand/zwembad mogen. Dikke kans dat dit de hele zomer off-limits blijft.

Zit je daar in je kleine stadstuintje, terwijl de mussen van het dak vallen. Kun je hem maar beter nu alvast besteld hebben. Want dan zul je zien dat heel Nederland ineens zo’n ding wil. :+

Geven we hem het jaar daarop aan mijn zwager. Dan kunnen zijn kleintjes er lol mee hebben. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jake_Skywalker op 15-04-2020 20:17:13 ]
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 21:03:11 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192637661
Wat dat betreft blij dat ik een straat van een zwemmeer woon :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 15 april 2020 @ 21:15:23 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_192637889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:41 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Wij hebben een ‘gewoon’ zwembad gekocht. Geen verwarmde jacuzzi dus. Maar zo’n oversized kinderbad met pootjes.

Niet iets dat we normaal zouden kopen, als kinderloos yuppenstel. Maar ik verwacht niet dat we in juni en juli weer gewoon met zijn allen naar het strand/zwembad mogen. Dikke kans dat dit de hele zomer off-limits blijft.

Zit je daar in je kleine stadstuintje, terwijl de mussen van het dak vallen. Kun je hem maar beter nu alvast besteld hebben. Want dan zul je zien dat heel Nederland ineens zo’n ding wil. :+

Geven we hem het jaar daarop aan mijn zwager. Dan kunnen zijn kleintjes er lol mee hebben. :)
Hebben wij ook. Groot ding. Met filter dus kun je maanden laten staan. Jacuzzi hoeft van mij ook niet. Lijkt me qua onderhoud ook teveel gedoe of teveel stroom. Al zal t vast meevallen aangezien elke tokkie er wel eentje in de tuin heeft staan tegenwoordig.

Wij hebben zelfs 2 van die grote opblaasdingen erin (een unicorn!!) Zonder kinderen _O_
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192638065
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
  woensdag 15 april 2020 @ 21:33:24 #20
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192638263
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Er zal geen vliegtuig naartoe gaan en de grenzen zullen in de gaten worden gehouden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192638276
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Denk dat je de grens niet overkomt
pi_192638361
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Succes met een camping vinden.
pi_192638423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:33 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Denk dat je de grens niet overkomt
De Belgische grens al niet inderdaad :')
pi_192638439
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Ik denk dat de Guardia Civil dat wel gaat lukken hoor :Y

België zul je misschien nog wel in komen, al zul je daar met de hele familie nog best wel eens tegengehouden kunnen gaan worden als niet noodzakelijk verkeer.

Maar Frankrijk kun je sowieso wel vergeten om daar binnen te rijden, laat staan Spanje.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192640885
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:15 schreef ZarB het volgende:

[..]

Hebben wij ook. Groot ding. Met filter dus kun je maanden laten staan. Jacuzzi hoeft van mij ook niet. Lijkt me qua onderhoud ook teveel gedoe of teveel stroom.
Zo'n jacuzzi/hottub lijkt me typisch iets wat je in een opwelling koopt, een keer of twee keer in zit en vervolgens nooit meer naar omkijkt, omdat het zo’n gedoe is. :+

Doen jullie er ook chloor bij in?
  Moderator woensdag 15 april 2020 @ 23:56:00 #26
236264 crew  capricia
pi_192640983
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Jullie zijn een soort funeral-crashers? Spanje is in rouw.
Definitely not CIA
pi_192641143
Ik ga er vanuit dat tot begin 2021 geen normaal leven mogelijk is
Interessant he ?
pi_192642908
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Je klinkt als iemand die in de file gaat staan voor de Hornbach. "Ik heb die schroeven nodig, zie me maar tegen te houden!"
Maar veel plezier, Harrie. *O*
Go hard or go home
pi_192642983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Lekker, decadent met een wijntje erbij, of nog decadenter....grote fles bubbels.

Wij zouden toch al thuis blijven. Lekker in de tuin werken of de blokhut opknappen. Moet nieuw dak op.

En als het weer zo'n goeie zomer wordt, missen we het buitenland toch niet.

Hopelijk wel terrassen open, met 1,5 meter afstand. Moet kunnen.
Jacuzzi vind ik echt totaal niet decadent. Elke Jan boerenlul heeft tegenwoordig zo'n ding staan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192643041
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Altijd fijn een privejacht hebben en je daarna toe laten varen. :D
pi_192644596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 07:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Altijd fijn een privejacht hebben en je daarna toe laten varen. :D
Telegraaf had vanochtend een headline over de anderhalve-meter-vakantie, kan het niet lezen want betaalmuur maar mensen met een boot hebben best mazzel denk ik in deze periode
pi_192644740
Als het advies van de Onderwijsraad wordt opgevolgd en de zomervakantie ingekort gaat worden, wordt het probleem voo veel mensen automatisch opgelost. Ok, voor veel andere mensen komt er ook een probleem bij, maar dé oplossing is er toch niet.
  donderdag 16 april 2020 @ 10:08:19 #33
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192644781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Spanje overweegt buitenlandse toeristen nog de hele zomer te weren.

België en Duitsland meldden vandaag dat in elk geval grootschalige evenementen tot 1 september worden afgelast.

Volgende week horen we wat de situatie voor Nederland wordt in mei.
Al mijn concerten/festivals op één na zijn nu al naar 2021 verplaatst. Het laatste is in juli en wacht alleen totdat er een uitspraak is van de overheid zodat ze verzekerd zijn voor de sof. EK en OS zijn ook verplaatst. Miljardencircussen worden verplaatst maar er verwachten hier mensen om in de nazomer weer in het vliegtuig naar Gran Canaria te kunnen stappen? 8)7
pi_192644935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Al mijn concerten/festivals op één na zijn nu al naar 2021 verplaatst. Het laatste is in juli en wacht alleen totdat er een uitspraak is van de overheid zodat ze verzekerd zijn voor de sof. EK en OS zijn ook verplaatst. Miljardencircussen worden verplaatst maar er verwachten hier mensen om in de nazomer weer in het vliegtuig naar Gran Canaria te kunnen stappen? 8)7
Er zijn nog geen vakanties gecanceld later dan 1 juni..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_192645939
Ze moeten trouwens wel de mensen die een buitenlandse vakantie hebben geboekt de toegang tot de Nederlandse stranden moeten ontzeggen vanwege ruimtegebrek.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 16 april 2020 @ 11:23:32 #36
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192645971
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:20 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Er zijn nog geen vakanties gecanceld later dan 1 juni..
Nee maar dacht jij serieus dat ze wereldwijde miljardenevents cancelen maar dan de kuddes wel weer groen licht zouden geven om bij elkaar te gaan zitten hokken op miljoenen campings en resorts?
  donderdag 16 april 2020 @ 11:24:10 #37
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192645979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef vipergts het volgende:
Ze moeten trouwens wel de mensen die een buitenlandse vakantie hebben geboekt de toegang tot de Nederlandse stranden moeten ontzeggen vanwege ruimtegebrek.
Wat een onzin.
pi_192647156
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 09:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Telegraaf had vanochtend een headline over de anderhalve-meter-vakantie, kan het niet lezen want betaalmuur maar mensen met een boot hebben best mazzel denk ik in deze periode
Valt tegen hoor.

Een paar dagen weg met de boot is nu heel lastig, zo niet onmogelijk.

Veel jachthavens zijn gesloten voor passanten. Voor anker overnachten met je boot mag op veel plekken ook niet meer. Daarnaast draaien bruggen en sluizen niet meer voor pleziervaart. In België is de pleziervaart zelfs helemaal verboden.

Je zou denken dat je op het water op veilige afstand zit van iedereen. Maar als heel bootminnend Nederland het water op zou gaan (bij gebrek aan beter) heb je toch een boel onnodige activiteit: Boodschappen halen voor onderweg, in de haven je boot vol laden, dan met zijn allen door de sluis, na een dag zeilen je boot aanleggen in een andere haven om te overnachten, KNRM die uit moet rukken voor bootjes met motorpech etc etc.

Vandaar dat men nu probeert men de pleziervaart zo veel mogelijk te ontmoedigen.
pi_192647473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nee maar dacht jij serieus dat ze wereldwijde miljardenevents cancelen maar dan de kuddes wel weer groen licht zouden geven om bij elkaar te gaan zitten hokken op miljoenen campings en resorts?
Ik denk dat op een bepaald moment het economisch verlies van alle toeristische landen groter word dan de zorgkosten, dat denk ik..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 16 april 2020 @ 13:37:27 #40
338319 ZarB
Piña colada
pi_192648037
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:46 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Zo'n jacuzzi/hottub lijkt me typisch iets wat je in een opwelling koopt, een keer of twee keer in zit en vervolgens nooit meer naar omkijkt, omdat het zo’n gedoe is. :+

Doen jullie er ook chloor bij in?
Precies dat dus.

Ja, chloor, pompje, filter, chloorstrips, netje etc etc. Alles wat je je laat aansmeren kan gebruiken hebben we. Het bad staat hier meestal een maand of 2/3.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192649095
Oktoberfeest al afgelast.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-door-coronacrisis

Houdt je echt maar geen illusies. De komende maanden zal je geen vakantie kunnen houden of feesten kunnen vieren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192649286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:20 schreef delano.888 het volgende:
Er zijn nog geen vakanties gecanceld later dan 1 juni..
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Al mijn concerten/festivals op één na zijn nu al naar 2021 verplaatst. Het laatste is in juli en wacht alleen totdat er een uitspraak is van de overheid zodat ze verzekerd zijn voor de sof. EK en OS zijn ook verplaatst. Miljardencircussen worden verplaatst maar er verwachten hier mensen om in de nazomer weer in het vliegtuig naar Gran Canaria te kunnen stappen? 8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oktoberfeest al afgelast.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-door-coronacrisis

Houdt je echt maar geen illusies. De komende maanden zal je geen vakantie kunnen houden of feesten kunnen vieren.
Ik denk dat het het beste is om het idee van een vakantie voor dit jaar maar los te laten. Al die speculatie en onzekerheid geeft ook een hoop stress en spanning.

Dan is het fijner om te investeren in een prettig verblijf thuis (waar mogelijk). Koop die hangmat, dat bubbelbad of die veel te dure barbeque die je altijd al wilde hebben. Haal een beamer, voor je eigen thuisbioscoop. Lekker decadent de economie stimuleren. Maak er een feestje van, want voorlopig ga je toch nergens heen. :)

Het is ook handig om alvast na te denken over een eventuele hittegolf. Vluchten naar het zwembad of een airconditioned kantoor is er zeker de eerste helft van de zomer niet bij. Dus moet je het thuis comfortabel zien te houden. Hoe warm wordt het bij jou thuis? Wat zou je kunnen doen om de grootste hitte weg te nemen?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:37 schreef ZarB het volgende:

Ja, chloor, pompje, filter, chloorstrips, netje etc etc. Alles wat je je laat aansmeren kan gebruiken hebben we. Het bad staat hier meestal een maand of 2/3.
Ah, ok. Denk dat wij dat er ook maar bij halen dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jake_Skywalker op 16-04-2020 15:07:43 ]
pi_192649345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:43 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Valt tegen hoor.

Een paar dagen weg met de boot is nu heel lastig, zo niet onmogelijk.

-O-
pi_192649394
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Ik denk dat het het beste is om het idee van een vakantie voor dit jaar maar los te laten. Al die speculatie en onzekerheid geeft ook een hoop stress en spanning.

Hoe? Ik had allang een vlieg vakantie geboekt, en omdat die pas half juli is, is het nog niet gecanceld.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Dus moet je het thuis comfortabel zien te houden. Hoe warm wordt het bij jou thuis? Wat zou je kunnen doen om de grootste hitte weg te nemen?
Plat zwart dak, vorige zomer al 36 graden binnen. Ventilators kunnen er niet tegen op en airco kan niet fatsoenlijk (huurhuis) vette pech dus.

Snap je dat ik nog hoop hou dat mijn vakantie door gaat?

Oja, en ik heb dan wel een balkon, maar kan me niet voorstellen dat die een opblaaszwembad met water kan houden (qua gewicht)

[ Bericht 2% gewijzigd door DX11 op 16-04-2020 15:08:25 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 16 april 2020 @ 15:06:36 #45
338319 ZarB
Piña colada
pi_192649436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik denk dat het het beste is om het idee van een vakantie voor dit jaar maar los te laten. Al die speculatie en onzekerheid geeft ook een hoop stress en spanning.

Dan is het fijner om te investeren in een prettig verblijf thuis (waar mogelijk). Stimuleer de economie en koop die hangmat, dat bubbelbad of die veel te dure barbeque die je altijd al wilde hebben. Maak er een feestje van, want voorlopig ga je toch nergens heen. :)

Het is ook handig om alvast na te denken over een eventuele hittegolf. Vluchten naar het zwembad of een airconditioned kantoor is er zeker de eerste helft van de zomer niet bij. Dus moet je het thuis comfortabel zien te houden. Hoe warm wordt het bij jou thuis? Wat zou je kunnen doen om de grootste hitte weg te nemen?
[..]

Ah, ok. Denk dat wij dat er ook maar bij halen dan.
ja is echt de moeite waard met een groot bad. Water blijft lekker fris en je hoeft maar 1 x te vullen en te legen. Oh ja, leg er ook een zeil overheen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192649470
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hoe? Ik had allang een vlieg vakantie geboekt, en omdat die pas half juli is, is het nog niet gecanceld.
[..]

Plat zwart dak, vorige zomer al 36 graden binnen. Ventilators kunnen er niet tegen op en airco kan niet fatsoenlijk (huurhuis) vette pech dus.

Snap je dat ik nog hoop hou dat mijn vakantie door gaat?
Tuurijk snap ik dat. Bij ons (volksbuurtje) wordt het ook moeilijk warm.
We plakten isolatiedekens tegen de ramen, dat hielp wel. Al zag het er wel uit als een wietplantage :')
pi_192649822
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:30 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb de boot naar Engeland geboekt voor eind juni. Ik houd er ernstig rekening mee dat ik dat geld gewoon kwijt ben.

Refund is alleen als de overtocht dan nog echt verboden is. Als ik wel mag over steken maar ter plaatse toch niets kan en mag dan heeft het weinig zin om die kant uit te gaan. Op de een of andere manier heb ik er een hard hoofd in dat mijn vakantie een succes gaat worden.
Annuleringsverzekering. Nederland heeft de hele wereld Rood/Oranje gekleurd (niet reizen/ alleen absoluut noodzakelijke reizen), waardoor je je geld bij de verzekering kan halen.

Zo heb ik mijn vliegticket naar Bali terug gekregen.
  donderdag 16 april 2020 @ 15:34:02 #48
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192649857
Denk gewoon net zoals vorig jaar , de hele zomer op m'n zolderkamer World of Warcraft en Fortnite doen
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 16 april 2020 @ 16:32:45 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192650696
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 13:04 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik denk dat op een bepaald moment het economisch verlies van alle toeristische landen groter word dan de zorgkosten, dat denk ik..
Ja dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat je niet heel slim bent om dan op een kluitje te gaan zitten "omdat het weer mag" want landen die de boel weer opengooien uit economische motieven daar mag je best kanttekeningen bij zetten.

Lees anders even wat er gebeurde in Oostenrijk, waar ze de boel openhielden tot nadat de wintersporters weer weg waren ondanks alle signalen dat het fout aan het gaan was. Oostenrijk is dan nog een land waar ik best een hoge pet van opheb qua verantwoordelijkheidsgevoel en organisatie. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als Turkije zegt dat het best weer kan en mensen hier doodleuk weer een resortje gaan boeken.

Een jaar niet op vakantie (in het buitenland of in de vorm die je gewend bent) is echt niet zo erg
pi_192650906
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:32 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Annuleringsverzekering. Nederland heeft de hele wereld Rood/Oranje gekleurd (niet reizen/ alleen absoluut noodzakelijke reizen), waardoor je je geld bij de verzekering kan halen.

Zo heb ik mijn vliegticket naar Bali terug gekregen.
Dan moet je wel een annuleringsverzekering afsluiten. Die kost me gewoon te veel voor het bedrag wat het dekt en de kans dat ik niet ga. Ik ga het gewoon afwachten. Als of NL of VK reizen verbied krijg ik het wel terug en anders is het gewoon jammer. Je hoort mij er niet over janken, zelf die gok genomen om geen verzekering af te sluiten voor die ruim tweehonderd euro. Gewoon afwachten en hopen dat mijn reisje alsnog doorgaat, dat geld ga ik geen boterham minder om eten.
pi_192652017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef vipergts het volgende:
Ze moeten trouwens wel de mensen die een buitenlandse vakantie hebben geboekt de toegang tot de Nederlandse stranden moeten ontzeggen vanwege ruimtegebrek.
de scholen moeten ook weer zsm open om mensen zoals jij weer bij te spijkeren
  vrijdag 17 april 2020 @ 12:35:13 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192664272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hoe? Ik had allang een vlieg vakantie geboekt, en omdat die pas half juli is, is het nog niet gecanceld.
[..]

Plat zwart dak, vorige zomer al 36 graden binnen. Ventilators kunnen er niet tegen op en airco kan niet fatsoenlijk (huurhuis) vette pech dus.

Snap je dat ik nog hoop hou dat mijn vakantie door gaat?

Oja, en ik heb dan wel een balkon, maar kan me niet voorstellen dat die een opblaaszwembad met water kan houden (qua gewicht)
Ja natuurlijk snapt iedereen dat je hoop houdt. En ik hoop ook voor je dat dit hittegolf dan precies valt wanneer je daar zit en niet hier in je te warme huis. Maar zelfs al kun je weg, dan heb je nog steeds een grotere kans dat je in een te warm huis zit dan dat die hittegolven zich gaan houden aan jouw boekingsdatum en zul je alsnog iets moeten verzinnen om om te gaan met de hitte.

En opnieuw: dat iets mag wil niet zeggen dat het verstandig is. Dus als jij straks half juli weg mag, zou ik even heel goed nadenken of je veiligheid een beetje in de hand te houden is op je bestemming en dat de autoriteiten daar geen mooi weer (hihi) spelen om het toerisme niet te ontmoedigen omdat ze hun economische belangen boven jouw gezondheid stellen.
pi_192665383
Zodra het weer mag gaan hele volksstammen weer gewoon richting de playa's enzo. Die denken echt niet na of het nog verstandig is.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 17 april 2020 @ 14:45:57 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192666576
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:31 schreef Karstman het volgende:
Zodra het weer mag gaan hele volksstammen weer gewoon richting de playa's enzo. Die denken echt niet na of het nog verstandig is.
Daar ben ik dus ook bang voor.
  vrijdag 17 april 2020 @ 15:14:40 #55
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192667131
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:31 schreef Karstman het volgende:
Zodra het weer mag gaan hele volksstammen weer gewoon richting de playa's enzo. Die denken echt niet na of het nog verstandig is.
Kortom, voorlopig nog een tijdje zorgen dat het niet mag.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192669440
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:31 schreef Karstman het volgende:
Zodra het weer mag gaan hele volksstammen weer gewoon richting de playa's enzo. Die denken echt niet na of het nog verstandig is.
Laten de wetenschappers eens definitief goed uitzoeken hoe besmettelijk je bent in de buitenlucht incl zon en wind.
Dan pas kan je oordelen wat wel of niet verstandig is
pi_192669640
Wordt de late herfst...
  vrijdag 17 april 2020 @ 17:47:54 #58
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_192669781
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:03 schreef Rene het volgende:
Wat dat betreft blij dat ik een straat van een zwemmeer woon :s) !
Waar dan heel NL heen gaat..wil je dan ook niet zijn..met corona perikelen lijkt me.. alhoewel jij de rustige momentjes vast zal weten.
Ik ga lekker thuis rommelen of werken..zie wel maak me er niet druk over ..dan is het allemaal veel beter te behappen. ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 17 april 2020 @ 17:56:42 #59
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192669940
Nou ... ik ben even een weekendje weg. 20 km verderop in een huisje met mijn veestapel in het bos. Heerlijk! Kleinschalig denken kan zomaar een geweldig leuke vakantie betekenen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192670115
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Laten de wetenschappers eens definitief goed uitzoeken hoe besmettelijk je bent in de buitenlucht incl zon en wind.
Dan pas kan je oordelen wat wel of niet verstandig is
Wellicht is hutje mutje op het strand of de camping met warm weer wel niet zo’n probleem als we eerst dachten. Er zijn aanwijzingen dat het buiten met warm weer niet zo snel gaat als binnen.

Maar voordat je daar bent moet je eerst wel hutje mutje bij elkaar in de trein, bus en vliegtuig. En dan zit je wel binnen. In een droge airco lucht.

Bovendien zorgt massaal toerisme voor enorme uitwisseling/kruisbestuiving van mensen uit verschillende gebieden. In Friesland ligt het aantal besmettingen nog laag. Maar als Friese vakantiegangers massaal Friesland gaan verlaten, komen ze ook met mensen uit andere gebieden in aanraking. En voor je het weet heerst het ook in Friesland.

Mijn hoop is nu vooral gericht op een ontdekking van een antiviraal medicijn. Dat corona iets wordt waar je een ‘kuurtje’ voor neemt. Dan zouden we alweer naar buiten kunnen zonder te hoeven wachten op dat vaccin :)
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:08:30 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192670161
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Laten de wetenschappers eens definitief goed uitzoeken hoe besmettelijk je bent in de buitenlucht incl zon en wind.
Dan pas kan je oordelen wat wel of niet verstandig is
In de buitenlucht is het allemaal niet zo'n probleem. Het ernaar toe gaan en het aldaar gebruik maken van gemeenschappelijke voorzieningen is dat wel.
pi_192671052
Stel dat je gewoon op vakantie kan maar Spanje/Turkije/Noem-een-land besluit ineens dat alle toeristen eerst twee weken verplicht in quarantaine moeten zitten.
Zit je mooi opgesloten in je hotel of appartement ,huisje,sleurhut.
Dan zit ik liever thuis hoor.
Vakantie komt dan wel weer een keer als er een middel is gevonden tegen covid19.
pi_192671480
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik ga er vanuit dat tot begin 2021 geen normaal leven mogelijk is
Ik hou het op september 2022 dan valt het hoogstwaarschijnlijk allemaal wel mee met dit griepje.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:25:07 #64
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_192671835
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik hou het op september 2022 dan valt het hoogstwaarschijnlijk allemaal wel mee met dit griepje.
Behalve dat de economie naar de knoppen is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_192672351
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef quirina het volgende:
Stel dat je gewoon op vakantie kan maar Spanje/Turkije/Noem-een-land besluit ineens dat alle toeristen eerst twee weken verplicht in quarantaine moeten zitten.
Zit je mooi opgesloten in je hotel of appartement ,huisje,sleurhut.
Dan zit ik liever thuis hoor.
Vakantie komt dan wel weer een keer als er een middel is gevonden tegen covid19.
Helemaal mee eens
  Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 20:10:31 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192672861
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:47 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Waar dan heel NL heen gaat..wil je dan ook niet zijn..met corona perikelen lijkt me.. alhoewel jij de rustige momentjes vast zal weten.
Ik ga lekker thuis rommelen of werken..zie wel maak me er niet druk over ..dan is het allemaal veel beter te behappen. ;)
Het is een zwemplas tussen de huizen door, alles in verbinding -met. Dus ik ga tussen de huizen het water in terwijl de rest van Nederland naar de twee strandjes gaan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192674421
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]

In de buitenlucht is het allemaal niet zo'n probleem. Het ernaar toe gaan en het aldaar gebruik maken van gemeenschappelijke voorzieningen is dat wel.
Als je op de fiets(voor de mazzelaars) of met de auto gaat en netjes afstand houdt als je een ijsje gaat kopen lijkt me het echt niet zo’n probleem om van het zomer aan een Nederlands strand te liggen.
pi_192674423
Zodra het weer kan ga ik weer naar Italië.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192674473
Ik wacht alles af.
Misschien in de herfst op vacatie, eind september.
En wel in de buurt, vliegen wordt het niet.
Als niet in het nabije buitenland, dan in Nederland, rustig plekje in het noorden.
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:52:33 #70
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_192674668
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 20:10 schreef Rene het volgende:

[..]

Het is een zwemplas tussen de huizen door, alles in verbinding -met. Dus ik ga tussen de huizen het water in terwijl de rest van Nederland naar de twee strandjes gaan.
Klinkt als perfect *) :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_192677149
Je zou juist zeggen dat resorts en hotels prima te organiseren zijn qua afstand houden. Minder kamers verhuren en, in t geval van buffet etc, geef je zoveel mensen tijdslotten om eten te halen. Wat meer ligbedjes weghalen, etc.

Camping is juist lastiger met gemeenschappelijke gebouwen enzo.

Maar een huisje in de buurt van een strand met keuken...dat moet lukken zoubje denken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192679538
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 00:20 schreef kalinhos het volgende:
Je zou juist zeggen dat resorts en hotels prima te organiseren zijn qua afstand houden. Minder kamers verhuren en, in t geval van buffet etc, geef je zoveel mensen tijdslotten om eten te halen. Wat meer ligbedjes weghalen, etc.

Camping is juist lastiger met gemeenschappelijke gebouwen enzo.

Maar een huisje in de buurt van een strand met keuken...dat moet lukken zoubje denken.
En de reis erheen....

Je bent bijna gelimiteerd aan de auto.
Ik zie vliegmaatschappijen niet kunnen voldoen aan 1.5 meter afstand. Daar zijn de marges veel te klein voor om dat rendabel te kunnen uitvoeren.
pi_192679957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hoe? Ik had allang een vlieg vakantie geboekt, en omdat die pas half juli is, is het nog niet gecanceld.
[..]

Plat zwart dak, vorige zomer al 36 graden binnen. Ventilators kunnen er niet tegen op en airco kan niet fatsoenlijk (huurhuis) vette pech dus.

Snap je dat ik nog hoop hou dat mijn vakantie door gaat?

Oja, en ik heb dan wel een balkon, maar kan me niet voorstellen dat die een opblaaszwembad met water kan houden (qua gewicht)
Mobiele aircos heb je vanaf 200 euro, wij hebben er twee gekocht. Ook precies om die reden, nu bestellen heb je nog kans. Die dingen zijn met de zomer totaal uitverkocht.
pi_192679964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik denk dat het het beste is om het idee van een vakantie voor dit jaar maar los te laten. Al die speculatie en onzekerheid geeft ook een hoop stress en spanning.

Dan is het fijner om te investeren in een prettig verblijf thuis (waar mogelijk). Koop die hangmat, dat bubbelbad of die veel te dure barbeque die je altijd al wilde hebben. Haal een beamer, voor je eigen thuisbioscoop. Lekker decadent de economie stimuleren. Maak er een feestje van, want voorlopig ga je toch nergens heen. :)

Het is ook handig om alvast na te denken over een eventuele hittegolf. Vluchten naar het zwembad of een airconditioned kantoor is er zeker de eerste helft van de zomer niet bij. Dus moet je het thuis comfortabel zien te houden. Hoe warm wordt het bij jou thuis? Wat zou je kunnen doen om de grootste hitte weg te nemen?
[..]

Ah, ok. Denk dat wij dat er ook maar bij halen dan.
Exact wat wij al gedaan hebben, dure weber bbq en dus 2 aircos in huis gehaald. Gewoon ter voorbereiding voor wat extra comfort thuis. Het is volslagen idioot om nu te brainstormen over een vakantie die er deze zomer niet zal komen.
pi_192679967
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 00:20 schreef kalinhos het volgende:
Je zou juist zeggen dat resorts en hotels prima te organiseren zijn qua afstand houden. Minder kamers verhuren en, in t geval van buffet etc, geef je zoveel mensen tijdslotten om eten te halen. Wat meer ligbedjes weghalen, etc.

Camping is juist lastiger met gemeenschappelijke gebouwen enzo.

Maar een huisje in de buurt van een strand met keuken...dat moet lukken zoubje denken.
Er zijn campings met privé sanitair, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Zal niet zo massaal zijn daardoor.

Huisje in de buurt van strand met keuken, check. Daar woon ik :P .
pi_192682928
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:32 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Exact wat wij al gedaan hebben, dure weber bbq en dus 2 aircos in huis gehaald. Gewoon ter voorbereiding voor wat extra comfort thuis. Het is volslagen idioot om nu te brainstormen over een vakantie die er deze zomer niet zal komen.
Precies. Want die vakantie komt er niet. Niet deze zomer.

Natuurlijk zijn er mogelijkheden om zonder al teveel besmettingsgevaar op vakantie te gaan. Maar tijdens een gewone zomer is de vraag naar dit soort accommodaties al groot. Dat huisje op loopafstand van het strand? Dat is in de normale wereld altijd allang volgeboekt. Die kleinschalige boerencamping, zelfde verhaal. Mijn ouders moesten hun caravan plekje in januari al boeken, anders was het weg.

Laat staan in deze corona tijden, waarin dit soort privé accommodaties de enige overgebleven optie zijn. En heel het land nog meer toe is aan vakantie dan anders, omdat ze het helemaal gehad hebben met deze situatie.

Vergeet het maar. :')

quote:
17s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:33 schreef douche-eendje het volgende:

Huisje in de buurt van strand met keuken, check. Daar woon ik :P .
Tenzij je toevallig al zo iets hebt natuurlijk :)
  zaterdag 18 april 2020 @ 13:10:14 #77
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192683100
Gewoon alles op eigen risico. Laat bejaarden lekker thuis zitten en iedereen die het aandurft gewoon weer gaan leven. 1.5 meter aanhouden in supermarkten en niet bij je oma op bezoek. Klaar.

Al vraag ik me af of die oudjes niet liever gewoon bezoek zouden krijgen in plaats van maandenlang zonder familie. Maar dat vraagt niemand. Natuurlijk.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192683168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 12:56 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Laat staan in deze corona tijden, waarin dit soort privé accommodaties de enige overgebleven optie zijn. En heel het land nog meer toe is aan vakantie dan anders, omdat ze het helemaal gehad hebben met deze situatie.

Vergeet het maar.
Begin deze eeuw hadden we mond- en klauwzeer waardoor in ieder geval alle boerencampings dicht waren en nog wat regio's op de koop toe. Hoewel ik toen niet op de bonnefooi durfde was het toen geen enkel probleem om in NL alsnog een camping te krijgen. Die mkz duurde wel minder lang en trof minder mensen maar toch... Mogelijk willen mensen helemaal niet meer op pad?
pi_192683179
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 13:10 schreef matthijst het volgende:
Gewoon alles op eigen risico. Laat bejaarden lekker thuis zitten en iedereen die het aandurft gewoon weer gaan leven. 1.5 meter aanhouden in supermarkten en niet bij je oma op bezoek. Klaar.

Al vraag ik me af of die oudjes niet liever gewoon bezoek zouden krijgen in plaats van maandenlang zonder familie. Maar dat vraagt niemand. Natuurlijk.
En dan Amerika achterna? Voer die discussie maar ergens anders.
pi_192683206
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2020 13:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

En dan Amerika achterna? Voer die discussie maar ergens anders.
Desnoods wat meer risico inderdaad. Dit gaat te traag.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192683365
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 13:10 schreef matthijst het volgende:
Gewoon alles op eigen risico.
En hoe ga je dat dan praktisch uitvoeren?

Hoe ga je bepalen dat een zorgmedewerker of chauffeur van levensmiddelen die zich 2 weken na de vakantie ziek meldt met Corona verschijnselen de ziekte heeft opgelopen op vakantie, of tijdens het werk?

Of is dat noodzakelijke werk na de vakantie ook ineens 'op eigen risico'?

En hoe wil je het 'eigen risico' gaan invullen? Ontzeg je het recht op medische zorg? Of ontzeg je alleen de vergoeding op medische zorg? Ontzeg je ook doorbetaald ziekteverlof en de ziektewet uitkering? Moet de persoon ook nevenschade aan de werkgever vergoeden?
pi_192683721
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Vergeet je niet het filmpje te plaatsen waarin de Guardia Civil je huilende familie oppakt?
Dat is als je Spanje weet te halen uiteraard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192683797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 00:20 schreef kalinhos het volgende:
Je zou juist zeggen dat resorts en hotels prima te organiseren zijn qua afstand houden. Minder kamers verhuren en, in t geval van buffet etc, geef je zoveel mensen tijdslotten om eten te halen. Wat meer ligbedjes weghalen, etc.

Camping is juist lastiger met gemeenschappelijke gebouwen enzo.

Maar een huisje in de buurt van een strand met keuken...dat moet lukken zoubje denken.
Het probleem is alleen dat vakantievierders natuurlijk niet de hele dag op hun hotelkamer gaan zitten in de zomer. Die gaan naar het strand, museum of toeristische attractie. En die gaan ernaar toe in volle vliegtuigen of 10 uur op elkaar gepakt in een volle auto.

Dus nee....doe maar niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192683825
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:32 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Exact wat wij al gedaan hebben, dure weber bbq en dus 2 aircos in huis gehaald. Gewoon ter voorbereiding voor wat extra comfort thuis. Het is volslagen idioot om nu te brainstormen over een vakantie die er deze zomer niet zal komen.
Ook onze gedachte. Koelkast vol met speciaalbier, zwembadje, terrassetje, bbq in de hoek. Alleen die airco’s zijn wel echt duur, en waar laat je die slang...
pi_192683891
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 14:15 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ook onze gedachte. Koelkast vol met speciaalbier, zwembadje, terrassetje, bbq in de hoek. Alleen die airco’s zijn wel echt duur, en waar laat je die slang...
Ik zou het gelijk goed doen en een split-unit laten plaatsen. Alleen gaat dat voor deze zomer niet meer lukken vrees ik.

Mobiel blijft klooien.
  zaterdag 18 april 2020 @ 14:44:24 #86
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192684207
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 13:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En hoe ga je dat dan praktisch uitvoeren?

Hoe ga je bepalen dat een zorgmedewerker of chauffeur van levensmiddelen die zich 2 weken na de vakantie ziek meldt met Corona verschijnselen de ziekte heeft opgelopen op vakantie, of tijdens het werk?

Of is dat noodzakelijke werk na de vakantie ook ineens 'op eigen risico'?

En hoe wil je het 'eigen risico' gaan invullen? Ontzeg je het recht op medische zorg? Of ontzeg je alleen de vergoeding op medische zorg? Ontzeg je ook doorbetaald ziekteverlof en de ziektewet uitkering? Moet de persoon ook nevenschade aan de werkgever vergoeden?
Op eigen risico als in; ik ben niet bang voor corona en met mij waarschijnlijk nog een paar miljoen mensen. En is het nu niet dan wel over twee maanden. Als de meivakanties niet doorgaan en de zomervakanties gecanceld zijn.
Ik snap niet dat iedereen zo graag een jaar van z'n leven weg flikkert en de economie.om zeep helpt.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 18 april 2020 @ 14:53:19 #87
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192684319
Ik ga m’n vakantie helemaal annuleren.
Na berichten dat Schiphol zeker tot 2023 nodig heeft voor het weer draait als voorheen, geeft me het idee dat een reisvoucher die een jaar geldig is, waardeloos is.

Ik denk dat veel reisbureaus en vliegmaatschappijen gaan omvallen de komende tijd.

Het lijkt maar erger en erger te worden allemaal.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192684374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 14:44 schreef matthijst het volgende:

[..]

Op eigen risico als in; ik ben niet bang voor corona en met mij waarschijnlijk nog een paar miljoen mensen. En is het nu niet dan wel over twee maanden. Als de meivakanties niet doorgaan en de zomervakanties gecanceld zijn.
Ik snap niet dat iedereen zo graag een jaar van z'n leven weg flikkert en de economie.om zeep helpt.
Ik denk ook niet dat er veel zijn die dat graag doen. Met de nadruk op graag.
pi_192684663
lekker hoor, 15000 testen gedaan en 42 positief hier in Australië.

en dan nog steeds voorlopig geen terrasjes en scholen open binnen 1 maand en versoepeling van regels, lijkt me ook logisch omdat ze deze cijfers zo willen houden en liefst nog lager natuurlijk.

er komt ook een app aan, hoe meer mensen het gebruiken, hoe sneller alles open kan.
vrije keuze
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192684918
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat vakantievierders natuurlijk niet de hele dag op hun hotelkamer gaan zitten in de zomer. Die gaan naar het strand, museum of toeristische attractie. En die gaan ernaar toe in volle vliegtuigen of 10 uur op elkaar gepakt in een volle auto.

Dus nee....doe maar niet.
Musea en toeristische attracties dicht. Vliegreizen is ook lastig. Argument van auto vind ik wat vreemd, dit zijn zo goed als altijd al mensen die toch de hele dag al samen onder 1 dak wonen.

Strand moet 1,5 meter gewoon lukken natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192684935
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 14:44 schreef matthijst het volgende:

[..]

Op eigen risico als in; ik ben niet bang voor corona en met mij waarschijnlijk nog een paar miljoen mensen. En is het nu niet dan wel over twee maanden. Als de meivakanties niet doorgaan en de zomervakanties gecanceld zijn.
Ik snap niet dat iedereen zo graag een jaar van z'n leven weg flikkert en de economie.om zeep helpt.
Het punt is natuurlijk dat t prima is als jij op eigen risico accepteert dat je het kan krijgen. Maar als het nodig is wil je dan uiteraard geholpen worden in het ziekenhuis, waardoor het 'eigen risico' eigenlijk het risico van de gemeenschap wordt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192685049
Zodra er weer vluchten naar Azië gaan vertrek ik. Heb mn oorspronkelijke vliegtickets geannuleerd en sta in de startblokken om weer te kunnen boeken. Het duurt me allemaal te lang, we helpen alles om zeep zo. Ik heb geen zin om een jaar mijn reizen stil te leggen.
pi_192685124
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:49 schreef DebielStudentje het volgende:
Zodra er weer vluchten naar Azië gaan vertrek ik. Heb mn oorspronkelijke vliegtickets geannuleerd en sta in de startblokken om weer te kunnen boeken. Het duurt me allemaal te lang, we helpen alles om zeep zo. Ik heb geen zin om een jaar mijn reizen stil te leggen.
JIJ JIJ JIJ...... :{
je doet je naam echt eer aan
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192685140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:49 schreef DebielStudentje het volgende:
Zodra er weer vluchten naar Azië gaan vertrek ik. Heb mn oorspronkelijke vliegtickets geannuleerd en sta in de startblokken om weer te kunnen boeken. Het duurt me allemaal te lang, we helpen alles om zeep zo. Ik heb geen zin om een jaar mijn reizen stil te leggen.
De kans dat je een kaartje weet te krijgen zal klein zijn. Misschien kan je de komende jaren alleen een kaartje krijgen als je kan aantonen dat je een heel goede reden hebt om naar Azië te gaan.
Geen toerisme de komende jaren.

quote:
Aantal vluchten vanaf Schiphol op vroegst in 2023 op oude niveau
https://www.at5.nl/artike(...)-2023-op-oude-niveau
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 april 2020 @ 15:57:27 #95
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192685143
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

JIJ JIJ JIJ...... :{
je doet je naam echt eer aan
Denk jij dat iedereen op vakantie kan na een jaar, als alles plat heeft gelegen?
Natuurlijk niet, dan wordt pas opgebouwd. En dat gaat jaren duren.
Als die tijd nog terug komt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 18 april 2020 @ 16:03:05 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192685201
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:41 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Het punt is natuurlijk dat t prima is als jij op eigen risico accepteert dat je het kan krijgen. Maar als het nodig is wil je dan uiteraard geholpen worden in het ziekenhuis, waardoor het 'eigen risico' eigenlijk het risico van de gemeenschap wordt.
Draaien ze de IC's om: standaard 500 plekken voor overige gevallen. 500 plekken voor risicopersonen en 1000 voor de groep die lekker binnen zit.

Met buiten rondlopen bouw je mee aan groepsimmuniteit. Plus 't percentage per leeftijdsgroep datbziekenhuisopname nodig heeft ligt stukken hoger voor (hoog)bejaarden. Dus als je die groepen vrolijk blijft beschermen kan de rest van de wereld misschien weer normaal leven.

Neem persoonlijk liever het risico op corona (misschien al gehad, wie zal het zeggen, griep na carnaval), en weer normaal op vakantie dan dit suffe thuiszitten en niks doen.
3 weken Japan al gecanceld, zomervakantie zal ook wel niks worden. USA in augustus :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192685493
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:31 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mobiele aircos heb je vanaf 200 euro, wij hebben er twee gekocht. Ook precies om die reden, nu bestellen heb je nog kans. Die dingen zijn met de zomer totaal uitverkocht.
Succes met je energie rekening, ik ook onder plat dak, geen enkel probleem, warmte is vooral psychisch.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192685884
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

JIJ JIJ JIJ...... :{
je doet je naam echt eer aan
Dat valt allemaal reuze mee. We kunnen niet alles stil gooien voor een klein deel van de bevolking. Daarnaast zal ik niet terugkomen als ik er eenmaal ben, dus ik breng ook niks mee terug.
pi_192686721
Aangezien iedereen nu geen vakantiedagen opneemt hoe zullen werkgevers het vinden als iedereen straks tegelijk vrij wil?

Of gaat iedereen zijn vakantiedagen verkopen?
Is daar bij bedrijven genoeg geld voor?
  zaterdag 18 april 2020 @ 19:05:29 #100
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192687733
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Succes met je energie rekening, ik ook onder plat dak, geen enkel probleem, warmte is vooral psychisch.
Ah joh, is heerlijk in de zomer voordat je gaat slapen. Lekker je kamer laten afkoelen, daar betaal ik graag wat extra pieken voor. Volgend jaar zonnepanelen dus dan dalen de kosten nog meer. Nee hoor. Zie het als prima comfort, je vakantiegeld heb je toch staan?
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:26:24 #101
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192689003
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De kans dat je een kaartje weet te krijgen zal klein zijn. Misschien kan je de komende jaren alleen een kaartje krijgen als je kan aantonen dat je een heel goede reden hebt om naar Azië te gaan.
Geen toerisme de komende jaren.
[..]

Overdrijven is ook een vak, Jezus zeg
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:34:40 #102
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192689115
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 18:02 schreef AlwaysConnected het volgende:
Aangezien iedereen nu geen vakantiedagen opneemt hoe zullen werkgevers het vinden als iedereen straks tegelijk vrij wil?

Of gaat iedereen zijn vakantiedagen verkopen?
Is daar bij bedrijven genoeg geld voor?
Wettelijke vakantiedagen kun je niet verkopen.
pi_192689338
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:37 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Succes met een camping vinden.
Bedankt. Komt goed.
pi_192689494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:26 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak, Jezus zeg
Jij denkt serieus dat hij deze zomer met het vliegtuig op vakantie kan naar Azië?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192690690
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 19:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ah joh, is heerlijk in de zomer voordat je gaat slapen. Lekker je kamer laten afkoelen, daar betaal ik graag wat extra pieken voor. Volgend jaar zonnepanelen dus dan dalen de kosten nog meer. Nee hoor. Zie het als prima comfort, je vakantiegeld heb je toch staan?
Ik heb geen problemen met warmte, nog . Met kou.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192694679
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 08:31 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Mobiele aircos heb je vanaf 200 euro, wij hebben er twee gekocht. Ook precies om die reden, nu bestellen heb je nog kans. Die dingen zijn met de zomer totaal uitverkocht.
best inefficient en flinke bak herrie ten opzichte van een split airco.
ik heb in februari een A-merk split airco laten installeren voor 1200 euro in de slaapkamer.

maar eerst maar eens thuis zien te komen want wij zijn nog "op vakantie" in Australie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Predator40 op 19-04-2020 07:23:04 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 19 april 2020 @ 11:30:33 #107
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192696729
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 06:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

best inefficient en flinke bak herrie ten opzichte van een split airco.
ik heb in februari een A-merk split airco laten installeren voor 1200 euro in de slaapkamer.

maar eerst maar eens thuis zien te komen want wij zijn nog "op vakantie" in Australie.

Inefficient of niet, voor ons voldoet het goed voor die paar echt warme dagen per jaar. We moeten bovendien in 2 verschillende kamers koelen op 2 verdiepingen. Dan zijn 2 split airco devices een net wat te grote uitgave voor incidenteel gebruik.
pi_192696764
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 20:34 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wettelijke vakantiedagen kun je niet verkopen.
En als je deze te lang spaart kan de werkgever ze ook nog eens zomaar laten vervallen. Dus alle mensen die denken hun flinke vakantiedagen voorraad naar volgend jaar mee te kunnen nemen raken die dagen alsnog kwijt. ;)
  zondag 19 april 2020 @ 11:58:48 #109
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_192697071
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 11:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als je deze te lang spaart kan de werkgever ze ook nog eens zomaar laten vervallen. Dus alle mensen die denken hun flinke vakantiedagen voorraad naar volgend jaar mee te kunnen nemen raken die dagen alsnog kwijt. ;)
Niet als je ze voor 1 juli opneemt.
sig verwijderd door FA
pi_192697107
En al het bovenwettelijke (dus alles meer dan 20 obv 40u p/w) mag je een jaar of 5 meenemen dacht ik.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 19 april 2020 @ 12:09:51 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192697208
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 16:57 schreef DebielStudentje het volgende:

[..]

Dat valt allemaal reuze mee. We kunnen niet alles stil gooien voor een klein deel van de bevolking. Daarnaast zal ik niet terugkomen als ik er eenmaal ben, dus ik breng ook niks mee terug.
Elk land zal daar anders over denken, zo ook aziatische landen. (waar ouderen vaak een belangrijke rol nog hebben, en aanzien hebben).

Ik verwacht niet dat heel azie opeens open in zijn geheel gaat. Sommige landen zullen de komende jaren alleen buitenlanders toelaten als je kan bewijzen geen covid te hebben, of immuun te zijn. Wellicht in combinatie met verplichte quarantaine
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 19 april 2020 @ 12:14:08 #112
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192697259
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 12:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Elk land zal daar anders over denken, zo ook aziatische landen. (waar ouderen vaak een belangrijke rol nog hebben, en aanzien hebben).

Ik verwacht niet dat heel azie opeens open in zijn geheel gaat. Sommige landen zullen de komende jaren alleen buitenlanders toelaten als je kan bewijzen geen covid te hebben, of immuun te zijn. Wellicht in combinatie met verplichte quarantaine
We zullen zien hoe ver ze gaan als ze erg afhankelijk zijn van toeristen. :7
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192697609
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 12:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Elk land zal daar anders over denken, zo ook aziatische landen. (waar ouderen vaak een belangrijke rol nog hebben, en aanzien hebben).

Ik verwacht niet dat heel azie opeens open in zijn geheel gaat. Sommige landen zullen de komende jaren alleen buitenlanders toelaten als je kan bewijzen geen covid te hebben, of immuun te zijn. Wellicht in combinatie met verplichte quarantaine
Ik ben daar geen buitenlander, maar staatsburger. Dus ik hoop dat dat helpt dan.
pi_192697690
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

We zullen zien hoe ver ze gaan als ze erg afhankelijk zijn van toeristen. :7
Ach.. Zuid-Europese landen hebben al lekker geld gekregen van het rijke Noord Europa dus die komen de zomer wel door.
En anders zeuren ze wel om meer geld.
  zondag 19 april 2020 @ 12:58:35 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192697836
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 12:40 schreef DebielStudentje het volgende:

[..]

Ik ben daar geen buitenlander, maar staatsburger. Dus ik hoop dat dat helpt dan.
Waarom kan je nu niet gaan dan? Er zijn her en der nog steeds vluchten, alleen veel minder.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192698052
Ik ga er vanuit dat ik in juli niet naar de Spaanse Costa kan met de sleurhut. Gisteren dus maar eens een paar (top)campings in NL gebeld, maar helaas ze zijn eigenlijk allemaal al volgeboekt.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192698173
Je kan ook bij een boer op een minicamping gaan staan.
Dikke kans dat veel boeren er nu eentje gaan beginnen om een centje bij te verdienen.
pi_192698453
Ik had deze zomer voor het eerst voldoende geld en vakantie uren om weer eens lekker wer weg op vakantie te gaan (Azië). De aankomende 3 jaar gaat het er niet inzitten ivm opleiding van werk. Dus ik baal wel. Enige hoop is dat ik met kerst nog 2 weken kan gaan, maar dat wordt dan niet 2 weken rondreizen, want dat is te kort.
  maandag 20 april 2020 @ 01:11:48 #119
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192707757
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat hij deze zomer met het vliegtuig op vakantie kan naar Azië?
Eind dit jaar komt dat wel weer op gang. En jij zegt jaren.
pi_192707843
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 01:11 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Eind dit jaar komt dat wel weer op gang. En jij zegt jaren.
Daar zou ik niet vanuit gaan, geen idee waar je precies heen gaat, maar als dat land Corona vrij is, en het hier nog enigszins speelt, reken er dan maar op dat je er niet binnen komt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 20 april 2020 @ 01:52:13 #121
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192707846
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 01:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daar zou ik niet vanuit gaan, geen idee waar je precies heen gaat, maar als dat land Corona vrij is, en het hier nog enigszins speelt, reken er dan maar op dat je er niet binnen komt.
Ik lees een hoop als als als. Niemand weet het. Ik gok dat het eind dit jaar qel weer langzaam op gang komt.
pi_192707855
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 01:52 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Ik lees een hoop als als als. Niemand weet het. Ik gok dat het eind dit jaar qel weer langzaam op gang komt.
Waarom moet je überhaupt naar Azië?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 20 april 2020 @ 08:25:36 #123
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192709084
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 01:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom moet je überhaupt naar Azië?
Ik hoef niet naar Azie. Heb ik nergens gezegd?
pi_192709405
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 08:25 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Ik hoef niet naar Azie. Heb ik nergens gezegd?
Sorry, verkeerd gelezen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192714490
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarom kan je nu niet gaan dan? Er zijn her en der nog steeds vluchten, alleen veel minder.
Ik moet het collegejaar afmaken, omdat ik anders niet kan afstuderen. En daarbij lukt het me niet om een vlucht te boeken naar mijn land. (ik heb het wel geprobeerd, maar aangezien het 3 vluchten zijn krijg ik het niet voor elkaar)
pi_192739994
Rutte gaat iig niet, liet hij soort van doorschemeren in de allerlaatste vraag. Verder wilde hij er niet al teveel over zeggen.
sig verwijderd door FA
pi_192740133
Ik wil niet op vakantie eind juni, verzekering dekt wel bij code oranje/rood maar pas 5 dagen van tevoren.

Ik wil niet het risico lopen ergens vast te komen zitten met een klein kind.

Maar als ik zelf annuleer is het bonnetje voor mij. Dan maar afwachten totdat het duidelijk is vanuit de overheden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 20:21:34 ]
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 21 april 2020 @ 20:47:34 #128
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192740755
Ik cancel. Neem mijn aanbetaling maar voor lief.
pi_192740815
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik cancel. Neem mijn aanbetaling maar voor lief.
Wat is het voordeel daarvan tov afwachten tot de aanbieder cancelt?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 21 april 2020 @ 22:05:55 #130
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192742691
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 20:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat is het voordeel daarvan tov afwachten tot de aanbieder cancelt?
Dat ik niet nog eens 1000 euro moet aftikken waar ik alleen een coronacheque voor krijg
Die ik ook nog eens onder betaalde voorwaarden moet spenderen.
pi_192742856
Ligt er ook aan bij wie je geboekt hebt.

En ook hoeveel dagen je voor vertrek zit.
pi_192743595
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:05 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Dat ik niet nog eens 1000 euro moet aftikken waar ik alleen een coronacheque voor krijg
Die ik ook nog eens onder betaalde voorwaarden moet spenderen.
Voor zover ik heb gehoord ben je absoluut niet verplicht om een waardebon aan te nemen en krijg je altijd je geld terug als je daar om vraagt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 21 april 2020 @ 22:54:26 #133
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192743863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:41 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Voor zover ik heb gehoord ben je absoluut niet verplicht om een waardebon aan te nemen en krijg je altijd je geld terug als je daar om vraagt.
Het is eind juni in Frankrijk. Ook risico dat we wel mogen gaan maar er geen zak te doen is. Soit, die aanbetaling neem ik wel voor lief. Als ik deze week cancel weet ik in ieder geval wat ik heb.
pi_192748697
Matig nieuws voor mensen die op vakantie willen komende zomer:

Wat vinden we hiervan?

quote:
The external borders of the Schengen Area will probably remain shut until summer, the European Commissioner for Internal Market and Services Thierry Breton said on Tuesday, speaking for French-Monegasque radio station RMC.

According to Commissioner Breton, the issue is still being discussed, while revealing that there will be additional constraints to respect and pointing out that the battle against the Coronavirus has not been won yet.

"I see impatience, five weeks of confinement is long, and we are asking questions, but we have to come back to realistic things," the Commissioner said during his interview.

Later during the Tuesday videoconference with EU lawmakers, asked by the MEPS on the reopening of borders, the Commissioner said that this would depend on the health situation, asserting that border closure and controls lifting needs to be done through coordinated actions of Member States.

"We will do our utmost to make sure we are as harmonized as possible in trying to allow controlled movement and travel while meeting obligations and measures," he told MEPs.

He also told to MEPs during the videoconference that tourism is one of the hardest-hit sectors in the current health crisis in Europe, announcing that a special summit in September or October could be organized to deal with the fallout of the pandemic.

During the morning interview with RMC, he also talked about the topic of tourism and its revival.

"We need a real plan for tourism," Commissioner Breton said.

According to the World Tourism Organization, the industry will suffer a drop in activity in 2020, which will cost 300 to 500 billion euros worldwide or almost a third of the revenue generated in 2019.

The organization estimates that France alone will see a loss of 40 billion euros per one quarter alone, while millions of jobs could be lost at the European level.

Only today the French Transport and Environment Minister Elisabeth Borne called on French citizens not to plan vacancies outside the country for this summer, reminding them adding that it is a priority to allow activities resume from May 11 and on, and not to travel long distances.

On the meantime, the Czech Republic's President Milos Zeman has suggested that all borders of the country should remain sealed off for a year, in order to prevent another surge of infections in the country, that may be caused from arrivals from outside.

Whereas in mid-April, the French President Emanuel Macron warned that the external borders of the Schengen Area and the Schengen Associated States might remain shut until September, as a measure against another wave of Coronavirus infections in the territory that may be caused by an outer factor, as travellers coming from the US and other countries.
Bron:
https://www.schengenvisai(...)ays-eu-commissioner/
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 22 april 2020 @ 11:27:16 #135
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192748715
Lekker weg in eigen land.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 22 april 2020 @ 15:28:45 #136
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_192752021
Ga eind augustus week naar Oostenrijk. Guesthaus (kom er al jaren). Ga van de week eens mailen of er daar überhaupt dan wel iets te doen is ivm corona. Al gaat Oostenrijk nu wel langzaam uit de lockdown. Anders maar een jaar thuis
Net efkes anges
pi_192752286
Misschien vanaf oktober naar de Canarische Eilanden?

Canarische eilanden: geen buitenlandse toeristen voor oktober

"Buitenlanders die naar de Canarische eilanden willen, zijn pas vanaf oktober weer welkom, zegt de president van de eilanden Ángel Víctor Torres in El Mundo. Hij wil de hotels vanaf juli eerst openstellen voor de lokale bevolking. Daarna zouden ook mensen uit andere delen van Spanje welkom zijn. Buitenlandse toeristen moeten wachten tot het laatste kwartaal."

Niet mijn favo bestemming en ik ben er afgelopen september al geweest, maar toch; iets beter dan niets enzo. ;)

No Tenerife holidays 'until October' as officials 'want locals to have a break first'
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192752315
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:54 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Het is eind juni in Frankrijk. Ook risico dat we wel mogen gaan maar er geen zak te doen is. Soit, die aanbetaling neem ik wel voor lief. Als ik deze week cancel weet ik in ieder geval wat ik heb.
Zonde toch?! Dekt je verzekering bij oranje/rood reisadvies?
Meet niet waar in Frankrijk, maar ALS het open is kun je er donder op zeggen dat er ook wat te doen zal zijn.
pi_192753139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:26 schreef Bessensap het volgende:
Matig nieuws voor mensen die op vakantie willen komende zomer:

Wat vinden we hiervan?
[..]

Bron:
https://www.schengenvisai(...)ays-eu-commissioner/
Dan zou je binnen Schengen wel op vakantie mogen, of lees ik het nou verkeerd.
Ik ben al blij als ik binnen NL al gewoon met de trein op stap mag
pi_192753218
Op de een of andere manier verwacht ik dat het allemaal niets wordt met reizen en vakantie dit jaar. De kosten die tik tot nog toe gemaakt heb is een boot naar UK voor iets van 250 euro en daar een week met een groep een gids gehuurd. Die boot is waarschijnlijk jammer geld maar het zij zo. Die gids heb ik het mee te doen. Ik heb al voorgesteld die toch deels te vergoeden en dat gesprek loopt ook begreep ik.

Om een lang verhaal kort te houden, ik heb nauwelijks activiteiten en spaar daardoor wat geld uit. Het lijkt mij een goed idee om (kleine) campings e.d. waar ik heen zou zijn gegaan toch zeg een kwart van de anders gemaakte kosten toe te schuiven. We schieten er ook niets mee op als er van alles omvalt.

Ben ik te sentimenteel of is dit wel een goed plan?
pi_192753433
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:47 schreef qajariaq het volgende:
Op de een of andere manier verwacht ik dat het allemaal niets wordt met reizen en vakantie dit jaar. De kosten die tik tot nog toe gemaakt heb is een boot naar UK voor iets van 250 euro en daar een week met een groep een gids gehuurd. Die boot is waarschijnlijk jammer geld maar het zij zo. Die gids heb ik het mee te doen. Ik heb al voorgesteld die toch deels te vergoeden en dat gesprek loopt ook begreep ik.

Om een lang verhaal kort te houden, ik heb nauwelijks activiteiten en spaar daardoor wat geld uit. Het lijkt mij een goed idee om (kleine) campings e.d. waar ik heen zou zijn gegaan toch zeg een kwart van de anders gemaakte kosten toe te schuiven. We schieten er ook niets mee op als er van alles omvalt.

Ben ik te sentimenteel of is dit wel een goed plan?
Vind het in ieder geval wel super aardig! :)
pi_192754102
https://www.luchtvaartnie(...)erlandse-luchthavens

Voor de mensen die toch nog willen vliegen. ;)
pi_192755234
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:57 schreef Basp1 het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)erlandse-luchthavens

Voor de mensen die toch nog willen vliegen. ;)
Nog best wat. De vraag is alleen wat er in bepaalde landen gebeurd als je aankomt.
  woensdag 22 april 2020 @ 19:30:45 #144
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_192755416
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:18 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nog best wat. De vraag is alleen wat er in bepaalde landen gebeurd als je aankomt.
Twee weken carantaine
Dan kan je weer terug en bij aankomst weer twee weken carantaine
  woensdag 22 april 2020 @ 19:32:59 #145
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_192755456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Twee weken carantaine
Dan kan je weer terug en bij aankomst weer twee weken carantaine
Klinkt als een droomreis! O+
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 22 april 2020 @ 19:35:40 #146
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_192755502
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Klinkt als een droomreis! O+
Iig 4 weken kost en inwoning
En elke dag medische toezicht
pi_192756806
Als ik een test moet doen voor te mogen vliegen, ga ik dus nooit meer vliegen. Zo doen ze de test:

nope, ill just stay quarantined thanks.
https://reddit.com/r/oddl(...)_quarantined_thanks/
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 22 april 2020 @ 21:15:35 #148
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192757176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef delano.888 het volgende:
Als ik een test moet doen voor te mogen vliegen, ga ik dus nooit meer vliegen. Zo doen ze de test:

nope, ill just stay quarantined thanks.
https://reddit.com/r/oddl(...)_quarantined_thanks/
Dit is geen grap? Zo ziet het er wel uit
pi_192757253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 21:15 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit is geen grap? Zo ziet het er wel uit
Nee dit is serieus, al word er in het filmpje schijnbaar wel een beetje lomper gedaan dan nodig, aldus de reacties.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 23 april 2020 @ 00:02:35 #150
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192760371
quote:
99s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:47 schreef qajariaq het volgende:
Op de een of andere manier verwacht ik dat het allemaal niets wordt met reizen en vakantie dit jaar.
Joh.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192761593
Canarische eilanden pas ( met geluk ) in oktober/november open voor buitenlandse toeristen
Australie nog zeker 3 a 4 maanden de grenzen gewoon dicht ( daar zit ik nu dus vandaar dat ik dat weet )

Evenementen voor oktober worden nu al afgelast.

professionele sport misschien vanaf september zonder publiek ?

zonder vaccin/geneesmiddel blijven er gewoon nog maatregelen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192761600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef delano.888 het volgende:
Als ik een test moet doen voor te mogen vliegen, ga ik dus nooit meer vliegen. Zo doen ze de test:

nope, ill just stay quarantined thanks.
https://reddit.com/r/oddl(...)_quarantined_thanks/
ik ben zelf getest....echt totaal niks aan de hand en ze doen het veel sneller dan dit, en zeker niet rond draaien in je hersenen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 23 april 2020 @ 13:14:19 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192766199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 04:51 schreef Predator40 het volgende:
Canarische eilanden pas ( met geluk ) in oktober/november open voor buitenlandse toeristen
Australie nog zeker 3 a 4 maanden de grenzen gewoon dicht ( daar zit ik nu dus vandaar dat ik dat weet )

Evenementen voor oktober worden nu al afgelast.

professionele sport misschien vanaf september zonder publiek ?

zonder vaccin/geneesmiddel blijven er gewoon nog maatregelen.
Hoe los jij dit nu op voor jezelf? Heeft nogal impact kan ik me zo voorstellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192768641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Twee weken carantaine
Dan kan je weer terug en bij aankomst weer twee weken carantaine
Er zijn genoeg mensen die met hun all-inclusive vakantie elk jaar vrijwillig twee weken in quarantaine gaan in een resort.
pi_192770084
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:10 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die met hun all-inclusive vakantie elk jaar vrijwillig twee weken in quarantaine gaan in een resort.
Klopt alleen mag je in deze variant niet je kamer af
pi_192771529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 19:30 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Twee weken carantaine
Dan kan je weer terug en bij aankomst weer twee weken carantaine
wat is carantaine?
pi_192771784
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:33 schreef lighted het volgende:

[..]

wat is carantaine?
zoals klinkt :P
pi_192776898
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe los jij dit nu op voor jezelf? Heeft nogal impact kan ik me zo voorstellen
voor ons heeft het nog geen grote impact......kan alles vanuit australië regelen, alleen nog onzeker hoe en wanneer we thuis komen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192784660
Tuinzwembaden raken nu al aardig uitverkocht. Was ik er toch mooi op tijd bij :)
pi_192866125
In Belgie denkt de kustburgemeester Tommelein aan verplicht mondkapje aan het strand! Kom je gebruind met witte neus en wangen thuis. :-D
pi_192867360
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 22:33 schreef daniela_007 het volgende:
In Belgie denkt de kustburgemeester Tommelein aan verplicht mondkapje aan het strand! Kom je gebruind met witte neus en wangen thuis. :-D
Mwoah als ik naar mezelf kijk wil ik juist op het strand mn hoofd een beetje uit de zon houden, dus prima. Als dat er voor zorgt dat je weer de zee in kan en op een strand (met afstand naar de rest) kan liggen, prima
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192867907
https://www.telegraaf.nl/(...)oerisme-weer-op-kier

Iemand leuke tips/huisjes/linkjes?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192868894
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 00:49 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oerisme-weer-op-kier

Iemand leuke tips/huisjes/linkjes?
als vliegen op een hoop verse stront......de tering....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 30 april 2020 @ 07:19:08 #164
22565 asco
Los in deze tent
pi_192869178
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:40 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Tuinzwembaden raken nu al aardig uitverkocht. Was ik er toch mooi op tijd bij :)
Hierzo 8 x 4 x 1.5m in de grond gebouwd.
Grasveld van 300m2.
En binnen overal airco.
Vrijstaand ook dus lekker feesten met het volume goed luid. :7

Ik blijf wel thuis hoor, nooit een straf.. _O_
pi_192869388
Reis naar Bali geannuleerd, nu voor september een losstaand vakantiehuis in Limburg geboekt, met gratis annuleren.
pi_192871099
https://www.thesun.co.uk/(...)ajorca-travel-brits/

Misschien toch nog wat opties om te reizen.

Ik ga de gok niet nemen dit jaar. Misschien volgend jaar zomer.
pi_192874658
Iemand eigenlijk enig idee wanneer het SGR een update geeft. Als je de website en de voucher voorwaarden leest dan kunnen we allemaal in Juni gewoon op vakantie...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_192875086
Hè ja en dan kom je juni lekker Spanje of Portugal of Italië binnen...
Zijn de stranden gesloten.
Is het zwembad gesloten.
Mag je 14 dagen in je hotelkamer of appartement zitten.
Kan je geen auto huren.
Kan je niet eten in een restaurantje of een drankje drinken op een terras.
Zijn alle toeristische attracties/ bezienswaardigheden gesloten.

Volgend jaar zomer misschien een keer, een keer een zomer in eigen land doorbrengen is ook geen ramp.
We hebben een bootje en een zomerhuisje dus we vermaken ons wel.
pi_192875656
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:25 schreef quirina het volgende:
Hè ja en dan kom je juni lekker Spanje of Portugal of Italië binnen...
Zijn de stranden gesloten.
Is het zwembad gesloten.
Mag je 14 dagen in je hotelkamer of appartement zitten.
Kan je geen auto huren.
Kan je niet eten in een restaurantje of een drankje drinken op een terras.
Zijn alle toeristische attracties/ bezienswaardigheden gesloten.

Volgend jaar zomer misschien een keer, een keer een zomer in eigen land doorbrengen is ook geen ramp.
We hebben een bootje en een zomerhuisje dus we vermaken ons wel.
Spanje en Italië gaan de horeca vanaf 1 juni weer opstarten. Spanje zelfs al vanaf 11 mei. De eilanden maandag al.

Een auto huren kan nu ook al. Zwembaden gaan in mei open.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 16:05:48 ]
pi_192875717
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Spanje en Italië gaan de horeca vanaf 1 juni weer opstarten. Spanje zelfs al vanaf 11 mei. De eilanden maandag al.

Een auto huren kan nu ook al. Zwembaden gaan in mei open.
Ja, Spanjaarden moeten ook wat te doen hebben met vakantie in eigen land.
Reken maar niet dat je als Nederlandse toerist wat kan doen, je mag eerst 2 weken in quarantaine in een aftands hotel bij een vliegveld verblijven en vervolgens is je vakantie voorbij
pi_192875805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:07 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Ja, Spanjaarden moeten ook wat te doen hebben met vakantie in eigen land.
Reken maar niet dat je als Nederlandse toerist wat kan doen, je mag eerst 2 weken in quarantaine in een aftands hotel bij een vliegveld verblijven en vervolgens is je vakantie voorbij
En de bron daarvan is?

Het geboekte hotel in Frankrijk vroeg me van de week nog of ik kwam in juni. Ik ga niet, want de beurs is afgelast, maar ik ben welkom.

Je weet hoe belangrijk toerisme voor die landen is?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 16:15:27 ]
pi_192875827
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

En de bron daarvan is?
Geen, maar zal het veel verschillen met wat ik zeg? Denk je als Nederlandse toerist daar vrijelijk rond te kunnen lopen?
pi_192875848
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:15 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Geen, maar zal het veel verschillen met wat ik zeg? Denk je als Nederlandse toerist daar vrijelijk rond te kunnen lopen?
In juni wel. Ik denk zelfs vanaf half mei al. Berichten wijzen daar veel meer op dan op jouw verhaal.

Geld is ook hard nodig. En toeristen brengen dat.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 16:16:43 ]
pi_192875872
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

In juni wel. Ik denk zelfs vanaf half mei al. Berichten wijzen daar veel meer op dan op jouw verhaal.

Geld is ook hard nodig. En toeristen brengen dat.
Niet als toeristen de volksgezondheid in gevaar brengen. Zou dat ook goed snappen van Spanje. Toerisme is een belangrijke sector, maar de gezondheid van je eigen bevolking gaat altijd boven de economie.
pi_192875889
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:18 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Niet als toeristen de volksgezondheid in gevaar brengen. Zou dat ook goed snappen van Spanje. Toerisme is een belangrijke sector, maar de gezondheid van je eigen bevolking gaat altijd boven de economie.
Ja zeker. Maar als het de goede kant opgaat willen ze ook wel wat geld harken.

Het vliegtuig zal het niet worden denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2020 16:26:21 ]
pi_192875902
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ja zeker. Maar als het de goede kant opgaat willen ze ook wel wat geld harken.

Het vliegtuig zal het nu worden denk ik.
Maar hoe hou je dat gecontroleerd dan? Dan heb je notime weer een brandhaard erbij in Spanje.
  Moderator / Miss SHO donderdag 30 april 2020 @ 16:23:20 #177
22592 crew  Ole
pi_192875942
mijn vlucht van 27 mei naar Spanje is al gecanceld. Spaanse maatschappij.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_192875944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:52 schreef ondeugend het volgende:
Ik ga er van uit dat de camper in de stalling blijft staan dit jaar.
Zo niet dan valt het mee. :)
Met de camper kun je toch juist als eerste weer ergens heen? Je bent op jezelf, als je ergens kan staan en eten kunt kopen is het al goed.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_192875958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:04 schreef epicbeardman het volgende:
Nazomer sowieso een reis maken, denk dan aan oktober (Gran Canaria)

Canarische eilanden vragen nu ook al om versoepeling van de maatregelen.

https://www.euroweeklynew(...)escalation-measures/
Goede keuze, als het niet 4 uur vliegen was ging ik er vaker heen.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_192877556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Goede keuze, als het niet 4 uur vliegen was ging ik er vaker heen.
Heerlijke eilanden, ben eind februari begin maart nog in Tenerife geweest voordat de hel losbrak :)

Veel carnavalvierders waren verkleed als coronapatienten of medisch personeel ~O>
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  donderdag 30 april 2020 @ 18:29:28 #181
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192877597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:04 schreef epicbeardman het volgende:
Nazomer sowieso een reis maken, denk dan aan oktober (Gran Canaria)

Canarische eilanden vragen nu ook al om versoepeling van de maatregelen.

https://www.euroweeklynew(...)escalation-measures/
https://www.telegraaf.nl/(...)-open-voor-toeristen

vorige week dacht de regiopremier er nog anders over. verder gaat dat artikel niet over tourisme.

quote:
Barcelona - De hotels op Gran Canaria moeten vanaf juli weer open. Eerst voor bewoners van de Canarische eilanden zelf, daarna voor Spanjaarden, en vanaf 'oktober, november of december' weer voor buitenlandse toeristen.

De stranden van de Canarische Eilanden liggen er verlaten bij. Als het aan regiopremier Torres ligt, komt daar vanaf juli verandering in en zijn vanaf 'oktober, november of december' ook buitenlandse toeristen weer welkom op de populaire Spaanse vakantiebestemming.

De stranden van de Canarische Eilanden liggen er verlaten bij. Als het aan regiopremier Torres ligt, komt daar vanaf juli verandering in en zijn vanaf 'oktober, november of december' ook buitenlandse toeristen weer welkom op de populaire Spaanse vakantiebestemming.


Dat zegt Ángel Víctor Torres, regiopremier van de Canarische Eilanden: een van de Spaanse regio's die economisch het hardst zijn getroffen door de coronacrisis door de afhankelijkheid van het toerisme. ,,Wij leven van het toerisme en de coronacrisis raakt ons in het hoogseizoen. De schade zal niet makkelijk hersteld kunnen worden, we moeten weer vertrouwen opbouwen. De komende maanden worden kritiek", zegt Ángel Víctor Torres in een interview met El Mundo.
Nee, in juli gaan we echt geen massatoerisme naar de spaanse eilanden zien hoor. Al niet in de laatste plaats vanwege de problemen in de luchtvaart.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gunner op 30-04-2020 18:36:56 ]
pi_192877813
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:24 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Goede keuze, als het niet 4 uur vliegen was ging ik er vaker heen.
Trouwens wel grappig, in dat artikel staat dat de versoepelingen niet voor ouderen en kwetsbaren geldt op de Canarische Eilanden. Iets wat hier altijd wordt afgeserveerd als onmogelijk.
pi_192877910
quote:
19s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:29 schreef Gunner het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)-open-voor-toeristen

vorige week dacht de regiopremier er nog anders over. verder gaat dat artikel niet over tourisme.
[..]

Nee, in juli gaan we echt geen massatoerisme naar de spaanse eilanden zien hoor. Al niet in de laatste plaats vanwege de problemen in de luchtvaart.
Denk dat richting mid-zomer/eind zomer er weer mogelijkheden komen. En ik zou niet weten welke problemen de luchtvaart ervaart om na een lange tijd geen omzet te hebben gehad weer passagiers te vervoeren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 30 april 2020 @ 18:51:34 #184
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192877933
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Denk dat richting mid-zomer/eind zomer er weer mogelijkheden komen.
Het door mij aangehaalde artikel citeert de regiopremier van de canarische eilanden uit El Mundo; eind oktober voor 'buitenlanders'.

quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
En ik zou niet weten welke problemen de luchtvaart ervaart om na een lange tijd geen omzet te hebben gehad weer passagiers te vervoeren.
Als ze nog overeind staan. ja. Maar als je ziet welke capriolen reisorganisaties uithalen richting klanten (als het gaat om hun wettelijke rechten) dan maak ik me zorgen.

Begin juli zelf geboekt naar GC... maar op dit moment niet veel zin om te gaan.
pi_192877951
Voordat verscheidene landen restricties opzetten was de appetijt van vele toeristen toch al flink bekoeld.

Ik vraag me af of de traditionele zonnige bestemmingen nog vele mensen zullen lokken op korte termijn. Vooral met het vooruitzicht dat het wel eens van de ene dag op de andere kan voorbij zijn omdat het virus weer opflakkert. Waarna je tevergeefs zoekt naar een terugvlucht.

Vele Italiaanse regio's zien het al somber in, zelfs in het minder getroffen zuiden. Het zal ongetwijfeld een stuk minder "massatoerisme" zijn voor enkele maanden.
pi_192877966
quote:
19s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:51 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het door mij aangehaalde artikel citeert de regiopremier van de canarische eilanden uit El Mundo; eind oktober voor 'buitenlanders'.
[..]

Als ze nog overeind staan. ja. Maar als je ziet welke capriolen reisorganisaties uithalen richting klanten (als het gaat om hun wettelijke rechten) dan maak ik me zorgen.

Begin juli zelf geboekt naar GC... maar op dit moment niet veel zin om te gaan.
GC?

Ik wil ergens in het najaar, hopelijk in september al, naar Suriname. Prijzen bij KLM zijn gunstig, maar toch durf ik nog niet helemaal... Denk dat we in NL dan wel zover zijn, maar weet niet of Suriname dan al weer open is voor toeristen. Anderzijds, ze kunnen het geld goed gebruiken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 30 april 2020 @ 18:56:25 #187
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192877997
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2020 18:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

GC?
My bad. Gran Canaria.

En als er al iets opengaat ben ik bang dat het in zeer sobere vorm is, die geruchten heb ik al gelezen. Dat is ook niet wat ik met mijn reisorganisatie overeengekomen ben. Gelukkig niets aanbetaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gunner op 30-04-2020 19:01:26 ]
pi_192879081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:20 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Maar hoe hou je dat gecontroleerd dan? Dan heb je notime weer een brandhaard erbij in Spanje.
Zo zwart-wit stel jij het. Of dat de waarheid gaat zijn zal moeten blijken.
pi_192880524
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 30 april 2020 @ 23:16:47 #190
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192883334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:23 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Met de camper kun je toch juist als eerste weer ergens heen? Je bent op jezelf, als je ergens kan staan en eten kunt kopen is het al goed.
Ja het kan maar we wilden in juni vrij door Europa reizen. Er zijn landen waar campings niet open kunnen/mogen nog. Grenzen zitten nog dicht en wellicht dan ook nog. We willen niet in de maanden juli en augustus dus blijft september nog een optie. Maar het kan ook best zijn dat we het dit jaar laten. Als je je er op instelt dat het niet doorgaat kan het alleen maar meevallen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 20:57:08 #191
338319 ZarB
Piña colada
pi_192897968
Wij hebben een reis gepland met vertrek 1 juni. 6 weken. Alles tot 31 mei is geannuleerd. Vooralsnog moeten we er vanuit gaan dat het dus doorgaat(volgens de reisorganisatie). Bizarre gewaarwording. Tot minimaal 20 mei mag ik niet naar de kapper, maar 12 dagen later zit ik wel in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld? :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192898112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:57 schreef ZarB het volgende:
Wij hebben een reis gepland met vertrek 1 juni. 6 weken. Alles tot 31 mei is geannuleerd. Vooralsnog moeten we er vanuit gaan dat het dus doorgaat(volgens de reisorganisatie). Bizarre gewaarwording. Tot minimaal 20 mei mag ik niet naar de kapper, maar 12 dagen later zit ik wel in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld? :')
Kan je rekenen? Reken er dan maar niet op.
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:09:00 #193
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192898155
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:57 schreef ZarB het volgende:
Wij hebben een reis gepland met vertrek 1 juni. 6 weken. Alles tot 31 mei is geannuleerd. Vooralsnog moeten we er vanuit gaan dat het dus doorgaat(volgens de reisorganisatie). Bizarre gewaarwording. Tot minimaal 20 mei mag ik niet naar de kapper, maar 12 dagen later zit ik wel in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld? :')
Ga je naar een land waar je direct na aankomst 2 weken in quarantaine moet?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:09:33 #194
338319 ZarB
Piña colada
pi_192898162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:05 schreef danos het volgende:

[..]

Kan je rekenen? Reken er dan maar niet op.
Dat doe ik ook niet, maar het is wel vermoeiend. Zelf annuleren doen we niet want duizenden euro's kwijt, maar als je om de zoveel dagen nog een mailtje krijgt met "we hopen dat het door kan gaan!", heb je het idee van "moet ik nou wel of niet dat verlof op het werk laten staan, dierenopvang regelen etc". Hoor liever gewoon dat het niet doorgaat..
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:10:02 #195
338319 ZarB
Piña colada
pi_192898165
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ga je naar een land waar je direct na aankomst 2 weken in quarantaine moet?
Geen idee?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192898174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:57 schreef ZarB het volgende:
Wij hebben een reis gepland met vertrek 1 juni. 6 weken. Alles tot 31 mei is geannuleerd. Vooralsnog moeten we er vanuit gaan dat het dus doorgaat(volgens de reisorganisatie). Bizarre gewaarwording. Tot minimaal 20 mei mag ik niet naar de kapper, maar 12 dagen later zit ik wel in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld? :')
Waarheen? Heeft dat land geen inreisbeperkingen? Moet je als Nederlander niet eerst in quarantaine als je daar aankomt?
Lijkt me vreemd om nu op vakantie te gaan.
Áls het al doorgaat.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 1 mei 2020 @ 21:12:42 #197
186611 Haags
pi_192898216
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:09 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet, maar het is wel vermoeiend. Zelf annuleren doen we niet want duizenden euro's kwijt, maar als je om de zoveel dagen nog een mailtje krijgt met "we hopen dat het door kan gaan!", heb je het idee van "moet ik nou wel of niet dat verlof op het werk laten staan, dierenopvang regelen etc". Hoor liever gewoon dat het niet doorgaat..
Gewoon duidelijkheid ja, daar wacht ik ook op.

Vertrek begin juni. Gaat uiteraard niet door maar zelfde situatie.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:12:47 #198
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192898219
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:10 schreef ZarB het volgende:

[..]

Geen idee?
Dan zou ik even op deze site kijken: https://www.nederlandwere(...)adviezen-coronavirus

Australië heeft bijvoorbeeld verplichte quarantaine in je stad van aankomst.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:13:05 #199
338319 ZarB
Piña colada
pi_192898225
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:10 schreef Salina het volgende:

[..]

Waarheen? Heeft dat land geen inreisbeperkingen? Moet je als Nederlander niet eerst in quarantaine als je daar aankomt?
Lijkt me vreemd om nu op vakantie te gaan.
Áls het al doorgaat.
Net opgezocht en ja. Er zijn zowel inreisbeperkingen tot nader order. En ja, ook quarantaine 2 weken na aankomst. Maar goed, omdat het open eindes zijn hopen reisbureaus erop dat het op die datum afgelopen is.

Liever gaan we natuurlijk nu ook niet. Maar zelf annuleren is dom.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:13:33 #200
338319 ZarB
Piña colada
pi_192898232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Gewoon duidelijkheid ja, daar wacht ik ook op.

Vertrek begin juni. Gaat uiteraard niet door maar zelfde situatie.
Precies..
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192898284
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:13 schreef ZarB het volgende:

[..]

Net opgezocht en ja. Er zijn zowel inreisbeperkingen tot nader order. En ja, ook quarantaine 2 weken na aankomst. Maar goed, omdat het open eindes zijn hopen reisbureaus erop dat het op die datum afgelopen is.

Liever gaan we natuurlijk nu ook niet. Maar zelf annuleren is dom.
Snap ik, annuleren doe je liever niet. Lastig parket waar jullie en andere reizigers inzitten. :{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192898497
Vergeet overigens niet dat voor de hele wereld een oranje (niet reizen indien noodzakelijk) reisadvies geldt, waardoor een annuleringsverzekering je reis vergoedt.

/edit laat maar, geldt blijkbaar alleen voor de annuleringsverzekering die ik heb.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2020 21:29:59 ]
  zaterdag 2 mei 2020 @ 00:42:46 #203
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192901391
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:13 schreef ZarB het volgende:

[..]

Net opgezocht en ja. Er zijn zowel inreisbeperkingen tot nader order. En ja, ook quarantaine 2 weken na aankomst. Maar goed, omdat het open eindes zijn hopen reisbureaus erop dat het op die datum afgelopen is.

Liever gaan we natuurlijk nu ook niet. Maar zelf annuleren is dom.
Naar welk land ga je?
pi_192902701
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dan zou ik even op deze site kijken: https://www.nederlandwere(...)adviezen-coronavirus

Australië heeft bijvoorbeeld verplichte quarantaine in je stad van aankomst.
Australie stuurt je per direct terug als je daar als tourist aankomt.....er is een inreisverbod voor buitenlanders en een uitreisverbod voor binnenlanders en dat blijft nog minimaal een aantal maanden zo.

Vanaf 20 maart, 9 uur 's avonds AEDT (Sydney tijd), mogen alleen nog Australische burgers, ingezetenen en hun directe familie naar Australië reizen. Iedereen die in Australië aankomt moet ter plekke 14 dagen in quarantaine in een hotel.


eerst gaan de staatsgrenzen open, daarna mogen inwoners van Nieuw Zeeland naar australie komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Predator40 op 02-05-2020 06:58:39 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 mei 2020 @ 07:29:34 #205
426493 crew  PippenScottie
pi_192902764
Ik ben benieuwd of ik wel kan rekenen op een zomervakantie in 2021 in Aruba.

Dit jaar heb ik de vakantie al afgeschreven.
pi_192902955
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 07:29 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben benieuwd of ik wel kan rekenen op een zomervakantie in 2021 in Aruba.

Dit jaar heb ik de vakantie al afgeschreven.
moet lukken, heel Aruba leeft van het toerisme die kunnen niet nog een jaar dicht blijven.
het land gaat nu al naar de klote en word erg hard geraakt.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192921623
Spanje misschien dicht tot aan oktober

https://loyaltylobby.com/(...)ose-through-october/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 3 mei 2020 @ 09:34:04 #208
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192921787
Dit is ook zo'n mooie wending trouwens; hoe de reisbranche zijn sympathie aan het verliezen is;

Reisbranche: inreisverbod of niet, geen geld terug bij annulering

Heb gelukkig geen aanbetaling gedaan, maar dit is wel eenrichtingsverkeer van de bovenste plank en ze doen alles om hun eigen hachje te redden.
pi_192922104
quote:
19s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:34 schreef Gunner het volgende:
Dit is ook zo'n mooie wending trouwens; hoe de reisbranche zijn sympathie aan het verliezen is;

Reisbranche: inreisverbod of niet, geen geld terug bij annulering

Heb gelukkig geen aanbetaling gedaan, maar dit is wel eenrichtingsverkeer van de bovenste plank en ze doen alles om hun eigen hachje te redden.
Dit is niet zo gek toch? De verblijfplaats is beschikbaar en je hebt er zelf voor gekozen het risico van vervoer op je te nemen.

Wat gekker is zijn die vouchers die tegen de wet ingaan, maar door de minister geaccepteerd worden.
pi_192922126
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:28 schreef JochemSjakie het volgende:

geldt blijkbaar alleen voor de annuleringsverzekering die ik heb.
Welke heb jij dan? :)
  zondag 3 mei 2020 @ 10:08:37 #211
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192922166
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:04 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Dit is niet zo gek toch? De verblijfplaats is beschikbaar en je hebt er zelf voor gekozen het risico van vervoer op je te nemen.
Dat is zo, daar heb je een punt. bij een pakketreis ligt dat alleen anders. Maar dan zal de organisator wss zelf annuleren.

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:05 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Welke heb jij dan? :)
Ben zelf begin dit jaar overgestapt op Centraal Beheer, die had een dekking voor landen waar een negatief reisadvies geldt. Alleen kan je die nu niet meer onder die voorwaarden afsluiten. En op hun website zeggen ze ook dat je het eerst met je reisorganisator moet uitzoeken.

Wat JochemSjakie hieronder ook duidelijk maakt.
pi_192922174
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:05 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Welke heb jij dan? :)
Nationale Nederlanden.



Momenteel geldt er een negatief reisadvies voor de gehele wereld.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 10:15:43 ]
pi_192922190
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:05 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Welke heb jij dan? :)
Aegon all-risk dekt het ook (de mijne).
pi_192922379
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:09 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nationale Nederlanden.

[ afbeelding ]

Momenteel geldt er een negatief reisadvies voor de gehele wereld.
Helemaal niet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192922432
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:09 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]


Momenteel geldt er een negatief reisadvies voor de gehele wereld.
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:28 schreef RipCity het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Overgrote deel zelfs niet. Alleen kleurcode rood is negatief.

Voor de verzekeringen die wel dekken is code oranje echter ook voldoende reden.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 10:35:27 ]
pi_192922470
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:28 schreef RipCity het volgende:

[..]

Helemaal niet.
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]


[..]

Overgrote deel zelfs niet. Alleen kleurcode rood is negatief.

Voor de verzekeringen die wel dekken is code oranje echter ook voldoende reden.
'Vakantiereizen naar het buitenland worden hiermee afgeraden. Voor de reisadviezen betekent dit dat voor alle landen vanaf nu minimaal oranje geldt: alleen reizen als strikt noodzakelijk.'

https://www.nederlandwere(...)-indien-noodzakelijk

'Dan ben je verzekerd als het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies heeft afgegeven voor het betreffende gebied voor jouw reisperiode. Hiervan is sprake als er code rood of oranje geldt voor het gebied waar de reis naartoe gaat.

https://www.nn.nl/Onderwe(...)chadeverzekering.htm

De verzekeraar vindt een oranje advies een negatief reisadvies, en aangezien we het hier over verzekeringen hebben...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 10:37:56 ]
pi_192922485
Interpolis dekt het ook. Zolang je maar een doorlopende verzekering hebt afgesloten voor 27 maart.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_192922537
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]


[..]

'Vakantiereizen naar het buitenland worden hiermee afgeraden. Voor de reisadviezen betekent dit dat voor alle landen vanaf nu minimaal oranje geldt: alleen reizen als strikt noodzakelijk.'

https://www.nederlandwere(...)-indien-noodzakelijk

'Dan ben je verzekerd als het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies heeft afgegeven voor het betreffende gebied voor jouw reisperiode. Hiervan is sprake als er code rood of oranje geldt voor het gebied waar de reis naartoe gaat.

https://www.nn.nl/Onderwe(...)chadeverzekering.htm

De verzekeraar vindt een oranje advies een negatief reisadvies, en aangezien we het hier over verzekeringen hebben...
Dat verzekeringen oranje voldoende vinden maakt oranje nog geen negatief reisadvies.

Handig als de bepalingen wel gebruikt worden zoals ze zijn.

Verder een non-discussie.
pi_192922571
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat verzekeringen oranje voldoende vinden maakt oranje nog geen negatief reisadvies.

Handig als de bepalingen wel gebruikt worden zoals ze zijn.

Verder een non-discussie.
Wat jij wil. Ik ga uit wat de verzekering mij verteld. En die vinden dit een negatief reisadvies.
pi_192922686
Transavia denkt eind mei te kunnen gaan opstarten :') Waarheen dan?

https://www.upinthesky.nl(...)t-op-start-eind-mei/

Ik zou 10 juni vliegen en zie liever snel een annulering. Heb losse accomodaties en losse vliegreis geboekt. Eén accommodatie is gratis annuleerbaar tot eind mei. De andere is niet annuleerbaar maar gaat mogelijk wel vergoeden of een voucher geven. Maar stel Transavia vliegt opeens wel, dan krijg je niks terug dus? Zie het overigens niet gebeuren dat ze dan op Zuid-Italië gaan vliegen.

Mooi hoe dat werkt. In maarte hoopte je dat je alsnog op vakantie kon gaan en dat de storm was overgewaaid. Nu hoop je op dat het niet door kan gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door alpeko op 03-05-2020 10:59:33 ]
pi_192922830
quote:
19s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:34 schreef Gunner het volgende:
Dit is ook zo'n mooie wending trouwens; hoe de reisbranche zijn sympathie aan het verliezen is;

Reisbranche: inreisverbod of niet, geen geld terug bij annulering

Heb gelukkig geen aanbetaling gedaan, maar dit is wel eenrichtingsverkeer van de bovenste plank en ze doen alles om hun eigen hachje te redden.
quote:
19s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:34 schreef Gunner het volgende:
Dit is ook zo'n mooie wending trouwens; hoe de reisbranche zijn sympathie aan het verliezen is;

Reisbranche: inreisverbod of niet, geen geld terug bij annulering

Heb gelukkig geen aanbetaling gedaan, maar dit is wel eenrichtingsverkeer van de bovenste plank en ze doen alles om hun eigen hachje te redden.
Dat kon je vanaf het begin verwachten. Dat geld wat is betaalt ligt niet op een plank.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192922882
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 07:29 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ben benieuwd of ik wel kan rekenen op een zomervakantie in 2021 in Aruba.

Dit jaar heb ik de vakantie al afgeschreven.
Denk deze zomer al wel.
Weinig besmettingen daar.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192922966
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Denk deze zomer al wel.
Weinig besmettingen daar.
Dan willen ze juist geen toeristen uit landen die wel hard getroffen zijn lijkt me.
pi_192923035
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan willen ze juist geen toeristen uit landen die wel hard getroffen zijn lijkt me.
Ze willen ook niet fiallait gaan. En wanneer is het goed genoeg? bij 0 besmettingen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192923078
Alsof landen zitten te wachten op toeristen uit brandhaard Nederland.
pi_192923319
Ik heb in januari een pakketreis voor 5 personen geboekt voor in het hoogseizoen (naar Spanje).
Ik heb nog niks betaald maar moet dit 6 weken voor aanvang wel doen.
De reisorganisatie verplicht mij dit wel te doen want zij annuleren nu natuurlijk nog niet.

Als ik niet betaal dan moet ik de annuleringskosten (van notabene 50% bij deze organisatie) en aanmaningskosten betalen.

Wij zijn 3 jaar niet op vakantie geweest. Wat een timing weer :')
pi_192923333
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ze willen ook niet fiallait gaan. En wanneer is het goed genoeg? bij 0 besmettingen?
er is al een week 0 besmettingen als het goed is
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192924067
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ze willen ook niet fiallait gaan. En wanneer is het goed genoeg? bij 0 besmettingen?
Zeker niet, maar deze zomer is wel erg optimistisch. Als het daar uit breekt dan hebben ze een groot probleem.
pi_192924755
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zeker niet, maar deze zomer is wel erg optimistisch. Als het daar uit breekt dan hebben ze een groot probleem.
Klopt, zeker op zo´n klein eiland met amateuristische zorg.
Denk ook eerder na juli dan voor juli dat je er voor recreatie heen kan.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192925134
Ik heb een vakantie geboekt voor volgend jaar maart naar Afrika, maar ook hier twijfel ik over..
pi_192925156
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:44 schreef Alaianaya het volgende:
Ik heb een vakantie geboekt voor volgend jaar maart naar Afrika, maar ook hier twijfel ik over..
In Afrika zou ik me eerder zorgen maken over de medische voorzieningen mocht er iets zijn (ligt er beetje aan wáár in Afrika).
pi_192925402
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

In Afrika zou ik me eerder zorgen maken over de medische voorzieningen mocht er iets zijn (ligt er beetje aan wáár in Afrika).
Daar geef ik je inderdaad gelijk in. Het gaat om Zanzibar..
pi_192925558
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:04 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Daar geef ik je inderdaad gelijk in. Het gaat om Zanzibar..
Zanzibar zou geen land zijn waar ik in een regulier ziekenhuis terecht wil komen. Of ergens in quarantaine moet (uitgezocht door het land).
pi_192925669
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:42 schreef lily het volgende:
Ik heb in januari een pakketreis voor 5 personen geboekt voor in het hoogseizoen (naar Spanje).
Ik heb nog niks betaald maar moet dit 6 weken voor aanvang wel doen.
De reisorganisatie verplicht mij dit wel te doen want zij annuleren nu natuurlijk nog niet.

Als ik niet betaal dan moet ik de annuleringskosten (van notabene 50% bij deze organisatie) en aanmaningskosten betalen.

Wij zijn 3 jaar niet op vakantie geweest. Wat een timing weer :')
Vraag me af bij welk reisbureau je geboekt heb?
pi_192925731
Prijsvrij (Sunmix)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 mei 2020 @ 14:31:46 #236
426493 crew  PippenScottie
pi_192925780
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zanzibar zou geen land zijn waar ik in een regulier ziekenhuis terecht wil komen. Of ergens in quarantaine moet (uitgezocht door het land).
Zanzibar is geen land. Het is een eiland dat hoort bij Tanzania.
pi_192925793
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Zanzibar is geen land. Het is een eiland dat hoort bij Tanzania.
Scherp :D
Ik ben er zelf geweest, maar ik typte sneller dan ik dacht!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 14:33:21 ]
pi_192926011
Zet de zomervakantie maar uit je hoofd. Ook in Nederland. Blijf gewoon lekker in de tuin of op balkon. Nee, de vakanties naar het buitenland zijn even voorbij.
pi_192926403
We zouden dit jaar met de familie (9 personen) naar Indonesië gaan. Vluchten en accomodaties separaat geboekt. Accomodaties tot kort voor boekingskosten kosteloos annuleerbaar.
En gisteren zag ik dat KLM nu vouchers geeft voor vluchten die vóór 31 Augustus vertrekken, dat is wekenlang 3 juli geweest en dan hadden we achter het net gevist.
Ik zie het niet zitten om met twee 70+ers de binnenlanden in te gaan, de rest van de familie wil nog wat bedenktijd. Prima, nu geen deadlines qua betaling tot eind juni.

Maar ik ga ervan uit dat ze hun verstand gebruiken en we niet gaan. Kost ons hooguit een paar honderd euro voor binnenlandse vluchten, als geld teruggave of omboeken daar niet te doen is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 3 mei 2020 @ 15:37:41 #240
187702 RTR
Olbie
pi_192926538
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:53 schreef BoerHagenees het volgende:
Zet de zomervakantie maar uit je hoofd. Ook in Nederland. Blijf gewoon lekker in de tuin of op balkon. Nee, de vakanties naar het buitenland zijn even voorbij.
Maak ik zelf wel uit.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_192926749
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:37 schreef RTR het volgende:

[..]

Maak ik zelf wel uit.
Uhmm nee, eerder het kabinet. :')
  zondag 3 mei 2020 @ 15:58:31 #242
187702 RTR
Olbie
pi_192926794
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 15:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Uhmm nee, eerder het kabinet. :')
Ik maak zelf wel uit of ik wat op centerparcs ofzo boek (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_192926881
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:53 schreef BoerHagenees het volgende:
Zet de zomervakantie maar uit je hoofd. Ook in Nederland. Blijf gewoon lekker in de tuin of op balkon. Nee, de vakanties naar het buitenland zijn even voorbij.
Ik hou Duitsland in de gaten.
  zondag 3 mei 2020 @ 16:54:40 #244
338319 ZarB
Piña colada
pi_192927335
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:42 schreef lily het volgende:
Ik heb in januari een pakketreis voor 5 personen geboekt voor in het hoogseizoen (naar Spanje).
Ik heb nog niks betaald maar moet dit 6 weken voor aanvang wel doen.
De reisorganisatie verplicht mij dit wel te doen want zij annuleren nu natuurlijk nog niet.

Als ik niet betaal dan moet ik de annuleringskosten (van notabene 50% bij deze organisatie) en aanmaningskosten betalen.

Wij zijn 3 jaar niet op vakantie geweest. Wat een timing weer :')
Zo lang zij nog niks hoeven te annuleren moet jij als klant natuurlijk gewoon betalen. Je bent immers die overeenkomst aangegaan. Al hebben veel reisorganisaties de betaaldatum nu versoepeld naar 2 weken van te voren ipv 6 weken. Onze organisatie ook. Maar wij betalen altijd zsm dus hebben nu eenmaal de volle mep betaald. vertrek over 4 weken :') nog niks geannuleerd door hen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192927402
Helaas staat de betaaldatum bij prijsvrij nog op 6 weken.
Ik hoop dat ze annuleren voordat ik moet betalen natuurlijk. Ik besteed het geld liever aan iets anders als we toch niet kunnen gaan.
pi_192927433
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:42 schreef lily het volgende:
Ik heb in januari een pakketreis voor 5 personen geboekt voor in het hoogseizoen (naar Spanje).
Ik heb nog niks betaald maar moet dit 6 weken voor aanvang wel doen.
De reisorganisatie verplicht mij dit wel te doen want zij annuleren nu natuurlijk nog niet.

Als ik niet betaal dan moet ik de annuleringskosten (van notabene 50% bij deze organisatie) en aanmaningskosten betalen.

Wij zijn 3 jaar niet op vakantie geweest. Wat een timing weer :')
Ik heb zelf ook geboekt bij Prijsvrij (Sunmix) en ga ook naar Spanje (Barcelona). In augustus.
Ook geen aanbetaling gedaan en half juli moet de volledige reissom worden overgemaakt.

Ik hoop dat er tegen die tijd meer bekend is over het wel of niet open stellen van buitenlandse toeristen in Spanje. Die verwachting heb ik overigens niet. Belangrijk is nog dat Prijsvrij dat tijdig overneemt en niet pas 3 weken van tevoren...

Echter heb ik op Consuwijzer gelezen (zie link hieronder) dat je ook kunt wachten met betalen. Betaling opschorten. Zie kopje 5 en dan onderin. U moet dan wel per brief of mail uitleggen waarom u wacht met betalen.

Zie https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

Overigens moet ik er bij mijn boeking wel bij vertellen dat ik geen annuleringsverzekering heb genomen. (stomme fout :@ ) Kan dat nog van invloed zijn?
pi_192927639
Ik heb een half jaar geleden vliegtickets bij All Nipon Airways geboekt naar japan in september 2020. Paar maanden terug de eerste hotelovernachtingen in tokyo geboekt via booking.com. Ik ben er bang voor dat dit niet wat gaat worden. Heb geen annuleringsverzekering :') kan ik straks naar mijn geld fluiten? Hoe groot is de kans dat het wel door kan gaan? Moet je dat wel willen ook mocht het toch door kunnen gaan....

Ik ga die eerste overnachtingen alvast annuleren. Kan het altijd opnieuw boeken.
pi_192927766
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:20 schreef Stefanovich het volgende:
Ik heb een half jaar geleden vliegtickets bij All Nipon Airways geboekt naar japan in september 2020. Paar maanden terug de eerste hotelovernachtingen in tokyo geboekt via booking.com. Ik ben er bang voor dat dit niet wat gaat worden. Heb geen annuleringsverzekering :') kan ik straks naar mijn geld fluiten? Hoe groot is de kans dat het wel door kan gaan? Moet je dat wel willen ook mocht het toch door kunnen gaan....

Ik ga die eerste overnachtingen alvast annuleren. Kan het altijd opnieuw boeken.
Zou die overnachtingen lekker laten staan. Annuleren kan vast nog wel ff, zal je net zien dat in september alles weer vol gas open gaat met bij behorende prijzen.
pi_192927801
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 17:20 schreef Stefanovich het volgende:
Ik heb een half jaar geleden vliegtickets bij All Nipon Airways geboekt naar japan in september 2020. Paar maanden terug de eerste hotelovernachtingen in tokyo geboekt via booking.com. Ik ben er bang voor dat dit niet wat gaat worden. Heb geen annuleringsverzekering :') kan ik straks naar mijn geld fluiten? Hoe groot is de kans dat het wel door kan gaan? Moet je dat wel willen ook mocht het toch door kunnen gaan....

Ik ga die eerste overnachtingen alvast annuleren. Kan het altijd opnieuw boeken.
Wat heeft Booking.com geregeld ivm coronavirus? Kan me voorstellen dat ze wel wat kunnen doen alleen niet voor september, omdat er dan wellicht weer gereisd kan worden. Wat zijn de annuleringsvoorwaarden van de hotels die geboekt zijn en van de vliegtickets? Als je gewoon nog je geld kunt terugkrijgen zou ik gewoon lekker even wachten tot de deadline daarvoor.

Booking.com kan helaas een vervelende club zijn als het misgaat. Weet iemand of ze nog staatssteun krijgen omdat ze sow sielug zijn? :')

Heb zelf inmiddels veel geannuleerd maar blijf de mogelijkheden in de gaten te houden. Kan me niet voorstellen dat Griekenland, Portugal, Kroatië en andere balkanlanden de hele zomer dicht blijven. Kan handig zijn om flexibel te blijven.
pi_192927857
Boek nu zelf prive ff helemaal niks en heb me ingesteld op geen vlieg vakantie dit jaar.


- Zal je net zien als je weer ergens zit dat ineens Corona wave 2.0 uitbreekt en je op eigen kosten daar kan blijven zitten.
- Vind de vouchers tricky. Wie zegt me dat die maatschappij dan niet falliet is of dat die zelfde vlucht ineens 3x keer duurder is.
- Eerste maanden vliegen word toch een paniekerig gedoe met mondkapjes etc. Enig idee wat die 1.5 meter met schiphol doet met boarden, beveiliging etc.
pi_192927876
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 14:53 schreef BoerHagenees het volgende:
Zet de zomervakantie maar uit je hoofd. Ook in Nederland. Blijf gewoon lekker in de tuin of op balkon. Nee, de vakanties naar het buitenland zijn even voorbij.
In Nederland kun je nu gewoon op vakantie hoor. Inclusief restaurant in je hotel.

Als je het Okura boekt hebt je gelijk lekker eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 17:37:55 ]
  maandag 4 mei 2020 @ 09:13:38 #252
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_192936704
Zomervakantie in Frankrijk is hoogst onzeker
Het is zeer de vraag of we deze zomer weer massaal de Autoroute du Soleil naar het zuiden kunnen nemen. De lockdownmaatregelen in Frankrijk zijn nog lang niet afgelopen

“Het is niet de bedoeling dat er straks hordes aan buitenlandse toeristen ons land binnenkomen’’, zegt staatssecretaris Jean-Baptiste Lemoyne (Toerisme). “In eerste instantie zal vooral het binnenlandse toerisme weer aantrekken.” Ook minister van Volksgezondheid Olivier Véran wil de verwachtingen temperen. “Ik weet nog niet of de stranden straks weer opengaan. Het coronavirus gaat niet op vakantie.’’

Zowel aan de Middellandse Zee als aan de Atlantische kust blijven de stranden in elk geval tot begin juni dicht. Van restaurants en cafés is nog helemaal niet bekend óf en wanneer die weer open gaan. Campinghouders zitten in zak en as. Eind april waren er bij campings in het populaire departement Dordogne nog nauwelijks reserveringen gedaan voor de zomer.

Onmogelijk
“De zomervakantie kan er dit jaar wel eens anders uit gaan zien dan voorgaande jaren”, zegt minister van Binnenlandse Zaken Christophe Castaner. Hij wijst erop dat veel Europese landen hun grenzen hebben gesloten. Dat maakt het alleen al praktisch onmogelijk voor veel mensen om op vakantie te gaan. “Europa moet één lijn trekken bij het heropenen van grenzen”, aldus Castaner. “Dat proberen we nu te regelen samen met andere Europese landen.”

Het toerisme is een belangrijke kurk voor de Franse economie in de zomermaanden. Jaarlijks komen er zo’n 90 miljoen toeristen naar Frankrijk.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_192936738
Ik ben benieuwd of al die all in resorts nu ook falliet gaan.
pi_192937286
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik ben benieuwd of al die all in resorts nu ook falliet gaan.
Dat is meer in Turkije toch?

Die hebben ook nog eens het probleem dat daar niet veel mensen met de auto heen kunnen/gaan. En als je de prijzen ziet, kan ik me niet voorstellen dat er veel marge op zat.

Daar zat je voor een appel en ei 2 weken.

Alhoewel je ook hele goede resorts hebt, waar je met gemak ¤500,- per nacht betaalt met een gezin.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 09:53:45 ]
pi_192937523
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:52 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat is meer in Turkije toch?

Die hebben ook nog eens het probleem dat daar niet veel mensen met de auto heen kunnen/gaan. En als je de prijzen ziet, kan ik me niet voorstellen dat er veel marge op zat.

Daar zat je voor een appel en ei 2 weken.

Alhoewel je ook hele goede resorts hebt, waar je met gemak ¤500,- per nacht betaalt met een gezin.
Turkije maar ook griekenland en Egypte bv.
Lijkt me ook niet de meest coronaproof plek met al die lopende buffets en airco systemen.
Ik las onlangs dat ze een certificaat systeem gaan implementeren wat dan een vereiste is.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 10:26:34 #256
236264 crew  capricia
pi_192937806
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Turkije maar ook griekenland en Egypte bv.
Lijkt me ook niet de meest coronaproof plek met al die lopende buffets en airco systemen.
Ik las onlangs dat ze een certificaat systeem gaan implementeren wat dan een vereiste is.
Heb hier nog een voucher liggen voor Gran Canaria. :D
Ben benieuwd.
Definitely not CIA
  maandag 4 mei 2020 @ 10:38:57 #257
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192938021
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Turkije maar ook griekenland en Egypte bv.
Lijkt me ook niet de meest coronaproof plek met al die lopende buffets en airco systemen.
Ik las onlangs dat ze een certificaat systeem gaan implementeren wat dan een vereiste is.
Een certificaat die bewijst dat je het gehad hebt? Dat gaat nooit werken, ook verre van eerlijk. Krijg je zelfs mensen die op jacht gaan om het virus te krijgen, om het maar gehad te hebben. Zo krijg je juist een nieuwe zorg piek.

Ik zou eerder inzetten op sneltests, mondkapjes of bedekking in vliegtuigen, treinen en ander OV. In vliegtuig niet zomaar naar wc mogen, maar er echt om moeten vragen, etc. Hotels iets minder guests, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192940073
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een certificaat die bewijst dat je het gehad hebt? Dat gaat nooit werken, ook verre van eerlijk. Krijg je zelfs mensen die op jacht gaan om het virus te krijgen, om het maar gehad te hebben. Zo krijg je juist een nieuwe zorg piek.

Bij reislustige twintigers krijg je echt geen zorgpiek
  maandag 4 mei 2020 @ 12:54:44 #259
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192940224
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Bij reislustige twintigers krijg je echt geen zorgpiek
Dan nog slaat het nergens op. De ''brave burgers'' die zich thuis hebben opgesloten zullen het virus niet snel hebben gehad. Zat brave burgers die wel op vakantie willen, maar die mogen dan blijkbaar niet omdat ze het virus niet hebben gehad. Een groep mensen die zich niet aan de regels hebben gehouden en het virus wel hebben gekregen worden dan ook nog eens beloond.

Er zal dan wel degelijk een grote groep mensen zijn die het virus actief gaan proberen te krijgen en daarmee dus ook weer anderen aansteken. Gaat niet werken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192940934
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192941080
quote:
Ach waar een wil is zal een weg zijn. Die kilometer wachtrij per vliegtuig klinkt natuurlijk heel spannend. Maar als mensen in een vliegtuig schouder aan schouder gepropt gaan worden dan slaat een wachtrij met 1.5 meter afstand per persoon ook nergens meer op. Of de capaciteit van vleigtuigen gooit men drastisch omlaag, maar dan zal de wachtrij ook krimpen met de factor waarmee ze de capaciteit per vliegtuig naar bekenden gooien. Als je een rij een paar keer kan laten slingeren bespaar je heel veel ruimte.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:47:55 #262
67174 Dos37
Come on Twente
pi_192941222
quote:
Net als met de trein inderdaad. Zie het al voor me straks als het weer iets drukker wordt. Netjes een rijtje maken van 1.5 meter op Utrecht centraal in kwart over vijf in de avond spits.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 13:51:41 #263
236264 crew  capricia
pi_192941263
Het is erg goed voor de NLse horeca als we allemaal in NL vakantie vieren.
Hoeveel miljoenen omzet is dat?
Definitely not CIA
pi_192941278
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan nog slaat het nergens op. De ''brave burgers'' die zich thuis hebben opgesloten zullen het virus niet snel hebben gehad. Zat brave burgers die wel op vakantie willen, maar die mogen dan blijkbaar niet omdat ze het virus niet hebben gehad. Een groep mensen die zich niet aan de regels hebben gehouden en het virus wel hebben gekregen worden dan ook nog eens beloond.


Wat een afgunst.
Je kan virus ook oplopen tijdens je werk in de supermarkt of in verzorgingstehuis.
Feit blijft dat mensen onder de 40 geen zorgpiek veroorzaken ivm corona
pi_192941315
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan nog slaat het nergens op. De ''brave burgers'' die zich thuis hebben opgesloten zullen het virus niet snel hebben gehad. Zat brave burgers die wel op vakantie willen, maar die mogen dan blijkbaar niet omdat ze het virus niet hebben gehad. Een groep mensen die zich niet aan de regels hebben gehouden en het virus wel hebben gekregen worden dan ook nog eens beloond.

Er zal dan wel degelijk een grote groep mensen zijn die het virus actief gaan proberen te krijgen en daarmee dus ook weer anderen aansteken. Gaat niet werken.
Het virus hebben (gehad) staat niet gelijk aan het overtreden hebben van regels natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 13:56:21 ]
  maandag 4 mei 2020 @ 14:02:07 #266
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192941380
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het virus hebben (gehad) staat niet gelijk aan het overtreden hebben van regels natuurlijk.
Dat spreekt voor zichzelf, daarom zei ik ook enkel dat het een groep is. Zat lui die het per ongeluk op lopen natuurlijk.

quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Wat een afgunst.
Je kan virus ook oplopen tijdens je werk in de supermarkt of in verzorgingstehuis.
Feit blijft dat mensen onder de 40 geen zorgpiek veroorzaken ivm corona
Heeft niks met afgunst te maken; het is gewoon niet een logisch systeem.

En wat ik al zei: maakt niet uit dat mensen onder de 40 geen zorgpiek veroorzaken. Dat ontken ik ook nergens. Het is echter wel zo dat die groep wel weer anderen kan aansteken...die wellicht wel binnen de risico groepen vallen. Dus als mensen massaal dat virus willen gaan hebben krijg je wel degelijk een ongecontroleerde piek. Wat we juist willen voorkomen volgens mij.

Met die logica van jou kunnen we heel NL gewoon open gooien voor mensen onder de 40. Ach, die zorgen toch niet voor een zorgpiek.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192947993
Griekenland hoopt dat toeristisch seizoen begin juli kan starten
Griekenland hoopt dat het toeristische seizoen op 1 juli van start kan gaan, in vrij normale omstandigheden. Dat heeft eerste minister Kyriakos Mitsotakis gezegd, op de eerste dag van de versoepeling van de maatregelen tegen het coronavirus. "In het beste geval zal Griekenland zijn toeristische activiteit vanaf 1 juli kunnen opstarten en we werken eraan om dat doel te bereiken", verklaarde de premier in een interview op de Amerikaanse zender CNN.
"Stel dat de mensen getest worden alvorens ze op het vliegtuig stappen en dat ze van nabij opgevolgd worden, dan zal de toeristische ervaring mogelijk maar lichtjes anders zijn dan de vorige jaren", voegde hij er nog aan toe.
Momenteel moeten reizigers die aankomen in Griekenland, een coronatest laten afnemen. Ze worden dan naar een hotel gebracht waar ze in quarantaine moeten blijven tot het resultaat van hun test bekend is. Zelfs als het resultaat negatief is, moeten ze twee weken in zelfisolatie blijven.
Met 2.632 bevestigde gevallen van Covid-19 en 146 overlijdens is Griekenland niet zo zwaar getroffen als andere Europese landen. Maar op economisch vlak is de situatie anders, want toerisme is goed voor 12 procent van het Griekse bruto binnenlands product. Volgens het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zal de Griekse economie door de coronacrisis dit jaar met 10 procent krimpen. Volgend jaar zou er een herstel volgen van 5,5 procent.
De restaurants en cafés in Griekenland mogen normaal vanaf 1 juni de deuren weer openen, de hotels zouden eind juni volgen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192950857
Als Griekenland werkelijk open gaat voor toerisme en één of meerdere andere Zuid-Europese landen pas aanmerkelijk later volgen, dan gaat Griekenland waarschijnlijk in juli (en evt augustus) nog veel van de economische schade goed maken.

Alles kamers die nog beschikbaar zijn, zullen uitverkocht raken. En luchtvaartmaatschappijen zullen maar wat graag een extra toestel richting Griekenland sturen.
  maandag 4 mei 2020 @ 22:38:12 #269
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192950914
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:35 schreef Ivo1985 het volgende:
Als Griekenland werkelijk open gaat voor toerisme en één of meerdere andere Zuid-Europese landen pas aanmerkelijk later volgen, dan gaat Griekenland waarschijnlijk in juli (en evt augustus) nog veel van de economische schade goed maken.

Alles kamers die nog beschikbaar zijn, zullen uitverkocht raken. En luchtvaartmaatschappijen zullen maar wat graag een extra toestel richting Griekenland sturen.
Griekenland de nieuwe brandhaard in wording dus, helemaal ge-wel-dig
pi_192951245
Carnaval cruises beginnen weer in augustus

https://www.theguardian.c(...)us-resume-operations
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192954026
Ik hoop medio november naar Nepal te gaan
Love is in the air!
pi_192954035
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:53 schreef RipCity het volgende:
Carnaval cruises beginnen weer in augustus

https://www.theguardian.c(...)us-resume-operations
Dat er na deze crisis nog iemand vrijwillig op zo'n boot gaat. :X
pi_192956323
Geen hobbits. Nieuw Zeeland gooit grenzen lange tijd niet open

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-52540733
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192956335
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:01 schreef RipCity het volgende:
Geen hobbits. Nieuw Zeeland gooit grenzen lange tijd niet open

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-52540733
Gelijk hebben ze - daar al 2 dagen 0 besmettingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192956442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Gelijk hebben ze - daar al 2 dagen 0 besmettingen.
Als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet. Geen idee hoe economische zaken er aan die kant van de wereld voor staan. Ze zullen met dit beleid alleen wel moeten wachten tot er een vaccin is voor de grenzen met de buitenwereld weer open kunnen.

Maar nogmaals, als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet.
pi_192956481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet. Geen idee hoe economische zaken er aan die kant van de wereld voor staan. Ze zullen met dit beleid alleen wel moeten wachten tot er een vaccin is voor de grenzen met de buitenwereld weer open kunnen.

Maar nogmaals, als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet.
NZ heeft - zeker sinds Lord of the Rings - een enorme toename in toerisme gezien en dat zal absoluut bijdragen aan de economie. Voor de rest denk ik dat het een zeer sterke, innovatieve economie is die flinke klappen op kan vangen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192956488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet. Geen idee hoe economische zaken er aan die kant van de wereld voor staan. Ze zullen met dit beleid alleen wel moeten wachten tot er een vaccin is voor de grenzen met de buitenwereld weer open kunnen.

Maar nogmaals, als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet.
Tourism is one of New Zealand's biggest industries, directly employing almost 10% of the country's workforce, and contributing almost 6% of GDP.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192956508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet. Geen idee hoe economische zaken er aan die kant van de wereld voor staan. Ze zullen met dit beleid alleen wel moeten wachten tot er een vaccin is voor de grenzen met de buitenwereld weer open kunnen.

Maar nogmaals, als je je dat als land kunt veroorloven, waarom niet.
In nieuw Zeeland is het iets van 5% van het BNP, wat mogelijk nog deels wordt opgevangen door "eigen land" toerisme, waarschijnlijk prima te doen idd.
pi_192956516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:14 schreef RipCity het volgende:

[..]

Tourism is one of New Zealand's biggest industries, directly employing almost 10% of the country's workforce, and contributing almost 6% of GDP.
Daar zullen ze dan ongetwijfeld over hebben nagedacht, dat ze die 10% workforce verliezen en 6% van hun GDP. Voordeel nu is geen last van Corona... nadeel nu is dat je geen idee hebt hoelang je de tent gesloten moet houden.
pi_192957518
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan nog slaat het nergens op. De ''brave burgers'' die zich thuis hebben opgesloten zullen het virus niet snel hebben gehad. Zat brave burgers die wel op vakantie willen, maar die mogen dan blijkbaar niet omdat ze het virus niet hebben gehad. Een groep mensen die zich niet aan de regels hebben gehouden en het virus wel hebben gekregen worden dan ook nog eens beloond.

Er zal dan wel degelijk een grote groep mensen zijn die het virus actief gaan proberen te krijgen en daarmee dus ook weer anderen aansteken. Gaat niet werken.
Nu ik erover nadenk.. inderdaad best wel fijn als je het virus al hebt gehad. Ervan uitgaande dat je met antistoffen het virus niet meer kunt krijgen. Al is het actief proberen te krijgen natuurlijk onzin en gestoord.
pi_192975633
Wanneer denken jullie dat ze de Nederlandse campings weer open gooien ?
De campings zelf zijn al open, maar je kan er alleen heen als je een voorziening heb met eigen sanitair.

Wanneer zullen ze het openbare sanitair op camping weer opengooien ?
Zelf hoop ik dat ze dit bekend zullen maken na het pinksterweekend.
pi_192975816
quote:
99s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:20 schreef So_Surreal het volgende:
Wanneer denken jullie dat ze de Nederlandse campings weer open gooien ?
De campings zelf zijn al open, maar je kan er alleen heen als je een voorziening heb met eigen sanitair.

Wanneer zullen ze het openbare sanitair op camping weer opengooien ?
Zelf hoop ik dat ze dit bekend zullen maken na het pinksterweekend.
1 juli las ik.
pi_192977127
1 juli mogen campings in Nederland weer open volgens de geruchten in de media. Vanavond zullen we horen van Mark Rutte of dat gerucht juist is.

Dat zou betekenen dat de meeste mensen dus zomervakantie in eigen land kunnen vieren.
pi_192977474
Dit topic is wel een mooi voorbeeld dat men HELEMAAL niets leert van de geschiedenis... :) Zo snel mogelijk weer in de file op de snelweg op weg naar de vakantiebestemming. Werkelijk geen enkele bezinning of inzicht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 6 mei 2020 @ 18:16:30 #285
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192977629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 17:51 schreef Ivo1985 het volgende:
1 juli mogen campings in Nederland weer open volgens de geruchten in de media. Vanavond zullen we horen van Mark Rutte of dat gerucht juist is.

Dat zou betekenen dat de meeste mensen dus zomervakantie in eigen land kunnen vieren.
De meeste mensen is ca 8,5 miljoen mensen.
Hoeveel campingplaatsen heeft Nederland eigenlijk?
Wie dit leest is gek
pi_192977785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:08 schreef Bart2002 het volgende:
Dit topic is wel een mooi voorbeeld dat men HELEMAAL niets leert van de geschiedenis... :) Zo snel mogelijk weer in de file op de snelweg op weg naar de vakantiebestemming. Werkelijk geen enkele bezinning of inzicht.
Welke bezinning hadden we moeten ervaren?
pi_192978043
Kijk al uit naar zwarte zaterdagen. Wordt een uitje voor iedereen!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192978168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:08 schreef Bart2002 het volgende:
Dit topic is wel een mooi voorbeeld dat men HELEMAAL niets leert van de geschiedenis... :) Zo snel mogelijk weer in de file op de snelweg op weg naar de vakantiebestemming. Werkelijk geen enkele bezinning of inzicht.
Ehm, dus? Is volkomen logisch. Een vakantie breekt je jaar op, het haalt je gedachte tijdelijk ver weg van je normale leven (werk) enz. Als dat een jaar lang helemaal niet mag/kan zal dat voor veel mensen als zeer negatieve ervaring beleeft worden, en dat heeft vervolgens weer invloed op je werk prestaties, je privé leven, etc.

Vakanties zijn goed voor je, en iedereen heeft er behoefte aan, dat is volkomen normaal.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Public Relations / Redactie Film woensdag 6 mei 2020 @ 18:58:04 #289
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_192978467
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:44 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ehm, dus? Is volkomen logisch. Een vakantie breekt je jaar op, het haalt je gedachte tijdelijk ver weg van je normale leven (werk) enz. Als dat een jaar lang helemaal niet mag/kan zal dat voor veel mensen als zeer negatieve ervaring beleeft worden, en dat heeft vervolgens weer invloed op je werk prestaties, je privé leven, etc.

Vakanties zijn goed voor je, en iedereen heeft er behoefte aan, dat is volkomen normaal.
Onzin. Vrije tijd van werk wel maar niet zozeer vakantie. Wel is het beter maar geen primaire behoefte.
pi_192979130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Welke bezinning hadden we moeten ervaren?
Dat je die vraag moet stellen zegt m.i. wel genoeg. Weet je het echt niet?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192979229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:58 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Onzin. Vrije tijd van werk wel maar niet zozeer vakantie. Wel is het beter maar geen primaire behoefte.
Als ik thuis zit staar ik nog steeds naar mijn werk busje en zijn er nog steeds vele werk dingen in de buurt. Even weggaan is heel anders dan thuis naar buiten te zitten staren.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_192979881
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 19:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat je die vraag moet stellen zegt m.i. wel genoeg. Weet je het echt niet?
Nee, echt niet. Enige waar ik aan denk is, is het verstandig om de wereld rond te reizen. We merken dat we insecten en plantsoorten meenemen die niet goed zijn voor onze natuur. Nu komen virussen mee. Plus het (velen) verre reizen is slecht voor het milieu.

Voor mijn dagelijkse leven zie ik niet wat ik moet veranderen.
pi_192982081
Prijzen down en daarna 50% hoger:

https://www.bbc.co.uk/news/business-52541421
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192982838
quote:
99s.gif Op woensdag 6 mei 2020 16:20 schreef So_Surreal het volgende:
Wanneer denken jullie dat ze de Nederlandse campings weer open gooien ?
De campings zelf zijn al open, maar je kan er alleen heen als je een voorziening heb met eigen sanitair.

Wanneer zullen ze het openbare sanitair op camping weer opengooien ?
Zelf hoop ik dat ze dit bekend zullen maken na het pinksterweekend.
Alleen sanitair? En de andere voorzieningen dan op een camping. Anders is het ook maar een saaie bedoeling
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192983310
quote:
99s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:16 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De meeste mensen is ca 8,5 miljoen mensen.
Hoeveel campingplaatsen heeft Nederland eigenlijk?
Geen idee hoeveel campingplaatsen er zijn, maar die mensen hoeven ook niet alle 8,5 miljoen tegelijk op vakantie. De zomervakantie van de scholen spreid zich uit over 9 weken. En dan zijn er nog velen zonder schoolgaande kinderen die de voorkeur geven aan september.

Je zit dan aan een seizoen van zo'n 12 weken, uitgaande van een gemiddelde vakantie duur van 2 weken "moeten" dan tegelijkertijd zo'n 1,5 miljoen mensen op vakantie kunnen. Uitgaande van gemiddeld bij 2 personen per accommodatie/campingplaatsen heb je dan dus zo'n 750.000 beschikbare plekken/huisjes nodig.

Hoeveel Duitsers en Belgen zitten er elke zomer in ons land? Als die in eigen land blijven verwacht ik hier wel voldoende plek.
pi_192983566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 19:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Enige waar ik aan denk is, is het verstandig om de wereld rond te reizen. We merken dat we insecten en plantsoorten meenemen die niet goed zijn voor onze natuur. Nu komen virussen mee. Plus het (velen) verre reizen is slecht voor het milieu.

Voor mijn dagelijkse leven zie ik niet wat ik moet veranderen.
Nou dat dus. Zeer zeker. Ik hoop er stiekem wel een beetje op dat het wat minder druk wordt overal en dat we de ambities iets naar beneden bijstellen. We reizen zoveel omdat het zo goedkoop is en dat het zo goedkoop is komt doordat de externaliteiten van al die vervoersbewegingen niet in de kostprijs worden mee berekend. Die komen ten koste van ons allemaal. We waren zeer destructief bezig en het zou mooi zijn als dat 1 of 2 tandjes minder wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 6 mei 2020 @ 21:59:58 #297
338319 ZarB
Piña colada
pi_192983835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 21:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou dat dus. Zeer zeker. Ik hoop er stiekem wel een beetje op dat het wat minder druk wordt overal en dat we de ambities iets naar beneden bijstellen. We reizen zoveel omdat het zo goedkoop is en dat het zo goedkoop is komt doordat de externaliteiten van al die vervoersbewegingen niet in de kostprijs worden mee berekend. Die komen ten koste van ons allemaal. We waren zeer destructief bezig en het zou mooi zijn als dat 1 of 2 tandjes minder wordt.
Voortplanting is nog steeds wereldprobleem numero uno. Dus zo lang dat en masse doorgaat, levert minder reizen ook weinig op.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192984898
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 12:17 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In nieuw Zeeland is het iets van 5% van het BNP, wat mogelijk nog deels wordt opgevangen door "eigen land" toerisme, waarschijnlijk prima te doen idd.
Het land kan het prima aan om de grenzen gesloten te houden, we zijn het hier wel gewend om onze zaakjes 'zelf' op te knappen. Desondanks gaan er veel klappen vallen in de toerisme hoek, ook als kiwi's nu massaal in eigen land op vakantie gaan. Kiwi's gaan over het algemeen niet massaal bungeejumpen, heli-vlucht over Mt Cook of dure walvistochten maken, maar eerder een weekje in een huisje in de wildernis gaan zitten. De hoop is dat als de grens open is voor Australische toeristen, die markt wel weer kan gaan draaien.
In the coolest little capital of the world
  woensdag 6 mei 2020 @ 23:35:29 #299
132605 kawotski
Il Dottore
pi_192985672
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb hier nog een voucher liggen voor Gran Canaria. :D
Ben benieuwd.
Ik ga meestal 2 x per jaar naar Gran Canaria maar ik denk dat ik maar een jaartje oversla dit jaar. Ik zie ze de boel zo weer op slot gooien.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_192985934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 23:35 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik ga meestal 2 x per jaar naar Gran Canaria maar ik denk dat ik maar een jaartje oversla dit jaar. Ik zie ze de boel zo weer op slot gooien.
Ze zijn nog niet eens open toch (Canarische eilanden) voor buitenlanders of wel?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 7 mei 2020 @ 08:40:58 #301
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_192989083
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 23:55 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ze zijn nog niet eens open toch (Canarische eilanden) voor buitenlanders of wel?
Daar mag van mij wel snel duidelijkheid over komen want afhankelijk van je bron krijg je tegenstrijdige informatie naar gelang belang. Heb geboekt voor begin juli maar geen zin meer om (in afgeslankte vorm) heen te gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')