Zullen nog genoeg bureaus en vliegtuig maatschappijen overblijven.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
Wat wel jammer is, is dat tegen de tijd dat we weer op vakantie kunnen alle reisbureaus en vliegmaatschappijen failliet zijn. Maar gelukkig is er in eigen land ook genoeg te zien.
Lekker, decadent met een wijntje erbij, of nog decadenter....grote fles bubbels.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:19 schreef Rene het volgende:
Denk dat ik een jacuzzi in de tuin neem. Kutzomer.
Op de bonnefooi. Gewoon aanrijden. Wij hebben nog nooit geboekt!quote:Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
Wat wel jammer is, is dat tegen de tijd dat we weer op vakantie kunnen alle reisbureaus en vliegmaatschappijen failliet zijn. Maar gelukkig is er in eigen land ook genoeg te zien.
Decadent, ja en nee. Ze zijn er steeds betaalbaarder. Leuke investering voor een verkoren zomer zodat je de jaren erna weer plezier van hebt.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Lekker, decadent met een wijntje erbij, of nog decadenter....grote fles bubbels.
Wij zouden toch al thuis blijven. Lekker in de tuin werken of de blokhut opknappen. Moet nieuw dak op.
En als het weer zo'n goeie zomer wordt, missen we het buitenland toch niet.
Hopelijk wel terrassen open, met 1,5 meter afstand. Moet kunnen.
Wij hebben een ‘gewoon’ zwembad gekocht. Geen verwarmde jacuzzi dus. Maar zo’n oversized kinderbad met pootjes.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:54 schreef Rene het volgende:
[..]
Decadent, ja en nee. Ze zijn er steeds betaalbaarder. Leuke investering voor een verkoren zomer zodat je de jaren erna weer plezier van hebt.
Hebben wij ook. Groot ding. Met filter dus kun je maanden laten staan. Jacuzzi hoeft van mij ook niet. Lijkt me qua onderhoud ook teveel gedoe of teveel stroom. Al zal t vast meevallen aangezien elke tokkie er wel eentje in de tuin heeft staan tegenwoordig.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:41 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Wij hebben een ‘gewoon’ zwembad gekocht. Geen verwarmde jacuzzi dus. Maar zo’n oversized kinderbad met pootjes.
Niet iets dat we normaal zouden kopen, als kinderloos yuppenstel. Maar ik verwacht niet dat we in juni en juli weer gewoon met zijn allen naar het strand/zwembad mogen. Dikke kans dat dit de hele zomer off-limits blijft.
Zit je daar in je kleine stadstuintje, terwijl de mussen van het dak vallen. Kun je hem maar beter nu alvast besteld hebben. Want dan zul je zien dat heel Nederland ineens zo’n ding wil.![]()
Geven we hem het jaar daarop aan mijn zwager. Dan kunnen zijn kleintjes er lol mee hebben.
Er zal geen vliegtuig naartoe gaan en de grenzen zullen in de gaten worden gehouden.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Denk dat je de grens niet overkomtquote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Wij gaan in Juli gewoon naar Spanje met de hele familie. Zie ons maar tegen te houden.
Succes met een camping vinden.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
De Belgische grens al niet inderdaadquote:Op woensdag 15 april 2020 21:33 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Denk dat je de grens niet overkomt
Ik denk dat de Guardia Civil dat wel gaat lukken hoorquote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Zo'n jacuzzi/hottub lijkt me typisch iets wat je in een opwelling koopt, een keer of twee keer in zit en vervolgens nooit meer naar omkijkt, omdat het zo’n gedoe is.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hebben wij ook. Groot ding. Met filter dus kun je maanden laten staan. Jacuzzi hoeft van mij ook niet. Lijkt me qua onderhoud ook teveel gedoe of teveel stroom.
Jullie zijn een soort funeral-crashers? Spanje is in rouw.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Je klinkt als iemand die in de file gaat staan voor de Hornbach. "Ik heb die schroeven nodig, zie me maar tegen te houden!"quote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Jacuzzi vind ik echt totaal niet decadent. Elke Jan boerenlul heeft tegenwoordig zo'n ding staan.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Lekker, decadent met een wijntje erbij, of nog decadenter....grote fles bubbels.
Wij zouden toch al thuis blijven. Lekker in de tuin werken of de blokhut opknappen. Moet nieuw dak op.
En als het weer zo'n goeie zomer wordt, missen we het buitenland toch niet.
Hopelijk wel terrassen open, met 1,5 meter afstand. Moet kunnen.
Altijd fijn een privejacht hebben en je daarna toe laten varen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef harrievankempen het volgende:
Telegraaf had vanochtend een headline over de anderhalve-meter-vakantie, kan het niet lezen want betaalmuur maar mensen met een boot hebben best mazzel denk ik in deze periodequote:Op donderdag 16 april 2020 07:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Altijd fijn een privejacht hebben en je daarna toe laten varen.
Al mijn concerten/festivals op één na zijn nu al naar 2021 verplaatst. Het laatste is in juli en wacht alleen totdat er een uitspraak is van de overheid zodat ze verzekerd zijn voor de sof. EK en OS zijn ook verplaatst. Miljardencircussen worden verplaatst maar er verwachten hier mensen om in de nazomer weer in het vliegtuig naar Gran Canaria te kunnen stappen?quote:Op woensdag 15 april 2020 19:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Spanje overweegt buitenlandse toeristen nog de hele zomer te weren.
België en Duitsland meldden vandaag dat in elk geval grootschalige evenementen tot 1 september worden afgelast.
Volgende week horen we wat de situatie voor Nederland wordt in mei.
Er zijn nog geen vakanties gecanceld later dan 1 juni..quote:Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Al mijn concerten/festivals op één na zijn nu al naar 2021 verplaatst. Het laatste is in juli en wacht alleen totdat er een uitspraak is van de overheid zodat ze verzekerd zijn voor de sof. EK en OS zijn ook verplaatst. Miljardencircussen worden verplaatst maar er verwachten hier mensen om in de nazomer weer in het vliegtuig naar Gran Canaria te kunnen stappen?
Nee maar dacht jij serieus dat ze wereldwijde miljardenevents cancelen maar dan de kuddes wel weer groen licht zouden geven om bij elkaar te gaan zitten hokken op miljoenen campings en resorts?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er zijn nog geen vakanties gecanceld later dan 1 juni..
Wat een onzin.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef vipergts het volgende:
Ze moeten trouwens wel de mensen die een buitenlandse vakantie hebben geboekt de toegang tot de Nederlandse stranden moeten ontzeggen vanwege ruimtegebrek.
Valt tegen hoor.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:54 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Telegraaf had vanochtend een headline over de anderhalve-meter-vakantie, kan het niet lezen want betaalmuur maar mensen met een boot hebben best mazzel denk ik in deze periode
Ik denk dat op een bepaald moment het economisch verlies van alle toeristische landen groter word dan de zorgkosten, dat denk ik..quote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar dacht jij serieus dat ze wereldwijde miljardenevents cancelen maar dan de kuddes wel weer groen licht zouden geven om bij elkaar te gaan zitten hokken op miljoenen campings en resorts?
Precies dat dus.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:46 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Zo'n jacuzzi/hottub lijkt me typisch iets wat je in een opwelling koopt, een keer of twee keer in zit en vervolgens nooit meer naar omkijkt, omdat het zo’n gedoe is.![]()
Doen jullie er ook chloor bij in?
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:20 schreef delano.888 het volgende:
Er zijn nog geen vakanties gecanceld later dan 1 juni..
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Al mijn concerten/festivals op één na zijn nu al naar 2021 verplaatst. Het laatste is in juli en wacht alleen totdat er een uitspraak is van de overheid zodat ze verzekerd zijn voor de sof. EK en OS zijn ook verplaatst. Miljardencircussen worden verplaatst maar er verwachten hier mensen om in de nazomer weer in het vliegtuig naar Gran Canaria te kunnen stappen?
Ik denk dat het het beste is om het idee van een vakantie voor dit jaar maar los te laten. Al die speculatie en onzekerheid geeft ook een hoop stress en spanning.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oktoberfeest al afgelast.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-door-coronacrisis
Houdt je echt maar geen illusies. De komende maanden zal je geen vakantie kunnen houden of feesten kunnen vieren.
Ah, ok. Denk dat wij dat er ook maar bij halen dan.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:37 schreef ZarB het volgende:
Ja, chloor, pompje, filter, chloorstrips, netje etc etc. Alles wat je je laat aansmeren kan gebruiken hebben we. Het bad staat hier meestal een maand of 2/3.
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:43 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Valt tegen hoor.
Een paar dagen weg met de boot is nu heel lastig, zo niet onmogelijk.
Hoe? Ik had allang een vlieg vakantie geboekt, en omdat die pas half juli is, is het nog niet gecanceld.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Ik denk dat het het beste is om het idee van een vakantie voor dit jaar maar los te laten. Al die speculatie en onzekerheid geeft ook een hoop stress en spanning.
Plat zwart dak, vorige zomer al 36 graden binnen. Ventilators kunnen er niet tegen op en airco kan niet fatsoenlijk (huurhuis) vette pech dus.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Dus moet je het thuis comfortabel zien te houden. Hoe warm wordt het bij jou thuis? Wat zou je kunnen doen om de grootste hitte weg te nemen?
ja is echt de moeite waard met een groot bad. Water blijft lekker fris en je hoeft maar 1 x te vullen en te legen. Oh ja, leg er ook een zeil overheen.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik denk dat het het beste is om het idee van een vakantie voor dit jaar maar los te laten. Al die speculatie en onzekerheid geeft ook een hoop stress en spanning.
Dan is het fijner om te investeren in een prettig verblijf thuis (waar mogelijk). Stimuleer de economie en koop die hangmat, dat bubbelbad of die veel te dure barbeque die je altijd al wilde hebben. Maak er een feestje van, want voorlopig ga je toch nergens heen.![]()
Het is ook handig om alvast na te denken over een eventuele hittegolf. Vluchten naar het zwembad of een airconditioned kantoor is er zeker de eerste helft van de zomer niet bij. Dus moet je het thuis comfortabel zien te houden. Hoe warm wordt het bij jou thuis? Wat zou je kunnen doen om de grootste hitte weg te nemen?
[..]
Ah, ok. Denk dat wij dat er ook maar bij halen dan.
Tuurijk snap ik dat. Bij ons (volksbuurtje) wordt het ook moeilijk warm.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoe? Ik had allang een vlieg vakantie geboekt, en omdat die pas half juli is, is het nog niet gecanceld.
[..]
Plat zwart dak, vorige zomer al 36 graden binnen. Ventilators kunnen er niet tegen op en airco kan niet fatsoenlijk (huurhuis) vette pech dus.
Snap je dat ik nog hoop hou dat mijn vakantie door gaat?
Annuleringsverzekering. Nederland heeft de hele wereld Rood/Oranje gekleurd (niet reizen/ alleen absoluut noodzakelijke reizen), waardoor je je geld bij de verzekering kan halen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:30 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb de boot naar Engeland geboekt voor eind juni. Ik houd er ernstig rekening mee dat ik dat geld gewoon kwijt ben.
Refund is alleen als de overtocht dan nog echt verboden is. Als ik wel mag over steken maar ter plaatse toch niets kan en mag dan heeft het weinig zin om die kant uit te gaan. Op de een of andere manier heb ik er een hard hoofd in dat mijn vakantie een succes gaat worden.
Ja dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat je niet heel slim bent om dan op een kluitje te gaan zitten "omdat het weer mag" want landen die de boel weer opengooien uit economische motieven daar mag je best kanttekeningen bij zetten.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk dat op een bepaald moment het economisch verlies van alle toeristische landen groter word dan de zorgkosten, dat denk ik..
Dan moet je wel een annuleringsverzekering afsluiten. Die kost me gewoon te veel voor het bedrag wat het dekt en de kans dat ik niet ga. Ik ga het gewoon afwachten. Als of NL of VK reizen verbied krijg ik het wel terug en anders is het gewoon jammer. Je hoort mij er niet over janken, zelf die gok genomen om geen verzekering af te sluiten voor die ruim tweehonderd euro. Gewoon afwachten en hopen dat mijn reisje alsnog doorgaat, dat geld ga ik geen boterham minder om eten.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:32 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Annuleringsverzekering. Nederland heeft de hele wereld Rood/Oranje gekleurd (niet reizen/ alleen absoluut noodzakelijke reizen), waardoor je je geld bij de verzekering kan halen.
Zo heb ik mijn vliegticket naar Bali terug gekregen.
de scholen moeten ook weer zsm open om mensen zoals jij weer bij te spijkerenquote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef vipergts het volgende:
Ze moeten trouwens wel de mensen die een buitenlandse vakantie hebben geboekt de toegang tot de Nederlandse stranden moeten ontzeggen vanwege ruimtegebrek.
Ja natuurlijk snapt iedereen dat je hoop houdt. En ik hoop ook voor je dat dit hittegolf dan precies valt wanneer je daar zit en niet hier in je te warme huis. Maar zelfs al kun je weg, dan heb je nog steeds een grotere kans dat je in een te warm huis zit dan dat die hittegolven zich gaan houden aan jouw boekingsdatum en zul je alsnog iets moeten verzinnen om om te gaan met de hitte.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoe? Ik had allang een vlieg vakantie geboekt, en omdat die pas half juli is, is het nog niet gecanceld.
[..]
Plat zwart dak, vorige zomer al 36 graden binnen. Ventilators kunnen er niet tegen op en airco kan niet fatsoenlijk (huurhuis) vette pech dus.
Oja, en ik heb dan wel een balkon, maar kan me niet voorstellen dat die een opblaaszwembad met water kan houden (qua gewicht)
Daar ben ik dus ook bang voor.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:31 schreef Karstman het volgende:
Zodra het weer mag gaan hele volksstammen weer gewoon richting de playa's enzo. Die denken echt niet na of het nog verstandig is.
Kortom, voorlopig nog een tijdje zorgen dat het niet mag.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:31 schreef Karstman het volgende:
Zodra het weer mag gaan hele volksstammen weer gewoon richting de playa's enzo. Die denken echt niet na of het nog verstandig is.
Laten de wetenschappers eens definitief goed uitzoeken hoe besmettelijk je bent in de buitenlucht incl zon en wind.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:31 schreef Karstman het volgende:
Waar dan heel NL heen gaat..wil je dan ook niet zijn..met corona perikelen lijkt me.. alhoewel jij de rustige momentjes vast zal weten.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:03 schreef Rene het volgende:
Wat dat betreft blij dat ik een straat van een zwemmeer woon!
Wellicht is hutje mutje op het strand of de camping met warm weer wel niet zo’n probleem als we eerst dachten. Er zijn aanwijzingen dat het buiten met warm weer niet zo snel gaat als binnen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Laten de wetenschappers eens definitief goed uitzoeken hoe besmettelijk je bent in de buitenlucht incl zon en wind.
Dan pas kan je oordelen wat wel of niet verstandig is
In de buitenlucht is het allemaal niet zo'n probleem. Het ernaar toe gaan en het aldaar gebruik maken van gemeenschappelijke voorzieningen is dat wel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Laten de wetenschappers eens definitief goed uitzoeken hoe besmettelijk je bent in de buitenlucht incl zon en wind.
Dan pas kan je oordelen wat wel of niet verstandig is
Ik hou het op september 2022 dan valt het hoogstwaarschijnlijk allemaal wel mee met dit griepje.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik ga er vanuit dat tot begin 2021 geen normaal leven mogelijk is
Behalve dat de economie naar de knoppen is.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik hou het op september 2022 dan valt het hoogstwaarschijnlijk allemaal wel mee met dit griepje.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:49 schreef quirina het volgende:
Stel dat je gewoon op vakantie kan maar Spanje/Turkije/Noem-een-land besluit ineens dat alle toeristen eerst twee weken verplicht in quarantaine moeten zitten.
Zit je mooi opgesloten in je hotel of appartement ,huisje,sleurhut.
Dan zit ik liever thuis hoor.
Vakantie komt dan wel weer een keer als er een middel is gevonden tegen covid19.
Het is een zwemplas tussen de huizen door, alles in verbinding -met. Dus ik ga tussen de huizen het water in terwijl de rest van Nederland naar de twee strandjes gaan.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Waar dan heel NL heen gaat..wil je dan ook niet zijn..met corona perikelen lijkt me.. alhoewel jij de rustige momentjes vast zal weten.
Ik ga lekker thuis rommelen of werken..zie wel maak me er niet druk over ..dan is het allemaal veel beter te behappen.
Als je op de fiets(voor de mazzelaars) of met de auto gaat en netjes afstand houdt als je een ijsje gaat kopen lijkt me het echt niet zo’n probleem om van het zomer aan een Nederlands strand te liggen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de buitenlucht is het allemaal niet zo'n probleem. Het ernaar toe gaan en het aldaar gebruik maken van gemeenschappelijke voorzieningen is dat wel.
Klinkt als perfectquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:10 schreef Rene het volgende:
[..]
Het is een zwemplas tussen de huizen door, alles in verbinding -met. Dus ik ga tussen de huizen het water in terwijl de rest van Nederland naar de twee strandjes gaan.
En de reis erheen....quote:Op zaterdag 18 april 2020 00:20 schreef kalinhos het volgende:
Je zou juist zeggen dat resorts en hotels prima te organiseren zijn qua afstand houden. Minder kamers verhuren en, in t geval van buffet etc, geef je zoveel mensen tijdslotten om eten te halen. Wat meer ligbedjes weghalen, etc.
Camping is juist lastiger met gemeenschappelijke gebouwen enzo.
Maar een huisje in de buurt van een strand met keuken...dat moet lukken zoubje denken.
Mobiele aircos heb je vanaf 200 euro, wij hebben er twee gekocht. Ook precies om die reden, nu bestellen heb je nog kans. Die dingen zijn met de zomer totaal uitverkocht.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:03 schreef delano.888 het volgende:
[..]
[..]
Oja, en ik heb dan wel een balkon, maar kan me niet voorstellen dat die een opblaaszwembad met water kan houden (qua gewicht)
Exact wat wij al gedaan hebben, dure weber bbq en dus 2 aircos in huis gehaald. Gewoon ter voorbereiding voor wat extra comfort thuis. Het is volslagen idioot om nu te brainstormen over een vakantie die er deze zomer niet zal komen.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:55 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dan is het fijner om te investeren in een prettig verblijf thuis (waar mogelijk). Koop die hangmat, dat bubbelbad of die veel te dure barbeque die je altijd al wilde hebben. Haal een beamer, voor je eigen thuisbioscoop. Lekker decadent de economie stimuleren. Maak er een feestje van, want voorlopig ga je toch nergens heen.
Het is ook handig om alvast na te denken over een eventuele hittegolf. Vluchten naar het zwembad of een airconditioned kantoor is er zeker de eerste helft van de zomer niet bij. Dus moet je het thuis comfortabel zien te houden. Hoe warm wordt het bij jou thuis? Wat zou je kunnen doen om de grootste hitte weg te nemen?
[..]
Ah, ok. Denk dat wij dat er ook maar bij halen dan.
Er zijn campings met privé sanitair, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Zal niet zo massaal zijn daardoor.quote:Op zaterdag 18 april 2020 00:20 schreef kalinhos het volgende:
Je zou juist zeggen dat resorts en hotels prima te organiseren zijn qua afstand houden. Minder kamers verhuren en, in t geval van buffet etc, geef je zoveel mensen tijdslotten om eten te halen. Wat meer ligbedjes weghalen, etc.
Camping is juist lastiger met gemeenschappelijke gebouwen enzo.
Maar een huisje in de buurt van een strand met keuken...dat moet lukken zoubje denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |