abonnement Unibet Coolblue
pi_193022903
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:22 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja hij is rijk maar hoort niet bij het kliekje waar Obama bij hoort.
Niet alleen Trump. Zijn hele regering hoort bij de elite.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193022923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat is dat kliekje dan precies en waarom is het kliekje van Trump minder erg?
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:31:15 #253
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193022927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En hoe denk je dan over Trump? Dementerend weet ik niet (wel zeer beïnvloedbaar en labiel) maar op de andere punten scoort hij bewezen een stuk beroerder dan Biden.
Hoe precies ziet dit "bewezen" zakkenvullen eruit als hij zijn salaris doneert? Zelfs snopes heeft dit impliciet erkend.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_193022948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:30 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De elite is waar jij het politiek niet mee eens bent? :? Of wat bedoel je nou eigenlijk? Klinkt meer als tribalisme... Obama en Greta behoren niet tot jouw stam.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:34:51 #255
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193022984
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En hoe denk je dan over Trump? Dementerend weet ik niet (wel zeer beïnvloedbaar en labiel) maar op de andere punten scoort hij bewezen een stuk beroerder dan Biden.
Beinvloedbaar en labiel? Waar haal je dat nou weer vandaan?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:35:57 #256
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023006
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De elite is waar jij het politiek niet mee eens bent? :? Of wat bedoel je nou eigenlijk? Klinkt meer als tribalisme... Obama en Greta behoren niet tot jouw stam.
Barry en Greta zijn acteurs. Ze krijgen hun verhaaltje van de teleprompter.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193023040
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De elite is waar jij het politiek niet mee eens bent? :? Of wat bedoel je nou eigenlijk? Klinkt meer als tribalisme... Obama en Greta behoren niet tot jouw stam.
Rutte stond er natuurlijk ook bij. Lekker roddelen over Trump.

Land of the free. Home of the brave.
pi_193023046
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:35 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Barry en Greta zijn acteurs. Ze krijgen hun verhaaltje van de teleprompter.
Dit is geen antwoord op mijn vraag die ik hem stel. Je denkt trouwens dat Trump, de realityshow acteur, geen teleprompters gebruikt?! :D Wat is dit voor verwijt?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:39:42 #259
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023066
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Hoe precies ziet dit "bewezen" zakkenvullen eruit als hij zijn salaris doneert? Zelfs snopes heeft dit impliciet erkend.
Zijn eigen bedrijven bevoordelen, lucratieve baantjes organiseren voor ongeschikte familieleden etc. Schoolvoorbeeld van de 'swamp' eigenlijk.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:40:58 #260
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023089
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:30 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zou je de, niet al te ingewikkelde, vraag ook kunnen beantwoorden met woorden in plaats van een irrelevante foto?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:41:06 #261
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023090
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit is geen antwoord op mijn vraag die ik hem stel. Je denkt trouwens dat Trump, de realityshow acteur, geen teleprompters gebruikt?! :D Wat is dit voor verwijt?
Soms misschien, maar er zijn veel momenten dat Trump de persmuskieten toespreekt en ze verbaal kleineert als ze domme of insinuerende vragen stellen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193023093
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:37 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Rutte stond er natuurlijk ook bij. Lekker roddelen over Trump.

Dat ze Trump een schertsfiguur vinden is nu bewijs dat de man met een gouden toilet niet de elite zou zijn?

Dit is denk ik juist een teken dat je je tribaal opstelt. Trump wordt belachelijk gemaakt door mensen van buiten je stam, dus zij zijn de kwade pias en de persoon in jouw stam, Trump, het slachtoffer. Het gaat bv. niet over beleid, zijn rare gedrag, etc, maar over identiteit. Hullie vs ons.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:42:38 #263
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023124
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:34 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Beinvloedbaar en labiel? Waar haal je dat nou weer vandaan?
Enkele jaren presidentschap met prachtige uitbarstingen en verder onverklaarbare beleidswisselingen.
Wou je beweren dat het jou nog niet was opgevallen?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:43:21 #264
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023132
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zijn eigen bedrijven bevoordelen, lucratieve baantjes organiseren voor ongeschikte familieleden etc. Schoolvoorbeeld van de 'swamp' eigenlijk.
Weer zo’n trouwe journaalkijker.

90% van wat de media over Trump melden is halve waarheden en hele leugens.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193023136
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:31 schreef dellipder het volgende:

[..]

Hoe precies ziet dit "bewezen" zakkenvullen eruit als hij zijn salaris doneert? Zelfs snopes heeft dit impliciet erkend.
Dat salaris is natuurlijk een lachertje vergeleken met wat hij kan verdienen met zijn bedrijf en veel meer nog net gunstige belastingmaatregelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:47:38 #266
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023202
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:43 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Weer zo’n trouwe journaalkijker.

90% van wat de media over Trump melden is halve waarheden en hele leugens.
Ik kijk eigenlijk nooit naar het journaal. Maar waar zijn dan wel de waarheden over Trump te vinden? En waarom zouden die informatiekanalen geen leugens vertellen? En dat in tegenstelling tot allerlei controleerbare en aanspreekbare media met een prima reputatie?
pi_193023209
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Soms misschien, maar er zijn veel momenten dat Trump de persmuskieten toespreekt en ze verbaal kleineert als ze domme of insinuerende vragen stellen.
Nou ja, ik vind dat hij vaak heel domme dingen zegt, als hij afwijkt van de teleprompters of volledig improviseert. Niet van die oepsie-ik-kan-niet-op-het-woord-komen momentjes, maar gewoon echt heel dom (als je wil kunnen we dit wel verder bespreken, maar het lijkt me wat offtopic te dwalen).

Belangrijker nog, is denk ik dat je als staatshoofd, staatshoofd van alle landgenoten zou moeten willen zijn en als staatshoofd in een democratie je de pers normaal ten woord kan staan, ook al is dat wel eens irritant. De antwoorden van Obama, Rutte, Macron, etc. aan vragen van de pers staan ook echt niet op een teleprompter. Dat zijn mensen die vinden dat de vrije onafhankelijke pers een belangrijke rol vervullen (ook al heeft ook Obama hier geen perfect track-record in) en blijven praktisch altijd gewoon fatsoenlijk. Dat vind je misschien nep, ik zie dat meer als volwassen en een besef van je plicht en ondergeschikte rol tegenover het volk.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 08-05-2020 23:01:23 ]
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:50:00 #268
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023235
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat salaris is natuurlijk een lachertje vergeleken met wat hij kan verdienen met zijn bedrijf en veel meer nog net gunstige belastingmaatregelen.
Dat lijkt mij ook wel heel duidelijk. De persoon die je quote kan dan bijna ook niet anders dan een totale leek zijn ten opzichte van de Amerikaanse politiek of een troll...
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:51:49 #269
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193023279
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zijn eigen bedrijven bevoordelen, lucratieve baantjes organiseren voor ongeschikte familieleden etc. Schoolvoorbeeld van de 'swamp' eigenlijk.
Er is een jaar geleden een ruim dertig miljoen dollar kostende onderzoek tegen hem afgerond dat meer dan twee jaar duurde. En met op zijn minst onpartijdige onderzoekers die volgens mij 1.6 miljoen documenten hebben doorgelicht, talloze mensen hebben ondervraagd, et cetera. Hetzelfde geldt over de emoluments rechtszaak die werd verworpen.
Ik weet niet precies hoe je dit revisionisme doet, maar ik zou in jouw schoenen een beetje duizelig worden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:52:52 #270
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind hem als hij afwijkt van de teleprompters of volledig improviseert vaak heel domme dingen zegt. Niet van die oepsie-ik-kan-niet-op-het-woord-komen momentjes, maar gewoon echt heel dom (als je wilt kunnen we dit wel verder bespreken, maar het lijkt me wat offtopic te dwalen).

Belangrijker nog, is denk ik dat je als staatshoofd, staatshoofd van alle landgenoten zou moeten willen zijn en als staatshoofd in een democratie je de pers normaal ten woord kan staan, ook al is dat wel eens irritant. De antwoorden van Obama, Rutte, Macron, etc. aan vragen van de pers staan ook echt niet op een teleprompter. Dat zijn mensen die vinden dat de vrije onafhankelijke pers een belangrijke rol vervullen (ook al heeft ook Obama hier geen perfect track-record in) en blijven praktisch altijd gewoon fatsoenlijk.
Ik vind zijn manier van praten soms ook behoorlijk irritant, maar de man heeft bijna altijd gelijk.

Verder zijn Macron en Rutte niet vergelijkbaar omdat deze zelden een vijandige pers te woord staan. Trump dient vragen te beantwoorden van partijen als NYT, WaPo, CNN etc waar men in zo goed als alle nieuwsitems liegt en verdraait. Uiteraard wast Trump hen de oren en noemt ze wat ze zijn; fake news.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:55:22 #271
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023357
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er is een jaar geleden een ruim dertig miljoen dollar kostende onderzoek tegen hem afgerond dat meer dan twee jaar duurde. En met op zijn minst onpartijdige onderzoekers die volgens mij 1.6 miljoen documenten hebben doorgelicht, talloze mensen hebben ondervraagd, et cetera. Hetzelfde geldt over emoluments rechtszaak die werd verworpen.
Ik weet niet precies hoe je dit revisionisme doet, maar ik zou in jouw schoenen een beetje duizelig worden.
Stel jij je werkelijk waar geen kritische vragen bij de acties van Trump en zijn familie?
Dat is wel een beetje bijzonder. Zeker als je vervolgens anderen van revisionisme gaat beschuldigen...
  vrijdag 8 mei 2020 @ 22:56:25 #272
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193023377
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik vind zijn manier van praten soms ook behoorlijk irritant, maar de man heeft bijna altijd gelijk.

Verder zijn Macron en Rutte niet vergelijkbaar omdat deze zelden een vijandige pers te woord staan. Trump dient vragen te beantwoorden van partijen als NYT, WaPo, CNN etc waar men in zo goed als alle nieuwsitems liegt en verdraait. Uiteraard wast Trump hen de oren en noemt ze wat ze zijn; fake news.
Maar waar zijn dan wel de waarheden over Trump te vinden? En waarom zouden die informatiekanalen geen leugens vertellen? En dat in tegenstelling tot allerlei controleerbare en aanspreekbare media met een prima reputatie?
pi_193023399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik vind zijn manier van praten soms ook behoorlijk irritant, maar de man heeft bijna altijd gelijk.

Verder zijn Macron en Rutte niet vergelijkbaar omdat deze zelden een vijandige pers te woord staan. Trump dient vragen te beantwoorden van partijen als NYT, WaPo, CNN etc waar men in zo goed als alle nieuwsitems liegt en verdraait. Uiteraard wast Trump hen de oren en noemt ze wat ze zijn; fake news.
Krijgen we dat gezwets weer. Wat je ook vindt van Rutte, het is gewoon een begaafd redenaar. Media doen altijd wel hun best om kritische vragen te stellen, maar hij glibbert zich daar behendig doorheen. Krijgt Rutte de vraag waarom we hier een enorm gebrek hebben aan coronatestcapaciteit dan lult hij daar handig omheen. Krijgt Trump de vraag, dan gaat hij stampvoeten tegen de boze gemene media die hem kritisch durft te benaderen. Maar goed, het klootjesvolk trapt al jaren in het "boehoe de media zijn alleen kritisch jegens mij"-riedeltje uit een bepaalde politieke hoek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:05:07 #274
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023576
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Krijgen we dat gezwets weer. Wat je ook vindt van Rutte, het is gewoon een begaafd redenaar. Media doen altijd wel hun best om kritische vragen te stellen, maar hij glibbert zich daar behendig doorheen. Krijgt Rutte de vraag waarom we hier een enorm gebrek hebben aan coronatestcapaciteit dan lult hij daar handig omheen. Krijgt Trump de vraag, dan gaat hij stampvoeten tegen de boze gemene media die hem kritisch durft te benaderen. Maar goed, het klootjesvolk trapt al jaren in het "boehoe de media zijn alleen kritisch jegens mij"-riedeltje uit een bepaalde politieke hoek.
‘Het klootjesvolk’? De zolderkamerautist die slimmer denkt te zijn dan de POTUS valt door de mand.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:05:55 #275
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Maar waar zijn dan wel de waarheden over Trump te vinden? En waarom zouden die informatiekanalen geen leugens vertellen? En dat in tegenstelling tot allerlei controleerbare en aanspreekbare media met een prima reputatie?
Een prima reputatie? Welke media hebben we het dan over?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193023598
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:05 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

‘Het klootjesvolk’? De zolderkamerautist die slimmer denkt te zijn dan de POTUS valt door de mand.
80% van zijn tekst was niet die zin. Kun je daar dan ook op reageren?
pi_193023602
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:05 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

‘Het klootjesvolk’? De zolderkamerautist die slimmer denkt te zijn dan de POTUS valt door de mand.
Ja ik denk laat ik er nog even een triggerwoordje ingooien, want een inhoudelijke tegenreactie hoef ik toch niet te verwachten. QED.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:08:40 #278
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook wel heel duidelijk. De persoon die je quote kan dan bijna ook niet anders dan een totale leek zijn ten opzichte van de Amerikaanse politiek of een troll...
@dellipder een totale leek mbt de Amerikaanse politiek? Ik denk dat je hier je domste bewering van de dag maakt _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:08:44 #279
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193023645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Stel jij je werkelijk waar geen kritische vragen bij de acties van Trump en zijn familie?
Dat is wel een beetje bijzonder. Zeker als je vervolgens anderen van revisionisme gaat beschuldigen...
Ik denk dat mijn reactie op jouw inbreng terecht is. Een groot deel van zijn eerste ambtstermijn is de man onderwerp geweest van een FBI-onderzoek, uitgevoerd door prestigueze advocaten zoals Enron Andrew Weissmann en Jeannie Rhee. De zaken in de DC en EDNY zijn allemaal verworpen of gewonnen. Dit is allemaal uit vrij recente geschiedenis.
Ik wil best het begrip revisionisme terugnemen (het was niet de bedoeling om daarmee te sneren), maar dan prompt rechtvaardigt de vraag toch wel hoe kun je dit alles zomaar terzijde kunt schuiven en tegelijkertijd ononderbouwde claims inbrengen, die haaks staan op eerder genoemde feiten en gebeurtenissen?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:11:17 #280
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023695
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik denk laat ik er nog even een triggerwoordje ingooien, want een inhoudelijke tegenreactie hoef ik toch niet te verwachten. QED.
De rest van je verhaal was niet zo interessant. Trump ontmoet een 99% vijandige media en het grootste deel wat ze over hem beweren is gelogen of verdraaid.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193023749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:11 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De rest van je verhaal was niet zo interessant. Trump ontmoet een 99% vijandige media en het grootste deel wat ze over hem beweren is gelogen of verdraaid.
Feitenvrij gezwets natuurlijk, maar dat geldt voor je hele oeuvre hier. Of heb je een diepgravende analyse die alle artikelen van de NYT over Trump beoordeelt en tot deze conclusie komt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193023762
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:51 schreef dellipder het volgende:

[..]

Er is een jaar geleden een ruim dertig miljoen dollar kostende onderzoek tegen hem afgerond dat meer dan twee jaar duurde. En met op zijn minst onpartijdige onderzoekers die volgens mij 1.6 miljoen documenten hebben doorgelicht, talloze mensen hebben ondervraagd, et cetera. Hetzelfde geldt over de emoluments rechtszaak die werd verworpen.
Ik weet niet precies hoe je dit revisionisme doet, maar ik zou in jouw schoenen een beetje duizelig worden.
De democraten hebben al zo'n 5 jaar lang al het mogelijke (en dat lijkt me nog mild gezegd) gedaan om Trump van zijn troon te stoten. Waarom lukt dat niet?

En waarom kunnen ze geen fatsoenlijke tegenkandidaat leveren dan een oude seniele man, of een nog ouder extreem links gekkie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193023821
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Krijgen we dat gezwets weer. Wat je ook vindt van Rutte, het is gewoon een begaafd redenaar. Media doen altijd wel hun best om kritische vragen te stellen, maar hij glibbert zich daar behendig doorheen. Krijgt Rutte de vraag waarom we hier een enorm gebrek hebben aan coronatestcapaciteit dan lult hij daar handig omheen. Krijgt Trump de vraag, dan gaat hij stampvoeten tegen de boze gemene media die hem kritisch durft te benaderen. Maar goed, het klootjesvolk trapt al jaren in het "boehoe de media zijn alleen kritisch jegens mij"-riedeltje uit een bepaalde politieke hoek.
Zeg het al jarenlang. Rutte is de Aal der alen, de Opperaal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_193023851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zeg het al jarenlang. Rutte is de Aal der alen, de Opperaal.
Dat moet ook wel, anders overleef je niet zo lang in een pluriforme partijdemocratie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:19:21 #285
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023856
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Feitenvrij gezwets natuurlijk, maar dat geldt voor je hele oeuvre hier. Of heb je een diepgravende analyse die alle artikelen van de NYT over Trump beoordeeld en tot deze conclusie komt?
Over vele jaren zal het jou ook eens duidelijk worden. Ik heb geen zin jou te verlichten op mijn vrije vrijdagavond.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:20:24 #286
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193023882
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat moet ook wel, anders overleef je niet zo lang in een pluriforme partijdemocratie.
Schijndemocratie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_193023886
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

De democraten hebben al zo'n 5 jaar lang al het mogelijke (en dat lijkt me nog mild gezegd) gedaan om Trump van zijn troon te stoten. Waarom lukt dat niet?
Het doel over het geheel bezien was niet om hem van de troon te stoten (wat "pas" zo'n 3 jaar is, al voelt het vast als 5). Zijn vervanger zou immers een andere Republikein zijn met naar het zich doet aanzien slechts op details anders beleid. Het ondermijnen van de rechtsstaat had er wel minder dik op gelegen.

Waarom de afzetting niet lukte is vrij simpel te verklaren. De bubblevorming en opbouwen van tribalisme waar sinds Nixon mee gestart is (zie de historie van Fox News, talk radio en modernere afgeleide kanalen) is succesvol gebleken in de hersenspoeling van een groep mensen die groot genoeg is, zodat het voor Senatoren niet meer voordelig was het landsbelang te kiezen voor het eigen privé politieke belang.

Het was erg duidelijk dat hij a) schuldig was en b) het afzetwaardig was. 1 Republikeinse senator en voormalig presidentskandidaat wiens positie ook niet hiervan afhing durfde dat ook te erkennen, een aantal anderen durfden wel op a positief te antwoorden en op b niet.

quote:
En waarom kunnen ze geen fatsoenlijke tegenkandidaat leveren dan een oude seniele man, of een nog ouder extreem links gekkie.
Genoeg andere gekwalificeerde kandidaten, maar Biden had verruit de meeste naamsbekendheid en grote steun onder de zwarte bevolking. Biden is verder ook gewoon uitstekend gekwalificeerd, maar hij inspireert niet en hij is wel serieus oud (tegenover Trump: niet gekwalificeerd, wel inspirerend naar de wingnuts en een belangrijk deel tegenwoordig van de republikeinen, ook serieus oud).

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 08-05-2020 23:35:41 ]
pi_193023902
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Over vele jaren zal het jou ook eens duidelijk worden. Ik heb geen zin jou te verlichten op mijn vrije vrijdagavond.
Ja je hebt de discussie weer succesvol naar jouw niveau getrokken. Geen argumenten, enkel drogredenen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_193023938
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Schijndemocratie.
Oh nee hoor, onze democratie is enorm toegankelijk voor nieuwe partijen zoals de laatste twee decennia wel hebben gezien. Dat jij misschien je zin niet krijgt betekent niet dat we geen goed functionerende democratie hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:29:54 #290
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193024046
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

De democraten hebben al zo'n 5 jaar lang al het mogelijke (en dat lijkt me nog mild gezegd) gedaan om Trump van zijn troon te stoten. Waarom lukt dat niet?
Het zou heel eenvoudig moeten zijn op basis van alle zeer overtuigende aantijgingen die eerder zijn gedaan in dit topic, zoals "zakken vullen", lucratieve baantjes regelen voor ongeschikte familieleden, eigen bedrijven bevoordelen, et cetera. Dan is er een FBI-onderzoek die een aanzienlijk groot deel van de ambtstermijn beslaat en een hele reeks andere rechtszaken die de uitkomsten hebben die haaks staan op deze aantijgingen, maar vervolgens gaan we gewoon weer terurg naar af en gaat het weer over "zakken vullen"

Ik denk dat dit de kern raakt van jouw vraag.

quote:
En waarom kunnen ze geen fatsoenlijke tegenkandidaat leveren dan een oude seniele man, of een nog ouder extreem links gekkie.
Geen idee. Ik vond het ophouden van de stimuluspakketten en het omgaan met de Tara Reade beschuldigingen ook al niet strategisch goed aangepakt van de Democrats. Ik vind dat ze teveel in de resistance en obstruction modus zijn blijven hangen. Een echt constructieve boodschap of een vergezicht, dat nu al een beetje tractie heeft, met het oog op de verkiezingen heb ik nog niet kunnen ontwaren. Tot nu toe is het nogal matig wat ze aanbieden.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:30:48 #291
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193024068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:08 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

@:dellipder een totale leek mbt de Amerikaanse politiek? Ik denk dat je hier je domste bewering van de dag maakt _O-
Een totale leek of een ordinaire troll. Anders doe je dat soort beweringen toch niet?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:32:05 #292
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193024095
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:05 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Een prima reputatie? Welke media hebben we het dan over?
Kan je niet eerst even de vragen die ik je stel beantwoorden? Zal ze nog een keer herhalen.

Maar waar zijn dan wel de waarheden over Trump te vinden? En waarom zouden die informatiekanalen geen leugens vertellen? En dat in tegenstelling tot allerlei controleerbare en aanspreekbare media met een prima reputatie?
pi_193024140
Zie hier een prachtig voorbeeld van een gemene vraag van een vijandige journalist en Trump die deze op een prachtige manier de oren wast. Rutte mag blij zijn dat hij niet zo behandelt wordt door de pers.

quote:
“What do you say to Americans, who are watching you right now, who are scared?”
quote:
“I say that you’re a terrible reporter. That’s what I say. I think it’s a very nasty question and I think it’s a very bad signal that you’re putting out to the American people
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:35:04 #294
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193024157
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn reactie op jouw inbreng terecht is. Een groot deel van zijn eerste ambtstermijn is de man onderwerp geweest van een FBI-onderzoek, uitgevoerd door prestigueze advocaten zoals Enron Andrew Weissmann en Jeannie Rhee. De zaken in de DC en EDNY zijn allemaal verworpen of gewonnen. Dit is allemaal uit vrij recente geschiedenis.
Ik wil best het begrip revisionisme terugnemen (het was niet de bedoeling om daarmee te sneren), maar dan prompt rechtvaardigt de vraag toch wel hoe kun je dit alles zomaar terzijde kunt schuiven en tegelijkertijd ononderbouwde claims inbrengen, die haaks staan op eerder genoemde feiten en gebeurtenissen?
Om nog even bij de vraag terug te komen.
Jij stelt je werkelijk waar geen kritische vragen bij de acties van Trump en zijn familie?

Kan je die ook gewoon beantwoorden zonder allerlei omtrekkende bewegingen?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:35:10 #295
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193024158
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het doel over het geheel bezien was niet om hem van de troon te stoten (wat "pas" zo'n 3 jaar is, al voelt het vast als 5). Zijn vervanger zou immers een andere Republikein zijn met naar het zich doet aanzien slechts op details anders beleid.

Genoeg andere gekwalificeerde kandidaten, maar Biden had verruit de meeste naamsbekendheid en grote steun onder de zwarte bevolking. Biden is verder ook gewoon uitstekend gekwalificeerd, maar hij inspireert niet en hij is wel serieus oud (tegenover Trump: niet gekwalificeerd, wel inspirerend naar de wingnuts en een belangrijk deel tegenwoordig van de republikeinen, ook serieus oud).
Grote steun onder de zwarte bevolking? De afro-amerikanen maken ongeveer 10% uit van de bevolking. Maar ze zijn wel aan het wakker worden en steeds meer afro-americans trappen niet meer in het slachtofferschap waar de DNC ze nog decennia in wil houden. Zie Blexit.

Biden uitstekend gekwalificeerd? Heb je je pilletje vanochtend wel ingenomen? De man heeft overal zijn familie laten profiteren van zijn officiële posities. Bovendien is hij niet eens meer in staat een paar minuten achter elkaar live vragen te beantwoorden omdat hij op een gegeven moment begint te raaskallen. Joe beweert ‘working class’ te zijn, maar de enige vieze handen die hij kreeg, waren van het graaien.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:37:04 #296
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_193024199
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:34 schreef kipknots het volgende:
I say that you’re a terrible reporter. That’s what I say. I think it’s a very nasty question and I think it’s a very bad signal that you’re putting out to the American people
Peter Alexander hoort wel in het rijtje top tien politieke activist vermomd als journalist.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:37:06 #297
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193024200
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:34 schreef kipknots het volgende:
Zie hier een prachtig voorbeeld van een gemene vraag van een vijandige journalist en Trump die deze op een prachtige manier de oren wast. Rutte mag blij zijn dat hij niet zo behandelt wordt door de pers.
[..]


[..]

Vijandige media ten voeten uit.
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:37:28 #298
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193024209
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Een totale leek of een ordinaire troll. Anders doe je dat soort beweringen toch niet?
Laat ik het er maar op houden dat je nogal ongeïnformeerd bent, dat is het vriendelijkste wat ik over je beweringen kan zeggen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 8 mei 2020 @ 23:38:21 #299
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_193024227
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 23:37 schreef dellipder het volgende:

[..]

Peter Alexander hoort wel in het rijtje top tien politieke activist vermomd als journalist.
En dat maakt zijn waanzinnige reactie op de normale vraag plots terecht?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')