quote:Op maandag 18 mei 2020 18:32 schreef Postbus100 het volgende:
In de straat van mijn oude universiteit (zo'n klein schattig, idyllisch straatje met van die schipperswoningen direct aan de straat) hadden bewoners een briefje hangen:' wat is uw adres? Dan kunnen we ook bij u naar binnen kijken.' over passief agressief gesprokenfascinerend briefje.
Ja, interessant hoe mensen zover hebben kunnen komen dat ze dat soort briefjes op hun raam plakkenquote:Op maandag 18 mei 2020 18:37 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]volgens mij staat op deze telefoon een briefje voor het raam uit de kruidenbuurt Eindhoven.
Hele complottheorie icm zelfmoord en de politie niet inlichten want die zijn niet te vertrouwen oid. Bijzonder zulke briefjes
Bokito-effect ofzoquote:Op maandag 18 mei 2020 15:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bah, glurende mensen. Onze gootsteen zit precies tegenover het raam aan de voorzijde van ons huis. Toen we hier net woonden, was ik aan het afwassen en heerlijk naar buiten aan het kijken. Liepen er een man en vrouw langs die naar binnen staarden. We kwamen dus oog in oog. Begon die vent te schreeuwen waarom ik hem aanstaarde.Jij kijkt bij mij naar binnen, mafkees.
![]()
Zou er inderdaad snel een hek plaatsen zodat het helemaal afgebakend is.
Maar eigenlijk is het ook wel erg verdrietigquote:Op maandag 18 mei 2020 18:42 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, interessant hoe mensen zover hebben kunnen komen dat ze dat soort briefjes op hun raam plakkennext level van 'aan de deur wordt niet gekocht'.
Is het ook. Maar het kan toch ook anders, denk ik dan.quote:Op maandag 18 mei 2020 19:28 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het ook wel erg verdrietig
Ik heb nl niet de politie gebeld en pas na een paar maanden was het briefje weg en het huis leeg.
quote:Op maandag 18 mei 2020 19:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is het ook. Maar het kan toch ook anders, denk ik dan.
Hier, ik heb het briefje nog even opgezocht (google streetview):
[ afbeelding ]
Met drie uitroeptekens![]()
quote:Op maandag 18 mei 2020 20:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Om even ontopic te blijven: huur een tuinman of vrouw in om alle onkruid tussen de voegen van die gigantische hoeveelheid bestrating te elimineren
quote:
Bijna leeg!quote:
Goed bezig! En herkenbaar. Wij sturen foto's rond en krijgen dan terug dat we nog wel veel werk hebben. Wij vinden het bijna klaar 😅quote:Op maandag 18 mei 2020 20:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Bijna leeg!
Nou ja, er liggen nog steeds wel veel stenen maar vergeleken met een week geleden is het leeg
Haha ja, hier ook nog steedsquote:Op maandag 18 mei 2020 20:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Goed bezig! En herkenbaar. Wij sturen foto's rond en krijgen dan terug dat we nog wel veel werk hebben. Wij vinden het bijna klaar 😅
Dit is nog over!quote:
Dat zeg ik ook tegen mensen, we zijn bijna klaar, tot ze binnen stappen geloven ze me nogquote:Op maandag 18 mei 2020 20:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja, hier ook nog steeds
Terwijl we al zo'n paleis hebben gebouwd joh, dat er nog 300 dingen moeten gebeuren valt weg bij de 3000 die we al gedaan hebben
De andere kant op, mensen die af en toe langs zijn gekomen staan aardig versteld wat we tot nu toe voor elkaar hebben gekregen. Dat voelt dan wel weer goed (wat je natuurlijk gelijk gaat downplayen door te beginnen over wat er nog allemaal moetquote:Op maandag 18 mei 2020 22:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook tegen mensen, we zijn bijna klaar, tot ze binnen stappen geloven ze me nog
Haha, herkenbaar.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:35 schreef bleiblei het volgende:
Dat voelt dan wel weer goed (wat je natuurlijk gelijk gaat downplayen door te beginnen over wat er nog allemaal moet)
Hier wil ik daarom zoveel mogelijk onderhoudsvriendelijk regelen. Niet volplempen met tegels, maar borders zo inrichten dat het een kwestie van 1 keer per jaar leegvegen is en de natuur de rest doet (werkte vorige tuin ook perfect, dat was een Piet Oudolf geīnspireerde tuin). En verder een maairobot en automatische beregening.quote:Op maandag 18 mei 2020 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar.
Lekker bezig daar! Kan me voorstellen dat het zwaar werk is. Niets aan een grote tuin valt mee. Als ik aan project B begin dan loop ik alweer hopeloos achter ten aanzien van project A. Maar van m'n buren hoor ik dat ze structureel het gevoel hebben achter de feiten aan te lopen wat het onderhoud van de tuin betreft, dus ik heb weinig hoop voor de toekomst.
Fijn hč, die verrassingen in een wat ouder huis ! :pquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:09 schreef SQ het volgende:
Nou, de heren (blei en mijn broertje) zijn vandaag met de minigraver bezig om even een sleufje naar achteren te trekken voor riool en elektra en dergelijke.
Blijkt er midden op de route een fundering in de grond te liggen![]()
Gezien de afmetingen vermoeden we dat er ooit een schuur op heeft gestaan. Maar het bemoeilijkt de werkzaamheden toch wel aardig.
Ff het pneumatische beiteltje erop zettenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:09 schreef SQ het volgende:
Nou, de heren (blei en mijn broertje) zijn vandaag met de minigraver bezig om even een sleufje naar achteren te trekken voor riool en elektra en dergelijke.
Blijkt er midden op de route een fundering in de grond te liggen![]()
Gezien de afmetingen vermoeden we dat er ooit een schuur op heeft gestaan. Maar het bemoeilijkt de werkzaamheden toch wel aardig.
Pietquote:
Die zit er niet bij helaas. Ik zie hier wel wat grof geschut liggen aan slijpapparaten, hopelijk doet dat de trucquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:23 schreef lipje het volgende:
[..]
Ff het pneumatische beiteltje erop zetten
Jezus manquote:Op maandag 18 mei 2020 20:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dit is nog over!
[ afbeelding ]
Dit is hoop ik nog 2 keer op en neer met de aanhangwagen.
En dit staat er opgestapeld in de tuin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb gelijk de gebroken klinkers eruit gehengeld. Kunnen ze in eerste instantie gebruiken voor randjes e.d..
En zojuist heeft Tractorgast de eerste lading tuinaarde gedumpt die hij bij een andere klus eruit gegraven heeft:
[ afbeelding ]
Kan ik weer gebruiken om het grasveld een beetje minder kuilig te maken.
Gewoon vanuit het huis schreeuwen: 'Beuken blei, beukennnnnnnn!'. En af en toe koud biertje brengenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Die zit er niet bij helaas. Ik zie hier wel wat grof geschut liggen aan slijpapparaten, hopelijk doet dat de truc
Boorhamer met beitelstand of slijptol met steenschijf. Het een heeft een hoop rommel, het andere levert een flink brokje beton op.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Die zit er niet bij helaas. Ik zie hier wel wat grof geschut liggen aan slijpapparaten, hopelijk doet dat de truc
En veel stof.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:35 schreef lipje het volgende:
[..]
Boorhamer met beitelstand of slijptol met steenschijf. Het een heeft een hoop rommel, het andere levert een flink brokje beton op.
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:43 schreef bleiblei het volgende:
Boorhamer doet helaas niet veel. Dus het is nu een combi van 230mm slijptol, de boorhamer en heel veel geduld.
En met de bak van de minigraver kun je ook niets beginnen ? Beetje breekwerk moet kunnen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:43 schreef bleiblei het volgende:
Boorhamer doet helaas niet veel. Dus het is nu een combi van 230mm slijptol, de boorhamer en heel veel geduld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |