Dat zeg ik ook tegen mensen, we zijn bijna klaar, tot ze binnen stappen geloven ze me nogquote:Op maandag 18 mei 2020 20:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja, hier ook nog steeds
Terwijl we al zo'n paleis hebben gebouwd joh, dat er nog 300 dingen moeten gebeuren valt weg bij de 3000 die we al gedaan hebben
De andere kant op, mensen die af en toe langs zijn gekomen staan aardig versteld wat we tot nu toe voor elkaar hebben gekregen. Dat voelt dan wel weer goed (wat je natuurlijk gelijk gaat downplayen door te beginnen over wat er nog allemaal moetquote:Op maandag 18 mei 2020 22:21 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook tegen mensen, we zijn bijna klaar, tot ze binnen stappen geloven ze me nog
Haha, herkenbaar.quote:Op maandag 18 mei 2020 22:35 schreef bleiblei het volgende:
Dat voelt dan wel weer goed (wat je natuurlijk gelijk gaat downplayen door te beginnen over wat er nog allemaal moet)
Hier wil ik daarom zoveel mogelijk onderhoudsvriendelijk regelen. Niet volplempen met tegels, maar borders zo inrichten dat het een kwestie van 1 keer per jaar leegvegen is en de natuur de rest doet (werkte vorige tuin ook perfect, dat was een Piet Oudolf geïnspireerde tuin). En verder een maairobot en automatische beregening.quote:Op maandag 18 mei 2020 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar.
Lekker bezig daar! Kan me voorstellen dat het zwaar werk is. Niets aan een grote tuin valt mee. Als ik aan project B begin dan loop ik alweer hopeloos achter ten aanzien van project A. Maar van m'n buren hoor ik dat ze structureel het gevoel hebben achter de feiten aan te lopen wat het onderhoud van de tuin betreft, dus ik heb weinig hoop voor de toekomst.
Fijn hè, die verrassingen in een wat ouder huis ! :pquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:09 schreef SQ het volgende:
Nou, de heren (blei en mijn broertje) zijn vandaag met de minigraver bezig om even een sleufje naar achteren te trekken voor riool en elektra en dergelijke.
Blijkt er midden op de route een fundering in de grond te liggen![]()
Gezien de afmetingen vermoeden we dat er ooit een schuur op heeft gestaan. Maar het bemoeilijkt de werkzaamheden toch wel aardig.
Ff het pneumatische beiteltje erop zettenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:09 schreef SQ het volgende:
Nou, de heren (blei en mijn broertje) zijn vandaag met de minigraver bezig om even een sleufje naar achteren te trekken voor riool en elektra en dergelijke.
Blijkt er midden op de route een fundering in de grond te liggen![]()
Gezien de afmetingen vermoeden we dat er ooit een schuur op heeft gestaan. Maar het bemoeilijkt de werkzaamheden toch wel aardig.
Pietquote:
Die zit er niet bij helaas. Ik zie hier wel wat grof geschut liggen aan slijpapparaten, hopelijk doet dat de trucquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:23 schreef lipje het volgende:
[..]
Ff het pneumatische beiteltje erop zetten
Jezus manquote:Op maandag 18 mei 2020 20:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dit is nog over!
[ afbeelding ]
Dit is hoop ik nog 2 keer op en neer met de aanhangwagen.
En dit staat er opgestapeld in de tuin:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb gelijk de gebroken klinkers eruit gehengeld. Kunnen ze in eerste instantie gebruiken voor randjes e.d..
En zojuist heeft Tractorgast de eerste lading tuinaarde gedumpt die hij bij een andere klus eruit gegraven heeft:
[ afbeelding ]
Kan ik weer gebruiken om het grasveld een beetje minder kuilig te maken.
Gewoon vanuit het huis schreeuwen: 'Beuken blei, beukennnnnnnn!'. En af en toe koud biertje brengenquote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Die zit er niet bij helaas. Ik zie hier wel wat grof geschut liggen aan slijpapparaten, hopelijk doet dat de truc
Boorhamer met beitelstand of slijptol met steenschijf. Het een heeft een hoop rommel, het andere levert een flink brokje beton op.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Die zit er niet bij helaas. Ik zie hier wel wat grof geschut liggen aan slijpapparaten, hopelijk doet dat de truc
En veel stof.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:35 schreef lipje het volgende:
[..]
Boorhamer met beitelstand of slijptol met steenschijf. Het een heeft een hoop rommel, het andere levert een flink brokje beton op.
quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:43 schreef bleiblei het volgende:
Boorhamer doet helaas niet veel. Dus het is nu een combi van 230mm slijptol, de boorhamer en heel veel geduld.
En met de bak van de minigraver kun je ook niets beginnen ? Beetje breekwerk moet kunnen.quote:Op zaterdag 23 mei 2020 16:43 schreef bleiblei het volgende:
Boorhamer doet helaas niet veel. Dus het is nu een combi van 230mm slijptol, de boorhamer en heel veel geduld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |