quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom denk je dat NL niet kiest voor een lockdown? Omdat de overheid wil dat zoveel mogelijk mensen het krijgen.
Oh sorry, ja, ze willen ons allemaal zo snel mogelijk ziek hebben.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Sterke inhoudelijke reactie.
Mijn complimenten
De mazelen zijn verre van uitgedoofd. Daar sterven jaarlijks nog ruim 100.000 mensen aan wereldwijd. Maar het klopt dat het mazelenvaccin veel effectiever is dan het griepvaccin.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan nog zullen in Nederland tienduizend(en?) jaarlijks overlijden aan het door het SARS virus veroorzaakte ARDS (acute ademhalings syndroom). Een Vaccin is niet 100% voldoende noch de (resulterende groeps)immuniteit daavan. Het is geen mazelen die uitdooft maar vooral als een soort griep dat voorwoekerd.
Muteert mazelen op een vergelijkbare wijze met griep dan?quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mazelen zijn verre van uitgedoofd. Daar sterven jaarlijks nog ruim 100.000 mensen aan wereldwijd. Maar het klopt dat het mazelenvaccin veel effectiever is dan het griepvaccin.
Naar het schijnt zijn luchtweginfecties zeer lastig om een volledig dekkend vaccin voor te maken.
Maak me ook niet zo druk om de maatregelen die hier op nationaal niveau zijn ingevoerd.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals. Welke maatregelen zouden dan blijven en vooral met welk doel?
Een georganiseerde reactie ipv iedereen die zijn eigen ding doet was wel handig geweest ja.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Maak me ook niet zo druk om de maatregelen die hier op nationaal niveau zijn ingevoerd.
Maak me meer zorgen dat ze in oa Brussel wel met een harde passer rondlopen om nu allerlei zaken erdoorheen te drukken. Met meer EU hadden we dit virus natuurlijk kunnen voorkomen.
Daar kan ik je geen antwoord op geven, maar één van de verklaringen is dat het griepvirus makkelijker het lichaam binnendringt dan het mazelenvirus en daardoor een kleine mutatie al gevaarlijk kan zijn, terwijl een mazelenvaccin veel langer werkt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Muteert mazelen op een vergelijkbare wijze met griep dan?
Gelukkig hebben we daar de EU niet voor nodigquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een georganiseerde reactie ipv iedereen die zijn eigen ding doet was wel handig geweest ja.
Waarbij de situaties in de verschillende landen wel onvergelijkbaar waren en verschillende maatregelen ook logisch zijn, maar iets meer sturing zou wel handig zijn geweest jaquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een georganiseerde reactie ipv iedereen die zijn eigen ding doet was wel handig geweest ja.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:58 schreef Automatisch het volgende:
Scholen in Denemarken gaan weer open
https://www.rtlnieuws.nl/(...)B4g20iroJT-H7qVWvPgE
Waarom laten ze niet gewoon alle kinderen op school hun handen wassen?quote:Daarnaast wordt van de kinderen verwacht dat ze goed hun handen hebben gewassen voor ze op school komen. Ouders moeten hier op toezien en op school zullen de docenten er op letten.
Heel veel bedrijven, het overgrote merendeel, zijn niet eens dicht geweest.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef Automatisch het volgende:
Mensen denken echt nog steeds dat alles maandenlang 'op slot' blijft.
Dat kan gewoon niet, en gaat dus ook echt niet gebeuren. Ik blijf erbij dat volgende maand (half mei) het meeste weer 'normaal' is. Horeca open, scholen open, bedrijven/winkels open.
Genot.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wordt in de kielzog van Corona een grote toename verwacht in het aantal mazelengevallen:
[ afbeelding ]
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01011-6
we weten inmiddels wat die voorspellingen waard zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wordt in de kielzog van Corona een grote toename verwacht in het aantal mazelengevallen:
[ afbeelding ]
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01011-6
Lijkt me veel te positief.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef Automatisch het volgende:
Dat kan gewoon niet, en gaat dus ook echt niet gebeuren. Ik blijf erbij dat volgende maand (half mei) het meeste weer 'normaal' is. Horeca open, scholen open, bedrijven/winkels open.
Ga iemand anders trollen. Nature is misschien wel het meest gerenommeerde journal ter wereld.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
we weten inmiddels wat die voorspellingen waard zijn.
Dat wordt een doorslaand succes. Als ik al die regels zo lees.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:58 schreef Automatisch het volgende:
Scholen in Denemarken gaan weer open
https://www.rtlnieuws.nl/(...)B4g20iroJT-H7qVWvPgE
Nou wat Automatisch zegt ben ik niet mee eens, want alles open in mei kan eigenlijk niet vanwege het voorzichtigheid van ons allemaal, de overheid en het RIVM. De maatregelen houden we nog een tijdje in stand, zelfs waarschijnlijk 2 of 3 maanden lang, dan gaan er langzamerhand meer zaken open met 1,5 meter-regel er in.quote:
Klopt, ontzettend veel bedrijven zijn wellicht niet gesloten maar prodcueren of zetten hooguit 10-20% om van het gebruikelijke. Ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heel veel bedrijven, het overgrote merendeel, zijn niet eens dicht geweest.
Om de een of andere reden denken een hoop mensen dat vrijwel alle bedrijven dicht zijn.
De regels zijn bijna lachwekkend. Succes ermeequote:Op dinsdag 14 april 2020 19:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat wordt een doorslaand succes. Als ik al die regels zo lees.
Het hele zorgpersoneel is toch al besmet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:07 schreef TLC het volgende:
Met alle respect, maar als je die beelden ziet van t afscheid van een medewerker van het Erasmus is het toch veels te druk ?? en je kunt ook niet echt zeggen dat iedereen 1,5 meter van elkaar af staat ?
Nou het is altijd moeilijk voor een land om te bepalen of de regels versoepeld wordt of niet, want het virus is altijd op loer..... als je zo snel de regels gaat versoepelen, kan er zo weer een grote piek ontstaan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De regels zijn bijna lachwekkend. Succes ermee
quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ga iemand anders trollen. Nature is misschien wel het meest gerenommeerde journal ter wereld.
Wat ik in mijn eigen omgeving hoor van familie, vrienden, kennissen, buurt- en dorpsgenoten hoor is dat het bij sommigen rustiger is, maar dat het bij de meesten nog volle bak werken is.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, ontzettend veel bedrijven zijn wellicht niet gesloten maar prodcueren of zetten hooguit 10-20% om van het gebruikelijke. Ongeveer hetzelfde.
Zucht.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:11 schreef Zeroku het volgende:
[..].
Net als de modellen van het RIVM. Waren ook betrouwbaar. Tot er opeens een daling kwam die in geen enkel model voorzien was.
Als je geen bron noemt ben je echt af... het schijnt.... het schijnt... weet je wat schijnt? De fucking zon, die schijnt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mazelen zijn verre van uitgedoofd. Daar sterven jaarlijks nog ruim 100.000 mensen aan wereldwijd. Maar het klopt dat het mazelenvaccin veel effectiever is dan het griepvaccin.
Naar het schijnt zijn luchtweginfecties zeer lastig om een volledig dekkend vaccin voor te maken.
Wow, rustig maar.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:21 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als je geen bron noemt ben je echt af... het schijnt.... het schijnt... weet je wat schijnt? De fucking zon, die schijnt.
Die duikt hier net achter een wolk andersquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:21 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als je geen bron noemt ben je echt af... het schijnt.... het schijnt... weet je wat schijnt? De fucking zon, die schijnt.
quote:Koolmees: Snelheid gaat boven maatwerk bij coronasteun
• Kabinet gaat zijn best doen om hiaten in steunpakket te dichten.
• Verantwoordelijk minister Koolmees onderzoekt vangnet voor flexkrachten zonder uitkering
• Ook zoekt hij oplossing voor seizoensbedrijven en grote concerns
• Tot nu toe hebben 83.000 bedrijven aangeklopt voor steun
• Uitkeringsinstantie UWV heeft al ¤1,3 mrd overgemaakt aan ruim 66.000 bedrijven voor zo'n drie miljoen werknemers
Minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken gaat zijn best doen om ontslagen flexkrachten die geen aanspraak kunnen maken op coronasteun toch te helpen. Maar niet iedereen kan rekenen op een op maat gemaakte oplossing, waarschuwde hij. 'Wij kunnen niet alle specifieke omstandigheden repareren.'
Coalitie- en oppositiepartijen riepen Koolmees dinsdag op met een vangnet te komen voor ontslagen medewerkers die geen aanspraak kunnen maken op een uitkering. Dat zijn vooral oproepkrachten en mensen met een tijdelijk contract die weinig of geen WW-rechten hebben opgebouwd maar ook geen recht hebben op bijstand. Ook zzp'ers die deels in loondienst werkten kunnen nergens terecht.
Er zijn veel werkenden die ondanks de loondoorbetalingsregeling toch door hun werkgever aan de kant zijn gezet, erkende Koolmees. Maar van hen heeft naar schatting een kleine 70% wel recht op een loongerelateerde WW-uitkering, relativeerde hij. Voor mensen zonder recht op een WW-uitkering of bijstand wil de minister 'graag wat doen', zei hij. 'Maar het is ontzettend ingewikkeld.'
Maatwerk geen optie
De snelheid waarmee het miljardenpakket aan coronahulp moet worden uitgerold betekent dat het om generieke regelingen moet gaan, beklemtoonde hij. Binnen luttele dagen heeft uitkeringsinstantie UWV al ruim 66.000 bedrijven kunnen helpen met ¤1,3 mrd aan noodsteun. In totaal zijn er al een kleine 83.000 aanvragen binnen sinds het loket vorige week maandag open ging. 'Met dit soort hoeveelheden is maatwerk geen optie,' aldus Koolmees. 'Ik zie echt wel dat er situaties zijn die schuren, maar het moet wel uitvoerbaar blijven.'
Om die reden is het kabinet niet van plan te tornen aan de opzet van de loondoorbetalingsregeling (NOW), die veel seizoensbedrijven en werkmaatschappijen van grotere concerns zou benadelen. Daar drongen de coalitiepartijen wel op aan.
Bedrijven met een voorjaarspiek kunnen minder looncompensatie claimen omdat de omzetderving wordt berekend op basis van de jaaromzet gedeeld door vier in plaats van een vergelijking met hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Niet ideaal, maar het lukt niet om deze sectoren af te dekken, aldus de minister. Ieder bedrijf een eigen tijdvak laten bepalen betekent dat de regeling niet meer is te controleren. Dat zet de deur open voor oneigenlijk gebruik en fraude.
Wel gaat Koolmees een oplossing zoeken voor seizoensbedrijven in de knel zoals in de sierteelt, evenementenbranche en boomkwekerij. 'Maar dat moet buiten de NOW om.'
Concernregeling
Fraudegevoeligheid is ook de reden waarom de minister moeite heeft met het aanpassen van de concernregeling, zoals bepleit door oppositie- en coalitiepartijen en de Star, het overlegorgaan van werkgevers en bonden. Zij klagen dat bedrijven met meerdere onderdelen daardoor loonkostencompensatie mis kunnen lopen, ook al staat een van hun werkmaatschappijen op het rand van de afgrond.
'Als de Kamer dat van mij vraagt wil ik daar wel naar kijken, maar dan moeten er waarborgen komen dat er niet met publiek geld winst wordt gemaakt,' aldus Koolmees.
Ook kan de inkomenssteun aan zelfstandigen via de zogeheten tozo-regeling beter, kreeg staatssecretaris Tamara van Ark (VVD) te horen. Tot dusver hebben ruim 24.000 zelfstandigen een aanvraag ingediend bij hun gemeente. Velen zullen echter buiten de boot vallen omdat zij minder dan de vereiste 23,5 uur per week aan hun bedrijf wijden. Het kabinet is echter niet van plan het urencriterium te versoepelen.
Wel wordt de regeling aangepast om rekening te houden met grenswerkers. Zelfstandigen die in Nederland wonen maar over de grens werken, komen in aanmerking voor inkomenssteun. Andersom geldt dat bedrijfjes die in Nederland zijn gevestigd maar waarvan de eigenaar over de grens woont, aanspraak kunnen maken op de bedrijfslening tegen gunstige voorwaarden die de tozo biedt.
Bron?quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die duikt hier net achter een wolk anders
Meeste bedrijven / winkels zijn gewoon al open. Scholen denk ik ook, maar wel beperkt. Halve klassen o.i.d. En ik denk eigenlijk de horeca voorlopig echt nog niet, zeker niet half mei. Als de horeca al open gaat dan ook beperkt. Ik zie ons in juni ook echt nog niet tot de late uurtjes in een café staan hoor. Een eerdere stap is wellicht dat de restaurants onder strenge voorwaarden open gaan, waaronder de 1,5 meter afstand. Bij cafés zijn dat soort voorwaarden onmogelijk lijkt me?quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef Automatisch het volgende:
Met welk doel dat fanatieke handen wassen .... ?quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Waarom laten ze niet gewoon alle kinderen op school hun handen wassen?
quote:Doctors, virologists and epidemiologists in Sweden have denounced their government’s approach to tackling the coronavirus outbreak, as its death toll from Covid-19 increased by 114 in 24 hours, taking its total past 1,000.
Unlike other parts of Europe, including its close neighbours Finland and Norway, Sweden has not imposed extraordinary lockdown orders to stem the spread of the virus, instead calling for citizens to take responsibility to follow social distancing guidelines. The strictest measures implemented so far have been gatherings of more than 50 people and a ban on visits to nursing homes.
But its soft approach has drawn criticism. On Tuesday Sweden’s public health agency said it had recorded a total of 11,445 confirmed cases of Covid-19 and 1,033 deaths. Neighbouring Finland, which has about half the population of Sweden, had as of Tuesday reported 64 deaths, and has closed down restaurants and schools.
Finland heeft minste doden van alle Europese landen, dat is op zich wel gunstig.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:45 schreef crystal_meth het volgende:
Zweden, 10.2 miljoen inwoners, 1033 doden.
Finland, 5.5 miljoen inwoners, 64 doden.
[..]
Nou ja, nu zijn de bussen vrijwel leeg. En anders: meer bussen. En anders pleiten om zoveel mogelijk met de fiets te gaan. Dan snijdt het mes aan 2 kanten. Meer beweging, minder obesitas. En nou ja, 80% kan dan iig naar school. Dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 14 april 2020 17:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Scholen open klinkt natuurlijk leuk. Maar hoeveel scholieren gaan wel met het ov naar school hoe willen jullie dat dan realiseren met 1.5 meter tussen een persoon?
Waar komen die besmettingen in godsnaam vandaan? Dat hele land zit gewoon binnen, echt vreemd dit.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Opnieuw 600 doden in Italiëwanneer zakt het daar eens joh..
Klopt, met inachtneming van die 1.5m.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef Automatisch het volgende:
Zijn die 600 ook daadwerkelijk positief getest?quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar komen die besmettingen in godsnaam vandaan? Dat hele land zit gewoon binnen, echt vreemd dit.
Je moet heel wat besmettingen hebben om 600 doden te ''genereren''.
In Finland zit men sowieso minder op elkaars lip en in elkaars personal space dan in andere landen. Dat helpt mee.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:48 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Finland heeft minste doden van alle Europese landen, dat is op zich wel gunstig.
Daar ga ik wel vanuit. Je gaat iemand die is overleden aan longkanker niet tellen alles corona-patient mag ik hopen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:52 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Zijn die 600 ook daadwerkelijk positief getest?
Die private modus werkt niet meer hequote:Op dinsdag 14 april 2020 19:55 schreef _I het volgende:
Heeft iemand een telegraaf abo? Ben benieuwd naar de inhoud van het artikel over de EU die chaos verwacht als EU landen niet samenwerken bij het opstarten van de economie.
Hoe meer er open gaat. Hoe meer mensen naar verschillende instituten kunnen. Het "verspreider" de Nederlanders naar buiten kunnen. Hoe gemakkelijker het is om je aan de 1,50 meter norm te houden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, met inachtneming van die 1.5m.
Nee, nergens. Elk minuscuul online blaadje heeft nu een wall.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die private modus werkt niet meer he
Telegraaf, je mist niets.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:55 schreef _I het volgende:
Heeft iemand een telegraaf abo? Ben benieuwd naar de inhoud van het artikel over de EU die chaos verwacht als EU landen niet samenwerken bij het opstarten van de economie.
Dit... telkens weer blijf ik mij verbazen over de graagte om instituten te bashen omdat idd het door experts ontwikkelde en onderliggende model (meestal wel en helaas nu eens) niet precies bleek te kloppen.quote:
"Europese App is noodzaak en neerlandse App is onzin. Anders kunnen we na lockdown niet reizen."quote:
Private werkt nog wel bij clubs die je een paar artikelen per maand gratis geven.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:56 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, nergens. Elk minuscuul online blaadje heeft nu een wall.
Ben zelfs al door mijn gratis views bij het Eindhovens Dagblad.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Private werkt nog wel bij clubs die je een paar artikelen per maand gratis geven.
Mooi, dan sterven ze vanzelf uit in hun zelfbevlekkende wereld.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:56 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, nergens. Elk minuscuul online blaadje heeft nu een wall.
We zijn het helemaal eens.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi, dan sterven ze vanzelf uit in hun zelfbevlekkende wereld.
krijg wel een beetje genoeg van media die menen kritisch te zijn en worden ingezet om het sentiment te sturen.
Maar daar werkt incognito wel toch?quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:12 schreef _I het volgende:
[..]
Ben zelfs al door mijn gratis views bij het Eindhovens Dagblad.
Ben gestopt met proberen. Hou nu de filosofie aan dat als het belangrijk genoeg is, het alsnog wel bij me terecht komt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar daar werkt incognito wel toch?
De EU probeert ook wanhopig relevant te blijven in een tijd waarin soevereine Staten weer zijn opgestaan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:11 schreef _I het volgende:
[..]
"Europese App is noodzaak en neerlandse App is onzin. Anders kunnen we na lockdown niet reizen."
Ergens een quote op twitter gevonden. Maar dit was wel wat wilde weten.
Economisch, a la, maar liever niet aangaande onze veiligheid en gezondheidszorg.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
De EU probeert ook wanhopig relevant te blijven in een tijd waarin soevereine Staten weer zijn opgestaan.
Dan heb je nog Brabants dagblad. Gelderlander. Pzc. Etc etc. Allemaal zelfde artikelen en opnieuw 3xquote:Op dinsdag 14 april 2020 20:12 schreef _I het volgende:
[..]
Ben zelfs al door mijn gratis views bij het Eindhovens Dagblad.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:28 schreef RipCity het volgende:
Held. https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-beds-bucks-herts-52278746
quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:28 schreef RipCity het volgende:
Ik mag jou wel, veel te nuchter voor deze angsthazen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Met welk doel dat fanatieke handen wassen .... ?
Deze vraag even om te realiseren waar het om gaat ....en wat dat na besmet te zijn (geweest) nog voor zin heeft.
Mooie vent.quote:
Wat een enorme baasquote:Op dinsdag 14 april 2020 20:28 schreef RipCity het volgende:
BRUSSEL - EU-landen moeten bij het opstarten van hun samenlevingen nauw samenwerken. De Europese Commissie wil chaos zoals die er was aan het begin van de coronacrisis - toen de verschillende lidstaten anders te werk gingen - voorkomen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:55 schreef _I het volgende:
Dank!quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:03 schreef JochemSjakie het volgende:
Er wordt een gat van een maand voorgesteld tussen de verschillende maatregelen.
Ja, wil ook wel weer eens wat van ze horen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:09 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer gaan Rutte en De Jonge weer eens wat vertellen over de maatregelen?
21 April toch?quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, wil ook wel weer eens wat van ze horen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi, dan sterven ze vanzelf uit in hun zelfbevlekkende wereld.
krijg wel een beetje genoeg van media die menen kritisch te zijn en worden ingezet om het sentiment te sturen.
Nog elke dag 1000-1500 nieuwe besmettingen in Lombardije, ondanks dat het potdicht zit al weken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:49 schreef phpmystyle het volgende:
Waar komen die besmettingen in godsnaam vandaan? Dat hele land zit gewoon binnen, echt vreemd dit.
Je moet heel wat besmettingen hebben om 600 doden te ''genereren''.
Besmettingen tussen gezinsleden/huisgenoten zul je ook in een totale lockdown houden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:37 schreef Za het volgende:
[..]
Nog elke dag 1000-1500 nieuwe besmettingen in Lombardije, ondanks dat het potdicht zit al weken.
volgens mij zijn ze verloren, hebben alles gedaan wat ze kondenquote:Op dinsdag 14 april 2020 21:37 schreef Za het volgende:
[..]
Nog elke dag 1000-1500 nieuwe besmettingen in Lombardije, ondanks dat het potdicht zit al weken.
Behalve in Australië dan:quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:38 schreef Tocadisco het volgende:
Besmettingen tussen gezinsleden/huisgenoten zul je ook in een totale lockdown houden.
In een van de dorpen in het uitbraak gebied is inmiddels 70% immuun zonder ooit symptomen te hebben gehad, blijkt uit een steekproef.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:40 schreef THEFXR het volgende:
volgens mij zijn ze verloren, hebben alles gedaan wat ze konden
Als er verder geen te besmetten huisgenoten zijn stopt de groei natuurlijk ook. Je kunt, voor zover we nu weten althans, geen situatie krijgen waarin twee mensen elkaar aan de lopende band weer blijven herinfecteren.quote:
Wel bijzonder dat ze er daar zo weinig last van hebben. In de grote steden wonen ook genoeg mensen. Daarbuiten is het vrij leeg natuurlijk.quote:
Natuurlijk snap ik dat "informerende" media worden gezien als vitaal en zij daar zelf heel blij mee zijn. Dan tegen de wagen schoppen die je bestaan voortbrengt, is ongewenst.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar als diezelfde media het moeilijk krijgt komt er vast wel weer een potje subsidie of steun.
Wanneer je kijkt naar de grafiek is het duidelijk dat de lockdown (23 mrt) geen enkele invloed kan hebben gehad op de afname van het aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:44 schreef Tocadisco het volgende:
Als er verder geen te besmetten huisgenoten zijn stopt de groei natuurlijk ook. Je kunt, voor zover we nu weten althans, geen situatie krijgen waarin twee mensen elkaar aan de lopende band weer blijven herinfecteren.
Ik denk dat het zorgpersoneel ook lastig 1,5 meter afstand kan houden van elkaar, maar daar viel het wel erg op ja.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het hele zorgpersoneel is toch al besmet.
Ja, als ze patiënten en de clienten moeten verzorgen wel ja. Bijvoorbeeld bij het douchen of naar de wc gaan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat het zorgpersoneel ook lastig 1,5 meter afstand kan houden van elkaar, maar daar viel het wel erg op ja.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:03 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
BRUSSEL - EU-landen moeten bij het opstarten van hun samenlevingen nauw samenwerken. De Europese Commissie wil chaos zoals die er was aan het begin van de coronacrisis - toen de verschillende lidstaten anders te werk gingen - voorkomen.
Alsof landen zich daar aan gaan houden.quote:De Commissie heeft de regeringen maandag een vier pagina’s tellend document gestuurd met daarin de belangrijkste uitgangspunten. Ze moeten elkaar en de Commissie op z’n minst op de hoogte stellen van wat ze van plan zijn en belangrijk is dat er een gezamenlijke aanpak is. Het uitbreiden van testcapaciteit en het harmoniseren van testen moet topprioriteit zijn. Ook wordt het gebruik van apps om de verspreiding van corona te volgen aangemoedigd, maar strenge EU-privacyregels moeten daarbij wel gerespecteerd worden.
Goh, dat hadden we niet verwacht. Ze denken allemaal dat ze het even kunnen beslissen.quote:Afgunst tussen Europese instituties
De EU-leiders hadden de EU gevraagd om met een gezamenlijk plan te komen nadat ze op hun laatste videotop moesten erkennen dat er veel was misgegaan bij het instellen van de lockdowns. Maar zoals dat op z’n Brussels gaat, is er veel afgunst. Zowel president van de Raad (Michel) als president van de Commissie (Von der Leyen) waren bezig met eigen plannen, waarbij de lidstaten Von der Leyen vorige week nog op de vingers tikten omdat ze te snel ging.
Hebben ze het overlegd met de Europese Commissie en alle andere 27 lidstaten?quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat wordt een doorslaand succes. Als ik al die regels zo lees.
Bij veel bedrijven op industrieterreinen werken ook veel mensen niet achter een bureau en die kunnen dan ook moeilijk thuiswerken denk ik zo..quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat ik in mijn eigen omgeving hoor van familie, vrienden, kennissen, buurt- en dorpsgenoten hoor is dat het bij sommigen rustiger is, maar dat het bij de meesten nog volle bak werken is.
Kijk maar eens op wat industrieterreinen, daar staan de parkeerplaatsen van bedrijven nog gewoon vol.
Minus wat kantoorpersoneel.
Nogmaals, het aantal besmetting zegt *echt* *helemaal* *niks*. Ook in Italië zijn ze veel meer gaan testen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:52 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer je kijkt naar de grafiek is het duidelijk dat de lockdown (23 mrt) geen enkele invloed kan hebben gehad op de afname van het aantal besmettingen.
Ik vind de gedachtegang wel krom als ze zelf menen vitaal te zijn en nodig te zijn in deze pandemie.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat "informerende" media worden gezien als vitaal en zij daar zelf heel blij mee zijn. Dan tegen de wagen schoppen die je bestaan voortbrengt, is ongewenst.
Gelukkig zijn er ook artikelen die trachten kritisch blijven en jammer dat die steeds vaker achter een paywall van het eigen geluid worden opgeborgen. Ik zou zelf voorstander zijn van een pay-per-view systeem waar voor elk artikel pas een fractionele bijdrage geldt wanneer de lezers daarvan dat gemiddeld gezien; inhoudelijk vinden toevoegen.
Ik heb nu meerdere krantabbo's en vindt hun inhoudelijk steeds minder nuttig dan wat ik kan peer-reviewed kan lezen in wiki's (ben ook daar sponsor).
Lijkt me een leuk cadeau voor jou.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vooral zijn webshop is ook mooi.
Man man man
NEXIT! t-shirt voor SMack10quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:31 schreef Smack10 het volgende:
Leuk man, zo'n goedkoop shirtje voor 26 euro + verzendkosten.
Nee hoor, geef dat geld maar een goed doel of een BN'er, die schijnen heeft ook zwaar te hebben these days.quote:
Sommige reacties eronder zijn eng. Het is toch ook wonderlijk dat na een paar weekjes maatregelen dit soort figuren net doen alsof er al 5 jaar bruinhemden door de straten marcheren die iedereen oppakken die buiten loopt.quote:
Maar ik wil jou cadeautjes geven.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee hoor, geef dat geld maar een goed doel of een BN'er, die schijnen heeft ook zwaar te hebben these days.
Zozo je hebt er weer een handvol gevonden uit de 300.000quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:54 schreef Revanches het volgende:
Geen idee of dit al gedeeld is, maar op de IC in Scheemda liggen geen patiënten met overgewicht of veel 70+ers.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)Het-is-heel-dichtbij
'Hier ligt geen patiënt met overgewicht. En ze zijn ook niet allemaal zeventig plus, er liggen ook mensen van in de veertig, die jonge kinderen hebben. Er liggen patiënten die jonger zijn dan ik. Dat vind ik altijd moeilijk.'
Het meest verbazingwekkende aan dit bericht is wat mij betreft het feit dat Scheemda of all places een ziekenhuis met IC heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:54 schreef Revanches het volgende:
Geen idee of dit al gedeeld is, maar op de IC in Scheemda liggen geen patiënten met overgewicht of veel 70+ers.
'Hier ligt geen patiënt met overgewicht. En ze zijn ook niet allemaal zeventig plus, er liggen ook mensen van in de veertig, die jonge kinderen hebben. Er liggen patiënten die jonger zijn dan ik. Dat vind ik altijd moeilijk.'
Haha, daar verbaas ik me in andere delen van Nederland ook wel eens over, maar hier in het noorden zijn er niet zoveel ziekenhuizen meer over.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:57 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Het meest verbazingwekkende aan dit bericht is wat mij betreft het feit dat Scheemda of all places een ziekenhuis met IC heeft.
In Frankrijk. Dat is wel bizar hoog zeg kwa leeftijd. Van de Telegraaf BTW.quote:Aan de corona-epidemie zijn in Frankrijk sinds begin maart ruim 15.700 mensen bezweken, waarvan bijna 5500 in verpleeghuizen. De gemiddelde leeftijd van de overledenen is 81 jaar
De gemiddeld leeftijd van de doden ligt in heel veel landen op 81.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:59 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
In Frankrijk. Dat is wel bizar hoog zeg kwa leeftijd. Van de Telegraaf BTW.
Dit past niet in het Jensen straatje, pas maar op van de Jensen-followers hier..quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:54 schreef Revanches het volgende:
Je mag je adresgegevens wel in mijn DM droppen dan stuur ik het shirt op, dan steun je daarmee ook het echte geluid.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit past niet in het Jensen straatje, pas maar op van de Jensen-followers hier..
Ik kijk wel uit, dadelijk wordt mijn riante villa ge-toiletpapered.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag je adresgegevens wel in mijn DM droppen dan stuur ik het shirt op, dan steun je daarmee ook het echte geluid.
Het schijnt in de meeste landen niet echt heel lekker te gaan met die verpleeghuizen, ook hier niet...quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:26 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.rd.nl/vandaag(...)rspreiders-1.1652004
Wat een puinhoop in Italië. dit artikel geeft een kijkje hoe het er aan toe ging ."Als een bezoeker een kakkerlak aantreft, staat de regionale inspectiedienst binnen twee uur op de stoep. Rond corona doen ze niets"
Het ging hier heel lang over niets anders dan de IC-capaciteit, terwijl de verpleeghuizen slachthuizen werden. Vrijwel geen bescherming, doden die niet geregistreerd worden, geen testen etc. Je bent veiliger op straat dan in een verpleeghuis nu.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het schijnt in de meeste landen niet echt heel lekker te gaan met die verpleeghuizen, ook hier niet...
Precies, met verhalen uit Frankrijk, Spanje, en ook Nederland.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het schijnt in de meeste landen niet echt heel lekker te gaan met die verpleeghuizen, ook hier niet...
Hier gaat het ook niet echt lekker idd.Maar geen toestanden zoals in Italië en Spanje waar door massale ziekte geen zorgpersoneel meer aanwezig was, en het leger verpleegtehuizen moest ontruimen en bewoners waren gestorven of geheel aan hun lot waren overgelaten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er is niets wat meer zegt over of en hoe snel het virus zich nog verspreidt dan de aantallen nieuwe besmettingen. Een andere relevante factor zijn de aantallen mensen die reeds immuun zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 22:10 schreef JochemSjakie het volgende:
Nogmaals, het aantal besmetting zegt *echt* *helemaal* *niks*. Ook in Italië zijn ze veel meer gaan testen.
Immuun? Dat is nog helemaal niet bewezen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:29 schreef Za het volgende:
[..]
Er is niets wat meer zegt over of en hoe snel het virus zich nog verspreidt dan de aantallen nieuwe besmettingen. Een andere relevante factor zijn de aantallen mensen die reeds immuun zijn.
De andere cijfers zeggen alleen maar iets over de situatie weken geleden.
Dat is wel degelijk aangetoond. Alleen is uiteraard nog niet zeker hoelang de antistoffen hen beschermen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:32 schreef Smack10 het volgende:
Immuun? Dat is nog helemaal niet bewezen.
Laag gehalte anti-stoffen kan betekenen, laag gehalte immuniteit.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:36 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk aangetoond. Alleen is uiteraard nog niet zeker hoelang de antistoffen hen beschermen.
Ja dan snap ik niet waarom sommigen blijven benadrukken dat er ook jongere mensen op de IC liggen. Tuurlijk zullen er ook jongere personen zijn maar het mogen duidelijk zijn dat voornamelijke ouderen de pineut zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De gemiddeld leeftijd van de doden ligt in heel veel landen op 81.
Yep. Heeft toch vooral te maken met het ontbreken van een (fatsoenlijk) plan en beschermend materiaal bij een epidemie.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het ging hier heel lang over niets anders dan de IC-capaciteit, terwijl de verpleeghuizen slachthuizen werden. Vrijwel geen bescherming, doden die niet geregistreerd worden, geen testen etc. Je bent veiliger op straat dan in een verpleeghuis nu.
Je begrijp toch zelf ook wel dat de media bestaan voor sensatie en min of meer in dit soort situaties paniek te zaaien.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:38 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja dan snap ik niet waarom sommigen blijven benadrukken dat er ook jongere mensen op de IC liggen. Tuurlijk zullen er ook jongere personen zijn maar het mogen duidelijk zijn dat voornamelijke ouderen de pineut zijn.
Uiteraard maar als artsen er zelf over beginnen te miepen..quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:38 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je begrijp toch zelf ook wel dat de media bestaan voor sensatie en min of meer in dit soort situaties paniek te zaaien.
Nederland heeft enorm veel mondkapjes naar China toegestuurd en nu zitten we zelf zonder.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yep. Heeft toch vooral te maken met het ontbreken van een (fatsoenlijk) plan en beschermend materiaal bij een epidemie.
Vooral dat laatste blijft me maar verbazen. Dat een land als Nederland al een tekort aan mondkapjes ed had voordat de uitbraak goed en wel op gang was. Ik ging er na SARS, de Mexicaanse griep en MERS echt vanuit dat dat goed geregeld zou zijn. Wat mij betreft gaat daar als dit weer een beetje is gaan liggen echt rekenschap over afgelegd worden.
Afgelopen weekend hier in NL ook nog een verpleegtehuis ontruimd omdat 25 van de 36 medewerkers geveld waren door (waarschijnlijk) corona. Degenen die (nog) niet ziek zijn geworden zullen vast ook wel besmet zijn geraakt. Dat soort cijfers kan je alleen krijgen als er gi-gan-tisch gefaald is. Dat moet je als je het goed organiseert nog beter kunnen doen zónder beschermende middelen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:26 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hier gaat het ook niet echt lekker idd.Maar geen toestanden zoals in Italië en Spanje waar door massale ziekte geen zorgpersoneel meer aanwezig was, en het leger verpleegtehuizen moest ontruimen en bewoners waren gestorven of geheel aan hun lot waren overgelaten.
Er zal inderdaad jonge mensen liggen met naar alle waarschijnlijkheid onderliggende problemen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:40 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Uiteraard maar als artsen er zelf over beginnen te miepen..
je kan ze terugkopen op aliexpress voor heel duurquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nederland heeft enorm veel mondkapjes naar China toegestuurd en nu zitten we zelf zonder.
Dat krijg je als je zorgpersoneel niet test.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Afgelopen weekend hier in NL ook nog een verpleegtehuis ontruimd omdat 25 van de 36 medewerkers geveld waren door (waarschijnlijk) corona. Degenen die (nog) niet ziek zijn geworden zullen vast ook wel besmet zijn geraakt. Dat soort cijfers kan je alleen krijgen als er gi-gan-tisch gefaald is. Dat moet je als je het goed organiseert nog beter kunnen doen zónder beschermende middelen.![]()
https://www.gelderlander.(...)oronavirus~a539d943/
En als ze binnen 60 dagen niet aangekomen zijn kan je een ticket openen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan ze terugkopen op aliexpress voor heel duur
Dan waren ze niet beter, testen is bij geen enkel virus feilloos.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:36 schreef Smack10 het volgende:
Laag gehalte anti-stoffen kan betekenen, laag gehalte immuniteit.
Er zijn ook mensen die beter waren en waar het virus weer geheractiveerd werd.
nee, dat is gokkenquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er zal inderdaad jonge mensen liggen met naar alle waarschijnlijkheid onderliggende problemen.
Media "IC lig vol met jonge fitte mensen"
Het reformatorisch dagblad neem ik niet serieusquote:Op dinsdag 14 april 2020 22:26 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.rd.nl/vandaag(...)rspreiders-1.1652004
Wat een puinhoop in Italië. dit artikel geeft een kijkje hoe het er aan toe ging ."Als een bezoeker een kakkerlak aantreft, staat de regionale inspectiedienst binnen twee uur op de stoep. Rond corona doen ze niets"
met aids deden ze ook enorm hun best om het geen homo ziekte te laten zijn, daar zit nu eenmaal minder geld in net als bij de oudjesquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er zal inderdaad jonge mensen liggen met naar alle waarschijnlijkheid onderliggende problemen.
Dat was in Spanje, niet in Italiëquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:26 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Hier gaat het ook niet echt lekker idd.Maar geen toestanden zoals in Italië en Spanje waar door massale ziekte geen zorgpersoneel meer aanwezig was, en het leger verpleegtehuizen moest ontruimen en bewoners waren gestorven of geheel aan hun lot waren overgelaten.
Dat heeft niet meegeholpen maar is niet de hoofdreden van het tekort. Bij een epidemie weet je dat je miljoenen en miljoenen van die dingen nodig gaat hebben. Die horen er dus gewoon te zijn, ergens in een magazijn. En/of een plan om ze zelf in die getallen te kunnen produceren. Plus desinfectanten, brillen, handschoenen, kleding en wat niet al.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nederland heeft enorm veel mondkapjes naar China toegestuurd en nu zitten we zelf zonder.
Nou, het is meer andersom volgens mij. Media: "IC ligt vol met jonge, fitte mensen"quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:45 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat de cijfers anders uitwijzenquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Waarom kan het er toch niet in dat dit virus gewoon nasty is en mensen gewoon erg ziek kan maken, ongeacht wie of wat?
Niet helemaal. Smack heeft gelijk, er is nog veel onduidelijk over de immuniteit en men wordt het zeker niet allemaal (in 1 keer).quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:47 schreef Za het volgende:
[..]
Dan waren ze niet beter, testen is bij geen enkel virus feilloos.
Mensen kunnen er idd goed ziek van worden en af en toe overlijdt er eens een jongere. Net zoals er ook wel eens iemand van 25 aan een hartaanval overlijdt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, het is meer andersom volgens mij. Media: "IC ligt vol met jonge, fitte mensen"
"Jaaa, maar die zullen wel iets onderliggende problemen hebben"
Waarom kan het er toch niet in dat dit virus gewoon nasty is en mensen gewoon erg ziek kan maken, ongeacht wie of wat?
Dit was gisteren bij Op1, echt schandalig wat daar is gebeurd.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Afgelopen weekend hier in NL ook nog een verpleegtehuis ontruimd omdat 25 van de 36 medewerkers geveld waren door (waarschijnlijk) corona. Degenen die (nog) niet ziek zijn geworden zullen vast ook wel besmet zijn geraakt. Dat soort cijfers kan je alleen krijgen als er gi-gan-tisch gefaald is. Dat moet je als je het goed organiseert nog beter kunnen doen zónder beschermende middelen.![]()
https://www.gelderlander.(...)oronavirus~a539d943/
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat heeft niet meegeholpen maar is niet de hoofdreden van het tekort. Bij een epidemie weet je dat je miljoenen en miljoenen van die dingen nodig gaat hebben. Die horen er dus gewoon te zijn, ergens in een magazijn. En/of een plan om ze zelf in die getallen te kunnen produceren. Plus desinfectanten, brillen, handschoenen, kleding en wat niet al.
Dat is gewoon hele basale logica als je een plan gaat maken om je op een epidemie voor te bereiden. Het is ook onmogelijk dat niemand dat aangegeven heeft bij het opstellen van die plannen. Maar dat zal wel weggewuifd zijn onder het mom van:"pfoeh, dat kost wel 100 miljoen per om dat te financieren! Dat krijg ik niet verkocht aan de tweede kamer hoor!"
Volgens mij was het algemeen bekend dat vooral oudere mensen en/of mensen met onderliggende medische problemen ernstig ziek kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, het is meer andersom volgens mij. Media: "IC ligt vol met jonge, fitte mensen"
"Jaaa, maar die zullen wel iets onderliggende problemen hebben"
je hebt het misquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens mij was het algemeen bekend dat vooral oudere mensen en/of mensen met onderliggende medische problemen ernstig ziek kunnen worden.
'De rest' zeg maar, kan zich er ook behoorlijk beroerd onder voelen, maar niet levensbedreigend.
Kan het mis hebben.
Daar is wel meer misgegaan dan het niet mogen/kunnen testen van het personeel hoorquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat krijg je als je zorgpersoneel niet test.
Nederland heeft eind februari miljoenen mondkapjes en beschermingsmateriaal naar China gestuurd.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Regeren is vooruitzien... en daar is hopeloos in gefaald. De vraag was immers niet of er een virusuitbraak zou komen maar wanneer. Zelfs toen het in China misging en later in Italie was er nog tijd geweest om te reageren. Wellicht te kort om meer dan voldoende bescherming te hebben maar deze schaarste had zeer zeker niet gehoeven.
Vertel mij dan, oh almachtige THEFXR, hoe het werkelijk zit en verlicht me.quote:
komen daar geen huisartsen langs?quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar is wel meer misgegaan dan het niet mogen/kunnen testen van het personeel hoorAan de cijfers te zien moet echt iedereen die daar werkt blootgesteld zijn aan het virus. Dat kan eigenlijk alleen maar als je echt alles fout hebt gedaan.
Yep, het gros wel. Maar er sterven ook jonge mensen. En ja, ook jonge mensen zonder onderliggende problemen. Zo moeilijk is dat toch niet? Het kan jou dus ook overkomen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens mij was het algemeen bekend dat vooral oudere mensen en/of mensen met onderliggende medische problemen ernstig ziek kunnen worden.
'De rest' zeg maar, kan zich er ook behoorlijk beroerd onder voelen, maar niet levensbedreigend.
Kan het mis hebben.
Heb je daar een bron voor?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En ja, ook jonge mensen zonder onderliggende problemen
Solidariteit noemen ze het. Ik noem het stuitende arrogantie en bijna crimineel.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:59 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nederland heeft eind februari miljoenen mondkapjes en beschermingsmateriaal naar China gestuurd.
Ik kan daar nog steeds niet over uit
dat is al gezegdquote:Op dinsdag 14 april 2020 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vertel mij dan, oh almachtige THEFXR, hoe het werkelijk zit en verlicht me.
Ach, had je anders verwacht van onze overheid?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Solidariteit noemen ze het. Ik noem het stuitende arrogantie en bijna crimineel.
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #578 schools out for summerquote:Op woensdag 15 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist. Kun je het herhalen?
quote:In the UK, a mobile phone mast serving the emergency NHS Nightingale hospital in Birmingham is one of the latest targeted by arsonists who wrongly believe 5G technology is linked to the spread of coronavirus, Mark Sweney and Jim Waterson write. Nick Jeffery, the chief executive of Vodafone UK, said:
Burning down masts means damaging important national infrastructure. In practice, this means families not being able to say a final goodbye to their loved ones; hard-working doctors, nurses, and police officers not being able to phone their kids, partners or parents for a comforting chat.
Heb je daar ook een betrouwbare bron voor? Wetenschappelijk onderlegd bewijs?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #578 schools out for summer
Dadelijk komt er een grafiek met aantal in brand gestoken 5G masten en de afname van het coronavirus en dan zien ze een verband.quote:
quote:Op woensdag 15 april 2020 00:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dadelijk komt er een grafiek met aantal in brand gestoken 5G masten en de afname van het coronavirus en dan zien ze een verband.
Oke, ik haal dit zinnetje uit het artikel.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja hoor.
https://www.telegraaf.nl/(...)rona-overleden-op-ic
https://www.iamexpat.nl/e(...)atients-are-under-50quote:Op woensdag 15 april 2020 00:09 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je daar ook een betrouwbare bron voor? Wetenschappelijk onderlegd bewijs?
Dus geen Anja van Facebook.
O, huppeldehuppel.... je hebt iets gevonden om over te mierenneuken!quote:Op woensdag 15 april 2020 00:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke, ik haal dit zinnetje uit het artikel.
Volgens haar waren beide broers kerngezond voordat ze in het ziekenhuis terecht kwamen.
Is zij een dokter? Heeft zij autopsie gedaan en verder onderzoek gedaan om eventuele onbekende onderliggende problemen vast te stellen?
Wat een specifieke vraag. Zwangere thuis rondlopen of heb je plannen?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:14 schreef Elan het volgende:
Zijn er eigenlijk zwangeren overleden in Nederland aan het virus?
quote:“Today I am intructing my administration to halt funding for the World Health Organization”, Trump has just said.
Tja, weer geen arts die haar officieel 100% kerngezond heeft verklaard.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, huppeldehuppel.... je hebt iets gevonden om over te mierenneuken!
Zal een verpleegster wel zelf weten of ze ziek is?
https://www.ad.nl/buitenl(...)kerngezond~acc0fd05/
Of zal ze iets onderliggends geheim hebben gehouden voor haar omgeving?
Die organisatie waar hij toch al niet naar luisterde, maar die wel verantwoordelijk is voor zijn falen?quote:
Heb jij een 100% gezond-verklaring?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja, weer geen arts die haar officieel 100% kerngezond heeft verklaard.
Volgens haar ouders.....
Nou de WHO en China hebben samen dit laten doorsudderen en niet op tijd ingegrepen.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die organisatie waar hij toch al niet naar luisterde, maar die wel verantwoordelijk is voor zijn falen?
https://www.who.int/news-(...)coronavirus-outbreakquote:“Stopping the spread of this virus both in China and globally is WHO’s highest priority,” said Dr Tedros. “We appreciate the seriousness with which China is taking this outbreak, especially the commitment from top leadership, and the transparency they have demonstrated, including sharing data and genetic sequence of the virus. WHO is working closely with the government on measures to understand the virus and limit transmission. WHO will keep working side-by-side with China and all other countries to protect health and keep people safe.”
Het lijkt mij dat wanneer een jong iemand komt te overlijden aan het corona virus dat je alles op alles wilt zetten om zeker te zijn of er niet andere onderliggende problemen waren.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb jij een 100% gezond-verklaring?
Ze hebben haar inderdaad onderzocht en ze bleek corona te hebben.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat wanneer een jong iemand komt te overlijden aan het corona virus dat je alles op alles wilt zetten om zeker te zijn of er niet andere onderliggende problemen waren.
Ja, dus?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:34 schreef Remco het volgende:
Zucht... Deze hele discussie is toch met deze pdf in 1 keer klaar?
https://www.rivm.nl/sites(...)4%20april%202020.pdf
Ja er zijn relatief jonge mensen opgenomen. Ja er zijn er enkelen overleden, maar dit zijn aantallen die in schil contrast staan met de 60+ers.
De WHO ingrijpen? De WHO kan enkel landen vragen om maatregelen te nemen, zelf hebben ze geen bevoegdheid.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou de WHO en China hebben samen dit laten doorsudderen en niet op tijd ingegrepen.
[..]
https://www.who.int/news-(...)coronavirus-outbreak
Die gast zit zo in bed met China, dat hij niet meer serieus genomen kan worden.
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 22:18:15China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi! reageer retweet
De discussie gaat er om dat beweerd wordt dat gezonde, jonge mensen er zeker niet aan kunnen overlijden.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:34 schreef Remco het volgende:
Ja er zijn relatief jonge mensen opgenomen. Ja er zijn er enkelen overleden, maar dit zijn aantallen die in schil contrast staan met de 60+ers.
Ik neem zowel Trump als Tedros niet serieus.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De WHO ingrijpen? De WHO kan enkel landen vragen om maatregelen te nemen, zelf hebben ze geen bevoegdheid.
En:twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 22:18:15China has been working very hard to contain the Coronavirus. The United States greatly appreciates their efforts and transparency. It will all work out well. In particular, on behalf of the American People, I want to thank President Xi! reageer retweet
Ja dit. En de media weer mensen bangmaken.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:34 schreef Remco het volgende:
Ja, sorry voor het mierenneuken, maar is er een dokter die dat officieel heeft bevestigd?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Die jongeman uit Beek en Donk was gezond en geen overgewicht.
Ja waarom doen ze dat eigenlijk. Is het misschien toch per ongeluk ontsnapt uit dat BSL-4 lab?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
China censureert nu ook elke paper over het virus
Omdat het een land is met een communistisch regime dat mensen met een afwijkende mening in strafkampen stopt misschien?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja waarom doen ze dat eigenlijk. Is het misschien toch per ongeluk ontsnapt uit dat BSL-4 lab?
Omdat het een diplomatieke evenwichtsoefening is. De WHO is volledig afhankelijk van vrijwillige samenwerking van landen. Je hoorde de WHO ook geen specifieke landen noemen toen ze zeiden dat er te weinig gedaan werd.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik neem zowel Trump als Tedros niet serieus.
China censureert nu ook elke paper over het virus.
https://www.jpost.com/int(...)rigins-report-624485
Waarom horen we de WHO baas nu niet meer over transparantie?
Dat verpleegtehuis waar 25 van de 36 medewerkers ziek thuiszitten. Dat lijkt me toch geen scenario wat je in elke organisatie in Nederland wil.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja dit. En de media weer mensen bangmaken.
In Afrika wordt weinig getest én is de levensverwachting over het algemeen vrij laag.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:57 schreef Geerd het volgende:
Waarom hoor ik nu alleen nieuws over doden in Amerika..(of ik heb het gemist)
Over Afrika hoor je weinig...of landen als India, etc
Omdat ze er niet zo goed tegen kritiek kunnen. Het past natuurlijk niet bij het juichverhaal wat ze nu aan het houden zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja waarom doen ze dat eigenlijk. Is het misschien toch per ongeluk ontsnapt uit dat BSL-4 lab?
quote:Op woensdag 15 april 2020 01:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat ze er niet zo goed tegen kritiek kunnen. Het past natuurlijk niet bij het juichverhaal wat ze nu aan het houden zijn.
Geen antwoord op de vraagquote:Op woensdag 15 april 2020 00:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
In Afrika wordt weinig getest én is de levensverwachting over het algemeen vrij laag.
In India moest het virus zelf 14 dagen in quarantaine
twitter:vanranstmarc twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 15:29:43@dEX2018 Europa (EuroMoMo) volgt week per week de overmortaliteit. Dit laat een objectieve vergelijking toe van de situatie in België (en in onze buurlanden) die los staat van de verschillen van land tot land in wat men dagelijks rapporteert in het kader van de COVID19-epidemie. https://t.co/zcp2wmuZAN reageer retweet
Marc, altijd spot-on.quote:Op woensdag 15 april 2020 01:06 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]twitter:vanranstmarc twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 15:29:43@:dEX2018 Europa (EuroMoMo) volgt week per week de overmortaliteit. Dit laat een objectieve vergelijking toe van de situatie in België (en in onze buurlanden) die los staat van de verschillen van land tot land in wat men dagelijks rapporteert in het kader van de COVID19-epidemie. https://t.co/zcp2wmuZAN reageer retweet
Misschien omdat ze zeker willen zijn dat er niets in die papers staat dat fout geinterpreteerd en aangehaald als bewijs voor die conspiracy theory kan worden? Wat we in de voorbije weken al meermaals gezien hebben (oa claims dat het een combinatie van SARS en HIV was.).quote:Op woensdag 15 april 2020 00:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit soort figuren moet je gewoon lekker laten voor wat ze zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, huppeldehuppel.... je hebt iets gevonden om over te mierenneuken!
Zal een verpleegster wel zelf weten of ze ziek is?
https://www.ad.nl/buitenl(...)kerngezond~acc0fd05/
Of zal ze iets onderliggends geheim hebben gehouden voor haar omgeving?
Het halve topic zit er vol mee en ik krijg een beetje genoeg van dat getrolquote:Op woensdag 15 april 2020 01:33 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Sorry? Dit soort figuren?
Wanneer heb ik jou wat aangedaan?
Oke, mag ik morgen wel terug komen van je om te posten in dit topic, of zal ik eerst toestemming aan je vragenquote:Op woensdag 15 april 2020 01:35 schreef Markesh het volgende:
[..]
Het halve topic zit er vol mee en ik krijg een beetje genoeg van dat getrol
Ja, die mept wat om zich heen... China is het begonnen dus schuld, who niet tijdig geïnformeerd (quote:Op woensdag 15 april 2020 01:39 schreef Markesh het volgende:
NOS
Trump schort betalingen aan WHO op
President Trump schort betalingen aan wereldgezondheidsorganisatie WHO op. Dat heeft hij bekendgemaakt in een persconferentie. Hij herhaalde zijn eerdere kritiek op de WHO dat die veel te laat in actie is gekomen en verkeerde informatie heeft gegeven over het coronavirus. De organisatie zou te veel zijn meegegaan met de desinformatie van China. Die kritiek is opvallend, omdat Trump zelf in januari China juist prees om zijn aanpak van de corona-uitbraak.
"Er zijn zoveel doden gevallen door hun fouten", sprak Trump vandaag over de WHO. Trump zei in het verleden onder meer dat de WHO kritiek had op zijn besluit van eind januari om vluchten uit China te weren.
Het Amerikaanse besluit heeft een grote impact op de WHO, aangezien de VS de grootste bijdrage levert aan de wereldgezondheidsorganisatie met 400 tot 500 miljoen dollar per jaar.
Oh jij denkt dat alleen Trump het onderschat heeft?quote:Op woensdag 15 april 2020 01:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, die mept wat om zich heen... China is het begonnen dus schuld, who niet tijdig geïnformeerd () dus schuld, europa heeft het daar gebracht, dus schuld... Als het er maar niet aan hem ligt dat hij te laat gereageerd heeft.
Enige in zijn verdediging, het is werkelijk verbazingwekkend hoe werkelijk ieder land zich heeft laten verrassen!
Als je niet komt trollen krijg je mijn toestemmingquote:Op woensdag 15 april 2020 01:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke, mag ik morgen wel terug komen van je om te posten in dit topic, of zal ik eerst toestemming aan je vragen
Eh... nee? Zie mijn laatste regel?quote:Op woensdag 15 april 2020 01:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat alleen Trump het onderschat heeft?
Ik ben serieus niet aan het trollen.quote:Op woensdag 15 april 2020 01:58 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als je niet komt trollen krijg je mijn toestemming
Nee, dus niet alleen Trump shamenm, dat is te makkelijk..quote:Op woensdag 15 april 2020 01:59 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eh... nee? Zie mijn laatste regel?
Er staat letterlijk:quote:Op woensdag 15 april 2020 01:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat alleen Trump het onderschat heeft?
Ik zie de rest niet zo hard met vingers wijzen.quote:Op woensdag 15 april 2020 02:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, dus niet alleen Trump shamenm, dat is te makkelijk..
Soms zou je zweren dat sommige mensen betaald worden voor hun mening. Waarom zou een nuchter Nederlander anders zo verliefd zijn op een Amerikaanse president die zich als een dictator wil gedragen? Heel bijzonder.quote:Op woensdag 15 april 2020 02:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Er staat letterlijk:
"Enige in zijn verdediging, het is werkelijk verbazingwekkend hoe werkelijk ieder land zich heeft laten verrassen!"
En jouw reactie: " jij denkt dat alleen Trump het onderschat heeft"..![]()
![]()
Wetenschap is wetenschap. Of bedoelde je met 'papers' gewoon journalistieke of politieke artikelen, opiniestukken of wat dan ook?quote:Op woensdag 15 april 2020 00:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Omdat het een land is met een communistisch regime dat mensen met een afwijkende mening in strafkampen stopt misschien?
Die comments eronderquote:Op woensdag 15 april 2020 02:07 schreef Discombobulate het volgende:
Als dit zo nog even doorgaat staat ons echt een mega crisis te wachten. We zullen hoe dan ook moeten beginnen met een lock in binnenkort.
Dat niet alleen, het is op het misdadige af dat partners van patiënten op de IC, en overleden bevestigde patiënten niet getast worden.quote:Op woensdag 15 april 2020 03:37 schreef raptorix het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)e-bevolking-nut.html
Goh, dat roep ik nog maar 4 weken
Mjah persoonlijk vind ik het niet nuttig om nu overleden patienten of mensen met zware klachten te gaan testen, daar mag men gewoon van uitgaan dat ze Corona hebben. Je wilt je testen juist zoveel mogelijk inzetten op mensen waarvan je juist nog geen vermoeden hebt, bijvoorbeeld de zorgmedewerkers. Daarnaast te debiel voor woorden dat we zelf geen test capaciteit hebben, we zijn notabene 1 van de belangrijkste spelers op dit gebied.quote:Op woensdag 15 april 2020 04:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet alleen, het is op het misdadige af dat partners van patiënten op de IC, en overleden bevestigde patiënten niet getast worden.
Als die wel getest worden en ze blijken het al te hebben gehad dan kun je ze in hun verdriet tenminste steunen ipv afstand te moeten houden alsof ze een melaatse zijn.
Ik ben daar zo enorm kwaad over.
Mensen hebben net hun dierbare verloren en weten niet of ze zelf nog aan de beurt komen of het al gehad hebben.
De angst het nog te krijgen en ook te overlijden, de angst andere dierbaren te besmetten, en dat terwijl dat soms helemaal niet nodig is, als je maar test.
Al even los van het feit dat je dan wellicht ook weer een bron kunt achterhalen.
Ik wist dat de Belgen overijverig aan het rapporteren waren, maar niet dat het zo overdreven was. Hoe kon je nou ongefundeerd alle doden in tehuizen als coronadoden rapporteren? Rapporteer dan gewoon alleen de bevestigde gevallen zoals wij doen.quote:België neemt bijna leiding in aantal coronadoden per miljoen inwoners: zijn we dan zo slecht bezig? “Manier van tellen is anders”
Met 359 overlijdens per miljoen inwoners zit ons land Spanje (386 doden per miljoen inwoners) op de hielen wat het aantal coronadoden betreft. We zijn zelfs Italië (348 doden per miljoen inwoners) al voorbijgestoken. Is ons land zo slecht bezig of zijn we te ijverig in het tellen? Het blijkt toch vooral dat laatste.
In De Afspraak meldde viroloog Marc Van Ranst dat bijna alle sterfgevallen in woonzorgcentra dezer dagen in de coronastatistieken worden opgenomen. En dus niet alleen bejaarden waarvan het vermoeden bestaat dat ze aan Covid-19 zijn bezweken, maar ook zij die bijvoorbeeld stierven na een hartaanval. In heel veel landen zijn geen of nauwelijks sterfgevallen uit de woonzorgcentra opgenomen, bij ons mogelijk overdreven veel.
Van Ranst is het niet eens met de manier van tellen. “Als je het écht wil weten, moet je kijken naar de overmortaliteit: hoeveel bejaarden sterven er in gewone jaren, hoeveel zijn het er nu. Dan zal blijken dat we het zeker niet slechter doen dan andere landen.”
Interfederaal woordvoerder Steven Van Gucht was niet bereikbaar, zijn collega Emmanuel André wenste geen commentaar te geven.
https://www.hln.be/nieuws(...)-is-anders~a7f169a2/
Om straks geld te kunnen bietsen bij de EU, want 'wij zijn zo overmatig hard getroffen, wij hebben compensatie en solidariteit nodig'.quote:Op woensdag 15 april 2020 06:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik wist dat de Belgen overijverig aan het rapporteren waren, maar niet dat het zo overdreven was. Hoe kon je nou ongefundeerd alle doden in tehuizen als coronadoden rapporteren? Rapporteer dan gewoon alleen de bevestigde gevallen zoals wij doen.
Er zal vast een belang achter zitten. Extra doden rapporteren doe je niet voor de lolquote:Op woensdag 15 april 2020 06:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik wist dat de Belgen overijverig aan het rapporteren waren, maar niet dat het zo overdreven was. Hoe kon je nou ongefundeerd alle doden in tehuizen als coronadoden rapporteren? Rapporteer dan gewoon alleen de bevestigde gevallen zoals wij doen.
Denk je nu werkelijk dat iemand gezegd heeft: laat ons alle doden tellen, ongeacht de doodsoorzaak? Natuurlijk niet, het is de bedoeling om enkel de waarschijnlijke gevallen te tellen. Het is Van Ranst die het claimt, natuurlijk is die man niet blij met de cijfers, want hij heeft mee het beleid en de maatregelen bepaalt.quote:Op woensdag 15 april 2020 06:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als hij onzin gaat verkondigen, gaat dat zijn gezag echt geen goed doen, dus er zal heus wel een kern van waarheid in zitten. Daarnaast zou het makkelijk te weerleggen zijn. Ik beschouw Van Ranst ook als een zeer kundig man, die natuurlijk mee heeft bepaald welke maatregelen in België genomen zijn, maar het is niet alsof ze het probleem daar onderschat hebben o.i.d.quote:Op woensdag 15 april 2020 06:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat iemand gezegd heeft: laat ons alle doden tellen, ongeacht de doodsoorzaak? Natuurlijk niet, het is de bedoeling om enkel de waarschijnlijke gevallen te tellen. Het is Van Ranst die het claimt, natuurlijk is die man niet blij met de cijfers, want hij heeft mee het beleid en de maatregelen bepaalt.
Maar die aantallen lijken me niet overdreven hoog. Kijk naar de oversterfte in Nederland in weken 11 tot 14: die was 2.4x het aantal bevestigde overlijdens in dezelfde periode. Met die verhouding zou het huidige aantal van 2945 bevestigde doden overeenkomen met een oversterfte van ruim 7000. Wat in verhouding tot het bevolkingsaantal iets hoger is dan de 4157 doden van België.
Dit is dezelfde Van Ranst die, nadat een universiteit meldde dat ze voor één week testen evenveel reagent hadden verbruikt als normaal in zes maanden, op twitter reageerde met:quote:Op woensdag 15 april 2020 06:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als hij onzin gaat verkondigen, gaat dat zijn gezag echt geen goed doen, dus er zal heus wel een kern van waarheid in zitten. Daarnaast zou het makkelijk te weerleggen zijn. Ik beschouw Van Ranst ook als een zeer kundig man, die natuurlijk mee heeft bepaald welke maatregelen in België genomen zijn, maar het is niet alsof ze het probleem daar onderschat hebben o.i.d.
Dit gaat echt niet gebeuren.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:27 schreef Noek het volgende:
Dus Brabant had al hun carnaval en mag als eerst weer een festivalletje pakken.
Dan kunnen zij in Nederland weer alle IC's gaan bezetten waar je kanker maar even moet wachten want de ziekenhuizen hebben het druk met Tilburg.
Doe maar niet.
Dat zal vooral afhangen van de onderzoeken die nu lopen naar hoeveel mensen al immuniteit opgebouwd hebben. Is dat percentage vrij hoog in Brabant dan zal dit eerder in beeld komen dan in het geval dat het percentage laag is.quote:
Plus dat dan ook weer mensen uit het hele land óók naar Brabant zullen gaan voor een terrasje/festival/Efteling/etc.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:27 schreef Noek het volgende:
Dan kunnen zij in Nederland weer alle IC's gaan bezetten waar je kanker maar even moet wachten want de ziekenhuizen hebben het druk met Tilburg.
Doe maar niet.
Mensen die naar een festival willen het recht op een ziekenhuisbed ontnemen. Eigen keuze ftw.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:27 schreef Noek het volgende:
Doe maar niet.
God ja, heel Nederland gaat dan lopen bieren daar.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Plus dat dan ook weer mensen uit het hele land óók naar Brabant zullen gaan voor een terrasje/festival/Efteling/etc.
Nee, slecht idee.
Rekenkundig misschien leuk, maar in de praktijk verre van haalbaar. Waarom zouden 11 provincies in lock down gaan, om een 12e aan zijn max van de landelijke IC capaciteit te laten komen.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:23 schreef Faraday01 het volgende:
https://www.bd.nl/dossier(...)rs-kan-het~a07d4a79/
In dit artikel een minder conventionele exit strategie
Vraag me af wat het scenario is als bij de minste versoepeling alles al in het honderd zou lopen.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:35 schreef _I het volgende:
[..]
Rekenkundig misschien leuk, maar in de praktijk verre van haalbaar. Waarom zouden 11 provincies in lock down gaan, om een 12e aan zijn max van de landelijke IC capaciteit te laten komen.
Terug naar de tekentafel.
Kinderen onder 12 thuishouden, zwakkeren en ouderen. Rest volle bak aan en dan zien wat erbij en af moet. Maar je gaat niet je gezonde en werkende mensen jaren vastzetten.
Constante bangmakerij, er zijn altijd uitzonderingen te vinden. Af en toe overlijdt er ook een kind/jongere aan griep.quote:Op woensdag 15 april 2020 00:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja hoor.
https://www.telegraaf.nl/(...)rona-overleden-op-ic
Dan zouden de maatregelen feitelijk niets doen. Dan krijg je andere gesprekken, want dan valt er ook niets te mitigeren.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:38 schreef asco het volgende:
[..]
Vraag me af wat het scenario is als bij de minste versoepeling alles al in het honderd zou lopen.
We moeten dan idd eerst zekerheid hebben of groepsimmuniteit werkt, daarnaast ook vooral weten wat nu het percentage is.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:42 schreef _I het volgende:
[..]
Dan zouden de maatregelen feitelijk niets doen. Dan krijg je andere gesprekken, want dan valt er ook niets te mitigeren.
Maar ze blijven maar pushen op die groepsimmuniteit. Vind het zo'n gekke focus, zou dat hele idee loslaten en vandaar uit gaan plannen.
Ook opschorten in deze tijdenquote:Op woensdag 15 april 2020 01:39 schreef Markesh het volgende:
NOS
Trump schort betalingen aan WHO op
President Trump schort betalingen aan wereldgezondheidsorganisatie WHO op. Dat heeft hij bekendgemaakt in een persconferentie. Hij herhaalde zijn eerdere kritiek op de WHO dat die veel te laat in actie is gekomen en verkeerde informatie heeft gegeven over het coronavirus. De organisatie zou te veel zijn meegegaan met de desinformatie van China. Die kritiek is opvallend, omdat Trump zelf in januari China juist prees om zijn aanpak van de corona-uitbraak.
"Er zijn zoveel doden gevallen door hun fouten", sprak Trump vandaag over de WHO. Trump zei in het verleden onder meer dat de WHO kritiek had op zijn besluit van eind januari om vluchten uit China te weren.
Het Amerikaanse besluit heeft een grote impact op de WHO, aangezien de VS de grootste bijdrage levert aan de wereldgezondheidsorganisatie met 400 tot 500 miljoen dollar per jaar.
Eens.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
We moeten dan idd eerst zekerheid hebben of groepsimmuniteit werkt, daarnaast ook vooral weten wat nu het percentage is.
Kinderen onder 12 thuishouden? Weet je hoeveel ouders je dan ook moet thuishouden. Misschien wel de helft van de werkende bevolking.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:35 schreef _I het volgende:
[..]
Rekenkundig misschien leuk, maar in de praktijk verre van haalbaar. Waarom zouden 11 provincies in lock down gaan, om een 12e aan zijn max van de landelijke IC capaciteit te laten komen.
Terug naar de tekentafel.
Kinderen onder 12 thuishouden, zwakkeren en ouderen. Rest volle bak aan en dan zien wat erbij en af moet. Maar je gaat niet je gezonde en werkende mensen jaren vastzetten.
Tja, dan moeten we terug naar de eenverdieners tijd en kinderen thuis gaan opvoeden voorlopig.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Kinderen onder 12 thuishouden? Weet je hoeveel ouders je dan ook moet thuishouden. Misschien wel de helft van de werkende bevolking.
We moeten gewoon accepteren dat de mens sterfelijk is en zo snel mogelijk terug naar normaal. Ik kan het streven naar onsterfelijkheid echt niet begrijpen. Of het nou om Corona of kanker gaat, laten we gewoon accepteren dat iedereen vroeg of laat een keer dood gaat.quote:Op woensdag 15 april 2020 07:56 schreef _I het volgende:
[..]
Eens.
We moeten gewoon accepteren dat tot er een vaccin is de dingen die je noemt niet meer mogelijk zijn. Dan hoeven we die mensen ook niet 2 jaar lang WW te betalen, maar kan men een ander beroep oppakken.
We accepteren de sterfelijkheid al, we kunnen ze alleen niet allemaal in 1 maand verwerken.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
We moeten gewoon accepteren dat de mens sterfelijk is en zo snel mogelijk terug naar normaal. Ik kan het streven naar onsterfelijkheid echt niet begrijpen. Of het nou om Corona of kanker gaat, laten we gewoon accepteren dat iedereen vroeg of laat een keer dood gaat.
Verschrikkelijk dat laatste. Ik zou sterk de voorkeur hebben om gewoon weer naar het normaal terug te gaan. Zonder mondkapjes, plexiglas en dat soort zaken. De sterfte die daar bijhoort zouden we wat mij betreft gewoon moeten accepteren.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:16 schreef _I het volgende:
[..]
We accepteren de sterfelijkheid al, we kunnen ze alleen niet allemaal in 1 maand verwerken.
dus verzin je manieren om het leven zoveel mogelijk te laten gebeuren, terwijl die mensen gedoseerd doodgaan. Dat plukje dat we redden met onze IC-bedden is een druppel.
Ding is hier dat we willen dat andere mensen zorgen voor onze naasten. Of het nou onze ouders zijn of onze kinderen, we willen er zelf niet voor zorgen. We moeten werken. Je accepteert dus niet je sterfelijkheid, je accepteert eigenlijk gewoon dat je een werkmier bent die het systeem in stand moet houden, in plaats van dat het systeem aan de omstandigheden zou moeten voldoen.
Als alles maar weer normaal wordt, terwijl er zat van andere mogelijkheden zouden zijn op den duur, als je vanaf dag 1 had geaccepteerd dat dit een nieuwe manier van leven zou afdwingen.
Waarom zou een terras vandaag niet open kunnen als je bijvoorbeeld plexiglas cubicles zou plaatsen en zou zorgen dat toilet goed geventileerd is, en na elke gast schoongemaakt wordt. Glazen gaan door een vaatwasser op 75 graden en personeel gebruikt (zelfgemaakte) mondkap en handschoenen.
Dat soort initiatieven mis ik..
Als dat normaal 2 jaar of langer op zich laat wachten, waarom dan geen alternatieven in de tussentijd?quote:Op woensdag 15 april 2020 08:27 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Verschrikkelijk dat laatste. Ik zou sterk de voorkeur hebben om gewoon weer naar het normaal terug te gaan. Zonder mondkapjes, plexiglas en dat soort zaken. De sterfte die daar bijhoort zouden we wat mij betreft gewoon moeten accepteren.
Ja maar de IC's.. ook daar hebben we de keuze. We hoeven niet iedereen eeuwig in leven proberen te houden.
Ik denk persoonlijk dat het hiervoor nog (een aantal weken) te vroeg voor is. De uitbraak is gewoon nog niet onder controle, en om die onder controle te krijgen hanteert men de strategie: blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen weg als het noodzakelijk is.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:16 schreef _I het volgende:
[..]
We accepteren de sterfelijkheid al, we kunnen ze alleen niet allemaal in 1 maand verwerken.
dus verzin je manieren om het leven zoveel mogelijk te laten gebeuren, terwijl die mensen gedoseerd doodgaan. Dat plukje dat we redden met onze IC-bedden is een druppel.
Ding is hier dat we willen dat andere mensen zorgen voor onze naasten. Of het nou onze ouders zijn of onze kinderen, we willen er zelf niet voor zorgen. We moeten werken. Je accepteert dus niet je sterfelijkheid, je accepteert eigenlijk gewoon dat je een werkmier bent die het systeem in stand moet houden, in plaats van dat het systeem aan de omstandigheden zou moeten voldoen.
Als alles maar weer normaal wordt, terwijl er zat van andere mogelijkheden zouden zijn op den duur, als je vanaf dag 1 had geaccepteerd dat dit een nieuwe manier van leven zou afdwingen.
Waarom zou een terras vandaag niet open kunnen als je bijvoorbeeld plexiglas cubicles zou plaatsen en zou zorgen dat toilet goed geventileerd is, en na elke gast schoongemaakt wordt. Glazen gaan door een vaatwasser op 75 graden en personeel gebruikt (zelfgemaakte) mondkap en handschoenen.
Dat soort initiatieven mis ik..
Dan schaf de huisarts en ziekenhuizen maar af dan.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:10 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
We moeten gewoon accepteren dat de mens sterfelijk is en zo snel mogelijk terug naar normaal. Ik kan het streven naar onsterfelijkheid echt niet begrijpen. Of het nou om Corona of kanker gaat, laten we gewoon accepteren dat iedereen vroeg of laat een keer dood gaat.
Wat een kul argument inderdaadquote:Op woensdag 15 april 2020 08:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan schaf de huisarts en ziekenhuizen maar af dan.
Misschien kan je in Afrika of Jemen gaan wonen, daar heb je minder last de gezondheidszorg.
Juist nu en in de zomer. In de winter zet je geen terrassen buiten en binnenzitten in een groep is gewoon vragen om problemen.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:29 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het hiervoor nog (een aantal weken) te vroeg voor is. De uitbraak is gewoon nog niet onder controle, en om die onder controle te krijgen hanteert men de strategie: blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen weg als het noodzakelijk is.
Als je bedrijven gaat toestaan om dit soort maatregelen nu al te nemen, haal je die strategie onder uit. Om nog maar te zwijgen over de problemen die je gaat krijgen met bepalen of maatregelen wel of niet goed zijn. Als de ene ondernemer plexiglas plaatst, en de andere niet maar zijn personeel in een hazmat suit laat lopen, wie gaat dan bepalen of dat juist is?
Vergeet verder niet dat zodra de horeca bijvoorbeeld weer open mag er een ontzettende run op die bedrijven zal ontstaan. Het lijkt me echt onwenselijk dat volgende week de terassen weer vol zitten. Hoe jammer ik dat ook vind en hoe graag ik ook zou willen dat het wel zou gaan.
Vergeet niet, wij zien niet de baas, het virus is de baas op dit moment. Dat we nu voldoende Ic capaciteit hebben wil niet zeggen dat we dat in Mei, Juni, Juli of de rest van het jaar ook nog hebben. Zonder een vaccin, groepsimminuteit of doeltreffende behandeling van de ziekte is de kans levensgroot op nieuwe uitrbraken.
Wat dat betreft worden het echt spannende maanden, en ik hoop echt dat ik ongelijk heb, maar ik vrees voor nieuwe uitbraken als de regels te snel en te rigoreus versoepeld worden.
Wat laat 2 jaar op zich wachten? We kunnen gewoon vandaag terug naar normaal. Niets wachten op vaccins. Gewoon leven. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit. Ik ga liever op m'n 45e dood aan Corona, dan dat we jaren van ons leven verspillen aan wachten op een vaccin, dat er van mij in de eerste plaats helemaal niet hoeft te komen.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:28 schreef _I het volgende:
[..]
Als dat normaal 2 jaar of langer op zich laat wachten, waarom dan geen alternatieven in de tussentijd?
En nogmaals, de keuze die jij wil, die maken we al. Het kan alleen niet in een korte tijd, want dan heeft het veel grotere effecten dan slechts "accepteren dat er wat mensen doodgaan".
wie wel?quote:Op woensdag 15 april 2020 08:31 schreef _I het volgende:
Dat suffe binnenzitten en bang zijn voor alles is niet wat ik prefereer.
Amen.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:29 schreef JFlip het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het hiervoor nog (een aantal weken) te vroeg voor is. De uitbraak is gewoon nog niet onder controle, en om die onder controle te krijgen hanteert men de strategie: blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen weg als het noodzakelijk is.
Als je bedrijven gaat toestaan om dit soort maatregelen nu al te nemen, haal je die strategie onder uit. Om nog maar te zwijgen over de problemen die je gaat krijgen met bepalen of maatregelen wel of niet goed zijn. Als de ene ondernemer plexiglas plaatst, en de andere niet maar zijn personeel in een hazmat suit laat lopen, wie gaat dan bepalen of dat juist is?
Vergeet verder niet dat zodra de horeca bijvoorbeeld weer open mag er een ontzettende run op die bedrijven zal ontstaan. Het lijkt me echt onwenselijk dat volgende week de terassen weer vol zitten. Hoe jammer ik dat ook vind en hoe graag ik ook zou willen dat het wel zou gaan.
Vergeet niet, wij zien niet de baas, het virus is de baas op dit moment. Dat we nu voldoende Ic capaciteit hebben wil niet zeggen dat we dat in Mei, Juni, Juli of de rest van het jaar ook nog hebben. Zonder een vaccin, groepsimminuteit of doeltreffende behandeling van de ziekte is de kans levensgroot op nieuwe uitrbraken.
Wat dat betreft worden het echt spannende maanden, en ik hoop echt dat ik ongelijk heb, maar ik vrees voor nieuwe uitbraken als de regels te snel en te rigoreus versoepeld worden.
Dat prefereert niemand, maar de realiteit is gewoon dat er meer dan 1300 mensen op de IC liggen en de zorg al compleet op zn tandvlees loopt. Bij versoepeling van maatregelen is de kans groot dat die druk alleen nog maar meer toeneemt. Nu hebben we het nog enigsinds onder controle weten te krijgen, en het is allemaal klote, maar we zijn nog maar pas een maand bezig. Natuurlijk moet er gezocht worden naar oplossing en mogelijheden om weer terug naar normaal te gaan, maar ik vrees het daar nu nog veel te vroeg voor is.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:31 schreef _I het volgende:
[..]
Juist nu en in de zomer. In de winter zet je geen terrassen buiten en binnenzitten in een groep is gewoon vragen om problemen.
Angst voor een 2e golf moet je niet verlammen, maar juist uitdagen om het te voorkomen. Dat suffe binnenzitten en bang zijn voor alles is niet wat ik prefereer.
Ik heb het niet over versoepeling.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:39 schreef JFlip het volgende:
[..]
Dat prefereert niemand, maar de realiteit is gewoon dat er meer dan 1300 mensen op de IC liggen en de zorg al compleet op zn tandvlees loopt. Bij versoepeling van maatregelen is de kans groot dat die druk alleen nog maar meer toeneemt. Nu hebben we het nog enigsinds onder controle weten te krijgen, en het is allemaal klote, maar we zijn nog maar pas een maand bezig. Natuurlijk moet er gezocht worden naar oplossing en mogelijheden om weer terug naar normaal te gaan, maar ik vrees het daar nu nog veel te vroeg voor is.
Hou ook altijd het menselijk gedrag in je achterhoofd. Als bijvoorbeeld besluit om morgen de Efteling te openen (ik geef maar even een voorbeeld) dan is de kans groot dat je er van het weekend over de hoofden kan lopen. Ik denk niet dat dat wenselijk is op dit moment.
Op 7,5 miljard.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:05 schreef Idisrom het volgende:
De grens van 2 miljoen Coronazieken is zojuist overschreden (bron: Worldometers info).
Ach, dat zijn alleen de geregistreerde personen. D'r lopen er ongetwijfeld meer rond.quote:
het noorden wellicht als eerste uit 'lockdown'quote:Met weinig besmettingen en genoeg test- en ziekenhuiscapaciteit kan het noorden van Nederland een rol gaan spelen bij de exitstrategie waarover het Outbreak Management Team (OMT) en het kabinet zich deze week nog buigen.
Mooi is dat. Als laatste mee gaan doen en dan als eerste weer willen stoppen.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:47 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-lockdown~a369c133/
[..]
het noorden wellicht als eerste uit 'lockdown'
en dat heeft wel een economisch voordeel, een strandtent opengooien voor 20% van je normale omzet plus extra kosten aan maatregelen?quote:Op woensdag 15 april 2020 08:42 schreef _I het volgende:
Waarom kan je nu niet een biertje bestellen aan het strand en in een vak van 16m2 gaan zitten met max 2 personen?
is NL daar niet een beetje te klein voor?quote:Op woensdag 15 april 2020 08:47 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Een school kan nu ook online draaien.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dat heeft wel een economisch voordeel, een strandtent opengooien voor 20% van je normale omzet plus extra kosten aan maatregelen?
als Europa slim is betalen ze die 500 miljoen voor het komende jaar, als teken van solidariteit. Druppel op de gloeiende plaat maar wel groot effectquote:Op woensdag 15 april 2020 07:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ook opschorten in deze tijdendie gast is zo debiel dat het gewoon triest aan het worden is.
uiteraard, ik kijk met je mee, probleem is dat op het moment dat je de strandtenten weer open doet op zeg maar 40% capaciteit, de hele kudde daar bij wil zijn met als gevolg dat het weer superdruk wordtquote:Op woensdag 15 april 2020 08:51 schreef _I het volgende:
een standtent opengooien is 1 voorbeeld van anders naar de wereld kijken.
Weekendje zuipen in Groningen dus.. lekker man!quote:Op woensdag 15 april 2020 08:47 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
0,0267% van het totaal dus.quote:
laat de Chinezen dat lekker doen, nu boven de tafelquote:Op woensdag 15 april 2020 08:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
als Europa slim is betalen ze die 500 miljoen voor het komende jaar, als teken van solidariteit. Druppel op de gloeiende plaat maar wel groot effect
Dan wel na de Mei vakantie maar ik zie wel een probleempje aankomen, mensen trekken allemaal naar de regio waar versoepeling al plaats vindtquote:Op woensdag 15 april 2020 08:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mooi is dat. Als laatste mee gaan doen en dan als eerste weer willen stoppen.
Vooral dit - natuurlijk lijkt het gevoelsmatig echt al veel langer, maar we zijn pas net begonnen en eigenlijk heel erg goed op weg. Verleng het nog eens met een maand of twee, dan kun je met veel meer zekerheid (en veel minder druk op je zorgpersoneel en ICs hopelijk) veel makkelijker en veiliger gaan versoepelen.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:39 schreef JFlip het volgende:
[..]
Nu hebben we het nog enigsinds onder controle weten te krijgen, en het is allemaal klote, maar we zijn nog maar pas een maand bezig.
Link werkt niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:29 schreef Idisrom het volgende:
Oude tijden herleven weer.
Ook tijdens de pestepidemie van rond 1350 raakte men volslagen los, en liepen er ook vrouwen naakt over straat.
https://www.ad.nl/buitenl(...)downregels~aeb6e076/
Het is niet zo makkelijk om de huidige situatie nog eens twee maanden te verlengen. Dat gaat echt grote gevolgen hebben.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral dit - natuurlijk lijkt het gevoelsmatig echt al veel langer, maar we zijn pas net begonnen en eigenlijk heel erg goed op weg. Verleng het nog eens met een maand of twee, dan kun je met veel meer zekerheid (en veel minder druk op je zorgpersoneel en ICs hopelijk) veel makkelijker en veiliger gaan versoepelen.
Dan is dat iets waar je op moet acteren.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard, ik kijk met je mee, probleem is dat op het moment dat je de strandtenten weer open doet op zeg maar 40% capaciteit, de hele kudde daar bij wil zijn met als gevolg dat het weer superdruk wordt
Dat kan wel, alleen dat heeft als gevolg dat je een tent met een capcaiteit van 20.000 mensen opeens nog maar kan gebruiken voor ~750 mensen. Dan is het vaak niet rendabel meer om te organiseren.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:58 schreef _I het volgende:
Kan je een festival geven op een groot terrein, als je allemaal een eigen stukje terrein hebt?
Het klinkt misschien heel onnozel, maar vraag het me wel af soms.
Allemaal naar Groningenquote:Op woensdag 15 april 2020 08:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mooi is dat. Als laatste mee gaan doen en dan als eerste weer willen stoppen.
zolang onze medelanders ondanks waarschuwingen en vele verzoeken toch naar de bollenstreek gaan heb ik er een zwaar hoofd inquote:Op woensdag 15 april 2020 08:58 schreef _I het volgende:
[..]
Dan is dat iets waar je op moet acteren.
App waar je de drukte kan zien?![]()
Ik zie ook wel waar mijn ideeën tekort schieten, of dat het soms vergezocht is, maar dit is wel het gesprek wat mij boeit. Hoe zou het wel kunnen en waar loop je dan tegenaan.
En is "buiten" echt zo'n groot probleem als mensen afstand weten te houden.
Is het gek om "looppaden" op het strand uit te zetten, met afgezette vakken? Dat je als een duitser een handdoekje in een vak moet leggen 's ochtends.
Kan je een festival geven op een groot terrein, als je allemaal een eigen stukje terrein hebt?
Het klinkt misschien heel onnozel, maar vraag het me wel af soms.
Allemaal afstemmen op een frequentie en oordopjes in?quote:Op woensdag 15 april 2020 08:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen dat heeft als gevolg dat je een tent met een capcaiteit van 20.000 mensen opeens nog maar kan gebruiken voor ~750 mensen. Dan is het vaak niet rendabel meer om te organiseren.
Maar naar dit soort opties moet inderdaad zeker worden gekeken.
quote:Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat laat 2 jaar op zich wachten? We kunnen gewoon vandaag terug naar normaal. Niets wachten op vaccins. Gewoon leven. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit. Ik ga liever op m'n 45e dood aan Corona, dan dat we jaren van ons leven verspillen aan wachten op een vaccin, dat er van mij in de eerste plaats helemaal niet hoeft te komen.
Gewoon het virus negeren. Niets aan doen. Geen IC's, geen vaccins, geen medicijnen. Accepteren dat niet iedereen 90 hoeft te worden. En dat blijft wat mij betreft niet beperkt tot Corona, maar geldt voor alle ziektes.
Matrix borden die zich aanpassen aan de drukte en wegen afsluiten?quote:Op woensdag 15 april 2020 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
zolang onze medelanders ondanks waarschuwingen en vele verzoeken toch naar de bollenstreek gaan heb ik er een zwaar hoofd in
Dat weet ik - maar welk risico wil je nemen om te snel te versoepelen? Het is al duidelijk geworden dat dat economisch grotere gevolgen kan hebben mocht het fout gaan toch?quote:Op woensdag 15 april 2020 08:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het is niet zo makkelijk om de huidige situatie nog eens twee maanden te verlengen. Dat gaat echt grote gevolgen hebben.
In Staphorst ook gewoon 10-15 keer zoveel als de rest daar in het noorden.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:47 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
het zou misschien helpen om in het weekend of alleen op zondag een auto/motor verbod in te voeren, uitgezonderd beroepsverkeer. Dan worden die toestromen een stuk kleiner en beheersbaarderquote:Op woensdag 15 april 2020 09:02 schreef _I het volgende:
[..]
Matrix borden die zich aanpassen aan de drukte en wegen afsluiten?
Crowd control op de groep, in plaats van het individu.
Je zult geleidelijk af moeten schalen en kijken wat dat als gevolgen heeft. Daar zul je dan op moeten acteren.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat weet ik - maar welk risico wil je nemen om te snel te versoepelen? Het is al duidelijk geworden dat dat economisch grotere gevolgen kan hebben mocht het fout gaan toch?
Is geen enkel bewijs voor. Hooguit wat suggesties vanuit de Azijnbode. Maar het lijkt er eerder op dat Nederland alleen het vervoer faciliteerde. Daarnaast betrof het gewoon een zakelijke transactie van bedrijven in Duitsland, Turkije en Nederland.quote:Op dinsdag 14 april 2020 23:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kijk de sappen stromen.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou misschien helpen om in het weekend of alleen op zondag een auto/motor verbod in te voeren, uitgezonderd beroepsverkeer. Dan worden die toestromen een stuk kleiner en beheersbaarder
Nog meer eikels op een racefiets.quote:Op woensdag 15 april 2020 09:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou misschien helpen om in het weekend of alleen op zondag een auto/motor verbod in te voeren, uitgezonderd beroepsverkeer. Dan worden die toestromen een stuk kleiner en beheersbaarder
Dat is een versoepling van de maatregelen. De maatregelen zijn op dit moment (tot 28 april in ieder geval): Blijf zoveel mogelijk thuis. Deze maatregel is genomen om het contact tussen mensen zoveel mogelijk te beperken. Zo min mogelijk contact = zo min mogelijk kans op besmetting. Een vrij eenvoudige maatregel lijkt me.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:42 schreef _I het volgende:
[..]
Ik heb het niet over versoepeling.
Ik heb het over innovatieve oplossingen om bepaalde zaken weer aan de gang te krijgen.
Dat denk ik ook, echter is het natuurlijk niet zonder economisch voordeel. De ouders kunnen weer naar het werk, dat lijkt me ook een economisch voordeel. Het is allemaal niet zo eendimensionaal zoals jet het doet voorkomen. Alles wat je doet heeft meerdere aspecten.quote:Het gesprek begon met dat ik kinderen <12 jaar thuis wilde houden. Volgens mij gaan de scholen weer open binnenkort, en dat vind ik juist een dom idee. Dat gaat ziektes verspreiden, zonder enig economisch voordeel.
Omdat de regel: "blijf zoveel mogelijk thuis" van kracht is. Verder is het nog maar de vraag of hetgeen je hier voorstelt voor de ondermener economisch rendabel is. Wat niet wil zeggen dat hetgeen je hier voorstel medio Mei (of Junoquote:Waarom kan je nu niet een biertje bestellen aan het strand en in een vak van 16m2 gaan zitten met max 2 personen?
Dat is geen bangmakerij, dat is de realiteit an een virusuitbraak. Het virus is niet weg, zal ook niet zo maar weg gaan. De komende jaren zullen er mensen besmet raken en overlijden aan de gevolgen. Dat is een risico wat we moeten gaan lopen, wat we op geen enkele manier volledig kunnen uitsluiten en waar me moeten gaan dealen. We zullen een balans moeten vinden tussen normaal leven en het voorkomen van grote uitbraken. Daar kunnen de door jjou aangehaalde oplossingen zeker bij helpen en daar zal zeker nog veel en veel meer over nagedacht worden, maar het is voor het toepassen daarvan nog veel te vroeg. Ik zeg niet dat je tot september moet wachten, ik heb ook het liefst dat hetgeen jij zegt gedaan kan worden,quote:Omdat iedereen bang is gemaakt dat elke keer als je iemand iets hoort zeggen over "opstarten", dat er een angst van uitbraken door je hoofd schiet. Er mag toch worden nagedacht over oplossingen. En JUIST NU, niet pas in september.
Het is wel heel erg makkelijk om vanachter je toetsenbord de though guy uit te hangen, totdat het jezelf overkomtquote:Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Wat laat 2 jaar op zich wachten? We kunnen gewoon vandaag terug naar normaal. Niets wachten op vaccins. Gewoon leven. Ik verkies kwaliteit boven kwantiteit. Ik ga liever op m'n 45e dood aan Corona, dan dat we jaren van ons leven verspillen aan wachten op een vaccin, dat er van mij in de eerste plaats helemaal niet hoeft te komen.
Gewoon het virus negeren. Niets aan doen. Geen IC's, geen vaccins, geen medicijnen. Accepteren dat niet iedereen 90 hoeft te worden. En dat blijft wat mij betreft niet beperkt tot Corona, maar geldt voor alle ziektes.
quote:Op woensdag 15 april 2020 08:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |