quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom denk je dat NL niet kiest voor een lockdown? Omdat de overheid wil dat zoveel mogelijk mensen het krijgen.
Oh sorry, ja, ze willen ons allemaal zo snel mogelijk ziek hebben.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Sterke inhoudelijke reactie.
Mijn complimenten
De mazelen zijn verre van uitgedoofd. Daar sterven jaarlijks nog ruim 100.000 mensen aan wereldwijd. Maar het klopt dat het mazelenvaccin veel effectiever is dan het griepvaccin.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
En dan nog zullen in Nederland tienduizend(en?) jaarlijks overlijden aan het door het SARS virus veroorzaakte ARDS (acute ademhalings syndroom). Een Vaccin is niet 100% voldoende noch de (resulterende groeps)immuniteit daavan. Het is geen mazelen die uitdooft maar vooral als een soort griep dat voorwoekerd.
Muteert mazelen op een vergelijkbare wijze met griep dan?quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De mazelen zijn verre van uitgedoofd. Daar sterven jaarlijks nog ruim 100.000 mensen aan wereldwijd. Maar het klopt dat het mazelenvaccin veel effectiever is dan het griepvaccin.
Naar het schijnt zijn luchtweginfecties zeer lastig om een volledig dekkend vaccin voor te maken.
Maak me ook niet zo druk om de maatregelen die hier op nationaal niveau zijn ingevoerd.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nogmaals. Welke maatregelen zouden dan blijven en vooral met welk doel?
Een georganiseerde reactie ipv iedereen die zijn eigen ding doet was wel handig geweest ja.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:53 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Maak me ook niet zo druk om de maatregelen die hier op nationaal niveau zijn ingevoerd.
Maak me meer zorgen dat ze in oa Brussel wel met een harde passer rondlopen om nu allerlei zaken erdoorheen te drukken. Met meer EU hadden we dit virus natuurlijk kunnen voorkomen.
Daar kan ik je geen antwoord op geven, maar één van de verklaringen is dat het griepvirus makkelijker het lichaam binnendringt dan het mazelenvirus en daardoor een kleine mutatie al gevaarlijk kan zijn, terwijl een mazelenvaccin veel langer werkt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Muteert mazelen op een vergelijkbare wijze met griep dan?
Gelukkig hebben we daar de EU niet voor nodigquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een georganiseerde reactie ipv iedereen die zijn eigen ding doet was wel handig geweest ja.
Waarbij de situaties in de verschillende landen wel onvergelijkbaar waren en verschillende maatregelen ook logisch zijn, maar iets meer sturing zou wel handig zijn geweest jaquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een georganiseerde reactie ipv iedereen die zijn eigen ding doet was wel handig geweest ja.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:58 schreef Automatisch het volgende:
Scholen in Denemarken gaan weer open
https://www.rtlnieuws.nl/(...)B4g20iroJT-H7qVWvPgE
Waarom laten ze niet gewoon alle kinderen op school hun handen wassen?quote:Daarnaast wordt van de kinderen verwacht dat ze goed hun handen hebben gewassen voor ze op school komen. Ouders moeten hier op toezien en op school zullen de docenten er op letten.
Heel veel bedrijven, het overgrote merendeel, zijn niet eens dicht geweest.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef Automatisch het volgende:
Mensen denken echt nog steeds dat alles maandenlang 'op slot' blijft.
Dat kan gewoon niet, en gaat dus ook echt niet gebeuren. Ik blijf erbij dat volgende maand (half mei) het meeste weer 'normaal' is. Horeca open, scholen open, bedrijven/winkels open.
Genot.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wordt in de kielzog van Corona een grote toename verwacht in het aantal mazelengevallen:
[ afbeelding ]
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01011-6
we weten inmiddels wat die voorspellingen waard zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:00 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wordt in de kielzog van Corona een grote toename verwacht in het aantal mazelengevallen:
[ afbeelding ]
https://www.nature.com/articles/d41586-020-01011-6
Lijkt me veel te positief.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef Automatisch het volgende:
Mensen denken echt nog steeds dat alles maandenlang 'op slot' blijft.
Dat kan gewoon niet, en gaat dus ook echt niet gebeuren. Ik blijf erbij dat volgende maand (half mei) het meeste weer 'normaal' is. Horeca open, scholen open, bedrijven/winkels open.
Ga iemand anders trollen. Nature is misschien wel het meest gerenommeerde journal ter wereld.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:01 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
we weten inmiddels wat die voorspellingen waard zijn.
Dat wordt een doorslaand succes. Als ik al die regels zo lees.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:58 schreef Automatisch het volgende:
Scholen in Denemarken gaan weer open
https://www.rtlnieuws.nl/(...)B4g20iroJT-H7qVWvPgE
Nou wat Automatisch zegt ben ik niet mee eens, want alles open in mei kan eigenlijk niet vanwege het voorzichtigheid van ons allemaal, de overheid en het RIVM. De maatregelen houden we nog een tijdje in stand, zelfs waarschijnlijk 2 of 3 maanden lang, dan gaan er langzamerhand meer zaken open met 1,5 meter-regel er in.quote:
Klopt, ontzettend veel bedrijven zijn wellicht niet gesloten maar prodcueren of zetten hooguit 10-20% om van het gebruikelijke. Ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heel veel bedrijven, het overgrote merendeel, zijn niet eens dicht geweest.
Om de een of andere reden denken een hoop mensen dat vrijwel alle bedrijven dicht zijn.
De regels zijn bijna lachwekkend. Succes ermeequote:Op dinsdag 14 april 2020 19:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat wordt een doorslaand succes. Als ik al die regels zo lees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |