quote:
Op maandag 13 april 2020 22:35 schreef Monolith het volgende:[..]
Eh nee. Ik dacht dat we het hadden over de general elections, dus dan is verkiesbaarheid geen onderdeel van de overwegingen. Maar als je doelt op de primaries dan ben ik het ook absoluut niet met de claim eens. Kiezers hebben vooral gestemd op de outsider. Iemand die "orde op zaken" ging stellen in Washington. Verkiesbaarheid was daarbij absoluut geen overweging. Sterker nog, verkiesbaarheid was juist een argument tegen Trump, maar daar had de Republikeinse kiezer niet zoveel boodschap aan.
Ik weet vrij weinig van endorsments van Trump ja ik dacht van David Duke KKK leider toch? Maar ik heb niet het idee dat dat een belangrijke rol had in general elections nee. Ik deel verder je mening dat Republikeinse kiezers verkiesbaarheid niet hebben meegenomen.
Maar ik had het over de primary. Daar was verkiesbaarheid absoluut het belangrijkste punt ik denk niet dat daar discussie over mogelijk is. Dat is zonde want verkiesbaarheid is zoals ik probeerde uit te leggen voor een groot deel gebaseerd op gebakken lucht.
quote:
Op maandag 13 april 2020 22:59 schreef Ruse het volgende:ik vatte electability ook op als een gunfactor, iets wat Biden meer heeft dan Sanders. dat heeft weinig met endorsements te maken
Nee het is verkiesbaarheid. Gunfactor hangt af van wie je het vraagt, ik denk dat veel Trump supporters meer respect hebben voor Sanders dan Biden. Maar dat moet je die lieden in dit topic vragen.
quote:
Op maandag 13 april 2020 23:19 schreef Tweek het volgende:Hopelijk blijft Sanders nog wel in het nieuws zijn support voor Biden verklaren, veel van zijn stemmers moeten immers nog door de zure appel bijten. Maar die zullen zich wel moeten gaan beseffen dat als ze nog in hun leven de idealen van Sanders en hun zelf uitgevoerd willen zien, Biden toch echt moet winnen van Trump. Sanders speelt daar een grote rol in, neemt niet weg dat Biden ook zal moeten laten zien dat hij echt wil luisteren naar die achterban. Hij doet nu natuurlijk al consessies, maar die moeten zich wel blijven ontwikkelen.
Zeker nu met het coronavirus het argument tegen medicare for all nog zwak blijkt als 16 miljoen mensen hun werk en daardoor die verzekering waar ze zo tevreden over zijn verliezen. Is ook nog eens populair bij een groot gedeelte van de bevolking.
Voor het grootste deel wel eens maar ik denk niet dat 4 jaar Trump je veel verder brengt van het bereiken van idealen als die van Sanders. Ja op de korte termijn natuurlijk je beweegt voor een groot deel de verkeerde kant uit. Maar het probleem met het bereiken van idealen als van Sanders is dat je er ook niet komt met een verkiezing van Biden. Dat is een soort bevestiging voor de democraten dat ze op een goede koers zitten. Wat in mijn optiek in ieder geval duidelijk niet het geval is. Veelzeggend hoe zwak deze primaries waren het zou voor een functionele partij die een half land moet bedienen ongeloofelijk simpel moeten zijn om kandidaten te hebben waar mensen letterlijk om staan te springen in verhouding tot Trump. De volgende keer moet je tegen iemand die niet Trump is en dan zal zo'n zwakke kandidaat zeker niet voldoende zijn als het nu alweer spannend wordt.
De democraten hebben hun rol in de oppositie ook niet echt geweldig opgepakt en Trump ook slecht aangepakt denk ik, Russiagate heeft weinig opgeleverd en ook al was impeachment mooi theater heeft dit ook geen fluit uitgemaakt. Ze hadden Trump moeten impeachen op het verstrengelen van zakelijke belangen en het presidentschap maar willen ze waarschijnlijk niet omdat ze zelf ook vaak profiteren van de politiek en dat willen blijven doen.
Als het er dan toe doet, zoals bij het stimuluspakket laatst geven ze ook bijna niet thuis een paar wijzigingetjes en het is oké. De enige die om openbaarheid van de stemming vroeg was een Republikein
Sanders ziet dit duidelijk anders want hij endorsed Biden en hij stemde voor dat pakket. Biden endorsement oké ik kan best mee dat Biden een betere president is dan Trump. Meestemmen met dat pakket snap ik want hij had een 'deal' me Republikeinen dat hij zou meestemmen als ze stopten met dit
quote:
Earlier in the day, four Republican senators — Lindsey Graham and Tim Scott of South Carolina, Ben Sasse of Nebraska and Rick Scott of Florida — threatened to oppose the chamber’s push to pass the rescue package through fast-track procedures. They argued a proposal to add $600 per week to unemployment insurance for up to four months, a core provision of the near-final legislation, could encourage companies to lay off workers and Americans to stay unemployed, urging a vote to cap the aid.
Maar de democratische partij als geheel had hier meer moeten doen. Als Sanders die zo slecht samenwerkt al wat voor elkaar krijgt moet er héél veel meer uit te slepen zijn geweest. Daarbij is het ook raar om de Republikeinen er zo makkelijk af te laten komen als je tegelijkertijd beweert dat ze slechte beheerders van dit soort pakketten zijn. Zo iemand als AOC moet ook niet achteraf zeggen dat ze tegen was. Als je tegen bent kom daar dan vooraf mee of steun op zijn minst die dude die het openbaar wilde zodat je kunt laten zien dat je tegen bent. Hoe de stimulus gaat uitpakken moeten we nog zien maar ook politico zegt bijvoorbeeld dit.
quote:
But Republicans won some huge concessions from Democrats, most notably a $500 billion bailout fund for big businesses and a $170 billion tax break for real estate investors like the president. And Democrats didn’t get much that Trump didn’t actually want in exchange for helping him pour cash into the locked-down economy in an election year. They didn’t guarantee postal voting in the November elections or win any assurances that the Trump administration will start complying with House subpoenas or get permanent stabilizers that could ensure fiscal support for the economy in future crises even if a Democrat were president.
It’s the Big Business bailout where Democrats mostly caved—and that’s the piece of the legislation that raises the most questions, because it’s dramatically different from any bailout the U.S. has ever done before.
Zitten ze dan zo te slapen of hebben beide misschien wat meer liefde voor big business dan de kiezer? Hopelijk gaan de democraten nu het eerste pakket eruit is en mensen dus iets hebben nu wat slimmer de onderhandelingen in dan al hun politiek kapitaal weggeven voor kruimels.