Maakt toch niet uit dat het bewezen niet werkt, tegen de tijd dat het fout gaat is het geld al binnen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:00 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Kijk, het is al lang bewezen dat trickle down economie niet werkt vanaf de level die de GOP hanteren. De middelgrote bedrijven zijn volledig gepasseerd in het proces. Ik kan voorspellen dat ook hotels en golfbanen als cruciale industrieën worden gekenmerkt.
Op dit moment approved 44.3% van de Amerikanen Trump. Toch weer een kleine na de sterke stijging van half tot eind maart.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe het inmiddels in het pro-Trump kamp zit. Hoor weinig de laatste tijd. Ik lees wel comments onder de tweets van Trump en daar zie je steeds dezelfde lui reageren, maar dat lijken me een soort bots. Hoe enthousiast is men eigenlijk nog over Trump in dat kamp?
Ik denk dat hij in de meeste Westerse landen zo'n 20-30% zou hebben. Hier in Nederland lijkt het PVV en FvD volk hem ook op handen te dragen ik neem aan dat in de meeste landen dat soort domrechtse volgelingen hem keihard steunen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op dit moment approved 44.3% van de Amerikanen Trump. Toch weer een kleine na de sterke stijging van half tot eind maart.
Zijn er ook internationale approval rates van Trump? Denk dat die zo rond de 10% liggen
Tja maar bijvoorbeeld in Nederland slaan Baudet en Wilders veel verstandigere teksten uit over het Corona-virus dan Trump. En ze gedragen zich ook nog wel een stuk minder belachelijk over het algemeen. Denk dat grote delen van die aanhang Tump niet zou approven, maar kan het mis hebben uiteraard.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in de meeste Westerse landen zo'n 20-30% zou hebben. Hier in Nederland lijkt het PVV en FvD volk hem ook op handen te dragen ik neem aan dat in de meeste landen dat soort domrechtse volgelingen hem keihard steunen.
ik vind persoonlijk dat eventueel steungeld naar de kleinere bedrijven moet gaan, dat zijn doorgaans de bedrijven die direct investeren en het geld niet "beleggen"quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit dat het bewezen niet werkt, tegen de tijd dat het fout gaat is het geld al binnen.
Trump's bedrijven zijn uitgezonderd in de eerste stimulus bill. Als je daarop doelt. Dan nog is het dom om meer geld naar bedrijven te sturen in plaats van naar mensen. De mensen geven dat geld uiteindelijk toch uit bij die bedrijven andersom niet.
Ik zag al een tijdje hier dat de Trump "fans" simpelweg PVV / FvD adepten zijn. En die ontmaskering vinden ze niet leuk.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat hij in de meeste Westerse landen zo'n 20-30% zou hebben. Hier in Nederland lijkt het PVV en FvD volk hem ook op handen te dragen ik neem aan dat in de meeste landen dat soort domrechtse volgelingen hem keihard steunen.
Dat is niet bepaald een ontmaskering. De meesten komen daar open voor uit gezien hun grote leiders dat ook doen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:25 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ik zag al een tijdje hier dat de Trump "fans" simpelweg PVV / FvD adepten zijn. En die ontmaskering vinden ze niet leuk.
Ja eens natuurlijk maar politiek gezien in Amerika is er gewoon meer steun bij beide partijen voor grote bedrijven. Het is natuurlijk ook makkelijker om 1 miljard aan één bedrijf te lenen/geven dan 1000 bedrijven 1 miljoen te lenen/geven.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:23 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ik vind persoonlijk dat eventueel steungeld naar de kleinere bedrijven moet gaan, dat zijn doorgaans de bedrijven die direct investeren en het geld niet "beleggen"
Heb je het nu over een andere Baudet dan Thierry 'Zeewind' Baudet'?quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja maar bijvoorbeeld in Nederland slaan Baudet en Wilders veel verstandigere teksten uit over het Corona-virus dan Trump.
Ik vroeg mij oprecht af of de VS nog eens vier jaar Trump overleeft. Het is namelijk niet gezond wat er op dit moment in dat land gebeurt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zie nu vrienden en kennissen op VS fora half-schertsend over seccessie praten, dat heeft Trump toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Een vervelend punt, de staten waar het om gaat zijn de staten die de Federale kas vullen
quote:On Thursday, March 12th, Mitch McConnell, the Senate Majority Leader, could have insisted that he and his colleagues work through the weekend to hammer out an emergency aid package addressing the coronavirus pandemic. Instead, he recessed the Senate for a long weekend, and returned home to Louisville, Kentucky. McConnell, a seventy-eight-year-old Republican who is about to complete his sixth term as a senator, planned to attend a celebration for a protégé, Justin Walker, a federal judge who was once his Senate intern. McConnell has helped install nearly two hundred conservatives as judges; stocking the judiciary has been his legacy project.
Nou ja, als je naar Europa kijkt, dan wordt er ook wel het één en ander uitgevochten waarbij Nederland een vrij centrale rol speelt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vroeg mij oprecht af of de VS nog eens vier jaar Trump overleeft. Het is namelijk niet gezond wat er op dit moment in dat land gebeurt.
Terwijl vrijwel overal de rijen worden gesloten en politici en burgers hun geschillen tijdelijk opzij zetten, rollen Amerikanen knokkend met elkaar over de grond. En de president fungeert daarbij nota bene als aanstichter.
Nu volg ik het Amerikaanse nieuws niet zo, maar wat mij verbaast is dat het zo stil blijft natuurlijk kunnen mensen de straat niet op. Maar na de parkland shooting werden ook zat bedrijven en nieuwslezers een online doelwit van protesten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vroeg mij oprecht af of de VS nog eens vier jaar Trump overleeft. Het is namelijk niet gezond wat er op dit moment in dat land gebeurt.
Terwijl vrijwel overal de rijen worden gesloten en politici en burgers hun geschillen tijdelijk opzij zetten, rollen Amerikanen knokkend met elkaar over de grond. En de president fungeert daarbij nota bene als aanstichter.
Tja, dit werd ook geroepen toen zijn eerste termijn begon.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is waar maar ondanks dat we van mening verschillen met Zuid Europa praten we nog wel en maken we er het beste van gegeven de situatie. Hetzelfde geldt voor landen als Spanje en Nederland er gaan dingen mis en we hebben steken laten vallen in de aanpak van Corona maar wat de VS doet dat is toch echt een Westerse democratie onwaardig.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, als je naar Europa kijkt, dan wordt er ook wel het één en ander uitgevochten waarbij Nederland een vrij centrale rol speelt.
Kijk je naar landen in Europa, dan wordt er in Spanje volgens mij ook niet echt lekker samengewerkt tussen de regio's.
Er is nog wel iets meer mis dan te lang wachten met maatregelen. De hele federale respons is een zooitje. Waar je van de federale overheid zou verwachten dat ze een coördinerende rol zouden spelen en zorgen dat staten aan de benodigde materialen kunnen komen gaan ze lopen concurreren met die staten en moeten staten ook onderling concurreren, loopt er opeens van alles via private partijen en ga zo maar door. Dat is ook heel direct een gevolg van de chaotische "verdeel en heers" aanpak die Trump altijd hanteert en het feit dat hij een enorm zwakke leider is.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, dit werd ook geroepen toen zijn eerste termijn begon.
Goed, nu zie je wel daadwerkelijk wat voor schadelijk effect Trump kan hebben. Maar uiteindelijk heeft hij dezelfde fout gemaakt als veel Europese landen: te lang wachten met maatregelen.
In zijn volgende termijn zal de oude draad weer opgepakt worden, inclusief redelijk draaiende economie. Denk ik dan.
twitter:PeterAlexander twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 15:51:27NEW: Former President Barack Obama will endorse his former vice president Joe Biden in a video to be released this morning, according to a source close to the former president. reageer retweet
Wat de EU betreft heb je natuurlijk gelijk. Aan de andere zie je Rutte niet bekvechten met burgemeesters, gedeputeerde staten van provincies en de media. Ons land is een oase van rust en ordelijkheid wanneer je het vergelijkt met de VS.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, als je naar Europa kijkt, dan wordt er ook wel het één en ander uitgevochten waarbij Nederland een vrij centrale rol speelt.
Kijk je naar landen in Europa, dan wordt er in Spanje volgens mij ook niet echt lekker samengewerkt tussen de regio's.
Toch is ons land ook totaal niet te vergelijken met de VS qua structuur. De relatieve autonomie en verschillen van beleid in staten heb je in Nederland op provinciaal niveau niet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat de EU betreft heb je natuurlijk gelijk. Aan de andere zie je Rutte niet bekvechten met burgemeesters, gedeputeerde staten van provincies en de media. Ons land is een oase van rust en ordelijkheid wanneer je het vergelijkt met de VS.
Ik moet bekennen dat ik geen idee heb wat er in Spanje speelt. Je moet nou eenmaal keuzes maken bij het volgen van nieuws
Het lijkt mij stug dat Obama, Bush of Clinton overhoop had gelegen met de Staten. Het is ook vooral het vingerwijzen dat mij verbaast. Dat is volgens mij zelden vertoond, zelfs in de VS.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch is ons land ook totaal niet te vergelijken met de VS qua structuur. De relatieve autonomie en verschillen van beleid in staten heb je in Nederland op provinciaal niveau niet.
Natuurlijk is het een beschamende vertoning en een president onwaardig, daar niet van.
ik kijk altijd 's ochtends vlak voor mijn perswee. dan gaat het wat makkelijkerquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:18 schreef DonDruiper het volgende:
Vanavond rond 00:00 weer de Grote Trump Show.
Kijk er weer naar uit
Ze zouden dit iedere dag moeten uitzenden op de Nederlandse tv. Wat een vermaakquote:Op dinsdag 14 april 2020 16:18 schreef DonDruiper het volgende:
Vanavond rond 00:00 weer de Grote Trump Show.
Kijk er weer naar uit
Hij is WO3 nog niet begonnen, dus het valt nog mee 😁quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het lijkt mij stug dat Obama, Bush of Clinton overhoop had gelegen met de Staten. Het is ook vooral het vingerwijzen dat mij verbaast. Dat is volgens mij zelden vertoond, zelfs in de VS.
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 16:07:11Cuomo’s been calling daily, even hourly, begging for everything, most of which should have been the state’s responsibility, such as new hospitals, beds, ventilators, etc. I got it all done for him, and everyone else, and now he seems to want Independence! That won’t happen! reageer retweet
Wat een leiderschap!twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 14-04-2020 om 16:57:19Tell the Democrat Governors that “Mutiny On The Bounty” was one of my all time favorite movies. A good old fashioned mutiny every now and then is an exciting and invigorating thing to watch, especially when the mutineers need so much from the Captain. Too easy! reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |