abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2020 @ 19:45:05 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192803987
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Prachtig. O+

Ik heb gister en vandaag weer in de vijver gegraven en ben klaar. *O* Ik ga aan de linkerkant nog beschoeiing maken (de eerste twee planken zitten erin - die moeten nog worden afgezaagd). Heel tof om te zien op wat voor grondlagen je stuit tijdens het graven. De onderste laag (veen) stonk enorm!

[ afbeelding ]
Oh dat vond ik ook leuk toen ik mijn vijver ging uitgraven. Die is 1.5m diep en ik groef ze uit in de droge tijd dus had geen opkomend grondwater. Ik stuitte op oude turflagen waar plantenresten perfect geconserveerd in zaten. Leuk om te zien.
pi_192804455
quote:

[..]

Prachtig. O+

Ik heb gister en vandaag weer in de vijver gegraven en ben klaar. *O* Ik ga aan de linkerkant nog beschoeiing maken (de eerste twee planken zitten erin - die moeten nog worden afgezaagd). Heel tof om te zien op wat voor grondlagen je stuit tijdens het graven. De onderste laag (veen) stonk enorm!

[ afbeelding ]
Wow, hard gewerkt weer!
En nog archeologische vondsten gedaan? :D
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:18:33 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192804549
quote:

[..]

Prachtig. O+

[ afbeelding ]
Damn _O_

Hoe diep is je vijver nou?
Resistance is futile.
pi_192805071
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

Damn _O_

Hoe diep is je vijver nou?
Drie plateaus waarvan het diepste plateau 100cm diep is vanaf het waterniveau. Ik heb daarvoor meer uit moeten graven; ik verdwijn er zelf bijna helemaal in. :+ Maar da's niet eerlijk, want ik zak gewoon een stuk weg in de blubber. Ik heb zo'n 120cm gegraven op het diepste punt.

Ik had veel last van het grondwater omdat het hier weliswaar lager staat dan normaal maar nog steeds best hoog. Dus ik moest steeds pompen, een nieuw diepste punt graven, pompen, et cetera. Best een klus, ook omdat je veel af en aan moet lopen met de kruiwagen en de grond aan de schep blijft plakken. En aan het eind is het uit de vijver klimmen alleen al een opgave.

Aan het einde van de dag zat ikzelf helemaal onder de blubber. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192805088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:12 schreef Blues het volgende:

[..]

Wow, hard gewerkt weer!
En nog archeologische vondsten gedaan? :D
Plastic potten, plastic pijpen, glas, takken.
pi_192805154
Een probleem is trouwens nog dat het grondwaterpeil nu in de tuin flink lager is (in de sloot achter ons huis niet - daar wordt het niveau constant gehouden door het waterschap). De buren hebben dat probleem opgelost door hun vijver in verbinding te brengen met de sloot door middel van een pijp. Bij ons gaat dat alleen niet zo makkelijk omdat we stenen beschoeiing hebben. Ik moet dus nog op een oplossing broeden. Een optie is water bijpompen vanuit de sloot, maar dat ga ik niet doen als het water binnen een paar dagen alsnog is weggezakt.
pi_192807862
EPDM in de vijver leggen?
pi_192809996
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 23:13 schreef FranticDJ het volgende:
EPDM in de vijver leggen?
Doel is een zo natuurlijk mogelijke vijver. In het ergste geval moet ik een geultje moet graven naar de zijkant van de tuin, want daar loopt al een buis dus daar zou een onverhard stuk moeten zitten. Dan moet ik een flexibele buis hebben, maar die zijn er volgens mij wel.

En nog meer graven. }:|
  zondag 26 april 2020 @ 09:05:11 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192810351
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 07:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doel is een zo natuurlijk mogelijke vijver. In het ergste geval moet ik een geultje moet graven naar de zijkant van de tuin, want daar loopt al een buis dus daar zou een onverhard stuk moeten zitten. Dan moet ik een flexibele buis hebben, maar die zijn er volgens mij wel.

Zet je je kinderen toch voor in :@
Resistance is futile.
  zondag 26 april 2020 @ 09:22:55 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192810522
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 07:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ook die folie in de vijver maar toch een natuurvijver zonder vissen en pompen en filters. Als je zonder folie legt zal het waterpeil altijd het grondwaterpeil aannemen en dan wordt het toch meer een kuil met een plasje water erin?
  zondag 26 april 2020 @ 09:26:25 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192810571
Ik had m'n vijvertje bijgevuld en meteen nadaags was het peil alweer een flink stuk gezakt dus ik dacht er zit een lek in de rand. Ik gebeld met de vijverfolie verkoper om wat advies, die zei meteen dat het in 95% vd gevalllen interactie is tussen tuin en vijver of beplanting en vijver. Dus waar de grond of de wortels in aanraking komen met het water langs de rand daar gaat de tuin de vijver leegzuigen. Nu is dat bij mij na 12 jaar rondom de vijver wel 't geval dus ik moet die hele rand opnieuw gaan aanleggen. Best een klusje maar gelukkig geen lek waarschijnlijk.
pi_192812659
Als het water met een paar dagen weer wegzakt en je dit steeds weer aanvult vanuit de sloot, wordt je tuin dan niet heel erg nat?
pi_192817246
Ik zoek een mooie klimplant voor een schutting met voornamelijk schaduw. Hop is leuk maar beetje heftig in m'n kleine tuin denk ik. Liefst iets wat bloeit en groenblijvend is een plus maar dan ben ik alweer veel eisen volgens mij. Iemand een idee?

Gaat om deze schutting.

Heb er ooit clematis gedaan maar die moet ik even verplaatsen, staan te donker en doen amper wat. De klimhortensia leeft maar doet amper wat. Die zit in de hoek naast de composthoop.
  zondag 26 april 2020 @ 19:24:04 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192817352
Een klimroos zoeken die van schaduw houdt? Of wisteria?
KuikenGuppy
  zondag 26 april 2020 @ 19:24:13 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192817354
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:19 schreef Koettie het volgende:
Ik zoek een mooie klimplant voor een schutting met voornamelijk schaduw. Hop is leuk maar beetje heftig in m'n kleine tuin denk ik. Liefst iets wat bloeit en groenblijvend is een plus maar dan ben ik alweer veel eisen volgens mij. Iemand een idee?

Gaat om deze schutting.

[ afbeelding ]

Heb er ooit clematis gedaan maar die moet ik even verplaatsen, staan te donker en doen amper wat. De klimhortensia leeft maar doet amper wat. Die zit in de hoek naast de composthoop.
Groenblijvers:

Kamperfoelie
Vuurdoorn
Toscaanse jasmijn

Normaal gesproken houdt een klimhortensia van schaduw. Klimop is de enige plant die groenblijvend is en echt gedijt in de schaduw.
Resistance is futile.
pi_192817622
quote:
7s.gif Op zondag 26 april 2020 19:24 schreef Seven. het volgende:

[..][quote]1s.gif Op zondag 26 april 2020 19:24 schreef Burdie het volgende:
Groenblijvers:

Kamperfoelie
Vuurdoorn
Toscaanse jasmijn

Normaal gesproken houdt een klimhortensia van schaduw. Klimop is de enige plant die groenblijvend is en echt gedijt in de schaduw.
[/quote]

Kamperfoelie en jasmijn hebben meer licht nodig, vuurdoorn past niet bij de tuin en vind ik ook niet zo mooi. Net als klimop, daar kom je niet meer vanaf en m'n buren worden er ook niet echt blij van vermoed ik.
pi_192817627
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 19:24 schreef Burdie het volgende:
Hee een klimroos is nog best een goed idee! Ik ga eens snuffelen.
pi_192817938
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 12:34 schreef Elleska het volgende:
Als het water met een paar dagen weer wegzakt en je dit steeds weer aanvult vanuit de sloot, wordt je tuin dan niet heel erg nat?
Dat is voor ons de bijna dagelijkse realiteit, een natte tuin. Het grondwaterpeil staat hier hoog en dus ook hoog genoeg voor een vijver. Het is dat het nu een ongewoon droge tijd is. Vanwege het doorgaans hoge grondwaterpeil maak ik alle nieuwe borders hoger, want dan kan ik de planten die niet van natte voeten houden wat hoger zetten.

Vandaag weer hard gewerkt in de tuin. Gras maaien, onkruid wieden. Daarbij weer wat verrassingen tegengekomen, pioenroos volgens mij. Daar heb ik voor de zekerheid wat houtsnippers omheen gestrooid. Ooit moet dit links een grotere border worden, maar daar heb ik nu nog geen planten voor.

Ik heb een krentenboom verplant (bij de vijver gezet).

Tot slot, uit de tuin van de buren:

pi_192818008
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 09:26 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had m'n vijvertje bijgevuld en meteen nadaags was het peil alweer een flink stuk gezakt dus ik dacht er zit een lek in de rand. Ik gebeld met de vijverfolie verkoper om wat advies, die zei meteen dat het in 95% vd gevalllen interactie is tussen tuin en vijver of beplanting en vijver. Dus waar de grond of de wortels in aanraking komen met het water langs de rand daar gaat de tuin de vijver leegzuigen. Nu is dat bij mij na 12 jaar rondom de vijver wel 't geval dus ik moet die hele rand opnieuw gaan aanleggen. Best een klusje maar gelukkig geen lek waarschijnlijk.
Klinkt plausibel! Vooral nu het zo droog is, zullen de planten graag uit de vijver drinken?
pi_192818117
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:19 schreef Koettie het volgende:

Gaat om deze schutting.

[ afbeelding ]

Schaduw is lastig. Ik ben op een plek met schaduw clematis 'Madame Le Coultre' aan het uitproberen. Ik moet nog maar zien of dat lukt. En het is natuurlijk geen groenblijvende plant.

Je zou, zoals al eerder is gezegd, ook naar een klimroos geschikt voor schaduw kunnen kijken. Da's volgens mij een goed idee. Ik ga dat ook doen als het met de clematis niks wordt.
pi_192818326
Voor klimroos denk ik ook te donker. Hmmm. Heb m'n klimhortensia net uit de hoek gehaald en in nieuwe aarde gezet op een plek met iets meer licht. Zo even gieter water overheen. Hij is echt amper gegroeid maar staat wel vol in de knop. Slechte tijd om te verplanten maarja :+
pi_192819276
Er zijn echt heel veel soorten clematis, ook half-wintergroene, die allemaal van heel verschillende lichtomstandigheden houden. Ook leuk om er twee bij elkaar te zetten met verschillende bloeiperiodes. Ik heb nu twee setjes staan, eentje is Nelly Moser (grote paars-wit gestreepte bloemen) en een witte die nu bloeit (naam vergeten). Nelly komt pas later. En een setje met een clematis cartmanii Pixie (die bloeit in december!) en een of andere Montana.

Of anders een bruidssluier (Fallopia). Die doen het bijna overal en groeien als een malle. Wel snoeien dan anders worden je buren ook niet blij :+
pi_192819393
Dat durf ik ook niet in m'n mini tuintje. Dat zit binnen no time overal :p
pi_192819715
1 dringend advies: Koettie GEEN klimop doen. Het is hier vreselijk aan t woekeren, niet tegen aan te snoeien, verwijderen. Binnen no time zit het 3 hoog tegen je slaapkamerraam :( :N :X }:|
  zondag 26 april 2020 @ 22:23:14 #229
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192820968
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2020 21:23 schreef Blues het volgende:
1 dringend advies: Koettie GEEN klimop doen. Het is hier vreselijk aan t woekeren, niet tegen aan te snoeien, verwijderen. Binnen no time zit het 3 hoog tegen je slaapkamerraam :( :N :X }:|
Nou nou, dat duurt echt wel even hoor. Je ziet echt wel wanneer je het moet snoeien, tenzij je maar 1x per half jaar in je tuin komt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192821553
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2020 22:23 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Nou nou, dat duurt echt wel even hoor. Je ziet echt wel wanneer je het moet snoeien, tenzij je maar 1x per half jaar in je tuin komt.
Wij kwamen hier 16 jaar geleden wonen en toen was er al een flinke achterstand. Maar goed, we houden het redelijk bij maar het zit echt overal.
pi_192821691
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
quote:

Op zondag 26 april 2020 12:34 schreef Elleska het volgende:

Dat is voor ons de bijna dagelijkse realiteit, een natte tuin. Het grondwaterpeil staat hier hoog en dus ook hoog genoeg voor een vijver. Het is dat het nu een ongewoon droge tijd is. Vanwege het doorgaans hoge grondwaterpeil maak ik alle nieuwe borders hoger, want dan kan ik de planten die niet van natte voeten houden wat hoger zetten.
Ahja, dat hebben wij normaal ook en teveel aan water afvoeren is hier een ramp dus ik ben misschien wat te huiverig voor meer water aanvoeren maar als het waterpeil normaal hoger staat zal dat geen probleem zijn.
pi_192822039
quote:
6s.gif Op zondag 26 april 2020 22:23 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

In mijn ervaring komt het overal in de tuin omhoog, ook meters verder en onder andere struiken. Heb het in de vorige tuin gehad, voor mij nooit meer.
  zondag 26 april 2020 @ 23:42:36 #233
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192822450
Ik vind klimop heerlijk, heb ik nog wat te knippen en snoeien in het voorjaar.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192823989
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:18 schreef Koettie het volgende:

[..]

In mijn ervaring komt het overal in de tuin omhoog, ook meters verder en onder andere struiken. Heb het in de vorige tuin gehad, voor mij nooit meer.
Hadden wij ook, vorige bewoners waren ouder en konden de tuin niet zo goed meer bijhouden. Tegen beide schuttingen op, het schuurtje zat eronder. Hebben alles verwijderd, maar zie het op de grond nog steeds terugkomen onder de struiken.
  maandag 27 april 2020 @ 07:49:08 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192824039
Wilde Wingerd dat vind ik mooi.
  maandag 27 april 2020 @ 08:43:03 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192824361
Klimoo is prachtig als je het bij kunt houden.

De buurman heeft het een paar jaar laten gaan :+ :D . Hij is een paar dagen aan het buffelen geweest met z'n zoon om dit recht te trekken :P .
Resistance is futile.
pi_192824966
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 07:49 schreef kaasplankje het volgende:
Wilde Wingerd dat vind ik mooi.
Ik denk dat dit het gaat worden! Groeit ook snel maar minder invasief dan klimop. En mooi in de herfst.

Ben ook m'n stapstenen aan 't doen, zat overal gras ipv de plantjes die ik ooit geplant heb dus nieuwe aarde en nog eens proberen. Heb er teveel zand in laten zitten denk ik.

Nu nog plantjes halen, kruiptijm en sedum.
pi_192825017
quote:
10s.gif Op maandag 27 april 2020 08:43 schreef Seven. het volgende:
Klimoo is prachtig als je het bij kunt houden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De buurman heeft het een paar jaar laten gaan :+ :D . Hij is een paar dagen aan het buffelen geweest met z'n zoon om dit recht te trekken :P .
:o

Klimop is leuk als je het zelf plant en bij kunt houden. In onze tuin woekert de klimop op delen ook flink en het is lastig om die er goed uit te krijgen. Er blijft gemakkelijk een klein stuk zitten en dan loopt-ie weer uit en neemt alle andere planten over. In mijn vorige tuin was ik er blij mee, maar nu begin ik er niet meer aan.
pi_192825025
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:43 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het gaat worden! Groeit ook snel maar minder invasief dan klimop. En mooi in de herfst.
Leuk, mooie plant! Voor mij niet geschikt omdat ik geen klimplanten wil tegen m'n huis die zich hechten aan m'n muur. Onze buren hebben een wilde wingerd en de buurvrouw moet regelmatig de ladder op om te voorkomen dat de wingerd haar dakgoot in groeit.
pi_192825077
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
Hier hebben ze ook een aantal soorten varens. Bij mij hebben ze heel snel bezorgd en de verzendkosten zijn schappelijk in vergelijking met die van andere online tuinzaken.
Wat een leuke site Claudia! Bedankt voor het delen.
pi_192825098
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:51 schreef Koettie het volgende:

[..]

Wat een leuke site Claudia! Bedankt voor het delen.
Ik heb er net een tweede bestelling geplaatst. Als we weer uit deze rare tijd zijn, ga ik de locatie eens bezoeken.

O+
pi_192825100
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Leuk, mooie plant! Voor mij niet geschikt omdat ik geen klimplanten wil tegen m'n huis die zich hechten aan m'n muur. Onze buren hebben een wilde wingerd en de buurvrouw moet regelmatig de ladder op om te voorkomen dat de wingerd haar dakgoot in groeit.
Snap ik! Hier komt hij tegen de schutting, niet tegen het huis. Dat scheelt al, de schutting mag hij overnemen. Ook aan de kant van de buren, die hebben alleen niet echt groene vingers. Net even over de schutting gehangen maar als ik tips geef of help met onderhoudt vinden ze het alleen maar leuk. :)
pi_192825112
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er net een tweede bestelling geplaatst. Als we weer uit deze rare tijd zijn, ga ik de locatie eens bezoeken.

[ afbeelding ]

O+
Ik ga zo ook een bestelling plaatsen! Weet jij de levertijd ongeveer?
pi_192825179
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 23:02 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ahja, dat hebben wij normaal ook en teveel aan water afvoeren is hier een ramp dus ik ben misschien wat te huiverig voor meer water aanvoeren maar als het waterpeil normaal hoger staat zal dat geen probleem zijn.
De buren hebben de ervaring dat hun vijver de grond eromheen zelfs wat droger houdt. Het scheelt dat we kunnen zien hoe zo'n vijver bij hen uitpakt, want anders was ik er niet gauw aan begonnen. En we kunnen altijd nog folie erin doen. Wegpompen gaat gelukkig makkelijk.
pi_192825206
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:53 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik ga zo ook een bestelling plaatsen! Weet jij de levertijd ongeveer?
De bestelling was er de vorige heel snel, binnen twee werkdagen of zo. Nu heb ik op donderdag een bestelling geplaatst, die op vrijdag is klaargezet en na het weekeinde wordt verzonden.
pi_192825245
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De bestelling was er de vorige heel snel, binnen twee werkdagen of zo. Nu heb ik op donderdag een bestelling geplaatst, die op vrijdag is klaargezet en na het weekeinde wordt verzonden.
Top, ik ga er zo even voor zitten! Ze hebben echt leuke dingen <3
pi_192826046
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2020 21:07 schreef yinu het volgende:
Er zijn echt heel veel soorten clematis, ook half-wintergroene, die allemaal van heel verschillende lichtomstandigheden houden. Ook leuk om er twee bij elkaar te zetten met verschillende bloeiperiodes. Ik heb nu twee setjes staan, eentje is Nelly Moser (grote paars-wit gestreepte bloemen) en een witte die nu bloeit (naam vergeten). Nelly komt pas later. En een setje met een clematis cartmanii Pixie (die bloeit in december!) en een of andere Montana.

Ik heb ook een clematisklimrek met verschillende soorten, erg leuk.
Combinatie van wintergroene Clematis Armandii 'Apple Blossom' en Clematis 'Snowdrift' Vroegbloeiend, maar vooral de lekkere zoete geur is heerlijk zo in het vroege voorjaar.

Ook nog een combinatie van (half)-wintergroene Clematis 'Early Sensation', die nu in bloei staat (is dat de witte die jij ook hebt?) en Clematis Recta Purpurea (bloeit in de zomer/najaar).

En daartussen groeien dan nog een akebia en een klimhortensia.
pi_192826076
akebia. is dat niks voor je schutting, koettie? In combinatie met een wintergroene klimroos?
pi_192826427
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:57 schreef Radegast het volgende:
akebia. is dat niks voor je schutting, koettie? In combinatie met een wintergroene klimroos?
Oehh ook mooi. Van de week eens naar het tuincentrum. Net ook wat besteld:
Net besteld:

Asclepias incarnata 'Ice Ballet' × 2
Astilbe chinensis 'Purpurlanze' × 2
Geranium phaeum 'Raven' × 1
Persicaria amplexicaulis 'Alba' × 3
Polemonium 'Heaven Scent' × 1
Thalictrum 'Elin' × 1
Aster ericoides 'Pink Star' × 1
Eupatorium aromaticum × 1
pi_192830108
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 11:25 schreef Koettie het volgende:

[..]

Oehh ook mooi. Van de week eens naar het tuincentrum. Net ook wat besteld:
Net besteld:

Asclepias incarnata 'Ice Ballet' × 2
Astilbe chinensis 'Purpurlanze' × 2
Geranium phaeum 'Raven' × 1
Persicaria amplexicaulis 'Alba' × 3
Polemonium 'Heaven Scent' × 1
Thalictrum 'Elin' × 1
Aster ericoides 'Pink Star' × 1
Eupatorium aromaticum × 1
Ik heb ook de thalictrum 'Elin'! Ben benieuwd of die tegen de wind hier kan. Voor de zekerheid heb ik 'em in een luw stukje tegen een wand van de kas gezet.

En ik heb een andere persicaria gekocht, namelijk de persicaria milletii.

Plaatjes van het internet:

pi_192830392
Zo ziet de thalictrum 'Elin' er nu bij mij uit (links, rechts ernaast groot hoefblad):

M'n orchideeënveld in wording. De orchideeën zijn elders in de tuin waarschijnlijk aan komen waaien vanuit de tuin van de buren. In het najaar heb ik gezaaid en ze komen nu weer flink op. Omdat een aantal groeiden op een plek waar ik een pad wilde, heb ik ze voorzichtig uitgestoken en bij de vijver geplant.

Wie heeft er zin om mee te raden naar de vondsten in m'n tuin?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
pi_192830486
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 16:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ook de thalictrum 'Elin'! Ben benieuwd of die tegen de wind hier kan. Voor de zekerheid heb ik 'em in een luw stukje tegen een wand van de kas gezet.

En ik heb een andere persicaria gekocht, namelijk de persicaria milletii.

Plaatjes van het internet:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ruit is echt leuk, hele mooie tere blaadjes. En die persicaria is ook mooi!

Heb nog wat kruiptijm gehaald en wil nog wat sedum bestellen voor tussen m'n stapstenen. Ben zo blij met m'n kleine tuintje
pi_192830866
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 17:07 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ruit is echt leuk, hele mooie tere blaadjes. En die persicaria is ook mooi!

Heb nog wat kruiptijm gehaald en wil nog wat sedum bestellen voor tussen m'n stapstenen. Ben zo blij met m'n kleine tuintje
Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ik wil zelf ook stapstenen en kruiptijm.
  maandag 27 april 2020 @ 18:04:58 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192831170
1 is denk ik framboos en 4 braam.
KuikenGuppy
  maandag 27 april 2020 @ 18:08:41 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192831228
Zoals jouw #8 zo ziet onze hibiscus er nu ook uit (alleen dan 2m hoog).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')