abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192593231
Mogen we nog naar buiten of met het OV?

Al met al, is er eigenlijk niet zo heel veelo duidelijk en wat er is is aan de eigen interpretatie over.
Werkt het, mjah denk wel. Maar. Het idee dat de regering gaat bepalen wat ik moet denken geeft me wel de rillingen

Op het nieuws. Drukte in de bollenstreek. Dat is dus al bs weer want dat was er niet en de NOS heeft onwijs zijn best gedaan om soort van drukte te filmen.... faal daarbij
Do what you love, love what you do!
pi_192593525
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:25 schreef kree het volgende:
Mogen we nog naar buiten of met het OV?

Al met al, is er eigenlijk niet zo heel veelo duidelijk en wat er is is aan de eigen interpretatie over.
Werkt het, mjah denk wel. Maar. Het idee dat de regering gaat bepalen wat ik moet denken geeft me wel de rillingen

Op het nieuws. Drukte in de bollenstreek. Dat is dus al bs weer want dat was er niet en de NOS heeft onwijs zijn best gedaan om soort van drukte te filmen.... faal daarbij
Was anders ook op RTL dus wtf heeft de NOS hiermee te maken
pi_192593549
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 10:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ik denk dat Kree probeert een Braindead topic te maken
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_192593617
We zien in de Nederlandse ziekenhuizen nog geen Italiaanse praktijken, dus blijkbaar heeft het effect.

Wel krijg ik de koude rillingen van het idee van een tracking app vanuit de overheid. Dan heb ik liever dat Google dat regelt, want die weet toch al alles van me.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192593722
het is geen intelligente lockdown, maar een beperkte lockdown.
Ik heb er tot nu toe weinig last van, het enige bij mij is dat de kinderen niet naar school gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192593740
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:50 schreef Jordy-B het volgende:
We zien in de Nederlandse ziekenhuizen nog geen Italiaanse praktijken, dus blijkbaar heeft het effect.

Wel krijg ik de koude rillingen van het idee van een tracking app vanuit de overheid. Dan heb ik liever dat Google dat regelt, want die weet toch al alles van me.
ik heb liever ook dat een bedrijf die geen geweldmonopolie heeft en geen wetmaker is die het regelt.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 13 april 2020 @ 11:03:20 #7
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192593823
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik heb liever ook dat een bedrijf die geen geweldmonopolie heeft en geen wetmaker is die het regelt.
Ik heb liever dat zo’n app helemaal niet komt. Hoe dan ook, verplicht of niet, ik ga hem niet downloaden.
#KICKOUTZP
pi_192593833
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 11:03 schreef wollah het volgende:

[..]

Ik heb liever dat zo’n app helemaal niet komt. Hoe dan ook, verplicht of niet, ik ga hem niet downloaden.
ik ga hem wel downloaden
pi_192593841
Er is helemaal geen sprake van een lockdown. De scholen zijn dicht en eet- en drinkgelegenheden zijn dicht.

Voor de rest mag je zoveel als je maar blieft overal gaan en staan zolang die 1,5 meter maar lukt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 13 april 2020 @ 11:10:02 #10
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192593923
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik ga hem wel downloaden
Dan ben je niet zo slim.
#KICKOUTZP
pi_192594024
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 11:10 schreef wollah het volgende:

[..]

Dan ben je niet zo slim.
gelukkig dan is dat ook weer duidelijk en kan ik mij bezighouden met mijn andere levensvraagstuk.
pi_192594035
Er is geen lockdown.
De regering bepaalt juist niet wat je moet denken (over OV en naar buiten gaan), maar laat het aan je eigen inschatting over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192594084
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De juiste oplossing voor zoiets app lijkt me open source. Dan kan iedereen (met de juiste kennis) controleren wat die app wel en niet doet.

Lubach noemde gister wel een paar relevante bezwaren zoals reageren op de buren in een flat of rondjes gaan lopen met de phoon van een besmet iemand uit concurrentie overwegingen of gewoon als vandalisme.
  maandag 13 april 2020 @ 11:46:21 #14
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192594480
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:50 schreef Jordy-B het volgende:

Nou.... overheid en ict :')
Daar zou ik me niet te druk over maken. Tegen de tijd dat dat werkt zijn we 8 jaar verder
  maandag 13 april 2020 @ 11:50:29 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192594549
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 11:04 schreef vosss het volgende:
Er is helemaal geen sprake van een lockdown. De scholen zijn dicht en eet- en drinkgelegenheden zijn dicht.

Voor de rest mag je zoveel als je maar blieft overal gaan en staan zolang die 1,5 meter maar lukt.
Prachtig dathet zo kan. En mensen die dat niet willen kunnen binnen blijven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192595526
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 11:03 schreef wollah het volgende:

[..]

Ze willen het onderdeel van het besturingssysteem maken
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 13 april 2020 @ 13:09:05 #17
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_192595538
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 13:08 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dan download ik die update gewoon niet. Ze bekijken het maar met die kutapp.
#KICKOUTZP
  maandag 13 april 2020 @ 13:13:17 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192595597
quote:

[..]

Trolollolol
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192595723
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 10:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nouja wat ik meestal kijk voor het nieuws. Maar maakt niet uit welke nieuws zender het nu is.
Gaat er wel om dat ze een beetje dus fake nieuws brengen. En tja als dit bv in zuid Limburg was geweest en niet in mijn achtertuin en zou het zien zo. Tja dan zou ik ook denken van ja dat is de waarheid. Punt. In de praktijk viel het onwijs mee, niks van files en horden toeristen die er waren. Allemaal tactisch gefilmd enzo om het toch maar het “erge” item te maken wat ze wilde.
pi_192595777
Sowieso een app van de overheid en laat staan dat verplicht stellen... :')

Ze mogen blij zijn dat ze inmiddels na jaren eens het een beetje op orde hebben met al het ict gebeuren.

No way he kijk wel eens over 3 jaar ofzo of ik zoiets zou willen downloaden.
pi_192597414
Ik ga trouwens na deze week weer gewoon met het OV, dat wil zeggen heb dat afgesproken met mijn werkgever.

dan ben ik zeg maar 2 weken thuis geweest omdat ik even vreesde dat ik wellicht ook corona had. (Na dus maand OV elke dag)
Maar ik ben niet zieker geworden of erger. Dus ok of ik het had of niet is vraag 2.
Het was ofwel een zware verkoudheid of een milde griep.

Beide was niet genoeg om me ervoor ziek te melden normaal trouwens.
En nog heb ik nu wel twijfels. Maargoed het is 0 inkomen (of maar via gemeente naar bijstand) of wel gewoon werken.

Vitaal beroep, Neuh dat ook weer niet.

Was wel verrast trouwens over hoe heftig reacties kunnen zijn als je alleen al zegt ik ga met het OV.
My god zeg alsof je een doodzonde begaat gelijk al. Zelfs al van te voren eigenlijk een oordeel klaar hebben voor anderen.

Nouja ik zie geen andere oplossing voor mezelf dus stap gewoon zonder moeite volgende week weer in het OV. Tenminste met het risico wetende dat ik corona oploop. Als ik het al niet gehad had trouwens.
Scheelt wellicht nog dat ik toch een oranje jas met reflectie strepen aan heb enzo blijven ze mss bij me uit de buurt. :')

Of gaan je juist vragen stellen omdat ze denken van bevoegd gezag enzo, dat heb ik ook al paar keer meegemaakt.. lol. Help altijd graag natuurlijk.

[ Bericht 20% gewijzigd door kree op 13-04-2020 15:23:50 ]
pi_192597722
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 13:23 schreef kree het volgende:

[..]

Nouja wat ik meestal kijk voor het nieuws. Maar maakt niet uit welke nieuws zender het nu is.
Gaat er wel om dat ze een beetje dus fake nieuws brengen. En tja als dit bv in zuid Limburg was geweest en niet in mijn achtertuin en zou het zien zo. Tja dan zou ik ook denken van ja dat is de waarheid. Punt. In de praktijk viel het onwijs mee, niks van files en horden toeristen die er waren. Allemaal tactisch gefilmd enzo om het toch maar het “erge” item te maken wat ze wilde.
Dus alle nieuwsmedia brengen fake nieuws in deze? Ook lokaal wordt dit gewoon bericht
pi_192597793
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 15:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus alle nieuwsmedia brengen fake nieuws in deze? Ook lokaal wordt dit gewoon bericht
Dat zei ik niet? Maar in dit geval en met dit item op de NOS dus is het overdreven en echt nieuws zoeken hoor en zelfs zo filmen dat het nog zo erg lijkt. Waar ze dus in falen want het is erg doorzichtig.

En dat komt omdat ik dus weet zelf hoe het daar normaal is. For sure de NOS had alvast een film ploeg daarheen gestuurd om de chaos op de bollenvelden te filmen. Helaas voor hun was dat allemaal dus niet het geval en houden mensen zich aan de regels op een paar na. Ok joh dan maken we daar maar een item van.....

Ok en nu he, ik weet dat dus omdat ik er vlakbij woon. In de rest van NL zien ze dat als een waarheid van dat er chaos was in de bollenstreek. Dat is echt gewoon fake nieuws dus.
  maandag 13 april 2020 @ 16:29:14 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192598436
Deze lockdown werkt super goed want de cijfers dalen alweer
https://www.nu.nl/coronav(...)g-lijkt-stabiel.html
pi_192598786
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:29 schreef Hexagon het volgende:
Blijkbaar, denk namelijk ook niet dat er een onwijs andere weg is.
Maar vraag me af in België hebben ze dan de niet intelligente maar total lockdown. Ok dat is hiernaast. Hoe verhouden de cijfers zich met hun?

Doen ze het beter of slechter?
pi_192599108
quote:

[..]

Alleen al vanwege de aluhoedjes hier hoop ik dat deze functie er gaat komen. _O_

Er is letterlijk nog niets bekend van de app en mensen beweren al dat ze deze niet gaan gebruiken. Hoe bekrompen kun je denken? Steek nog even een zendmast in de fik, ofzo.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192599175
Ik denk dat deze intelligente lockdown achteraf nog het domme jongetje in de klas blijkt te zijn, net boven zwakbegaafd (totale lockdown).
  maandag 13 april 2020 @ 17:21:02 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192599199
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:19 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik denk dat deze intelligente lockdown achteraf nog het domme jongetje in de klas blijkt te zijn, net boven zwakbegaafd (totale lockdown).
Wat zou de verstandige leerling hebben gedaan volgens jou?
pi_192599210
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat zou de verstandige leerling hebben gedaan volgens jou?
De Nobelprijs gaat dit jaar naar Zweden, Anders Tegnell

We gaan er gemakshalve vanuit dat er een verband bestaat tussen lockdown maatregelen en het weerhouden van kritische besmettingen (zwakke en asymptotische besmettingen hebben geen invloed op de IC bezetting.)

Er zijn landen die in maximale lockdown zijn en er zwaar aan toe zijn (Belgie, Spanje, Italie), maar ook landen die het beter doen onder maximale lockdown (Bulgarij). Landen met een gematigde lockdown (Nederland, Zwitserland) die het redelijk doen, maar ook niet beter als landen zonder lockdown (Zuid-Korea, Zweden). Die het dan weer beter doen als landen in totale lockdown. Er is dus eigenlijk helemaal geen grond om er van uit te gaan dat er een oorzakelijk verband bestaat.

Tot nu toont het verloop in elke land een heel natuurlijk patroon, dat erg vergelijkbaar is met de griep/verkoudheidsvirus. Dit is in elk land hetzelfde.

Lockdown maatregelen hebben ook uitwerking op het stressniveau van de mensen - stress verhoogd de kans op infecties. Minder lichaamsbeweging door sluiting sportverenigingen en het advies om binnen te blijven, stress door economische schade, spanningen in de gezinssituatie, stress doordat de dagstructuur wordt verbroken (ouderen), allemaal ziekteverhogend. En de kans op besmetting is het grootst in een afgesloten, kleine slecht beluchtte ruimte, zoals een woning.

Het effect van de lockdown is ook niet te beoordelen, enkel vanuit het beperkte expertisebeeld van een viroloog. Er zijn zoveel facetten die op dit moment met elkaar samenhangen; economische, psychische, veiligheid en vrijheid, algemene gezondheid (niet corona patiënten) om er maar een paar te noemen.

Als we niet de juiste gevoeligheid en duidelijk bewaren voor verschillen en gelijkenissen, kan de balans zomaar de verkeerde kant op draaien. Zoals nu al gebeurt door richtlijnen (1.5m, max 3 personen) te interpreteren als wetten met strafrechtelijke handhaving.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jed1Gam op 13-04-2020 20:20:46 ]
pi_192599485
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2020 15:39 schreef kree het volgende:

[..]

Dat zei ik niet? Maar in dit geval en met dit item op de NOS dus is het overdreven en echt nieuws zoeken hoor en zelfs zo filmen dat het nog zo erg lijkt. Waar ze dus in falen want het is erg doorzichtig.

En dat komt omdat ik dus weet zelf hoe het daar normaal is. For sure de NOS had alvast een film ploeg daarheen gestuurd om de chaos op de bollenvelden te filmen. Helaas voor hun was dat allemaal dus niet het geval en houden mensen zich aan de regels op een paar na. Ok joh dan maken we daar maar een item van.....

Ok en nu he, ik weet dat dus omdat ik er vlakbij woon. In de rest van NL zien ze dat als een waarheid van dat er chaos was in de bollenstreek. Dat is echt gewoon fake nieuws dus.
Sure, vandaar dat zelfs de bollenkwekers actie ondernemen

Kwekers in Bollenstreek halen velden leeg om mensen te weren https://www.nu.nl/coronav(...)mensen-te-weren.html (via @nunl)
pi_192600176
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 17:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Sure, vandaar dat zelfs de bollenkwekers actie ondernemen

Kwekers in Bollenstreek halen velden leeg om mensen te weren https://www.nu.nl/coronav(...)mensen-te-weren.html (via @:NUnl)
Dat speelt al jaren en ook voor corona.
Het valt allemaal wel mee met alle drukte overal.

Waarom iemand sowieso op de foto wil met een tulp ofzo is mij altijd al de vraag geweest.
Maargoed het trekt een hoop bezoekers elk jaar weer. En nu niet zo veel.

En om even helemaal uit eerste persoon nieuws te geven. Hier in Katwijk sterft het altijd van de Duitsers. Zelfs zoveel dat het lijkt alsof je op straat in Duitsland bent.

Dit jaar niks gehoord aan Duits. Dus ok ook onze oosterburen luisteren blijkbaar naar de adviezen

[ Bericht 7% gewijzigd door kree op 13-04-2020 18:14:24 ]
pi_192600315
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:29 schreef Hexagon het volgende:
Het probleem met deze overheidsregels is dat ze aan hun eigen succes ten onder gaan.
De critici zullen hoe beter de regels effect hebben harder gaan roepen dat die regels overbodig waren.

'Er zijn maar xxx doden en ic opnames geweest, dus waarom is zo'n harde aanpak nodig geweest'. Dat horen we op fok! al genoeg.
Wat ze maar niet begrijpen is dat die cijfers veel hoger zouden zijn geweest als de overheid die regels niet opgelegd hadden en dat die cijfers juist bewijzen dat het in Nederland wel werkt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 13 april 2020 @ 18:19:17 #33
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192600354
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het probleem met deze overheidsregels is dat ze aan hun eigen succes ten onder gaan.
De critici zullen hoe beter de regels effect hebben harder gaan roepen dat die regels overbodig waren.

'Er zijn maar xxx doden en ic opnames geweest, dus waarom is zo'n harde aanpak nodig geweest'. Dat horen we op fok! al genoeg.
Wat ze maar niet begrijpen is dat die cijfers veel hoger zouden zijn geweest als de overheid die regels niet opgelegd hadden en dat die cijfers juist bewijzen dat het in Nederland wel werkt.
Waar is t bewijs dat dit zo zou zijn.
Er is geen enkel bewijs voor enkel vermoedens en aannames
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  maandag 13 april 2020 @ 18:21:25 #34
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_192600398
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alleen al vanwege de aluhoedjes hier hoop ik dat deze functie er gaat komen. _O_

Er is letterlijk nog niets bekend van de app en mensen beweren al dat ze deze niet gaan gebruiken. Hoe bekrompen kun je denken? Steek nog even een zendmast in de fik, ofzo.
Echt alles aan een app van de overheid om mensen te tracken is verkeerd. Het maakt niet uit op welke manier of hoe. Dit had nooit voorgesteld mogen worden.
  maandag 13 april 2020 @ 18:24:06 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192600467
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:21 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Echt alles aan een app van de overheid om mensen te tracken is verkeerd. Het maakt niet uit op welke manier of hoe. Dit had nooit voorgesteld mogen worden.
Gewoon niet gebruiken.
Maar ja de meeste mensen zitten toch de hele dag op Twitter en feestboek en insta.
GPS en oh Google adviseert.

Ik heb niks mbt sociaal media
GPS uit alleen aan indien nodig dat geld ook voor bluetooth
pi_192600490
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:19 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Waar is t bewijs dat dit zo zou zijn.
Er is geen enkel bewijs voor enkel vermoedens en aannames
Ik heb op fok! en om mij heen zo vaak gehoord van dat het aantal ic opnames en het aantal doden zo laag is en dat al de maatregelen die het dagelijkse leven en de economie verstoren veel erger zijn dan ellende die corona aanricht.

Maar dat komt alleen doordat die maatregelen effect hebben en als we de ziekte alle kansen zouden geven die ellende veel groter zouden zijn. Daar zijn Wuhan, Bergamo en NY city goede voorbeelden van. En in al die 3 regio's zijn de maatregelen nog veel groter geworden toen het uit de hand liep.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192600590
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:46 schreef the-eye het volgende:
Daar zou ik me niet te druk over maken. Tegen de tijd dat dat werkt zijn we 8 jaar verder
Heeft de applicatie 12 miljard gekost en doet niet precies wat de bedoeling is. Het klinkt best koddig maar we moeten niet vergeten dat die miljarden in de zakken van de wan-presterende bedrijven zijn verdwenen en dat wij de rekening hebben betaald. Wat dat betreft zouden we wat minder moeten schamperen op "de overheid" (want dat ben je zelf) en iets beter die graaiende ICTérs in de gaten houden. Want in feite pikken ze dat geld gewoon van ons.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_192600774
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:30 schreef Bart2002 het volgende:
Heeft de applicatie 12 miljard gekost en doet niet precies wat de bedoeling is. Het klinkt best koddig maar we moeten niet vergeten dat die miljarden in de zakken van de wan-presterende bedrijven zijn verdwenen en dat wij de rekening hebben betaald. Wat dat betreft zouden we wat minder moeten schamperen op "de overheid" (want dat ben je zelf) en iets beter die graaiende ICTérs in de gaten houden. Want in feite pikken ze dat geld gewoon van ons.
Een poot uitgedraaid worden bij een ICT project, is dat iets wat vooral de overheid overkomt? Of zijn commerciële organisaties hier ook wel eens het slachtoffer van?

(Als dat gebeurt met een commerciële partij, zal het uiteraard minder snel in het nieuws komen).
pi_192600930
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

het hele idee van een app van de overheid vind ik gewoon eng. Ga gewoon meer testen en klaar. Virus blijft er toch wel dus dweilen met de kraan open met zo'n track en trace app. Bovendien ben ik persoonlijk gewoon bang dat het de deur opent tot meer van dit soort indringende bemoeienis vanuit de overheid. Virus of niet. Test eerst maar eens meer en niet alleen zorgpersoneel
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192601021
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:40 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Een poot uitgedraaid worden bij een ICT project, is dat iets wat vooral de overheid overkomt? Of zijn commerciële organisaties hier ook wel eens het slachtoffer van?

(Als dat gebeurt met een commerciële partij, zal het uiteraard minder snel in het nieuws komen).
Nee niet uitsluitend de overheid. In principe wanpresteren zij altijd en voor iedereen. Het echte probleem is m.i. niet de afnemer maar de leverancier.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 13 april 2020 @ 19:34:19 #41
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192601666
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb op fok! en om mij heen zo vaak gehoord van dat het aantal ic opnames en het aantal doden zo laag is en dat al de maatregelen die het dagelijkse leven en de economie verstoren veel erger zijn dan ellende die corona aanricht.

Maar dat komt alleen doordat die maatregelen effect hebben en als we de ziekte alle kansen zouden geven die ellende veel groter zouden zijn. Daar zijn Wuhan, Bergamo en NY city goede voorbeelden van. En in al die 3 regio's zijn de maatregelen nog veel groter geworden toen het uit de hand liep.
Daar wonen de mensen dan ook nog dichter op elkaar dan hier.
NYC iets van 9 miljoen mensen op een gebied wat maar 3x zo groot Is als Amsterdam waar nog net geen miljoen mensen woont mis zit de verklaring daarin
pi_192601677
quote:

[..]

Echt alles aan een app van de overheid om mensen te tracken is verkeerd.
Wat een onzin. Tracken kan prima voor bv. crowd control. Om stromen mensen beter te (be)geleiden door een stad heen.

Het is gewoon prematuur om een app die er nog niet eens is al af te schieten.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192601713
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:48 schreef Apotheose het volgende:

[..]

het hele idee van een app van de overheid vind ik gewoon eng.
Er zijn tal van apps vanuit de overheid. Digid, Mijnberichten, douane-app etc. Men doet net alsof we met zo'n app gelijk een tweede China wordt...

quote:
Ga gewoon meer testen en klaar.
Zo werkt het niet.

quote:
Virus blijft er toch wel dus dweilen met de kraan open met zo'n track en trace app.
Drogreden.

quote:
Bovendien ben ik persoonlijk gewoon bang dat het de deur opent tot meer van dit soort indringende bemoeienis vanuit de overheid. Virus of niet.
Nog een drogreden.

quote:
Test eerst maar eens meer en niet alleen zorgpersoneel
Hoe gaat meer testen van zorgpersoneel (wat momenteel gebeurt) ertoe leiden dat de rest van de samenleving naar buiten mag?
pi_192602488
quote:

[..]

Maar ze tracken je al op basis van gsm, gps, elektronische betalingen, kentekens, ov chipkaart, camera's, internetverkeer...
pi_192602578
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 10:25 schreef kree het volgende:

Vandaar dat de bollenboeren daar al de bloemen koppen zodat er minder mensen op af komen. Ze vinden het namelijk leuk geld weg te gooien.

Goed nagedacht, man.
  maandag 13 april 2020 @ 20:45:53 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192603033
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 19:34 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Daar wonen de mensen dan ook nog dichter op elkaar dan hier.
NYC iets van 9 miljoen mensen op een gebied wat maar 3x zo groot Is als Amsterdam waar nog net geen miljoen mensen woont mis zit de verklaring daarin
Plus die wereldsteden hebben veel meer potentiële besmettingsplekken. Denk alleen al aan de metro in NYC. Daar is de metro van Amsterdam/Rotterdam een lachertje bij qua grootte en gebruik.
pi_192603497
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:20 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Vandaar dat de bollenboeren daar al de bloemen koppen zodat er minder mensen op af komen. Ze vinden het namelijk leuk geld weg te gooien.

Goed nagedacht, man.
Je maakt je info op uit wat? Is dat zo dan?
pi_192603815
quote:
De media dus? Wie zegt dat hun het juiste verhaal wel vertellen?
Het is pijnlijk duidelijk dat de NOS dus van tevoren een camera ploeg stuurde om de te verwachte drukte en files enzo die ze zo graag in beeld hadden willen brengen

Uit eindelijk 2 gezinnen op een akker van paar hectare.
pi_192603884
En snap het wel zeker nieuws vanuit katwijk.

Maar begrijp wel ff goed dat dat koppen nu niet onwijs door corona komt. Wel zeg maar uit je bedrijf redden.

Voor wat ik ervan weet hoor, maakt sowieso allemaal niet veel uit. Het gaat om de bollen en die hele sector is ook plat.

Zo niet mee eens allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')