quote:Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?
“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.
Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.
Zondag met Lubach, 21.20 uur 22u, 21:15 VPRO (NPO3)
Eensquote:Op zondag 12 april 2020 21:24 schreef RensAjacied het volgende:
Die haargrens van Lubach is echt heel ernstig
Twee fout, toch netjes.quote:Op zondag 12 april 2020 21:26 schreef RensAjacied het volgende:
Veronica Inside > Pauw > Jinek > DWDD > M
das gewoon een onvoldoendequote:
en daar is ook niets mis meequote:
Verwachtingen.quote:
Huissjerry moet even dimmen en weer op de achtergrond verdwijnenquote:Op zondag 12 april 2020 21:32 schreef BlackNero het volgende:
Thierry vindt Azarkan dan weer een goed kamerlid.
Ik vind hem ook wel goed.quote:Op zondag 12 april 2020 21:32 schreef BlackNero het volgende:
Thierry vindt Azarkan dan weer een goed kamerlid.
Schijnt goed in de dossiers te zitten, maar brengt alles wel echt veel te populistisch voor mijn smaak.quote:Op zondag 12 april 2020 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind hem ook wel goed.Stelt ook goede vragen tijdens het hoorcollege van Jaap.
Die kijk ik nooit. Ik krijg wel mee dat hij nogal vaak boos is.quote:Op zondag 12 april 2020 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind hem ook wel goed.Stelt ook goede vragen tijdens het hoorcollege van Jaap.
Van mensen die hem persoonlijk kennen en met hem gewerkt hebben hoorde ik dat "achterbakse teringlijer" wel een treffende omschrijving van zijn persoonlijkheid is.quote:Op zondag 12 april 2020 21:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Oei, dat klinkt niet heel positief.quote:Op zondag 12 april 2020 21:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Van mensen die hem persoonlijk kennen en met hem gewerkt hebben hoorde ik dat "achterbakse teringlijer" wel een treffende omschrijving van zijn persoonlijkheid is.
Lavendelquote:Op zondag 12 april 2020 21:37 schreef Oscar. het volgende:
Wat snuift die Sherry. Ik wil ook dat spul
Ik lul veel, maar niet zo uit mijn nek als ik net mijn was heb gedaan met mijn Lavendel wasverzachterquote:
Rob Jetten doet dat werk al voor Lubach.quote:Op zondag 12 april 2020 21:39 schreef Chia het volgende:
D66, GL en SP kwamen niet aan bod bij linkse Lubach
Pvda welquote:Op zondag 12 april 2020 21:39 schreef Chia het volgende:
Misschien Jensen iets voor je.quote:Op zondag 12 april 2020 21:39 schreef Chia het volgende:
Ik doe ook liever alsof de SP niet bestaat.quote:Op zondag 12 april 2020 21:39 schreef Chia het volgende:
Alles links van FvD en Pvv is links tegenwoordig. Zelfs de VVD is marxistisch.quote:Op zondag 12 april 2020 21:41 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zo links is Lubach zelf niet hoor lol. Lubach is een liberaal
Lubach stemt volgens mij inderdaad VVD.quote:Op zondag 12 april 2020 21:41 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wel een links-liberaal toch? D66-achtig?quote:Op zondag 12 april 2020 21:41 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Marx Rutte! Ik las op Facebook dat je van 5G oortyfus en corona krijgt!quote:Op zondag 12 april 2020 21:42 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Alles links van FvD en Pvv is links tegenwoordig. Zelfs de VVD is marxistisch.
Zijn redactie bestaat met name uit D66 en VVD stemmers.quote:Op zondag 12 april 2020 21:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lubach stemt volgens mij inderdaad VVD.
Ik gok inderdaad D66quote:Op zondag 12 april 2020 21:43 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Wel een links-liberaal toch? D66-achtig?
Alle zendmasten in de fik!11quote:Op zondag 12 april 2020 21:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Marx Rutte! Ik las op Facebook dat je van 5G oortyfus en corona krijgt!
Heb je er een opiniepeiling gehouden?quote:Op zondag 12 april 2020 21:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zijn redactie bestaat met name uit D66 en VVD stemmers.
Ik weet wie dat zijn en kan dat wel aardig inschatten ja. Speld is iets linkser op een paar na.quote:Op zondag 12 april 2020 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heb je er een opiniepeiling gehouden?
Gelukkig maar dat jij in deze tijden van kiezers die flink mobiel zijn kan inschatten waar wat mensen in een redactie op stemmen.quote:Op zondag 12 april 2020 21:45 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik weet wie dat zijn en kan dat wel aardig inschatten ja. Speld is iets linkser op een paar na.
quote:Op zondag 12 april 2020 21:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat jij in deze tijden van kiezers die flink mobiel zijn kan inschatten waar wat mensen in een redactie op stemmen.
Wat is het ook een Hond hequote:Op zondag 12 april 2020 21:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat jij in deze tijden van kiezers die flink mobiel zijn kan inschatten waar wat mensen in een redactie op stemmen.
Heb je het over de redactie of de schrijvers? Een Diederik Smit, schrijver, stemt SGP volgens mij.quote:Op zondag 12 april 2020 21:43 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zijn redactie bestaat met name uit D66 en VVD stemmers.
Ja klopt schrijvers zijn bij zowel Speld als Lubach van alle politieke kleuren. Ook leuke discussies onderling welquote:Op zondag 12 april 2020 21:48 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Heb je het over de redactie of de schrijvers? Een Diederik Smit, schrijver, stemt SGP volgens mij.
Ik denk dat het anders ook niet zou werken.quote:Op zondag 12 april 2020 21:49 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ja klopt schrijvers zijn bij zowel Speld als Lubach van alle politieke kleuren. Ook leuke discussies onderling wel
juist niet als je er even over nadenktquote:
Hoop gehuil om die app.quote:Op zondag 12 april 2020 21:50 schreef Oscar. het volgende:
[..]
juist niet als je er even over nadenkt
Wie heeft hem?quote:
Zijn allemaal wel toffe gasten.quote:Op zondag 12 april 2020 21:50 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Ik denk dat het anders ook niet zou werken.
Ik voel me alleen veilig met Rian van Rijbroek aan het stuur.quote:
nee, lekker als een mak schaap alles doen wat je verteld wordt zonder na te denken. Dat is handig.quote:Op zondag 12 april 2020 21:53 schreef maxi-mus het volgende:
Lekker weer iets in het belachelijke trekken, dan hoef je er ook niet serieus op ingaan.
Centric zal hem vast winnen. Maar dan weet je ook dat hij er pas over 3 jaar er is en 4 keer meer kost.quote:Op zondag 12 april 2020 21:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik voel me alleen veilig met Rian van Rijbroek aan het stuur.
Ja nu doe je precies hetzelfde.(lol)quote:Op zondag 12 april 2020 21:54 schreef Oscar. het volgende:
[..]
nee, lekker als een mak schaap alles doen wat je verteld wordt zonder na te denken. Dat is handig.
quote:Op zondag 12 april 2020 21:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik voel me alleen veilig met Rian van Rijbroek aan het stuur.
Juist niet.quote:Op zondag 12 april 2020 21:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja nu doe je precies hetzelfde.(lol)
Dan is de hele economie naar de klotequote:Op zondag 12 april 2020 21:54 schreef monkyyy het volgende:
App wordt hem niet. Gewoon een jaar lang totale lockdown tot er een vaccin is.
Klaar.
ontstaat wel een nieuwequote:Op zondag 12 april 2020 21:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan is de hele economie naar de klote
Wel interessant om te zien of ze ondanks alles alsnog bij Centric instappen.quote:Op zondag 12 april 2020 21:54 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Centric zal hem vast winnen. Maar dan weet je ook dat hij er pas over 3 jaar er is en 4 keer meer kost.
Ach, bouwen we wel weer op. Werken werken werken.quote:Op zondag 12 april 2020 21:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jawel je trekt het meteen naar het tegenovergestelde. Als je er niet tegen bent ben je meteen een mak schaap die alles doet wat hem verteld wordt. Oke.quote:
Lekker met 17.000.000 een jaar thui zitten om 15.000 bejaarden te redden.quote:Op zondag 12 april 2020 21:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jawel hoor, bij dit soort aanbestedingen gaat het om poen, niet om de directeurquote:Op zondag 12 april 2020 21:56 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Wel interessant om te zien of ze ondanks alles alsnog bij Centric instappen.
Als je geen vragen stelt dan ben je inderdaad een mak schaap. Die mensen moeten er ook zijnquote:Op zondag 12 april 2020 21:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jawel je trekt het meteen naar het tegenovergestelde. Als je er niet tegen bent ben je meteen een mak schaap die alles doet wat hem verteld wordt. Oke.
Dommigheid kent geen tijd.quote:Op zondag 12 april 2020 21:59 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Als je geen vragen stelt dan ben je inderdaad een mak schaap. Die mensen moeten er ook zijn
Waar? Op Twitter?quote:Op zondag 12 april 2020 21:59 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wat zit je mij te negeren eikel. Ik dacht dat we matties waren
Oh, ik zit ook FM te spelen lieverd.quote:
Erg leuk... het nieuwe carnaval.quote:
Kom je nog Pauw of komt dat niet uit vnvquote:Op zondag 12 april 2020 22:01 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Oh, ik zit ook FM te spelen lieverd.
Mij soms ook, maar niet altijdquote:Op zondag 12 april 2020 22:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Stijn negeert mij ook altijd op twitter, mister bigstar.
Ik ben talkshowmoe.quote:Op zondag 12 april 2020 22:03 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Kom je nog Pauw of komt dat niet uit vnv
35.000 views al, gaat lekker.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |