Uiteraard, maar 'massasterfte' is een onnodige hyperbool. Ik vraag me af in hoeverre we deze knik daadwerkelijk gaan terugzien in de jaarcijfers.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De aantallen liggen wel fors hoger dan normaal hoor.
Volgens mij bestaan de bejaarden tehuizen zoals voorheen niet meer en ze ze allemaal verzorgingshuizen. Mensen moeten tegenwoordig zo lang mogelijk vthuis blijven met ondersteuning van thuiszorgquote:Op zaterdag 11 april 2020 14:55 schreef HarrieKeen het volgende:
Dus de ouderen die op de IC liggen/ dood zijn gegaan woonden allemaal alleen. En als je in een verzorgingshuis woont laten ze je gewoon dood gaan?
@:slayage ah ok, vandaar. Ben denk ik ook in de war met bejaardenhuizen.
Sterkte dude. Aarzel niet om hulp te roepen als het niet gaat.quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:56 schreef Friday12 het volgende:
Ok update. Diegene van wie ik corona had gekregen heeft ernstige longschade. Al zijn andere organen werken gewoon niet goed meer. Het is dus einde verhaal helaas. Ze gaan nu kijken hoe en wat ( wanneer ) ze een einde aan de zorgverlening maken.
Ikzelf was bezig met hardlopen en alles voor dit corona gebeuren. Ik moest gister een pauze nemen de trap opconditie is gewoon 0.
Kan het ook niet incognito lezen. Dus met enig risico dat het in het artikel wordt betrokken: 'mogelijk' is nog heel wat anders dan dat het om feiten gaat.quote:Op zaterdag 11 april 2020 13:53 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Coronasterfte in Nederland mogelijk twee keer zo hoog als tot nog toe gemeld
Openen in incognito venster
Bovendien is het bij al die coronagetallen zeer de vraag hoe vergelijkbaar het is met andere landen. Dus ook relatief zegt het weinig in mijn ogenquote:Op zaterdag 11 april 2020 14:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Sowieso nooit echt begrepen waarom men zich in dit topic zo fixeert op absolute getallen. Die ga je toch niet krijgen, van geen enkel land trouwens.
Inderdaad. Bovendien worden verzorgingshuizen zelfs ook steeds meer verpleeghuizen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:11 schreef Slayage het volgende:
[..]
Volgens mij bestaan de bejaarden tehuizen zoals voorheen niet meer en ze ze allemaal verzorgingshuizen. Mensen moeten tegenwoordig zo lang mogelijk vthuis blijven met ondersteuning van thuiszorg
En waarom liggen de IC bedden dan niet vol? Is de triage ook al begonnen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
heb het vermoeden dat de overheid de cijfers op dit moment aan het manipuleren is. Ook omdat er veel gevallen ook niet getest worden.
Nederland is geen China.quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:57 schreef kol7680 het volgende:
Kijk eens hoe ver we als samenleving aan het doorslaan zijn.
https://www.ed.nl/eindhov(...)ronaregels~adb1add3/
Met de (CBS-)getallen van oversterfte lijkt me een verdubbeling van het aantal noodlottige gevallen wel plausibel.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Kan het ook niet incognito lezen. Dus met enig risico dat het in het artikel wordt betrokken: 'mogelijk' is nog heel wat anders dan dat het om feiten gaat.
4154 meer doden in weken 12 tot 14 dan in dezelfde periode vorig jaar. En dat tijdens een lockdown (minder arbeidsongevallen, verkeersdoden). Het officiele aantal covid-19 doden in die periode was 1742.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:13 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Kan het ook niet incognito lezen. Dus met enig risico dat het in het artikel wordt betrokken: 'mogelijk' is nog heel wat anders dan dat het om feiten gaat.
De IC is voor heel veel mensen te zwaar dus kiezen die ervoor om thuis te sterven.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En waarom liggen de IC bedden dan niet vol? Is de triage ook al begonnen?
Het gaat dan ook niet alleen om de hoeveelheid mensen die op de IC terecht komen. Maar de hoeveelheid dat de virus oploopt en waar geen melding van gemaakt wordt is absoluut een stuk groter dan bekend is. Net zoals de hoeveelheid mensen die eraan sterven maar niet getest zijn op Corona.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En waarom liggen de IC bedden dan niet vol? Is de triage ook al begonnen?
Wat is het verschil tussen beide vormen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:17 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Inderdaad. Bovendien worden verzorgingshuizen zelfs ook steeds meer verpleeghuizen.
Gemiddelde levensduur van bewoners in tehuizen van de stichting waar ik voor werk is 6 maanden. Al onze verzorgingshuizen zijn de afgelopen jaren verpleeghuizen geworden.
Massaal protesteren als dat waarheid zou worden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:57 schreef kol7680 het volgende:
Ah er wordt alleen met vorig jaar vergeleken? Beetje smalle vergelijking. Om de trend een beetje goed mee te nemen zou je toch minstens 5 en liever nog 10 jaar meenemen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
4154 meer doden in weken 12 tot 14 dan in dezelfde periode vorig jaar. En dat tijdens een lockdown (minder arbeidsongevallen, verkeersdoden). Het officiele aantal covid-19 doden in die periode was 1742.
Ik vraag me af in hoeverre een lockdown positief bijdraagt aan het aantal sterfgevallen. Het aantal verkeersslachtoffers is in ieder geval hooguit een paar dozijn en het aantal dodelijke arbeidsongevallen in zo'n periode is op één hand te tellen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
4154 meer doden in weken 12 tot 14 dan in dezelfde periode vorig jaar. En dat tijdens een lockdown (minder arbeidsongevallen, verkeersdoden).
Plausibel. Eh ja ach ik kan wel aangeven dat dit nog geen feit is maar ik snap ook hoe je er wel vanuit kan gaan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met de (CBS-)getallen van oversterfte lijkt me een verdubbeling van het aantal noodlottige gevallen wel plausibel.
Demonstraties zijn verboden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Massaal protesteren als dat waarheid zou worden.
Het lijkt een vrij aardige indicatie en het zijn ook de cijfers waar het RIVM mee schermt. Maar een grondigere analyse zou moeten uitwijzen welk deel van de oversterfte nou daadwerkelijk (vermoedelijk) te wijten is aan corona.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Plausibel. Eh ja ach ik kan wel aangeven dat dit nog geen feit is maar ik snap ook hoe je er wel vanuit kan gaan.
Jij vindt het wel best dat we alle burgerrechten in pak'm beet 14 dagen bij het grofvuil hebben gezet?quote:
Nee, ik ben er op tegen, inperking burgerrechten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt het wel best dat we alle burgerrechten in pak'm beet 14 dagen bij het grofvuil hebben gezet?
China is verderop....quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt het wel best dat we alle burgerrechten in pak'm beet 14 dagen bij het grofvuil hebben gezet?
had ik al gedaanquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Sterkte dude. Aarzel niet om hulp te roepen als het niet gaat.
ja, wij hier van FOK hadden het beter gedaan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 12:40 schreef wpor het volgende:
[..]
Maar jij had het natuurlijk beter gedaan.
Heel kort gezegd:quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen beide vormen?
Ja dat klopt, maar dat was eerst ook al. Als je dus een afvlakking ziet in IC bezetting dan wijst dat niet op gemanipuleer met de cijfers maar op een afvlakking.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
De IC is voor heel veel mensen te zwaar dus kiezen die ervoor om thuis te sterven.
Ja dat is allang bekend en in bijna alle landen zo. Daarom moet je kijken naar ziekenhuisopnames etc als leidraad.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet alleen om de hoeveelheid mensen die op de IC terecht komen. Maar de hoeveelheid dat de virus oploopt en waar geen melding van gemaakt wordt is absoluut een stuk groter dan bekend is. Net zoals de hoeveelheid mensen die eraan sterven maar niet getest zijn op Corona.
Wie regels zo wil afdwingen is niet goed bij zn hoofd. Ieder staatshoofd en regime wat onderdrukte veroordelen, maar nu is onze samenleving zelf met dit soort maatregelen geconfronteerd vanuit de staat.quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wie zich niet aan de regels houd mag een flinke dosis corona krijgen
Vinofion. De moderne nsb dus.quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:57 schreef kol7680 het volgende:
wij blijven binnen niet het RIVMquote:Op zaterdag 11 april 2020 13:59 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Alle respect naar Jaap jongens
Doen die amateurs van het RIVM toch wel goed he
Zie niet in hoe dit zoveel anders is als de camera’s die nu al het grootste gedeelte van steden beslaan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vinofion. De moderne nsb dus.
Dit moeten we niet willen met zn allen. Ieder weldenkend mens realiseert zich dat.
Veel te ver dit.
Juist. Je wordt al aan alle kanten in de gaten gehouden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Zie niet in hoe dit zoveel anders is als de camera’s die nu al het grootste gedeelte van steden beslaan.
Ja maar dat is om misdrijven etc etc op te sporen, en zo'n camera heeft een preventieve werking. Waar wij het nu over hebben gaat wel even wat verder.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist. Je wordt al aan alle kanten in de gaten gehouden.
Totaal niet te vergelijken met een app die je constant volgt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Zie niet in hoe dit zoveel anders is als de camera’s die nu al het grootste gedeelte van steden beslaan.
camera's hangen er overal al, en je hebt al zat apps op je telefoon die je volgen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:55 schreef nostra het volgende:
Camerasystemen, verplichte apps, lekker bezig hoor.
En het hoort wel in in jouw ogen dat degenen die maatregelen opstellen Corona mogen krijgen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie regels zo wil afdwingen is niet goed bij zn hoofd. Ieder staatshoofd en regime wat onderdrukte veroordelen, maar nu is onze samenleving zelf met dit soort maatregelen geconfronteerd vanuit de staat.
Glijdende schaal dit met als dekmantel angst.
Even normaal doen met zn allen. Dit hoort niet hier.
Het verschil is dat er buitenproportionele consequenties op volgen; niet omdat je een overval pleegt, maar omdat je letterlijk niet in de pas loopt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist. Je wordt al aan alle kanten in de gaten gehouden.
En dat is neit voldoende?quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
camera's hangen er overal al, en je hebt al zat apps op je telefoon die je volgen.
en anders doen de zendmasten dat al voor je.
word eens wakker
Dat dusquote:Op zaterdag 11 april 2020 15:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
camera's hangen er overal al, en je hebt al zat apps op je telefoon die je volgen.
en anders doen de zendmasten dat al voor je.
word eens wakker
Die worden vooralsnog niet de overheid gebruikt om kleine overtredingen te sanctioneren. Want daar hebben we het nog wel over.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:57 schreef Predator40 het volgende:
dus jij gaat volgende wk ook richting IC?quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:56 schreef Friday12 het volgende:
Ok update. Diegene van wie ik corona had gekregen heeft ernstige longschade. Al zijn andere organen werken gewoon niet goed meer. Het is dus einde verhaal helaas. Ze gaan nu kijken hoe en wat ( wanneer ) ze een einde aan de zorgverlening maken.
Ikzelf was bezig met hardlopen en alles voor dit corona gebeuren. Ik moest gister een pauze nemen de trap opconditie is gewoon 0.
jij noemt de social distancing regels niet volgen een kleine overtreding ?quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Die worden vooralsnog niet de overheid gebruikt om kleine overtredingen te sanctioneren. Want daar hebben we het nog wel over.
Sterkte! Hoe oud is die gene waarvan je corona hebt gekregen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:56 schreef Friday12 het volgende:
Een keer binnen 1,5 meter van iemand komen noem ik inderdaad een kleine overtreding en in ieder geval niet een gedragsuiting die continu door vadertje staat gemonitord en bestraft moet worden. Dat is gewoon buitenproportioneel autoritair gedrag - en voor hoe lang? Ons hele verdere leven? Volledig geschift.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:01 schreef Predator40 het volgende:
jij noemt de social distancing regels niet volgen een kleine overtreding ?
Je hebt gelijk, ik zat te denken aan het effect op levensverwachting, dat kan significant zijn (omdat er meer levensjaren verloren gaan bij een arbeidsongeval), maar het aantal doden zelf is waarschijnlijk verwaarloosbaar.quote:Op zaterdag 11 april 2020 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre een lockdown positief bijdraagt aan het aantal sterfgevallen. Het aantal verkeersslachtoffers is in ieder geval hooguit een paar dozijn en het aantal dodelijke arbeidsongevallen in zo'n periode is op één hand te tellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |