En gesteggel en onduidelijkheid over waar de rekening van de test naartoe moe(s)tquote:Op woensdag 22 april 2020 16:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Van Dissel zei dat de capaciteit er is, er zijn ook genoeg middelen, maar gebruikt men het gewoon niet. Stukje testbeleid volgens mij.
Nee, niet zo maar. Wel grotendeels.quote:Op woensdag 22 april 2020 18:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Criteria om in het ziekenhuis en bijvoorbeeld ook om nog daarop op een IC opgenomen te worden verschillen per land. Dat is dus niet zo maar te vergelijken
Gelukkig zijn mondkapjes (quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:23 schreef THEFXR het volgende:
Nog een voorbeeld, van die amateurs.
.
In twee dagen tijd regelde FVD miljoenen mondkapjes. We zeiden het op woensdag in de Tweede Kamer en komen onze belofte nu na! ⤵️
Maar door bureaucratie bij het ministerie van Volksgezondheid worden grote partijen mondkapjes geëxporteerd en niet in Nederland gebruikt. Er worden ook mondkapjes tegengehouden die in Oostenrijk - dat Corona veel succesvoller aanpakt dan Nederland - wél massaal worden geïmporteerd.
FVD stelde Kamervragen en toont aan: die mondkapjes? Die zijn er wél!
whaha, daarom worden ze in veel landen verplicht gesteld!, België en Duitsland!quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Gelukkig zijn mondkapjes () niet belangrijk. Toch bedankt voor je bijdrage
Top Thierry, je legt een fundamenteel bureaucratisch probleem bloot.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:23 schreef THEFXR het volgende:
Nog een voorbeeld, van die amateurs.
.
In twee dagen tijd regelde FVD miljoenen mondkapjes. We zeiden het op woensdag in de Tweede Kamer en komen onze belofte nu na! ⤵️
Maar door bureaucratie bij het ministerie van Volksgezondheid worden grote partijen mondkapjes geëxporteerd en niet in Nederland gebruikt. Er worden ook mondkapjes tegengehouden die in Oostenrijk - dat Corona veel succesvoller aanpakt dan Nederland - wél massaal worden geïmporteerd.
FVD stelde Kamervragen en toont aan: die mondkapjes? Die zijn er wél!
thuiszorg, kappers en dergelijke.quote:Op zaterdag 25 april 2020 00:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Top Thierry, je legt een fundamenteel bureaucratisch probleem bloot.![]()
Maar effectief lossen mondkapjes het probleem niet op, maar er zijn beroepen die er baat bij zouden kunnen hebben om hun protocollen te kunnen uitvoeren zoals bv fysiotherapeuten,
Goed argumentquote:Op zaterdag 25 april 2020 00:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whaha, daarom worden ze in veel landen verplicht gesteld!, België en Duitsland!
mijn god, dat zijn onze buurlanden!
Vind vooral deze alinea niet goed:quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:
https://t.co/5l5RMi2QNU?amp=1
Klachten van onder meer OMT deelnemers over de gang van zake. Zeer frappant.
Bijzonder. Heel bijzonder.quote:Nieuwsuur sprak met een aantal betrokkenen rond het vaste OMT. Het blijkt dat er op 12 maart een relevante discussie binnen het OMT heeft plaatsgevonden, die niet in het openbare advies is opgenomen. Een paar leden hadden twijfel of de scholen wel open moesten blijven. In het advies valt te lezen: "Algehele schoolsluiting draagt minder bij aan beperking van circulatie van het virus." De verschillende gedachten die hierover leefden binnen het OMT zijn alleen niet opgenomen in het advies, terwijl het OMT wel de mogelijkheid heeft om een zogeheten "tweeledig advies" uit te brengen. Bovendien is ook niet terug te lezen in het advies waar het OMT deze uitspraak op baseert.
Dat was een interessant item in Nieuwsuur inderdaad en mij was ook al een tijdje geleden opgevallen dat de scheiding wetenschap/politiek niet helder is toen Van Dissel mondkapjes afraadde mede door de schaarste. Hij gaf ook andere redenen die wel bij zijn vakgebied hoorden maar het schaarste argument is een politiek argument en daar hoort hij niet over te gaan.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:12 schreef trein2000 het volgende:
https://t.co/5l5RMi2QNU?amp=1
Klachten van onder meer OMT deelnemers over de gang van zake. Zeer frappant.
Bij ons sterven momenteel bijna hele afdelingen en is op sommige afdelingen 80% van het personeel besmet.quote:Veertig procent van de verpleeghuizen besmet
Keizer is aangedaan door het grote aantal besmettingen in de ouderenzorg. In meer dan veertig procent van de verpleeghuizen in Nederland blijken bewoners besmet te zijn. "Ik word er echt pissig van. Er is vooral naar die 1400 intensivecarebedden in de ziekenhuizen gekeken. Maar in de ouderenzorg zijn 61.000 (!) bedden met juist de meest kwetsbare mensen. Verzorgers hebben veel te weinig beschermend materiaal gekregen." Het gevolg is dat al weken nauwelijks mantelzorgers op bezoek mogen komen.
Zelfs de schoonmaakster loopt onbeschermd rond
We hebben verhalen binnengekregen van mantelzorgers die nu al bijna twee maanden niet bij hun geliefden zijn geweest. Het onbegrip is groot vooral omdat ook mantelzorgers zien dat het beschermingsmateriaal niet op orde is waardoor de problemen zijn ontstaan. Zoals Kitty Lancel, wiens man Martin na een hersenbloeding in een verpleeghuis terechtkwam. Hij zit in een rolstoel en heeft afasie, waardoor hij nauwelijks kan communiceren met woorden. Kitty: "Ik ben nog de enige die begrijpt wat hij bedoelt. We hebben samen een eigen taaltje ontwikkeld waardoor ik hem wel versta." Maar juist zíj mag niet naar binnen. "Ik word er kwaad van. De verpleging loopt in en uit zonder mondkapje en zelfs de schoonmakers komen onbeschermd binnen, waarom kan ik dan niet bij hem op bezoek? Ik zit ook al weken in zelf-quarantaine." Ook haar kinderen en kleinkinderen heeft ze al die weken niet gezien.
En dat is wat ik mijn moeder heb aangeraden en wat ze gedaan heeft. En net op tijd want haar hele afdeling is nu besmet.quote:Er zijn zelfs verpleegkundigen die daarom ontslag hebben genomen. Die hebben gezegd: 'Ik ga mezelf niet aan dit risico blootstellen, tabee'."
quote:Ziek door negeren asymptomatische besmetting
De veiligheid van de zorg buiten het ziekenhuis is van fundamenteel belang. Maar het RIVM heeft bij schaarste aan middelen een compromis goedgekeurd: “Eerder is in Nederland bij zicht op afdoende voorraden gekozen voor maximale veiligheid (...) Er is echter sprake van krapte van persoonlijke beschermingsmiddelen, waardoor de adviezen (…) zijn aangepast aan de feitelijke risico’s.” De richtlijn zegt dat bescherming niet nodig is als een patiënt niet hoest of niest, als de hulpverlener in dezelfde kamer op 1,5 meter afstand blijft, of als deze “alleen medicatie hoeft aan te reiken”. Bij lichamelijke verzorging van een besmette patiënt geldt een chirurgisch masker als veilig, terwijl de Arbo-richtlijn een FFP3-masker voorschrijft.
quote:Op 11 mei gaan de scholen open. Uiterlijk een week later moet er al een besluit liggen over de versoepeling van andere maatregelen. Weten jullie dan al of het openen van de scholen niet heeft geleid tot een stijging van het aantal besmettingen?
Wallinga: "Ik zou het anders willen insteken: wij verwachten dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Als er iets gebeurt, dan daalt het aantal nieuwe besmettingen minder snel dan we hadden verwacht. We verwachten niet zo snel een stijging. Dus er is echt vrij veel tijd om in te grijpen."
https://nos.nl/collectie/(...)u-buitengewoon-klein
Dat is er mogelijk 1 van de categorie ‘carnaval vier je in kleine groepjes’.quote:Op donderdag 30 april 2020 14:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik quote deze alvast, voor over een paar weken.
[..]
Het deed me denken aan:quote:Op donderdag 30 april 2020 16:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat is er mogelijk 1 van de categorie ‘carnaval vier je in kleine groepjes’.
Ja dat wordt nog watquote:Op donderdag 30 april 2020 14:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik quote deze alvast, voor over een paar weken.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rd-op-schaarste.htmlquote:Mondkapjesrichtlijn RIVM voor ouderenzorg tóch gebaseerd op schaarste
Maandenlang hoefden medewerkers in de ouderenzorg geen mondmasker te dragen als ze dicht bij een (verdachte) coronapatiënt werkten. Ook niet binnen een straal van anderhalve meter. Zolang zij slechts "kort contact" hadden - dus even medicijnen aangeven of een gesprekje voeren - waren mondkapjes "niet nodig", adviseerde het RIVM. Op dat punt is nu een draai gemaakt. De beroepsgroep is daarover niet geïnformeerd.
[...]
Het eerdere advies stamde uit een periode van schaarste en was daar ook op gebaseerd, in combinatie met het "zeer kleine risico" om bij vluchtig contact besmet te raken. Het RIVM schat het risico nu dus toch, zonder nieuwe informatie, hoog genoeg in om het advies te wijzigen.
Nee want dan komt de arbeidsinspectie om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 18 september 2020 13:58 schreef Viv het volgende:
Dit topic maar weer eens afstoffen:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rd-op-schaarste.html
Ik begrijp echt niet waarom ze het zo aangepakt hebben. Als ze in het begin hadden gezegd van: bij voldoende beschikbaarheid zijn mondkapjes geadviseerd in situaties X, Y en Z, maar bij schaarste heeft situatie X prioriteit, dan waren ze nu nog geloofwaardig geweest.
Linksom of rechtsom moesten er mensen aan het werk zonder (de juiste kwaliteit) mondkapjes, nood breekt wet heet dat.quote:Op vrijdag 18 september 2020 14:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee want dan komt de arbeidsinspectie om de hoek kijken.
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 september 2020 13:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze hebben 'onafhankelijk' geclaimed dat mondkapjes niet werken, terwijl het ministerie die mondkapjes afraadde omdat er een tekort was. Daarmee heeft het RIVM laten zien dat haar wetenschappelijke standpunten worden geleid door politieke en logistieke belangen.
Genoeg mondkapjes? Dan werken ze. Te weinig mondkapjes? Dan werken ze niet. Totaal lachwekkend en eigenlijk misdadig.
Helemaal mee eens. Het is gewoon misdadig.quote:Op vrijdag 18 september 2020 13:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet waarom ze het zo aangepakt hebben. Als ze in het begin hadden gezegd van: bij voldoende beschikbaarheid zijn mondkapjes geadviseerd in situaties X, Y en Z, maar bij schaarste heeft situatie X prioriteit, dan waren ze nu nog geloofwaardig geweest.
Vermoedelijk hebben ze het zo aangepakt omdat de coronastrategie van half maart mitigatie is. Kabinet en OMT willen helemaal niet indammen naar lage aantallen infecties. Bij zo'n beleid werkt het averechts als mondmaskers massaal worden gebruikt, want die voorkomen juist verspreiding.quote:Op vrijdag 18 september 2020 13:58 schreef Viv het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |