Dat waren die paar doden wel waard ja.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of omdat het machtige China eens een keer Nederland om hulp vroeg en wij graag ons graag solidair op wilden stellen voor een land in heel grote problemen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Retrorsum_causa_et_effectusquote:Op zaterdag 18 april 2020 04:54 schreef Lyrebird het volgende:
Blijkbaar doet men toch iets verkeerd, als andere landen met een net zo grote bevolking het aantal besmettingen onder de 50 weet te houden.
Er is geen enkel bewijs voor. Alleen dat Nederland een vlucht faciliteerde voor producten die aangekocht waren bij particuliere bedrijven in Nederland, Turkije en Duitsland.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Miljoenen mondkapjes werden in februari naar China gestuurd omdat Nederland zich onkwetsbaar waande.
Met de kennis van nu een kardinale fout. Het is achteraf altijd makkelijk praten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat waren die paar doden wel waard ja.
Nee dat ging puur om transport, ze waren niet van Nederland, en als we ze in beslag hadden genomen, hadden we nu pas echt een groot probleem.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:23 schreef Mylene het volgende:
[..]
Miljoenen mondkapjes werden in februari naar China gestuurd omdat Nederland zich onkwetsbaar waande.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 18 april 2020 10:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Met de kennis van nu een kardinale fout. Het is achteraf altijd makkelijk praten.
Ik heb zijn commentaar gehoord ja, en ben het, net als de grotere zorgspelers, niet geheel met hem eens. Middelen zijn wel voorradig (alleen niet juist verdeeld) en er zijn bij de zorgspelers waar ik opdrachten voor uitvoer geen klachten over het RIVM.quote:Op zaterdag 18 april 2020 04:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Heb je het commentaar van de voorzitter van verpleegtehuizen voor bejaarden gehoord? Die stelt namelijk dat het RIVM niet snapt dat IC patiënten niet uit de lucht komen vallen, en voorkomen hadden kunnen worden als er in de zorg meer maskers aanwezig waren geweest.
3000 doden, 1000 nieuwe infecties per dag.
Blijkbaar doet men toch iets verkeerd, als andere landen met een net zo grote bevolking het aantal besmettingen onder de 50 weet te houden.
Je trekt altijd conclusies aan de hand van een gevolg. Feit is wel dat de Duitsers het veel serieuzer aanpakten en niet een beetje stout waren.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je trekt conclusies o.b.v. het gevolg. Een drogreden dus.
[..]
Bron?
[..]
Mondkapjes werken ook (waarom denk je dat de zorg ermee werkt?), maar je moet het zien in een bredere context.
En je laatste zin is correct; vandaar dat het OMT gaat nadenken over welke rol mondkapjes kunnen spelen in bv. contactberoepen.
Zeker wel. Het ontbreken van testen en personeel met symptomen moet nog steeds komen werken zolang ze geen koorts hebben. Ook als de partner aan corona lijdt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:57 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
RIVM had helemaal geen zwakke richtlijn voor verpleeghuizen. Regels voor de verpleeg- en thuiszorg zijn duidelijk alsook de middelen voorradig (bij de grotere zorgspelers).
En wat trekt het RIVM qua richtlijn nu recht dan? Vooralsnog heb ik nog geen andere richtlijn ontvangen en ligt de focus nog altijd op handhygiene en afstand houden.
Zeker wel. Het ontbreken van testen en personeel met symptomen moet nog steeds komen werken zolang ze geen koorts hebben. Ook als de partner aan corona lijdt.quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:57 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
RIVM had helemaal geen zwakke richtlijn voor verpleeghuizen. Regels voor de verpleeg- en thuiszorg zijn duidelijk alsook de middelen voorradig (bij de grotere zorgspelers).
En wat trekt het RIVM qua richtlijn nu recht dan? Vooralsnog heb ik nog geen andere richtlijn ontvangen en ligt de focus nog altijd op handhygiene en afstand houden.
Dit dus.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Richtlijnen gaan over mensen die besmet zijn, niet over incubatietijd en mensen die asymptomatisch zijn. die bestaan volgens het RIVM niet.
vandaar dat het zo ongelooflijke ramp was in die verpleegtehuizen
[..]
Hoe kom je daarbij?
Dit dus.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Richtlijnen gaan over mensen die besmet zijn, niet over incubatietijd en mensen die asymptomatisch zijn. die bestaan volgens het RIVM niet.
vandaar dat het zo ongelooflijke ramp was in die verpleegtehuizen
Waar ik overigens nog steeds achter sta. Dat kan zich nu namelijk uitbetalen met hulpgoederen uit China.quote:Op zaterdag 18 april 2020 09:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of omdat het machtige China eens een keer Nederland om hulp vroeg en wij graag ons graag solidair op wilden stellen voor een land in heel grote problemen.
Je reageert totaal niet op mijn vraag en begint nu over iets anders inhoudelijks.quote:Op zondag 19 april 2020 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zeker wel. Het ontbreken van testen en personeel met symptomen moet nog steeds komen werken zolang ze geen koorts hebben. Ook als de partner aan corona lijdt.
Ook werden de ppe steeds verder omlaag geschroefd.
En de middelen waren/zijn amper voorradig. Uit het regionale depot kregen sommige instellingen soms 80 kapjes terwijl ze er duizend nodig hadden.
Het is een en al cowboy werk op de inkoopafdelingen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Retrorsum_causa_et_effectusquote:Op zondag 19 april 2020 10:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Je trekt altijd conclusies aan de hand van een gevolg.
-quote:Op zondag 19 april 2020 10:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Van der Sande toonde in een onderzoek onder 22 mensen aan dat elke vorm van bedekking - ook een theedoek van de Blokker - kan helpen tegen virusverspreiding. En, zo kun je nu redeneren, dat het dragen van provisorische mondkapjes op straat dus zou kunnen helpen tegen het coronavirus.
Deze vraag leek me niet goed op zijn plaats in t positiviteitstopic dus ik heb m hier maar naartoe gesleept.quote:Op woensdag 22 april 2020 12:31 schreef Apotheose het volgende:
https://www.zeelandnet.nl(...)et-nederlands-tintje
In Noorwegen maken ze zo'n 300.000 testen per dag. Je kunt daarmee binnen 3 tot 3,5 uur weten of je het virus hebt. Is daar in Noorwegen goedgekeurd. RIVM heeft interesse getoond... Maar nog niks besteld.
Ik zal het misschien wel niet snappen, maar waarom dat afwachten van rivm? Noorwegen zal zo'n test toch ook niet zomaar goedkeuren? Een app moet er wel in alle haast komen... 🙄
Reken maar op enkele tonnen, als het al niet in de miljoenen gaat lopen.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef Apotheose het volgende:
Een app laten ontwikkelen zal ook wel niet goedkoop zijn, lijkt mij.
Meer testen is onderdeel van het advies van het OMT omtrent de app, dus ja dat kunnen ze zelf uitrekenen en doen ze ook.quote:En ze kunnen toch zelf ook uitrekenen dat een app niet werkt als je niet test?
Dat idee is juist.quote:Ik heb het idee alsof er nu voor het overgrote deel alleen zorgmedewerkers getest worden en de rest niet. Tenzij je misschien bijna omvalt van ellende...
Jawel, op basis van de ziekenhuisopnames kan je dat uitrekenen.quote:Zonder testen / niet genoeg testen kun je toch ook niets over de besmettingsgraad zeggen?
Vandaar dat ik voor dit topic koos. Kijk maar 'ns goed naar de TTquote:Op woensdag 22 april 2020 14:28 schreef Apotheose het volgende:
Een app laten ontwikkelen zal ook wel niet goedkoop zijn, lijkt mij. En ze kunnen toch zelf ook uitrekenen dat een app niet werkt als je niet test? Ik heb het idee alsof er nu voor het overgrote deel alleen zorgmedewerkers getest worden en de rest niet. Tenzij je misschien bijna omvalt van ellende...
Zonder testen / niet genoeg testen kun je toch ook niets over de besmettingsgraad zeggen?
Alleen als je er van uit gaat dat je zeker weet welk percentage van de zieken in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Maar dat weet je dus niet zeker als je het niet zélf hier in t land onderzoekt.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Jawel, op basis van de ziekenhuisopnames kan je dat uitrekenen.
Ziekenhuisopnames zijn niet echt gerelateerd aan een land volgens mij. Dat percentage weet je dus van andere landen.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Alleen als je er van uit gaat dat je zeker weet welk percentage van de zieken in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Maar dat weet je dus niet zeker als je het niet zélf hier in t land onderzoekt.
ja ik zat het inderdaad.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Vandaar dat ik voor dit topic koos. Kijk maar 'ns goed naar de TT
Maar dan weet je nog niet hoeveel mensen het hebben ( gehad ) zonder dat er een opname nodig was. Je kunt er naar raden, je kunt t proberen te schatten, maar zeker weten doe je t pas als je flink aan t testen slaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames zijn niet echt gerelateerd aan een land volgens mij. Dat percentage weet je dus van andere landen.
neem aan dat die 17500 testen verdeeld worden over alle provincies? Zag dat bijv Friesland het testcapaciteit 6 april opgeschroefd had naar 100 - 130.quote:De testcapaciteit van Nederland is, in vol bedrijf, zo’n 17.500 testen per dag, Als het nodig is kunnen de labs de capaciteit opschroeven naar ongeveer 29.000 testen per dag.
Geen idee hoe dat landelijk verdeeld wordt, maar de capaciteit mag dan verhoogd zijn, er zijn momenteel (nog) niet genoeg (bepaalde) middelen om ook daadwerkelijk 17500 tests per dag uit te voeren.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:56 schreef Apotheose het volgende:
nu we het over testen hebben... Volgens de site van RIVM:
[..]
neem aan dat die 17500 testen verdeeld worden over alle provincies? Zag dat bijv Friesland het testcapaciteit 6 april opgeschroefd had naar 100 - 130.
duizelt me een beetje
Van Dissel zei dat de capaciteit er is, er zijn ook genoeg middelen, maar gebruikt men het gewoon niet. Stukje testbeleid volgens mij.quote:Op woensdag 22 april 2020 16:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat landelijk verdeeld wordt, maar de capaciteit mag dan verhoogd zijn, er zijn momenteel (nog) niet genoeg (bepaalde) middelen om ook daadwerkelijk 17500 tests per dag uit te voeren.
Volgens De Jonge lag dat van de week nog op 6000 tests per dag maximaal, ondanks de veel hogere capaciteit.
Criteria om in het ziekenhuis en bijvoorbeeld ook om nog daarop op een IC opgenomen te worden verschillen per land. Dat is dus niet zo maar te vergelijkenquote:Op woensdag 22 april 2020 15:33 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames zijn niet echt gerelateerd aan een land volgens mij. Dat percentage weet je dus van andere landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |