Sterktequote:Op vrijdag 10 april 2020 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Zit as we speak naar een livestream begrafenis te kijken van superopa. Rare gewaarwording kan ik je vertellen. Mooi dat het kan voor als je aan de andere kant van de wereld woont. Niet als je weet dat er 30 familieleden 20 minuten verderop op een begraafplaats staan met een halve meter afstand tussen elkaar .. voelt als schijnveiligheid zo.
En dat je je man kapot ziet gaan op tv van verdriet. Waar je normaliter elkaar even vast pakt of knuffelt maar dat nu niet kan en je het nu in je eentje uit kunt zoeken, zo voelt dat.
Gun het niemand.
Corona bonds / Eurobonds gaat tegen het verdrag van Maastricht (geloof ik) dat we geen financiële unie zouden vormen. Dus terecht dat iedere rechten respecterende natie er niet in mee gaat.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:38 schreef heywoodu het volgende:
Is er hier iemand die in een beetje Jip-en-Janneke-taal, en het liefst een beetje neutraal, uit kan leggen wat het gedoe tussen (vooral) Italië en Nederland nou is? Ik snap geen kut van al die financiële ongein
Dus het liefst niet van dat geschreeuw als "Nederland wil niemand helpen!!" of "Italië houdt de handjes weer op!!" maar gewoon een beetje neutraal en duidelijk met waarom de een dit wil en de ander niet.
Bevestigde Covid-19 doden van 23 tot 29 maart: 592quote:Tabel 70895ned komt beschikbaar op 10-04-2020 om 12:00:00.
De zuidelijke landen hebben al lange tijd een relatief zwakke economie in combinatie met hoge staatsschuld. Voor de Euro was een oplossing om de munt dan te devalueren waarmee je een soort van reset uit voert maar dat kan nu niet meer. Tegelijkertijd profiteren sterkere economien meer van de Euro omdat die een groot exportoverschot hebben waarmee ze volgens de zuidelijke landen indirect veel verdienen aan de Euro. Zuidelijk Europa vindt dat Noordelijk Europa daarom solidair moet zijn door hulp te geven zowel voor de Corona problematiek die ze zwaarder raakt als om de economie een boost te geven. Zuid Europa wil dat invullen door gezamenlijk te lenen om zo te rente te drukken omdat Noordelijk Europa garant staat en ze dus zelf al enorme schulden hebben waardoor de kapitaalmarkt daar meer risicovergoeding voor wil.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:38 schreef heywoodu het volgende:
Is er hier iemand die in een beetje Jip-en-Janneke-taal, en het liefst een beetje neutraal, uit kan leggen wat het gedoe tussen (vooral) Italië en Nederland nou is? Ik snap geen kut van al die financiële ongein
Dus het liefst niet van dat geschreeuw als "Nederland wil niemand helpen!!" of "Italië houdt de handjes weer op!!" maar gewoon een beetje neutraal en duidelijk.
Je kunt alles wel een ander label plakken maar het hangt allemaal samen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
4 van de 100 mensen sterft uit ouderdom, in Belgie. Ik had ergens een bron, maar kan het nu niet vinden.
De rest dus door andere klachten, ziektes, of door een val bijvoorbeeld (13 per dag in NL - https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)3-doden-door-een-val).
Eindlabel blijft altijd hetzelfde.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt alles wel een ander label plakken maar het hangt allemaal samen.
Doe eens niet zo ongevoelig, waarom loop de hele tijd te reageren op mensen dat ze zich aanstellen en dat het toch maar zieke en oude mensen zijn? Loop je nou te trollen of voel je je zelf onschendbaar zo?quote:
Maar dat hele verdrag had toch juist als een van de grote uitkomsten nota bene een gezamenlijke munt? Hoezo zou dit dan een probleem zijn en daar zelfs tegenin gaan?quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Corona bonds / Eurobonds gaat tegen het verdrag van Maastricht (geloof ik) dat we geen financiële unie zouden vormen. Dus terecht dat iedere rechten respecterende natie er niet in mee gaat.
Nee. Hoe wil je een oudere die overlijdt door het coronavirus nu wegschrijven als overleden wegens ouderdom?quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kunt alles wel een ander label plakken maar het hangt allemaal samen.
Gecondoleerd. Onmenselijk ... bizar ......quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Zit as we speak naar een livestream begrafenis te kijken van superopa. Rare gewaarwording kan ik je vertellen. Mooi dat het kan voor als je aan de andere kant van de wereld woont. Niet als je weet dat er 30 familieleden 20 minuten verderop op een begraafplaats staan met een halve meter afstand tussen elkaar .. voelt als schijnveiligheid zo.
En dat je je man kapot ziet gaan op tv van verdriet. Waar je normaliter elkaar even vast pakt of knuffelt maar dat nu niet kan en je het nu in je eentje uit kunt zoeken, zo voelt dat.
Gun het niemand.
sterkte!quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Gun het niemand.
Het gemak waarin iedereen bang wordt gemaakt over climate change gaat mij ook wel te ver hoor. Daar trapt 90% van de bevolking in.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dat weet ik nog die uitzending bij Pauw. Tenenkrommend... En inderdaad, er mag meer gebeuren aan een tegengeluid. Denk dat de dalende kwaliteit van het onderwijs en de verkeerde inschatting van de ouders die beter onderwijs hebben genoten dat hun kinderen wel onderscheid kunnen maken tussen lulkoek en gefundeerde feiten ook meespelen, net als de tendens dat elke mening gelijkwaardig mee moet tellen. Mensen krijgen niet vaak genoeg te horen dat hun mening nergens op slaat.
Dat gaat mijn pet een beetje te boven, maar het is me in elk geval een klein beetje duidelijkerquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De zuidelijke landen hebben al lange tijd een relatief zwakke economie in combinatie met hoge staatsschuld. Voor de Euro was een oplossing om de munt dan te devalueren waarmee je een soort van reset uit voert maar dat kan nu niet meer. Tegelijkertijd profiteren sterkere economien meer van de Euro omdat die een groot exportoverschot hebben waarmee ze volgens de zuidelijke landen indirect veel verdienen aan de Euro. Zuidelijk Europa vindt dat Noordelijk Europa daarom solidair moet zijn door hulp te geven zowel voor de Corona problematiek die ze zwaarder raakt als om de economie een boost te geven. Zuid Europa wil dat invullen door gezamenlijk te lenen om zo te rente te drukken omdat Noordelijk Europa garant staat en ze dus zelf al enorme schulden hebben waardoor de kapitaalmarkt daar meer risicovergoeding voor wil.
De discussie nu is hoe ze dat gaan doen. Eurobonds (gezamenlijke schuld) is onbespreekbaar dus is een zoals altijd een compromis middels ondere andere het Europees Stabiliteits Mechanisme en de investeringsbank. Voor medische kosten is dit nu zonder of met lichte voorwaarden.
Overigens is het een beetje een symantische discussie omdat de ECB met het onbeperkt opkopen van schuldpapieren eigenlijk als de kapitaalmarktrente voor Zuid Europa kunstmatig laag houdt. Wat er nu wel bij komt is dat voor de 500 miljard de landen gezamelijk aan de lat staan, maar wel met een beperking in omvang per land. Maar vergeet niet, de landen zijn ook al gezamenlijk verantwoordelijk voor de balans an de ECB dus staan we uiteindelijk toch gezamenlijk garant voor alle schulden. Omdat de ECB de schuldverhouding naar omvang per land recent losgelaten heeft, is dat op termijn ook een molensteen voor de Noord Europese landen als een Zuid Europees land zou defaulten.
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Gun het niemand.
Bron: De Standaardquote:In Oostenrijk, dat snel strenge maatregelen nam, wijzen eerste tests uit dat maar 1 procent van de bevolking immuun is.
Klopt allemaal, echter denk ik dat dit allemaal onwettig is. Nexit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De zuidelijke landen hebben al lange tijd een relatief zwakke economie in combinatie met hoge staatsschuld. Voor de Euro was een oplossing om de munt dan te devalueren waarmee je een soort van reset uit voert maar dat kan nu niet meer. Tegelijkertijd profiteren sterkere economien meer van de Euro omdat die een groot exportoverschot hebben waarmee ze volgens de zuidelijke landen indirect veel verdienen aan de Euro. Zuidelijk Europa vindt dat Noordelijk Europa daarom solidair moet zijn door hulp te geven zowel voor de Corona problematiek die ze zwaarder raakt als om de economie een boost te geven. Zuid Europa wil dat invullen door gezamenlijk te lenen om zo te rente te drukken omdat Noordelijk Europa garant staat en ze dus zelf al enorme schulden hebben waardoor de kapitaalmarkt daar meer risicovergoeding voor wil.
De discussie nu is hoe ze dat gaan doen. Eurobonds (gezamenlijke schuld) is onbespreekbaar dus is een zoals altijd een compromis middels ondere andere het Europees Stabiliteits Mechanisme en de investeringsbank. Voor medische kosten is dit nu zonder of met lichte voorwaarden.
Overigens is het een beetje een symantische discussie omdat de ECB met het onbeperkt opkopen van schuldpapieren eigenlijk als de kapitaalmarktrente voor Zuid Europa kunstmatig laag houdt. Wat er nu wel bij komt is dat voor de 500 miljard de landen gezamelijk aan de lat staan, maar wel met een beperking in omvang per land. Maar vergeet niet, de landen zijn ook al gezamenlijk verantwoordelijk voor de balans an de ECB dus staan we uiteindelijk toch gezamenlijk garant voor alle schulden. Omdat de ECB de schuldverhouding naar omvang per land recent losgelaten heeft, is dat op termijn ook een molensteen voor de Noord Europese landen als een Zuid Europees land zou defaulten.
Tja.. wat moet je er nog over zeggen..quote:
Wel een andere datum erop.quote:
Dit is stemmingmakerij.quote:
Het is een factor 5 dodelijker dan de griep ofzo.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Doe eens niet zo ongevoelig, waarom loop de hele tijd te reageren op mensen dat ze zich aanstellen en dat het toch maar zieke en oude mensen zijn? Loop je nou te trollen of voel je je zelf onschendbaar zo?
Men dacht dat het vanzelf wel zou komen die financiele integratie maar die is nooit gekomen en daarom staat zo een munt op omvallen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat hele verdrag had toch juist als een van de grote uitkomsten nota bene een gezamenlijke munt? Hoezo zou dit dan een probleem zijn en daar zelfs tegenin gaan?
Het is de combinatie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee. Hoe wil je een oudere die overlijdt door het coronavirus nu wegschrijven als overleden wegens ouderdom?
stel wij willen allebei geld lenen, jij hebt nauwelijks schuld en betaalt keurig maandelijks je rente, ik heb veel meer schuld en betaal ook niet keurig af, jij zou individueel een veel gunstigere rente krijgen dan ik maar omdat we samen gaan maakt de bank er een leuk gemiddelde van waardoor jij dus een deel van mijn rente betaalt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:38 schreef heywoodu het volgende:
Dus het liefst niet van dat geschreeuw als "Nederland wil niemand helpen!!" of "Italië houdt de handjes weer op!!" maar gewoon een beetje neutraal en duidelijk met waarom de een dit wil en de ander niet.
Stel je niet aan. In Italië is oversterfte 4-5x hoger dan officiële coivd sterfte.quote:Op vrijdag 10 april 2020 10:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Jaap was zich al aan het indekken met dat het griepseizoen voorheen milder was dan nu.
Nu zien we waarom. Huisartsen hebben niet voor niks aan de bel getrokken onlangs.
Rivm houdt de cijfers kunstmatig lager terwijl het eigenlijk slecht gaat dus.
Ouderdom is überhaupt geen doodsoorzaak.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee. Hoe wil je een oudere die overlijdt door het coronavirus nu wegschrijven als overleden wegens ouderdom?
Je kan altijd geld overboeken of factuurtjes betalen of hulpgoederen sturen... Of voldoen aan vraag vanuit die landen. Maar die landen hebben vooral extra financiën nodig en dat is eigenlijk een indirect effect van het Corona virus.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat gaat mijn pet een beetje te boven, maar het is me in elk geval een klein beetje duidelijker
Maar iets als dit is de enige manier voor de rijkere (doorgaans noordelijke) Europese landen om de zuidelijke landen te helpen? Een alternatief, zonder al dit gedoe, is ondenkbaar?
De Euro is eigenlijk een heel erg ongewoon experiment omdat het een muntunie is zonder een fiscale unie. Dat betekent dat je niet zoals vroeger het fiscaal beleid en monetair beleid van de centrale bank af kunt stemmen op de lokale situatie maar dat dit op Europees niveau moet. En daar zijn enorme verschillen tussen de landen, zowel in sterkte van de economie als in begrotingsdiscipline.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat gaat mijn pet een beetje te boven, maar het is me in elk geval een klein beetje duidelijker
Maar iets als dit is de enige manier voor de rijkere (doorgaans noordelijke) Europese landen om de zuidelijke landen te helpen? Een alternatief, zonder al dit gedoe, is ondenkbaar?
Sterkte.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Gun het niemand.
En in de huidige situatie zeg ik 'Nee dat wil ik niet' en jij 'Dan ben jij dus een lul omdat je mij niet helpt'?quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
stel wij willen allebei geld lenen, jij hebt nauwelijks schuld en betaalt keurig maandelijks je rente, ik heb veel meer schuld en betaal ook niet keurig af, jij zou individueel een veel gunstigere rente krijgen dan ik maar omdat we samen gaan maakt de bank er een leuk gemiddelde van waardoor jij dus een deel van mijn rente betaalt.
Geen doodsaanleiding. Maar ouder worden is vaak wel de oorzaak van allerlei lichamelijke klachten en uiteindelijk ook je dood.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ouderdom is überhaupt geen doodsoorzaak.
ja daar komt het dus op neerquote:Op vrijdag 10 april 2020 12:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En in de huidige situatie zeg ik 'Nee dat wil ik niet' en jij 'Dan ben jij dus een lul omdat je mij niet helpt'?
Het percentage is nagenoeg niet vast te stellen als niet alle besmettingen en doodsoorzaken bekend zijn. En zelfs dan blijft er discussie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:00 schreef maan_man het volgende:
Ik denk dat het bij Eenvandaag was, maar het kan ook bij Nieuwsuur zijn geweest, daar werd gisteren aandacht besteed aan een onderzoek uit Noordrijn-Westfalen. Uit dat onderzoek was naar voren gekomen dat slechts 0,36% overleed aan het virus. Weet niet of het klopt, want wij horen zoveel tegenstrijdige dingen. Maar als het klopt en wij kijken naar de oversterfte, dan zijn wij aardig op weg met onze groepsimmuniteit.
[..]
Sterkte.
Vogeltjes, eten hamsteren en ingewikkelde economische materie. Interessante combinatie, waar @SeLang veel van weetquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De Euro is eigenlijk een heel erg ongewoon experiment omdat het een muntunie is zonder een fiscale unie. Dat betekent dat je niet zoals vroeger het fiscaal beleid en monetair beleid van de centrale bank af kunt stemmen op de lokale situatie maar dat dit op Europees niveau moet. En daar zijn enorme verschillen tussen de landen, zowel in sterkte van de economie als in begrotingsdiscipline.
Kan het anders, natuurlijk maar daar is geen gezamenlijk draagvlak voor te vinden. Je kunt nog verder doorpakken en de begroting van de Europese unie meer integreren of je kunt een fonds maken waarin sterke landen een gift in storten. Maar meer of minder is niet bespreekbaar voor of Noord of Zuid. En met de structuren zoals ze nu zijn en met de inzet van QE door Dragi en nu het loslaten van inkoop naar schuldverdeling ga je langzaam maar zeker toch meer naar gezamenlijke schuld. Hoewel niemand het hardop durft te zeggen integreert Europa langs deze weg financieel steeds meer en ontstaat er impliciet een transferunie Noord naar Zuid. Als je er meer van wilt weten, @:SeLang kan dit heel goed uitleggen.
Een ander bijeffect is bijvoorbeeld te zien in onze pensioenfondsen. Als wij een eigen centrale bank hadden gehad was onze rente de aflopen jaren een stuk hoger geweest omdat onze sterke economie dat aan kan. Dat had betekend dat staatsobligaties en de risicovrije rente waar pensioenfondsen van uit gaan hoger was geweest en daar minder problemen waren geweest. Hoewel je moet afvragen of dat dan weer een reëel beeld had gegeven van de positie van de pensioenfondsen.
Natuurlijk is het enkel corona. Manmanmanquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is de combinatie.
Niet alleen Corona, niet alleen ouderdom.
Goed ik ga niet te diep in op je post want hij is semi offtopic.quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De Euro is eigenlijk een heel erg ongewoon experiment omdat het een muntunie is zonder een fiscale unie. Dat betekent dat je niet zoals vroeger het fiscaal beleid en monetair beleid van de centrale bank af kunt stemmen op de lokale situatie maar dat dit op Europees niveau moet. En daar zijn enorme verschillen tussen de landen, zowel in sterkte van de economie als in begrotingsdiscipline.
Kan het anders, natuurlijk maar daar is geen gezamenlijk draagvlak voor te vinden. Je kunt nog verder doorpakken en de begroting van de Europese unie meer integreren of je kunt een fonds maken waarin sterke landen een gift in storten. Maar meer of minder is niet bespreekbaar voor of Noord of Zuid. En met de structuren zoals ze nu zijn en met de inzet van QE door Dragi en nu het loslaten van inkoop naar schuldverdeling ga je langzaam maar zeker toch meer naar gezamenlijke schuld. Hoewel niemand het hardop durft te zeggen integreert Europa langs deze weg financieel steeds meer en ontstaat er impliciet een transferunie Noord naar Zuid. Als je er meer van wilt weten, @:SeLang kan dit heel goed uitleggen.
Een ander bijeffect is bijvoorbeeld te zien in onze pensioenfondsen. Als wij een eigen centrale bank hadden gehad was onze rente de aflopen jaren een stuk hoger geweest omdat onze sterke economie dat aan kan. Dat had betekend dat staatsobligaties en de risicovrije rente waar pensioenfondsen van uit gaan hoger was geweest en daar minder problemen waren geweest. Hoewel je moet afvragen of dat dan weer een reëel beeld had gegeven van de positie van de pensioenfondsen.
Het is iets ingewikkelder dan dat. Als Noord Europa alles zou veto'en en de ECB stopt met opkopen van Italiaanse staatsobligaties is de kans groot dat Italië default op de staatsschuld omdat ze die niet geherfinancierd krijgen. En wat er gebeurd er dan, dat zit de balans van de ECB met al dat aangekochte schuldpapier waar alle landen voor garant staan. En Italië is een grote Europese economie waar Nederland veel naar exporteert dus wij krijgen daar ook een klap van.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En in de huidige situatie zeg ik 'Nee dat wil ik niet' en jij 'Dan ben jij dus een lul omdat je mij niet helpt'?
Ben je nu sarcastisch of meen je dit? Want ik weet het ff niet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Natuurlijk is het enkel corona. Manmanman![]()
Okay en nu naast overige jaren?quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:05 schreef crystal_meth het volgende:
Week 07: 3195
Week 08: 2953
Week 09: 3087
Week 10: 3088
Week 11: 3209
Week 12: 3586
Week 13 (23-29 maart): 4425 doden
Week 14 (30 maart - 5 april): 5098 doden
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
Oef.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:04 schreef Idisrom het volgende:
België blijft maar doorstijgen. Nu bijna 500 Coronadoden erbij (namelijk 496).
Dat het misschien onwettig is, staat los van het feit dat er stappen gezet zijn en worden die de financiële integratie van Europese schulden vergroten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goed ik ga niet te diep in op je post want hij is semi offtopic.
Maar:
- Die transferunie zouden we nooit worden, dus onwettig.
- Keynes heeft zo een gezamenlijke munt uitgedacht "bancor" daarin zat een systeem om dit probleem op te lossen, kort komt het erop neer dat zoiets samen zou moeten gaan met een transferunie, anders werkt het niet. Dat had Keynes geïntegreerd in de munt.
- Zonder ECB was de rente ook wel laag geweest, maar allicht minder laag dan nu. Er valt wel wat voor te zeggen dat de rekenrentes allemaal veel lager zijn dan het te verwachte rendement (met zekere veiligheidsmarge)
Nemen ze daar wel verdachte gevallen mee in de tellingen?quote:Op vrijdag 10 april 2020 12:04 schreef Idisrom het volgende:
België blijft maar doorstijgen. Nu bijna 500 Coronadoden erbij (namelijk 496).
Ligt nu al ver boven griepgolf 2018 piek. En het gaat nog veel hoger worden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |