abonnement Unibet Coolblue
pi_193795962
Ik van dat juist één van de lelijkste BMW's op de compact na. De E24 was wel geniaal. Zag er toevallig gisteren eentje staan op een auto ambulance. Zag er nog goed uit. Ik heb een tijdje een E23 gereden maar ook daar geldt weer dat 2 deurs mooier is :P Maar ik had wel een toffe bumper.



Facts don't care about your feelings
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:43:50 #202
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193798364
Ik ging in 1998 ofzo mijn 1992 325 CP halen in D. Stond er achteraan in de regen een M635 voor 5500 Mark ofzo.
Opa mode off ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193836112
Vorig jaar lekker veel reden met de BMW E46 en nauwelijks onderhoudskosten gehad. APK was in één keer goed en alles wekte gewoon altijd meteen.

Dit jaar lijkt een onderhoudsjaar te worden.
1) In januari 2020 is de accu vervangen
2) Begin juni is de airco pomp vervangen
3)... nu een ander probleem

De afgelopen twee weken paar keer startproblemen gehad. Ik draai de sleutel helemaal naar rechts en de motor gaat niet aan. Poging 2 en de motor gaat wel aan. Dit heb ik een paar keer gehad maar deze avond was het nog wat erger. Ik moest drie keer de sleutel helemaal naar rechts draaien voor de motor aan ging. Ik kon weg rijden , (een gedeelte van?) de elektronica werkte in eerste instantie niet. Ik had geen muziek... Na een minuut of twee had ik gelukkig wel weer geluid/ muziek.....

Wat denken jullie? (Ik ga uiteraard naar de garage maar vind 't fijn om al wat te weten)..

Op basis van wat gegoogel zijnde als leek kan 't één van de volgende dingen zijn:
1) startmotor bijna defect/ overleden
2) contactblok achter 't slot kapot (dit zou de goedkoopste zijn)
3) bedradging tussen startmotor en motor

Nogmaals ik ben benieuwd naar jullie reactie

Gaat om een BMW 318i E46 (2003)..

@Hyperdude,

Hoe weet je dat het het contactslot is? Ik kan hem dus wel naar rechtsdraaien. Sleutel blijft niet steken.. En is dat iets waarvoor ik naar een willekeurige garage kan of echt naar de BMW dealer moet?

[ Bericht 1% gewijzigd door LethalNinja op 28-06-2020 22:43:42 ]
  zondag 28 juni 2020 @ 22:29:19 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193836625
Contactslot.
Doen ze allemaal na 17 jaar. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193837090
Motor gaat niet aan zeg je, maar doet je startmotor wel iets, of gebeurd er helemaal niets.

Bij mijn E46 ook gehad, werd steeds erger. Bij mij gebeurde er niets. Sleutel draaide wel, maar gebeurde niets.

Ik zou je contactslot na laten kijken.
pi_193837182
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 22:46 schreef xaban06 het volgende:
Motor gaat niet aan zeg je, maar doet je startmotor wel iets, of gebeurd er helemaal niets.

Bij mijn E46 ook gehad, werd steeds erger. Bij mij gebeurde er niets. Sleutel draaide wel, maar gebeurde niets.

Ik zou je contactslot na laten kijken.
Motor gaat niet aan maar ik hoor daarvoor wel een ander geluid ik denk de startmotor. Het nakijken van het contactslot is dat iets dat je bij een willekeurige garage kan doen? Of moet je hiervoor echt naar een BMW garage..

[ Bericht 2% gewijzigd door LethalNinja op 29-06-2020 07:56:26 ]
  maandag 29 juni 2020 @ 08:05:33 #207
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_193840647
Ik zou wel altijd proberen naar iemand te gaan die vaker of bijna alleen met BMW's werkt. Ik zoek mijn garages altijd wel merk-specifiek uit. Aan de andere kant, het is gewoon een auto en een E46 is nog niet overdreven complex lijkt me? E90 met z'n Canbus systeem en meer computers dan ik in huis heb is een ander verhaal.
Life's like music, get the rhythm..
pi_193840880
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 08:05 schreef NoComment het volgende:
Ik zou wel altijd proberen naar iemand te gaan die vaker of bijna alleen met BMW's werkt. Ik zoek mijn garages altijd wel merk-specifiek uit. Aan de andere kant, het is gewoon een auto en een E46 is nog niet overdreven complex lijkt me? E90 met z'n Canbus systeem en meer computers dan ik in huis heb is een ander verhaal.
Zoiets dacht ik ook al, ik heb hier vlakbij een garage. Ach ik ga straks langs en dan hoor ik het wel van ze. Een belangrijke reden voor mij voor de E46 is dat de elektronica nog niet zo ingewikkeld is als de latere BMW's.

Ik weet dat als 't echt gaat om de sleutel zelf dat je dan weer bij de dealer moet zijn omdat ze dan een registratie moeten maken etc etc ivm mogelijke diefstal. Ivm dit vroeg ik mij af of je voor een contactslot persé bij de BMW garage moest zijn.
pi_193861214
Auto net opgehaald.
Diagnose: 2 foutcodes mbt luchttoevoer, foutcodes zijn weggehaald. Auto starte en reed volgens garage gewoon normaal. Als het terug komt moet ik langs komen en dan gaan ze meer onderzoeken. Ze gingen er niet meteen vanuit dat het het stuurslot was.

Kosten 29 euro, das natuurlijk niks. Ben er nog niet gerust op natuurlijk. Ik zal in de komende ritten wel zien of het nu nog terug komt. Komt het terug dan ben ik bij de garage en dan worden er onderdelen vervangen.

Voor de zomer staat er sowieso weer eens een "grote" service beurt gepland.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 17:20:12 #210
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_193861331
Handig.. Bij hun is het niet voorgekomen en jij staat straks thuis en 't ding wil niet starten :P
Heb niet het idee dat het probleem ook maar enigsinds is opgelost, maar je zult het meemaken inderdaad.

De laatste week lekker aan het hobby'en geweest.
De originele remmerij gestraald en in Zincspray gezet ter conservering



Daarnaast gestart met het onderhoud aan de versnellingsbak die ik wil monteren.
Een kijkje in het hart van een ZF versnellingsbak met 100d km


Als ik bedenk hoeveel ruimte effectief voor 't schakelen gebruikt wordt.. Dat is eigenlijk helemaal niet veel. Het is gewoon een lange trein aan tandwielen en koppelingen. Er zittten inderdaad wel flink wat randzaken die 't een lomp geheel maken.

Toch een best veel dingen moeten vervangen voor 't in gebruik genomen kan worden.

[ Bericht 34% gewijzigd door -Richard- op 30-06-2020 17:35:10 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_193861419
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:20 schreef -Richard- het volgende:
Handig.. Bij hun is het niet voorgekomen en jij staat straks thuis en 't ding wil niet starten :P
Heb niet het idee dat het probleem ook maar enigsinds is opgelost, maar je zult het meemaken inderdaad.
Dat bedoel ik. Daarom begon ik na de garage beurt ook nog maar eens over het stuurslot.

Maarja dit is hoe die garage dat doet. Ik ga er maar braaf in mee. Als het terug komt moeten ze wel iets anders doen en dan kunnen we na bepaalde reparaties natuurlijk echt dingen uitsluiten.

Gelukkig gebruik ik de auto alleen maar voor leuke ritjes. Voor werk niet nodig en mocht ik ergens in Lutjebroek staan dan heb ik nog een ANWB lidmaatschap die ik kan gebruiken.
pi_193879750
In het PTA / Het eenvoudige auto-onderhoudsvragen topic #15 topic ook mijn vraag gesteld. Maar hier wil ik 'm ook stellen, het is tenslotte een BMW :P

Twee maanden geleden nieuwe banden onder mijn auto. Net onderweg, brand plotseling een waarschuwingslampje (banden). Doorgereden om de spanning te meten + pompen.
Allemaal op spanning, behalve 1 (1.9 bar ipv 3.0 bar). Goed gekeken en jahoor, er zit precies in het midden een schroef/spijker.

Morgen bellen met de bandenspecialist, maar ben benieuwd, is zoiets te repareren? Bijvoorbeeld door middel een prop, of zijn dat noodoplossingen?
pi_193879924
Parapluutje gewoon. Geen prop, dat is toch wat minder veilig. Je hebt geen auto die 300 km/u ofzo gaat dus dan zou ik me daar geen zorgen over maken.

Ik heb trouwens wel een prop zitten in één van m'n banden :@ met een M135i eigenlijk niet zo verstandig. Volgens mij kan je ZR band beter niet proppen maar anderen zeggen weer maakt niet uit. Ach ja, was toch niet meer van plan om 250 te rijden. Dat heeft me al genoeg gekost :')
Facts don't care about your feelings
pi_193880057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Parapluutje gewoon. Geen prop, dat is toch wat minder veilig. Je hebt geen auto die 300 km/u ofzo gaat dus dan zou ik me daar geen zorgen over maken.

Ik heb trouwens wel een prop zitten in één van m'n banden :@ met een M135i eigenlijk niet zo verstandig. Volgens mij kan je ZR band beter niet proppen maar anderen zeggen weer maakt niet uit. Ach ja, was toch niet meer van plan om 250 te rijden. Dat heeft me al genoeg gekost :')
Haha nee, geen idee wat de maximum snelheid van mijn auto is. Zal wel 200-230kmh zijn. Zo snel zal ik ook nooit rijden, maar mocht ik het ooit toch doen moet het wel veilig zijn.

Een paraplu is veilig zeg je? Is een 255/30/19 band, precies in het midden.
pi_193880180
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 21:36 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Haha nee, geen idee wat de maximum snelheid van mijn auto is. Zal wel 200-230kmh zijn. Zo snel zal ik ook nooit rijden, maar mocht ik het ooit toch doen moet het wel veilig zijn.

Een paraplu is veilig zeg je? Is een 255/30/19 band, precies in het midden.
Ik zou echt m'n band niet vervangen omdat er een spijker in heeft gezeten, zeker niet met zulke maten. Maar dat is natuurlijk de veiligste oplossing. Prop de minst veilige, paraplu er tussen in. Die laatste is wel meer werk voor de garage dus zal ook wel meer kosten. Vroeger toen ik oude BMW's reed kocht ik tweedehands banden bij zo'n buitenlander en interesseerde je propjes, scheurtjes enzo je allemaal niet :') Tja als je geen geld hebt dan wil je alleen dat je auto het doet. Als je ouder wordt, dan word je helaas angstiger (of is het verstandiger?).

Maar goed, meningen zijn er over verdeeld dus.... zo lang de spijker in het midden zit zou ik het gewoon laten repareren. Als het te dicht bij de wang zit moet je je echt afvragen hoe weinig je leven waard is >:)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:10:28 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193880556
Pfoe ja dat is wel een kut keuze.
Voor een auto zou ik sneller een prop/paraplu doen. Liefste nieuw maar met 250+ per band denk je wel 2x na.

Heb overigens wel eens circuittraining gedaan met 1 band die (die dag) gerepareerd was met die latex troep erin... als het eenmaal zit, dan is het geen centje pijn en we hebben dat ding flink afgestampt _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 2 juli 2020 @ 08:39:11 #217
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_193884812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:10 schreef daNpy het volgende:
Pfoe ja dat is wel een kut keuze.
Voor een auto zou ik sneller een prop/paraplu doen. Liefste nieuw maar met 250+ per band denk je wel 2x na.

Heb overigens wel eens circuittraining gedaan met 1 band die (die dag) gerepareerd was met die latex troep erin... als het eenmaal zit, dan is het geen centje pijn en we hebben dat ding flink afgestampt _O-
Joh ik heb een keer maanden rondgereden met een band waar die zooi in zat. Als dat eenmaal z'n werk doet lekt het niet meer hoor _O- En ben op zich ook wel van het doortrappen. In m'n huidige winterset (wil ik toch iets anders voor) zit het spul in 2 van de 4 wielen :')
Life's like music, get the rhythm..
pi_193884970
Ik doe rustig een dag weeze (driften) met een prop in de band :@
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:01:52 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193885007
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:58 schreef rival het volgende:
Ik doe rustig een dag weeze (driften) met een prop in de band :@
Ja, dat snap ik. Sowieso boeit het weinig als bij driften een band klapt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193885290
quote:
In veel landen, waaronder Duitsland, is bandenreparatie op deze manier verboden.
Even rekening mee houden dus als je naar het buitenland gaat met de auto.
pi_193885313
Net contact gehad waar ik de banden eronder heb laten zetten. Zij doen een prop erin + sealen vanuit binnen, maar paraplu doen ze niet.

Doen of ergens anders heen gaan?
pi_193906857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:29 schreef xaban06 het volgende:
Net contact gehad waar ik de banden eronder heb laten zetten. Zij doen een prop erin + sealen vanuit binnen, maar paraplu doen ze niet.

Doen of ergens anders heen gaan?
Tja your choice, zoals je ziet zijn de meningen verdeeld. Rival z'n leven is ook weinig waard, die van mij ook niet echt. Ik reed met misvormde banden met scheuren rond als het moest. Nu niet meer... vooral met veel regen zijn goede banden van levensbelang. Maar in de zomer en als je het zelf weet van de auto, kun je wel met wat minder doen :P

Anyway, ik heb eindelijk maar nieuw plaatdeel op m'n cabrio linksvoor gezet en gespoten. Ziet er prima uit, alleen hij heeft de onderkant ook gespoten, terwijl bij mijn E36 de dorpel gewoon van dat mat zwarte is. Iemand een idee of er misschien een spray ofzo is die een beetje die kleur zwart kan maken? Nu staat het raar.

Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:04:12 #223
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193908684
Is het niet netter om die grijze dorpels even met een spuitbus helemaal opnieuw te doen?
Echt glad is het af fabriek niet en het ziet er toch altijd uit als "grijs met vette vingers". :@
3M Body Gard/ Schutz


[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 03-07-2020 17:12:13 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193909651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:04 schreef Hyperdude het volgende:
Is het niet netter om die grijze dorpels even met een spuitbus helemaal opnieuw te doen?
Echt glad is het af fabriek niet en het ziet er toch altijd uit als "grijs met vette vingers". :@
3M Body Gard/ Schutz
[ afbeelding ]
Ja als ik dan toch bezig ben.... kan ik gewoon over de hele dorpel spuiten?
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 3 juli 2020 @ 19:30:35 #225
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_193911091
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja als ik dan toch bezig ben.... kan ik gewoon over de hele dorpel spuiten?
Vraag anders ff je spuiter. Volgens mij wel, maar ben geen spuiter.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_193912592
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja als ik dan toch bezig ben.... kan ik gewoon over de hele dorpel spuiten?
Kijk eens of je het zwarte eraf kan krijgen en er blauwe lak onder zit.
Volgens mij was dit het geval bij de E36, en hoef je alleen de dopjes te spuiten.

Even gezocht... is alweer 20 jaar geleden voor mij. Linkje

[ Bericht 13% gewijzigd door Mr.Ping op 03-07-2020 21:16:14 ]
pi_193913056
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 21:08 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Kijk eens of je het zwarte eraf kan krijgen en er blauwe lak onder zit.
Volgens mij was dit het geval bij de E36, en hoef je alleen de dopjes te spuiten.

Even gezocht... is alweer 20 jaar geleden voor mij. Linkje
Huh wist ik niet eens haha. Maar goed, die dorpel is ook al paar keer getectyleerd en ik kan me ook niet voorstellen dat de lak eronder nog erg mooi is. Bovendien lees ik ook dat het best een kut klusje is om dat grijs eraf te krijgen. Hmmmmm....
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 4 juli 2020 @ 10:12:10 #228
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_193919911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:58 schreef rival het volgende:
Ik doe rustig een dag weeze (driften) met een prop in de band :@
Ik heb ook jaren gereden met gepropte banden, als ie er goed inzit is het toch geen probleem?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_193920129
Ga anders naar de BMW dealer, daar heb ik al een paar keer een band laten repareren, was tot mijn verbazing goedkoper dan andere garages.
pi_193928311
Pas voor het eerst de launchcontrol geprobeerd met de 328i, maar dat gaat nog verrassend vlot 👌
pi_193931541
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 19:44 schreef Pap89 het volgende:
Pas voor het eerst de launchcontrol geprobeerd met de 328i, maar dat gaat nog verrassend vlot 👌
Ik nog niet gedaan op de M135i...heb het gevoel dat ik m'n hele koppeling sloop als ik gas ga geven terwijl ik op de rem trap. Nah, hij is snel genoeg in sport mode en versnellingsbak in S.
Facts don't care about your feelings
pi_193931771
Is ook niet iets wat je vaak moet gaan doen denk ik, voelt onnatuurlijk(sowieso de rem vol induwen en dan 2800-3000 toeren voordat je de rem losf laat), maar het werkt wel.
pi_193954448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja your choice, zoals je ziet zijn de meningen verdeeld. Rival z'n leven is ook weinig waard, die van mij ook niet echt. Ik reed met misvormde banden met scheuren rond als het moest. Nu niet meer... vooral met veel regen zijn goede banden van levensbelang. Maar in de zomer en als je het zelf weet van de auto, kun je wel met wat minder doen :P

Anyway, ik heb eindelijk maar nieuw plaatdeel op m'n cabrio linksvoor gezet en gespoten. Ziet er prima uit, alleen hij heeft de onderkant ook gespoten, terwijl bij mijn E36 de dorpel gewoon van dat mat zwarte is. Iemand een idee of er misschien een spray ofzo is die een beetje die kleur zwart kan maken? Nu staat het raar.

[ afbeelding ]
Nieuwe plaat zozo , waarom heb je dat gedaan? En wat heeft het je in totaal allemaal gekost?

Ik heb wel eens navraag gedaan bij de BMW specialist over 't vervangen en overspuiten van de platen links en rechts (roest) zou ik toch zo'n 1500 euro kwijt zijn :o
pi_193954509
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:07 schreef LethalNinja het volgende:

Nieuwe plaat zozo , waarom heb je dat gedaan? En wat heeft het je in totaal allemaal gekost?

Ik heb wel eens navraag gedaan bij de BMW specialist over 't vervangen en overspuiten van de platen links en rechts (roest) zou ik toch zo'n 1500 euro kwijt zijn :o
Ik heb zo smerig veel geld en ik had geen zin om m'n auto te wassen dus dan vervang je gewoon maar wat plaatwerk :P

Nee, vorige eigenaar is daar ooit gecrashed en heeft het volgens mij geschilderd ipv van gespoten dus na een winter of 2 brokkelde al het lak eraf en begon het plaatwerk helemaal te deuken enzo.



Het interesseerde me al die jaar te weinig, maar nu toch maar vervangen. Monteren was nog wel even een probleempje want het heeft daar intern wel een klap gehad dus alles past net niet. Uiteindelijk hebben we het goed gekregen alleen het knipperlicht moet wel met kit vast.

Plaatdeel was ¤50 (uiteraard niet origineel, maar zag er goed uit), spuiten en monteren was ¤250. Nu even een nieuwe foto maken op dezelfde plek... als het weer mee werkt.
Facts don't care about your feelings
pi_193954753
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb zo smerig veel geld en ik had geen zin om m'n auto te wassen dus dan vervang je gewoon maar wat plaatwerk :P

Nee, vorige eigenaar is daar ooit gecrashed en heeft het volgens mij geschilderd ipv van gespoten dus na een winter of 2 brokkelde al het lak eraf en begon het plaatwerk helemaal te deuken enzo.

[ afbeelding ]

Het interesseerde me al die jaar te weinig, maar nu toch maar vervangen. Monteren was nog wel even een probleempje want het heeft daar intern wel een klap gehad dus alles past net niet. Uiteindelijk hebben we het goed gekregen alleen het knipperlicht moet wel met kit vast.

Plaatdeel was ¤50 (uiteraard niet origineel, maar zag er goed uit), spuiten en monteren was ¤250. Nu even een nieuwe foto maken op dezelfde plek... als het weer mee werkt.
Indrukwekkend hoe je met zo weinig geld dan toch tot dit soort oplossingen komt.

Wat kansloos van de vorige eigenaar, ik heb al 't één en ander gehoord/ gelezen maar kom op :')
pi_193954860
quote:
14s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:29 schreef LethalNinja het volgende:

Indrukwekkend hoe je met zo weinig geld dan toch tot dit soort oplossingen komt.

Wat kansloos van de vorige eigenaar, ik heb al 't één en ander gehoord/ gelezen maar kom op :')
Plaatdeel was gewoon nieuw en online te bestellen. Spuiten is volgens mij vrij standaard tarief voor een plaatdeel bij een kleine spuiter / beunhaas. Kan nog wel goedkoper als je iemand kent denk ik, of meerdere plaatdelen tegelijk doet.

Ach ja, ik had die auto voor ¤2000 gekocht, vond het een vrij nette prijs eigenlijk want voor de rest werkte alles. Als je nu op gaspedaal kijkt vind je ze bijna niet meer, alleen nog een paar nette E36's voor ¤5000+. Moet de dorpels een beetje tectyleren maar voor de rest valt het qua roest wel mee. Op de angel eyes na is ie ook best origineel. Heb nu ook een windscherm gekocht, dat scheelt echt een hoop.

En blijf het een mooie cabrio vinden :P Zou niet dood gevonden willen worden in al die homo cabrio's die je tegenwoordig rond ziet rijden, lijken wel allemaal voor vrouwen gemaakt. Als ik zoiets reed zou ik het willen blinderen ipv open maken.

Facts don't care about your feelings
pi_193955613
Als ik ooit verhuisd ben en wat meer plek heb op onze toekomstige oprit, komt er ook wel een bmw cabrio. Een e30 of gewoon een 1/2 serie nog geen idee
pi_193955621
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:45 schreef Pap89 het volgende:
Als ik ooit verhuisd ben en wat meer plek heb op onze toekomstige oprit, komt er ook wel een bmw cabrio. Een e30 of gewoon een 1/2 serie nog geen idee
Een knappe E30 cabrio is nog lastiger te vinden... en duur ;(
Facts don't care about your feelings
pi_193956452
wat dat betreft is een E30 naast een auto ook een uitstekende investering. er was een tijd dat je voor een paar honderd euro een E30 kon kopen. kijk wat ze nu waard zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193956559
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Een knappe E30 cabrio is nog lastiger te vinden... en duur ;(
Klopt, al snel richting 20k en zelfs duurder.

Over een e30 m3 (maar die dan weer niet als cabrio) nog maar niet te spreken
  maandag 6 juli 2020 @ 11:54:20 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193956677
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:45 schreef Pap89 het volgende:
Als ik ooit verhuisd ben en wat meer plek heb op onze toekomstige oprit, komt er ook wel een bmw cabrio. Een e30 of gewoon een 1/2 serie nog geen idee
Z1 staat nog op mijn lijstje, tijdloze auto
pi_193958349
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Plaatdeel was gewoon nieuw en online te bestellen. Spuiten is volgens mij vrij standaard tarief voor een plaatdeel bij een kleine spuiter / beunhaas. Kan nog wel goedkoper als je iemand kent denk ik, of meerdere plaatdelen tegelijk doet.

Ach ja, ik had die auto voor ¤2000 gekocht, vond het een vrij nette prijs eigenlijk want voor de rest werkte alles. Als je nu op gaspedaal kijkt vind je ze bijna niet meer, alleen nog een paar nette E36's voor ¤5000+. Moet de dorpels een beetje tectyleren maar voor de rest valt het qua roest wel mee. Op de angel eyes na is ie ook best origineel. Heb nu ook een windscherm gekocht, dat scheelt echt een hoop.

En blijf het een mooie cabrio vinden :P Zou niet dood gevonden willen worden in al die homo cabrio's die je tegenwoordig rond ziet rijden, lijken wel allemaal voor vrouwen gemaakt. Als ik zoiets reed zou ik het willen blinderen ipv open maken.

[ afbeelding ]
Dat is inderdaad een nette prijs en dan is het ook acceptabel als je wat dingen moet opknappen. Die homo cabrio's hoeven van mij ook niet dan pak ik de fiets wel ;-)..

Moet zeggen eigenlijk ben ik sowieso niet zo'n cabrio fan, doe mij maar gewoon een mooie koets/ sedan. Na mijn E46 staat de (Volvo) 440 nog steeds hoog op mijn lijstje van heerlijke auto's.
pi_193958687
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:58 schreef YoshiBignose het volgende:

Rival z'n leven is ook weinig waard, die van mij ook niet echt.
You know it :{
pi_193958734
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:12 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik heb ook jaren gereden met gepropte banden, als ie er goed inzit is het toch geen probleem?
Ik heb zelf nooit een probleem ermee gehad. Ik weet dat er een prop in mijn band zat toen ik door Europa ging. (ben zelfs een dag op circuit Catalunya wezen rijden)
Maar ik durf ook weer niet te zeggen dat het geen probleem kan opleveren want ik hoor weleens andere verhalen.
pi_193958762
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb zo smerig veel geld en ik had geen zin om m'n auto te wassen dus dan vervang je gewoon maar wat plaatwerk :P

Nee, vorige eigenaar is daar ooit gecrashed en heeft het volgens mij geschilderd ipv van gespoten dus na een winter of 2 brokkelde al het lak eraf en begon het plaatwerk helemaal te deuken enzo.

[ afbeelding ]

Het interesseerde me al die jaar te weinig, maar nu toch maar vervangen. Monteren was nog wel even een probleempje want het heeft daar intern wel een klap gehad dus alles past net niet. Uiteindelijk hebben we het goed gekregen alleen het knipperlicht moet wel met kit vast.

Plaatdeel was ¤50 (uiteraard niet origineel, maar zag er goed uit), spuiten en monteren was ¤250. Nu even een nieuwe foto maken op dezelfde plek... als het weer mee werkt.
Deze moet je nooit meer wegdoen! En laat je dorpel spuiten of spuit em zelf. Maakt hem een stuk mooier. Niet van je voorscherm de onderkant zwart maken lullo.
pi_193958768
Bumpers meteen meespuiten omdat je toch smerig veel geld hebt.
pi_193960718
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:04 schreef rival het volgende:
Bumpers meteen meespuiten omdat je toch smerig veel geld hebt.
Helaas was dat een leugen. Schijnt inderdaad dat onder dat zwarte van je dorpel gewoon lak zit, maar goed spuiten is sneller dan dat eraf krijgen. Nu je het zegt had ik eigenlijk wel rondom meteen kunnen spuiten... niet eens aan gedacht. Ach ja kan altijd nog, eerst de belangrijke dingen en technisch maar wat beter in orde maken en dan kijken of dat ding nog de moeite waard is om in te investeren. Hij lekt nog steeds olie op meerdere plekken.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 7 juli 2020 @ 07:42:32 #248
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_193969124
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Helaas was dat een leugen. Schijnt inderdaad dat onder dat zwarte van je dorpel gewoon lak zit, maar goed spuiten is sneller dan dat eraf krijgen. Nu je het zegt had ik eigenlijk wel rondom meteen kunnen spuiten... niet eens aan gedacht. Ach ja kan altijd nog, eerst de belangrijke dingen en technisch maar wat beter in orde maken en dan kijken of dat ding nog de moeite waard is om in te investeren. Hij lekt nog steeds olie op meerdere plekken.
Dat heet gewoon "markeren van het territorium". Doet m'n A112 Abarth ook :P

Al is er natuurlijk wel een verschil tussen markeren en keihard lekken :+
Life's like music, get the rhythm..
  dinsdag 7 juli 2020 @ 08:15:44 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193969310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 07:42 schreef NoComment het volgende:

[..]

Al is er natuurlijk wel een verschil tussen markeren en keihard lekken :+
Ja hoe vaak/veel je bij moet vullen :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193970148
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Helaas was dat een leugen. Schijnt inderdaad dat onder dat zwarte van je dorpel gewoon lak zit, maar goed spuiten is sneller dan dat eraf krijgen. Nu je het zegt had ik eigenlijk wel rondom meteen kunnen spuiten... niet eens aan gedacht. Ach ja kan altijd nog, eerst de belangrijke dingen en technisch maar wat beter in orde maken en dan kijken of dat ding nog de moeite waard is om in te investeren. Hij lekt nog steeds olie op meerdere plekken.
Ik dacht altijd dat BMW motorblokken de olie een beetje verdeelden over het chassis om roest tegen te gaan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')