Motor gaat niet aan maar ik hoor daarvoor wel een ander geluid ik denk de startmotor. Het nakijken van het contactslot is dat iets dat je bij een willekeurige garage kan doen? Of moet je hiervoor echt naar een BMW garage..quote:Op zondag 28 juni 2020 22:46 schreef xaban06 het volgende:
Motor gaat niet aan zeg je, maar doet je startmotor wel iets, of gebeurd er helemaal niets.
Bij mijn E46 ook gehad, werd steeds erger. Bij mij gebeurde er niets. Sleutel draaide wel, maar gebeurde niets.
Ik zou je contactslot na laten kijken.
Zoiets dacht ik ook al, ik heb hier vlakbij een garage. Ach ik ga straks langs en dan hoor ik het wel van ze. Een belangrijke reden voor mij voor de E46 is dat de elektronica nog niet zo ingewikkeld is als de latere BMW's.quote:Op maandag 29 juni 2020 08:05 schreef NoComment het volgende:
Ik zou wel altijd proberen naar iemand te gaan die vaker of bijna alleen met BMW's werkt. Ik zoek mijn garages altijd wel merk-specifiek uit. Aan de andere kant, het is gewoon een auto en een E46 is nog niet overdreven complex lijkt me? E90 met z'n Canbus systeem en meer computers dan ik in huis heb is een ander verhaal.
Dat bedoel ik. Daarom begon ik na de garage beurt ook nog maar eens over het stuurslot.quote:Op dinsdag 30 juni 2020 17:20 schreef -Richard- het volgende:
Handig.. Bij hun is het niet voorgekomen en jij staat straks thuis en 't ding wil niet starten
Heb niet het idee dat het probleem ook maar enigsinds is opgelost, maar je zult het meemaken inderdaad.
Haha nee, geen idee wat de maximum snelheid van mijn auto is. Zal wel 200-230kmh zijn. Zo snel zal ik ook nooit rijden, maar mocht ik het ooit toch doen moet het wel veilig zijn.quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Parapluutje gewoon. Geen prop, dat is toch wat minder veilig. Je hebt geen auto die 300 km/u ofzo gaat dus dan zou ik me daar geen zorgen over maken.
Ik heb trouwens wel een prop zitten in één van m'n banden met een M135i eigenlijk niet zo verstandig. Volgens mij kan je ZR band beter niet proppen maar anderen zeggen weer maakt niet uit. Ach ja, was toch niet meer van plan om 250 te rijden. Dat heeft me al genoeg gekost
Ik zou echt m'n band niet vervangen omdat er een spijker in heeft gezeten, zeker niet met zulke maten. Maar dat is natuurlijk de veiligste oplossing. Prop de minst veilige, paraplu er tussen in. Die laatste is wel meer werk voor de garage dus zal ook wel meer kosten. Vroeger toen ik oude BMW's reed kocht ik tweedehands banden bij zo'n buitenlander en interesseerde je propjes, scheurtjes enzo je allemaal niet Tja als je geen geld hebt dan wil je alleen dat je auto het doet. Als je ouder wordt, dan word je helaas angstiger (of is het verstandiger?).quote:Op woensdag 1 juli 2020 21:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Haha nee, geen idee wat de maximum snelheid van mijn auto is. Zal wel 200-230kmh zijn. Zo snel zal ik ook nooit rijden, maar mocht ik het ooit toch doen moet het wel veilig zijn.
Een paraplu is veilig zeg je? Is een 255/30/19 band, precies in het midden.
Joh ik heb een keer maanden rondgereden met een band waar die zooi in zat. Als dat eenmaal z'n werk doet lekt het niet meer hoor En ben op zich ook wel van het doortrappen. In m'n huidige winterset (wil ik toch iets anders voor) zit het spul in 2 van de 4 wielenquote:Op woensdag 1 juli 2020 22:10 schreef daNpy het volgende:
Pfoe ja dat is wel een kut keuze.
Voor een auto zou ik sneller een prop/paraplu doen. Liefste nieuw maar met 250+ per band denk je wel 2x na.
Heb overigens wel eens circuittraining gedaan met 1 band die (die dag) gerepareerd was met die latex troep erin... als het eenmaal zit, dan is het geen centje pijn en we hebben dat ding flink afgestampt
Ja, dat snap ik. Sowieso boeit het weinig als bij driften een band klapt.quote:Op donderdag 2 juli 2020 08:58 schreef rival het volgende:
Ik doe rustig een dag weeze (driften) met een prop in de band
Even rekening mee houden dus als je naar het buitenland gaat met de auto.quote:In veel landen, waaronder Duitsland, is bandenreparatie op deze manier verboden.
Tja your choice, zoals je ziet zijn de meningen verdeeld. Rival z'n leven is ook weinig waard, die van mij ook niet echt. Ik reed met misvormde banden met scheuren rond als het moest. Nu niet meer... vooral met veel regen zijn goede banden van levensbelang. Maar in de zomer en als je het zelf weet van de auto, kun je wel met wat minder doenquote:Op donderdag 2 juli 2020 09:29 schreef xaban06 het volgende:
Net contact gehad waar ik de banden eronder heb laten zetten. Zij doen een prop erin + sealen vanuit binnen, maar paraplu doen ze niet.
Doen of ergens anders heen gaan?
Ja als ik dan toch bezig ben.... kan ik gewoon over de hele dorpel spuiten?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:04 schreef Hyperdude het volgende:
Is het niet netter om die grijze dorpels even met een spuitbus helemaal opnieuw te doen?
Echt glad is het af fabriek niet en het ziet er toch altijd uit als "grijs met vette vingers".
3M Body Gard/ Schutz
[ afbeelding ]
Vraag anders ff je spuiter. Volgens mij wel, maar ben geen spuiter.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja als ik dan toch bezig ben.... kan ik gewoon over de hele dorpel spuiten?
Kijk eens of je het zwarte eraf kan krijgen en er blauwe lak onder zit.quote:Op vrijdag 3 juli 2020 17:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja als ik dan toch bezig ben.... kan ik gewoon over de hele dorpel spuiten?
Huh wist ik niet eens haha. Maar goed, die dorpel is ook al paar keer getectyleerd en ik kan me ook niet voorstellen dat de lak eronder nog erg mooi is. Bovendien lees ik ook dat het best een kut klusje is om dat grijs eraf te krijgen. Hmmmmm....quote:Op vrijdag 3 juli 2020 21:08 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Kijk eens of je het zwarte eraf kan krijgen en er blauwe lak onder zit.
Volgens mij was dit het geval bij de E36, en hoef je alleen de dopjes te spuiten.
Even gezocht... is alweer 20 jaar geleden voor mij. Linkje
Ik heb ook jaren gereden met gepropte banden, als ie er goed inzit is het toch geen probleem?quote:Op donderdag 2 juli 2020 08:58 schreef rival het volgende:
Ik doe rustig een dag weeze (driften) met een prop in de band
Ik nog niet gedaan op de M135i...heb het gevoel dat ik m'n hele koppeling sloop als ik gas ga geven terwijl ik op de rem trap. Nah, hij is snel genoeg in sport mode en versnellingsbak in S.quote:Op zaterdag 4 juli 2020 19:44 schreef Pap89 het volgende:
Pas voor het eerst de launchcontrol geprobeerd met de 328i, maar dat gaat nog verrassend vlot 👌
Nieuwe plaat zozo , waarom heb je dat gedaan? En wat heeft het je in totaal allemaal gekost?quote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja your choice, zoals je ziet zijn de meningen verdeeld. Rival z'n leven is ook weinig waard, die van mij ook niet echt. Ik reed met misvormde banden met scheuren rond als het moest. Nu niet meer... vooral met veel regen zijn goede banden van levensbelang. Maar in de zomer en als je het zelf weet van de auto, kun je wel met wat minder doen
Anyway, ik heb eindelijk maar nieuw plaatdeel op m'n cabrio linksvoor gezet en gespoten. Ziet er prima uit, alleen hij heeft de onderkant ook gespoten, terwijl bij mijn E36 de dorpel gewoon van dat mat zwarte is. Iemand een idee of er misschien een spray ofzo is die een beetje die kleur zwart kan maken? Nu staat het raar.
[ afbeelding ]
Ik heb zo smerig veel geld en ik had geen zin om m'n auto te wassen dus dan vervang je gewoon maar wat plaatwerkquote:Op maandag 6 juli 2020 09:07 schreef LethalNinja het volgende:
Nieuwe plaat zozo , waarom heb je dat gedaan? En wat heeft het je in totaal allemaal gekost?
Ik heb wel eens navraag gedaan bij de BMW specialist over 't vervangen en overspuiten van de platen links en rechts (roest) zou ik toch zo'n 1500 euro kwijt zijn
Indrukwekkend hoe je met zo weinig geld dan toch tot dit soort oplossingen komt.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb zo smerig veel geld en ik had geen zin om m'n auto te wassen dus dan vervang je gewoon maar wat plaatwerk
Nee, vorige eigenaar is daar ooit gecrashed en heeft het volgens mij geschilderd ipv van gespoten dus na een winter of 2 brokkelde al het lak eraf en begon het plaatwerk helemaal te deuken enzo.
[ afbeelding ]
Het interesseerde me al die jaar te weinig, maar nu toch maar vervangen. Monteren was nog wel even een probleempje want het heeft daar intern wel een klap gehad dus alles past net niet. Uiteindelijk hebben we het goed gekregen alleen het knipperlicht moet wel met kit vast.
Plaatdeel was ¤50 (uiteraard niet origineel, maar zag er goed uit), spuiten en monteren was ¤250. Nu even een nieuwe foto maken op dezelfde plek... als het weer mee werkt.
Plaatdeel was gewoon nieuw en online te bestellen. Spuiten is volgens mij vrij standaard tarief voor een plaatdeel bij een kleine spuiter / beunhaas. Kan nog wel goedkoper als je iemand kent denk ik, of meerdere plaatdelen tegelijk doet.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:29 schreef LethalNinja het volgende:
Indrukwekkend hoe je met zo weinig geld dan toch tot dit soort oplossingen komt.
Wat kansloos van de vorige eigenaar, ik heb al 't één en ander gehoord/ gelezen maar kom op
Een knappe E30 cabrio is nog lastiger te vinden... en duurquote:Op maandag 6 juli 2020 10:45 schreef Pap89 het volgende:
Als ik ooit verhuisd ben en wat meer plek heb op onze toekomstige oprit, komt er ook wel een bmw cabrio. Een e30 of gewoon een 1/2 serie nog geen idee
Klopt, al snel richting 20k en zelfs duurder.quote:Op maandag 6 juli 2020 10:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Een knappe E30 cabrio is nog lastiger te vinden... en duur
Z1 staat nog op mijn lijstje, tijdloze autoquote:Op maandag 6 juli 2020 10:45 schreef Pap89 het volgende:
Als ik ooit verhuisd ben en wat meer plek heb op onze toekomstige oprit, komt er ook wel een bmw cabrio. Een e30 of gewoon een 1/2 serie nog geen idee
Dat is inderdaad een nette prijs en dan is het ook acceptabel als je wat dingen moet opknappen. Die homo cabrio's hoeven van mij ook niet dan pak ik de fiets wel ;-)..quote:Op maandag 6 juli 2020 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Plaatdeel was gewoon nieuw en online te bestellen. Spuiten is volgens mij vrij standaard tarief voor een plaatdeel bij een kleine spuiter / beunhaas. Kan nog wel goedkoper als je iemand kent denk ik, of meerdere plaatdelen tegelijk doet.
Ach ja, ik had die auto voor ¤2000 gekocht, vond het een vrij nette prijs eigenlijk want voor de rest werkte alles. Als je nu op gaspedaal kijkt vind je ze bijna niet meer, alleen nog een paar nette E36's voor ¤5000+. Moet de dorpels een beetje tectyleren maar voor de rest valt het qua roest wel mee. Op de angel eyes na is ie ook best origineel. Heb nu ook een windscherm gekocht, dat scheelt echt een hoop.
En blijf het een mooie cabrio vinden Zou niet dood gevonden willen worden in al die homo cabrio's die je tegenwoordig rond ziet rijden, lijken wel allemaal voor vrouwen gemaakt. Als ik zoiets reed zou ik het willen blinderen ipv open maken.
[ afbeelding ]
You know itquote:Op vrijdag 3 juli 2020 14:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Rival z'n leven is ook weinig waard, die van mij ook niet echt.
Ik heb zelf nooit een probleem ermee gehad. Ik weet dat er een prop in mijn band zat toen ik door Europa ging. (ben zelfs een dag op circuit Catalunya wezen rijden)quote:Op zaterdag 4 juli 2020 10:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik heb ook jaren gereden met gepropte banden, als ie er goed inzit is het toch geen probleem?
Deze moet je nooit meer wegdoen! En laat je dorpel spuiten of spuit em zelf. Maakt hem een stuk mooier. Niet van je voorscherm de onderkant zwart maken lullo.quote:Op maandag 6 juli 2020 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik heb zo smerig veel geld en ik had geen zin om m'n auto te wassen dus dan vervang je gewoon maar wat plaatwerk
Nee, vorige eigenaar is daar ooit gecrashed en heeft het volgens mij geschilderd ipv van gespoten dus na een winter of 2 brokkelde al het lak eraf en begon het plaatwerk helemaal te deuken enzo.
[ afbeelding ]
Het interesseerde me al die jaar te weinig, maar nu toch maar vervangen. Monteren was nog wel even een probleempje want het heeft daar intern wel een klap gehad dus alles past net niet. Uiteindelijk hebben we het goed gekregen alleen het knipperlicht moet wel met kit vast.
Plaatdeel was ¤50 (uiteraard niet origineel, maar zag er goed uit), spuiten en monteren was ¤250. Nu even een nieuwe foto maken op dezelfde plek... als het weer mee werkt.
Helaas was dat een leugen. Schijnt inderdaad dat onder dat zwarte van je dorpel gewoon lak zit, maar goed spuiten is sneller dan dat eraf krijgen. Nu je het zegt had ik eigenlijk wel rondom meteen kunnen spuiten... niet eens aan gedacht. Ach ja kan altijd nog, eerst de belangrijke dingen en technisch maar wat beter in orde maken en dan kijken of dat ding nog de moeite waard is om in te investeren. Hij lekt nog steeds olie op meerdere plekken.quote:Op maandag 6 juli 2020 15:04 schreef rival het volgende:
Bumpers meteen meespuiten omdat je toch smerig veel geld hebt.
Dat heet gewoon "markeren van het territorium". Doet m'n A112 Abarth ookquote:Op maandag 6 juli 2020 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Helaas was dat een leugen. Schijnt inderdaad dat onder dat zwarte van je dorpel gewoon lak zit, maar goed spuiten is sneller dan dat eraf krijgen. Nu je het zegt had ik eigenlijk wel rondom meteen kunnen spuiten... niet eens aan gedacht. Ach ja kan altijd nog, eerst de belangrijke dingen en technisch maar wat beter in orde maken en dan kijken of dat ding nog de moeite waard is om in te investeren. Hij lekt nog steeds olie op meerdere plekken.
Ja hoe vaak/veel je bij moet vullenquote:Op dinsdag 7 juli 2020 07:42 schreef NoComment het volgende:
[..]
Al is er natuurlijk wel een verschil tussen markeren en keihard lekken
Ik dacht altijd dat BMW motorblokken de olie een beetje verdeelden over het chassis om roest tegen te gaan!quote:Op maandag 6 juli 2020 17:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Helaas was dat een leugen. Schijnt inderdaad dat onder dat zwarte van je dorpel gewoon lak zit, maar goed spuiten is sneller dan dat eraf krijgen. Nu je het zegt had ik eigenlijk wel rondom meteen kunnen spuiten... niet eens aan gedacht. Ach ja kan altijd nog, eerst de belangrijke dingen en technisch maar wat beter in orde maken en dan kijken of dat ding nog de moeite waard is om in te investeren. Hij lekt nog steeds olie op meerdere plekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |