abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 08:35:48 #154
274204 crew  Mexicanobakker
pi_192626302
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik stel voor dat jullie in een ander topic de tijdlijn van corona in de VS gaan uitzoeken. Deze discussie is hier al 25 keer gevoerd. Laten we het over de huidige stand van zaken in de VS hebben.
Lijkt me een vrij relevant punt over de VS-WHO discussie die nu volledig actueel is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 15 april 2020 @ 08:37:58 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192626325
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt me een vrij relevant punt over de VS-WHO discussie die nu volledig actueel is.
Helaas is gebleken dat dit hier niet op een normale manier kan worden besproken. Het welles-nietes is zo extreem dat het het hele topic overneemt en users wegjaagt.
Spoilers!
pi_192626343
quote:

[..]

In het pol topic over america ja.

POL / [AMV] Amerikaanse politiek #751 POTUS' Meltdown

Die lappen kopie en paste en tijdlijnen over wanneer trump wat zei hebben niets meer met de huidige stand van zaken over corona te maken.

En wat dan frappant is dat mensen die hier het zo zwart wit maken daar niet te zien zijn. Net alsof ze alleen hier om te trollen zijn.
pi_192628548
quote:
Nieuwe telling New York city: nu meer dan 10.000 coronadoden
De Amerikaanse stad New York heeft meer dan 3700 doden toegevoegd aan het officiële dodental als gevolg van het coronavirus, waardoor het totaal nu meer dan 10.000 bedraagt. Het gaat om mensen die niet zijn getest, maar hoogstwaarschijnlijk wel zijn overleden aan het longvirus.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-bescherming-vaccin
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192630567
'Beyond Predatory': Trump Treasury Department Gives Banks Green Light to Seize $1,200 Stimulus Checks to Pay Off Debts

'Beyond Predatory': Trump Treasury Department Gives Banks Green Light to Seize $1,200 Stimulus Checks to Pay Off Debts
"The Treasury Department is pointing out opportunities for banks and debt collectors to steal Americans' relief checks out from under them."

"President Donald Trump's Treasury Department has given U.S. banks a green light to seize a portion or all of the one-time $1,200 coronavirus relief payments meant to help Americans cope with financial hardship and instead use the money to pay off individuals' outstanding debts—a move consumer advocates decried as cruel and unacceptable.

( )

Americans with direct deposit information on file with the Internal Revenue Service are expected to begin receiving the $1,200 payments in their bank accounts this week, provided that their banks do not opt to seize the money.

Those for whom the government does not have direct deposit information—a group that is disproportionately low-income—could be forced to wait up to five months to receive paper checks in the mail.

The direct payments were authorized under the CARES Act, a massive coronavirus stimulus package President Donald Trump signed into law last month.

As Dayen explained, Congress explicitly exempted the one-time stimulus payments from collection under the CARES Act "if the debt is owed to federal or state agencies, unless the debt involves a child support payment."

"But Congress did not extend this exemption to private debt collection," Dayen wrote. "The payments are defined as tax credits and not federal benefits, making them subject to 'garnishment,' in which a debt collector that wins a judgment in court can seize anything of value held by the debtor."

"Congress did give Treasury the authority under Section 2201(h) of the CARES Act to write rules exempting the payments from private debt collectors," Dayen noted, but the Treasury Department—headed by former Goldman Sachs executive Steve Mnuchin—has thus far refused to exercise that authority despite pressure from Democratic members of Congress and state attorneys general."

Een Attorney General in Massachusetts * heeft voor haar staat al maatregelen getroffen om dit tegen te gaan. Samen met 24 andere AG's is er tevens een brief verzonden naar Mnuchin.

"On Monday, Massachusetts Attorney General Maura Healey issued guidance stating that the $1,200 payments "are exempt from seizure or garnishment by creditors under Massachusetts law."

"These payments are supposed to help individuals and families put food on the table during this crisis, not enrich debt collectors," Healey said in a statement. "With this guidance... my office is putting the debt collection industry on notice that these payments are off limits."

Healey on Monday also signed onto a letter (pdf) led by New York Attorney General Letitia James urging Mnuchin to issue "a regulation or guidance designating CARES Act payments as 'benefit payments' exempt from garnishment." The letter was signed by 25 state attorneys general."

Your Coronavirus Check Is Coming. Your Bank Can Grab It.

Massachusetts CARES Act Guidance

Multistate letter to Treasury to Prevent Garnishment of CARES Act Emergency Monetary Relief

Ik heb even geen woorden denk ik. ;)
Wat een shitshow.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192631612
Hulde. Volgens mij heeft het gros van de Amerikanen individuele schulden. Die kunnen hun eenmalige uitkering dus gelijk weer inleveren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192632217
Duidelijk grafiekje.

arjenUSA twitterde op woensdag 15-04-2020 om 15:59:23 De consumentenuitgaven waren de laatste jaren de drijvende kracht achter de economische groei in Amerika. In maart registreerden de detailhandel en horeca echter de grootste daling in verkoop ooit gemeten. https://t.co/oHqG2yCyAR https://t.co/EaTYfFwMXh reageer retweet
  woensdag 15 april 2020 @ 22:00:09 #161
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192638883
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Helaas is gebleken dat dit hier niet op een normale manier kan worden besproken. Het welles-nietes is zo extreem dat het het hele topic overneemt en users wegjaagt.
Als je de laatste paar posts had gelezen dan kon je zien dat Jochem en ik het met elkaar eens waren.

quote:

[..]

Eens. Bizarre aanpak. Nu krijg je alleen 1 beeld in dit topic zonder dat de voorstanders, die de keuze van trump een terechte beslissing vinden, aan bod komen zoals de redenen waarom de VS tot deze keus is gekomen(gedrag van WHO in deze crisis). Erg jammer.
graag op anoniem
pi_192646677
Trump komt vannacht met versoepelingsmaatregelen las ik.. dat terwijl de aantallen doden en besmettingen echt door het plafond gaan. Denken jullie dat hotels en bijvoorbeeld attractieparken ook in mei/juni nog dicht zullen blijven landelijk of zal er regionaal bekeken worden wat er mogelijk is?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192646709
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Trump komt vannacht met versoepelingsmaatregelen las ik.. dat terwijl de aantallen doden en besmettingen echt door het plafond gaan. Denken jullie dat hotels en bijvoorbeeld attractieparken ook in mei/juni nog dicht zullen blijven landelijk of zal er regionaal bekeken worden wat er mogelijk is?
Ik denk dat de gouverneurs met die versoepelingsmaatregelen gaan komen. Dit gaat dus vuurwerk worden tussen Washington en de blauwe staten.
  donderdag 16 april 2020 @ 14:42:44 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192649097
Jobless claims afgelopen week op 5,25 miljoen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192649138
quote:
The fakenews.
pi_192649158
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Werkloosheid dus naar +/- 13% :o
  donderdag 16 april 2020 @ 14:49:57 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192649211
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Werkloosheid dus naar +/- 13% :o
15% volgens marketwatch.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 16 april 2020 @ 14:52:18 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192649242
quote:
Benieuwd of de VS op een gegeven moment per dag de Chinese totaalcijfers gaan halen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192649268
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
"Jobs Jobs Jobs!! "Zei een zeer stabiele geniale man ooit
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 16 april 2020 @ 14:56:38 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192649307
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:54 schreef xpompompomx het volgende:
Jobs Jobs Jobs!!
Steve Wozniak?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192649347
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

15% volgens marketwatch.
Serieus absurd - ten tijde van de Great Depression duurde het ruim twee jaar (okt 1929 tot eind 1931) voordat dit aantal bereikt werd, met uiteindelijk 24,9% in 1933.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 16-04-2020 15:13:24 ]
  donderdag 16 april 2020 @ 18:11:51 #172
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192652050
Alle buitenzwembaden in New York blijven de hele zomer dicht.
De stranden zullen snel volgen denkt men.

In New York kan het vrij heet zijn in de zomer volgens mij.
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 16 april 2020 @ 19:59:09 #173
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192654066
Liefdadigheid ipv. uitkering

https://www.restaurantstrong.org/apply-for-grant/index.html

Je kan doneren of een uitkering van $1000 aanvragen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192654960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Serieus absurd - ten tijde van de Great Depression duurde het ruim twee jaar (okt 1929 tot eind 1931) voordat dit aantal bereikt werd, met uiteindelijk 24,9% in 1933.
dat had dan ook een onderliggende economische reden.
Dat geldt nu niet. Zometeen gaat het weer verticaal omhoog met de groei en de banengroei.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192654980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:11 schreef Enchanter het volgende:
Alle buitenzwembaden in New York blijven de hele zomer dicht.
De stranden zullen snel volgen denkt men.

In New York kan het vrij heet zijn in de zomer volgens mij.
valt wel mee hoor. Het ligt noordelijker dan NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 16 april 2020 @ 20:48:22 #176
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192655104
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar wel warmer dan in Nederland over het algemeen. Al was de laatste zomer hier ook redelijk warm. :P
pi_192655375
quote:

[..]

New York ligt ongeveer op dezelfde breedtegraad als Rome, we zitten in Nederland echt een heel stuk noordelijker op de planeet dan je gevoelsmatig zou denken.
pi_192655391
quote:

[..]

Het is er wel degelijk een auto warmer dan hier. Vergelijk het voor de grap eens met Barcelona...
pi_192656032
New York ligt zuidelijker dan Rome en Barcelona. Vergelijk het eerder met de Azoren, Lissabon, Valencia en Napoli. Maar lekker boeiend. ;)

Weer wat Knotsgekke updates uit het land der Verenigde Stommigheid Gekkigheid:

- in Michigan heb je blijkbaar wapens nodig als je vreedzaam wil protesteren tegen de semi-lockdown;

- en in Maryland heeft de politie het blijkbaar erg druk met...burgers vertellen dat ze toch echt, alsjeblieft, een broek aan moeten trekken als ze naar buiten lopen om de post uit de mailbox te halen. Dit is echt wel de laatste waarschuwing!
Blijkbaar heeft ook de Tiger King meme op hun FB-pagina met de legendarische tekst: "Dress for the job you want; not for the yob you have". bar weinig uitgehaald.

Voor meer knotsgekke verhalen en updates uit het Land van zure Melk en bedorven Honing hou ik mezelf aanbevolen. c_/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192667446
Grote problemen voor ziekenhuizen, artsen en hun familie in de VS.
Door de corona maatregelen hebben de meeste ziekenhuizen tot de helft minder inkomsten.
Daardoor komen veel ziekenhuizen in gevaar om failliet te gaan en moeten ze personeel ontslaan.

Personeel dat net afgestudeerd is heeft tonnen studieschuld dat ze nu ineens niet terug kunnen betalen, waardoor ze in de problemen komen. Ook zijn er schrijnende gevallen bekend van dokters die zelf besmet raken, overlijden en daarmee hun familie met enorme schulden opzadelt.

https://www.ad.nl/buitenl(...)sen-korten~adcc16b0/

https://www.nbcnews.com/n(...)lso-saddled-n1182211
  vrijdag 17 april 2020 @ 15:32:04 #181
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192667487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

New York ligt ongeveer op dezelfde breedtegraad als Rome, we zitten in Nederland echt een heel stuk noordelijker op de planeet dan je gevoelsmatig zou denken.
Als de aarde de andere kant op zou draaien, bevroren we hier allemaal de moeder.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192669779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grote problemen voor ziekenhuizen, artsen en hun familie in de VS.
Door de corona maatregelen hebben de meeste ziekenhuizen tot de helft minder inkomsten.
Daardoor komen veel ziekenhuizen in gevaar om failliet te gaan en moeten ze personeel ontslaan.

Personeel dat net afgestudeerd is heeft tonnen studieschuld dat ze nu ineens niet terug kunnen betalen, waardoor ze in de problemen komen. Ook zijn er schrijnende gevallen bekend van dokters die zelf besmet raken, overlijden en daarmee hun familie met enorme schulden opzadelt.

https://www.ad.nl/buitenl(...)sen-korten~adcc16b0/

https://www.nbcnews.com/n(...)lso-saddled-n1182211
Ja, en dit:

America Can Afford a World-Class Health System. Why Don’t We Have One?

En dit:

Straggling in a Good Economy, and Now Struggling in a Crisis

Straggling in a Good Economy, and Now Struggling in a Crisis
The coronavirus pandemic has shown how close to the edge many Americans were living, with pay and benefits eroding even as corporate profits surged.

"Certainly, the outbreak and attempts to curb it have created new hardships. But perhaps more significantly, the crisis has revealed profound, longstanding vulnerabilities in the economic system.

“We built an economy with no shock absorbers,” said Joseph Stiglitz, a Nobel-winning economist. “We made a system that looked like it was maximizing profits but had higher risks and lower resiliency.”

( )

Well before the coronavirus established a foothold, the American economy had been playing out on a split screen.

On one were impressive achievements: the lowest jobless rate in half a century, a soaring stock market and the longest expansion on record.

On the other, a very different story of stinging economic weaknesses unfolded. Years of limp wage growth left workers struggling to afford essentials. Irregular work schedules caused weekly paychecks to surge and dip unpredictably. Job-based benefits were threadbare or nonexistent. In this economy, four of 10 adults don’t have the resources on hand to cover an unplanned $400 expense.

( )

When the outbreak began to shutter the economy, many of these companies laid off millions of workers, ending their health insurance.

“Employer-based health insurance is a wrecking ball,” the Princeton University economists Anne Case and Angus Deaton wrote this week in The New York Times. The couple, the authors of “Deaths of Despair and the Future of Capitalism,” argue that over time this system has “destroyed the labor market for less educated workers.”

Het hele (economische en sociale) systeem is fucked (up) daar.
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:02:18 #183
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192670042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:37 schreef Salina het volgende:

- in Michigan heb je blijkbaar wapens nodig als je vreedzaam wil protesteren tegen de semi-lockdown;
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 17:25:45 LIBERATE VIRGINIA, and save your great 2nd Amendment. It is under siege! reageer retweet
are we infinite or am I alone
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:06:18 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192670114
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:47 schreef Salina het volgende:

Het hele (economische en sociale) systeem is fucked (up) daar.
Ja het laat op veel vlakken veel van de slechte kanten van de mens zien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_192670146
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 17:25:45 LIBERATE VIRGINIA, and save your great 2nd Amendment. It is under siege! reageer retweet
Is hij nou de demonstranten tegen de maatregelen aan het supporten?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 april 2020 @ 18:18:33 #186
426493 crew  PippenScottie
pi_192670357
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:07 schreef trustychords het volgende:

[..]

Hij is vooral aan het livetweeten wat hij op Fox News ziet
My friends all drive horses
pi_192670466
En wat ziet hij op Fox News dan? Kunnen we meekijken?

Zit even te Googlen naar governors in de US:

Minnesota - > Democraat
Michigan -> Democraat
Virginia -> Democraat

Denk dat die bevrijd moeten worden. Of zoiets. :?

BREAKING NEWS: Donald Trump puts himself at the heart of the 'lockdown rebellion' tweeting 'LIBERATE' Michigan, Virginia and Minnesota in broadside at Democratic governors day after saying they 'call the shots'

Daily Mail kijkt live mee blijkbaar.

Krankzinnige zooi daar.
pi_192670525
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:07 schreef trustychords het volgende:

[..]

‘They listen to me – they like me’: Trump aligns himself with Operation Gridlock anti-shutdown protesters
pi_192673096
Blijkbaar begint het in het redelijk onbeduidende South Dakota toch een beetje uit de hand te lopen, nu de plaatselijke varkensverwerkingsfabriek een bron van besmettingen bleek. Meer dan 500 besmettingen nu al, alleen in die fabriek (die al een week gesloten is).

South Dakota governor criticises Americans for giving up liberties for ‘a little bit of security’ while avoiding a state stay-at-home order
"South Dakota Governor Kristi Noem has defended her decision to not issue stay-at-home orders, while saying Americans have given up "liberties for a little bit of security" during the coronavirus pandemic.

The Republican governor was in charge of one of the seven states - which include North Dakota, Nebraska, Arkansas, Wyoming, Utah, and Iowa - to avoid ordering residents to stay home statewide as the novel virus spreads through the US. The other governors are also Republican.

( )

"I took an oath when I was in Congress, obviously to uphold the constitution of the United States. I believe in our freedoms and liberties," Ms Noem said in an interview with Fox News.

"What I've seen across the country is so many people give up their liberties for just a little bit of security. And I don't have to do that."

South Dakota Gov. Noem, who opposed stay-home order, now faces coronavirus hot spot
"Over 500 employees at the Smithfield pork-processing plant have tested positive for the virus, and the factory, which employs 3,700 people, was shuttered until further notice over the weekend. Over 100 nonemployees in the area have gotten sick after having come into contact with the plant workers, the Argus Leader newspaper reported, citing data from the state Health Department.

The cluster is now the largest in the country, putting a bigger spotlight on Noem, who's advocated for residents to practice social distancing and avoid large gatherings but hasn't issued a statewide shelter-in-place order.

Sioux Falls Mayor Paul TenHaken, a Republican, asked the governor to issue at least a countywide shelter-in-place order for the area in and around Sioux Falls, but Noem has refused."

----------------------------------------

South Dakota staat qua inwoneraantal op de 47e plaats van alle staten en gebieden (van de 56, inclusief dus gebieden als Puerto Rico en Guam) met 885.000 inwoners bijna.
SD staat op de 6e plaats qua staten en gebieden met de minste aantal inwoners per vierkante kilometer en mile met 4 inwoners per km2.

Qua aantal besmettingen en besmettingen per 100.000 inwoners staan ze respectievelijk 41e (met 1.311 besmettingen) en 16e (148 per 100.000 inwoners).
Aantal doden blijft met 7 stuks nu nog erg achter.

Benieuwd hoe dit zich de komende weken gaat ontwikkelen.
Als ik er aan denk, zal ik het in de gaten blijven houden. ;)
pi_192673685
Louisiana gaat trouwens helemaal niet zo lekker:

25e qua inwoneraantal
29e qua densiteit
3e qua besmettingen per 100.000 inwoners
4e qua overlijdens per 100.000 inwoners

(Bronnen: zie alle in vorige post vermelde links).

Louisiana governor claims he had no idea Mardi Gras in New Orleans would trigger a coronavirus outbreak even though he was given a briefing on the epidemic WEEKS before the massive celebration was held

Louisiana Sen. Cassidy Addresses Racial Disparities In Coronavirus Deaths

"Louisiana has been hit hard by the coronavirus outbreak, with deaths in the state topping 500.

A majority of them are African American. According to Gov. John Bel Edwards, more than 70% of the people who have died are black, while African Americans only make up 32% of the state's population."
  vrijdag 17 april 2020 @ 21:03:30 #191
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192674449
Dit gaat nog eens escaleren ben ik bang.

Het gaat ondertussen lekker in de staten zonder al te strikte maatregelen:

jennafischer twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 21:01:32 The bump in coronavirus cases is most pronounced in states without stay at home orders. Oklahoma saw a 53% increase in cases over the past week - cases jumped 60% in Arkansas, 74% in Nebraska, and 82% in Iowa. South Dakota saw a whopping 205% spike. #StayHomeStaySafeSaveLives reageer retweet
pi_192675415
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 18:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Och och.

IngrahamAngle twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 20:43:30 How many of those who urged our govt to help liberate the Iraqis, Syrians, Kurds, Afghanis, etc., are as committed now to liberating Virginia, Minnesota, California, etc? reageer retweet
pi_192676515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zombies! :o

The Walking Red.

Shaun of the Red.

:@
pi_192676656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef wokkelfok het volgende:
Dit gaat nog eens escaleren ben ik bang.

Het gaat ondertussen lekker in de staten zonder al te strikte maatregelen:

jennafischer twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 21:01:32 The bump in coronavirus cases is most pronounced in states without stay at home orders. Oklahoma saw a 53% increase in cases over the past week - cases jumped 60% in Arkansas, 74% in Nebraska, and 82% in Iowa. South Dakota saw a whopping 205% spike. #StayHomeStaySafeSaveLives reageer retweet
Op welke manier escaleren? Richting burgeroorlog? Dat zei iemand op het politieke broertje van dit topic ook al. Maar hoe zie je dat voor je? Democraten versus Republikeinen? Staten tegen staten? Of meer richting massale rellen, protesten, opstanden?

Is de VS ooit zo enorm gepolariseerd geweest voordat Trump aan de macht kwam? Ik kan het me niet herinneren. Of ik heb er nooit zo op gelet.
Het lijkt nu echt van een enorm ander niveau.

Overigens hier een artikel over die 8 staten/gouverneurs zonder stay-at-home order:
Heartland hotspots: A sudden rise in coronavirus cases is hitting rural states without stay-at-home orders

South Dakota staat er netjes bij. Zie post van mij ergens hierboven. ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 april 2020 @ 00:01:12 #196
426493 crew  PippenScottie
pi_192676861
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:46 schreef Salina het volgende:

[..]

Op welke manier escaleren? Richting burgeroorlog? Dat zei iemand op het politieke broertje van dit topic ook al. Maar hoe zie je dat voor je? Democraten versus Republikeinen? Staten tegen staten? Of meer richting massale rellen, protesten, opstanden?

Is de VS ooit zo enorm gepolariseerd geweest voordat Trump aan de macht kwam? Ik kan het me niet herinneren. Of ik heb er nooit zo op gelet.
Het lijkt nu echt van een enorm ander niveau.

Overigens hier een artikel over die 8 staten/gouverneurs zonder stay-at-home order:
Heartland hotspots: A sudden rise in coronavirus cases is hitting rural states without stay-at-home orders

South Dakota staat er netjes bij. Zie post van mij ergens hierboven. ;)
De jaren ‘60 waren politiek en qua onrusten veel heftiger dan wat we nu in Amerika zien.

Dat gezegd hebbend, de VS is nu wel extreem gepolariseerd en extreem bewapend. Het is een kruitvat en het zou mis kunnen gaan inderdaad.
My friends all drive horses
pi_192677677
quote:

[..]

haha wat een gelul. het ligt ter hoogte van madrid en is in de zomer elke dag 35 graden
pi_192677798
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 23:40 schreef Salina het volgende:

Shaun of the Red.

:@
Nu heb ik vanavond die film gekeken. Wat een fantastische film zeg _O_ ^O^ _O_
pi_192679443
quote:
Plots meer dan 1250 nieuwe coronazieken in Californië

De gezondheidsautoriteiten in de Amerikaanse staat Californië zijn vrijdag onaangenaam verrast door een groot aantal nieuwe coronabesmettingen en 95 sterfgevallen. Het dodental is opgelopen tot boven de duizend.

Er kwamen in de staat aan de Amerikaanse westkust in 24 uur 1253 bewezen infecties bij. Het totaal is daardoor de 29.000 genaderd, terwijl vrijwel iedereen ervan uitging dat de epidemie voorzichtig op zijn retour was.

Ook in New Jersey, Massachusetts, Pennsylvania en Illinois is het gevreesde longvirus nog lang niet onder controle, evenals in de brandhaard nummer 1 New York. In totaal liep het aantal geregistreerde coronapatiënten in de VS met zo’n 21.500 op tot bijna 700.000. Het aantal geïnfecteerden dat overleed aan Covid-19 nadert de 37.000, onder wie inmiddels meer dan 17.000 New Yorkers.
https://www.telegraaf.nl/(...)zieken-in-californie
  zaterdag 18 april 2020 @ 07:40:17 #200
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192679671
quote:

[..]

Ik kan je vertellen uit eerste hand.

NYC is in de zomer verschrikkelijk heet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 18 april 2020 @ 15:55:54 #201
68638 Zwansen
pi_192685123
Cuomo. _O_

briantylercohen twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:28:46 This is why you do not fuck with an Italian from New York.
https://t.co/M0qlfBh4iM reageer retweet
  zaterdag 18 april 2020 @ 21:53:32 #202
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192690439
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef Zwansen het volgende:
Cuomo. _O_

briantylercohen twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:28:46 This is why you do not fuck with an Italian from New York.
https://t.co/M0qlfBh4iM reageer retweet
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.
  zaterdag 18 april 2020 @ 22:14:20 #203
68638 Zwansen
pi_192690803
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.
Hij zegt zelf ook dat er fouten zijn gemaakt, maar daar gaat het niet om. Ging erom hoe hij Trump even duidelijk maakt hoe het zit.
pi_192691160
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

New York vergelijken met Minnesota :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')