Lijkt me een vrij relevant punt over de VS-WHO discussie die nu volledig actueel is.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik stel voor dat jullie in een ander topic de tijdlijn van corona in de VS gaan uitzoeken. Deze discussie is hier al 25 keer gevoerd. Laten we het over de huidige stand van zaken in de VS hebben.
Helaas is gebleken dat dit hier niet op een normale manier kan worden besproken. Het welles-nietes is zo extreem dat het het hele topic overneemt en users wegjaagt.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij relevant punt over de VS-WHO discussie die nu volledig actueel is.
In het pol topic over america ja.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me een vrij relevant punt over de VS-WHO discussie die nu volledig actueel is.
quote:Nieuwe telling New York city: nu meer dan 10.000 coronadoden
De Amerikaanse stad New York heeft meer dan 3700 doden toegevoegd aan het officiële dodental als gevolg van het coronavirus, waardoor het totaal nu meer dan 10.000 bedraagt. Het gaat om mensen die niet zijn getest, maar hoogstwaarschijnlijk wel zijn overleden aan het longvirus.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-bescherming-vaccin
twitter:arjenUSA twitterde op woensdag 15-04-2020 om 15:59:23De consumentenuitgaven waren de laatste jaren de drijvende kracht achter de economische groei in Amerika. In maart registreerden de detailhandel en horeca echter de grootste daling in verkoop ooit gemeten. https://t.co/oHqG2yCyAR https://t.co/EaTYfFwMXh reageer retweet
Als je de laatste paar posts had gelezen dan kon je zien dat Jochem en ik het met elkaar eens waren.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helaas is gebleken dat dit hier niet op een normale manier kan worden besproken. Het welles-nietes is zo extreem dat het het hele topic overneemt en users wegjaagt.
Eens. Bizarre aanpak. Nu krijg je alleen 1 beeld in dit topic zonder dat de voorstanders, die de keuze van trump een terechte beslissing vinden, aan bod komen zoals de redenen waarom de VS tot deze keus is gekomen(gedrag van WHO in deze crisis). Erg jammer.quote:Op woensdag 15 april 2020 08:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk dat de gouverneurs met die versoepelingsmaatregelen gaan komen. Dit gaat dus vuurwerk worden tussen Washington en de blauwe staten.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Trump komt vannacht met versoepelingsmaatregelen las ik.. dat terwijl de aantallen doden en besmettingen echt door het plafond gaan. Denken jullie dat hotels en bijvoorbeeld attractieparken ook in mei/juni nog dicht zullen blijven landelijk of zal er regionaal bekeken worden wat er mogelijk is?
The fakenews.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Trump komt vannacht met versoepelingsmaatregelen las ik.. dat terwijl de aantallen doden en besmettingen echt door het plafond gaan. Denken jullie dat hotels en bijvoorbeeld attractieparken ook in mei/juni nog dicht zullen blijven landelijk of zal er regionaal bekeken worden wat er mogelijk is?
Werkloosheid dus naar +/- 13%quote:Op donderdag 16 april 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Jobless claims afgelopen week op 5,25 miljoen.
Benieuwd of de VS op een gegeven moment per dag de Chinese totaalcijfers gaan halen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
"Jobs Jobs Jobs!! "Zei een zeer stabiele geniale man ooitquote:Op donderdag 16 april 2020 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Jobless claims afgelopen week op 5,25 miljoen.
Serieus absurd - ten tijde van de Great Depression duurde het ruim twee jaar (okt 1929 tot eind 1931) voordat dit aantal bereikt werd, met uiteindelijk 24,9% in 1933.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
15% volgens marketwatch.
dat had dan ook een onderliggende economische reden.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus absurd - ten tijde van de Great Depression duurde het ruim twee jaar (okt 1929 tot eind 1931) voordat dit aantal bereikt werd, met uiteindelijk 24,9% in 1933.
valt wel mee hoor. Het ligt noordelijker dan NL.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:11 schreef Enchanter het volgende:
Alle buitenzwembaden in New York blijven de hele zomer dicht.
De stranden zullen snel volgen denkt men.
In New York kan het vrij heet zijn in de zomer volgens mij.
Maar wel warmer dan in Nederland over het algemeen. Al was de laatste zomer hier ook redelijk warm.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
valt wel mee hoor. Het ligt noordelijker dan NL.
New York ligt ongeveer op dezelfde breedtegraad als Rome, we zitten in Nederland echt een heel stuk noordelijker op de planeet dan je gevoelsmatig zou denken.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is er wel degelijk een auto warmer dan hier. Vergelijk het voor de grap eens met Barcelona...quote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als de aarde de andere kant op zou draaien, bevroren we hier allemaal de moeder.quote:Op donderdag 16 april 2020 21:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
New York ligt ongeveer op dezelfde breedtegraad als Rome, we zitten in Nederland echt een heel stuk noordelijker op de planeet dan je gevoelsmatig zou denken.
Ja, en dit:quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grote problemen voor ziekenhuizen, artsen en hun familie in de VS.
Door de corona maatregelen hebben de meeste ziekenhuizen tot de helft minder inkomsten.
Daardoor komen veel ziekenhuizen in gevaar om failliet te gaan en moeten ze personeel ontslaan.
Personeel dat net afgestudeerd is heeft tonnen studieschuld dat ze nu ineens niet terug kunnen betalen, waardoor ze in de problemen komen. Ook zijn er schrijnende gevallen bekend van dokters die zelf besmet raken, overlijden en daarmee hun familie met enorme schulden opzadelt.
https://www.ad.nl/buitenl(...)sen-korten~adcc16b0/
https://www.nbcnews.com/n(...)lso-saddled-n1182211
quote:Op donderdag 16 april 2020 21:37 schreef Salina het volgende:
- in Michigan heb je blijkbaar wapens nodig als je vreedzaam wil protesteren tegen de semi-lockdown;
twitter:
twitter:
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 17:25:45LIBERATE VIRGINIA, and save your great 2nd Amendment. It is under siege! reageer retweet
Ja het laat op veel vlakken veel van de slechte kanten van de mens zien.quote:Op vrijdag 17 april 2020 17:47 schreef Salina het volgende:
Het hele (economische en sociale) systeem is fucked (up) daar.
Is hij nou de demonstranten tegen de maatregelen aan het supporten?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]twitter:twitter:twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 17:25:45LIBERATE VIRGINIA, and save your great 2nd Amendment. It is under siege! reageer retweet
Hij is vooral aan het livetweeten wat hij op Fox News zietquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:07 schreef trustychords het volgende:
[..]
Is hij nou de demonstranten tegen de maatregelen aan het supporten?
‘They listen to me – they like me’: Trump aligns himself with Operation Gridlock anti-shutdown protestersquote:Op vrijdag 17 april 2020 18:07 schreef trustychords het volgende:
[..]
Is hij nou de demonstranten tegen de maatregelen aan het supporten?
twitter:jennafischer twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 21:01:32The bump in coronavirus cases is most pronounced in states without stay at home orders. Oklahoma saw a 53% increase in cases over the past week - cases jumped 60% in Arkansas, 74% in Nebraska, and 82% in Iowa. South Dakota saw a whopping 205% spike. #StayHomeStaySafeSaveLives reageer retweet
Och och.quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]twitter:twitter:twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 17:25:45LIBERATE VIRGINIA, and save your great 2nd Amendment. It is under siege! reageer retweet
twitter:IngrahamAngle twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 20:43:30How many of those who urged our govt to help liberate the Iraqis, Syrians, Kurds, Afghanis, etc., are as committed now to liberating Virginia, Minnesota, California, etc? reageer retweet
Op welke manier escaleren? Richting burgeroorlog? Dat zei iemand op het politieke broertje van dit topic ook al. Maar hoe zie je dat voor je? Democraten versus Republikeinen? Staten tegen staten? Of meer richting massale rellen, protesten, opstanden?quote:Op vrijdag 17 april 2020 21:35 schreef wokkelfok het volgende:
Dit gaat nog eens escaleren ben ik bang.
Het gaat ondertussen lekker in de staten zonder al te strikte maatregelen:twitter:jennafischer twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 21:01:32The bump in coronavirus cases is most pronounced in states without stay at home orders. Oklahoma saw a 53% increase in cases over the past week - cases jumped 60% in Arkansas, 74% in Nebraska, and 82% in Iowa. South Dakota saw a whopping 205% spike. #StayHomeStaySafeSaveLives reageer retweet
De jaren ‘60 waren politiek en qua onrusten veel heftiger dan wat we nu in Amerika zien.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Op welke manier escaleren? Richting burgeroorlog? Dat zei iemand op het politieke broertje van dit topic ook al. Maar hoe zie je dat voor je? Democraten versus Republikeinen? Staten tegen staten? Of meer richting massale rellen, protesten, opstanden?
Is de VS ooit zo enorm gepolariseerd geweest voordat Trump aan de macht kwam? Ik kan het me niet herinneren. Of ik heb er nooit zo op gelet.
Het lijkt nu echt van een enorm ander niveau.
Overigens hier een artikel over die 8 staten/gouverneurs zonder stay-at-home order:
Heartland hotspots: A sudden rise in coronavirus cases is hitting rural states without stay-at-home orders
South Dakota staat er netjes bij. Zie post van mij ergens hierboven.
haha wat een gelul. het ligt ter hoogte van madrid en is in de zomer elke dag 35 gradenquote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nu heb ik vanavond die film gekeken. Wat een fantastische film zegquote:
quote:Plots meer dan 1250 nieuwe coronazieken in Californië
De gezondheidsautoriteiten in de Amerikaanse staat Californië zijn vrijdag onaangenaam verrast door een groot aantal nieuwe coronabesmettingen en 95 sterfgevallen. Het dodental is opgelopen tot boven de duizend.
Er kwamen in de staat aan de Amerikaanse westkust in 24 uur 1253 bewezen infecties bij. Het totaal is daardoor de 29.000 genaderd, terwijl vrijwel iedereen ervan uitging dat de epidemie voorzichtig op zijn retour was.
Ook in New Jersey, Massachusetts, Pennsylvania en Illinois is het gevreesde longvirus nog lang niet onder controle, evenals in de brandhaard nummer 1 New York. In totaal liep het aantal geregistreerde coronapatiënten in de VS met zo’n 21.500 op tot bijna 700.000. Het aantal geïnfecteerden dat overleed aan Covid-19 nadert de 37.000, onder wie inmiddels meer dan 17.000 New Yorkers.
https://www.telegraaf.nl/(...)zieken-in-californie
Ik kan je vertellen uit eerste hand.quote:Op donderdag 16 april 2020 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
twitter:briantylercohen twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:28:46This is why you do not fuck with an Italian from New York.
https://t.co/M0qlfBh4iM reageer retweet
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:55 schreef Zwansen het volgende:
Cuomo.twitter:briantylercohen twitterde op vrijdag 17-04-2020 om 19:28:46This is why you do not fuck with an Italian from New York.
https://t.co/M0qlfBh4iM reageer retweet
Hij zegt zelf ook dat er fouten zijn gemaakt, maar daar gaat het niet om. Ging erom hoe hij Trump even duidelijk maakt hoe het zit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.
New York vergelijken met Minnesotaquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die Cuomo is ook wel een grote act inmiddels. Volgens mij wordt zijn staat geteisterd door Corona waar was hij om al eerder maatregelen te nemen. Kijk liever naar succes staten als Minnesota die stil en beheerst deze crisis weten te beteugelen en zelfs te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |