Welke groenten en kruiden heb je allemaal gebruikt?quote:Op woensdag 15 april 2020 17:51 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde eigen pulled jackfruit maken, maar ik had een lading groenten die op moest. Dus het werd een curry van alle restjes. Beetje saai, maarja.
[ afbeelding ]
Zo, dat ziet er heerlijk uit. Enige wat ik zou veranderen is een mail wrap nemen. (en wel koriander want daar hou ik van)quote:Op woensdag 15 april 2020 18:00 schreef Isabeau het volgende:
Geïnspireerd door Lonaa die een recept met me deelde deze week besloot ik een burrito te maken met wat ik in huis had: zoete aardappel, kidneybonen, mais, tomaat, ui, knoflook en spinazie.
Alle recepten die ik zag online doen er ook nog avocado, zure room en koriander in. Avocado en koriander heb ik niet en zure room is niet vegan. En als verstandige burger ga ik niet voor één avocado naar de supermarkt. Ik verving de koriander met spinazie, voor de vrolijke kleur, want qua smaak had je er niets aan.
Dit gebruikte ik ter inspiratie: https://hurrythefoodup.com/sweet-potato-burritos/
De zoete aardappel werd in de oven gepoft en daarna over de tortilla uitgesmeerd, dat zag er babyfood-achtig uit:
[ afbeelding ]
Daarna kwam het bonen, tomaat, mais, ui, knoflook en specerijen mengsel met grof gehakte spinazie:
[ afbeelding ]
En opgerold en doorgesneden ziet dat er dus zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bloemkool, courgette, aubergine, paprika en ui. En gewoon een beetje currypasta en wat extra knoflook. Gewoon de luie versie.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Welke groenten en kruiden heb je allemaal gebruikt?
Niks mis met luie versies hoorquote:Op woensdag 15 april 2020 18:07 schreef Myraela het volgende:
Bloemkool, courgette, aubergine, paprika en ui. En gewoon een beetje currypasta en wat extra knoflook. Gewoon de luie versie.
Hehehe.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bloemkool, courgette, aubergine, paprika en ui. En gewoon een beetje currypasta en wat extra knoflook. Gewoon de luie versie.
Weet je dat ik daar geen moment aan gedacht heb?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Dikke linzensoepFan van
Nog nooit met kokosmelk gemaakt, dank voor de tip!
maar kippenbouillon is niet vegan huh![]()
Ik bedacht ook pas later dat ik niet op de verpakkingen heb gekeken of er geen dierlijke producten zijn gebruikt. Ben het namelijk helemaal niet gewend om daar op te letten.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
Weet je dat ik daar geen moment aan gedacht heb?
Verdomme.
dudequote:Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Verdomme.
Hahahaha.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
Verdomme.
Ik heb gewoon groentenbouillon in de kast staan, en heb als een zombie het recept gevolgd.quote:Op woensdag 15 april 2020 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedacht ook pas later dat ik niet op de verpakkingen heb gekeken of er geen dierlijke producten zijn gebruikt. Ben het namelijk helemaal niet gewend om daar op te letten.
Alle andere recepten van linzensoep die ik heb gemaakt gebruiken wel groentebouillon. Het was een lange dag.quote:
Dan vind ik wel dat er een reden voor de edit bij moet komen te staan. Verdorie drie keer op en neer gescrolled en me verbaasd over de laser ogen van Isabeauquote:Op woensdag 15 april 2020 18:58 schreef Tegan het volgende:
Pas je tekst even aan naar "bouillon" en dan doen we allemaal alsof we het niet hebben gezien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 15 april 2020 18:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik heb gewoon groentenbouillon in de kast staan, en heb als een zombie het recept gevolgd.
[..]
Alle andere recepten van linzensoep die ik heb gemaakt gebruiken wel groentebouillon. Het was een lange dag.
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 15 april 2020 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Het recept (koriander niet erbij want koriander):
Rijkgevulde taco's met vegan pulled Jackfruit https://www.ah.nl/r/1192382
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Albert Heijn, het blik achter de komkommer. Ik begreep dat je dat het beste kunt gebruiken ipv versquote:Op woensdag 15 april 2020 19:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
Waar koop je jackfruit?
Nooit gedacht dat de AH zoiets zou hebbenquote:Op woensdag 15 april 2020 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Albert Heijn, het blik achter de komkommer. Ik begreep dat je dat het beste kunt gebruiken ipv vers
Ooh, ik wil al een tijdje dat blik bij de AH kopen omdat ik het niet ken, maar tsja, wat doe je er dan vervolgens mee. Nou, dit dusquote:Op woensdag 15 april 2020 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Het recept (koriander niet erbij want koriander):
Rijkgevulde taco's met vegan pulled Jackfruit https://www.ah.nl/r/1192382
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het wordt wel vaker in vegan gerechten gebruikt. Weet iemand hier wat daar de reden voor is?quote:
Ik begreep dat je er ook een soort draadjesvlees van kunt maken. Dat ga ik binnenkort ook eens makenquote:Op woensdag 15 april 2020 20:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooh, ik wil al een tijdje dat blik bij de AH kopen omdat ik het niet ken, maar tsja, wat doe je er dan vervolgens mee. Nou, dit dusGa ik de volgende keer als er tortilla's over zijn proberen
Ik had het ook nog nooit gegeten maar wel een blik ervan in huis. Dit is een doodsimpel recept, maar ook heel smaakvol. Heb alleen niet het idee dat jackfruit smaak heeft. Wilde Het even proeven voordat ik t ging bakken maar vergetenquote:Op woensdag 15 april 2020 20:08 schreef Isabeau het volgende:
Ah, de structuur dus. Ik heb het nog nooit gegeten, dus ben wel benieuwd.
Hij kon het niet zeggen, heel de saus vond hij niet lekker. Helaas...quote:Op woensdag 15 april 2020 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ziet er wel lekker uit. Wat vond hij er niet lekker aan, valt dat nog aan te passen?
Beetje zurig vaakquote:Op woensdag 15 april 2020 20:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had het ook nog nooit gegeten maar wel een blik ervan in huis. Dit is een doodsimpel recept, maar ook heel smaakvol. Heb alleen niet het idee dat jackfruit smaak heeft. Wilde Het even proeven voordat ik t ging bakken maar vergeten
En iets met hoisin? Ik maak vaak pulled chicken met hoisin sausquote:Op woensdag 15 april 2020 20:16 schreef Yinny het volgende:
Ik vind de meeste bbq sauzen niet lekker en daardoor de meeste pulled chicken, pork, jackfruit ook niet.
Maar het ziet er allemaal zo lekker uit!
Kunstzinnig opgediend.quote:Op woensdag 15 april 2020 20:02 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Een recept van Marley spoon.
Gepofte zoete aardappel met BBQ pulled jackfruit, gebakken ui, guacamole, koriander en limoen
Volgens mij is dat prima in te vriezen. Wel bevroren in een pan opwarmen.quote:Op woensdag 15 april 2020 19:53 schreef Yinny het volgende:
Japanse curry van
https://vegetus.nl/japanse-curry/
Ik had geen pastinaak, dit vervangen voor een stuk knolselderij (ik denk dat een daikon het beste is, maar die zijn niet te vinden in de normale supermarkt).
Beginnen met uien bakken
[ afbeelding ]
Dan de kruiden en bloem toevoegen
[ afbeelding ]
Plens water, heel goed roeren, ketchup, soja en een heleboel groente
[ afbeelding ]
En wel langer laten sudderen dan 20 minuten, want het was nog niet gaar.
Ondertussen rijst koken en dat dit als resultaat
[ afbeelding ]
Ik vond het lekker en voor herhaling vatbaar, mijn vriend vond het niet lekker. Dus nu heb ik nog 4 porties over, wat niet in te vriezen wegens de gekookte aardappelen 😂
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |