abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192614117
Nope, geen uitzonderingen. Dan is de uitdaging er af. Vegan is vegan.
Spoilers!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 14 april 2020 @ 15:35:18 #27
147316 crew  DJMO
#trut
pi_192614204
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Meer dat vegans ook vaak nog uitzonderingen maken.
Eten ze wel vis bijv. terwijl ze zichzelf dan eigenlijk pescetarier zouden moeten noemen.
Of ze eten wel ei en kaas omdat daar geen dieren voor dood zijn gemaakt.
Dus ik hoopte dat er voor kaas een uitzondering gemaakt zou worden want 't is een verdomd lekker gerecht voor iets met mar 3 ingrediënten.
Zondag is pastadag :+
CUL / Kook mee met CUL: overlegtopic
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_192614206
quote:

[..]

Eten ze wel vis bijv. terwijl ze zichzelf dan eigenlijk pescetarier zouden moeten noemen.
Dus ik hoopte dat er voor kaas een uitzondering gemaakt zou worden want 't is een verdomd lekker gerecht voor iets met mar 3 ingrediënten.
Past misschien beter bij het thema pasta? Voor zondag
pi_192614474
quote:

[..]

Een vegetariër eet wel kaas en ei, en veganist eet dat echt niet. Maar goed, jij denkt het beter te weten, want veganisten maken volgens jou vaak nog uitzonderingen. Ik ken ze niet, maar jij misschien wel. En een vegan die vis eet, weet je het zeker?
pi_192614592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Cacio e pepe zit geen ei in, da's de carbonara maar daar zit ook spek in dus dat is ook voor vegetariers niet te maken.

Hmm geen kaas, jammer hoor..

Maar goed, dan heb je ook nog Spaghetti aglio e olio :Y)
Spaghetti , knoflook en olie.. als dat niet vegan is.. 8)7

Spaghetti koken in minder kookwater dan je gewend bent en ook korter koken.
Knoflook in superdunne plakjes snijden (evt met een stanleymesje) en op laag in de olijfolie bakken, niet bruin laten worden, dat wordt bitter.
Pastawater in de pan doen om de pan af te koelen, spaghetti (nog niet gaar) ook in de pan.
En roeren maar.. af en toe beetje pasta water erbij in de pan om een saus te maken en om de spaghetti al dente te garen.

De eiwitten in de pasta en het water zorgen ervoor dat het water en de olie gaat emulgeren, net zoals een vinaigrette, dat maakt een romige saus.
pasta is gemaakt van tarwebloem, olijfolie en ei. Door die laatste toevoeging ook niet vegan. ;)
Ik wilde noedels gebruiken. Dus daarmee was ik ook af. -O- Nu maar rijst gebruiken.
pi_192614608
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:59 schreef Oceanonix het volgende:
pasta is gemaakt van tarwebloem, olijfolie en ei. Door die laatste toevoeging ook niet vegan. ;)
Gedroogde pasta is over het algemeen wel vegan.
pi_192614654
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gedroogde pasta is over het algemeen wel vegan.
op de mijne staat kan sporen van ei bevatten. Telt dat als vegan?
pi_192615008
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn vegans die geen noten eten, omdat dat eten/zielig is voor de dieren (die dat verzamelen) of zoiets. Ze eten daarom dus ook geen Nutella. Kan het ook niet helpen, maar ze bestáán :'(
Ongeveer het idee als met honing, is plantaardig, maar door dieren gemaakt met toevoeging van hun speeksel dus no-go.
Er zijn vegans in soorten en maten...
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:35:28 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192615162
Ik overweeg met pilav (met nootjes/amandel) gevulde aubergine, of met chili sin carne gevulde paprika.
Even kijken wat haalbaar is in de supermarkt.
pi_192615413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:04 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ik keur het goed, maar ik ben dan ook geen veganist. Het komt waarschijnlijk uit een fabriek die ook pasta met eieren maakt en op zo'n manier indekken tegen kruisbesmetting. Als op de ingrediënten lijst van de pasta geen ei als ingrediënt staat, vind ik veganistisch genoeg.
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:47:05 #36
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_192615418
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:59 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ik wilde noedels gebruiken. Dus daarmee was ik ook af. -O- Nu maar rijst gebruiken.
Da's pasta al uovo maar je hebt ook pasta zonder ei.
pi_192615620
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:57 schreef Clubsoda het volgende:
(nog afgezien van het feit dat Nutella intens smerig is :P )
Wait what?
pi_192617532
Ik heb een Mexicaanse zwarte bonensoep op de planning staan. Niet ontoevallig uit het boek dat je deze week kunt winnen.
Spoilers!
pi_192617590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:04 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ja, is in dezelfde fabriek gemaakt, maar is dus zonder ei gemaakt.
pi_192618231
Ik weet nog niet of ik morgen mee doe. Dan wordt het sowieso iets voor alleen mezelf, voor de rest van het gezin heb ik nog pastasaus (met vlees) klaarstaan van vandaag.
Hangt af of ik morgen boodschappen kan gaan doen, anders heb ik weinig vegan in huis. Rijst met een paprika vind ik toch net niet genoeg gerecht :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 14 april 2020 @ 20:57:06 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_192620445
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 09:02 schreef Lunatiek het volgende:
Wat verstaan we precies onder vegan? Geen honing, geen nootjes ook of minder strikt?
Nootjes zijn gewoon vegan.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 14 april 2020 @ 21:05:24 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_192620607
Kzou morgen toch een stir fry maken met udon noedels. Easy to veganize that
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_192632412
Oh shit, helemaal vergeten.... dus het is vandaag zo'n restjesdag geworden

Het wordt hier vanavond:

Bulgur (met hummus), met gebakken champignons en kikkererwten, tomaatjes, paprika, avocado, sla en tempeh of falafel.

Het ziet er wel altijd vrolijk uit, dus zal straks even een foto maken :)

En veganistisch = vrij van dierlijke producten. Met zo min mogelijk exploitatie van dieren.
Dat betekent niet per se dat de teelt volledig leedvrij is (dat is eigenlijk onmogelijk), maar kaas, eieren en honing horen niet in een veganistische maaltijd. Gewoon niet. Dan ben je vegetarisch aan het koken :) .
pi_192632440
Ik ben vergeten de zwarte bonen voor te weken. Ik heb gelukkig nog een blik.
Spoilers!
pi_192632757
Ik ga straks beginnen. Eerst een wandeling na weer een dagje videobellen.
pi_192632928
Ik heb ook een keuze gemaakt, heb alles in huis, heb het alleen nog nooit eerder gemaakt dus hopelijk wordt het wat (maar ik denk het wel). In ieder geval gaat er gefrituurd worden! Al was het alleen maar om het idee te ontkrachten dat vegan altijd "van dat konijnevoer" is.
  woensdag 15 april 2020 @ 17:31:17 #47
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192633432
Ik zal zo dalijk even foto's posten, nadat het eten op is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192633705
Ik wilde eigen pulled jackfruit maken, maar ik had een lading groenten die op moest. Dus het werd een curry van alle restjes. Beetje saai, maarja.

pi_192633815
Geïnspireerd door Lonaa die een recept met me deelde deze week besloot ik een burrito te maken met wat ik in huis had: zoete aardappel, kidneybonen, mais, tomaat, ui, knoflook en spinazie.

Alle recepten die ik zag online doen er ook nog avocado, zure room en koriander in. Avocado en koriander heb ik niet en zure room is niet vegan. En als verstandige burger ga ik niet voor één avocado naar de supermarkt. Ik verving de koriander met spinazie, voor de vrolijke kleur, want qua smaak had je er niets aan.

Dit gebruikte ik ter inspiratie: https://hurrythefoodup.com/sweet-potato-burritos/

De zoete aardappel werd in de oven gepoft en daarna over de tortilla uitgesmeerd, dat zag er babyfood-achtig uit:

Daarna kwam het bonen, tomaat, mais, ui, knoflook en specerijen mengsel met grof gehakte spinazie:

En opgerold en doorgesneden ziet dat er dus zo uit:

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192633827
Ziet er wel erg lekker uit, Isa. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')