Zondag is pastadagquote:Op dinsdag 14 april 2020 15:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Meer dat vegans ook vaak nog uitzonderingen maken.
Eten ze wel vis bijv. terwijl ze zichzelf dan eigenlijk pescetarier zouden moeten noemen.
Of ze eten wel ei en kaas omdat daar geen dieren voor dood zijn gemaakt.
Dus ik hoopte dat er voor kaas een uitzondering gemaakt zou worden want 't is een verdomd lekker gerecht voor iets met mar 3 ingrediënten.
Past misschien beter bij het thema pasta? Voor zondagquote:Op dinsdag 14 april 2020 15:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Eten ze wel vis bijv. terwijl ze zichzelf dan eigenlijk pescetarier zouden moeten noemen.
Dus ik hoopte dat er voor kaas een uitzondering gemaakt zou worden want 't is een verdomd lekker gerecht voor iets met mar 3 ingrediënten.
Een vegetariër eet wel kaas en ei, en veganist eet dat echt niet. Maar goed, jij denkt het beter te weten, want veganisten maken volgens jou vaak nog uitzonderingen. Ik ken ze niet, maar jij misschien wel. En een vegan die vis eet, weet je het zeker?quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
pasta is gemaakt van tarwebloem, olijfolie en ei. Door die laatste toevoeging ook niet vegan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:11 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Cacio e pepe zit geen ei in, da's de carbonara maar daar zit ook spek in dus dat is ook voor vegetariers niet te maken.
Hmm geen kaas, jammer hoor..
Maar goed, dan heb je ook nog Spaghetti aglio e olio
Spaghetti , knoflook en olie.. als dat niet vegan is..![]()
Spaghetti koken in minder kookwater dan je gewend bent en ook korter koken.
Knoflook in superdunne plakjes snijden (evt met een stanleymesje) en op laag in de olijfolie bakken, niet bruin laten worden, dat wordt bitter.
Pastawater in de pan doen om de pan af te koelen, spaghetti (nog niet gaar) ook in de pan.
En roeren maar.. af en toe beetje pasta water erbij in de pan om een saus te maken en om de spaghetti al dente te garen.
De eiwitten in de pasta en het water zorgen ervoor dat het water en de olie gaat emulgeren, net zoals een vinaigrette, dat maakt een romige saus.
Gedroogde pasta is over het algemeen wel vegan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:59 schreef Oceanonix het volgende:
pasta is gemaakt van tarwebloem, olijfolie en ei. Door die laatste toevoeging ook niet vegan.![]()
op de mijne staat kan sporen van ei bevatten. Telt dat als vegan?quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Gedroogde pasta is over het algemeen wel vegan.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:52 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er zijn vegans die geen noten eten, omdat dat eten/zielig is voor de dieren (die dat verzamelen) of zoiets. Ze eten daarom dus ook geen Nutella. Kan het ook niet helpen, maar ze bestáán![]()
Ongeveer het idee als met honing, is plantaardig, maar door dieren gemaakt met toevoeging van hun speeksel dus no-go.
Er zijn vegans in soorten en maten...
Ik keur het goed, maar ik ben dan ook geen veganist. Het komt waarschijnlijk uit een fabriek die ook pasta met eieren maakt en op zo'n manier indekken tegen kruisbesmetting. Als op de ingrediënten lijst van de pasta geen ei als ingrediënt staat, vind ik veganistisch genoeg.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:04 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
op de mijne staat kan sporen van ei bevatten. Telt dat als vegan?
Da's pasta al uovo maar je hebt ook pasta zonder ei.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:59 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
pasta is gemaakt van tarwebloem, olijfolie en ei. Door die laatste toevoeging ook niet vegan.![]()
Ik wilde noedels gebruiken. Dus daarmee was ik ook af.Nu maar rijst gebruiken.
Wait what?quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:57 schreef Clubsoda het volgende:
(nog afgezien van het feit dat Nutella intens smerig is)
Ja, is in dezelfde fabriek gemaakt, maar is dus zonder ei gemaakt.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:04 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
op de mijne staat kan sporen van ei bevatten. Telt dat als vegan?
Nootjes zijn gewoon vegan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:02 schreef Lunatiek het volgende:
Wat verstaan we precies onder vegan? Geen honing, geen nootjes ook of minder strikt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |