Die ziet er wel lekker uitquote:Op woensdag 8 april 2020 10:59 schreef Sarabi het volgende:
Ik twijfel of ik deze wil maken:
https://chickslovefood.com/recept/zoete-aardappeltaart/
Nog nooit met filodeeg gewerkt dus zal een uitdaging zijnquote:
Heb ik ook, zit nog te twijfelen tussen 2 gerechten, maar denk dat het taco's met pulled jackfruit gaat worden. Nooit gemaakt ook, dus ook nieuw.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nog nooit met filodeeg gewerkt dus zal een uitdaging zijn
Maar twijfel nog even door, aangezien ik nog voor een maand eten in de vriezer heb liggenmaar ja het is wel leuk om mee te doen
Oja pulled jackfruit hoor je ook vaak. Dat zou wel leuk zijn om te zien in dit topicquote:Op woensdag 8 april 2020 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb ik ook, zit nog te twijfelen tussen 2 gerechten, maar denk dat het taco's met pulled jackfruit gaat worden. Nooit gemaakt ook, dus ook nieuw.
Filodeeg is wat vreemd in het begin, maar werkt prima...blijven invetten dat wel
Ligt er misschien aan wat voor nootjes je bedoeltquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:02 schreef Lunatiek het volgende:
Wat verstaan we precies onder vegan? Geen honing, geen nootjes ook of minder strikt?
Lekker, maar zeker niet veganistischquote:Op dinsdag 14 april 2020 14:27 schreef SiGNe het volgende:
Ik ben zelf terug naar de basis van de pasta gerechten aan het gaan: Cacio e pepe..
Spaghetti, zwarte peper en pecorino kaas.
Simpel recept ook:
peperkorrels droog roosteren en grof malen
Spaghetti koken
Kaas raspen.
Gekookte spagetti bij de peper in een pan doen, beetje pasta water erbij , kaas erbij en flink roeren tot er een saus ontstaat.
Al kan er nog wle wat mis gaan zoals dat de pan te heet is en de kaas dus meteen stolt maar dat maakt het ook leuk om onder de knie te krijgen.
En met wat gebakken spek erbij is het Pasta alla Gricia
En als je er dan ook nog ei(dooier) doorheen roert heb je Pasta Carbonara
Laat je het ei weg maar voeg je tomatensaus toe heb je Pasta Amarticiana
Allemaal vrij simpele gerechten die toch nog een beetje techniek van de kok vragen om echt goed te worden.
Die eerste keer mislukt vaak maar 't is leuk om je te verbeteren en als 't lukt dan snap je zo'n gerecht ook opeens.
Er zijn vegans die geen noten eten, omdat dat eten/zielig is voor de dieren (die dat verzamelen) of zoiets. Ze eten daarom dus ook geen Nutella. Kan het ook niet helpen, maar ze bestáánquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:06 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan wat voor nootjes je bedoeltmaar pinda's, cashews, walnoten etc zijn toch hartstikke vegan?
Vanwege de kaas?quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Lekker, maar zeker niet veganistisch
Vanwege de kaas en de eieren. Als zit er plantaardig stremsel in, dan nog wordt kaas van melk gemaakt en dat is een dierlijk product en dat past dus niet in een veganistisch dieet. Waar die melk vandaan komt en hoe vaak de lammetjes geknuffeld zijn, maakt voor een veganist niet uit natuurlijk. Het is veganistisch hè, niet vegetarisch.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vanwege de kaas?
Je hebt ook schapen die biologisch gehouden worden en waarvan alleen de overtollige melk wordt gemolken waneer de schapen lammetjes hebben.
En je hebt ook vegan stremsel om de kaas mee te maken, meeste kazen worden als met gisten als stremsel gemaakt, plantaardig kan ook.
Dierlijk stremsel wordt niet veel meer gebruikt.
Misschien verwar je vegetarisch (geen vlees/vis) met veganistisch (niets dierlijks)quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vanwege de kaas?
Je hebt ook schapen die biologisch gehouden worden en waarvan alleen de overtollige melk wordt gemolken waneer de schapen lammetjes hebben.
En je hebt ook vegan stremsel om de kaas mee te maken, meeste kazen worden als met gisten als stremsel gemaakt, plantaardig kan ook.
Dierlijk stremsel wordt niet veel meer gebruikt.
Cacio e pepe zit geen ei in, da's de carbonara maar daar zit ook spek in dus dat is ook voor vegetariers niet te maken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vanwege de kaas en de eieren. Als zit er plantaardig stremsel in, dan nog wordt kaas van melk gemaakt en dat is een dierlijk product en dat past dus niet in een veganistisch dieet. Het is veganistisch hè, niet vegetarisch.
Meer dat vegans ook vaak nog uitzonderingen maken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 15:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Misschien verwar je vegetarisch (geen vlees/vis) met veganistisch (niets dierlijks)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |