abonnement Unibet Coolblue
pi_192633851
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:00 schreef Myraela het volgende:
Ziet er wel erg lekker uit, Isa. :9
Was ook absoluut lekker :Y Ook zonder avocado. Denk niet eens dat ik dat gemist heb. Was wel héél erg vullend zo met bonen en zoete aardappel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 april 2020 @ 18:02:39 #52
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192633854
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:51 schreef Myraela het volgende:
Ik wilde eigen pulled jackfruit maken, maar ik had een lading groenten die op moest. Dus het werd een curry van alle restjes. Beetje saai, maarja.

[ afbeelding ]
Welke groenten en kruiden heb je allemaal gebruikt?

quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:00 schreef Isabeau het volgende:
Geïnspireerd door Lonaa die een recept met me deelde deze week besloot ik een burrito te maken met wat ik in huis had: zoete aardappel, kidneybonen, mais, tomaat, ui, knoflook en spinazie.

Alle recepten die ik zag online doen er ook nog avocado, zure room en koriander in. Avocado en koriander heb ik niet en zure room is niet vegan. En als verstandige burger ga ik niet voor één avocado naar de supermarkt. Ik verving de koriander met spinazie, voor de vrolijke kleur, want qua smaak had je er niets aan.

Dit gebruikte ik ter inspiratie: https://hurrythefoodup.com/sweet-potato-burritos/

De zoete aardappel werd in de oven gepoft en daarna over de tortilla uitgesmeerd, dat zag er babyfood-achtig uit:
[ afbeelding ]

Daarna kwam het bonen, tomaat, mais, ui, knoflook en specerijen mengsel met grof gehakte spinazie:
[ afbeelding ]

En opgerold en doorgesneden ziet dat er dus zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, dat ziet er heerlijk uit. Enige wat ik zou veranderen is een mail wrap nemen. (en wel koriander want daar hou ik van)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192633920
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
Welke groenten en kruiden heb je allemaal gebruikt?
Bloemkool, courgette, aubergine, paprika en ui. En gewoon een beetje currypasta en wat extra knoflook. Gewoon de luie versie. :@
pi_192633944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:07 schreef Myraela het volgende:

Bloemkool, courgette, aubergine, paprika en ui. En gewoon een beetje currypasta en wat extra knoflook. Gewoon de luie versie. :@
Niks mis met luie versies hoor :7 Wie heeft er nou tijd om élke dag uitgebreid te koken.
Bloemkool vergeet ik altijd in een curry te doen en dat is juist zo geweldig lekker.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 april 2020 @ 18:10:43 #55
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192633983
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bloemkool, courgette, aubergine, paprika en ui. En gewoon een beetje currypasta en wat extra knoflook. Gewoon de luie versie. :@
Hehehe.
Ach, zolang het maar smaakt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 15 april 2020 @ 18:27:44 #56
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192634291
Vandaag heb ik een nieuw recept voor linzensoep gemaakt.

De ingrediënten



Als eerste gaan we de koriander, komijn en mosterdzaden een beetje aanbakken, om smaak vrij te maken voor de soep. Evenveel mosterd als komijn en koriander samen.



Als ze beginnen te poffen, is het klaar voor de volgende stap.



De fijngesneden ui erbij voor 5 minuten op laag vuur, of totdat het mooi zacht en doorzichtig wordt.
Daarna mag de knoflook erbij. Pas op dat je deze niet verbrandt.

En nu even wachten totdat imgur mij weer iets wil laten uploaden. :o
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 15 april 2020 @ 18:38:26 #57
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192634480
Na de knoflook komt er tomatenpuree bij. Goed door elkaar roeren en laat eventjes aanbakken.



Dan komt de belangrijkste stap. Je beseffen dat je een soep aan het maken bent en dus een andere pan moet gebruiken.



Doe hier de kokosmelk in, en een half litertje bouillon. Goed goed door elkaar en geniet van de mooie kleur.

Tomaten erbij, spinazie erbij. Vuur op hoog totdat het kookt.



Dan de linzen erbij. En kook ze lekker stuk voor 20 minuten.



Het restje gooi ik morgen maar over de rijst, zo dik is het geworden. :D
Wel is het uitermate smakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaneelstokje op 15-04-2020 19:03:29 ]
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192634514
Yumyumyum :9
pi_192634515
Ik deed ongepland mee met dit recept:https://minimalistbaker.com/gado-gado-with-spicy-peanut-sauce/ (kan namelijk prima zonder ei). Geen fotos gemaakt -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192634569
Dikke linzensoep _O_ Fan van O+ Nog nooit met kokosmelk gemaakt, dank voor de tip!
maar kippenbouillon is niet vegan huh ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 april 2020 @ 18:45:48 #61
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192634592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Dikke linzensoep _O_ Fan van O+ Nog nooit met kokosmelk gemaakt, dank voor de tip!
maar kippenbouillon is niet vegan huh ;)
Weet je dat ik daar geen moment aan gedacht heb? :')
Verdomme.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192634603
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

Weet je dat ik daar geen moment aan gedacht heb? :')
Verdomme.
Ik bedacht ook pas later dat ik niet op de verpakkingen heb gekeken of er geen dierlijke producten zijn gebruikt. Ben het namelijk helemaal niet gewend om daar op te letten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 april 2020 @ 18:47:11 #63
458679 Ruse
Super, man
pi_192634614
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Weet je dat ik daar geen moment aan gedacht heb? :')
Verdomme.
dude :')
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
  woensdag 15 april 2020 @ 18:49:08 #64
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192634647
Ohhh ik ben dit helemaal vergeten ;( Heb net wel een vegan smoothie op (spinazie, boerenkool, ananas, mango, banaan en water) ;)
pi_192634682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
Weet je dat ik daar geen moment aan gedacht heb? :')
Verdomme.
Hahahaha. :D Ziet er wel lekker uit. :9
  woensdag 15 april 2020 @ 18:51:58 #66
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_192634686
De Jumbo had geen bietjes, geen noten en ik wilde al zoveel mensen wurgen die liepen te dringen, dat ik het heb opgegeven :@
Volgende keer hoop ik weer mee te doen _O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 15 april 2020 @ 18:52:05 #67
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192634693
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik bedacht ook pas later dat ik niet op de verpakkingen heb gekeken of er geen dierlijke producten zijn gebruikt. Ben het namelijk helemaal niet gewend om daar op te letten.
Ik heb gewoon groentenbouillon in de kast staan, en heb als een zombie het recept gevolgd.

quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:47 schreef Ruse het volgende:

[..]

dude :')
Alle andere recepten van linzensoep die ik heb gemaakt gebruiken wel groentebouillon. Het was een lange dag.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192634803
Pas je tekst even aan naar "bouillon" en dan doen we allemaal alsof we het niet hebben gezien :P.
pi_192635069
Vandaag was ik compleet uit vorm en met mij de kinderen.

Geen boodschappen, restjes van gisteren opgegeten. Volgende challenge beter...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192635288
Ik heb een recept uit Foodies gemaakt. Het is een recept uit Nigel Slater Greenfeast met shiitakes, kokos en noedels. De shiitakes heb ik vervangen door kastanjechampignons die nog in de koelkast stonden.


kruidenpasta maken


ui bakken


kruidenpasta erbij


champignons erbij


groentenbouillon erbij


nadat ook de kokosmelk, noedels en spinazie erbij ging bleef het erg nat maar was het wel erg lekker *O*
pi_192635305
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:58 schreef Tegan het volgende:
Pas je tekst even aan naar "bouillon" en dan doen we allemaal alsof we het niet hebben gezien :P.
Dan vind ik wel dat er een reden voor de edit bij moet komen te staan. Verdorie drie keer op en neer gescrolled en me verbaasd over de laser ogen van Isabeau :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192635308
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 18:52 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb gewoon groentenbouillon in de kast staan, en heb als een zombie het recept gevolgd.
[..]

Alle andere recepten van linzensoep die ik heb gemaakt gebruiken wel groentebouillon. Het was een lange dag.
:D Ah joh, kan gebeuren. Ziet er goed uit!

@Isabeau: wat we hier als 'zure room' nog wel eens gebruiken - maar eigenlijk meer voor de frisheid en wat 'room', en niet zozeer zuur, is Alpro Go On!
(Niet Alpro Nature, dat is geloof ik meer Griekse Yoghurt, smaakt in elk geval heel anders.)
Ik gooi er dan nog wel vaak knoflook doorheen, of dille ofzo.

Ik heb net aan vriend gevraagd of ie de borden een beetje vrolijk wil opmaken, of in elk geval niet alles op één hoop wil gooien :D Foto's volgen straks.
pi_192635380
Oh voor trouwens over het algemeen vrij gemakkelijk veganrecepten (waar je niet altijd de halve toko aan exotische kruiden voor moet leegkopen): www.vegetus.nl!

En voor wat uitgebreidere gerechten, verwijs ik ook graag naar de heren van Happy Pear!

Ik vind hun cannelloni erg lekker:
https://thehappypear.ie/recipes/ultimate-vegan-cannelloni/

En hun niet helemaal traditionele tagine:

pi_192635405
Boah..ik zit te smullen. Vegan recept van AH met jackfruit. Dit is een blijvertje. Foto’s volgen straks
We have far more in common than that which devides us..
pi_192635669
Het recept (koriander niet erbij want koriander :r ):
Rijkgevulde taco's met vegan pulled Jackfruit https://www.ah.nl/r/1192382







We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')