abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192504303
Mensen zijn meer in paniek over een app dan over het virus zelf. :')
pi_192504307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:11 schreef kol7680 het volgende:
De oudere doelgroep die een risicogroep is hebben de minste smartphones van Nederland percentueel gezien. Die zouden dan verplicht zijn smartphone te gaan kopen. Never nooit dus.
Oudere mensen opsluiten tot het einde van corona.
pi_192504310
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Een armbandje met een chip is ook voldoende.
:D
pi_192504316
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Rutte zei geen jaren he?
Is wel het uiteindelijke doel voor bioscopen natuurlijk ;). Hoe willen die nog bezoekers in de huidige vorm krijgen op de lange termijn.
pi_192504317
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:12 schreef _I het volgende:

[..]

Volgens mij werkten de testen met een grote mate van onzekerheid en moest je een flinke "load" hebben om getest te worden (toen zeker). Men deed het voorkomen alsof het weinige testen een keuze was.

Het roche verhaal kwam naar boven omdat er op sommige plekken helemaal geen testen meer waren.

Maar kan er naast zitten. Dat er geen case definition was enzo. :P
Nou, volgens mij niet hoor. Tenzij je een bron hebt.
pi_192504327
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef Document1 het volgende:
"We gaan het allemaal krijgen en we moeten de zwakkeren beschermen" naar "je mag alleen nog in dit gebied komen met een negatieve melding"

Het gaat vooral om het doel en hoe discriminatie wordt vermeden.
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 april 2020 @ 22:15:26 #207
367000 roos94
pi_192504335
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Oudere mensen opsluiten tot het einde van corona.
Dan gaan ze op den duur zelf wel dood , ook zonder corona
pi_192504348
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nou, volgens mij niet hoor. Tenzij je een bron hebt.
Op de site van het RIVM

Waarom heeft het nu geen nut om nog méér te testen?
Op dit moment gelden dezelfde maatregelen voor mensen die COVID-19 hebben, als voor mensen die niet besmet zijn, maar wel soortgelijke klachten hebben. Dat houdt in: thuis blijven en uitzieken. Het is pas zinvol om te testen of je daadwerkelijk COVID-19 hebt, als je klachten toenemen en behandeling in het ziekenhuis noodzakelijk is. Ook als je zorgmedewerker bent, of als je in een instelling met kwetsbare mensen woont, kan het zinvol zijn om te testen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:16:51 #209
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192504356
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:14 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Is wel het uiteindelijke doel voor bioscopen natuurlijk ;). Hoe willen die nog bezoekers in de huidige vorm krijgen op de lange termijn.
?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:17:02 #210
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192504358
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:11 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klink leuk maar is niet houdbaar als je daarmee mensen uitsluit.
Dan blijft iedereen langer thuis.
are we infinite or am I alone
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:17:43 #211
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192504371
Ik ga geen app installeren
  Miss 200.000.000! dinsdag 7 april 2020 @ 22:18:07 #212
367000 roos94
pi_192504377
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:17 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga geen app installeren
Waarom niet? Wat maakt het uit?
pi_192504399
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:18 schreef roos94 het volgende:

[..]

Waarom niet? Wat maakt het uit?
Omdat jij na je tentamen op donderdag even een borrel wil drinken met je vriendinnen, maar helaas, gister ben je in de buurt geweest van iemand die positief test. Jij komt er niet in tot je een test hebt gedaan.

Je bent maandag as. aan de beurt.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:20:38 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192504418
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:59 schreef capricia het volgende:
Laten we eerst maar eens kijken wat die app allemaal op gaat slaan bij de overheid.
Heldere benadering, die aannemelijk klinkt,....
Wat/hoe die APP gaat werken, is nu niet relevant als daarmee een universeler (grond)recht wordt ondergraven.

Ik maak 'm analoog: de overheid kan wel (laten be)kijken hoe je iemand het beste ter dood wordt gebracht maar dat is volstrekt "onwettig" wanneer dat wettelijk niet is toegestaan, laat staan dat je vast apparaten gaat aanschaffen en diensten daarvoor gaat inrichten.

Dat men voortdurend zo bezig is, "we kijken vast" zodat het snel kan worden ingevoerd; klinkt plausibel maar is onwenselijk als werkwijze. Eerst zal je de rechtvaardiging moeten hebben voordat je die - als overheid - gaat uitwerken in een maatregel (of gedwongen "voorstel").
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192504429
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef _I het volgende:

[..]

Op de site van het RIVM

Op dit moment gelden dezelfde maatregelen voor mensen die COVID-19 hebben, als voor mensen die niet besmet zijn, maar wel soortgelijke klachten hebben. Dat houdt in: thuis blijven en uitzieken. Het is pas zinvol om te testen of je daadwerkelijk COVID-19 hebt, als je klachten toenemen en behandeling in het ziekenhuis noodzakelijk is. Ook als je zorgmedewerker bent, of als je in een instelling met kwetsbare mensen woont, kan het zinvol zijn om te testen.
Onder deze maatregelen had nog meer testen dan ze deden dus geen zin, want voor mensen met klachten of mensen met klachten die positief getest waren golden dezelfde maatregelen.

Je zult klaarblijkelijk bij minder strenge maatregelen meer moeten testen is hier de insinuatie zoals ik het lees en niet zoals jij aangaf het te lezen.
pi_192504430
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

?
Stoeltjes staan niet echt 1,5 meter van mekaar af ;)
pi_192504446
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Heldere benadering, die aannemelijk klinkt,....
Wat/hoe die APP gaat werken, is nu niet relevant als daarmee een universeler (grond)recht wordt ondergraven.

Ik maak 'm analoog: de overheid kan wel (laten be)kijken hoe je iemand het beste ter dood wordt gebracht maar dat is volstrekt "onwettig" wanneer dat wettelijk niet is toegestaan, laat staan dat je vast apparaten gaat aanschaffen en diensten daarvoor gaat inrichten.

Dat men voortdurend zo bezig is, "we kijken vast" zodat het snel kan worden ingevoerd; klinkt plausibel maar is onwenselijk als werkwijze. Eerst zal je de rechtvaardiging moeten hebben voordat je die - als overheid - gaat uitwerken in een maatregel (of gedwongen "voorstel").
Geen woord aan toe te voegen. Juist!
pi_192504462
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Onder deze maatregelen had nog meer testen dan ze deden dus geen zin, want voor mensen met klachten of mensen met klachten die positief getest waren golden dezelfde maatregelen.

Je zult klaarblijkelijk bij minder strenge maatregelen meer moeten testen is hier de insinuatie zoals ik het lees en niet zoals jij aangaf het te lezen.
Testen heeft altijd zin. Behalve als het je niet boeit dat mensen ziek worden die in 1 gezin wonen.

We gaan het niet eens worden. Voor mij wandelt men het patroon af, voor jou handelt men op de actualiteit. Andere perceptie.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:24:25 #219
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192504494
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:02 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Er zijn wel vaker doorvoeringen van wetten geweest waar wij als volk geen baat bij hadden. Dus het zou mij zeker niet verrassen.
De reden dat hier heel goed over nagedacht, onderbouwd en getoetst moet worden.
Zeker niet om nu als een waanzinnige een mooie slick APP te downloaden.
Had Google of een andere Mastodont dit gedaan - die dat heel wijselijk laten - dan was het land te klein geweest.
pi_192504536
Stel je werkt in de thuiszorg en je komt dagelijks bij zieke mensen.

Is het dan terecht dat zo iemand niet meer in een restaurant mag komen? Je wordt dan gestraft dat je werkt met mensen die bevattelijk zijn/in een omgeving werkt waar het veel voorkomt.

Ik zal er weinig last van hebben, toch trek ik mij de mensen in de zorg aan. Weet je nog, die mensen waar iedereen voor stond te klappen. Jammer hoor dat zij straks winkels niet meer in mogen met hun rode scherm.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:26:43 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192504541
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:07 schreef falling_away het volgende:
Ik ga die app ook niet installeren hoor, ik vertik het dat de regering weet waar ik ben geweest!! Wat denken ze wel gvd!!!

*Geschreven vanaf mijn Android telefoon met location tracking en Google Assistant aan en Facebook / Instagram geïnstalleerd.
Mooi ^O^ , zolang de overheid dat maar niet weet ;)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 april 2020 @ 22:27:20 #222
284411 crew  heywoodu
pi_192504558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:07 schreef falling_away het volgende:
Ik ga die app ook niet installeren hoor, ik vertik het dat de regering weet waar ik ben geweest!! Wat denken ze wel gvd!!!

*Geschreven vanaf mijn Android telefoon met location tracking en Google Assistant aan en Facebook / Instagram geïnstalleerd.
Waar je uiteraard zelf voor kiest, net als het al dan niet installeren van een app van de overheid.
pi_192504575
Las dit ergens en wel mee eens:

Doodeng dat Rutte zei dat we moesten wennen aan de anderhalve meter samenleving. Ik heb nu al het idee dat we massaal krankzinnig zijn geworden met dit vreemde gedrag. En we moeten er aan wennen? Liever 10 jaar korter leven en een leuk leven dan deze waanzin.

Rutte had ook kunnen zeggen dat we zo snel mogelijk van die waanzin afmoeten. Waarom doet hij dat niet? Waarom wil hij dat wij daar aan wennen?
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:28:33 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192504585
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Duitsland komt de app alleen beschikbaar op vrijwillige basis. Ik zie niet in waarom het hier verplicht zou moeten worden. Ik beschik niet over een smartphone en verplichten dat men een smartphone moet aanschaffen gaat ook nogal ver vind ik.
Die vrijwillige basis: is die vanuit de overheid aangestuurd, gewenst, gestimuleerd en betaald ?
Zo ja, dan lijkt mij dat al een NoGo.
pi_192504609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:28 schreef kol7680 het volgende:
Las dit ergens en wel mee eens:

Doodeng dat Rutte zei dat we moesten wennen aan de anderhalve meter samenleving. Ik heb nu al het idee dat we massaal krankzinnig zijn geworden met dit vreemde gedrag. En we moeten er aan wennen? Liever 10 jaar korter leven en een leuk leven dan deze waanzin.

Rutte had ook kunnen zeggen dat we zo snel mogelijk van die waanzin afmoeten. Waarom doet hij dat niet? Waarom wil hij dat wij daar aan wennen?
Ik vind het heerlijk eigenlijk. Ik loop al mijn hele leven met een boog om mensen heen, ben blij dat anderen dat nu ook doen.

Mensen komen echt te veel in elkaars bubble. Nergens voor nodig.
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:30:57 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192504625
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef Document1 het volgende:
Gelukkig wel.

Ik vraag mij af waarom anderen niet van hun stoel vallen bij dit soort rare voorstellen vanuit een overheid omdat het kan en iemand dat als onderzoek of controle wel leuk vindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 07-04-2020 22:37:33 ]
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:31:08 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192504631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk eigenlijk. Ik loop al mijn hele leven met een boog om mensen heen, ben blij dat anderen dat nu ook doen.

Altijd al gedacht dat deze 'crisis' in werkelijkheid een complot van autisten was.
The End Times are wild
pi_192504676
Ga toch morgen maar even voor de zekerheid bellen. Niet dat het veel zin heeft, omdat je toch niet wordt getest en voor andere zaken niet langs kan komen. Maar ik blijf maar last hebben van die kriebel en nu heb ik soms ook hele lichte steekjes als ik soms inadem of mijn hart gaat ineens even tekeer. Tuurlijk het kan best wat anders zijn, maar juist in deze tijd maak je wel sneller zorgen.
pi_192504687
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Altijd al gedacht dat deze 'crisis' in werkelijkheid een complot van autisten was.
:D
pi_192504692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Waar je uiteraard zelf voor kiest, net als het al dan niet installeren van een app van de overheid.
Ik neem aan dat de app van de overheid ook niet verplicht is als je maar thuis blijft.

Mensen strooien met hun info en locatiegevens op het internet, maar nu het tijdelijk nodig is om levens te redden worden ze ineens 'principieel'.. hou toch op man
Alpha kenny one
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:34:01 #231
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_192504694
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef _I het volgende:

[..]

Op de site van het RIVM

ik lees hier meer uit dat er gewoon niet genoeg testen zijn, of dat er moedwillig de statistieken laag worden gehouden om paniek te verkleinen zodat mensen niet gaan hamsteren.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:34:34 #232
22565 asco
Los in deze tent
pi_192504704
De twenties zijn vooralsnog niet saai te noemen.
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 22:35:15 #233
236264 crew  capricia
pi_192504721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor.
Ben ook blij dat ik van al dat gezoen af ben. Van vrienden enzo.
Nooit fijn gevonden.
En van die mensen die veel te dicht op je gaan staan. In je persoonlijke cirkel. Jak.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192504735
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:34 schreef asco het volgende:
De twenties zijn vooralsnog niet saai te noemen.
Mwah, ik verveel me best wel vaak nu.
pi_192504761
quote:
Zijn deze mensen hardleers? Hebben ze een plaat voor de kop? Waarom kijken ze niet naar Hong Kong? Naar Taiwan? Naar Japan?
50% van de zieken zijn asymptotisch. Dwz, ze tonen geen symptomen. Ze kunnen dus anderen besmetten terwijl ze niet eens weten dat ze ziek zijn.
pi_192504762
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:34 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

ik lees hier meer uit dat er gewoon niet genoeg testen zijn, of dat er moedwillig de statistieken laag worden gehouden om paniek te verkleinen zodat mensen niet gaan hamsteren.
Niet hamsteren, maar zonder de app mag je niet meer naar buiten.

Volgens mij maken ze prima gebruik van de angst voor hun eigen agenda.
pi_192504770
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor.
Nooit fijn gevonden.
En van die mensen die veel te dicht op je gaan staan. In je persoonlijke cirkel. Jak.
Echt hè!

Eindelijk van die ranzige natte zoenen van mijn tante af en nooit meer dat geforceerde handen schudden. Waar is dat voor nodig?
  dinsdag 7 april 2020 @ 22:37:52 #238
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_192504782
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:37 schreef _I het volgende:

[..]

precies mijn gedachte.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_192504808
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:26 schreef _I het volgende:
Stel je werkt in de thuiszorg en je komt dagelijks bij zieke mensen.

Is het dan terecht dat zo iemand niet meer in een restaurant mag komen? Je wordt dan gestraft dat je werkt met mensen die bevattelijk zijn/in een omgeving werkt waar het veel voorkomt.

Ik zal er weinig last van hebben, toch trek ik mij de mensen in de zorg aan. Weet je nog, die mensen waar iedereen voor stond te klappen. Jammer hoor dat zij straks winkels niet meer in mogen met hun rode scherm.
Laten we nou eerst maar eens die curve omlaag halen voordat we aan dit dystopische doemdenken beginnen. Het is gewoon paranoïde.

Hier in het Noorden is er amper wat aan de hand. De GGD heeft het hier allemaal onder controle Niet eens sprake van exponentiële groei, alles lekker lineair. Ik zeg: zorg er eerst maar eens voor dat Brabant verder omlaag gaat en doe dat vervolgens ook met Noord/Zuid-Holland en Limburg. Ga dan weer als GGD er bovenop zitten, want dat is prima mogelijk met de lichte maatregelen die we nu hebben, testen en contact-onderzoek zoals we in het Noorden of Zeeland zien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192504820
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:37 schreef _I het volgende:

[..]

Dus zonder smartphone mag je niet naar buiten?
pi_192504827
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor.
Nooit fijn gevonden.
Sowieso contact met andere mensen. :r

Daarom baal ik behoorlijk dat de AH slots meteen vol zijn. Moet ik alsnog naar de supermarkt. :(
pi_192504844
Als ik de verhalen mag geloven duurt het nog maanden voordat we ooit een keer dichtbij elkaar weer feest kunnen vieren. Ben ik blij dat ik deze carnaval nog uitbundig heb kunnen hossen en polonaise heb kunnen lopen.
pi_192504850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Laten we nou eerst maar eens die curve omlaag halen voordat we aan dit dystopische doemdenken beginnen.

Hier in het Noorden is er amper wat aan de hand. De GGD heeft het hier allemaal onder controle Niet eens sprake van exponentiële groei, alles lekker lineair. Ik zeg: zorg er eerst maar eens voor dat Brabant verder omlaag gaat en doe dat vervolgens ook met Noord/Zuid-Holland en Limburg. Ga dan weer als GGD er bovenop zitten, want dat is prima mogelijk met de lichte maatregelen die we nu hebben, testen en contact-onderzoek zoals we in het Noorden of Zeeland zien.
Idd. Uitbraak, actie.

We weten nu wat we moeten doen, we werken thuis en er is vast nog wel iets anders mogelijk.

Daarom lijkt mij die app nu ook nog veel te vroeg, want we weten nog niet eens of je immuun bent. En als 50% asymptomatisch zou zijn werkt het ook niet.

Dus laten we eerst aantonen dat het werkt en een einddatum bespreken. ^O^
pi_192504887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:39 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Dus zonder smartphone mag je niet naar buiten?
Zoals Feike het net zei moet 50-75% van de mensen meedoen, wil het werken. En hij sprak niet nadrukkelijk uit dat het vrijwillig was.

In Oostenrijk krijg je een ring om met een sensor als je geen telefoon hebt.

De app is een middel, wat is het doel?
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 22:42:10 #245
236264 crew  capricia
pi_192504898
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Daarom baal ik behoorlijk dat de AH slots meteen vol zijn. Moet ik alsnog naar de supermarkt. :(
Nee joh. Die slots zijn de hele dag dicht/vol. En ik heb gemerkt dat er dan opeens savonds na 2300 uur weer heel veel nieuwe open staan.
Af en toe even kijken en dan vind je wel een patroon in jouw AH buurt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192504900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:40 schreef Minimunt het volgende:
Als ik de verhalen mag geloven duurt het nog maanden voordat we ooit een keer dichtbij elkaar weer feest kunnen vieren. Ben ik blij dat ik deze carnaval nog uitbundig heb kunnen hossen en polonaise heb kunnen lopen.
Concerten en grote feesten? Dat gaat nog jaren duren eer dat weer kan.
pi_192504909
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:41 schreef _I het volgende:

[..]

Zoals Feike het net zei moet 50-75% van de mensen meedoen, wil het werken. En hij sprak niet nadrukkelijk uit dat het vrijwillig was.

In Oostenrijk krijg je een ring om met een sensor als je geen telefoon hebt.

De app is een middel, wat is het doel?
Het doel is om corona beter in kaart te krijgen? Geen idee.
pi_192504928
Als je een telefoon en een smartwatch hebt, welke wordt dan geregistreerd? Kan altijd je telefoon in de auto laten en je smartwatch gebruiken.
pi_192504930
Maar wat moeten we precies doen met die app?
Groot fan van User Wotte
pi_192504936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 22:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

's Avonds gaan, dan is het rustiger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')