Oudere mensen opsluiten tot het einde van corona.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:11 schreef kol7680 het volgende:
De oudere doelgroep die een risicogroep is hebben de minste smartphones van Nederland percentueel gezien. Die zouden dan verplicht zijn smartphone te gaan kopen. Never nooit dus.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Een armbandje met een chip is ook voldoende.
Is wel het uiteindelijke doel voor bioscopen natuurlijkquote:
Nou, volgens mij niet hoor. Tenzij je een bron hebt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:12 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij werkten de testen met een grote mate van onzekerheid en moest je een flinke "load" hebben om getest te worden (toen zeker). Men deed het voorkomen alsof het weinige testen een keuze was.
Het roche verhaal kwam naar boven omdat er op sommige plekken helemaal geen testen meer waren.
Maar kan er naast zitten. Dat er geen case definition was enzo.
"We gaan het allemaal krijgen en we moeten de zwakkeren beschermen" naar "je mag alleen nog in dit gebied komen met een negatieve melding"quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef Document1 het volgende:
Mensen zijn meer in paniek over een app dan over het virus zelf.
Dan gaan ze op den duur zelf wel dood , ook zonder coronaquote:Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Oudere mensen opsluiten tot het einde van corona.
Op de site van het RIVMquote:Op dinsdag 7 april 2020 22:14 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou, volgens mij niet hoor. Tenzij je een bron hebt.
?quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:14 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Is wel het uiteindelijke doel voor bioscopen natuurlijk. Hoe willen die nog bezoekers in de huidige vorm krijgen op de lange termijn.
Dan blijft iedereen langer thuis.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klink leuk maar is niet houdbaar als je daarmee mensen uitsluit.
Omdat jij na je tentamen op donderdag even een borrel wil drinken met je vriendinnen, maar helaas, gister ben je in de buurt geweest van iemand die positief test. Jij komt er niet in tot je een test hebt gedaan.quote:
Heldere benadering, die aannemelijk klinkt,....quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:59 schreef capricia het volgende:
Laten we eerst maar eens kijken wat die app allemaal op gaat slaan bij de overheid.
Onder deze maatregelen had nog meer testen dan ze deden dus geen zin, want voor mensen met klachten of mensen met klachten die positief getest waren golden dezelfde maatregelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef _I het volgende:
[..]
Op de site van het RIVM
Waarom heeft het nu geen nut om nog méér te testen?
Op dit moment gelden dezelfde maatregelen voor mensen die COVID-19 hebben, als voor mensen die niet besmet zijn, maar wel soortgelijke klachten hebben. Dat houdt in: thuis blijven en uitzieken. Het is pas zinvol om te testen of je daadwerkelijk COVID-19 hebt, als je klachten toenemen en behandeling in het ziekenhuis noodzakelijk is. Ook als je zorgmedewerker bent, of als je in een instelling met kwetsbare mensen woont, kan het zinvol zijn om te testen.
Geen woord aan toe te voegen. Juist!quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Heldere benadering, die aannemelijk klinkt,....
Wat/hoe die APP gaat werken, is nu niet relevant als daarmee een universeler (grond)recht wordt ondergraven.
Ik maak 'm analoog: de overheid kan wel (laten be)kijken hoe je iemand het beste ter dood wordt gebracht maar dat is volstrekt "onwettig" wanneer dat wettelijk niet is toegestaan, laat staan dat je vast apparaten gaat aanschaffen en diensten daarvoor gaat inrichten.
Dat men voortdurend zo bezig is, "we kijken vast" zodat het snel kan worden ingevoerd; klinkt plausibel maar is onwenselijk als werkwijze. Eerst zal je de rechtvaardiging moeten hebben voordat je die - als overheid - gaat uitwerken in een maatregel (of gedwongen "voorstel").
Testen heeft altijd zin. Behalve als het je niet boeit dat mensen ziek worden die in 1 gezin wonen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Onder deze maatregelen had nog meer testen dan ze deden dus geen zin, want voor mensen met klachten of mensen met klachten die positief getest waren golden dezelfde maatregelen.
Je zult klaarblijkelijk bij minder strenge maatregelen meer moeten testen is hier de insinuatie zoals ik het lees en niet zoals jij aangaf het te lezen.
De reden dat hier heel goed over nagedacht, onderbouwd en getoetst moet worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:02 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn wel vaker doorvoeringen van wetten geweest waar wij als volk geen baat bij hadden. Dus het zou mij zeker niet verrassen.
Mooiquote:Op dinsdag 7 april 2020 22:07 schreef falling_away het volgende:
Ik ga die app ook niet installeren hoor, ik vertik het dat de regering weet waar ik ben geweest!! Wat denken ze wel gvd!!!
*Geschreven vanaf mijn Android telefoon met location tracking en Google Assistant aan en Facebook / Instagram geïnstalleerd.
Waar je uiteraard zelf voor kiest, net als het al dan niet installeren van een app van de overheid.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:07 schreef falling_away het volgende:
Ik ga die app ook niet installeren hoor, ik vertik het dat de regering weet waar ik ben geweest!! Wat denken ze wel gvd!!!
*Geschreven vanaf mijn Android telefoon met location tracking en Google Assistant aan en Facebook / Instagram geïnstalleerd.
Die vrijwillige basis: is die vanuit de overheid aangestuurd, gewenst, gestimuleerd en betaald ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:09 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In Duitsland komt de app alleen beschikbaar op vrijwillige basis. Ik zie niet in waarom het hier verplicht zou moeten worden. Ik beschik niet over een smartphone en verplichten dat men een smartphone moet aanschaffen gaat ook nogal ver vind ik.
Ik vind het heerlijk eigenlijk. Ik loop al mijn hele leven met een boog om mensen heen, ben blij dat anderen dat nu ook doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:28 schreef kol7680 het volgende:
Las dit ergens en wel mee eens:
Doodeng dat Rutte zei dat we moesten wennen aan de anderhalve meter samenleving. Ik heb nu al het idee dat we massaal krankzinnig zijn geworden met dit vreemde gedrag. En we moeten er aan wennen? Liever 10 jaar korter leven en een leuk leven dan deze waanzin.
Rutte had ook kunnen zeggen dat we zo snel mogelijk van die waanzin afmoeten. Waarom doet hij dat niet? Waarom wil hij dat wij daar aan wennen?
Gelukkig wel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:13 schreef Document1 het volgende:
Mensen zijn meer in paniek over een app dan over het virus zelf.
Altijd al gedacht dat deze 'crisis' in werkelijkheid een complot van autisten was.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk eigenlijk. Ik loop al mijn hele leven met een boog om mensen heen, ben blij dat anderen dat nu ook doen.
Mensen komen echt te veel in elkaars bubble. Nergens voor nodig.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Altijd al gedacht dat deze 'crisis' in werkelijkheid een complot van autisten was.
Ik neem aan dat de app van de overheid ook niet verplicht is als je maar thuis blijft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar je uiteraard zelf voor kiest, net als het al dan niet installeren van een app van de overheid.
ik lees hier meer uit dat er gewoon niet genoeg testen zijn, of dat er moedwillig de statistieken laag worden gehouden om paniek te verkleinen zodat mensen niet gaan hamsteren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:16 schreef _I het volgende:
[..]
Op de site van het RIVM
Waarom heeft het nu geen nut om nog méér te testen?
Op dit moment gelden dezelfde maatregelen voor mensen die COVID-19 hebben, als voor mensen die niet besmet zijn, maar wel soortgelijke klachten hebben. Dat houdt in: thuis blijven en uitzieken. Het is pas zinvol om te testen of je daadwerkelijk COVID-19 hebt, als je klachten toenemen en behandeling in het ziekenhuis noodzakelijk is. Ook als je zorgmedewerker bent, of als je in een instelling met kwetsbare mensen woont, kan het zinvol zijn om te testen.
Heb ik ook hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:30 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk eigenlijk. Ik loop al mijn hele leven met een boog om mensen heen, ben blij dat anderen dat nu ook doen.
Mensen komen echt te veel in elkaars bubble. Nergens voor nodig.
Mwah, ik verveel me best wel vaak nu.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:34 schreef asco het volgende:
De twenties zijn vooralsnog niet saai te noemen.
Zijn deze mensen hardleers? Hebben ze een plaat voor de kop? Waarom kijken ze niet naar Hong Kong? Naar Taiwan? Naar Japan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:03 schreef houdafstand het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ays-who-after-review
Niet hamsteren, maar zonder de app mag je niet meer naar buiten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ik lees hier meer uit dat er gewoon niet genoeg testen zijn, of dat er moedwillig de statistieken laag worden gehouden om paniek te verkleinen zodat mensen niet gaan hamsteren.
Echt hè!quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor.
Ben ook blij dat ik van al dat gezoen af ben. Van vrienden enzo.
Nooit fijn gevonden.
En van die mensen die veel te dicht op je gaan staan. In je persoonlijke cirkel. Jak.
precies mijn gedachte.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:37 schreef _I het volgende:
[..]
Niet hamsteren, maar zonder de app mag je niet meer naar buiten.
Volgens mij maken ze prima gebruik van de angst voor hun eigen agenda.
Laten we nou eerst maar eens die curve omlaag halen voordat we aan dit dystopische doemdenken beginnen. Het is gewoon paranoïde.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:26 schreef _I het volgende:
Stel je werkt in de thuiszorg en je komt dagelijks bij zieke mensen.
Is het dan terecht dat zo iemand niet meer in een restaurant mag komen? Je wordt dan gestraft dat je werkt met mensen die bevattelijk zijn/in een omgeving werkt waar het veel voorkomt.
Ik zal er weinig last van hebben, toch trek ik mij de mensen in de zorg aan. Weet je nog, die mensen waar iedereen voor stond te klappen. Jammer hoor dat zij straks winkels niet meer in mogen met hun rode scherm.
Dus zonder smartphone mag je niet naar buiten?quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:37 schreef _I het volgende:
[..]
Niet hamsteren, maar zonder de app mag je niet meer naar buiten.
Volgens mij maken ze prima gebruik van de angst voor hun eigen agenda.
Sowieso contact met andere mensen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor.
Ben ook blij dat ik van al dat gezoen af ben. Van vrienden enzo.
Nooit fijn gevonden.
En van die mensen die veel te dicht op je gaan staan. In je persoonlijke cirkel. Jak.
Idd. Uitbraak, actie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Laten we nou eerst maar eens die curve omlaag halen voordat we aan dit dystopische doemdenken beginnen.
Hier in het Noorden is er amper wat aan de hand. De GGD heeft het hier allemaal onder controle Niet eens sprake van exponentiële groei, alles lekker lineair. Ik zeg: zorg er eerst maar eens voor dat Brabant verder omlaag gaat en doe dat vervolgens ook met Noord/Zuid-Holland en Limburg. Ga dan weer als GGD er bovenop zitten, want dat is prima mogelijk met de lichte maatregelen die we nu hebben, testen en contact-onderzoek zoals we in het Noorden of Zeeland zien.
Zoals Feike het net zei moet 50-75% van de mensen meedoen, wil het werken. En hij sprak niet nadrukkelijk uit dat het vrijwillig was.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dus zonder smartphone mag je niet naar buiten?
Nee joh. Die slots zijn de hele dag dicht/vol. En ik heb gemerkt dat er dan opeens savonds na 2300 uur weer heel veel nieuwe open staan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sowieso contact met andere mensen.
Daarom baal ik behoorlijk dat de AH slots meteen vol zijn. Moet ik alsnog naar de supermarkt.
Concerten en grote feesten? Dat gaat nog jaren duren eer dat weer kan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:40 schreef Minimunt het volgende:
Als ik de verhalen mag geloven duurt het nog maanden voordat we ooit een keer dichtbij elkaar weer feest kunnen vieren. Ben ik blij dat ik deze carnaval nog uitbundig heb kunnen hossen en polonaise heb kunnen lopen.
Het doel is om corona beter in kaart te krijgen? Geen idee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:41 schreef _I het volgende:
[..]
Zoals Feike het net zei moet 50-75% van de mensen meedoen, wil het werken. En hij sprak niet nadrukkelijk uit dat het vrijwillig was.
In Oostenrijk krijg je een ring om met een sensor als je geen telefoon hebt.
De app is een middel, wat is het doel?
's Avonds gaan, dan is het rustigerquote:Op dinsdag 7 april 2020 22:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sowieso contact met andere mensen.
Daarom baal ik behoorlijk dat de AH slots meteen vol zijn. Moet ik alsnog naar de supermarkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |