De kopjes suggereren dat het dus vooral in Sodom en Gomorra was, het Bourgondische Noord-Belgie, de stijging?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:22 schreef sigme het volgende:
Voor wie zin heeft om te rekenen op de 'extra' doden (dus de doden die niet geregistreerd zijn als corona-doden maar die wel meer zijn tov 'verwachte sterfte: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe
Om te zien over er een besmette app drager in je buurt is geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarvoor zouden we een app moeten krijgen dan?
Het kabinet wil inzetten op apps om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, zolang de privacy gewaarborgd is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:29 schreef derLudolf het volgende:
Waarvoor zouden we een app moeten krijgen dan?
Je weet dat er smartphones zijn van ongeveer 180 euro, met recente Androids?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:27 schreef golfer het volgende:
We krijgen dus allemaal een app van de overheid?
En alle mensen die nog geen smartfoon hebben (ja, die bestaan en vooral in de doelgroep die het meest kwetsbaar is voor Covid-19), die kunnen er allemaal eentje gaan aanschaffen van die 1.000 euro die we nog steeds van Rutte tegoed hebben?
Geen idee. Het ging mij om de gedachte dat het kabinet er blijkbaar van uit gaat dat iedereen zo'n ding heeft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:35 schreef Anthraxx het volgende:
Je weet dat er smartphones zijn van ongeveer 180 euro, met recente Androids?
Dan nog heeft een hele grote groep het wel. En dat geeft je ook een duw in de goede richting.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Geen idee. Het ging mij om de gedachte dat het kabinet er blijkbaar van uit gaat dat iedereen zo'n ding heeft.
Je helemaal volgen, maar wel privacy waarborgen. Lol.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Het kabinet wil inzetten op apps om de verspreiding van het coronavirus in te dammen, zolang de privacy gewaarborgd is.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ol-blijf-binnen.html
Het spannende is om iets te verzinnen wat met twee weken terugwerkende kracht functioneert... de maximale tijd van onzekerheid.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je helemaal volgen, maar wel privacy waarborgen. Lol.
Ze kunnen nu al iedereen peilen, als ze willen.
Of, ze maken gewoon gebruik van de mogelijkheden die er wél zijn in plaats van alleen maar te kijken naar wat er niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:36 schreef golfer het volgende:
Geen idee. Het ging mij om de gedachte dat het kabinet er blijkbaar van uit gaat dat iedereen zo'n ding heeft.
Waar bleek dat dan uit?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:36 schreef golfer het volgende:
[..]
De optie dat het mogelijk verplicht zou worden wijst wel ietwat in die richting.quote:
Ik ken niet speciaal veel mensen, en daarvan toch zeker vijf zonder zo'n ding.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:12 schreef Anthraxx het volgende:
Hoeveel mensen zouden eigenlijk geen smartphone hebben?
Eis je dat ook van je dure ziekenhuis pakketten?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:13 schreef fietsie het volgende:
Als het design goed is en de app OpenSource wordt zou ik er mogelijk voor te porren zijn.
Mits ook de garantie dat IBM, Centric, KPMG, Deloitte en noem de hele sloot van overheidscontractanten ook helemaal 0 betrokkenheid hebben. En er ook geen eurocent aan binnenschrapen.
Klein clubje Opensource ontwikkelaars, volledige openheid van code, ook die van de serverside, en transparantie over de beheerspartijen.
Dan gaat zoiets misschien veilig vliegen.
Al zal het dan ineens te weinig kosten en om die reden worden afgeblazen, omdat het teveel contrasteert met de rest van de overheids IT.
Wij hebben heel bewust een keuze voor een EPD gemaakt waarbij dat type partijen nul betrokkenheid hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Eis je dat ook pavan je dure ziekenhuis pakketten?
Vanaf wanneer is het een smartphone? Mijn moeder heeft zo'n kekke antieke Nokia 7150, daar kon je mee WAPpenquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:20 schreef Kreator het volgende:
Ik ken niemand zonder smartphone. Zelfs mijn halflamme stiefvader heeft een S10.
In antwoord op een vraag van de pers werd gezegd dat er op dit moment wordt gekeken naar de mogelijkheden. Ik vind het wel bijzonder dat er aan zulke bewoordingen conclusies worden verbonden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:13 schreef sigme het volgende:
[..]
De optie dat het mogelijk verplicht zou worden wijst wel ietwat in die richting.
Hoe tijdelijk is tijdelijkquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:37 schreef fietsie het volgende:
Ik moet wel even 1 dingetje kwijt.
Ik baal dat mijn kas nu een tijdelijke extra opslagplaats voor tuinspullen is.
Ik kan gewoon niet beginnen met zaaien, en zoals het er nu naar uitziet dit jaar er ook niets in laten groeien.
Mijn gevoel zegt tot ergens voorjaar 2021.quote:
Marktplaats?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt tot ergens voorjaar 2021.
T is toch geen schandpaal? Als jij corona blijkt te hebben krijgen mensen bij wie je de afgelopen tijd in de buurt bent geweest een berichtje. Dat kan dus ook bv een andere klant bij de kapper zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:46 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb ook een vriend zonder smartphone. En ik zou hem zelf mogelijk ook de deur uit doen als ze dit door gaan zetten. Ik hoef niet openlijk aan de schandpaal.
Het stadje hier wordt trouwens best hard getroffen; 16 doden al. Nu moet ik zeggen dat het me ook niet helemaal verbaast, als ik vandaag keek naar het niveau van stupiditeit vanmiddag. Ik ben omgekeerd bij de supermarkt, teveel achteloos volk. Mag boodschappen doen essentieel zijn, het was een grote besmettingshaard.
We hebben ook 2 hele grote verzorgingshuizen he. Daar vallen de meeste slachtoffers. Hoeveel lijkenwagens ik daar van de week al niet vanaf zag rijden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:46 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb ook een vriend zonder smartphone. En ik zou hem zelf mogelijk ook de deur uit doen als ze dit door gaan zetten. Ik hoef niet openlijk aan de schandpaal.
Het stadje hier wordt trouwens best hard getroffen; 16 doden al. Nu moet ik zeggen dat het me ook niet helemaal verbaast, als ik vandaag keek naar het niveau van stupiditeit vanmiddag. Ik ben omgekeerd bij de supermarkt, teveel achteloos volk. Mag boodschappen doen essentieel zijn, het was een grote besmettingshaard.
Sjah, 1 heeft het, en in de recreatie ruimte suggereert een enthousiaste medewerker om "Nooit vergeten" aan te heffen, en 4 anderen zijn ook voorzien van het virus...quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:02 schreef Tally het volgende:
[..]
We hebben ook 2 hele grote verzorgingshuizen he. Daar vallen de meeste slachtoffers. Hoeveel lijkenwagens ik daar van de week al niet vanaf zag rijden.
Nou, niet heel de woonplaats hoeft te weten dat ik ziek ben. Ik zal de mensen inlichten bij wie ik in de buurt ben geweest, maar ik hou er niet van het laatste nieuws van de buurt te worden. Dan krijg je straks van elke besmetting de schuld, terwijl dat heel niet het geval hoeft te zijn. Ik hecht nog wel een beetje waarde aan mij privacy op medisch gebied.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
T is toch geen schandpaal? Als jij corona blijkt te hebben krijgen mensen bij wie je de afgelopen tijd in de buurt bent geweest een berichtje. Dat kan dus ook bv een andere klant bij de kapper zijn.
Dat is waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:02 schreef Tally het volgende:
[..]
We hebben ook 2 hele grote verzorgingshuizen he. Daar vallen de meeste slachtoffers. Hoeveel lijkenwagens ik daar van de week al niet vanaf zag rijden.
Ik ga er vanuit dat de mensen uit jouw omgeving dan een melding krijgen dat ze mogelijk met iemand in aanraking zijn geweest. Niet specifiek met jou.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nou, niet heel de woonplaats hoeft te weten dat ik ziek ben. Ik zal de mensen inlichten bij wie ik in de buurt ben geweest, maar ik hou er niet van het laatste nieuws van de buurt te worden. Dan krijg je straks van elke besmetting de schuld, terwijl dat heel niet het geval hoeft te zijn. Ik hecht nog wel een beetje waarde aan mij privacy op medisch gebied.
Dat dus. Er komt heus geen berichtje “candaasje heeft corona” maar “in de afelopen 2 weken bent u in de buurt geweest van iemand die corona heeftquote:Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de mensen uit jouw omgeving dan een melding krijgen dat ze mogelijk met iemand in aanraking zijn geweest. Niet specifiek met jou.
Ja daar kwam ook de dosisregistratie analogie uit voort.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de mensen uit jouw omgeving dan een melding krijgen dat ze mogelijk met iemand in aanraking zijn geweest. Niet specifiek met jou.
Dat minzame lachje van die microbioloogquote:Op dinsdag 7 april 2020 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Whahaha, Thijs vd Brink vs Baudet bij Op1
Die man ontploft binnenkort.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat minzame lachje van die microbioloog
Iedereen heeft op het voorhoofd staan “ wat de fuck is dit”quote:
Smeergeld is de oplossing. Dat doe je toch als land?quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Iedereen heeft op het voorhoofd staan “ wat de fuck is dit”
Slaat corona ook op je hersenen? Manmanman...wat een idiootquote:Op dinsdag 7 april 2020 22:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Smeergeld is de oplossing. Dat doe je toch als land?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |