Groot deel gaat het toch krijgen of heeft het gehad. Het is niet meer zo exclusief. Bovendien als je het hebt gehad ben je immuun, een voordeel juist.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Iets dat onzichtbaar is, zichtbaar maken. Hoe gaan mensen reageren als ze weten dat je corona hebt. of gehad.
We gaan straks een serieuze geboortebeperking meemaken, goed voor de vergrijzingquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Niet meer daten![]()
Blijf ik straks voorgoed vrijgezel
Hier op Fok! zijn er genoeg mannen die wel willen daten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Niet meer daten![]()
Kun je dit even vertalen naar een begrijpbare tekst?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef _I het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan prima op het ijs.
Ow, ben je er door gezakt.
Als je hier tekent voor een vrijwillig abonnement die onopzegbaar is, help ik je naar de kant.
Daten met een rood scherm, en dan de ander ziek maken, 500 euro boete.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Niet meer daten![]()
Neen, maar als je mijn app download komt het goed!quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kun je dit even vertalen naar een begrijpbare tekst?
Ik vraag me af of het wenselijk is dat er alles uit de kast wordt getrokken. Het blijkt redelijk simpel om grondrechten aan de kant te schuiven, in een kwestie van weken. In dit geval is het om tienduizenden levens te redden, waar natuurlijk wel wat voor te zeggen is, maar het toont wel aan dat grondrechten in de praktijk niet heel lang stand hoeven te houden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja joh, en na de crisis moeten we de app gewoon weer verwijderen. Ik verwacht van de overheid dat ze alles uit de kast trekken om de crisis te bezweren. En dat doen ze nu.
Gat in de marktquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:52 schreef KingRadler het volgende:
Maak een dating App voor mensen die Corona al hebben gehad.
Het zal wel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:52 schreef _I het volgende:
[..]
Neen, maar als je mijn app download komt het goed!
Dat ging toch na 9/11 precies zo, alleen ging het toen niet om gezondheid maar veiligheid. En gaandeweg trad, met dank aan mensen als Snowden, het besef in dat het misschien toch niet zo oké was wat overheden en bedrijven stiekem aan gegevens over ons verzamelden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het wenselijk is dat er alles uit de kast wordt getrokken. Het blijkt redelijk simpel om grondrechten aan de kant te schuiven, in een kwestie van weken. In dit geval is het om tienduizenden levens te redden, waar natuurlijk wel wat voor te zeggen is, maar het toont wel aan dat grondrechten in de praktijk niet heel lang stand hoeven te houden.
Deze app ga ik echter niet installeren, daarvoor is mijn vertrouwen in de overheid toch echt te laag.
Dat denkt toch niemand serieus. Mag ik hopen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die echt denken dat je straks een push bericht krijgt met “persoon [naam en achternaam] is positief getest op covid19, op dinsdag 7 april - 16.32u ben je binnen een straal van 10m van deze persoon geweest.”
:’)
Gevonden.quote:
quote:The new platform would make anonymous use of low-energy Bluetooth technology in a way that respects the European Union's General Data Protection Regulation (GDPR), and would not require the intrusive tracking of location data.
It would log connections made between smartphones on a device, rather than a central server, for two weeks, using strong encryption. Only local health authorities, deemed 'trusted' persons, could download data so they can notify people at risk of infection and tell them to go into isolation.
Dat dacht ik eerst ook, maar een van de redenen dat ze het zo willen doen is dat het in Duitsland goed werkt. Daarvoor moeten er wel dingen veranderen, dat is waar. De GGD had bij het begin van de uitbraak de capaciteit niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef zoost het volgende:
Ik vind het allemaal niet logisch. Hoezo gaan ze weer contactonderzoek instellen. Dat was in het begin ook al kansloos. Met een app wordt dat echt niet minder kansloos. Staat ook haaks op de groeps immuniteit. Of doen we daar niet meer aan.
En ik ga je nu alvast vertellen dat de overheid en/of instellingen na de corona er alles aan gaat doen dat wij die app blijven gebruiken, ik zeg het je hier zwart op wit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja joh, en na de crisis moeten we de app gewoon weer verwijderen. Ik verwacht van de overheid dat ze alles uit de kast trekken om de crisis te bezweren. En dat doen ze nu.
Volgens mij ken jij de Nederlander niet. eens besmet, altijd besmet, sterker nog dit is net gezegd bij M. als je immuun bent kun je een ander wel besmetten maar er zelf niet ziek van raken. Maar los van dat. Nederlanders en mensen in het algemeen zijn hele rare wezens als het om dodelijke besmettelijke ziektes gaat. We kennen dit ook met het HIV of Aids probleem. Als iemand het heeft dan is deze persoon zo goed als verdoemd, verbannen en besmet. We lopen er met een grote boog omheen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Groot deel gaat het toch krijgen of heeft het gehad. Het is niet meer zo exclusief. Bovendien als je het hebt gehad ben je immuun, een voordeel juist.
Lees dit topic zou ik zeggen..quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:54 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dat denkt toch niemand serieus. Mag ik hopen.
Dus jouw telefoon moet bijhouden bij welke andere telefoons ie in de buurt is geweest en moet een bericht uitsturen als jij positief wordt getest (door een arts) en een bericht krijgen als iemand van jouw 'contacten' positief is getest. Deze links zullen toch op de een of andere manier gemaakt moeten worden en de berichten zullen toch op een of andere manier geactiveerd moeten worden. Met een app ontwikkeld in een paar weken heb ik daar niet echt vertrouwen in.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Daarvoor heb je twee telefoons nodig die even een handshake doen. Heb je helemaal geen eng centraal register voor nodig.
dat ze eerst de testen en beschermmiddelen op orde hebben, dan valt er miss te praten over een app.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef Momo het volgende:
Allemaal klagen over een app om Corona in kaart te brengen, maar wel allemaal Facebook, Twitter en Google Maps gebruiken
Joh, als we dit soort hulpmiddelen niet aangrijpen, want privacy, dan blijven we toch gewoon lekker in lockdown tot er een vaccin is?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ging toch na 9/11 precies zo, alleen ging het toen niet om gezondheid maar veiligheid. En gaandeweg trad, met dank aan mensen als Snowden, het besef in dat het misschien toch niet zo oké was wat overheden en bedrijven stiekem aan gegevens over ons verzamelden.
Het geheugen is helaas kort.
Ok Bluetooth uitlaten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:54 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Gevonden.
https://www.nytimes.com/r(...)rus-europe-tech.html
[..]
Dat is helemaal niet nodig en dat heeft volgens mij ook niemand hier gesteld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die echt denken dat je straks een push bericht krijgt met “persoon [naam en achternaam] is positief getest op covid19, op dinsdag 7 april - 16.32u ben je binnen een straal van 10m van deze persoon geweest.”
Of voor mensen die Corona willen krijjgen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:52 schreef KingRadler het volgende:
Maak een dating App voor mensen die Corona al hebben gehad.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Dus als die app niet de besmette met naam en toenaam gaat melden gaat dat ding dus piepen als er een besmette in je buurt is.
Soort ghostradar app maar dan met een Corona stipje.
Piep piep covid19 op 10 meter!
Piep piep piep covid19 op 5 meter!
Piep piep piep covid19 op 1 meter deze app belt uw huisarts voor een test!
Echt hequote:Op dinsdag 7 april 2020 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Drop hier FF je medisch dossier en graag ook je contactgeschiedenis inclusief die van social media van de afgelopen maand. Dan bekijken we die even hier geheel anoniem. Geen probleem mee, wat kan je gebeurenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Drama queen dan installeer je hem toch niet?
En als corona voorbij is Pleur je hem er weer af.
Wat kan je gebeuren, dat de overheid ziet hoe lang ik in de supermarkt heb gelopen?
Dat kan ik niet uit de info opmaken. Nu blijkt ook dat het aantal besmettingen per dag is verdubbeld van gisteren 5,171 naar nu 11,059.quote:
Centerparcs omtoveren tot Coronaparcsquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of voor mensen die Corona willen krijjgen.
2 weekjes uitzieken en je hebt daarna geen zorgen meer.
Contactonderzoek werkt heel goed inderdaad. Hier gooide het RIVM alleen de handdoek in de ring na drie dagen, want carnaval + slechte voorbereiding (weinig mankracht en weinig testen).quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:54 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar een van de redenen dat ze het zo willen doen is dat het in Duitsland goed werkt. Daarvoor moeten er wel dingen veranderen, dat is waar. De GGD had bij het begin van de uitbraak de capaciteit niet.
Er is natuurlijk geen enkele andere oplossingquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:48 schreef Toefjes het volgende:
Man man man..
De overheid moet meer doen !1!!!1!
"We lanceren een app, zodat je preventief in isolatie kan. Privacy wordt gewaarborgd"
En dan deze reacties![]()
We verdienen dit gewoon.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je er werkelijk geen beeld bij voor wat voor soort doeleinden die gegevens gebruikt en misbruikt kunnen worden? Als je eens een boek leest of een aflevering van Zembla kijkt, dan zou dat wel moeten lukken.
En ineens kunnen we zonder niet meer naar buiten. Vals dilemma. Eng hoe snel het idee omarmt wordt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Joh, als we dit soort hulpmiddelen niet aangrijpen, want privacy, dan blijven we toch gewoon lekker in lockdown tot er een vaccin is?
Wat een stel verwende kutkinderen zijn we toch ook zeg.
Precies. En er moeten clubs als BOF bij betrokken worden. Maar ik ben helemaal voor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat ze eerst de testen en beschermmiddelen op orde hebben, dan valt er miss te praten over een app.
Klopt er gaan nog steeds vliegtuigen tussen Amerika en Nederland heen en weer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:58 schreef Confetti het volgende:
Wel een app maar het Nederlandse grondgebied hermetisch afsluiten ho maar. Op schiphol landen nog steeds passagiersvluchten. Laatst nog honderden oostblokkers. Dit land is een lek mandje.
Hardop gelachenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze gaan echt geen NL-ALERT sturen met Jan Visser op Visserstraat 1, 1000AB in Lutjebroek heeft COVID-19!!!
Tijdens deze crisis? helemaal prima hoor. Daarna verwijder je de app gewoon.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:58 schreef _I het volgende:
[..]
En ineens kunnen we zonder niet meer naar buiten. Vals dilemma. Eng hoe snel het idee omarmt wordt.
Zo zal het niet gaan. Gezond verstand. Ha ha.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tijdens deze crisis? helemaal prima hoor. Daarna verwijder je de app gewoon.
Gelukkig bestaat de nederlandse bevolking niet uit paranoïde internettertjes, maar uit mensen met wat meer gezond verstand.
Dat is niet helemaal waar. Sterker nog, in sommige provincies doen de GGD's momenteel nog steeds contactonderzoek.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Contactonderzoek werkt heel goed inderdaad. Hier gooide het RIVM alleen de handdoek in de ring na drie dagen, want carnaval + slechte voorbereiding (weinig mankracht en weinig testen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |