Opnieuw niet mee eens, maar goed daar waren we al achterquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja als je er zelf schijt aan begint te krijgen dan denk ik dat je wel gelooft dat anderen dat ook hebben. De media geeft ook helemaal geen signaal af door iets te bespreken. Dat jij dat zo interpreteert is iets heel anders.
Dit dus. Slecht gedrag valt altijd meer op dan goed gedrag. 10% houdt zich er niet aan, de rest wel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
Een groot deel van de bevolking luistert gewoon. Als dat niet het geval was was er niet zo'n grote daling te zien.
Als het verboden zou zijn om naar een bouwmarkt te gaan hadden ze die dicht moeten gooien.
Ik heb medelijden met de mensen die niet door hebben dat je naar de grafiekjes moet kijken i.p.v. de dagkoers.quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:53 schreef Zeroku het volgende:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Nieuwe pagina met grafiekjes. RIVM.
Dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg dat het vergelijken met andere landen nergens op slaat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom is wijzen op het feit dat we bij lange na niet alle doden tellen (wat het RIVM ook zelf toegeeft) paniekzaaierij?
Ik snap dat niet.
Maar, wat stel jij voor dat er aan tafel wordt besproken dan bij Op1 of Jinek, of wat er in de kranten geschreven moet worden? Iedere dag maar praten over hoe erg het is?quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opnieuw niet mee eens, maar goed daar waren we al achter
Vooral dat boodschappen doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een groot deel heeft schijt aan de regels. Vergeet niet dat het advies is alleen voor noodzakelijke dingen naar buiten. Boodschappen, werk en even een frisse lucht halen in je buurt. Geloof je nou daadwerkelijk dat al die mensen voor een van die drie dingen buiten is nu? Nee, mensen gaan op bezoek, rijden 20 km naar een natuurpark, gaan naar de bouwmarkt en ga zo maar door.
Het advies is veel strenger dan men doet voorkomen hier.
Hier gaat iets gruwelijk mis.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:26 schreef Markesh het volgende:
Nog een keer.
Geparkeerde auto's van de marktgangers.
Links mag je dus helemaal niet parkeren.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:26 schreef Markesh het volgende:
Nog een keer.
[ afbeelding ]
Bel de woutenquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:26 schreef Markesh het volgende:
Nog een keer.
[ afbeelding ]
Hier in mijn plaatselijke supermarkt merk ik daar echt helemaal niks van.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:26 schreef spapaars het volgende:
[..]
Vooral dat boodschappen doen.
Mensen houden voor de kassa 1½ meter afstand, maar in de winkel loopt het gewoon door elkaar heen.
Het kan ook niet altijd even goed. Ik merk dat iedereen z'n best doet, maar in een gangpad kun je gewoon amper 1,5e meter afstand houden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:26 schreef spapaars het volgende:
[..]
Mensen houden voor de kassa 1½ meter afstand, maar in de winkel loopt het gewoon door elkaar heen.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou, je hebt goede zoomers en slechte zoomers. Vorig jaar was bv een prima zoomer
Je wilt zeggen dat het niet druk is?quote:
Volgens mij doet het je gewoon pijn om iets positiefs te melden of niet?quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als ze daar doodgaan zijn het natuurlijk ook geen 'doden in Nederland' meer. Wat een inzicht heeft het RIVM toch.
Ben niet vaak in de supermarkt geweest afgelopen weken, maar de laatste paar keer dat ik even moest ging het eigenlijk prima.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:26 schreef spapaars het volgende:
[..]
Dat is het punt ook. Komen er van drie kanten tegelijk mensen om de hoek. Dan sta je alledrie stil tot er 1 in beweging komt en zo snel mogelijk achteruit gaat. Ach, we doen allemaal ons best om het zo goed mogelijk te doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kan ook niet altijd even goed. Ik merk dat iedereen z'n best doet, maar in een gangpad kun je gewoon amper 1,5e meter afstand houden.
Ja het is ook niet dat je dan instant besmet bent.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het punt ook. Komen er van drie kanten tegelijk mensen om de hoek. Dan sta je alledrie stil tot er 1 in beweging komt en zo snel mogelijk achteruit gaat. Ach, we doen allemaal ons best om het zo goed mogelijk te doen.
Dag privacy.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:30 schreef FoolWithMokey het volgende:
Jongens, hoeveel werk is het om een stukje software te maken die globaal mensen aan elkaar koppelt om quarantaine gemeenschapjes te bevorderen? Een beetje hetzelfde idee als hoe Philip Morris plcs had ingezet om verschillende types sigaretten samen te brengen om groepjes en zo voorkomen dat een sigaret van merk a in pakje van merk b eindigd. Ik denk dat we zo bubbels kunnen vormen die elkaar niet kunnen besmetten. En deze bubbels steeds kleiner maken totdat ieder mens een eigen bubbel heeft. Dit is volgens mij best wel een efficiënte manier om in kaart te brengen we ziek is.
Hey Mark, toch nog even tijd om te FOK!ken tussendoor?quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:21 schreef mark6791 het volgende:
Als we net een weekje (of twee) eerder waren begonnen, dan hadden we het echt prima gedaan. Nu hebben we een beetje pech gehad (carnaval) en zijn we daarna ook iets te laat begonnen, maar voor het overige pakken we het wel goed aan, denk ik.
Eenrichtingsverkeer van maken, vergeet je iets, opnieuw achteraan sluitenquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kan ook niet altijd even goed. Ik merk dat iedereen z'n best doet, maar in een gangpad kun je gewoon amper 1,5e meter afstand houden.
Dit zou voor mij de hel wordenquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:31 schreef spapaars het volgende:
[..]
Eenrichtingsverkeer van maken, vergeet je iets, opnieuw achteraan sluiten
Ik wilde vorige week een test maar kreeg hem niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:04 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik werk in het ziekenhuis, en heb absoluut nog nooit een test niet afgenomen waar ik dacht dat deze nodig zou zijn. Ik heb me vooralsnog nooit laten beinvloeden door het gebrek aan testcapaciteit. Mogelijk is de instroom van nieuwe patiënten nu lager waardoor er minder getest wordt? Of blijven meer mensen thuis met klachten met de gedachte 'ik blijf wel in quarantaine, ik heb geen test nodig'?
Eigenlijk zou je hier wel de conclusie uit kunnen trekken dat supermarkten te veel mensen tegelijk binnenlaten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is het punt ook. Komen er van drie kanten tegelijk mensen om de hoek. Dan sta je alledrie stil tot er 1 in beweging komt en zo snel mogelijk achteruit gaat. Ach, we doen allemaal ons best om het zo goed mogelijk te doen.
Wij hebben geen idee hoeveel mensen besmet zijn geraakt. Zolang dat niet bekend is kan je niks uitrekenen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:32 schreef DustPuppy het volgende:
Dus als we eenmaal het niveau hebben bereikt dat het aantal actieve covid-19 patienten op onze ICs gelijk blijft, hoe lang moeten we daar dan nog mee doorgaan voordat we die 60-70% besmettingsgraad bereikt hebben?
Dat werkt, als je een compleet boodschappenbriefje maaktquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:33 schreef spapaars het volgende:
[..]
Boodschappenlijstje maken.
Normaal loop ik in de winkel ook 3 keer rond.
Precies. En hoger dat percentage hoe beter. Als straks blijkt dat 40% het al gehad heeft hoeven we niet zo lang meer te wachten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij hebben geen idee hoeveel mensen besmet zijn geraakt. Zolang dat niet bekend is kan je niks uitrekenen.
Laten thuisbezorgen is ook een optie.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat werkt, als je een compleet boodschappenbriefje maakt.
Nu nog de genezen personen erbij.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:35 schreef houdafstand het volgende:
Eindelijk gedetailleerde grafieken op de site van het RIVM.
Die aantallen zijn niet bekend.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:38 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Dit mis ik ook erg. Zou echt een heel stuk schelen.
Pfffffffffffffff. Jij leest echt niet he.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:38 schreef TheVoice4ever het volgende:
het ging net zo lekker paar dagen omlaag sterftecijfers
maar ja ik denk dat ik me niet te druk ga maken, een goede dag (weinig doden) en slechte dag (wat meer doden)
dus vandaag is een wat slechtere dag
uh 234 is meer dan gisteren's 101quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:38 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Pfffffffffffffff. Jij leest echt niet he.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:38 schreef TheVoice4ever het volgende:
het ging net zo lekker paar dagen omlaag sterftecijfers
maar ja ik denk dat ik me niet te druk ga maken, een goede dag (weinig doden) en slechte dag (wat meer doden)
dus vandaag is een wat slechtere dag
quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:39 schreef Mansjester het volgende:
Ineens weer veel doden erbij, dit gaat niet goed jongens
het allermooiste zou inderdaad zijn dat je elke dag het TOTAAL aantal besmettingen te zien zou krijgen. Dus ook iedereen die milde klachten heeft. En daarbij dan ook elke dag een update van iedereen die weer beter isquote:
Oh mijn god zeg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:39 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
uh 234 is meer dan gisteren's 101
ik lees ook, op teletekstquote:Op dinsdag 7 april 2020 14:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]. Lees eerst eens voor je gewoon maar wat roept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |