Waarom minder vertrouwen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want perfecte mensen komen per definitie voor op de radar van vrouwen?Lijkt me niet.
Maar on topic:
Best leuk als een vrouw om hulp vraagt, maar dat is niet onzeker ofzo. Onzeker ben ik zelf geen fan van, ik vertrouw ze denk ik ook minder.
Nou ja, het kan gewoon een voorkeur zijn, net als seks. Als beide partijen dat prettig vinden, prima toch? Als je er andere mensen maar niet mee lastig valt. 😂quote:Op dinsdag 7 april 2020 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt dat er geen normaal gesprek te voeren is, als je tegengas krijgt.
Heb je voor jezelf onderzocht waarom je het wel prettig vindt om een onzeker meisje een beetje te domineren? Want op zich is dat, buiten de seks om waarin dat heel prima past in een gezonde relatie, toch een tikje bijzonder. Of vind jij dat zelf helemaal niet?
Niet dat dat nou zoveel beter isquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nou ja, het kan gewoon een voorkeur zijn, net als seks. Als beide partijen dat prettig vinden, prima toch? Als je er andere mensen maar niet mee lastig valt. 😂
Maar hij wil heus geen meid domineren, hij wil iemand redden(zoals eerder al ergens bleek hier), alleen de woordkeuze is dus verkeerd.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:36 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nee, maar: niemand is perfect en zo heeft iedereen wel wat 😂
Dan was je zelf ook heel onzeker, dat je je leven zo liet bepalen door hem.quote:Op maandag 6 april 2020 22:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik wilde wel een auto kopen maar dat mocht niet.. en ik ben daar lang in meegegaan omdat ik hem niet voor z'n kop wilde stoten.
[..]
Hij is financieel bepaald niet slechter geworden van mij, laat ik het daar maar op houden.
Vroeger.. toen ik zelf nog ten prooi viel aan mensen zoals mijn ex, die emotionele manipulatie nodig hebben om mensen aan zich te binden. Eerlijk is eerlijk, we hebben ook wel leuke momenten gehad hoor, maar na een paar jaar zetten de leuke momenten gewoon niet meer genoeg zoden aan de dijk om alle negativiteit op te vangen. En dan doet zich een mooie kans voor op het werk en laat je je niet meer tegenhouden. In mijn geval betekende het ook nóg meer uren draaien, waar ik al veel gezeik over had met hem. Nahhh, een keer houdt het op met jezelf opofferen.
Ik voel me er geen moment schuldig over, ik heb hem prima behandeld en ik ben eerlijk geweest. Ik had hooguit 6 maanden eerder moeten vertrekken maar ook in die 6 maanden heb ik nog van alles geprobeerd.
Klopt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan was je zelf ook heel onzeker, dat je je leven zo liet bepalen door hem.
Goh en wat wou meneertje er aan doen als je wel een auto had gekocht?quote:Op maandag 6 april 2020 22:39 schreef Seven. het volgende:
Ik wilde wel een auto kopen maar dat mocht niet.. en ik ben daar lang in meegegaan omdat ik hem niet voor z'n kop wilde stoten.
Ik zie niet hoe het een volgt uit het ander.quote:Op maandag 6 april 2020 15:49 schreef inslagenreuring het volgende:
Zo worstelen met eigenbeeld/waarde geeft mij aan dat ze een beknopte denk- en belevingswereld heeft. En dus niet aantrekkelijk.
quote:Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja,
Ik irriteer me aan onzekere vrouwen, juist omdat ik genoeg vriendinnetjes heb gehad die zo zijn. Ik heb niks aan ze, ze kunnen me niet vooruit helpen en trekken me vaak juist naar beneden. Eigenlijk vind ik ze ook niet zo sympathiek. Vroeger wel, toen ik jong was en een romantische beeld had van liefde. Nu vind ik ze toch irritant, een extra last terwijl ik zelf mijn eigen issues heb.
Dit werkt waarschijnlijk twee kanten op. Daarmee beantwoord je dus eigenlijk zelf al een aantal vragen waar je gezien eerdere topics van je mee worstelt.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Tja,
Ik irriteer me aan onzekere vrouwen, juist omdat ik genoeg vriendinnetjes heb gehad die zo zijn. Ik heb niks aan ze, ze kunnen me niet vooruit helpen en trekken me vaak juist naar beneden. Eigenlijk vind ik ze ook niet zo sympathiek. Vroeger wel, toen ik jong was en een romantische beeld had van liefde. Nu vind ik ze toch irritant, een extra last terwijl ik zelf mijn eigen issues heb.
Welke vragen?quote:Op woensdag 8 april 2020 09:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Dit werkt waarschijnlijk twee kanten op. Daarmee beantwoord je dus eigenlijk zelf al een aantal vragen waar je gezien eerdere topics van je mee worstelt.
Iemand redden van hetgeen je nou juist aantrekt in die persoon en je dmv dat gedrag bevestiging geeft lijkt me wat tegenstrijdig..quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef Mar_an het volgende:
[..]
Nou ja, het kan gewoon een voorkeur zijn, net als seks. Als beide partijen dat prettig vinden, prima toch? Als je er andere mensen maar niet mee lastig valt. 😂
Maar hij wil heus geen meid domineren, hij wil iemand redden(zoals eerder al ergens bleek hier), alleen de woordkeuze is dus verkeerd.
Het is een romantische archetype uit films en boeken. Doornroosje, sneeuwwitje, enz. De prins op de witte paard die het kwetsbare prinsesje red.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:41 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Iemand redden van hetgeen je nou juist aantrekt in die persoon en je dmv dat gedrag bevestiging geeft lijkt me wat tegenstrijdig..
Huilend thuis komen zal ik niet snel doen. Maar wel dat ik gewoon even wat van me af wil praten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, is dat niet ook een beetje wat het verschil maakt tussen mannen en vrouwen? Ik herken het van mijn eigen vrouw. Zij is onzeker als het op haar werk aankomt, of beter gezegd, wanneer ze op haar werk van zich af mag/moet bijten en wanneer niet.
Dus ze is een paar keer huilend thuis gekomen, en dan krijg je dus dat dingetje dat ik met oplossingen kom, maar dat wil zij dan niet horen want zij wil gewoon even haar verhaal kwijt, en dan is het goed.
Oke, prima... Tot het weer voorkomt, en dan nog een keer. Toen heb ik dus gezegd (wellicht was dat te bot) dat ik daar geen zin in heb. Als je huilend thuis komt en je wil (zeg je) er iets aan doen, dan doe er iets aan, óf zeg niet dat je er iets aan wil doen om het vervolgens niet te doen. Doorbreek die cirkel, maar ik ga niet meerdere keren naar hetzelfde verhaal luisteren terwijl de oplossing heel simpel is, maar het eigenlijke issue gewoon is dat je te bang bent om die oplossing toe te passen. Dat kan, maar zeg dát dan.
Maar dat was denk ik wat te rationeelNou, ruzie, gedoe, en ik snapte het niet en en en. Om vervolgens de dag erna te komen met 'ik heb het gedaan en het werkte prima'.
Was daar nou écht dat hele gedoe voor nodig denk ik dan? Dat zeg ik dan niet, zo wijs ben ik wel
Hans werd gered door Grietje.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Het is een romantische archetype uit films en boeken. Doornroosje, sneeuwwitje, enz. De prins op de witte paard die het kwetsbare prinsesje red.
Haha werd ze boos op jou omdat je je lul niet omhoog kreeg? Of was ze teleurgesteld in haar zelf?quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:48 schreef Hexagon het volgende:
Maar heb wel eens een onzeker vriendinnetje gehad toen ik 19-20 was. Pfff wat was dat vermoeiend. Iedere keer dezelfde vragen beantwoorden.
Maar ook kunnen allerlei dingen voor ruzie zorgen. Ik heb een keer gehad dat ze na een feest bij me bleef slapen. Maar dronken en moe als ik was kreeg ik hem een keertje niet omhoog. Dat was echt de hele nacht drama. Het ging er maar niet in dat mannen daar geen controle over hebben en zoiets altijd kan gebeuren. Nee het zou wel aan haar liggen.
Of ook later toen ze bij een evenement waar ik in de organisatie zat niet bij het begin kon zijn. Ik: Ik: "Oh dat is geen enkel probleem". Zij: "Ja, als het wel een probleem is kan ik er toch niet bij zijn dan". Aaargh!!!![]()
![]()
Nee ik begrijp niet wat iemand erin ziet.
Die verhalen heb je ook natuurlijk.quote:
Op mij, op haarzelf en op de rest van de wereld.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:56 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Haha werd ze boos op jou omdat je je lul niet omhoog kreeg? Of was ze teleurgesteld in haar zelf?
Terecht ook, want de wereld is kut! 😛quote:Op woensdag 8 april 2020 10:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op mij, op haarzelf en op de rest van de wereld.
quote:Op woensdag 8 april 2020 10:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op mij, op haarzelf en op de rest van de wereld.
Maarre zit jij op zulke strapatsen te wachten in een relatie? Dat is wat je met onzekere vrouwen krijgt.quote:
Ik kan om dit soort situaties op zich nog wel lachen, (geloof me, dit soort dingen heb ik ook vaak genoeg meegemaakt) nadeel is dan weer dat vrouwen het vaak weer niet zo kunnen waarderen als ik dan lach.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maarre zit jij op zulke strapatsen te wachten in een relatie? Dat is wat je met onzekere vrouwen krijgt.
Waarom bepaalde vrouwen niet met jouw onzekerheid willen of kunnen omgaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Welke vragen?
Ik snap wat je bedoeld hoor, het werkt twee kanten zeker. Onzekere mannen zijn wat dat betreft zeker ook culpable.
Maar ik weet dat ik tijdens mijn verschillende en uitgebreide crisismomenten niks heb gehad aan onzekere vrouwen, ook niet toen ik klaar heb gestaan voor hen.
Enige vrouw die ik ooit wat aan heb gehad is mijn moeder. En zelfs zij heeft grote fouten gemaakt.
Maandenlang ruzie maken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 22:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Goh en wat wou meneertje er aan doen als je wel een auto had gekocht?
Dat hij dat volhoud. Als ik in jouw schoenen stond had ik allang gezegd van "wie ben jij om te bepalen wat ik wel of niet mag doen. Bij deze ga ik het gewoon doen. Doei".quote:
En vervolgens kan je dan maandenlang naar het gezeik erover luisteren. Joh, zelfs het jaarlijkse personeelsfeestje waar ik niet dronk want BOB was wekenlang gezeik. Ik heb duizenden keren gezegd 'dat bepaal ik zelf wel'. Alleen 'doei' heeft een paar jaar geduurd omdat we ook leuke momenten hadden.quote:Op woensdag 8 april 2020 22:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat hij dat volhoud. Als ik in jouw schoenen stond had ik allang gezegd van "wie ben jij om te bepalen wat ik wel of niet mag doen. Bij deze ga ik het gewoon doen. Doei".
Hoeveel energie heeft het jou al die jaren opgeleverd?quote:Op woensdag 8 april 2020 22:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
En vervolgens kan je dan maandenlang naar het gezeik erover luisteren. Joh, zelfs het jaarlijkse personeelsfeestje waar ik niet dronk want BOB was wekenlang gezeik. Ik heb duizenden keren gezegd 'dat bepaal ik zelf wel'. Alleen 'doei' heeft een paar jaar geduurd omdat we ook leuke momenten hadden.
Niet genoeg uiteindelijk. Ik ben niet voor niks vertrokken.quote:Op woensdag 8 april 2020 22:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoeveel energie heeft het jou al die jaren opgeleverd?
Vrouwen hebben veelal een neus voor optie 3 om de een of andere reden.quote:Op donderdag 9 april 2020 22:38 schreef 01100101 het volgende:
Bij mannen die bewust naar dat soort vrouwen/meisjes op zoek zijn, kunnen drie verschillende motivaties aan ten grondslag liggen:
- Ze zijn zelf onzeker
- Ze willen hulpverlener spelen, omdat hen het gevoel geeft belangrijk te zijn in iemands leven
- Ze hebben sadistische/controlerende trekjes
Man één kan eventueel veranderen. Man twee kan een goede partner zijn, mits het laatste gedeelte niet een te grote rol in zijn motivatie speelt. Man drie zou ik keihard van wegrennen.
Ik denk dat jezelf nogal onzeker bent als je je beter voelt door boven iemand te gaan staan die nogal onzeker is. Ga eerst maar eens aan jezelf werkenquote:Op maandag 6 april 2020 15:21 schreef Generationalpha het volgende:
Voor de mannen onder ons: Wat vinden jullie van onzekere vrouwen die hun onzekerheid uiten? Niet alleen op de apps maar vooral ook in het echte leven. Iedereen kent wel iemand die constant om bevestiging vraagt of enorme twijfels heeft over haar lichaam.
Ik merk bij mezelf dat ik het eigenlijk wel aantrekkelijk vind, ook omdat het voor jezelf automatisch een wat dominantere positie creëert. Hoe denken jullie hierover?
Nee hoor, ik ben optie 2 waar @01100101 het over heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:00 schreef Six. het volgende:
[..]
Ik denk dat jezelf nogal onzeker bent als je je beter voelt door boven iemand te gaan staan die nogal onzeker is. Ga eerst maar eens aan jezelf werken
Ook optie twee heeft met onzekerheid te maken.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:07 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben optie 2 waar @:01100101 het over heeft.
Vaak is het een combinatie van 2 van deze factoren. Optie 1 staat altijd als een paal boven water. Optie 2 of 3 komt er vrijwel altijd bij kijken.quote:Op donderdag 9 april 2020 22:38 schreef 01100101 het volgende:
Bij mannen die bewust naar dat soort vrouwen/meisjes op zoek zijn, kunnen drie verschillende motivaties aan ten grondslag liggen:
- Ze zijn zelf onzeker
- Ze willen hulpverlener spelen, omdat hen het gevoel geeft belangrijk te zijn in iemands leven
Man één kan eventueel veranderen. Man twee kan een goede partner zijn, mits het laatste gedeelte niet een te grote rol in zijn motivatie speelt. Man drie zou ik keihard van wegrennen.
Is optie 2 niet gewoon een gevolg van optie 1? Immers, er is dan een 'makkelijk aanwijsbare reden' waarom die persoon je nodig heeft. Normaal gesproken wil je bij iemand zijn omdat je bij iemand wil zijn, omdat je van die persoon houdt omdat die persoon zichzelf heeft laten zien, in plaats van de hulpverlenersrol. Dat is niet per se het geval bij optie 2 denk ik. Het gaat niet zo zeer om de hulpverlener als persoon, maar om de hulpverlener in de rol van hulpverlener.quote:Op donderdag 9 april 2020 22:38 schreef 01100101 het volgende:
- Ze zijn zelf onzeker
Zeker dan blijf ik bij mijn standpunt. Het feit dat je het woord "spelen gebruikt zegt al genoeg.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:07 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Wat voor hulp denk je te willen en kunnen geven als je juist aangetrokken en bevestigd zegt te worden?quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:07 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik daar bewust naar op zoek ben hoor, maar ik merk wel dat ik het fijn vind als ik belangrijk kan zijn en iemand kan helpen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:34 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Wat voor hulp denk je te willen en kunnen geven als je juist aangetrokken en bevestigd zegt te worden?
Je geeft niet echt antwoord op de vraag, maar dat zegt misschien wel genoeg.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:39 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik daar bewust naar op zoek ben hoor, maar ik merk wel dat ik het fijn vind als ik belangrijk kan zijn en iemand kan helpen.
Het voelt alsof je er dan zelf ook meer toe doet ofzo.
De vraag was ook matig geformuleerd, kan het misschien iets duidelijker?quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:53 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je geeft niet echt antwoord op de vraag, maar dat zegt misschien wel genoeg.
Ik selecteer daar dus ook niet op, ik vind het soms alleen aantrekkelijk.quote:Natuurlijk kun je ook belangrijk en behulpzaam worden gevonden zonder onzeker gedrag, dus beter selecteer je niet al te strikt op onzekere personen. Extra lullig als je iemands onzekere persoonlijkheid op jezelf betrekt en zo elkaars groei in de weg zit. Of van de koude kermis terug komt dat die onzekerheid nou eenmaal in iemand zit, ongeacht je aanwezigheid en je in die zin weinig terug krijgt voor je hulp enzo..
Ik ook hoor. Denk dat veel mannen dat hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:58 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
De vraag was ook matig geformuleerd, kan het misschien iets duidelijker?
[..]
Ik selecteer daar dus ook niet op, ik vind het soms alleen aantrekkelijk.
Wat voor hulp je denkt te willen en kunnen geven bij het onzekere gedrag wat je juist aantrekt?quote:Op vrijdag 10 april 2020 22:58 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
De vraag was ook matig geformuleerd, kan het misschien iets duidelijker?
Tegenwoordig hoor je natuurlijk ook vaak het geluid dat mannen minder "nodig" zijn en dat veel vrouwen het eigenlijk wel prima vinden zonder partner.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:08 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Denk dat veel mannen dat hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |