abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192477288
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 6 april 2020 @ 13:30:26 #52
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192477290
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 13:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Men zal in Nederland toch niet zo extreem achterlijk zijn dat het overal waar doorgevoerd prima verloopt maar dit in Nederland niet het geval zou zijn?
:') overschat de gemiddelde Nederlander niet zo! Men is te arrogant/betweterig om er een te dragen.
Men laat zich niks opleggen.

Nou daar ga je al
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_192477292
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 13:22 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Men zal in Nederland toch niet zo extreem achterlijk zijn dat het overal waar doorgevoerd prima verloopt maar dit in Nederland niet het geval zou zijn?
Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.

Ik zou er niet raar van opkijken als ze vanwege schinveiligheid massaal de mist in gaan.
"Henk je kan niet naar de Praxis, je hoest de hele dag"
"Doe toch een mondkapje op, overdreven achterlijk gedoe" ...

En hop, 3 weken later weer een stijging op de lokale ic.
  maandag 6 april 2020 @ 13:31:08 #54
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192477301
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef Multatilu het volgende:

[..]

1,5 meter helpt ook. Helpt nog beter.....
Én, én.

Waarom zo kortzichtig?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_192477309
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:

RIVM mag natuurlijk zelf beleid bepalen, dat doen ze al de hele tijd. Over twee weken draaien ze dan wel weer bij, zoals vaak.

Ook na de bevindingen van Hendrik Streeck?
  maandag 6 april 2020 @ 13:31:38 #56
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192477312
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

1.5 meter + mondbedekking > alleen 1.5 meter

Zo moeilijk is het niet.
Dit.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 6 april 2020 @ 13:32:04 #57
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192477318
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 13:29 schreef Zeroku het volgende:

[..]

50 heb je in de zorg niets aan. Die gebruiken er 100k per dag.
De zorg is voorzien. We hebben het nu over gewone mensen die naar de supermarkt moeten met mondkapjes.
  maandag 6 april 2020 @ 13:32:11 #58
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192477320
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En die extra depressieve mensen (waardoor ze ook minder werk verrichten) en extra doden door zelfmoord accepteer je dan gewoon? Dat zal niet ten koste gaan van de economie? Je logica doet pijn aan m'n ogen.
Dit bedoel ik.
Voor sommigen hier is thuiszitten en geen echte vrienden hebben en gamen de normaalste zaak van de wereld.
Maar voor mensen met een sociaal leven met echte mensen dus - niet virtueel - is dit echt heel erg beroerd. En ik trek het dus niet om twee jaar lang achter het internet te zitten en geen echte contacten te hebben. Ik heb echt niets met gamen, dit is voor mij echt heel erg saai, ik snap die spellen niet eens en heb er gewoon geen behoefte aan.

Ik ben een buitenmens, de mens is namelijk een buitenmens. Binnen zitten is niet de normale gang van zaken en zelfs internet is tegennatuurlijk. Zo is de mens namelijk niet geschapen.

De mens is als een vogel, een hert, een vlinder. De mens hoort buiten te zijn in de natuur en rond te fladderen, te bewegen, anderen te ontmoeten.
Thuis achter het internet is een onnatuurlijke situatie en dan ben je reeds (geestelijk) dood.
pi_192477321
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.

Ik zou er niet raar van opkijken als ze vanwege schinveiligheid massaal de mist in gaan.

Als we dit doorkomen is het ook meer geluk dan wijsheid. Echte keiharde discipline is er gewoon niet. Gisteren was gewoon een drama, hoewel politici graag de schijn ophouden. Zodra er geen parkeerplaatsen e.d. niet afgesloten worden gaat het weer mis. En dan is het hopen dat het virus is uitgedooft.
  maandag 6 april 2020 @ 13:32:26 #60
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192477326
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

De zorg is voorzien. We hebben het nu over gewone mensen die naar de supermarkt moeten met mondkapjes.
Tijdelijk ja. Die mondkapjes zijn voor hun ook eindig.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192477327
quote:

[..]

Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192477336
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:31 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Én, én.

Waarom zo kortzichtig?
Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  maandag 6 april 2020 @ 13:34:10 #63
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192477359
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Tijdelijk ja. Die mondkapjes zijn voor hun ook eindig.
De levering daarvan is nu op gang gekomen.
  maandag 6 april 2020 @ 13:34:27 #64
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192477364
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.
Niet.
  maandag 6 april 2020 @ 13:34:54 #65
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192477371
quote:

[..]

Precies!
  maandag 6 april 2020 @ 13:35:04 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192477374
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Let wel, dit geldt voor aerosolen. Het idee achter iedereen met een masker is er juist veel minder aerosolen vrijkomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192477384
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als we dit doorkomen is het ook meer geluk dan wijsheid. Echte keiharde discipline is er gewoon niet. Gisteren was gewoon een drama, hoewel politici graag de schijn ophouden. Zodra er geen parkeerplaatsen e.d. niet afgesloten worden gaat het weer mis. En dan is het hopen dat het virus is uitgedooft.
Ja precies, en dan zijn we een paar weekjes bezig. Stel je voor nog maanden.
De nuchtere individualistische Nederlander laat zich het niet voor langere tijd ontzeggen.
Op een gegeven moment wil men weer leven als vanouds. Dat merk je nu heel erg.
pi_192477388
quote:

[..]

ja dit zie ik ook wel om mij heen.
zojuist bij de garage geweest om de zomervelgen er weer onder te laten leggen.

team van monteurs zitten lekker met zijn allen tel lunchen, 4 aan een tafel.
paar klanten staan bij de balie, en zo staat er 10 man op 30m2...

en dan probeer ik zelf afstand te houden als de monteur bij mijn auto aankomt (ik doe een paar stappen achteruit) waarna hij aangeeft: 'maak je niet druk man het tocht hier genoeg door om besmetting te voorkomen'

ik ben maar niet in discussie gegaan en heb buiten in de zon staan wachten
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192477391
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.
Klopt, of überhaupt niet opdoen want nuchter en ga niet voor lul lopen. Is voor bejaarden...
pi_192477398
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

ja alsof het je zonnebril is. zag dat al bij toeristen voorbij komen, dan hadden ze het mondkapje in hun nek hangen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 6 april 2020 @ 13:38:04 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192477406
quote:

[..]

Wederom is dit niet het geval. De anderhalve meter is geen heilige vwb de afstand die aerosolen kunnen afleggen of een enkele nies- of hoestbui kan afleggen. De aangeraden afstand is in bijvoorbeeld Duitsland en de US al hoger dan in Nederland, het zijn absoluut geen alleszeggende cijfers.

Prima dat jij maskertjes niet leuk vindt maar niet de boel bij elkaar liegen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 13:38:23 #72
249559 crew  Lavenderr
pi_192477413
quote:
15s.gif Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit bedoel ik.
Voor sommigen hier is thuiszitten en geen echte vrienden hebben en gamen de normaalste zaak van de wereld.
Maar voor mensen met een sociaal leven met echte mensen dus - niet virtueel - is dit echt heel erg beroerd. En ik trek het dus niet om twee jaar lang achter het internet te zitten en geen echte contacten te hebben. Ik heb echt niets met gamen, dit is voor mij echt heel erg saai, ik snap die spellen niet eens en heb er gewoon geen behoefte aan.

Ik ben een buitenmens, de mens is namelijk een buitenmens. Binnen zitten is niet de normale gang van zaken en zelfs internet is tegennatuurlijk. Zo is de mens namelijk niet geschapen.

De mens is als een vogel, een hert, een vlinder. De mens hoort buiten te zijn in de natuur en rond te fladderen, te bewegen, anderen te ontmoeten.
Thuis achter het internet is een onnatuurlijke situatie en dan ben je reeds (geestelijk) dood.
Dus? Ga je je gewoon onder de mensen begeven?
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 13:38:38 #73
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192477417
Veel mensen die tegen mondkapjes zijn zijn niet tegen mondkapjes omdat ze echt overtuigd zijn dat het niet werkt, maar puur omdat ze niet verplicht willen worden om ze te dragen.

Het is echt iets wat vanaf dag één herhaald wordt.

"Hier komen echt geen maatregelen. Ik blijf gewoon lekker doen wat ik altijd doe."

"Er is geen negatief reisadvies, dus ik ga gewoon lekker op vakantie".

"Horeca is gewoon open, gaan ze echt niet dichtgooien. Vanavond ga ik gewoon de kroeg in."

"Scholen gaan ze echt niet sluiten hoor, onmogelijk, wat moeten al die ouders dan?"

Groot deel van de bevolking denkt niet vanuit wat handig/goed/slim is, maar puur vanuit eigen belang. "Ik wil een biertje kunnen drinken, ik wil op vakantie kunnen gaan, ik ga toch geen mondkapje op doen etc."
  maandag 6 april 2020 @ 13:39:39 #74
22565 asco
Los in deze tent
pi_192477427
101 doden.
pi_192477428
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 13:29 schreef Zeroku het volgende:

[..]

50 heb je in de zorg niets aan. Die gebruiken er 100k per dag.
we hebben het toch over persoonlijk gebruik ?
ik heb het helemaal ook niet over de zorg.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')