quote:Op maandag 6 april 2020 13:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Men zal in Nederland toch niet zo extreem achterlijk zijn dat het overal waar doorgevoerd prima verloopt maar dit in Nederland niet het geval zou zijn?
 overschat de gemiddelde Nederlander niet zo! Men is te arrogant/betweterig om er een te dragen.
 overschat de gemiddelde Nederlander niet zo! Men is te arrogant/betweterig om er een te dragen. 

Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.quote:Op maandag 6 april 2020 13:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Men zal in Nederland toch niet zo extreem achterlijk zijn dat het overal waar doorgevoerd prima verloopt maar dit in Nederland niet het geval zou zijn?

Én, én.quote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
1,5 meter helpt ook. Helpt nog beter.....

Ook na de bevindingen van Hendrik Streeck?quote:Op maandag 6 april 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
RIVM mag natuurlijk zelf beleid bepalen, dat doen ze al de hele tijd. Over twee weken draaien ze dan wel weer bij, zoals vaak.

Dit.quote:Op maandag 6 april 2020 13:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
1.5 meter + mondbedekking > alleen 1.5 meter
Zo moeilijk is het niet.

De zorg is voorzien. We hebben het nu over gewone mensen die naar de supermarkt moeten met mondkapjes.quote:Op maandag 6 april 2020 13:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
50 heb je in de zorg niets aan. Die gebruiken er 100k per dag.

Dit bedoel ik.quote:Op maandag 6 april 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die extra depressieve mensen (waardoor ze ook minder werk verrichten) en extra doden door zelfmoord accepteer je dan gewoon? Dat zal niet ten koste gaan van de economie? Je logica doet pijn aan m'n ogen.

Als we dit doorkomen is het ook meer geluk dan wijsheid. Echte keiharde discipline is er gewoon niet. Gisteren was gewoon een drama, hoewel politici graag de schijn ophouden. Zodra er geen parkeerplaatsen e.d. niet afgesloten worden gaat het weer mis. En dan is het hopen dat het virus is uitgedooft.quote:Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.
Ik zou er niet raar van opkijken als ze vanwege schinveiligheid massaal de mist in gaan.
"Henk je kan niet naar de Praxis, je hoest de hele dag"
"Doe toch een mondkapje op, overdreven achterlijk gedoe" ...
En hop, 3 weken later weer een stijging op de lokale ic.

Tijdelijk ja. Die mondkapjes zijn voor hun ook eindig.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De zorg is voorzien. We hebben het nu over gewone mensen die naar de supermarkt moeten met mondkapjes.

Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.
Ik zou er niet raar van opkijken als ze vanwege schinveiligheid massaal de mist in gaan.

Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.quote:

De levering daarvan is nu op gang gekomen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tijdelijk ja. Die mondkapjes zijn voor hun ook eindig.

Niet.quote:Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.

Precies!quote:Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.

Let wel, dit geldt voor aerosolen. Het idee achter iedereen met een masker is er juist veel minder aerosolen vrijkomen.quote:

Ja precies, en dan zijn we een paar weekjes bezig. Stel je voor nog maanden.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als we dit doorkomen is het ook meer geluk dan wijsheid. Echte keiharde discipline is er gewoon niet. Gisteren was gewoon een drama, hoewel politici graag de schijn ophouden. Zodra er geen parkeerplaatsen e.d. niet afgesloten worden gaat het weer mis. En dan is het hopen dat het virus is uitgedooft.

ja dit zie ik ook wel om mij heen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]

Klopt, of überhaupt niet opdoen want nuchter en ga niet voor lul lopen. Is voor bejaarden...quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.

ja alsof het je zonnebril is. zag dat al bij toeristen voorbij komen, dan hadden ze het mondkapje in hun nek hangen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.

Wederom is dit niet het geval. De anderhalve meter is geen heilige vwb de afstand die aerosolen kunnen afleggen of een enkele nies- of hoestbui kan afleggen. De aangeraden afstand is in bijvoorbeeld Duitsland en de US al hoger dan in Nederland, het zijn absoluut geen alleszeggende cijfers.quote:Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]

Dus? Ga je je gewoon onder de mensen begeven?quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Voor sommigen hier is thuiszitten en geen echte vrienden hebben en gamen de normaalste zaak van de wereld.
Maar voor mensen met een sociaal leven met echte mensen dus - niet virtueel - is dit echt heel erg beroerd. En ik trek het dus niet om twee jaar lang achter het internet te zitten en geen echte contacten te hebben. Ik heb echt niets met gamen, dit is voor mij echt heel erg saai, ik snap die spellen niet eens en heb er gewoon geen behoefte aan.
Ik ben een buitenmens, de mens is namelijk een buitenmens. Binnen zitten is niet de normale gang van zaken en zelfs internet is tegennatuurlijk. Zo is de mens namelijk niet geschapen.
De mens is als een vogel, een hert, een vlinder. De mens hoort buiten te zijn in de natuur en rond te fladderen, te bewegen, anderen te ontmoeten.
Thuis achter het internet is een onnatuurlijke situatie en dan ben je reeds (geestelijk) dood.

Evenstar

Evenstar

we hebben het toch over persoonlijk gebruik ?quote:Op maandag 6 april 2020 13:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
50 heb je in de zorg niets aan. Die gebruiken er 100k per dag.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |