Is toch niet gek als dat de regels zijn? Zolang wij Belgen nog accepteren vind ik niet gek dat ze hier komen shoppen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:05 schreef patrickt37 het volgende:
Ik zelf ben woonachtig in een grensgebied met België.
Afgelopen weekend viel het mij op hoeveel Belgen er in Nederland waren voor boodschappen en andere zaken.
Wij Nederlanders mogen de grens niet over om bv te tanken, maar andersom mag het wel.
Beetje hypocriet van die Bellen.
Ik neem het de inwoners van België ook niet kwalijk, maar wel de Belgische autoriteiten.quote:Op maandag 6 april 2020 13:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is toch niet gek als dat de regels zijn? Zolang wij Belgen nog accepteren vind ik niet gek dat ze hier komen shoppen.
Op zich wel gek, ze proberen besmetting over de grens tegen te gaan, dus wij kunnen niet bij hen komen om ze te besmetten. Maar ze kunnen het wel zelf ophalen, waardoor ze het alsnog over de grens trekken. Half open heeft zo ook geen zin.quote:Op maandag 6 april 2020 13:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is toch niet gek als dat de regels zijn? Zolang wij Belgen nog accepteren vind ik niet gek dat ze hier komen shoppen.
Dit!!quote:Op maandag 6 april 2020 13:08 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Op zich wel gek, ze proberen besmetting over de grens tegen te gaan, dus wij kunnen niet bij hen komen om ze te besmetten. Maar ze kunnen het wel zelf ophalen, waardoor ze het alsnog over de grens trekken. Half open heeft zo ook geen zin.
Dat staat ze verder vrij natuurlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 13:13 schreef Za het volgende:
Indien de WHO morgen mondkapjes gaat adviseren, kan het RIVM dan nog steeds volhoudstaan met het handen wassen advies?
Waarom niet?quote:Op maandag 6 april 2020 13:13 schreef Za het volgende:
Indien de WHO morgen mondkapjes gaat adviseren, kan het RIVM dan nog steeds volhoudstaan met het handen wassen advies?
Zeker de komende twee weken wel ja.quote:Op maandag 6 april 2020 13:13 schreef Za het volgende:
RIVM mag natuurlijk zelf beleid bepalen, dat doen ze al de hele tijd. Over twee weken draaien ze dan wel weer bij, zoals vaak.quote:Op maandag 6 april 2020 13:13 schreef Za het volgende:
Dit.quote:Op maandag 6 april 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
RIVM mag natuurlijk zelf beleid bepalen, dat doen ze al de hele tijd. Over twee weken draaien ze dan wel weer bij, zoals vaak.
Yep. Zo gaat dat.quote:Op maandag 6 april 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
RIVM mag natuurlijk zelf beleid bepalen, dat doen ze al de hele tijd. Over twee weken draaien ze dan wel weer bij, zoals vaak.
Belgen mogen in principe ook niet naar Nederland. Maar inderdaad, dat gebeurt. Zoals er ook nog veel Nederlanders naar België gaan.quote:Op maandag 6 april 2020 13:05 schreef patrickt37 het volgende:
Ik zelf ben woonachtig in een grensgebied met België.
Afgelopen weekend viel het mij op hoeveel Belgen er in Nederland waren voor boodschappen en andere zaken.
Wij Nederlanders mogen de grens niet over om bv te tanken, maar andersom mag het wel.
Beetje hypocriet van die Belgen.
Bron?quote:Op maandag 6 april 2020 13:17 schreef Pumpalov het volgende:
Belgen mogen in principe ook niet naar Nederland.
Overschotten uit China.quote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef Momo het volgende:
Gaan ze dan ergens miljoenen mondkapjes vandaan toveren?
Men zal in Nederland toch niet zo extreem achterlijk zijn dat het overal waar doorgevoerd prima verloopt maar dit in Nederland niet het geval zou zijn?quote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef Kyran het volgende:
Indien men ook hier uiteindelijk overgaat tot het gebruik van mondkapjes moet er wel echt HEEL duidelijk gecommuniceerd worden.
Men moet heel goed begrijpen waar het voor dient, dat je niet 100% veilig bent en je nog steeds aan alle andere regels moet houden. Anders gaat het niet werken en kan het zelfs voor meer besmettingen zorgen.
Helaas is duidelijk communiceren dan weer niet hun sterkste kant.quote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef Kyran het volgende:
Indien men ook hier uiteindelijk overgaat tot het gebruik van mondkapjes moet er wel echt HEEL duidelijk gecommuniceerd worden.
Men moet heel goed begrijpen waar het voor dient, dat je niet 100% veilig bent en je nog steeds aan alle andere regels moet houden. Anders gaat het niet werken en kan het zelfs voor meer besmettingen zorgen.
Geen idee, maar het moet in ieder geval voorkomen worden en goede communicatie is echt belangrijk.quote:Op maandag 6 april 2020 13:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Men zal in Nederland toch niet zo extreem achterlijk zijn dat het overal waar doorgevoerd prima verloopt maar dit in Nederland niet het geval zou zijn?
laat dan maar gewoon zitten.....we weten hoe de communicatie isquote:Op maandag 6 april 2020 13:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen idee, maar het moet in ieder geval voorkomen worden en goede communicatie is echt belangrijk.
Indien het zover komt zal er vast wel aandacht aan besteed worden maar lijkt me nu niet iets om je zorgen over te maken.quote:Op maandag 6 april 2020 13:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen idee, maar het moet in ieder geval voorkomen worden en goede communicatie is echt belangrijk.
Zie het eigenlijk niet zo ver komen om eerlijk te zijn..kan niet verklaren waarom, is meer een gevoel.quote:Op maandag 6 april 2020 13:19 schreef Kyran het volgende:
Eerst maar eens zorgen dat je überhaupt mondkapjes hebt.quote:Op maandag 6 april 2020 13:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
China kon in het begin de binnenlandse vraag niet eens aan, ben benieuwd of ze dat nu wel wat beter geregeld hebben.quote:Op maandag 6 april 2020 13:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze produceren ze altijd nog, genoeg vraag naar. Evenals beademingsapparatuur.
True. Het hoeven ook geen medische maskers te zijn, alle beetjes helpen blijkbaar.quote:Op maandag 6 april 2020 13:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Eerst maar eens zorgen dat je überhaupt mondkapjes hebt.
En wederom : Alle zaken die mond/neus bedekken schelen voor wat betreft verspreiding. Om die reden zijn in Oostenrijk sjaaltjes ook geaccepteerd.quote:Op maandag 6 april 2020 13:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
ik kreeg eergister een mail van een fabrikant uit china dat ze er 50 gratis wilden opsturen en als ik er meer wilde wel moest betalenquote:Op maandag 6 april 2020 13:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een tijd terug stond hier een schemaatje, welke stoffen goed werkten als masker.quote:Op maandag 6 april 2020 13:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
True. Het hoeven ook geen medische maskers te zijn, alle beetjes helpen blijkbaar.
quote:Op maandag 6 april 2020 13:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja die zullen echt veel overhebben nu...
https://www.volkskrant.nl(...)-keerzijde~b7b2275a/quote:Toen Guan Xunze eind januari over het enorme tekort aan mondkapjes in Wuhan hoorde, kwam hij meteen in actie. Hij steriliseerde een deel van zijn geneesmiddelenfabriek, plaatste er tweedehandsmachines en begon mondkapjes te fabriceren. Na elf dagen zat hij aan 10 duizend maskers per dag. Nu, twee maanden later, aan een half miljoen. ‘Chinese snelheid, hè’, zegt hij aan de telefoon. Om er gewiekst aan te voegen: ‘Als er interesse is, wil ik gerust naar Nederland exporteren.’
1,5 meter helpt ook. Helpt nog beter.....quote:Op maandag 6 april 2020 13:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En wederom : Alle zaken die mond/neus bedekken schelen voor wat betreft verspreiding. Om die reden zijn in Oostenrijk sjaaltjes ook geaccepteerd.
Ik zeg doenquote:Op maandag 6 april 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik kreeg eergister een mail van een fabrikant uit china dat ze er 50 gratis wilden opsturen en als ik er meer wilde wel moest betalen
En een combinatie?quote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
1,5 meter helpt ook. Helpt nog beter.....
Nee.quote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Was die net even aan het opzoeken ja. Heb het wel zien voorbijkomen, maar geen idee wat de bron was (en hoe betrouwbaar het was).quote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Een tijd terug stond hier een schemaatje, welke stoffen goed werkten als masker.
Een theedoek dubbel was toch ook een prima filter? Kun je ook zo in de was gooien.
Dan kan je toch iets beter een paar euro aan een pollenmasker uitgeven. Ziet er ook nog iets minder achterlijk uitquote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Een tijd terug stond hier een schemaatje, welke stoffen goed werkten als masker.
Een theedoek dubbel was toch ook een prima filter? Kun je ook zo in de was gooien.
1.5 meter + mondbedekking > alleen 1.5 meterquote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
50 heb je in de zorg niets aan. Die gebruiken er 100k per dag.quote:Op maandag 6 april 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik kreeg eergister een mail van een fabrikant uit china dat ze er 50 gratis wilden opsturen en als ik er meer wilde wel moest betalen
Jij weet niet hoe leuk mijn theedoeken zijn.quote:Op maandag 6 april 2020 13:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dan kan je toch iets beter een paar euro aan een pollenmasker uitgeven. Ziet er ook nog iets minder achterlijk uit
Zelfgemaakt werkt al heel aardig. Jij kunt er in een uur genoeg maken voor eigen gebruik. Die kun je kookwassen en strijken.quote:Op maandag 6 april 2020 13:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Nja dat heb ik dus voor de gein geprobeerd maar dat is echt heeel moeilijk ademhalenquote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Die alleen anderhalve meter is ook redelijk discutabel maar goed, haalbaar/werkzaam.quote:Op maandag 6 april 2020 13:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
1.5 meter + mondbedekking > alleen 1.5 meter
Zo moeilijk is het niet.
Daar heb je een goed puntquote:Op maandag 6 april 2020 13:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Jij weet niet hoe leuk mijn theedoeken zijn.
quote:Op maandag 6 april 2020 13:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Men zal in Nederland toch niet zo extreem achterlijk zijn dat het overal waar doorgevoerd prima verloopt maar dit in Nederland niet het geval zou zijn?
Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.quote:Op maandag 6 april 2020 13:22 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Én, én.quote:Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ook na de bevindingen van Hendrik Streeck?quote:Op maandag 6 april 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Dit.quote:Op maandag 6 april 2020 13:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
1.5 meter + mondbedekking > alleen 1.5 meter
Zo moeilijk is het niet.
De zorg is voorzien. We hebben het nu over gewone mensen die naar de supermarkt moeten met mondkapjes.quote:Op maandag 6 april 2020 13:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
50 heb je in de zorg niets aan. Die gebruiken er 100k per dag.
Dit bedoel ik.quote:Op maandag 6 april 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die extra depressieve mensen (waardoor ze ook minder werk verrichten) en extra doden door zelfmoord accepteer je dan gewoon? Dat zal niet ten koste gaan van de economie? Je logica doet pijn aan m'n ogen.
Als we dit doorkomen is het ook meer geluk dan wijsheid. Echte keiharde discipline is er gewoon niet. Gisteren was gewoon een drama, hoewel politici graag de schijn ophouden. Zodra er geen parkeerplaatsen e.d. niet afgesloten worden gaat het weer mis. En dan is het hopen dat het virus is uitgedooft.quote:Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.
Ik zou er niet raar van opkijken als ze vanwege schinveiligheid massaal de mist in gaan.
"Henk je kan niet naar de Praxis, je hoest de hele dag"
"Doe toch een mondkapje op, overdreven achterlijk gedoe" ...
En hop, 3 weken later weer een stijging op de lokale ic.
Tijdelijk ja. Die mondkapjes zijn voor hun ook eindig.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De zorg is voorzien. We hebben het nu over gewone mensen die naar de supermarkt moeten met mondkapjes.
Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nederlanders hebben zich tot nu toe eigenwijs, egoistisch, laconiek en naïef getoond in de omgang met deze crisis.
Ik zou er niet raar van opkijken als ze vanwege schinveiligheid massaal de mist in gaan.
Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.quote:
De levering daarvan is nu op gang gekomen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Tijdelijk ja. Die mondkapjes zijn voor hun ook eindig.
Niet.quote:Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.
Precies!quote:Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als we consequent 1,5 meter hanteren is het overbodig om iedereen mondkapjes te verplichten.
Let wel, dit geldt voor aerosolen. Het idee achter iedereen met een masker is er juist veel minder aerosolen vrijkomen.quote:
Ja precies, en dan zijn we een paar weekjes bezig. Stel je voor nog maanden.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als we dit doorkomen is het ook meer geluk dan wijsheid. Echte keiharde discipline is er gewoon niet. Gisteren was gewoon een drama, hoewel politici graag de schijn ophouden. Zodra er geen parkeerplaatsen e.d. niet afgesloten worden gaat het weer mis. En dan is het hopen dat het virus is uitgedooft.
ja dit zie ik ook wel om mij heen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, of überhaupt niet opdoen want nuchter en ga niet voor lul lopen. Is voor bejaarden...quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.
ja alsof het je zonnebril is. zag dat al bij toeristen voorbij komen, dan hadden ze het mondkapje in hun nek hangen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit zie ik dan inderdaad ook wel gebeuren.. of zeer laks gedrag waarbij zo'n mondkapje om de haverklap af gaat vanwege 'onpraktische' redenen.
Wederom is dit niet het geval. De anderhalve meter is geen heilige vwb de afstand die aerosolen kunnen afleggen of een enkele nies- of hoestbui kan afleggen. De aangeraden afstand is in bijvoorbeeld Duitsland en de US al hoger dan in Nederland, het zijn absoluut geen alleszeggende cijfers.quote:Op maandag 6 april 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dus? Ga je je gewoon onder de mensen begeven?quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Voor sommigen hier is thuiszitten en geen echte vrienden hebben en gamen de normaalste zaak van de wereld.
Maar voor mensen met een sociaal leven met echte mensen dus - niet virtueel - is dit echt heel erg beroerd. En ik trek het dus niet om twee jaar lang achter het internet te zitten en geen echte contacten te hebben. Ik heb echt niets met gamen, dit is voor mij echt heel erg saai, ik snap die spellen niet eens en heb er gewoon geen behoefte aan.
Ik ben een buitenmens, de mens is namelijk een buitenmens. Binnen zitten is niet de normale gang van zaken en zelfs internet is tegennatuurlijk. Zo is de mens namelijk niet geschapen.
De mens is als een vogel, een hert, een vlinder. De mens hoort buiten te zijn in de natuur en rond te fladderen, te bewegen, anderen te ontmoeten.
Thuis achter het internet is een onnatuurlijke situatie en dan ben je reeds (geestelijk) dood.
we hebben het toch over persoonlijk gebruik ?quote:Op maandag 6 april 2020 13:29 schreef Zeroku het volgende:
[..]
50 heb je in de zorg niets aan. Die gebruiken er 100k per dag.
Weekendeffect ?quote:Positief geteste personen
18.803* (+952)
Ziekenhuisopnames
7.135 (+260)
Overleden personen
1.867** (+101)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat overlijden gerapporteerd wordt.
Ja leuk dat jij een buitenmens bent, maar dat doet er niet zoveel toe. Het beste is nu om binnen te blijven, en als je dat met je tere zieltje niet kan handelen, zou ik overwegen je persoonlijkheid iets te versterken ipv als een slap vogeltje te blijven janken dat je zo graag naar buiten wil.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Voor sommigen hier is thuiszitten en geen echte vrienden hebben en gamen de normaalste zaak van de wereld.
Maar voor mensen met een sociaal leven met echte mensen dus - niet virtueel - is dit echt heel erg beroerd. En ik trek het dus niet om twee jaar lang achter het internet te zitten en geen echte contacten te hebben. Ik heb echt niets met gamen, dit is voor mij echt heel erg saai, ik snap die spellen niet eens en heb er gewoon geen behoefte aan.
Ik ben een buitenmens, de mens is namelijk een buitenmens. Binnen zitten is niet de normale gang van zaken en zelfs internet is tegennatuurlijk. Zo is de mens namelijk niet geschapen.
De mens is als een vogel, een hert, een vlinder. De mens hoort buiten te zijn in de natuur en rond te fladderen, te bewegen, anderen te ontmoeten.
Thuis achter het internet is een onnatuurlijke situatie en dan ben je reeds (geestelijk) dood.
we zullen het morgen zien, maar dit zijn wel positieve cijfers.quote:
Ik, ik, ik, ik en ik. Ik zie weinig links groepsdenken bij je.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit bedoel ik.
Nee hoor.quote:Op maandag 6 april 2020 13:41 schreef Fukushima het volgende:
[..]
we zullen het morgen zien, maar dit zijn wel positieve cijfers.
nadeel hieraan is dat mensen gelijk weer denken dat ze hun gang weer kunnen gaan. met voorbeelden zoals kyran hierboven al zei...
Wat een kleinere stijging is dan die van maandag 23 maart naar maandag 30 maart.quote:Op maandag 6 april 2020 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Ten opzichte van vorige week maandag +8,6% (toen 93).
Ik zou tussen 5,3 en 8,7 ook nog wel als positief zien.quote:Op maandag 6 april 2020 13:43 schreef Kyran het volgende:
31-3 722 18,1%
1-4 447 9,5%
2-4 625 12,1%
3-4 502 8,7%
4-4 336 5,3%
5-4 253 3,8%
6-4 260 3,8%
Ziet er goed uit voor ziekenhuisopnames. Als het morgen niet hoger wordt dan die 5.3% gaat het echt de goeie kant op en zouden wij het moeten redden met het aantal IC bedden (als men zich blijft gedragen en deze cijfers niet ziet als een vrijbrief voor meer vrijheid).
quote:Op maandag 6 april 2020 13:44 schreef kibo het volgende:
Mooie cijfers weer, over de hele linie positieve tendens ....![]()
Jaap
Godverdomme, alweer?quote:Op maandag 6 april 2020 13:45 schreef houdafstand het volgende:
Wederom goede cijfers.
De Nederlandse aanpak werkt!
Intelligente lockdown >
quote:Op maandag 6 april 2020 13:44 schreef kibo het volgende:
Mooie cijfers weer, over de hele linie positieve tendens ....![]()
Jaap
Heb je gelijk in, maar 8% op dit getal is wel 570 opnames en dat is best veel, vooral als daar weer een flink deel van naar IC zou moeten.quote:Op maandag 6 april 2020 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou tussen 5,3 en 8,7 ook nog wel als positief zien.
Op maandagen zijn de cijfers normaal gesproken juist hoger.quote:Op maandag 6 april 2020 13:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
[..]
Godverdomme, alweer?
Zal wel weer maandag zijn....
Nee, nee. Dit is de maandag-dinsdag piek die weekenddipje compenseert.quote:
Nee, altijd lager. En dan zijn er altijd weer users die hallelujah gaan roepen.quote:Op maandag 6 april 2020 13:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Op maandagen zijn de cijfers normaal gesproken juist hoger.
Wat Oostenrijk gaat doen is wat wij hier al hebben sinds lockdown, minus die mondkapjes.quote:Op maandag 6 april 2020 13:01 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Je hoeft niet echt iets te berekenen om te bepalen hoe snel het virus zich verspreidt. Dat merk je. En bij geen-maatregelen is dat te snel (vanwege de vertraging) maar met gecontroleerd uitbreiden kun je dit gewoon goed monitoren.
Wat Oostenrijk doet, kan hier ook op vrij korte termijn, zoals ik hier al telkens aangeef.
De zorg is helemaal niet voorzien. Huisarts was gisteren bij mijn schoonmoeder (heeft zware COPD). En de huisarts zou normaliter ons een aantal mondkapjes geven, maar dat kan niet omdat ze er zelf ook te weinig heeft.quote:Op maandag 6 april 2020 13:32 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
De zorg is voorzien. We hebben het nu over gewone mensen die naar de supermarkt moeten met mondkapjes.
Nee, op dinsdagquote:Op maandag 6 april 2020 13:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Op maandagen zijn de cijfers normaal gesproken juist hoger.
Dit vind ik altijd lastige verhalen. Het staat of valt bij welke kans. Maakt nogal wat uit of dat 0,01% is of 30%. Beide is "een kans".quote:Op maandag 6 april 2020 13:50 schreef Za het volgende:
Zelfs als je afstand houdt, bestaat de kans dat je in contact komt met een virus terwijl je door een wolk van uitgestoten deeltjes loopt, zegt Lednicky. Het is niet duidelijk of dit het geval is bij het nieuwe coronavirus, maar andere, vergelijkbare virussen kunnen zich op deze manier verspreiden
Read more: https://www.newscientist.(...)t-you/#ixzz6Ipg14qdp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |