Want de RIVM krijgt die informatie niet?quote:Op zondag 5 april 2020 09:37 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Jij gaat uit van de standaarddefinitie onder de noemer praktijkervaring.
Lenny leert in de praktijk dat zijn eerste patiënt er al 22 dagen ligt, wat alweer een heel ander soortig praktijkervaring is dan de kennis van het op vlakken toch enigszins dubieuze RIVM.
gewoon elke mensenvorm is een mogelijke besmetting, daar gaat een app niks aan veranderen, is alleen handig als je in quarantaine moet, kunnen ze je tracken of je thuis blijft.quote:Op zondag 5 april 2020 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, daar ben ik het wel mee eens op zich. Voor deze crisistijd een app en daarna app weg.
Maar. Wat is de toegevoegde waarde om te weten dat er 3 straten verderop 2 corona-patiënten zijn? Of nul? Of in je straat 5? Welke informatie kun je er uithalen om het gedrag van anderhalve meter afstand houden en binnenblijven? (op supermarkt en beweging halen buiten na dan)
Een schatting maken van het aantal werkelijke besmettingen als je niet kan testen? Een waarschuwing voor mensen die er nonchalant mee om gaan. Die zullen misschien toch wel afstand nemen nu of niet naar dat feestje gaan als er veel besmettingen zijn in de buurt.quote:Op zondag 5 april 2020 09:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja, daar ben ik het wel mee eens op zich. Voor deze crisistijd een app en daarna app weg.
Maar. Wat is de toegevoegde waarde om te weten dat er 3 straten verderop 2 corona-patiënten zijn? Of nul? Of in je straat 5? Welke informatie kun je er uithalen om het gedrag van anderhalve meter afstand houden en binnenblijven? (op supermarkt en beweging halen buiten na dan)
Prima. Virus daar app daar .Mogelijkheid om hotspots te ontwijken en als burger de beschikking van dezelfde data als dat de overheid sowieso al heeft over besmettingen, quarantaineplaatsingen en bewegingsstromen van mensen met de ziekte.quote:Op zondag 5 april 2020 09:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is het juist, een virus en de privacy verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Ik lees dat bij alle mogelijke vaccins/medicijnen die men denkt dat het kan helpen. Geven overheden daar geen geld aan aan die clubs die dat soort onderzoek doen?quote:Voordat ivermectin kan worden gebruikt om coronavirus te bestrijden, is financiering nodig om preklinische en klinische onderzoek te doen.
geloof dat dit virus nooit meer weggaat, net zoals de griep.de wereld zoals die wij konden zal dan nooit meer terugkeren, altijd 1.5m afstand houden bijvb.quote:Op zondag 5 april 2020 09:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Prima. Virus daar app daar .Mogelijkheid om hotspots te ontwijken en als burger de beschikking van dezelfde data als dat de overheid sowieso al heeft over besmettingen, quarantaineplaatsingen en bewegingsstromen van mensen met de ziekte.
Virus weg, app weg.
Ja, of mensen die in een corona-arme buurt wonen worden misschien gestimuleerd om toch maar die gezellige bbq te bezoeken bij vrienden.quote:Op zondag 5 april 2020 09:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Een schatting maken van het aantal werkelijke besmettingen als je niet kan testen? Een waarschuwing voor mensen die er nonchalant mee om gaan. Die zullen misschien toch wel afstand nemen nu of niet naar dat feestje gaan als er veel besmettingen zijn in de buurt.
Wij weten gewoon niet hoe RIVM aan de 23 dagen komt. Dat kan niet obv Nederlandse data zijn. Meest waarschijnlijke is dan op basis van Italie data. Dan vraag ik me bijvoorbeeld af hoe ze met 'beperkt beleid' van patienten omgaan (groot deel van onze patienten komt nooit op de IC). Dit soort data delen wij niet eens met het RIVM.quote:Op zondag 5 april 2020 09:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Want de RIVM krijgt die informatie niet?.
Ieder instituut gebruikt beschikbare informatie naar eigen wens.quote:Op zondag 5 april 2020 09:38 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Want de RIVM krijgt die informatie niet?.
Gebaseerd op soortgelijke applicaties in bijvoorbeeld Singapore waar het naar tevredenheid van zowel burger als overheid gebruikt wordt.quote:Op zondag 5 april 2020 09:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, of mensen die in een corona-arme buurt wonen worden misschien gestimuleerd om toch maar die gezellige bbq te bezoeken bij vrienden.
Zoiets kan ook als een boemerang werken. Ik denk dat het niet weten waar de dreiging is beter werkt dan een app waar de "veilige" plekken in op te zoeken zijn.
Haha elke grote wereldgebeurtenis heeft een karrevracht aan complottheorieënquote:Op zondag 5 april 2020 09:44 schreef Momo het volgende:
Er gaat trouwens een hele wereld voor mij open over mensen die geloven dat Corona met 5G te maken heeft en dat het allemaal 1 groot complot is van belangrijke mensen als Bill Cafes. Heeft Jensen dit lopen roepen ofzo?
In China zijn ze wel klaar met de 1,5 meter afstandtwitter:QiZHAI twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:54:31People are packed at Huangshan (Yellow Mountain), a jagged range of more than 70 knifelike peaks in eastern China’s Anhui province, after quarantine ban lifted in most parts of China #CoronavirusPandemic https://t.co/SiVunZJys5 reageer retweet
Hoe weet men nou of men gezond is als je anderen al kan besmetten voordat je zelf symptomen hebt??quote:Op zondag 5 april 2020 09:46 schreef franklop het volgende:
Maar goed, enkel gezond geachtte mensen mogen naar buiten. Dus zou goed moeten gaan dan
Ja, Singapore heeft ook een bevolking die iets serieuzer hier mee omgaat dan wij. De stranden zijn eindelijk leger. Omdat de toegangswegen afgesloten zijn. Ik vermoed dat ze ook niet roepen dat er aan de griep ook veel mensen dood gaan. Zij zijn een stuk verder en gedisciplineerder.quote:Op zondag 5 april 2020 09:45 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gebaseerd op soortgelijke applicaties in bijvoorbeeld Singapore waar het naar tevredenheid van zowel burger als overheid gebruikt wordt.
Ik hoorde het al van een aantal mensenquote:Op zondag 5 april 2020 09:44 schreef Momo het volgende:
Er gaat trouwens een hele wereld voor mij open over mensen die geloven dat Corona met 5G te maken heeft en dat het allemaal 1 groot complot is van belangrijke mensen als Bill Cafes. Heeft Jensen dit lopen roepen ofzo?
Wacht maar over een paar weken zijn Sjonny en Anita er ook klaar meequote:Op zondag 5 april 2020 09:46 schreef franklop het volgende:
In China zijn ze wel klaar met de 1,5 meter afstandtwitter:QiZHAI twitterde op zondag 05-04-2020 om 04:54:31People are packed at Huangshan (Yellow Mountain), a jagged range of more than 70 knifelike peaks in eastern China’s Anhui province, after quarantine ban lifted in most parts of China #CoronavirusPandemic https://t.co/SiVunZJys5 reageer retweet
Maar goed, enkel gezond geachtte mensen mogen naar buiten. Dus zou goed moeten gaan dan
Ja, zo zijn er ook mensen die geloven dat er de komende decennia in Nederland miljoenen doden gaan vallen wegens de maatregelen die nu genomen worden.quote:Op zondag 5 april 2020 09:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geloof dat dit virus nooit meer weggaat, net zoals de griep.de wereld zoals die wij konden zal dan nooit meer terugkeren, altijd 1.5m afstand houden bijvb.
quote:Op zondag 5 april 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe weet men nou of men gezond is als je anderen al kan besmetten voordat je zelf symptomen hebt??
Dus dat weet je niet 100%quote:Mensen met 'groene codes' mogen weer naar buiten, bijvoorbeeld Chinezen die gezond zijn en geen contact met coronapatiënten hebben gehad.
Zouden die mensen dat ook gedacht hebben met de Spaanse griep??quote:Op zondag 5 april 2020 09:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, zo zijn er ook mensen die geloven dat er de komende decennia in Nederland miljoenen doden gaan vallen wegens de maatregelen die nu genomen worden.
Ach, iedereen heeft recht op zijn mening, hoe gek deze ook is
Die mensen zie je opeens dat soort zaken posten ja. Ik verbaasde me daar ook over.quote:Op zondag 5 april 2020 09:44 schreef Momo het volgende:
Viel mij gewoon op hoeveel berichten het waren en hoeveel likes die berichten hadden, is dus nog best een grote groep dus...quote:Op zondag 5 april 2020 09:47 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik hoorde het al van een aantal mensen
Waar komt die onzin vandaan idd??
Kan er de donder op zeggen dat de Neddrlandse bevolking er tijdens de coronacrisis in 2029 wegens sars-ncov-3 een stukje serieuzer mee om zal gaan dan de bevolking van de openingseditie.quote:Op zondag 5 april 2020 09:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, Singapore heeft ook een bevolking die iets serieuzer hier mee omgaat dan wij. De stranden zijn eindelijk leger. Omdat de toegangswegen afgesloten zijn. Ik vermoed dat ze ook niet roepen dat er aan de griep ook veel mensen dood gaan. Zij zijn een stuk verder en gedisciplineerder.
Likes kan je ook kopen he.quote:Op zondag 5 april 2020 09:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Viel mij gewoon op hoeveel berichten het waren en hoeveel likes die berichten hadden, is dus nog best een grote groep dus...
"Ik weet zeker dat er binnen 20 jaar miljoenen doden gaan vallen!!!quote:Op zondag 5 april 2020 09:48 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zouden die mensen dat ook gedacht hebben met de Spaanse griep??
Ja, dat is wel het positieve inderdaad. Bij een volgende uitbraak in welk land dan ook ligt er hopelijk in elk huishouden een stapeltje mondkapjes klaar, en kunnen de draaiboeken uit de kast gehaald worden.quote:Op zondag 5 april 2020 09:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kan er de donder op zeggen dat de Neddrlandse bevolking er tijdens de coronacrisis in 2029 wegens sars-ncov-3 een stukje serieuzer mee om zal gaan dan de bevolking van de openingseditie.
Ik zie het idd niet nog een keer verlengd worden...quote:Op zondag 5 april 2020 09:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Wacht maar over een paar weken zijn Sjonny en Anita er ook klaar mee
Ja zou kunnen, zijn ook wel honderen die posten. Al zou dat ook een Dotan kunnen zijn.quote:
twitter:volkskrant twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 23:07:06De Britse autoriteiten maken zich zorgen over een aantal gevallen van brandstichting bij zendmasten voor het supersnelle 5G mobiele netwerk. Volgens een bizarre complottheorie zouden die bijdragen aan de verspreiding van het coronavirus
https://t.co/BIR3BfYB51 https://t.co/vv1Uy7N7sd reageer retweet
Nogmaals de vraag, waar kan ik als particulier doneren? Die link van dat donatieprogramma gaat niet over dat onderzoek naar COVID-19 zie ik, maar naar gratis pillen uitdelen voor rivierblindheid. Dat is ook mooi natuurlijk, maar waar kan ik terecht als ik wil doneren zodat ze verder uit kunnen zoeken of het ook werkt op mensen en welke dosis en alles.quote:Op zondag 5 april 2020 09:40 schreef vosss het volgende:
Alle gekheid op een stokje, ik lees het volgende over dat "medicijn".
[..]
Ik lees dat bij alle mogelijke vaccins/medicijnen die men denkt dat het kan helpen. Geven overheden daar geen geld aan aan die clubs die dat soort onderzoek doen?
Op die link zag ik ook de volgende links staan:
https://msd.nl/mectizandonatieprogramma/
Als je daar als particulier aan doneert, komt het dan bij de juiste club terecht die specifiek onderzoek doen naar dit gebeuren?
Mensen zijn echt zo kenker dom gewoon. Sorry dat ik het zeg. Juist nu we telefonie veel nodig hebben.quote:Op zondag 5 april 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, zijn ook wel honderen die posten. Al zou dat ook een Dotan kunnen zijn.twitter:volkskrant twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 23:07:06De Britse autoriteiten maken zich zorgen over een aantal gevallen van brandstichting bij zendmasten voor het supersnelle 5G mobiele netwerk. Volgens een bizarre complottheorie zouden die bijdragen aan de verspreiding van het coronavirus
Ik zal je zo m'n rekeningnummer geven en voor je uitzoeken hoe het bij de juiste partij terecht komquote:Op zondag 5 april 2020 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag, waar kan ik als particulier doneren? Die link van dat donatieprogramma gaat niet over dat onderzoek naar COVID-19 zie ik, maar naar gratis pillen uitdelen voor rivierblindheid. Dat is ook mooi natuurlijk, maar waar kan ik terecht als ik wil doneren zodat ze verder uit kunnen zoeken of het ook werkt op mensen en welke dosis en alles.
Alle beetjes helpen natuurlijk, dus een beetje geld wil ik wel doneren, maar dan moet het dus wel op de juiste plaats terecht komen.
Iemand?
Ironisch dat die theorieën zich dankzij het internet kunnen verspreiden..quote:Op zondag 5 april 2020 09:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, zijn ook wel honderen die posten. Al zou dat ook een Dotan kunnen zijn.twitter:volkskrant twitterde op zaterdag 04-04-2020 om 23:07:06De Britse autoriteiten maken zich zorgen over een aantal gevallen van brandstichting bij zendmasten voor het supersnelle 5G mobiele netwerk. Volgens een bizarre complottheorie zouden die bijdragen aan de verspreiding van het coronavirus
Niet alleen Sjonny. Ik ookquote:Op zondag 5 april 2020 09:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Overheid moet zorgen dat er in ieder geval altijd voor een periode mondkapjes beschikbaar is. Zeker in een land met zorgstelsel en bijhorende kosten van het formaatje Nederland. Als dat je omgerekend 20m per jaar kost is dat echt peanuts.quote:Op zondag 5 april 2020 09:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het positieve inderdaad. Bij een volgende uitbraak in welk land dan ook ligt er hopelijk in elk huishouden een stapeltje mondkapjes klaar, en kunnen de draaiboeken uit de kast gehaald worden.
"het is maar een griepje" is de grootste collectieve blunder van onze generatie.
quote:Op zondag 5 april 2020 09:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik zal je zo m'n rekeningnummer geven en voor je uitzoeken hoe het bij de juiste partij terecht kom
Welk bedrag had je in gedachte?
Ik betwijfel dat onderzoek naar een middel tegen een ziekte die biljoenen (trillions) aan economische schade veroorzaakt nood heeft aan donaties...quote:Op zondag 5 april 2020 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag, waar kan ik als particulier doneren? Die link van dat donatieprogramma gaat niet over dat onderzoek naar COVID-19 zie ik, maar naar gratis pillen uitdelen voor rivierblindheid. Dat is ook mooi natuurlijk, maar waar kan ik terecht als ik wil doneren zodat ze verder uit kunnen zoeken of het ook werkt op mensen en welke dosis en alles.
Alle beetjes helpen natuurlijk, dus een beetje geld wil ik wel doneren, maar dan moet het dus wel op de juiste plaats terecht komen.
Iemand?
Nouja het staat er wel. En ik heb bij al die andere mogelijke oplossingen zegmaar nog nergens gelezen dat er een overheid is geweest die gedoneerd heeft. En het staat er overal bij. Plus alle beetjes helpen natuurlijk.quote:Op zondag 5 april 2020 10:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat onderzoek naar een middel tegen een ziekte die biljoenen (trillions) aan economische schade veroorzaakt nood heeft aan donaties...
Ze volgen nu het advies van de RIVM op in China.quote:Op zondag 5 april 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe weet men nou of men gezond is als je anderen al kan besmetten voordat je zelf symptomen hebt??
Er staat ook:quote:Op zondag 5 april 2020 10:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja het staat er wel. En ik heb bij al die andere mogelijke oplossingen zegmaar nog nergens gelezen dat er een overheid is geweest die gedoneerd heeft. En het staat er overal bij. Plus alle beetjes helpen natuurlijk.
Ik neem aan dat ze eerst de resultaten van dat onderzoek nodig hebben voordat ze verder kunnen gaan, hebben ze dus nog een maand om die financiering te regelen.quote:De onderzoekers doen nu onderzoek bij mensen en verwachten de eerste resultaten met een maand.
..
Wetenschappers verwachten dat het minstens een maand zal duren voordat klinisch onderzoek is afgerond. Voordat ivermectin kan worden gebruikt om coronavirus te bestrijden, is financiering nodig om preklinische en klinische onderzoek te doen.
Fijn dat je me woorden in de mond legt.quote:Op zondag 5 april 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ieder instituut gebruikt beschikbare informatie naar eigen wens.
Jij gaat uit van de onfeilbaarheid van het RIVM. Prima, dat is een keuze waar jij alle recht toe heb.
Net als dat een ander het recht heeft om hier hun vraagtekens bij te plaatsen omdat zo ongeveer ieder ander landelijk of zelfs globaal overkoepelend instituut andere richtlijnen hanteert.
Bij de aardbeien blijven mensen in hun auto, dus op afstand van anderen. Bij de cross niet.quote:Op zondag 5 april 2020 10:05 schreef Fer het volgende:
Wat is een eigenlijk het verschil tussen een paar mensen die in hun auto een beetje lopen te crossen op een veldje en mensen die uit heel het land (met hun gezin) op uit trekken naar Uden en daar een paar uur in de rij staan voor aardbeien?
https://www.omroepbrabant(...)-deelt-30-boetes-uit
https://www.omroepbrabant(...)n-loopt-op-tot-3-uur
Over een jaartje oid. Geen concrete termijnen tot zover.quote:Op zondag 5 april 2020 10:36 schreef roos94 het volgende:
Wanneer verwachten ze op zn vroegst een vaccin?
Er werd gesproken over minimaal 18 maanden dat zoiets duurt. Als het al lukt.quote:Op zondag 5 april 2020 10:36 schreef roos94 het volgende:
Wanneer verwachten ze op zn vroegst een vaccin?
Die waren er al klaar mee, gaan we vanmiddag lekker met de kameraden en de koelbox op pad en Sjonnie heeft al 3 weken zijn handen niet gewassen.quote:Op zondag 5 april 2020 09:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgende week zullen we week 13 wel gaan zien. Stukken accurater dan de fopcijfers van het RIVM ja.quote:Op zondag 5 april 2020 10:40 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand wanneer deze cijfers geupdate worden?
https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb
Ik denk namelijk dat dit een veel beter inzicht gaat geven in de huidige situatie.
Jup vooral omdat deze cijfers niet liegen, en je de oversterfte vrij makkelijk kunt extrapoleren.quote:Op zondag 5 april 2020 10:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgende week zullen we week 13 wel gaan zien. Stukken accurater dan de fopcijfers van het RIVM ja.
quote:Op zondag 5 april 2020 10:40 schreef raptorix het volgende:
Ik denk namelijk dat dit een veel beter inzicht gaat geven in de huidige situatie.
10 april waarschijnlijk. Dan zijn de gegevens 12-19 dagen oud (de update van 3 april ging over de week van 16 tot 22 maart.)quote:Gewijzigd op: 3 april 2020
Logisch dat er een aantal dagen over heen gaat als je ziet dat verschillende GGD zelfs Coronadoden een paar dagen later tellen.quote:Op zondag 5 april 2020 10:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
10 april waarschijnlijk. Dan zijn de gegevens 12-19 dagen oud (de update van 3 april ging over de week van 16 tot 22 maart.)
42% was toch niet verzekerd in Amerika?quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Dacht iets van 10%. Maar een hoop is ook blijven werken omdat ze geen ziektewet hebben. Dus in drukke metro’s, in de bediening, in winkels, fabrieken...quote:
Ik hoorde ook dat het Social distancing in de slechtere buurten niet gebeurt.quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Vanaf het begin werd er al gezegd dat we op termijn gewoon naar de oversterfte moeten kijken. Dat is het meest betrouwbaar. Al hebben we wel minder verkeersdoden, minder andere ongevallen, etc, maar dat zal een fractie zijn en eventueel kun je daar voor corrigeren.quote:Op zondag 5 april 2020 10:40 schreef raptorix het volgende:
Dat valt wel mee, ik heb hier ook al eerder gezegt, dat als we naar 30K doden gaan, dit maar neerkomt op 500 doden per dag ten opzichte van een normale 420.quote:Op zondag 5 april 2020 11:07 schreef falling_away het volgende:
Het maakt ook niet uit wie met welke cijfers komt, in dit topic wordt enkel in de aller zwartste scenarios geloofd. Desnoods worden er linkjes van dubieuze bronnen gepost om die angst levend te houden. Het is niet voor niks dat een van de users die het meeste post hier ook vaak te vinden is in BNW topics.
Dit topic is dan ook niks anders dan een veredeld BNW topic. Maak jullie zelf maar lekker gek met doemverhalen dat we pas op zijn vroegst over 14 maanden weer eens kunnen vliegen of op een terrasje kunnen zitten etc. Als het echt zo lang zou duren dan zouden er geen vliegmaatschappijen, cafés en voetbalclubs meer over zijn. (En nee zo ver komt het niet)
Ik ben voorlopig weer weg hier.
dat heb je hé, met die Trump loser die alleen maar aan de economie denkt i.p.v. meteen volledige lockdownquote:
Meten is weten, daar wel. Hier worden doden met symptomen niet eens getest.quote:Op zondag 5 april 2020 11:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dat heb je hé, met die Trump loser die alleen maar aan de economie denkt i.p.v. meteen volledige lockdown
De grap is dat zo approval rate omhoog is gegaanquote:Op zondag 5 april 2020 11:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dat heb je hé, met die Trump loser die alleen maar aan de economie denkt i.p.v. meteen volledige lockdown
Uh. Oke.quote:Op zondag 5 april 2020 11:07 schreef falling_away het volgende:
Het maakt ook niet uit wie met welke cijfers komt, in dit topic wordt enkel in de aller zwartste scenarios geloofd. Desnoods worden er linkjes van dubieuze bronnen gepost om die angst levend te houden. Het is niet voor niks dat een van de users die het meeste post hier ook vaak te vinden is in BNW topics.
Dit topic is dan ook niks anders dan een veredeld BNW topic. Maak jullie zelf maar lekker gek met doemverhalen dat we pas op zijn vroegst over 14 maanden weer eens kunnen vliegen of op een terrasje kunnen zitten etc. Als het echt zo lang zou duren dan zouden er geen vliegmaatschappijen, cafés en voetbalclubs meer over zijn. (En nee zo ver komt het niet)
Ik ben voorlopig weer weg hier.
Maar die zijn wel het snelst van deze massale hysterie af.quote:Op zondag 5 april 2020 11:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nou wij hier in brabant misschien ook, hoop echt dat dit afvlakken aanhoudt, sorry als dit misschien egoistisch overkomt naar mensen die in andere provincies wonenquote:Op zondag 5 april 2020 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar die zijn wel het snelst van deze massale hysterie af.
huh?quote:Op zondag 5 april 2020 11:17 schreef Fer het volgende:
CBS heeft het een prognose van 4300 in week 13. Dat is 1200 meer dan een gemiddelde van 3100.
RIVM telt in die week maar 592 Coronadoden.
Dat belooft wat voor week 14
Zolang het virus zich verspreidt zal die rust er weer komen. En hopelijk snel tests beschikbaar zodat kwetsbaren/ouderen zich kunnen testen. Kan de rest weer doorgaan met de business as usual.quote:Op zondag 5 april 2020 11:18 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
nou wij hier in brabant misschien ook, hoop echt dat dit afvlakken aanhoudt, sorry als dit misschien egoistisch overkomt naar mensen die in andere provincies wonen
ik wil gewoon dat er hier weer wat kalmte komt
Die tests zijn er binnen enkele weken. Praten ze nu over op WNLquote:Op zondag 5 april 2020 11:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zolang het virus zich verspreidt zal die rust er weer komen. En hopelijk snel tests beschikbaar zodat kwetsbaren/ouderen zich kunnen testen. Kan de rest weer doorgaan met de business as usual.
Jij hebt het over zo'n app die bijhoudt waar je bent geweest, en die je waarschuwt als je bij een corona patient in de buurt bent geweest. Zo'n test houdt in dat je kunt meten of je al dan wel of niet corona hebt of hebt gehad.quote:Op zondag 5 april 2020 11:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Die tests zijn er binnen enkele weken. Praten ze nu over op WNL
Maar dan geef je dus je privacy op.
Ja, dat gaat er echt zo aan toe.quote:Op zondag 5 april 2020 11:22 schreef quirina het volgende:
Pieter de Boer is immuun die mag werken
Sjaak de Vries heeft nog geen Corona gehad dus die moet je mijden als de pest
Dat ga je dus krijgen als je je laat testen!
Je privacy is weg.
gezondheid staat boven alles, lijkt mequote:Op zondag 5 april 2020 11:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Die tests zijn er binnen enkele weken. Praten ze nu over op WNL
Maar dan geef je dus je privacy op.
Ik dacht dat jij gisteren nog aandrong op een test? Of heb ik dat mis?quote:Op zondag 5 april 2020 11:22 schreef quirina het volgende:
Je privacy is weg.
Tenzij je zelf immuun bent, want dan boeit het niet. Tenzij jijzelf ook geen corona hebt gehad, dan word je zelf vermeden als de pest. Tenzij we gewoon normaal doen en non-ex-corona patienten niet discrimineren.quote:Op zondag 5 april 2020 11:22 schreef quirina het volgende:
Je privacy is weg.
Zoek even terug in je browsegeschiedenis.quote:Op zondag 5 april 2020 11:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
gezondheid staat boven alles, lijkt me
dus ook je privacy
iedereen met symptomen, of iedereen die in de buurt van iemand met corona is geweest, die moeten zich laten testen en in quarantaine
heb een interview gezien met zo'n professor in Amerika, die legde dat precies uit welke stappen je moet nemen om van corona af te komen en hij denkt als je die stappen nauwkeurig en precies volgt, dat zou moeten lukken tegen Juni, uiterlijk Juli
sorry dat ik nu geen linkje heb, kan het zo even niet terugvinden, had het toevallig gisteravond gevonden op youtube
Het kan gewoon goed geregeld worden, als je het maar netjes via DigID doet, maar dat zie ik niet gebeuren binnen een paar weken, als je een DigID implementatie doet ben je al maanden zoet met je security scans.quote:Op zondag 5 april 2020 11:17 schreef quirina het volgende:
Dus zeggen ze op wnl over een paar weken krijgt iedereen een test of ze Corona gehad hebben en in de app kan je zien wie er immuun is.
"???”
En de privacy dan??
Daarom is het ook waanzin om je er zo tegen te verzettenquote:Op zondag 5 april 2020 11:24 schreef quirina het volgende:
Bovendien in hoeverre weten ze 100% zeker dat je immuun blijft?
Het virus hoeft net een beetje te veranderen en je krijgt het weer.
dan laat die WHO dat heus wel weten, die volgen dat virus allang op de voet hoorquote:Op zondag 5 april 2020 11:24 schreef quirina het volgende:
Bovendien in hoeverre weten ze 100% zeker dat je immuun blijft?
Het virus hoeft net een beetje te veranderen en je krijgt het weer.
Bij jouw wellicht, maar ik ga mijn privacy niet zomaar opgeven voor 30K doden.quote:Op zondag 5 april 2020 11:24 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
gezondheid staat boven alles, lijkt me
dus ook je privacy
iedereen met symptomen, of iedereen die in de buurt van iemand met corona is geweest, die moeten zich laten testen en in quarantaine
heb een interview gezien met zo'n professor in Amerika, die legde dat precies uit welke stappen je moet nemen om van corona af te komen en hij denkt als je die stappen nauwkeurig en precies volgt, dat zou moeten lukken tegen Juni, uiterlijk Juli
sorry dat ik nu geen linkje heb, kan het zo even niet terugvinden, had het toevallig gisteravond gevonden op youtube
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |