Over een jaartje oid. Geen concrete termijnen tot zover.quote:Op zondag 5 april 2020 10:36 schreef roos94 het volgende:
Wanneer verwachten ze op zn vroegst een vaccin?
Er werd gesproken over minimaal 18 maanden dat zoiets duurt. Als het al lukt.quote:Op zondag 5 april 2020 10:36 schreef roos94 het volgende:
Wanneer verwachten ze op zn vroegst een vaccin?
Die waren er al klaar mee, gaan we vanmiddag lekker met de kameraden en de koelbox op pad en Sjonnie heeft al 3 weken zijn handen niet gewassen.quote:Op zondag 5 april 2020 09:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Wacht maar over een paar weken zijn Sjonny en Anita er ook klaar mee
Volgende week zullen we week 13 wel gaan zien. Stukken accurater dan de fopcijfers van het RIVM ja.quote:Op zondag 5 april 2020 10:40 schreef raptorix het volgende:
Weet iemand wanneer deze cijfers geupdate worden?
https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb
Ik denk namelijk dat dit een veel beter inzicht gaat geven in de huidige situatie.
Jup vooral omdat deze cijfers niet liegen, en je de oversterfte vrij makkelijk kunt extrapoleren.quote:Op zondag 5 april 2020 10:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Volgende week zullen we week 13 wel gaan zien. Stukken accurater dan de fopcijfers van het RIVM ja.
quote:Op zondag 5 april 2020 10:40 schreef raptorix het volgende:
Ik denk namelijk dat dit een veel beter inzicht gaat geven in de huidige situatie.
10 april waarschijnlijk. Dan zijn de gegevens 12-19 dagen oud (de update van 3 april ging over de week van 16 tot 22 maart.)quote:Gewijzigd op: 3 april 2020
Logisch dat er een aantal dagen over heen gaat als je ziet dat verschillende GGD zelfs Coronadoden een paar dagen later tellen.quote:Op zondag 5 april 2020 10:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
10 april waarschijnlijk. Dan zijn de gegevens 12-19 dagen oud (de update van 3 april ging over de week van 16 tot 22 maart.)
42% was toch niet verzekerd in Amerika?quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Dacht iets van 10%. Maar een hoop is ook blijven werken omdat ze geen ziektewet hebben. Dus in drukke metro’s, in de bediening, in winkels, fabrieken...quote:
Ik hoorde ook dat het Social distancing in de slechtere buurten niet gebeurt.quote:Op zondag 5 april 2020 10:54 schreef VacaLoca het volgende:
Damn, staat van New York is er nog erger aan toe dan Lombardije. Ruim 600 doden per dag en oplopend bij 20 miljoen inwoners. En gezien de Healthcare situatie icm de nodige sloppenwijken is werkelijke aantal nog stuk hoger gok ik.
Wordt echt belangrijk dat we weten hoeveel besmettingen we nou werkelijk hebben in Nederland.
Vanaf het begin werd er al gezegd dat we op termijn gewoon naar de oversterfte moeten kijken. Dat is het meest betrouwbaar. Al hebben we wel minder verkeersdoden, minder andere ongevallen, etc, maar dat zal een fractie zijn en eventueel kun je daar voor corrigeren.quote:Op zondag 5 april 2020 10:40 schreef raptorix het volgende:
Dat valt wel mee, ik heb hier ook al eerder gezegt, dat als we naar 30K doden gaan, dit maar neerkomt op 500 doden per dag ten opzichte van een normale 420.quote:Op zondag 5 april 2020 11:07 schreef falling_away het volgende:
Het maakt ook niet uit wie met welke cijfers komt, in dit topic wordt enkel in de aller zwartste scenarios geloofd. Desnoods worden er linkjes van dubieuze bronnen gepost om die angst levend te houden. Het is niet voor niks dat een van de users die het meeste post hier ook vaak te vinden is in BNW topics.
Dit topic is dan ook niks anders dan een veredeld BNW topic. Maak jullie zelf maar lekker gek met doemverhalen dat we pas op zijn vroegst over 14 maanden weer eens kunnen vliegen of op een terrasje kunnen zitten etc. Als het echt zo lang zou duren dan zouden er geen vliegmaatschappijen, cafés en voetbalclubs meer over zijn. (En nee zo ver komt het niet)
Ik ben voorlopig weer weg hier.
dat heb je hé, met die Trump loser die alleen maar aan de economie denkt i.p.v. meteen volledige lockdownquote:
Meten is weten, daar wel. Hier worden doden met symptomen niet eens getest.quote:Op zondag 5 april 2020 11:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dat heb je hé, met die Trump loser die alleen maar aan de economie denkt i.p.v. meteen volledige lockdown
De grap is dat zo approval rate omhoog is gegaanquote:Op zondag 5 april 2020 11:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dat heb je hé, met die Trump loser die alleen maar aan de economie denkt i.p.v. meteen volledige lockdown
Uh. Oke.quote:Op zondag 5 april 2020 11:07 schreef falling_away het volgende:
Het maakt ook niet uit wie met welke cijfers komt, in dit topic wordt enkel in de aller zwartste scenarios geloofd. Desnoods worden er linkjes van dubieuze bronnen gepost om die angst levend te houden. Het is niet voor niks dat een van de users die het meeste post hier ook vaak te vinden is in BNW topics.
Dit topic is dan ook niks anders dan een veredeld BNW topic. Maak jullie zelf maar lekker gek met doemverhalen dat we pas op zijn vroegst over 14 maanden weer eens kunnen vliegen of op een terrasje kunnen zitten etc. Als het echt zo lang zou duren dan zouden er geen vliegmaatschappijen, cafés en voetbalclubs meer over zijn. (En nee zo ver komt het niet)
Ik ben voorlopig weer weg hier.
Maar die zijn wel het snelst van deze massale hysterie af.quote:Op zondag 5 april 2020 11:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |