Maar wat is dan een infectiehaard? Ik woon in ZO-Brabant. Hier zijn meer mensen besmet (relatief) dan in menige 'infectiehaard'quote:Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef Muck het volgende:
[..]
Nederland?
Waar je, als je uit een infectiehaard komt, echt in quarantaine moet.
Zie RIVMquote:Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat is dan een infectiehaard? Ik woon in ZO-Brabant. Hier zijn meer mensen besmet (relatief) dan in menige 'infectiehaard'
Vraagje, aangezien jij e.e.a. weet over de medische wereld.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:38 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, er zijn 40 van de IC patiënten naar huis. Er is nog een grote groep die niet meer op de IC ligt, maar wel in het ziekenhuis.
Zie bv. deze simulaties waarom dat wel een goed idee kan zijn:quote:Op donderdag 2 april 2020 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net alsof New York gevaarlijker is dan ZO-Brabant. Ik vind het bizar dat een overheid dit soort maatregelen kan afkondigen. Dan heb ik het niet over bewust een corona-party van 100 man organiseren. Maar even langs je oma...
Ik ken ook iemand die moest in quarantaine omdat hij in Noord-Italie geweest was. Ondertussen waren het aantal besmettingen hier al ongeveer net zo hoog. Puur paniekvoetbal.
Als hij echt aan de beademing ligt dan ligt hij op de IC.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vraagje, aangezien jij e.e.a. weet over de medische wereld.
Collega (midden 40, gezond, fit en zeker geen overgewicht) van mij had twee weken geleden koorts en ging niet over, werd ook heel erg benauwd. (gevoel door een rietje te ademen)
Nu kregen we bericht dat hij gisteren opgenomen is in het ziekenhuis en aan de beademing ligt.
Ligt hij dan op de IC of wordt dat ook gewoon in het ziekenhuis gedaan?
Beademing valt altijd onder IC (Intensive Care) of die nou op het toilet, isolatiekamer, vloer, dak, operatiekamer, hal of een echte IC-afdeling ligt maakt niet uit.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vraagje, aangezien jij e.e.a. weet over de medische wereld.
Collega (midden 40, gezond, fit en zeker geen overgewicht) van mij had twee weken geleden koorts en ging niet over, werd ook heel erg benauwd. (gevoel door een rietje te ademen)
Nu kregen we bericht dat hij gisteren opgenomen is in het ziekenhuis en aan de beademing ligt.
Ligt hij dan op de IC of wordt dat ook gewoon in het ziekenhuis gedaan?
Verdomdquote:Op donderdag 2 april 2020 22:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar dit gaat over Bulgarije. Leest nou echt niemand zijn sig?
groepimmuniteit is niet het doel maar het resultaat !!!! ook met een vaccin.quote:Op donderdag 2 april 2020 21:59 schreef Fer het volgende:
Denk dat de enige oplossing is zodra het aantal besmettingen afneemt en de testcapaciteit hoger, we iedereen moeten testen, die met de risicogroep in contact komt.
Dus alle zorgmedewerkers, thuishulpen, mantelzorger enz.
Dit kan sneller geregeld worden, dan een vaccin of groepsimmuniteit.
Het testen maakt voor de statistiek en de voorspelbaarheid van het vervolg wel een degelijk verschil.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
groepimmuniteit is niet het doel maar het resultaat !!!! ook met een vaccin.
testen (om te tracen en dan te isoleren is) nu ondanks het gillen daarom - nog lang - niet mogelijk.
vaccin neem nog jaren.
help me even; ik ben een leek op dit gebied; als iedereen momenteel echt heel hard zijn best doet om alles en iedereen te vermijden, hoe komen we dan aan 60% besmetting en daaruit groepsimmuniteit? Dat kan dus nog jaren duren? Ik vraag het maar gewoon hoor, ben geen arts.quote:groepimmuniteit is niet het doel maar het resultaat !!!! ook met een vaccin.
testen (om te tracen en dan te isoleren is) nu ondanks het gillen daarom - nog lang - niet mogelijk.
vaccin neem nog jaren.
wat is de reden waarom ze dat niet meer bijhouden?quote:Op donderdag 2 april 2020 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het RIVM publiceert het aantal bevestigde meldingen per gemeente niet meer, ondanks dat ze die cijfers wel hebben, want een kaartje gebaseerd op die cijfers publiceren ze nog wel. Ik kan dus niet meer de time series visualisaties maken die ik deed.
Ze publiceren wel het aantal hospitalisaties, en er zijn mensen die uitvogelen hoeveel dat er per gemeente zijn. Zie hier: https://github.com/J535D165/CoronaWatchNL/#
Het onderstaande kaartje laat het aantal opnames van gister tot vandaag zien per gemeente. Je kunt zien dat in een aantal gemeentes met veel inwoners er veel opnames zijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag). En ook in Brabant en Limburg er een paar gemeentes zijn met veel opnames. Er zijn echter ook heel veel gemeentes waarvan weinig mensen zijn opgenomen, of slechts 1 of 2.
[ afbeelding ]
Zoals Jaap van Dissel in zijn briefings heeft gezegd is dat niet wat er gaat gebeuren volgens het RIVM. Voor 60% immuniteit binnen enige redelijk tijdsbestek terwijl je de zorg niet overspoelt heb je met de kennis van nu een vaccin nodig.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
help me even; ik ben een leek op dit gebied; als iedereen momenteel echt heel hard zijn best doet om alles en iedereen te vermijden, hoe komen we dan aan 60% besmetting en daaruit groepsimmuniteit? Dat kan dus nog jaren duren? Ik vraag het maar gewoon hoor, ben geen arts.
quote:Op donderdag 2 april 2020 22:16 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Als hij echt aan de beademing ligt dan ligt hij op de IC.
Ah, bedankt.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:17 schreef Kyran het volgende:
[..]
Beademing valt altijd onder IC (Intensive Care) of die nou op het toilet, isolatiekamer, vloer, dak, operatiekamer, hal of een echte IC-afdeling ligt maakt niet uit.
Als hij alleen zuurstof krijg is het heel wat anders, want dat zou zelfs thuis kunnen. Zuurstof toedienen is een hulpmiddel, terwijl bij beademing echt je ademhalingsfunctie wordt overgenomen door een apparaat.
Als het 'te langzaam' gaat dan zullen we een aantal maatregelen weer moeten terugschroeven. Bijvoorbeeld kappers weer open en scholen.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
help me even; ik ben een leek op dit gebied; als iedereen momenteel echt heel hard zijn best doet om alles en iedereen te vermijden, hoe komen we dan aan 60% besmetting en daaruit groepsimmuniteit? Dat kan dus nog jaren duren? Ik vraag het maar gewoon hoor, ben geen arts.
Je hoeft er geen zoetsappig familieverhaal van te maken. Vanuit het buitenland binnenkomen is papieren ondertekenen dat je twee weken in quarantaine gaat en het huis niet uitkomt. Dit mag je vervolgens ook niet doen. Simpel. En zo zijn er zat landen. Dagelijks komt de politie even buurten. Vinden ze je niet? Landelijk opsporingsbevel en de bak in. Luisteren.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:08 schreef LXIV het volgende: [..] ?? Welk land is dit waar je niet langs je eigen oma mag?
ook aan @mosrednAquote:Op donderdag 2 april 2020 21:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt complete onzin.
Nogmaals. We zijn nu ruim een maand verder en hebben bijna 15000 bevestigde gevallen en bijna 1400 doden.
Om in 6 maanden 70% van je bevolking te besmetten moet je dus gemiddeld per maand bijna 2 miljoen mensen besmetten. Enige manier dat dat goed afloopt is als er nu uit onderzoek zou blijken dat er niet 15.000 maar 2.000.000 mensen al besmet zijn, dus 133x zoveel als dat men nu heeft bevestigd. In alle andere scenario's is je berekening nog niet eens een bierviltje waard, sorry.
Als je niet normaliseert naar het aantal inwoners, dan worden dit soort plaatjes op den duur altijd simpelweg een soort bevolkingsdichtheidkaartjes.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het RIVM publiceert het aantal bevestigde meldingen per gemeente niet meer, ondanks dat ze die cijfers wel hebben, want een kaartje gebaseerd op die cijfers publiceren ze nog wel. Ik kan dus niet meer de time series visualisaties maken die ik deed.
Ze publiceren wel het aantal hospitalisaties, en er zijn mensen die uitvogelen hoeveel dat er per gemeente zijn. Zie hier: https://github.com/J535D165/CoronaWatchNL/#
Het onderstaande kaartje laat het aantal opnames van gister tot vandaag zien per gemeente. Je kunt zien dat in een aantal gemeentes met veel inwoners er veel opnames zijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag). En ook in Brabant en Limburg er een paar gemeentes zijn met veel opnames. Er zijn echter ook heel veel gemeentes waarvan weinig mensen zijn opgenomen, of slechts 1 of 2.
[ afbeelding ]
Heeft geen waarde meer door beperkte testcapaciteit.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:23 schreef VersKers het volgende:
[..]
wat is de reden waarom ze dat niet meer bijhouden?
LXIV heeft in 2 weken tijd 30% van zijn vermogen zien verdampen op de beurs, dus die reageert sowieso al iets anders dan dat hij normaal doet.quote:Op donderdag 2 april 2020 22:25 schreef Pumpalov het volgende:
De tekst hieronder staat nu in je clipboard
[..]
Je hoeft er geen zoetsappig familieverhaal van te maken. Vanuit het buitenland binnenkomen is papieren ondertekenen dat je twee weken in quarantaine gaat en het huis niet uitkomt. Dit mag je vervolgens ook niet doen. Simpel. En zo zijn er zat landen. Dagelijks komt de politie even buurten. Vinden ze je niet? Landelijk opsporingsbevel en de bak in. Luisteren.
quote:Op donderdag 2 april 2020 22:25 schreef Pumpalov het volgende:
De tekst hieronder staat nu in je clipboard
[..]
Je hoeft er geen zoetsappig familieverhaal van te maken. Vanuit het buitenland binnenkomen is papieren ondertekenen dat je twee weken in quarantaine gaat en het huis niet uitkomt. Dit mag je vervolgens ook niet doen. Simpel. En zo zijn er zat landen. Dagelijks komt de politie even buurten. Vinden ze je niet? Landelijk opsporingsbevel en de bak in. Luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |