Dat weet ik niet precies. Dat zou je wel denken.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:05 schreef franske19 het volgende:
[..]
Maar ik denk dat we in Nederland selectiever zijn in het plaatsen van patiënten in de IC ten opzichte van bijvoorbeeld Italië. Dus dat percentage zal hier wellicht lager zijn.
Ze zijn geswitcht naar ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:07 schreef polderturk het volgende:
Meldt het RIVM niet langer het aantal besmettingen per dag?
Zolang de testcriteria hetzelfde zijn, zeggen die cijfers wel iets natuurlijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze zijn geswitcht naar ziekenhuisopnames.
Beter eigenlijk, besmettingen zei niks meer.
Ja maar dat waren ze dus niet meer. Er werd steeds minder getest. Op een gegeven moment was het bijna net zo veel als de ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zolang de testcriteria hetzelfde zijn, zeggen die cijfers wel iets natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga er verder even geen conclusies aan verbinden, want geen zin in eindeloze discussies op dit moment. De grafieken spreken voor zich.
[ Bericht 1% gewijzigd door Evenstar op 02-04-2020 17:27:07 ]
Zodat je de rest van de familie ook kan besmettenquote:Op donderdag 2 april 2020 17:06 schreef Markesh het volgende:
Huisartsen in Altena vragen patiënten na te denken over opname in ziekenhuis en ‘beademen, wel of niet?’
Meerdere huisartsen in Altena vragen patiënten een formulier in te vullen waarop ze aangeven of ze wel of niet in het ziekenhuis opgenomen willen worden bij een besmetting met het coronavirus. ‘Zuurstof kunt u thuis ook krijgen en dan mag er familie bij u
https://www.bd.nl/waalwij(...)el-of-niet~ace46e69/
Behalve wanneer je patienten met ziekteverschijnselen die eerder nog aanleiding waren voor een ziekenhuisopname nu bij gebrek aan capaciteit maar thuis door de huisarts laat bezoeken.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hij zei toch niet letterlijk op de IC. Maar mensen die zoveel zuurstof tekort hadden dat ze in slaap gedaan moesten worden voor beademing.quote:Op donderdag 2 april 2020 16:57 schreef capricia het volgende:
Gisteren bij die tv uitzending 'Levenslucht' vertelde die IC-man dat de sterfte op de IC bij Italië en China tussen de 50 en 90 procent ligt.
Voor corona.
Gezien het aantal IC opnames dat wij nu hebben, plus het aantal mensen die te ziek voor de IC zijn, denk ik dat we nog wel wat overlijdens gaan zien.
Met een beetje geluk zijn de cijfers tot 11 maart nu volledig.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als één van je ouders thuis aan het sterven is? Zou je 1,5 meter afstand houden? Zou je heengaan en hun hand vasthouden? Of blijf je thuis in quarantaine?quote:Op donderdag 2 april 2020 17:22 schreef Fred het volgende:
[..]
Zodat je de rest van de familie ook kan besmetten
Prachtige uitzending idd!quote:Op donderdag 2 april 2020 17:23 schreef wodca het volgende:
[..]
Hij zei toch niet letterlijk op de IC. Maar mensen die zoveel zuurstof tekort hadden dat ze in slaap gedaan moesten worden voor beademing.
Beklijvende uitzending voor de rest 😬
Italiaanse IC’s zijn al 3 weken vol. Die zijn al vollop bezig met keuze’s maken.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:05 schreef franske19 het volgende:
[..]
Maar ik denk dat we in Nederland selectiever zijn in het plaatsen van patiënten in de IC ten opzichte van bijvoorbeeld Italië. Dus dat percentage zal hier wellicht lager zijn.
Thuis aan het zuurstof zitten is niet hetzelfde als op sterven liggen.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:26 schreef Noek het volgende:
Wat zou jij doen als één van je ouders thuis aan het sterven is? Zou je 1,5 meter afstand houden? Zou je heengaan en hun hand vasthouden? Of blijf je thuis in quarantaine?
Beademing is per definitie IC, dat wordt op andere afdelingen niet gedaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:23 schreef wodca het volgende:
Hij zei toch niet letterlijk op de IC. Maar mensen die zoveel zuurstof tekort hadden dat ze in slaap gedaan moesten worden voor beademing.
https://twitter.com/edwinveldhuizenquote:Op donderdag 2 april 2020 17:29 schreef Dr88 het volgende:
Weet iemand nog goede site met aantallen per gemeente? Diegene die ik heb(nos, sodascience) zijn voor het laatst op 30-3 bijgewerkt.
Dat doen we hier toch ook? We leggen immers niet iedereen op de IC.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:28 schreef Fer het volgende:
Italiaanse IC’s zijn al 3 weken vol. Die zijn al vollop bezig met keuze’s maken.
Ja, je merkt het wel.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:30 schreef michiel_merk het volgende:
Merken jullie ook dat het weer drukker word op de weg, met werk verkeer?Woon zelf aan een drukke weg. Afgelopen weken was het aardig rustig, sinds eergister weer redelijk druk
Das ook een manier om Trump zijn mond te laten houden.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Experts tell White House coronavirus can spread through talking or even just breathing
A prestigious scientific panel told the White House Wednesday night that research shows coronavirus can be spread not just by sneezes or coughs, but also just by talking, or possibly even just breathing.
https://edition.cnn.com/2(...)se-letter/index.html
Ik betwijfel dit ten zeerste. IC is in het Engels intensieve zorgen/extra aandacht. Hoeft niet speciaal beademing te zijn. En al helemaal niet een kunstmatige coma. Wie zoekt dit op ?quote:Op donderdag 2 april 2020 17:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Beademing is per definitie IC, dat wordt op andere afdelingen niet gedaan.
Ik zeg niet dat iedereen die op de IC ligt, aan de beademing ligt.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:31 schreef wodca het volgende:
[..]
Ik betwijfel dit ten zeerste. IC is in het Engels intensieve zorgen/extra aandacht. Hoeft niet speciaal beademing te zijn. En al helemaal niet een kunstmatige coma. Wie zoekt dit op ?
Juistquote:Op donderdag 2 april 2020 17:33 schreef Greenpeas het volgende:
Beademing en toedienen van zuurstof zijn volgens mij twee verschillende dingen vanuit een medisch oogpunt. Je kan prima thuis aan het zuurstof liggen, maar echt niet aan de beademing. Bij beademing wordt de volledige longfunctie overgenomen door machines.
dat laatste zobizo.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:33 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat iedereen die op de IC ligt, aan de beademing ligt.Maar andersom wel: dat iedereen die beademd wordt, op de IC ligt. (Ja, of op een operatiekamer..)
Klopt, maar dat beademen hoeft niet persé op een IC bed. Een IC bed is wél standaard uitgerust met beademingsapparatuur.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:33 schreef Greenpeas het volgende:
Beademing en toedienen van zuurstof zijn volgens mij twee verschillende dingen vanuit een medisch oogpunt. Je kan prima thuis aan het zuurstof liggen, maar echt niet aan de beademing. Bij beademing wordt de volledige longfunctie overgenomen door machines.
Op dit moment vergaderen de meest betrokken ministers weer over de coronacrisis. Na afloop wordt ook de pers te woord gestaan. Waarschijnlijk is dat om 18.00 uur en dat is hier te volgen.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:32 schreef PinkLow het volgende:
Kunnen we niet ergens dat crisisoverleg volgen?
Nu niet meer nee, maar die er nu al liggen zouden toch wel veel mankeren, waaronder fors overgewicht.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:29 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat doen we hier toch ook? We leggen immers niet iedereen op de IC.
twitter:DieTukkerfries twitterde op donderdag 02-04-2020 om 09:24:33Moet jij eens raden in welke gemeente het aantal besmettingen per 100.000 inwoners de afgelopen 2 weken bovengemiddeld hard steeg en het percentage van coronapatienten dat wordt opgenomen in het ziekenhuis in verhouding de hoogste van Nederland is? https://t.co/N3CTvLnFzI reageer retweet
en het waren die mensen waar meer dan 50 procent van zou gaan sterven.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:33 schreef Greenpeas het volgende:
Merci! Dus wat ik nu op NPO politiek zie, is totaal irrelevantquote:Op donderdag 2 april 2020 17:35 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Op dit moment vergaderen de meest betrokken ministers weer over de coronacrisis. Na afloop wordt ook de pers te woord gestaan. Waarschijnlijk is dat om 18.00 uur en dat is hier te volgen.
NOS
Lekker laten gaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:35 schreef Momo het volgende:
twitter:DieTukkerfries twitterde op donderdag 02-04-2020 om 09:24:33Moet jij eens raden in welke gemeente het aantal besmettingen per 100.000 inwoners de afgelopen 2 weken bovengemiddeld hard steeg en het percentage van coronapatienten dat wordt opgenomen in het ziekenhuis in verhouding de hoogste van Nederland is? https://t.co/N3CTvLnFzI reageer retweet
Het is dus andersom.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:34 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Klopt, maar dat beademen hoeft niet persé op een IC bed. Een IC bed is wél standaard uitgerust met beademingsapparatuur.
quote:Op donderdag 2 april 2020 17:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Experts tell White House coronavirus can spread through talking or even just breathing
A prestigious scientific panel told the White House Wednesday night that research shows coronavirus can be spread not just by sneezes or coughs, but also just by talking, or possibly even just breathing.
https://edition.cnn.com/2(...)se-letter/index.html
Reden waarom ik gisteren zorgde dat ik de eerste klant was in de apotheek. Weet je zeker dat je geen virussen van een eerdere klant inademt..quote:"While the current [coronavirus] specific research is limited, the results of available studies are consistent with aerosolization of virus from normal breathing," according to the letter, written by Dr. Harvey Fineberg, chairman of a committee with the National Academy of Sciences.
Fineberg told CNN that he will wear start wearing a mask when he goes to the grocery store.
Hek eromheen en over 6 maanden weer eens kijken.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:35 schreef Momo het volgende:
Ik dacht dat de Randstad juist een brandhaard was, maar dat valt nog reuze mee als ik dit zo zie.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Uit dat zelfde draadje als net
Voor de provincie Utrecht:quote:Op donderdag 2 april 2020 17:38 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Uit dat zelfde draadje als net
Is relatief he, in de Randstad wonen gewoon veel mensen.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Randstad juist een brandhaard was, maar dat valt nog reuze mee als ik dit zo zie.
als je eer 1`had en nu 2 is de stijging al 100%quote:Op donderdag 2 april 2020 17:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Randstad juist een brandhaard was, maar dat valt nog reuze mee als ik dit zo zie.
Echt idioten.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:35 schreef Momo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |