abonnement Unibet Coolblue
pi_192439121
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:44 schreef Jaco078 het volgende:
Wat bedoel je hier precies mee?
Dat ze in het verleden ook eenzijdig hun wil oplegden en partijen die te afhankelijk van hun waren met de rug tegen de muur stonden. Naar mijn idee wilden ze ook nu weer hun wil opleggen, alleen lijken ze het recht nu niet helemaal aan hun kant te hebben en mogelijk verkeerd te hebben gegokt. Ik kan me wel vinden in de reactie van Bert Degenaar: ‘Wij doen wat we kunnen om kleine ondernemers overeind te houden, maar grote reuzen als Watson moeten gewoon betalen’.

Overigens ben ik van mening dat als een verhuurder die zegt: contract is contract en je moet nu gewoon 100% betalen, zonder naar de werkelijkheid van nu te kijken, ook wat te kort door de bocht gaat. Ik zou zelf eerder het compromis idee van de Wibra om nu 50% te willen betalen als basis voor een oplossing kiezen.
pi_192444918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:36 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad een courant schip. Mocht het op de bietenbrug gaan dan is het net wat de gek er voor geeft, en dan vind ik de tweede hypotheek achter de informal investor die 2/3 van het geleende bedrag verstrekt gewoon te mager.

Financieel is het gewoon allemaal erg krap: de ondernemer moet leven van de cashflow die overblijft na de aflossing van GvE. Een tegenvaller, en de mails voor uitstel van aflossing kunnen verstuurd worden.
Enkele opmerkingen:

* het schip is 5 jaar (van de 7) verzekerd van omzet (mits de bevrachter niet failliet gaat)
* na die 5 jaar is aan annuïteiten circa 90% van de hoofdsom terug (als mijn ruwe rekensom niet klopt hoor ik het graag).
* de LTV (87% bij aanvang) loopt redelijk vlot terug doordat er geen slottermijn is
* er worden geen bouwmaterialen vervoerd maar iets waar altijd vrij constante vraag naar is
* het schip vervoert o.a. grondstof voor reinigings- en ontsmettingsmiddelen. Lijkt me dat dit nu juist gevraagd is?
* rente is met 8% niet verkeerd
* de lening van de bevrachter wordt in 5 jaar afgelost, neem ik aan verrekend met de eerste 60 maandfacturen aan de bevrachter. Dat zou een nadeeltje kunnen zijn.

Wie immer: zonder risico geen rendement :7
Pecunia non olet
pi_192446096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 11:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Enkele opmerkingen:

* het schip is 5 jaar (van de 7) verzekerd van omzet (mits de bevrachter niet failliet gaat)
* na die 5 jaar is aan annuïteiten circa 90% van de hoofdsom terug (als mijn ruwe rekensom niet klopt hoor ik het graag).
* de LTV (87% bij aanvang) loopt redelijk vlot terug doordat er geen slottermijn is
* er worden geen bouwmaterialen vervoerd maar iets waar altijd vrij constante vraag naar is
* het schip vervoert o.a. grondstof voor reinigings- en ontsmettingsmiddelen. Lijkt me dat dit nu juist gevraagd is?
* rente is met 8% niet verkeerd
* de lening van de bevrachter wordt in 5 jaar afgelost, neem ik aan verrekend met de eerste 60 maandfacturen aan de bevrachter. Dat zou een nadeeltje kunnen zijn.

Wie immer: zonder risico geen rendement :7
Ik begrijp een paar punten niet in de Pitch, zie ik iets over het hoofd?;
Wanneer ik de vrij beschikbare cashstroom bereken kom ik uit op Resultaat 171K + Afschrijving 146k -/- Aflossing andere 178k = 139k voor Belasting ipv de genoemde 74k
Ze zijn een VOF( voldoet zij wel aan het 1.225 uren criterium?) hetgeen ongeveer een IB geeft van rond de 36k en dus een netto inkomen van 100k voor aftrek van de aflossing van de GvE lening van gemiddeld 40k.
Kortom
- wat is het verschil tussen de 139k en de 74k, alleen de IB?
- een BV lijkt mij gezien de winst logischer ipv een VOF waarbij het de vraag is of zij wel aan de 1.225 uur komt en dus recht heeft op de zelfstandige/startersaftrek

Ik zit er dubbel in om wel of niet mee te doen. Lijkt op zich prima maar wat is de 2e hypotheek echt waard en wat is het contract echt waard?
pi_192446525
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 12:55 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik begrijp een paar punten niet in de Pitch, zie ik iets over het hoofd?;
Wanneer ik de vrij beschikbare cashstroom bereken kom ik uit op Resultaat 171K + Afschrijving 146k -/- Aflossing andere 178k = 139k voor Belasting ipv de genoemde 74k
Ze zijn een VOF( voldoet zij wel aan het 1.225 uren criterium?) hetgeen ongeveer een IB geeft van rond de 36k en dus een netto inkomen van 100k voor aftrek van de aflossing van de GvE lening van gemiddeld 40k.
Kortom
- wat is het verschil tussen de 139k en de 74k, alleen de IB?
- een BV lijkt mij gezien de winst logischer ipv een VOF waarbij het de vraag is of zij wel aan de 1.225 uur komt en dus recht heeft op de zelfstandige/startersaftrek

Ik zit er dubbel in om wel of niet mee te doen. Lijkt op zich prima maar wat is de 2e hypotheek echt waard en wat is het contract echt waard?
Ik vermoed dat het verschil tussen die 139K (klopt) en de cashflow ad 74K, verklaard kan worden door zijn totale begrote privé-opnamen waaronder (maar niet uitsluitend) de IB en zijn huishoudgeld.

Zijn partner werkt zelf ook, heeft dus inkomen waarop kan worden teruggevallen, en met haar specialiteit fiscaliteit en economie zal ze het hele plaatje ook wel goed doorgerekend hebben neem ik aan waardoor de keus op een VOF is gevallen. Stiekum denk ik dan dat zij ook wel enige twijfel zal hebben over de hoogte van de winst. Anders zou een BV interessanter zijn inderdaad nu alleen de man de zelfstandigenaftrek heeft en deze sowieso wordt afgebouwd komende jaren.
Pecunia non olet
pi_192448714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:11 schreef dyna18 het volgende:
CCF stelt bij Houtzagerij Hengeveld een schikking voor.
Zo'n 45% van het openstaande bedrag willen ze kwijt schelden om zo een lang traject van incasso en beslagen te voorkomen.

...

zie originele post voor de quotes en verdere info
Iemand anders die hier nog een afweging over wil maken?
pi_192449465
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:27 schreef dyna18 het volgende:
Iemand anders die hier nog een afweging over wil maken?
Ik ken deze casus verder niet, dus dat is wat lastig redeneren. Maar als ik naar de pitch kijk zijn waren er geen zekerheden, behalve een borgstelling van 49k. Dat vader een regeling van 1000/maand wilde afspreken maar geen hypotheek wilde laten vestigen is voor mij wel een signaal dat hij denk ik niet van plan was de hele rit uit te zitten. Zoon heeft blijkbaar niets en is niet in staat een volledig inkomen te genereren, reden daarvan is mij onduidelijk. Op zich ook wel opvallend dat de nieuwe eigenaar met zo'n voorstel is gekomen, dat geeft mij te denken dat er meer is dan alleen een zakelijke relatie tussen nieuwe eigenaar en vader/zoon al weet ik niet waar ik aan moet denken. Maar puur zakelijk gezien is dit geen logische situatie.

Wel blijft er bij mij nog een onduidelijkheid over, waar is die grond gebleven die mede onderdeel was van de deal, die zie ik nergens meer terug in de verslagen van de curator, er zou geen eigendom zijn van o.g.? Dat voelt vreemd, ook beheer bv was blijkbaar huurder van het o.g, wie is er dan eigenaar? Ik neem aan dat ccf wel heeft uitgezocht wie nu eigenaar was van die aan te kopen grond en de rest van het geheel? In de pitch lees ik ook niets over BV's, in de verslagen zie ik er twee? Is daar een inbreng gedaan, hoe is dat met ccf afgestemd, waar zijn de bezittingen gebleven? Best veel vragen die naar ik aanneem door ccf cq. incassobureau allemaal zijn onderzocht, want ik krijg een beetje het gevoel dat er vermogen is verdwenen cq. is afgezonderd.

Ik weet niet of er met minimale inspanning (want dat is vaak wel het doel van een platform) wel meer te halen is, met maximale inspanning verwacht ik van wel, maar wat dan het netto resultaat zal zijn is maar de vraag.
pi_192451154
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:12 schreef peterc het volgende:

[..]

Onderneming is gevestigd in het winkelhart van Veldhoven, pand ligt op de scheiding / grens van het "oude" gedeelte naar het nieuwe overdekte gedeelte. Pand is indertijd als een soort overbrugging van oud > nieuw gebouwd. Zie google earth, dan begrijp je het wel. Voordeel van het oude gedeelte + Bommel pand is dat veel panden eigendom zijn van (oude) winkeliers / particulieren die het pand bij de bouw van het Citycentrum konden kopen. Veel van deze panden zijn nu gewoon "afbetaald" en mogelijk ook wel verhandeld maar zijn vaak toch particulier eigendom. Het nieuwe gedeelte is van een belegger HAL

https://www.ed.nl/veldhov(...)ps://www.google.com/

Deze berekent natuurlijk ook huur, wat je merkt is dat best veel winkeliers van nieuw naar oud gaan. Je kan ook wel raden waarom.

Daarnaast is https://www.vsloun.nl/ een goede juwelier (enigszins vergelijkbaar) welke in de passage (overdekt) deel zat onlangs gestopt.

https://www.lucardi.nl/nl(...)es-lucardi-veldhoven

zit er weliswaar ook, maar dat is duidelijk een categorie goedkoper / lager. Vergelijk maar delicatesse met de Nettorama, met beiden niets mis maar duidelijk verschil.

Voordeel van het oude gedeelte is de flexibiliteit in het OG, in het overdekte deel zitten / zaten veel winkelketens, en zijn er best veel wisselingen en leegstand. OG lijkt wat mij betreft wel OKE, nu de business nog beoordelen

Ga morgen er weleens langs en ff kijken, en misschien wel ff naar binnen
er vandaag ff langs gehobbeld, precies zoals ik eerder al opmerkte, was er weer een winkelier die van nieuw naar oud gaat. Maar goed, daarom ging het niet, ben niet binnen geweest, wat heen en terug gelopen en het pand bekeken, al die tijd zat al de drie vrouw personeel klanten te helpen , en in deze tijd moet je daar niet tussen gaan lopen banjeren. Misschien dat ik er maandag nog ff binnenga. Bovenetage is er later opgezet zag ik, aan de overzijde is dat niet het geval (Blokker)
Dus je hebt een winkelpand met een aardige bovenruimte. Kan een plus of een min zijn.
De bovenruimte is zeker niet geschikt voor sales, maar voor werkruimte, atelier of kantoor,

Er is toch wat beschikbaar aan panden op de Pleintjes, Horst, Meent i h City centrum.

Maar lijken me inderdaad gedreven en betrokken ondernemers. Minpuntje is dat als de vermogenspositie van de ondernemers na +20 jaar ondernemen beperkt is.
Daarnaast was het zeer verstandig om het OG te kopen, maar een hypo afsluiten met een rente van 10%, weet zo niet wat daarachter heeft gezeten. Kan ook een bewuste deal geweest zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 04-04-2020 19:55:37 ]
pi_192451960
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:26 schreef peterc het volgende:

[..]

er vandaag ff langs gehobbeld, precies zoals ik eerder al opmerkte, was er weer een winkelier die van nieuw naar oud gaat. Maar goed, daarom ging het niet, ben niet binnen geweest, wat heen en terug gelopen en het pand bekeken, al die tijd zat al de drie vrouw personeel klanten te helpen , en in deze tijd moet je daar niet tussen gaan lopen banjeren. Misschien dat ik er maandag nog ff binnenga. Bovenetage is er later opgezet zag ik, aan de overzijde is dat niet het geval (Blokker)
Dus je hebt een winkelpand met een aardige bovenruimte. Kan een plus of een min zijn.
De bovenruimte is zeker niet geschikt voor sales, maar voor werkruimte, atelier of kantoor,

Er is toch wat beschikbaar aan panden op de Pleintjes, Horst, Meent i h City centrum.

Maar lijken me inderdaad gedreven en betrokken ondernemers. Minpuntje is dat als de vermogenspositie van de ondernemers na +20 jaar ondernemen beperkt is.
Daarnaast was het zeer verstandig om het OG te kopen, maar een hypo afsluiten met een rente van 10%, weet zo niet wat daarachter heeft gezeten. Kan ook een bewuste deal geweest zijn?
Dank je wel voor het kijken en je update. Positief dat er ook nu nog klanten binnen waren.
Ik denk wel dat ik hem mee ga nemen.

Als iemand een linkje heeft hoor ik het graag.
pi_192457663
Dit betekent de coronacrisis voor crowdfunding
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192457669
Via de bekende tweewekelijkse GvE verzamelbetaling krijg ik deze week gelukkig nog 23 (al dan niet vanuit de
depotregeling) reguliere betalingen binnen.
pi_192457863
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 06:19 schreef Horsemen het volgende:
Via de bekende tweewekelijkse GvE verzamelbetaling krijg ik deze week gelukkig nog 23 (al dan niet vanuit de
depotregeling) reguliere betalingen binnen.
41 termijnen hier. Ik moet toch kijken hoeveel er missen
pi_192457889
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

41 termijnen hier. Ik moet toch kijken hoeveel er missen
Bij mij is het compleet :)

Heeft iemand recent contact gehad met Collin? Inmiddels loopt de administratieve achterstand nogal op, 1/3 van alle maandbetalingen is nog niet verwerkt en daardoor is onduidelijk of er problemen zijn.
Collin reageert ook al een maand niet op berichten :N
pi_192458054
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 06:19 schreef Horsemen het volgende:
Via de bekende tweewekelijkse GvE verzamelbetaling krijg ik deze week gelukkig nog 23 (al dan niet vanuit de
depotregeling) reguliere betalingen binnen.
Let wel dat dat ook voor een groot deel door de depots kan komen. Ik weet niet hoe snel GvE naar de investeerders reageert, en de leners naar GvE. Kan dus zijn dat die communicatie deels nu pas op gang gaat komen omdat de eerste betalingen gemist zijn / gaan worden. Met de tweewekelijkse betalingen kan ik het niet helemaal tot op de dag volgen (mijn projectadministratie is nog gewoon per maand), maar ik merk in ieder geval ook nog geen missende betalingen tot zo ver.
pi_192458069
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:10 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Bij mij is het compleet :)

Heeft iemand recent contact gehad met Collin? Inmiddels loopt de administratieve achterstand nogal op, 1/3 van alle maandbetalingen is nog niet verwerkt en daardoor is onduidelijk of er problemen zijn.
Collin reageert ook al een maand niet op berichten :N
Bij mij heeft zo’n 10% van de GvE leningen uitstel aangevraagd (en verkregen). De betaling van dit weekend is verder conform verwachting.
pi_192461248
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 08:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

41 termijnen hier. Ik moet toch kijken hoeveel er missen
Ik mis 3 van de 41 termijnen. En ook nog steeds 3 termijnen uit de betaalbatch van 2 weken geleden waar nog geen communicatie vanuit gve geeft plaatsgevonden.
pi_192463522
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 13:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik mis 3 van de 41 termijnen. En ook nog steeds 3 termijnen uit de betaalbatch van 2 weken geleden waar nog geen communicatie vanuit gve geeft plaatsgevonden.
ik mis er ook 3, 1xHoreca/1xLeisure/1xretail. / er zat wel Scharnerweg Maastricht bij, dit project gaat / is over van GVE naar SIG, akte zou passeren op 19 maart 20 vlgs melding in hun nieuwsbrief van 6mrt20,, weet iemand of en zo ja de overdracht al heeft plaatsgevonden..

Overigens GVE 13265 Herfinan OG Groningen en 13587 HSI keurig de eindstreep gehaald.

vlgs mijn planning staan er in april 3 op final aflos en met een beetje gedoe komen er mogelijk nog twee bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 05-04-2020 22:27:56 ]
pi_192466803
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:30 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik ken deze casus verder niet, dus dat is wat lastig redeneren. Maar als ik naar de pitch kijk zijn waren er geen zekerheden, behalve een borgstelling van 49k. Dat vader een regeling van 1000/maand wilde afspreken maar geen hypotheek wilde laten vestigen is voor mij wel een signaal dat hij denk ik niet van plan was de hele rit uit te zitten. Zoon heeft blijkbaar niets en is niet in staat een volledig inkomen te genereren, reden daarvan is mij onduidelijk. Op zich ook wel opvallend dat de nieuwe eigenaar met zo'n voorstel is gekomen, dat geeft mij te denken dat er meer is dan alleen een zakelijke relatie tussen nieuwe eigenaar en vader/zoon al weet ik niet waar ik aan moet denken. Maar puur zakelijk gezien is dit geen logische situatie.

Wel blijft er bij mij nog een onduidelijkheid over, waar is die grond gebleven die mede onderdeel was van de deal, die zie ik nergens meer terug in de verslagen van de curator, er zou geen eigendom zijn van o.g.? Dat voelt vreemd, ook beheer bv was blijkbaar huurder van het o.g, wie is er dan eigenaar? Ik neem aan dat ccf wel heeft uitgezocht wie nu eigenaar was van die aan te kopen grond en de rest van het geheel? In de pitch lees ik ook niets over BV's, in de verslagen zie ik er twee? Is daar een inbreng gedaan, hoe is dat met ccf afgestemd, waar zijn de bezittingen gebleven? Best veel vragen die naar ik aanneem door ccf cq. incassobureau allemaal zijn onderzocht, want ik krijg een beetje het gevoel dat er vermogen is verdwenen cq. is afgezonderd.

Ik weet niet of er met minimale inspanning (want dat is vaak wel het doel van een platform) wel meer te halen is, met maximale inspanning verwacht ik van wel, maar wat dan het netto resultaat zal zijn is maar de vraag.
Dank voor de analyse.
Inderdaad veel vragen over hoe het faillissement en de zekerheden zijn gegaan.
maar goed, de crowd kennende zal de meerderheid wel voorstemmen. Blij in ieder geval dat er nog iets terug komt.
pi_192473986
GVE/Mts Samar staat inmiddels open.
Pecunia non olet
pi_192474024
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:04 schreef obligataire het volgende:
GVE/Mts Samar staat inmiddels open.
Met de eerdere scheepjes heb ik nog geen problemen. Verder wordt deze geheel afgelost zonder slottermijn. Ik neem m klein mee.
pi_192474057
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 10:06 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Met de eerdere scheepjes heb ik nog geen problemen. Verder wordt deze geheel afgelost zonder slottermijn. Ik neem m klein mee.
Ik heb er ook wat ingestopt. Dit weekend al wat voors en tegens afgewogen. Hij kan natuurlijk ziek worden en de vraag is even wat er dan gebeurt, maar voor de rest vind ik het een mooi project dat ik in normale tijden nog wat hoger zou hebben ingeschreven.
Pecunia non olet
pi_192474554
https://www.funda.nl/koop(...)s-voorburgwal-146-b/

Onderpand te koop van project bij GvE. (Your Art DNA)
pi_192474606
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:48 schreef impact9 het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)s-voorburgwal-146-b/

Onderpand te koop van project bij GvE. (Your Art DNA)
Je moet maar durven of deze foto als eerste te tonen:

Het is meer een galerij dan een woning. Ze kunnen beter alles er uit halen voor de verkoop
  maandag 6 april 2020 @ 11:12:35 #73
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_192474895
Stat voor 945K te koop, marktwaarde destijds in de pitch geschat op 800K.
Aardig verschil. Maar goed, als het de hypotheek + GVE lening dekt is het prima natuurlijk.
pi_192475877
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 10:48 schreef impact9 het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)s-voorburgwal-146-b/

Onderpand te koop van project bij GvE. (Your Art DNA)
https://www.quotenet.nl/v(...)t-te-koop-voor-fooi/

met quote commentaar
pi_192477659
Wat is het projectnummer van your art dna ??
pi_192477775
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:54 schreef samlood het volgende:
Wat is het projectnummer van your art dna ??
19752
pi_192477927
hoppa nog maar 4 projecten bij Collin die zonder blikken of blozen uitstel krijgen, waaronder projecten die helemaal niet dicht zijn of lijden onder het coronagebeuren.
Joh, je moet uitstel aanvragen bij Collin, dat werkt altijd. De rente en kosten van Collin blijven gewoon doorbetalen, want de schoorsteen bij COllin moet wel blijven roken.
Bah. Bah.
pi_192478256
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:11 schreef zeeland6 het volgende:
waaronder projecten die helemaal niet dicht zijn of lijden onder het coronagebeuren.
Ik denk dat we wel wat voorzichtig moeten zijn met zo'n algemene conclusie, maar ik heb inderdaad projecten langs zien komen waarvan het naar mijn idee onbegrijpelijk is dat daar de business zou zijn weggevallen (en er dus meer aan de hand moet zijn denk ik, of misbruik?). Er zijn er ook die gewoon lijken te blijven betalen terwijl je over die sector bijvoorbeeld best wel zorgen zou kunnen hebben.

Vandaar dat ik ook (nog steeds) van mening ben dat een algemene regeling niet mogelijk is/was, maar ja, dat is voor het platform wel de meest eenvoudige, en de kosten worden nog steeds (100%!) door betaald, dus het platform blijft de enige niet veel lijkt te voelen.
pi_192478513
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:32 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel wat voorzichtig moeten zijn met zo'n algemene conclusie, maar ik heb inderdaad projecten langs zien komen waarvan het naar mijn idee onbegrijpelijk is dat daar de business zou zijn weggevallen (en er dus meer aan de hand moet zijn denk ik, of misbruik?). Er zijn er ook die gewoon lijken te blijven betalen terwijl je over die sector bijvoorbeeld best wel zorgen zou kunnen hebben.

Vandaar dat ik ook (nog steeds) van mening ben dat een algemene regeling niet mogelijk is/was, maar ja, dat is voor het platform wel de meest eenvoudige, en de kosten worden nog steeds (100%!) door betaald, dus het platform blijft de enige niet veel lijkt te voelen.
Alleen de uitvoeringskosten inderdaad komen voor rekening van collin:
quote:
Verder heeft Collin besloten de gebruikelijke behandelingskosten voor de genoemde
aanpassing voor eigen rekening te nemen.
pi_192478644
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:32 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel wat voorzichtig moeten zijn met zo'n algemene conclusie, maar ik heb inderdaad projecten langs zien komen waarvan het naar mijn idee onbegrijpelijk is dat daar de business zou zijn weggevallen (en er dus meer aan de hand moet zijn denk ik, of misbruik?). Er zijn er ook die gewoon lijken te blijven betalen terwijl je over die sector bijvoorbeeld best wel zorgen zou kunnen hebben.

Vandaar dat ik ook (nog steeds) van mening ben dat een algemene regeling niet mogelijk is/was, maar ja, dat is voor het platform wel de meest eenvoudige, en de kosten worden nog steeds (100%!) door betaald, dus het platform blijft de enige niet veel lijkt te voelen.
Dat het platform er nu nog niets van merkt is al schandalig. Ze dragen financieel niets bij aan deze crisis, het moet allemaal van de investeerder komen. Ze krijgen geen cent meer van mij in de toekomst. Verontwaardigd. o|O

[ Bericht 4% gewijzigd door zeeland6 op 06-04-2020 15:03:39 ]
pi_192478855
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:58 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Dat het platform er nu nog niets van merkt is al schandalig. Ze dragen financieel niets bij aan deze crisis, het moet allemaal van de investeerder komen. Ze krijgen geen cent meer van mij in de toekomst. Verontwaardigd. o|O

Ik denk dat dit een beetje kort door de bocht is. In een tijd dat er geen grote projecten zijn (dus minder omzet) hebben ze wel alle handjes nodig, waarvan de kosten niet worden doorberekend. De meeste platforms zijn ook maar relatief kleine MKB-bedrijven die hun broek moeten ophouden.
pi_192478925
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:11 schreef zeeland6 het volgende:
hoppa nog maar 4 projecten bij Collin die zonder blikken of blozen uitstel krijgen, waaronder projecten die helemaal niet dicht zijn of lijden onder het coronagebeuren.
Joh, je moet uitstel aanvragen bij Collin, dat werkt altijd. De rente en kosten van Collin blijven gewoon doorbetalen, want de schoorsteen bij COllin moet wel blijven roken.
Bah. Bah.
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:32 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel wat voorzichtig moeten zijn met zo'n algemene conclusie, maar ik heb inderdaad projecten langs zien komen waarvan het naar mijn idee onbegrijpelijk is dat daar de business zou zijn weggevallen (en er dus meer aan de hand moet zijn denk ik, of misbruik?). Er zijn er ook die gewoon lijken te blijven betalen terwijl je over die sector bijvoorbeeld best wel zorgen zou kunnen hebben.

Vandaar dat ik ook (nog steeds) van mening ben dat een algemene regeling niet mogelijk is/was, maar ja, dat is voor het platform wel de meest eenvoudige, en de kosten worden nog steeds (100%!) door betaald, dus het platform blijft de enige niet veel lijkt te voelen.
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Alleen de uitvoeringskosten inderdaad komen voor rekening van collin:
[..]

quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:58 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Dat het platform er nu nog niets van merkt is al schandalig. Ze dragen financieel niets bij aan deze crisis, het moet allemaal van de investeerder komen. Ze krijgen geen cent meer van mij in de toekomst. Verontwaardigd. o|O

Ik moet zeggen dat ik het juist over Collin tot op heden nog wel redelijk tevreden ben. Net als bij GvE moet tenminste de rente + platformkosten door de geldnemers doorbetaald worden. Al met al geven al deze handeling natuurlijk de nodige werkzaamheden die toch maar weer uitgevoerd moeten worden (extra kosten voor het platform). Het is zeker waar dat de schoorsteen bij Collin (en andere platformen) moet blijven roken. Dat is maar goed ook want uiteindelijk is dat in ons aller belang.

Ik deel echter je mening dat er misschien in sommige gevallen te makkelijk uitstel gegeven is. Ook heb ik geen idee of de platformen voldoende kijken of de geldnemers van alle overheidsregelingen gebruik maken alvorens uitstel aan te vragen. Hopelijk krijgen we daar bij toekomstige uitstel situaties meer inzicht in.
pi_192479817
Kleine lening zorgbureau collincrowdfund
pi_192480131
Opzegging lening elektronica winkel door ccf vanwege drie maanden achterstand en geen contact mogelijk. Er is een 2e hypotheek met ruime overwaarde. Even afwachten wat er gaat gebeuren.
pi_192480366
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:35 schreef djh77 het volgende:
Opzegging lening elektronica winkel door ccf vanwege drie maanden achterstand en geen contact mogelijk. Er is een 2e hypotheek met ruime overwaarde. Even afwachten wat er gaat gebeuren.
Moet ik afleiden uit deze brief dat men erg achterloopt met de administratie bij Collin? Deze club heeft dus maar 1 volledige maand aan Collin betaald, Collin heeft 4 maanden aan investeerders betaald zonder iets aan de investeerders te melden over betaalproblemen. Dit kan niet aan de Corona drukte liggen. Vermoed dat hier iets grondig mis zit bij dit project.
Ruikt naar fraude als ik het project nog eens nalees. Ben benieuwd of de tweede hypotheek op wat substantieels gevestigd is. Zou 300K waard moeten zijn. Ben benieuwd of die 65K van de lening terug komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-04-2020 17:20:59 ]
pi_192480821
Weet iemand wat de status is van dit GVE project dat dacht ik bij Collin CF geherfinanciert is.?
Bedrag¤ 550.000
Rente8%
Looptijd60 mnd.
Classificatie1
Projectnummer19843
ProductVastgoed
LeendoelOnroerend goed
Zekerheden
HY, DR, HA
LTV74%
G-PD percentage0,04

Volgens de site van GvE zou de vervroegde aflossing 10 mrt plaatsvinden. Nu bijna 1 maand later heb ik nog geen geld gezien en naar ik me herinner ook geen communicatie van GvE. Wie weet wat meer?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-04-2020 17:37:59 ]
pi_192481004
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Weet iemand wat de status is van dit GVE project dat dacht ik bij Collin CF geherfinanciert is.?
Bedrag¤ 550.000
Rente8%
Looptijd60 mnd.
Classificatie1
Projectnummer19843
ProductVastgoed
LeendoelOnroerend goed
Zekerheden
HY, DR, HA
LTV74%
G-PD percentage0,04

Volgens de site van GvE zou de vervroegde aflossing 10 mrt plaatsvinden. Nu beina 1 maand later heb ik nog geen geld gezien en naar ik me herinner ook geen communicatie van GvE. Wie weet wat meer?
Ik heb het geld m.b.t. dit project op 26 februari van GvE ontvangen.
Project loopt nu inderdaad via Collin.
pi_192481176
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 17:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb het geld m.b.t. dit project op 26 februari van GvE ontvangen.
Project loopt nu inderdaad via Collin.
dank! Inderdaad al voor 10 mrt ontvangen.
pi_192481286
Vervroegde aflossing Event World bij Collin
pi_192481637
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
als ik het project nog eens nalees
Mag ik vragen welke dit is (in spoiler)? Ik heb niets gezien dus ik heb hier niet in geïnvesteerd. Ik ben altijd benieuwd of ik op basis nieuwere kennis begrijp waarom ik er toen niet in ben gestapt (of dat het gewoon toeval was cq. geld aan andere zaken heb uitgegeven :) )
pi_192481666
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Moet ik afleiden uit deze brief dat men erg achterloopt met de administratie bij Collin? Deze club heeft dus maar 1 volledige maand aan Collin betaald, Collin heeft 4 maanden aan investeerders betaald zonder iets aan de investeerders te melden over betaalproblemen. Dit kan niet aan de Corona drukte liggen. Vermoed dat hier iets grondig mis zit bij dit project.
Ruikt naar fraude als ik het project nog eens nalees. Ben benieuwd of de tweede hypotheek op wat substantieels gevestigd is. Zou 300K waard moeten zijn. Ben benieuwd of die 65K van de lening terug komt.
365K opbrengst ongeveer zou goed moeten zijn, WOZ 2 jaar geleden is 622K.
Ik ben benieuwd wat daar aan de hand is. Maar als de hypotheek correct gevestigd is dan lijkt me dat het toch wel goed zou moeten komen.

https://www.google.nl/map(...).3898334!4d6.0433591
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_192485272
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 15:16 schreef Horsemen het volgende:
Ook heb ik geen idee of de platformen voldoende kijken of de geldnemers van alle overheidsregelingen gebruik maken alvorens uitstel aan te vragen. Hopelijk krijgen we daar bij toekomstige uitstel situaties meer inzicht in.
Dat is iets dat ze bij Oneplanetcrowd dus wel goed gedaan hebben. Vraag is expliciet gesteld aan de ondernemers en responses aan de investeerders teruggekoppeld bij stemming over uitstel.
pi_192485706
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Kleine lening zorgbureau collincrowdfund
Hier is het linkje van de collin Direct - lening.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door mij meegenomen voor 2x de basis inleg voor direct-leningen. Woning lijkt me meer waard te zijn dan de WOZ waarde.
pi_192487895
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Collin heeft 4 maanden aan investeerders betaald zonder iets aan de investeerders te melden over betaalproblemen.
Dat is wel heel bijzonder, ik zou bijna denken dat er iets mis is gegaan bij het vastleggen van de 2e hypotheek en dat ze hoopten dat dat wel goed zou komen en dus die termijnen altijd wel ergens kon terughalen.
pi_192490889
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 21:41 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is het linkje van de collin Direct - lening.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door mij meegenomen voor 2x de basis inleg voor direct-leningen. Woning lijkt me meer waard te zijn dan de WOZ waarde.
Ik geloof niet perse in het feit dat deze woning meer waard zou zijn dan de WOZ..

https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/
pi_192491402
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:24 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik geloof niet perse in het feit dat deze woning meer waard zou zijn dan de WOZ..

https://www.funda.nl/koop(...)teer-afmelddatum-af/
Dat denk ik inderdaad ook niet.
Maar met dit leenbedrag en dan een 2e hypotheek als stok achter de deur zie ik voldoende commitment om m normaal mee te nemen.
pi_192491537
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:02 schreef tnhb het volgende:

[..]

Mag ik vragen welke dit is (in spoiler)? Ik heb niets gezien dus ik heb hier niet in geïnvesteerd. Ik ben altijd benieuwd of ik op basis nieuwere kennis begrijp waarom ik er toen niet in ben gestapt (of dat het gewoon toeval was cq. geld aan andere zaken heb uitgegeven :) )
Ik zit er ook niet in. Kan mij wel herinneren dat ik het project heb bekeken maar uiteindelijk net te veel twijfel had om hem mee te nemen. De vermoedelijke reden hiervan was dat ik een groot deel van het onderpand online niet voldoende kon zien en beoordelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192492652
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zit er ook niet in. Kan mij wel herinneren dat ik het project heb bekeken maar uiteindelijk net te veel twijfel had om hem mee te nemen. De vermoedelijke reden hiervan was dat ik een groot deel van het onderpand online niet voldoende kon zien en beoordelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierbij een rondleiding in 1 van de verhuurappartementen. Een onderdeel van de onderpand
pi_192492776
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hierbij een rondleiding in 1 van de verhuurappartementen. Een onderdeel van de onderpand
Ziet er netjes uit.

Er van uit gaande dat de zekerheden goed gevestigd zijn zou het dus allemaal goed moeten komen. Wel een rare zaak dat Collin de investeerders pas zo laat heeft geïnformeerd.
pi_192492862
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Hierbij een rondleiding in 1 van de verhuurappartementen. Een onderdeel van de onderpand
Is dat ook daadwerkelijk zo? Althans wat hypotheek betreft. Ik dacht dat alleen op het woonhuis 2e hypotheek gevestigd is (en dat ding ziet er niet uit). Via de hoofdelijke aansprakelijkheid kom je inderdaad wel bij de Zompweg uit.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')