"Ja maar, dat hep op feesboek gestaan"quote:Op donderdag 2 april 2020 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je vervolgens vraagt wat 5G is, waar de naam voor staat, op welke frequentiebanden het werkt en welk van die frequentiebanden dat zouden veroorzaken dan blijft het uiteraard stil.
Het is natuurlijk niet altijd een discussie waard. Zoals mensen die compleet ongehinderd door kennis en kunde denken dat er volgende week 600 doden per dag bijkomen. Dan is beginnen om iemand's expertise in twijfel te trekken een vrij logisch begin, me dunktquote:Op donderdag 2 april 2020 11:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Je mag gewoon discusseren, of je nou voor of tegen bent, geen of veel kritiek hebt. Alleen is het jammer als als het meteen persoonlijk moet worden.
Voer de discussie inhoudelijk of negeer het, maar ga niet voor anderen bepalen wat ze wel of niet kunnen posten omdat ze geen expert zijn.
De educated guesses van zowel Kyran als _I zijn toch echt wel aardig uitgekomen tot nu toe, ook toen het RIVM nog aan het slapen was en achterhaalde informatie verspreidde.quote:
Welke mensen zeggen dat?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet altijd een discussie waard. Zoals mensen die compleet ongehinderd door kennis en kunde denken dat er volgende week 600 doden per dag bijkomen. Dan is beginnen om iemand's expertise in twijfel te trekken een vrij logisch begin, me dunkt
Of ga niet voor anderen bepalen of ik een compleet ongefundeerde mening(!) diskwalificeer, omdat deze op geen enkele manier gestoeld is op een gedegen kennisbasis.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
maar ga niet voor anderen bepalen wat ze wel of niet kunnen posten omdat ze geen expert zijn.
In dit geval was het het alwetend genie Gia.quote:
Wat er naar buiten wordt gebracht door een instantie en er intern gebeurd zijn 2 heel verschillende dingen. Er zit waarschijnlijk een ander team die nu nadenkt wat ze naar buiten brengen. Al is het natuurlijk leuk als je voorspellingen zelf redelijk goed uitkomen.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De educated guesses van zowel Kyran als _I zijn toch echt wel aardig uitgekomen tot nu toe, ook toen het RIVM nog aan het slapen was en achterhaalde informatie verspreidde.
Toch knap dat men blijkbaar goede voorspellingen heeft kunnen doen met achterhaalde informatie.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
ook toen het RIVM nog aan het slapen was en achterhaalde informatie verspreidde.
Sommigen zitten ook al 4 weken in lockdown en zijn geïrriteerd dat het RIVM niet naar ze luistert.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De educated guesses van zowel Kyran als _I zijn toch echt wel aardig uitgekomen tot nu toe, ook toen het RIVM nog aan het slapen was en achterhaalde informatie verspreidde.
Ik denk dat je niet moet denken in "voorspellingen" maar in "verwachtingen".quote:Op donderdag 2 april 2020 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat er naar buiten wordt gebracht door een instantie en er intern gebeurd zijn 2 heel verschillende dingen. Er zit waarschijnlijk een ander team die nu nadenkt wat ze naar buiten brengen. Al is het natuurlijk leuk als je voorspellingen zelf redelijk goed uitkomen.
Want de modellen worden kant en klaar aangeleverd, volgens mij is juist het moeilijkste de modellen zo goed mogelijk proberen te maken. Wat willekeurige cijfertjes daarna erin proppen dat kan idd elke idioot, of die willekeurige inputcijfertjes kloppen dat maakt ook niet uit gewoon invullen in de simpele fok model wereld....quote:Op donderdag 2 april 2020 10:59 schreef _I het volgende:
[..]
Is niet knap hoor. Is gewoon een kwestie van de data invullen in de wiskundige modellen en dan kijken wat eruit komt. Zou iedere modelleur moeten kunnen.
Ik zal even zoeken naar de posts waar Kyran beweerde dat we in full lockdown moesten zitten en we nu op veel hogere sterftecijfers zouden zittenquote:Op donderdag 2 april 2020 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet denken in "voorspellingen" maar in "verwachtingen".
Met gegevens als "verdubbeling in x dagen", percentage opnames, stijging opnames, etc. kan je vrij goed een schatting maken van wanneer het misgaat.
Hetzelfde geldt voor de incubatietijd en de tijd die je dus nodig hebt voor je effect ziet van maatregelen.
Dat zullen geen exacte cijfers zijn maar je kan moeilijk zeggen dat Kyran er bijvoorbeeld naast zat tot nu toe.
QFT!quote:Op donderdag 2 april 2020 11:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kan dat gezeik op het RIVM niet gewoon stoppen?
quote:Op donderdag 2 april 2020 11:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kan dat gezeik over het gezeik op het RIVM niet gewoon stoppen?
Kan het gezeik op het RIVM dan ook gelijk het hoekje om?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kan dat gezeik over het gezeik op het RIVM niet gewoon stoppen?
Daar is een apart topic voor ja.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kan het gezeik op het RIVM dan ook gelijk het hoekje om?
Dat zeg ik ook niet. De data die we nu krijgen van instanties over ziekenhuisopnames, IC plekken en de stand van zaken etc. Kunnen we denk ik best een aardig beeld krijgen hoe we er nu voorstaan op korte termijn. Hopelijk blijft de stagnatie doorzetten. Wat er op lange termijn gaat gebeuren kunnen wij hier niet echt overzien.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet denken in "voorspellingen" maar in "verwachtingen".
Met gegevens als "verdubbeling in x dagen", percentage opnames, stijging opnames, etc. kan je vrij goed een schatting maken van wanneer het misgaat.
Hetzelfde geldt voor de incubatietijd en de tijd die je dus nodig hebt voor je effect ziet van maatregelen.
Dat zullen geen exacte cijfers zijn maar je kan moeilijk zeggen dat Kyran er bijvoorbeeld naast zat tot nu toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |