Dat van 9/11 is niet waar, er zijn wel degelijk zeer veel maatregelen genomen, bijvoorbeeld veel strengere controles, geen open cockpit meer. En het heeft redelijk geholpen, er zijn nauwelijks nog kapingen geweest.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En wat is 'nieuw normaal'? Dat iedereen loopt met een mondkapje in het openbaar?
Dit soort termen werden ook geschreeuwd na 11 september 2001. Alleen de luchtvaart kreeg security poortjes en had de grootste impact op je leven. Na Sars1 liep half Azie met een mondkapje in het openbaar.
Voor de rest bleef het openbare leven zoals het was.
Sars2 ook. Iedereen wordt iets voorzichtiger, maar zodra dit is over gewaaid gaat iedereen weer verder met het leven zoals in 2019. Koorts scanners op de luchthavens misschien bij de security poortjes.
De grootste impact is in China zelf met nu al een verbod op eten van honden, katten en andere 'rare' dieren.
Helemaal als er een vaccin is.
Zou mooi zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En wat is 'nieuw normaal'? Dat iedereen loopt met een mondkapje in het openbaar?
Dit soort termen werden ook geschreeuwd na 11 september 2001. Alleen de luchtvaart kreeg security poortjes en had de grootste impact op je leven. Na Sars1 liep half Azie met een mondkapje in het openbaar.
Voor de rest bleef het openbare leven zoals het was.
Sars2 ook. Iedereen wordt iets voorzichtiger, maar zodra dit is over gewaaid gaat iedereen weer verder met het leven zoals in 2019. Koorts scanners op de luchthavens misschien bij de security poortjes.
De grootste impact is in China zelf met nu al een verbod op eten van honden, katten en andere 'rare' dieren.
Helemaal als er een vaccin is.
Die heb ik wel.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch knap dat je dit concludeert terwijl je klaarblijkelijk niet eens de uitleg van het RIVM hebt gehoord?
quote:Op donderdag 2 april 2020 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan hoef je dus ook niet meer benieuwd te zijn waar het op gebaseerd is.
We hebben het geregeld via een bureau, ik weet niet exact hoe e.e.a geregeld is qua uitstel. Ik heb vorige week gebeld maar ze zijn zo druk met alle dringende reizen dat we nu geen prio krijgen, begrijpelijk. Dus ik wacht even af.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Probleem alleen is dat het omboekbeleid ook bij Hawaii geld tot en met 31 mei en niet vliegtickets vanaf juni.
En wij gaan eind mei naar het vaste land van de USA en dan begin juni door naar Hawaii.
Weet niet of jij je tickets al geboekt hebt?
En ja wij hopen eind augustus daar het onze huwelijksreis is en wij dit ook al van mei moet gaan verzetten naar hopelijk augustus.
Heb jij epidemiologie gestudeerd? Ben jij een expert in epidemiologische wiskunde?quote:Op donderdag 2 april 2020 10:49 schreef _I het volgende:
[..]![]()
Heb jij de datalijsten gezien? Alle aannames?
Als het met hawaii airlines is hanteren ze nu de regel tot en met 31 mei alles daarna is geen omzet of annulering voor (voor als nog). Dus ook geen voucher.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:50 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
We hebben het geregeld via een bureau, ik weet niet exact hoe e.e.a geregeld is qua uitstel. Ik heb vorige week gebeld maar ze zijn zo druk met alle dringende reizen dat we nu geen prio krijgen, begrijpelijk. Dus ik wacht even af.
Dus ze hebben niet de data gedeeld. Zie je. Wees gewoon duidelijk in je antwoorden en maak het niet persoonlijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb jij epidemiologie gestudeerd? Ben jij een expert in epidemiologische wiskunde?
Het klinkt heel dubbel inderdaad, maar we onderschatten met z'n allen denk ik ook hoe snel het zich weer kan verspreiden als ze te snel de teugels laten vieren.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:47 schreef raptorix het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)nden-van-kracht.html
Ik weet echt niet wat ik hiervan moet vinden, ik heb het gevoel dat het een stuk sneller zal gaat, dat er over een week of 6 vrijwel geen nieuwe gevallen bijkomen, en dat alleen de risicogroepen nog geïsoleerd moeten blijven.
Dit is echt zo'n jammere dooddoener. Jij hoeft niet iedere discussie dood te slaan met dit soort posts. Er mag best kritiek of twijfel zijn, ook zonder dat je expert bent.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb jij epidemiologie gestudeerd? Ben jij een expert in epidemiologische wiskunde?
Deze daling is overigens in lijn met de conclusie van buitenlandse RIVM's.
Toch knap dat jij alvast geconcludeerd hebt dat het dus niet kan kloppen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:53 schreef _I het volgende:
[..]
Dus ze hebben niet de data gedeeld. Zie je. Wees gewoon duidelijk in je antwoorden en maak het niet persoonlijk.
Gelukkig is dit geen dooddoener.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er mag best kritiek of twijfel zijn, ook zonder dat je expert bent.
Is niet knap hoor. Is gewoon een kwestie van de data invullen in de wiskundige modellen en dan kijken wat eruit komt. Zou iedere modelleur moeten kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch knap dat jij alvast geconcludeerd hebt dat het dus niet kan kloppen.
Die zijn er helaas in NL ook al. Las berichten zoals "die 1.5 meter is ongetwijfeld bedoeld zodat de 5G er tussen kan komen om ons te vermoorden".quote:Op donderdag 2 april 2020 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
Blijkbaar is er in het VK nu een groepje idioten die de schuld geven aan de uitrol van 5G.
In BNW loopt er ook een topic. Is het niet 5G, dan is het wel Bill Gates. Kneuzerij.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:59 schreef DustPuppy het volgende:
Blijkbaar is er in het VK nu een groepje idioten die de schuld geven aan de uitrol van 5G.
Er is hier alleen maar kritiek en twijfel, ongeacht de bevinding. Dat doet vrij veel af aan het kritisch oog.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n jammere dooddoener. Jij hoeft niet iedere discussie dood te slaan met dit soort posts. Er mag best kritiek of twijfel zijn, ook zonder dat je expert bent.
Zo n "dooddoener" is jammergenoeg het enige en ultieme antwoord in dit topic, met al die zefbenoemde deskundigen en roeptoeters die niets van statistieken en wiskundige modellen snappenquote:Op donderdag 2 april 2020 10:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n jammere dooddoener. Jij hoeft niet iedere discussie dood te slaan met dit soort posts. Er mag best kritiek of twijfel zijn, ook zonder dat je expert bent.
Als je vervolgens vraagt wat 5G is, waar de naam voor staat, op welke frequentiebanden het werkt en welk van die frequentiebanden dat zouden veroorzaken dan blijft het uiteraard stil.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:00 schreef influcted het volgende:
[..]
Die zijn er helaas in NL ook al. Las berichten zoals "die 1.5 meter is ongetwijfeld bedoeld zodat de 5G er tussen kan komen om ons te vermoorden".
Nee, inderdaad. Je mag gewoon discusseren, of je nou voor of tegen bent, geen of veel kritiek hebt. Alleen is het jammer als als het meteen persoonlijk moet worden.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig is dit geen dooddoener.
Ik zou zeggen, meld je aan. Denk dat ze je in je gezicht uitleggen.quote:Op donderdag 2 april 2020 10:59 schreef _I het volgende:
[..]
Is niet knap hoor. Is gewoon een kwestie van de data invullen in de wiskundige modellen en dan kijken wat eruit komt. Zou iedere modelleur moeten kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |