Ja, even na het ontdooien nog in de oven doen, dan is het helemaal net versquote:Op zondag 5 april 2020 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh en je kunt punten appeltaart dus echt heel goed invriezen. Dat smaakt echt net als vers.
wat een lief taartjequote:Op zondag 5 april 2020 18:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Fertig!
Ik heb een vegan volkoren appeltaart met macadamia-noten gemaakt afgedekt met geschaafde amandelen.
Eerst alles afwegen, snijden en klaarzetten
[ afbeelding ]
Deeg kneden tot een bol en een half uur laten rusten in de koelkast
[ afbeelding ]
Bakblikje bekleden en vullen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
35 minuten in de oven op 210graden en klaaaaaaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ow...anders eten wij ons in één week rond aan kilo appeltaart.quote:Op zondag 5 april 2020 18:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh en je kunt punten appeltaart dus echt heel goed invriezen. Dat smaakt echt net als vers.
Ik zou het in een plastic bakje doen met een stukje papier ertussen.quote:Op zondag 5 april 2020 19:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow...anders eten wij ons in één week rond aan kilo appeltaart.
Er zijn al 2 punten naar de buren voor het gebruiken van hun verticuteermachine.
Straks nog 2 voor onszelf. Waarin doe je een punt?
In een plastic zakje? Papieren zakje, heb ik? Hhfolie?
Heb je hier een online recept van?quote:Op zondag 5 april 2020 16:44 schreef Yinny het volgende:
Mijn tarte tatin
Nu wel zelf deeg gemaakt, want dat is toch wel het allerlekkerst. Ik heb wel de verkeerde appels gebrukkt, want het is een beetje te vochtig gebleven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En geen creme fraiche of slagroom in huis, dus maar mascarpone met yoghurt gemengd voor erbij. Jammie!
quote:Op zondag 5 april 2020 18:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Fertig!
Ik heb een vegan volkoren appeltaart met macadamia-noten gemaakt afgedekt met geschaafde amandelen.
Eerst alles afwegen, snijden en klaarzetten
[ afbeelding ]
Deeg kneden tot een bol en een half uur laten rusten in de koelkast
[ afbeelding ]
Bakblikje bekleden en vullen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
35 minuten in de oven op 210graden en klaaaaaaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een beautyquote:Op zondag 5 april 2020 20:23 schreef Hupje het volgende:
Ik zou bijna het eindresultaat vergeten.
[ afbeelding ]
Leuk dat er zulke verschillende taarten zijn gemaakt!
👍🏼quote:Op zondag 5 april 2020 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou het in een plastic bakje doen met een stukje papier ertussen.
quote:Op zondag 5 april 2020 20:23 schreef Hupje het volgende:
Ik zou bijna het eindresultaat vergeten.
[ afbeelding ]
Leuk dat er zulke verschillende taarten zijn gemaakt!
Ik blijf het ook ruikenquote:Op zondag 5 april 2020 22:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben denk ik alleen al door het topic te bekijken zojuist 3kg aangekomen
Op zich wel lekker maar wel ook 'donker'. Hoe zeg ik dat, beetje stroperig. De kinderen waren geen fan, ikzelf vind hem wel lekker. En ik heb ook nog een puntje aan mijn ouders gebracht.quote:Op zondag 5 april 2020 17:43 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ja makkelijk hè. Dat bevalt mij er ook zo aan. Hij ligt alleen best zwaar op de maag..
[..]
Ik maak hem zo in de heteluchtoven, maar heb het gevoel dat onze oven toch wat minder heet wordt. Hij hoort overigens wel donker. Hoe was de smaak?
Ik heb mijn taart al helemaal opquote:Op zondag 5 april 2020 22:18 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben denk ik alleen al door het topic te bekijken zojuist 3kg aangekomen
Zo heb ik door hier aan mee te doen, mijn “nieuwe “ deegroller van Joseph Joseph, die ik al een jaar heb, voor het eerst gebruikt. Meestal vergeet ik dat ik ‘m heb.quote:Op zondag 5 april 2020 22:40 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb mijn taart al helemaal op
Het zijn wel 2 beschaafde puntjes wat er uit dat vormpje komt
Het totale taartje was 3 ons.
Recept voor de liefhebbers, ik bak al een tijdje vegan, niet omdat ik dat ben, maar ik had of geen eieren in huis, of geen melk, of gewoon allebei niet en dan word je creatief
Nu doe ik het gewoon steeds omdat ik het lekker vind en het is zeker ook wel een uitdaging bij sommige dingen.
Waaronder dus dat deeg, dat is wat bewerkerlijker dan normaal deeg.
Voor een normale taart:
250gr volkoren tarwemeel
100gr rietsuiker
125ml zonnebloemolie
Voor het taartje van vandaag had ik van alles 1 derde genomen. De vulling was een halve appel die ik nog had liggen en een handje vol macadamia-noten klein gehakt dat gemend met wat suiker en citoensap. En natuurlijk amandelschaafsel voor bovenop. Want met dat deeg is het echt ruk om een mooi raster te maken.
Heb ik met normaal deeg geen problemen mee nl.
En mede doordat ik met dit topic meedeed heb ik na 3 weken ofzo eindelijk mijn grote houten deegroller weer gevonden(lag in de ene oven
)
Hard werken voor jou, petje af!quote:Op zondag 5 april 2020 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je hier een online recept van?
Wat een mooie taarten allemaal, van heel traditioneel tot mooie combinaties. Ik heb niks gebakken. Uit bed om 18.00, net avondeten/ontbijt op en straks weer naar het werk.
Dank! Ik ben geneigd dit morgen te makenquote:Op maandag 6 april 2020 04:08 schreef Yinny het volgende:
Hard werken voor jou, petje af!
https://smittenkitchen.com/2019/11/perfect-apple-tarte-tatin/
Heeft ie al gedaan, zie CUL / Kook mee met CUL: nasi op 8 aprilquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Kun je dit ook bij de volgende "opdrachten" zo samenvatten in 1 foto?
Was wel het plan. Ik heb toch iets minder te doen in deze tijd.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Kun je dit ook bij de volgende "opdrachten" zo samenvatten in 1 foto?
quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:58 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Was wel het plan. Ik heb toch iets minder te doen in deze tijd.
Wat grappig om te zien, opdracht appeltaart en dan 17 verschillende. Dat zou je vooraf ook niet bedacht hebbenquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:12 schreef Oceanonix het volgende:
En al jullie appeltaart resultaten. Zo kan je mooi zien wat 1 opdracht tot vele verschillende interpretaties en invullingen kan leiden![]()
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |