abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193142699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:28 schreef zoost het volgende:

[..]

We gaan het zien als we de pensioenuitkeringen gaan korten en de zorgpremies omhoog gaan of de ouderen dan nog steeds solidair zijn.
Stomme coronavirus. Beetje lopen fucken met onze pensioenuitkeringen zorgpremies.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193142714

Ziet er goed uit.
pi_193142727
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:28 schreef zoost het volgende:

[..]

We gaan het zien als we de pensioenuitkeringen gaan korten en de zorgpremies omhoog gaan of de ouderen dan nog steeds solidair zijn.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, of zou er een "we verwachten dat de dekkingsgraad in 2021 weer op gaat lopen" verhaal komen waardoor er niet gekort gaat worden?
pi_193142916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, of zou er een "we verwachten dat de dekkingsgraad in 2021 weer op gaat lopen" verhaal komen waardoor er niet gekort gaat worden?
Laten we het hopen. Het gaat nu langzaam weer een beetje omhoog, maar het is vooral afwachten.
https://www.aon.com/nethe(...)dieptepunt-maart.jsp
ROBODEMONS..................|:(
pi_193143155
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:30 schreef zoost het volgende:
Gefeliciteerd! De oversterfte is weer op normale niveaus. En we concluderen nu dat er ongeveer net zoveel mensen zijn overleden als tijdens de griepepidemie van 2017/2018.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)eken-corona-epidemie

Nu zullen alle verantwoordelijken natuurlijk gaan claimen dat dit relatief geringe aantal doden komt door alle maatregelen. Ik vermoed dat het geen zak had uitgemaakt. We hebben ons gek laten maken. We kunnen de meeste maatregelen gewoon weer terugdraaien. Wellicht is het verstandig om voorlopig geen grote binnen evenementen te houden, maar voor de rest kunnen we ons leven weer oppakken.
Eens. Jammer dat al die hysterische politici niet de film The Sixt Sense hebben bekeken voor de crisis. Daarin zegt het hoofdrolspelertje een heel wijze zin: 'People die..all the time' Geen noodzaak dus om dan de hele economie naar de tiefus te helpen.
pi_193144867
quote:
Gefeliciteerd! De oversterfte is weer op normale niveaus. En we concluderen nu dat er ongeveer net zoveel mensen zijn overleden als tijdens de griepepidemie van 2017/2018.

Nu zullen alle verantwoordelijken natuurlijk gaan claimen dat dit relatief geringe aantal doden komt door alle maatregelen. Ik vermoed dat het geen zak had uitgemaakt. We hebben ons gek laten maken. We kunnen de meeste maatregelen gewoon weer terugdraaien. Wellicht is het verstandig om voorlopig geen grote binnen evenementen te houden, maar voor de rest kunnen we ons leven weer oppakken.
Eens.
pi_193212375
Nu Rutte en De Jonge na een week of 9 nog steeds het moralistische kleuterachtige geleuter uitslaan lijkt het me wel weer eens tijd om dit topic te kicken. :)

Waarom doen we zo overdreven met z'n allen terwijl er eigenlijk niet zoveel meer aan de hand is?
pi_193256106
Wat een verrassing, zoals ook bij een griepgolf, ondersterfte als de piek voorbij is.
pi_193270717
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als ik martinvrijland.nl lees schrik ik toch erg.

:') !
pi_193271078
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als ik martinvrijland.nl lees schrik ik toch erg.

Zijn doemscenario lijkt te zijn uitgekomen. Eng. En wat kan je doen als burger? Tegen een grote, machtige overheid? Heel erg griezelig dit. :'(
Waarom zou je überhaupt overwegen om die site te lezen ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193271083
Mooie topic dit. Ook echt mooi om te zien dat er maar 1 exemplaar is ten opzichte van de 700 algemene waarbij alleen maar paniek werd gezaaid.

Zelfs de extra noodziekenhuizen die miljoenen hebben gekost worden weer afgebouwd. Waarom? Geen één patiënt heeft er gelegen:
https://nos.nl/artikel/23(...)-noodhospitalen.html

Let maar op. Langzaamaan gaan alle verhalen rondom de 'crisis' veranderen.
pi_193271128
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:01 schreef Generationalpha het volgende:
Nu Rutte en De Jonge na een week of 9 nog steeds het moralistische kleuterachtige geleuter uitslaan lijkt het me wel weer eens tijd om dit topic te kicken. :)

Waarom doen we zo overdreven met z'n allen terwijl er eigenlijk niet zoveel meer aan de hand is?
Mja, is het virus weg dan?
Er is duidelijk gecommuniceerd dat zonder effectieve maatregelen de verspreiding exponentieel toeneemt en met effectieve maatregelen exponentieel afneemt.
We zitten nu in die tweede fase, en nu kunnen we de maatregelen wegsnoeien die niet effectief zouden kunnen zijn.
Maar als je in een keer alles weg haalt en vervolgens de pech hebt dat de besmettingen exponentieel toenemen, dan weet je helemaal niet welke maatregelen dus effectief waren en moet je weer alles terug draaien en opnieuw beginnen...
pi_193271185
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 09:48 schreef Warrick21 het volgende:
Mooie topic dit. Ook echt mooi om te zien dat er maar 1 exemplaar is ten opzichte van de 700 algemene waarbij alleen maar paniek werd gezaaid.

Zelfs de extra noodziekenhuizen die miljoenen hebben gekost worden weer afgebouwd. Waarom? Geen één patiënt heeft er gelegen:
https://nos.nl/artikel/23(...)-noodhospitalen.html

Let maar op. Langzaamaan gaan alle verhalen rondom de 'crisis' veranderen.
Klopt, maar hadden we vooraf kunnen weten dat de noodhospitaals niet nodig waren?

De grap met deze Pandemie is dat enerzijds er hard wordt verweten dat er niet goed genoeg voorbereid waren (tekorten aan tests, mondkapjes, ontsmettingsmiddelen, zorgcapaciteit, te laat met maatregelen begonnen), terwijl anderzijds wordt verweten dat we te goed zijn voorbereid (meer zorgcapaciteit aangelegd dan nodig bleek)...

Wat dat betreft is er altijd wel wat om over te klagen...
pi_193271279
quote:

Nee, het dubbele is overleden in de helft van de tijd in vergelijking met de Pandemie van 2018.

Of dat aantal niet hoger zou zijn geweest zonder maatregelen is natuurlijk nog koffiedik kijken.
Verder zijn dit soort situaties altijd lastig.
Wat als Covid19 achteraf dezelfde mortaliteit had als Mers? Hoe had je dan willen ingrijpen als er in beginsel geen maatregelen waren getroffen?
We begonnen in Nederland ook heel mild: laat het virus over Nederland trekken, neem de zwakkeren in bescherming en de rest krijgt groepsimmuniteit.
Daar kwam de regering binnen een week al op terug.
  zondag 24 mei 2020 @ 09:12:34 #168
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193285380
Ik ben blij dat we (nog) niet getroffen zijn door een virus waar niemand aan overlijdt, maar waar 90% zwaar blijvend letsel (verlamming, etc.) aan overhoudt. Volgens sommigen hier op FOK! zou dit virus dan geheel ongevaarlijk zijn.

Het gaat immers alleen om het dodental / oversterfte :')

En wanneer een virus nieuw en onbekend is, kun je volgens deze lui blijkbaar beter eerst lekker lang niks doen totdat je zeker weet welke maatregelen wel, en welke maatregelen niet overtrokken zijn.

Want stel toch eens voor dat achteraf gezien sommige v/d maatregelen die je als overheid neemt effectiever zijn dan sommige andere maatregelen :')
Krekker is de bom!
pi_193285467
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 14:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er goed uit.
Nog even en er zijn minder doden dan in 2017, oppervlak van die rechter piek is erg smal.
pi_193285535
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nog even en er zijn minder doden dan in 2017, oppervlak van die rechter piek is erg smal.
Ja, zoals voorspeld.
Eerst exponentiële groei, daarna exponentiële krimp.
pi_193285538
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dit is een nieuwere versie:

pi_193285558
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:12 schreef KreKkeR het volgende:
Ik ben blij dat we (nog) niet getroffen zijn door een virus waar niemand aan overlijdt, maar waar 90% zwaar blijvend letsel (verlamming, etc.) aan overhoudt. Volgens sommigen hier op FOK! zou dit virus dan geheel ongevaarlijk zijn.

En wanneer een virus nieuw en onbekend is, kun je volgens deze lui blijkbaar beter eerst lekker lang niks doen totdat je zeker weet welke maatregelen wel, en welke maatregelen niet overtrokken zijn.

Want stel toch eens voor dat achteraf gezien sommige v/d maatregelen die je als overheid neemt effectiever zijn dan sommige andere maatregelen :')
Klopt, terwijl aan het begin van de crisis het algemene verwijt was dat de overheid te laat met maatregelen begonnen was.
pi_193285599
quote:

We zijn allang getroffen door zo een soort virus genaamd populisme, een gedeelte van de user base hier heeft daardoor een vreemde kijk op de maatschappij, en logica in de ruimste zin van het woord gebruiken is bij die groep zo goed als niet meer mogelijk. :D
pi_193285663
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We zijn allang getroffen door zo een soort virus genaamd populisme, een gedeelte van de user base hier heeft daardoor een vreemde kijk op de maatschappij, en logica in de ruimste zin van het woord gebruiken is bij die groep zo goed als niet meer mogelijk. :D
Tja, waar elke ongeletterde debiel vroeger gewoon voetbalcoach was is ie nu viroloog en epidemioloog tegelijk. Het eerste was nog wel te doen als beroep natuurlijk, het tweede lijkt mij wat te hoog gegrepen. Dat zie je ook wel aan de domme diarree die op veel plekken over je uit wordt gestort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 24 mei 2020 @ 09:48:39 #175
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193285722
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:05 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik weet van 3 mensen van in de 30 zonder onderliggende ziektes die in kunstmatige coma op de IC liggen. Dat heb ik met een griepvirus nog niet meegemaakt. Bagatelliseer maar lekker door op basis van aannames.
Was dit wel waar wat je toen zei? Met wat we nu weten klinkt het niet aannemelijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 24 mei 2020 @ 09:49:52 #176
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193285735
quote:

Je had het wel slim kunnen doen, maar we hebben dom gedaan. En daar hebben we de komende jaren nog wel last van.
pi_193285822
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Was dit wel waar wat je toen zei? Met wat we nu weten klinkt het niet aannemelijk.
Waarom denk je dat? Er belanden wel degelijk mensen van onder de 50 op de IC hoor.
  zondag 24 mei 2020 @ 10:07:39 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193285886
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je had het wel slim kunnen doen, maar we hebben dom gedaan. En daar hebben we de komende jaren nog wel last van.
Vertel, hoe had men op basis v/d kennis van toen slim kunnen doen?
Krekker is de bom!
  zondag 24 mei 2020 @ 10:22:13 #179
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193285994
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Er belanden wel degelijk mensen van onder de 50 op de IC hoor.
Maar dat aantal is echt te verwaarlozen en zeker het aantal zonder onderliggende klachten. Maar iedereen riep toen steeds ‘’ er ligt ook iemand onder de 30 op de IC!! Alles moet plat!!
  zondag 24 mei 2020 @ 10:23:31 #180
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_193286019
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Vertel, hoe had men op basis v/d kennis van toen slim kunnen doen?
We wisten toen ook al dat het hoofdzakelijk ouderen betrof dus daar hadden we toen al naar kunnen handelen. Maar alleen die groep met maatregelen treffen vond men oneerlijk dus toen moest iedereen maar binnen blijven. Daar gaan de komende tijd de zure vruchten van plukken.
pi_193286046
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar dat aantal is echt te verwaarlozen en zeker het aantal zonder onderliggende klachten. Maar iedereen riep toen steeds ‘’ er ligt ook iemand onder de 30 op de IC!! Alles moet plat!!
Iedereen riep dat steeds ja?
pi_193286089
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Er lagen best veel mensen op de IC onder de 50.

En dat laatste heeft niemand geroepen.
pi_193286152
Ik heb wel het idee dat het scheelt of je uit Brabant eo komt of niet wat betreft je beleving van de ernst van de situatie.
  Redactie Frontpage zondag 24 mei 2020 @ 11:16:08 #184
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_193286663
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het was zeker waar. Ze zijn alle drie inmiddels weer thuis. Twee met permanente longschade (littekenweefsel), beiden met <70% longcapaciteit. Dus longpatiënt voor het leven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_193286744
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:35 schreef Document1 het volgende:
Ik heb wel het idee dat het scheelt of je uit Brabant eo komt of niet wat betreft je beleving van de ernst van de situatie.
Klopt, hier in het noorden bestaat de Pandemie alleen op papier, maar zijn de maatregelen wel echt. Daar leeft bij sommigen het idee dat we de economie slopen om die hout in leven te houden. Heb wel eens aan zo'n gast gevraagd of hij zijn moeder als dor hout ziet.
Maar ik ken ook enkele jongeren die kerngezond waren en een relatief milde vorm van Covid19 hebben gehad, die daar toch dusdanige ervaring mee hebben gehad dat ze geschokt kijken naar beelden van overvolle stranden etc en dat mensen teveel risico nemen...
  zondag 24 mei 2020 @ 14:41:11 #186
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193289225
knip
pi_193414050
Ik lach me de laatste weken echt kapot om het heersende sentiment. Maar een paar doden per dag, complete steden en dorpen waar geen corona-patiënt te vinden is en nog steeds doen mensen alsof de wereld vergaat.

Neem een biertje en probeer allemaal weer een beetje normaal te doen alsjeblieft. Wat een aanstellers allemaal.
pi_193414683
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 08:12 schreef Generationalpha het volgende:
Ik lach me de laatste weken echt kapot om het heersende sentiment. Maar een paar doden per dag, complete steden en dorpen waar geen corona-patiënt te vinden is en nog steeds doen mensen alsof de wereld vergaat.

Wat een aanstellers allemaal.
Gelukkig hebben we ook nog gewoon genuanceerde, logisch beredenerende en nuchter denkende mensen zoals jou rondlopen op dit subforum. Waar zouden we zijn zonder jullie? _O_ O+

quote:
Neem een biertje en probeer allemaal weer een beetje normaal te doen alsjeblieft.
Wel eens trouwens. Beetje losser mag best. B:)B
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193566742
Qua oversterfte is het onder de griepgolf gebleven van 2017-2018, wel met dezelfde slachtoffers van een griepepidemie met hier en daar een uitzondering.
pi_202411246
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.

Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:

[ afbeelding ]
[..]
In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).

Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)

Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.

Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken"

Moderatie:
Dit is het centrale 'het is maar een griepje en wat een massa hysterie" topic.
BNW en complottheorieën zijn niet de bedoeling. Maar een ander- of tegengeluid is welkom.
Game on!
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
Beetje voorbarige conclusies allemaal dacht ik zo, als ik een glazen bol zou hebben en 2 jaar in de toekomst kan kijken dan vermoed ik dat je de plank volledig misslaat.
pi_202412179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:15 schreef nirvana het volgende:
Qua oversterfte is het onder de griepgolf gebleven van 2017-2018, wel met dezelfde slachtoffers van een griepepidemie met hier en daar een uitzondering.
Oversterfte in 2018: 3000
2020: 15.000
pi_202436381
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oversterfte in 2018: 3000
2020: 15.000
En maar deels te verklaren door cojona toch? Je zou het sowieso op de lange termijn moeten bekijken. En eigenlijk moet je naar HLY kijken. Veel mensen die in 2021 het loodje hebben gelegd door cojona zouden binnen 'n relatief korte tijd toch wel aan de beurt zijn geweest.
pi_202436607
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
En maar deels te verklaren door cojona toch? Je zou het sowieso op de lange termijn moeten bekijken. En eigenlijk moet je naar HLY kijken. Veel mensen die in 2021 het loodje hebben gelegd door cojona zouden binnen 'n relatief korte tijd toch wel aan de beurt zijn geweest.
Alle oversterfte is door carona
pi_202436775
quote:

[..]
Maar dan sterven ze wel door corona en of ze nu een dag later anders zouden sterven doet daar niks vanaf
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202436885
quote:

[..]
En maar deels te verklaren door cojona toch?
In 2020 hadden we 20.000 Covid doden...

quote:
Je zou het sowieso op de lange termijn moeten bekijken. En eigenlijk moet je naar HLY kijken. Veel mensen die in 2021 het loodje hebben gelegd door cojona zouden binnen 'n relatief korte tijd toch wel aan de beurt zijn geweest.
Opgeruimd staat netjes bedoel je....

Zegt genoeg over je
pi_202437012
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Maar dan sterven ze wel door corona en of ze nu een dag later anders zouden sterven doet daar niks vanaf
Tuurlijk wel.

Het maakt wel een verschil of er 20.000 mensen sterven die gemiddeld nog geen jaar nog te gaan hadden of 20.000 gezonde tieners/twintigers.
pi_202437175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.

Het maakt wel een verschil of er 20.000 mensen sterven die gemiddeld nog geen jaar nog te gaan hadden of 20.000 gezonde tieners/twintigers.
Als ze nog geen jaar te leven hadden, hadden we geen 15.000 oversterfte.
pi_202437548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.

nee want de doodsoorzaak blijft corona.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 2 december 2021 @ 20:10:54 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202439870
quote:

[..]
Hoe weet je of het iemand zijn beurt is binnen een maand?

Wat is Cojona?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 2 december 2021 @ 20:13:04 #200
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202439915
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:55 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
[..]
[..]
Beetje voorbarige conclusies allemaal dacht ik zo, als ik een glazen bol zou hebben en 2 jaar in de toekomst kan kijken dan vermoed ik dat je de plank volledig misslaat.
En daarnaast gaat het daar niet eens om, maar om het overlopen bij de zorg. Wappies horen dit dagelijks, maar men kiest er toch voor om de meest vreemde conclusies te trekken.
pi_202439951
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoe weet je of het iemand zijn beurt is binnen een maand?

Wat is Cojona?
Als iemand 100.000 onderliggende problemen heeft, dan leeft die meestal niet fluitend nog 25 jaar.

Cojona is voor de meeste mensen een verkoudheidje. Voor oude mensen met gezondheidsproblemen is het wel vervelend. Net zoals zoveel dingen voor die mensen vervelend zijn.
  donderdag 2 december 2021 @ 20:25:49 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_202440106
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:15 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als iemand 100.000 onderliggende problemen heeft, dan leeft die meestal niet fluitend nog 25 jaar.

Cojona is voor de meeste mensen een verkoudheidje. Voor oude mensen met gezondheidsproblemen is het wel vervelend. Net zoals zoveel dingen voor die mensen vervelend zijn.
Op de onderbuik dus? Sommige worden alsnog ouder dan die maand waar jij het over had. Dan nog gaat het om het ontlasten van de zorg, niet om het aantal doden. Best knap dat mensen dat na twee jaar niet willen begrijpen.

En dat je Cojona zegt ipv Corona, zegt iig dat jij die leeftijden nog lang niet hebt bereikt. Enorm kinderachtig en nu nog met argumenten komen die al 2 jaar geleden zijn gedebunkd is wel erg hardleers.
pi_202441857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Op de onderbuik dus? Sommige worden alsnog ouder dan die maand waar jij het over had. Dan nog gaat het om het ontlasten van de zorg, niet om het aantal doden. Best knap dat mensen dat na twee jaar niet willen begrijpen.

En dat je Cojona zegt ipv Corona, zegt iig dat jij die leeftijden nog lang niet hebt bereikt. Enorm kinderachtig en nu nog met argumenten komen die al 2 jaar geleden zijn gedebunkd is wel erg hardleers.
Sommigen ja. De meesten niet. Het aantal HLY dat je redt is relatief laag. Zeker als je het afzet tegen het aantal HLY dat je weggooit door alle keronamaatregelen.
pi_202443610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 20:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Cojona is een verkoudheidje? griep is een vrij ernstige infectie, daar kun je ook aan overlijden, corona heeft meer sterfgevallen dan griep en griep is erger dan verkoudheid. als je die volgorde een beetje aanhoudt dan maak je geen onjuiste vergelijkingen.

Maar wat je nu toch al inmiddels geleerd zou moeten hebben is dat een nieuw virus een grillig verloop heeft als het aangeboren afweermechanisme en het aangeleerde afweermechanisme dit nog niet goed herkennen, dan kan het ook voorkomen dat jonge mensen hieraan komen te overlijden, bij griep en verkoudheid is dit niet het geval aangezien deze al bekent zijn in de basis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')