Als iemand 100.000 onderliggende problemen heeft, dan leeft die meestal niet fluitend nog 25 jaar.quote:Op donderdag 2 december 2021 20:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hoe weet je of het iemand zijn beurt is binnen een maand?
Wat is Cojona?
Op de onderbuik dus? Sommige worden alsnog ouder dan die maand waar jij het over had. Dan nog gaat het om het ontlasten van de zorg, niet om het aantal doden. Best knap dat mensen dat na twee jaar niet willen begrijpen.quote:Op donderdag 2 december 2021 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand 100.000 onderliggende problemen heeft, dan leeft die meestal niet fluitend nog 25 jaar.
Cojona is voor de meeste mensen een verkoudheidje. Voor oude mensen met gezondheidsproblemen is het wel vervelend. Net zoals zoveel dingen voor die mensen vervelend zijn.
Sommigen ja. De meesten niet. Het aantal HLY dat je redt is relatief laag. Zeker als je het afzet tegen het aantal HLY dat je weggooit door alle keronamaatregelen.quote:Op donderdag 2 december 2021 20:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Op de onderbuik dus? Sommige worden alsnog ouder dan die maand waar jij het over had. Dan nog gaat het om het ontlasten van de zorg, niet om het aantal doden. Best knap dat mensen dat na twee jaar niet willen begrijpen.
En dat je Cojona zegt ipv Corona, zegt iig dat jij die leeftijden nog lang niet hebt bereikt. Enorm kinderachtig en nu nog met argumenten komen die al 2 jaar geleden zijn gedebunkd is wel erg hardleers.
Cojona is een verkoudheidje? griep is een vrij ernstige infectie, daar kun je ook aan overlijden, corona heeft meer sterfgevallen dan griep en griep is erger dan verkoudheid. als je die volgorde een beetje aanhoudt dan maak je geen onjuiste vergelijkingen.quote:Op donderdag 2 december 2021 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iemand 100.000 onderliggende problemen heeft, dan leeft die meestal niet fluitend nog 25 jaar.
Cojona is voor de meeste mensen een verkoudheidje. Voor oude mensen met gezondheidsproblemen is het wel vervelend. Net zoals zoveel dingen voor die mensen vervelend zijn.
Corona gaat net als griep een blijvertje worden.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:50 schreef zatoichi het volgende:
Precies, we hopen dat Corona uiteindelijk een griepvariant wordt, dat zou heel mooi zijn.
Waar ik me wel zorgen over maak is dat Corona een ernstigere variant zal blijven van griep wat significant en structureel invloed heeft op mensen >60. In het ergste geval kan dat betekenen dat onze levensverwachting een stukje korter wordt.
Puur speculatie hoor, maar ik zie nog niet echt een oplossingsrichting momenteel.
Kan de pensioen leeftijd mooi naar beneden haha.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:50 schreef zatoichi het volgende:
Precies, we hopen dat Corona uiteindelijk een griepvariant wordt, dat zou heel mooi zijn.
Waar ik me wel zorgen over maak is dat Corona een ernstigere variant zal blijven van griep wat significant en structureel invloed heeft op mensen >60. In het ergste geval kan dat betekenen dat onze levensverwachting een stukje korter wordt.
Puur speculatie hoor, maar ik zie nog niet echt een oplossingsrichting momenteel.
Gewoon de natuur die z'n werk doet zeg maar.quote:Op vrijdag 3 december 2021 09:50 schreef zatoichi het volgende:
Voor de wappies zou je dat hopen. Dan vindt er dus een soort van natuurlijke selectie plaatsquote:Op vrijdag 3 december 2021 09:50 schreef zatoichi het volgende:
Klopt. Maar dat hebben de meeste ook niet.quote:Op donderdag 2 december 2021 20:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Cojona cornais voor de meeste mensen een verkoudheidje.
60 beschouw ik nog niet als oud....quote:Voor oude mensen met gezondheidsproblemen is het wel vervelend.
Klopt, zoals uitgestelde chemokuren of transplantaties, door de ongevaccineerde die de zorg nu zo overbelasten. Voor iets wat volgens jouw voor vele maar een verkoudheidje is. Ik heb nog nooit bij een verkoudheid Nederland 20 miljoen vaccins heeft moeten zetten. Of lockdowns wegens een verkoudheid.quote:Net zoals zoveel dingen voor die mensen vervelend zijn.
Precies, ik lees het veel op fok, alsof die dan geen recht op leven hebben. Maar ja, dat dacht ik ook toen ik nog 12 was.quote:
Zeker. En ook vanuit economisch maatschappelijk oogpunt is dat gewoonweg niet wenselijk (voorop gestaan: het is ethisch en moreel al niet wenselijk); daar zit nog 8 jaar, aan formeel werk en dus belasing in, Een veelvoud aan waarde in al het vrijwilligerswerk wat door die groep gedaan wordt en ook nog eens het opa en oma zijn wat ook waarde toevoegd aan de maatschappij. Als er één oppasdag komt te vervallen bijvoorbeeld, moet dat elders worden opgevangen (meer kinderopvang of minder werken) ook dat kost de maatschappij weer een hoop geld.quote:Op vrijdag 3 december 2021 13:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, ik lees het veel op fok, alsof die dan geen recht op leven hebben. Maar ja, dat dacht ik ook toen ik nog 12 was.
quote:Op zondag 24 mei 2020 09:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit is een nieuwere versie:
[ afbeelding ]
Dat is nog maar de vraag. Als een virus heel dodelijk is, kan het zich moeilijk verspreiden. Een virus waarvan je je veilig waant (en dus niet meer op bedacht bent, maatregelen negeert) en die de tweede keer toeslaat en dan in een keer wel (dodelijk) escaleert, is veel gevaarlijker en venijniger.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:17 schreef Remco2021 het volgende:
[..]
Weinig aan de hand zo te zien. Bij een echte pandemie had je wel tienduizenden doden gehad.
Een dodelijk virus kan zich dus moeilijk verspreiden ?quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Als een virus heel dodelijk is, kan het zich moeilijk verspreiden. Een virus waarvan je je veilig waant (en dus niet meer op bedacht bent, maatregelen negeert) en die de tweede keer toeslaat en dan in een keer wel (dodelijk) escaleert, is veel gevaarlijker en venijniger.
Bij een virus dat zich verspreidt voordat iemand symptomen ontwikkeld is de mortaliteit van de host minder van belang voor het overleven van het virus.quote:Op vrijdag 3 december 2021 16:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Als een virus heel dodelijk is, kan het zich moeilijk verspreiden. Een virus waarvan je je veilig waant (en dus niet meer op bedacht bent, maatregelen negeert) en die de tweede keer toeslaat en dan in een keer wel (dodelijk) escaleert, is veel gevaarlijker en venijniger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |