Je had het wel slim kunnen doen, maar we hebben dom gedaan. En daar hebben we de komende jaren nog wel last van.quote:Op zondag 24 mei 2020 09:12 schreef KreKkeR het volgende:
Ik ben blij dat we (nog) niet getroffen zijn door een virus waar niemand aan overlijdt, maar waar 90% zwaar blijvend letsel (verlamming, etc.) aan overhoudt. Volgens sommigen hier op FOK! zou dit virus dan geheel ongevaarlijk zijn.
Het gaat immers alleen om het dodental / oversterfte![]()
En wanneer een virus nieuw en onbekend is, kun je volgens deze lui blijkbaar beter eerst lekker lang niks doen totdat je zeker weet welke maatregelen wel, en welke maatregelen niet overtrokken zijn.
Want stel toch eens voor dat achteraf gezien sommige v/d maatregelen die je als overheid neemt effectiever zijn dan sommige andere maatregelen
Waarom denk je dat? Er belanden wel degelijk mensen van onder de 50 op de IC hoor.quote:Op zondag 24 mei 2020 09:48 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Was dit wel waar wat je toen zei? Met wat we nu weten klinkt het niet aannemelijk.
Vertel, hoe had men op basis v/d kennis van toen slim kunnen doen?quote:Op zondag 24 mei 2020 09:49 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je had het wel slim kunnen doen, maar we hebben dom gedaan. En daar hebben we de komende jaren nog wel last van.
Maar dat aantal is echt te verwaarlozen en zeker het aantal zonder onderliggende klachten. Maar iedereen riep toen steeds ‘’ er ligt ook iemand onder de 30 op de IC!! Alles moet plat!!quote:Op zondag 24 mei 2020 09:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Er belanden wel degelijk mensen van onder de 50 op de IC hoor.
We wisten toen ook al dat het hoofdzakelijk ouderen betrof dus daar hadden we toen al naar kunnen handelen. Maar alleen die groep met maatregelen treffen vond men oneerlijk dus toen moest iedereen maar binnen blijven. Daar gaan de komende tijd de zure vruchten van plukken.quote:Op zondag 24 mei 2020 10:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Vertel, hoe had men op basis v/d kennis van toen slim kunnen doen?
Iedereen riep dat steeds ja?quote:Op zondag 24 mei 2020 10:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar dat aantal is echt te verwaarlozen en zeker het aantal zonder onderliggende klachten. Maar iedereen riep toen steeds ‘’ er ligt ook iemand onder de 30 op de IC!! Alles moet plat!!
Er lagen best veel mensen op de IC onder de 50.quote:Op zondag 24 mei 2020 10:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar dat aantal is echt te verwaarlozen en zeker het aantal zonder onderliggende klachten. Maar iedereen riep toen steeds ‘’ er ligt ook iemand onder de 30 op de IC!! Alles moet plat!!
Het was zeker waar. Ze zijn alle drie inmiddels weer thuis. Twee met permanente longschade (littekenweefsel), beiden met <70% longcapaciteit. Dus longpatiënt voor het leven.quote:Op zondag 24 mei 2020 09:48 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Was dit wel waar wat je toen zei? Met wat we nu weten klinkt het niet aannemelijk.
Klopt, hier in het noorden bestaat de Pandemie alleen op papier, maar zijn de maatregelen wel echt. Daar leeft bij sommigen het idee dat we de economie slopen om die hout in leven te houden. Heb wel eens aan zo'n gast gevraagd of hij zijn moeder als dor hout ziet.quote:Op zondag 24 mei 2020 10:35 schreef Document1 het volgende:
Ik heb wel het idee dat het scheelt of je uit Brabant eo komt of niet wat betreft je beleving van de ernst van de situatie.
Gelukkig hebben we ook nog gewoon genuanceerde, logisch beredenerende en nuchter denkende mensen zoals jou rondlopen op dit subforum. Waar zouden we zijn zonder jullie?quote:Op maandag 1 juni 2020 08:12 schreef Generationalpha het volgende:
Ik lach me de laatste weken echt kapot om het heersende sentiment. Maar een paar doden per dag, complete steden en dorpen waar geen corona-patiënt te vinden is en nog steeds doen mensen alsof de wereld vergaat.
Wat een aanstellers allemaal.
Wel eens trouwens. Beetje losser mag best.quote:Neem een biertje en probeer allemaal weer een beetje normaal te doen alsjeblieft.
quote:Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.
Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:
[ afbeelding ]
[..]
In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).
Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)
Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.
Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.
"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken"
Moderatie:
Dit is het centrale 'het is maar een griepje en wat een massa hysterie" topic.
BNW en complottheorieën zijn niet de bedoeling. Maar een ander- of tegengeluid is welkom.
Game on!
quote:Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
Beetje voorbarige conclusies allemaal dacht ik zo, als ik een glazen bol zou hebben en 2 jaar in de toekomst kan kijken dan vermoed ik dat je de plank volledig misslaat.quote:Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
Oversterfte in 2018: 3000quote:Op woensdag 10 juni 2020 13:15 schreef nirvana het volgende:
Qua oversterfte is het onder de griepgolf gebleven van 2017-2018, wel met dezelfde slachtoffers van een griepepidemie met hier en daar een uitzondering.
En maar deels te verklaren door cojona toch? Je zou het sowieso op de lange termijn moeten bekijken. En eigenlijk moet je naar HLY kijken. Veel mensen die in 2021 het loodje hebben gelegd door cojona zouden binnen 'n relatief korte tijd toch wel aan de beurt zijn geweest.quote:Op dinsdag 30 november 2021 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oversterfte in 2018: 3000
2020: 15.000
Alle oversterfte is door caronaquote:Op donderdag 2 december 2021 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
En maar deels te verklaren door cojona toch? Je zou het sowieso op de lange termijn moeten bekijken. En eigenlijk moet je naar HLY kijken. Veel mensen die in 2021 het loodje hebben gelegd door cojona zouden binnen 'n relatief korte tijd toch wel aan de beurt zijn geweest.
Maar dan sterven ze wel door corona en of ze nu een dag later anders zouden sterven doet daar niks vanafquote:Op donderdag 2 december 2021 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
En maar deels te verklaren door cojona toch? Je zou het sowieso op de lange termijn moeten bekijken. En eigenlijk moet je naar HLY kijken. Veel mensen die in 2021 het loodje hebben gelegd door cojona zouden binnen 'n relatief korte tijd toch wel aan de beurt zijn geweest.
In 2020 hadden we 20.000 Covid doden...quote:Op donderdag 2 december 2021 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
En maar deels te verklaren door cojona toch?
Opgeruimd staat netjes bedoel je....quote:Je zou het sowieso op de lange termijn moeten bekijken. En eigenlijk moet je naar HLY kijken. Veel mensen die in 2021 het loodje hebben gelegd door cojona zouden binnen 'n relatief korte tijd toch wel aan de beurt zijn geweest.
Tuurlijk wel.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar dan sterven ze wel door corona en of ze nu een dag later anders zouden sterven doet daar niks vanaf
Als ze nog geen jaar te leven hadden, hadden we geen 15.000 oversterfte.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Het maakt wel een verschil of er 20.000 mensen sterven die gemiddeld nog geen jaar nog te gaan hadden of 20.000 gezonde tieners/twintigers.
nee want de doodsoorzaak blijft corona.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Het maakt wel een verschil of er 20.000 mensen sterven die gemiddeld nog geen jaar nog te gaan hadden of 20.000 gezonde tieners/twintigers.
Hoe weet je of het iemand zijn beurt is binnen een maand?quote:Op donderdag 2 december 2021 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
En daarnaast gaat het daar niet eens om, maar om het overlopen bij de zorg. Wappies horen dit dagelijks, maar men kiest er toch voor om de meest vreemde conclusies te trekken.quote:Op dinsdag 30 november 2021 20:55 schreef hoedenderand het volgende:
[..]
[..]
[..]
Beetje voorbarige conclusies allemaal dacht ik zo, als ik een glazen bol zou hebben en 2 jaar in de toekomst kan kijken dan vermoed ik dat je de plank volledig misslaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |