abonnement Unibet Coolblue
pi_192385983
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.

Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:



quote:
In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444 (8.885 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte het hoogst ooit gemeten sinds het begin van de monitoring in 2009. De oversterfte betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder, maar er waren ook enkele weken waarin de sterfte verhoogd was in mensen tussen de 55-64 jaar en 65-74 jaar.
In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).

Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)

Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.

Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken"

Moderatie:
Dit is het centrale 'het is maar een griepje en wat een massa hysterie" topic.
BNW en complottheorieën zijn niet de bedoeling. Maar een ander- of tegengeluid is welkom.
Game on!

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 01-04-2020 18:32:48 ]
pi_192386069
Welke hysterie, nergens in geen velden of wegen te bekennen.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:51:49 #3
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192386150
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.

Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:

[ afbeelding ]
[..]

In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).

Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)

Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.

Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken.
Zeer terechte klacht.

Alles ligt al weken stil, extreme maatregelen overal, niet meer naar het buitenland kunnen reizen, contant geld wordt niet overal geaccepteerd - en ik wil niet geskimd worden en straks 4000 euro kwijt zijn voor een pot appelmoes dus ik betaal contant, daar banken weigeren iets te doen aan veilig pinnen - treinen en bussen rijden nauwelijks, debiele maatregelen in de supermarkt, vrienden lastig kunnen opzoeken.
En ja waarvoor eigenlijk?

Inderdaad massa-hysterie, want als je even hoest of niest, hetgeen ik altijd wel eens doe, al jaren lang, kijken mensen je verschrikt aan. Schaapjes. Beeehh.
  woensdag 1 april 2020 @ 09:54:28 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192386183
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zeer terechte klacht.

Alles ligt al weken stil, extreme maatregelen overal, niet meer naar het buitenland kunnen reizen, contant geld wordt niet overal geaccepteerd - en ik wil niet geskimd worden en straks 4000 euro kwijt zijn voor een pot appelmoes dus ik betaal contant, daar banken weigeren iets te doen aan veilig pinnen - treinen en bussen rijden nauwelijks, debiele maatregelen in de supermarkt, vrienden lastig kunnen opzoeken.
En ja waarvoor eigenlijk?

Inderdaad massa-hysterie, want als je even hoest of niest, hetgeen ik altijd wel eens doe, al jaren lang, kijken mensen je verschrikt aan. Schaapjes. Beeehh.
Dit is denk ik meer een domme manier van denken richting mij gebeurt het niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192386235
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
pi_192386276
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
Dan kom je op 0,41% niet op 0,0041.
pi_192386290
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
Beetje dom gokken om dit virus te bagatelliseren gaat nergens over.
pi_192386343
Je blijft dit maar spammen in elk topic. Lijkt meer je eigen frustratie die je ergens kwijt moet. Bel even Bolsonaro op, misschien wil hij wel gezellig met je kletsen.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 10:05:27 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192386351
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
Ik weet van 3 mensen van in de 30 zonder onderliggende ziektes die in kunstmatige coma op de IC liggen. Dat heb ik met een griepvirus nog niet meegemaakt. Bagatelliseer maar lekker door op basis van aannames.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192386370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:00 schreef Elizium het volgende:

[..]

Dan kom je op 0,41% niet op 0,0041.
Je hebt gelijk. 0,41% er van uitgaande dat 5% van de Italianen het heeft gehad.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:09:18 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192386401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dit is denk ik meer een domme manier van denken richting mij gebeurt het niet.
Nooit afgevraagd of overheden wellicht liegen en wellicht wel wereldwijd liegen?
Het zou niet voor het eerst zijn dat overheden liegen en het komt hen ook wel heel goed uit. Iedereen achter het internet, iedereen traceerbaar dus, iedereen pinnen ook lekker traceerbaar, alles online bestellen, dus traceerbaar. Geen echte contacten meer met echte mensen die niet traceerbaar zijn.
Frappant toch, dat een agenda die toch al heel lang in de planning staat, versneld kan worden doorgevoerd.
Drones, camera's.

Sperrgebiet overal.

Inoffizieler Mitarbeiter.

Wat klopt wel en wat klopt niet? Feit is gewoon dat overheden liegen, liegen, liegen. Daar zijn talloze voorbeelden van. Dus waarom zouden ze nu ineens wel de waarheid spreken, hebben ze hun leven ineens gebeterd? Kans is niet erg groot vrees ik.
pi_192386404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:04 schreef Simmertje het volgende:
Je blijft dit maar spammen in elk topic. Lijkt meer je eigen frustratie die je ergens kwijt moet. Bel even Bolsonaro op, misschien wil hij wel gezellig met je kletsen.
De maatregelen zijn ook nogal drastisch. We spreken elkaar na de crisis als we "wakker" worden met de gevolgen van alle ingrepen. Die zijn niet te overzien.
pi_192386408
Jan en alleman is bang dat er tekort aan IC capaciteit ontstaat terwijl dat helemaal niet nodig is. Mensen met Covid 19 moet je helemaal niet hebben op een IC. Laten doodgaan volgens Zoost, geeft een piekje in de oversterfe maar daar blijft het bij . Gelul dat flatten de curve, nergens voor nodig :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 1 april 2020 @ 10:12:34 #14
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192386438
Als ik martinvrijland.nl lees schrik ik toch erg.

Zijn doemscenario lijkt te zijn uitgekomen. Eng. En wat kan je doen als burger? Tegen een grote, machtige overheid? Heel erg griezelig dit. :'(
pi_192386476
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als ik martinvrijland.nl lees schrik ik toch erg.
Ja dat zijn lekker betrouwbare sites voor je nieuws. :')
  woensdag 1 april 2020 @ 10:14:50 #16
256666 leeell
I know you're lonely
pi_192386477
Ik zie echt nergens hysterie, behalve sommige sujetten op FOK! daargelaten
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_192386484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:05 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik weet van 3 mensen van in de 30 zonder onderliggende ziektes die in kunstmatige coma op de IC liggen. Dat heb ik met een griepvirus nog niet meegemaakt. Bagatelliseer maar lekker door op basis van aannames.
Mensen van onder de 30 gaan wel eens dood, die 3 mensen die aan corona overlijden zeggen mij weinig. Door verkeersongelukken sterven er veel meer en dat vindt iedereen wel prima.
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 10:15:26 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192386487
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:14 schreef leeell het volgende:
Ik zie echt nergens hysterie, behalve sommige sujetten op FOK! daargelaten
Ja dit. En vrijwel elke dag opnieuw ditzelfde topic. 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 1 april 2020 @ 10:15:37 #19
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192386491
Gekkies die deze crisis gebruiken om gelijk te krijgen. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:16:49 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192386508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Ter overdenking. Italië heeft 60 miljoen inwoners. Schattingen (niemand die het weet) is dat 5% van alle Italianen besmet is geweest. Dat zijn dus 3 miljoen mensen. Huidige dodental is 12.500 personen. Hebben we dus te maken met een mortality rate van 0,0041. Dat is gelukkig veel minder dan bij een "normale" griep. (mortality rate is dan 0.1%).bron)
Waarom houdt men zo krampachtig vast aan het mortaliteitscijfer? Dit virus is veel besmettelijker dan de griep en een hoog percentage zieken heeft ziekenhuishulp nodig.

Dát is het probleem en het gevaarlijke. Iedereen kan besmet raken dus wat gebeurt er als er straks hier 5 of 10% besmet is en 1 of 2 procent daarvan komt in het ziekenhuis terecht. Er zijn niet zoveel ziekenhuisbedden en dan schiet het mortaliteitscijfer wél omhoog
Laffe huichelaar
pi_192386519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:09 schreef Digi2 het volgende:
Jan en alleman is bang dat er tekort aan IC capaciteit ontstaat terwijl dat helemaal niet nodig is. Mensen met Covid 19 moet je helemaal niet hebben op een IC. Laten doodgaan volgens Zoost, geeft een piekje in de oversterfe maar daar blijft het bij . Gelul dat flatten de curve, nergens voor nodig
Ik weet dat ik een niet populaire mening verkondig. Dat heb je zo tijdens een massahysterie. Niemand is voor te vermijden doden. Ik ook niet. Maar ik zie wel dat alle westerse landen idiote maatregelen aan het nemen zijn. De gevolgen van deze maatregelen (waaronder ongelimiteerd geld in de economie pompen) gaat meer mensen treffen dan de resultaten van deze maatregelen.

Maar ik moet mijn mening ook maar baseren op 50% van de kennis. Net zoals het kabinet.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:18:18 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192386534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Waarom houdt men zo krampachtig vast aan het mortaliteitscijfer? Dit virus is veel besmettelijker dan de griep en een hoog percentage zieken heeft ziekenhuishulp nodig.

Dát is het probleem en het gevaarlijke. Iedereen kan besmet raken dus wat gebeurt er als er straks hier 5 of 10% besmet is en 1 of 2 procent daarvan komt in het ziekenhuis terecht. Er zijn niet zoveel ziekenhuisbedden en dan schiet het mortaliteitscijfer wél omhoog
Je kan het een miljoen keer uitleggen maar het heeft geen zin. Sommige mensen hebben een andere agenda, of zijn gewoon aan het trollen.

Vooral nu iedereen verveelt thuis zit zullen veel mensen gewoon uit verveling gaan trollen. :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 april 2020 @ 10:18:24 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192386536
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Als ik martinvrijland.nl lees schrik ik toch erg.

Van het feit dat je dat leest, schrik ik erg. Ik had je toch wel iets hoger ingeschat
Laffe huichelaar
pi_192386559
Waarschijnlijk zijn ze aandelen naar de klote en is dit de manier om zijn gal te spuwen. Overigens vind ik het totaal geen hysterie hier, maar goede maatregelen zonder massa paniek te creëren.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:20:45 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192386572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Maar ik moet mijn mening ook maar baseren op 50% van de kennis. Net zoals het kabinet.
Als je het niet heel erg vindt, ga ik ervan uit dat de mensen die hier decennia studies en ervaring in hebben nét iets meer weten dan jij dus dat ze bij het RIVM toch net beter op de hoogte zijn.

Laten we het 0,5% kennis bij jou tegen 50% bij hun schatten
Laffe huichelaar
  woensdag 1 april 2020 @ 10:29:00 #26
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192386709
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:18 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Van het feit dat je dat leest, schrik ik erg. Ik had je toch wel iets hoger ingeschat
Ik onderzoek alles. Het liefst bronnen buiten het internet om, daar ik mij terdege ervan bewust ben dat echt uit de school klappen nooit op het internet kan.
Nu drogen mijn bronnen een beetje op, door al die maatregelen en ik kan mensen moeilijker in het echt spreken.
Ik heb contact met allerlei mensen, w.o. mensen in de politiek. Ik ga dus evenzeer online niet te veel mededelingen doen, maar dingen zijn anders dan ze lijken. Dat heb ik niet van een vage samenzweringswebsite, maar vanuit de realiteit, dus van echte mensen die ik echt gesproken heb en niet een vage site of slechts een gesprek per e-mail.
Ik vraag me bijvoorbeeld ook af of contant geld echt geweerd kan worden, daar er dus politici zijn die hierdoor in de moeilijkheden geraken. Dat de overheid geen rekening houdt met gewone burgers is logisch.
Verder is het een heel enge zaak, de 'zelfmoord' van een Duitse politicus. Liep hij niet genoeg in de pas? Russische toestanden.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:34:50 #27
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_192386822
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik onderzoek alles. Het liefst bronnen buiten het internet om, daar ik mij terdege ervan bewust ben dat echt uit de school klappen nooit op het internet kan.
Nu drogen mijn bronnen een beetje op, door al die maatregelen en ik kan mensen moeilijker in het echt spreken.
Ik heb contact met allerlei mensen, w.o. mensen in de politiek. Ik ga dus evenzeer online niet te veel mededelingen doen, maar dingen zijn anders dan ze lijken. Dat heb ik niet van een vage samenzweringswebsite, maar vanuit de realiteit, dus van echte mensen die ik echt gesproken heb en niet een vage site of slechts een gesprek per e-mail.
Ik vraag me bijvoorbeeld ook af of contant geld echt geweerd kan worden, daar er dus politici zijn die hierdoor in de moeilijkheden geraken. Dat de overheid geen rekening houdt met gewone burgers is logisch.
Verder is het een heel enge zaak, de 'zelfmoord' van een Duitse politicus. Liep hij niet genoeg in de pas? Russische toestanden.
Dit leest weg als het manuscript van een doorgedraaide gek.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 1 april 2020 @ 10:37:06 #28
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192386851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken.
Helemaal met je eens!
Als de (zwakke) 65-plussers zich nu verre houden van de besmetting en zich voorlopig nog goed afzonderen dan kan de rest weer aan de slag!
  woensdag 1 april 2020 @ 10:38:39 #29
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192386878
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik onderzoek alles. Het liefst bronnen buiten het internet om, daar ik mij terdege ervan bewust ben dat echt uit de school klappen nooit op het internet kan.
Nu drogen mijn bronnen een beetje op, door al die maatregelen en ik kan mensen moeilijker in het echt spreken.
Ik heb contact met allerlei mensen, w.o. mensen in de politiek. Ik ga dus evenzeer online niet te veel mededelingen doen, maar dingen zijn anders dan ze lijken. Dat heb ik niet van een vage samenzweringswebsite, maar vanuit de realiteit, dus van echte mensen die ik echt gesproken heb en niet een vage site of slechts een gesprek per e-mail.
Ik vraag me bijvoorbeeld ook af of contant geld echt geweerd kan worden, daar er dus politici zijn die hierdoor in de moeilijkheden geraken. Dat de overheid geen rekening houdt met gewone burgers is logisch.
Verder is het een heel enge zaak, de 'zelfmoord' van een Duitse politicus. Liep hij niet genoeg in de pas? Russische toestanden.
Hier heb ik zoiets van wie a zegt moet ook b zeggen je hoeft geen namen te noemen maar kom dan met wat die mensen die je echt gesproken hebt zoal zeggen
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 1 april 2020 @ 10:44:01 #30
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192386970
Ik wilde eigen een losse topic maken: "Kom op nou mensen..."
Met daarin soortgelijk, maar het kan inderdaad ook hier goed in!

Trump zei het al: Het de oplossing kan niet slechter zijn dan het probleem!
  woensdag 1 april 2020 @ 10:52:57 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192387152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:44 schreef Bocaj het volgende:
Ik wilde eigen een losse topic maken: "Kom op nou mensen..."
Met daarin soortgelijk, maar het kan inderdaad ook hier goed in!

Trump zei het al: Het de oplossing kan niet slechter zijn dan het probleem!
Daarom gaat elk land ook zijn balans vinden. Wij laten bv de bouw doorgaan. Dat gebeurd in New York bijvoorbeeld niet, waar alle niet essentiele constructie nu stopgezet is. Die gaan nog een stap verder.

Wel is het zo dat hoe langer je wacht, hoe meer en sterkere maatregelen je moet nemen.

Tot nu toe neemt NL hele milde maatregelen, zelfs vergeleken met Amerika.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192387350
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:20 schreef timmmmm het volgende:
Als je het niet heel erg vindt, ga ik ervan uit dat de mensen die hier decennia studies en ervaring in hebben nét iets meer weten dan jij dus dat ze bij het RIVM toch net beter op de hoogte zijn.
Het is/was het RIVM die Herd-immunity adviseerde in plaats van de huidige lock-down light.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:06:50 #33
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192387412
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:38 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Hier heb ik zoiets van wie a zegt moet ook b zeggen je hoeft geen namen te noemen maar kom dan met wat die mensen die je echt gesproken hebt zoal zeggen
Dat gaat niet erg in dank worden afgenomen denk ik.

Overigens gewoon een tip: wanneer je naar buiten gaat en het echte leven in, dus echte mensen ontmoet en die in het echt spreekt dan gaat er ook een wereld voor je open.
Online dien je nu eenmaal rekening te houden met 'nieuwspraak'. Enfin, ik ga toch - ondanks alle moeilijkheden - weer proberen meer naar buiten te gaan, want internetdiscussies schiet weinig op. Iedereen is gebonden, het is niet anders.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 11:08:50 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192387451
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mensen van onder de 30 gaan wel eens dood, die 3 mensen die aan corona overlijden zeggen mij weinig. Door verkeersongelukken sterven er veel meer en dat vindt iedereen wel prima.
Blijft een feit dat het vergelijken met een griepje en het bagatelliseren van dit virus je reinste onzin is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 1 april 2020 @ 11:25:20 #35
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192387798
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat gaat niet erg in dank worden afgenomen denk ik.

Want mensen weten dat jij het bent? Als je geen namen noemt?

Je zit nu te vertellen iets als van

Er gaat iets gebeuren of er is iets aan de hand maar ik vertel niet wat en dan over een paar maanden ja ik zei toch er ging iets gebeuren.

Daarbij geloof ik ook niet alles wat de overheid zegt en geloof ik best dat het virus (wat heus wel bestaat) misbruikt gaat worden of al gebeurt voor allerlei andere doeleinden
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 1 april 2020 @ 11:32:27 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192387952
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:08 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Blijft een feit dat het vergelijken met een griepje en het bagatelliseren van dit virus je reinste onzin is.
Sterker nog, als mensen het gewoon meteen serieus hadden genomen hadden we nu wereldwijd geen lockdowns hoeven hebben.

Als China, een land wat normaal alle narigheid wil verbergen zijn halve economie sloopt voor een virus dan zegt dat wel wat imo. Het is dus niet zo dat we niet gewaarschuwd waren.

Wel grappig dat er nog steeds landen zijn die het niet serieus willen nemen zoals Brazilie. En nu dreight Trump de grenzen te sluiten voor brazilianen _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 01-04-2020 11:38:41 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 april 2020 @ 11:36:35 #37
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192388048
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:25 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Want mensen weten dat jij het bent? Als je geen namen noemt?

Je zit nu te vertellen iets als van

Er gaat iets gebeuren of er is iets aan de hand maar ik vertel niet wat en dan over een paar maanden ja ik zei toch er ging iets gebeuren.

Daarbij geloof ik ook niet alles wat de overheid zegt en geloof ik best dat het virus (wat heus wel bestaat) misbruikt gaat worden of al gebeurt voor allerlei andere doeleinden
Internet is niet anoniem, gabber. Zelfs niet met VPN. Nooit anoniem, helemaal nooit.
pi_192388285
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.

Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:

[ afbeelding ]
[..]

In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).

Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)

Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.

Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken.
Eens. Kan me ook niet voorstellen dat ze deze gekte nog lang volhouden.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_192388302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.

Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:

[ afbeelding ]
[..]

In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).

Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)

Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.

Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken.
Leuke 1 april grap zoost.
Je bent toch echt niet zo simpel om dit een massahysterie te noemen? Mag ik hopen voor je in elk geval.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 april 2020 @ 11:51:20 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192388303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:50 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Eens. Kan me ook niet voorstellen dat ze deze gekte nog lang volhouden.
In Nederland of wereldwijd?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192388377
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.

Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:

[ afbeelding ]
[..]

In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).

Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)

Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.

Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken.
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In Nederland of wereldwijd?
Nederland, maar ook andere landen kunnen dit economisch niet lang volhouden. Gelukkig heeft onze overheid nog een aardig spaarpotje.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  woensdag 1 april 2020 @ 11:56:58 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192388419
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:54 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Eens. Kan me ook niet voorstellen dat ze deze gekte nog lang volhouden.
[..]

Nederland, maar ook andere landen kunnen dit economisch niet lang volhouden. Gelukkig heeft onze overheid nog een aardig spaarpotje.
Maar Nederland heeft een heel relaxed beleid. Winkels mogen gewoon open blijven, de bouw gaat gewoon door. Ik vind het wel een goede balans eigenlijk. Economisch raakt het vooral de staatsschuld maar nog niet de gewone man. In veel andere landen ligt werkelijk vrijwel alles stil.

Wat vind je dan dat we moeten doen? Ook weer de horeca open gooien?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192388578
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar Nederland heeft een heel relaxed beleid. Winkels mogen gewoon open blijven, de bouw gaat gewoon door. Ik vind het wel een goede balans eigenlijk. Economisch raakt het vooral de staatsschuld maar nog niet de gewone man. In veel andere landen ligt werkelijk vrijwel alles stil.

Wat vind je dan dat we moeten doen? Ook weer de horeca open gooien?
Ohh ik vind dit ook prima hoor, maar neemt niet weg dat de werkgelegenheid echt wel aan het dalen is. Tenminste bij ons wel, industriebouw. Kan mijn kantoorwerk van 7 uur per dag, nu wel af in 4 uur. Horeca moet je natuurlijk wel dicht houden voorlopig, helaas. Maar dat kun je ook geen 3 maanden volhouden zonder extreme gevolgen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  woensdag 1 april 2020 @ 12:11:00 #44
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192388706
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:03 schreef zoost het volgende:
Het is/was het RIVM die Herd-immunity adviseerde in plaats van de huidige lock-down light.
De media is de baas, en die zaaide zoveel paniek dat het onmogelijk werd voor de regering om het juiste te doen.

Als je in de bioscoop zit en iemand met een roeptoeter begint brand brand! te schreeuwen ga je niet de nooduitgang afsluiten en mensen rustig vertellen dat er niets aan de hand is. Dan ontruim je de zaal en ga je eens kijken wat er met meneer de roeptoeter gaat gebeuren om herhaling te voorkomen.

99% van de sterftegevallen zijn van mensen boven de 60, wat betekent dat het hier om een normaal virus gaat en geen killer virus.

In de toekomst moeten we waarschijnlijk zorgen dat het leger in de bres kan springen als ziekenhuizen een heftig griep seizoen eventjes niet aan kunnen, of de nood capaciteit verhogen. Maar het belangrijkste punt is de macht van de media en hoe ze overheden kunnen dwingen tot domme besluiten.
  woensdag 1 april 2020 @ 12:12:51 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192388746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:11 schreef borealist het volgende:

[..]

De media is de baas, en die zaaide zoveel paniek dat het onmogelijk werd voor de regering om het juiste te doen.

Als je in de bioscoop zit en iemand met een roeptoeter begint brand brand! te schreeuwen ga je niet de nooduitgang afsluiten en mensen rustig vertellen dat er niets aan de hand is. Dan ontruim je de zaal en ga je eens kijken wat er met meneer de roeptoeter gaat gebeuren om herhaling te voorkomen.

99% van de sterftegevallen zijn van mensen boven de 60, wat betekent dat het hier om een normaal virus gaat en geen killer virus.

In de toekomst moeten we waarschijnlijk zorgen dat het leger in de bres kan springen als ziekenhuizen een heftig griep seizoen eventjes niet aan kunnen, of de nood capaciteit verhogen.
Lijkt me een beetje onzin aangezien China bij uitstek een land is wat massaysterie op sociale media keihard de kop in drukt. Je mocht er niet eens over praten (het woord werd geblokkeerd)

toch ging het daar ook los en moesten ze 19 ziekenhuizen bouwen om de boel op te vangen.

Ik heb dus het idee dat jouw 'oplossingen' averechts werken. Door het te bagataliseren maak je het erger. Door het serieus te nemen en meteen in te grijpen heb je juist op lange termijn veel minder last.

Het probleem IMO, was dat er veel te weinig angst heerste in het begin. 'Het was maar een griepje' was de overheersende gedachte voor lange tijd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 april 2020 @ 12:15:04 #46
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192388794
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zeer terechte klacht.

Alles ligt al weken stil, extreme maatregelen overal, niet meer naar het buitenland kunnen reizen, contant geld wordt niet overal geaccepteerd - en ik wil niet geskimd worden en straks 4000 euro kwijt zijn voor een pot appelmoes dus ik betaal contant, daar banken weigeren iets te doen aan veilig pinnen - treinen en bussen rijden nauwelijks, debiele maatregelen in de supermarkt, vrienden lastig kunnen opzoeken.
En ja waarvoor eigenlijk?

Inderdaad massa-hysterie, want als je even hoest of niest, hetgeen ik altijd wel eens doe, al jaren lang, kijken mensen je verschrikt aan. Schaapjes. Beeehh.
Mensen moeten echt eens ophouden met overal bang voor te zijn.
Betaal gewoon met je pinpas net zoals iedereen ..... de wereld is half niet zo eng als je denkt.

En so what als overheden liegen.... alsof iemand geïnteresseerd is in jouw uitgavenpatroon.....
  woensdag 1 april 2020 @ 12:16:41 #47
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192388820
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Lijkt me een beetje onzin aangezien China bij uitstek een land is wat massaysterie op socla media keihard de kop in drukt. Je mocht er niet eens over praten (het woord werd geblokkeerd)

toch ging het daar ook los en moesten ze 19 ziekenhuizen bouwen om de boel op te vangen.
Als de hele wereld de handel dichtgooit omdat de media weigert de waarheid te vertellen heb je als geen land geen keus behalve drastische maatregelen te nemen.

China zei dat het allemaal wel mee viel, onze media wist ons ervan te overtuigen dat dat een leugen was, nu blijkt dat het inderdaad wel mee valt en de paniek nergens voor nodig was.

Capaciteit van de zorg verhogen was genoeg geweest, en een stuk makkelijker zonder een economie die op z'n gat ligt.
pi_192388828
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:04 schreef Simmertje het volgende:
Je blijft dit maar spammen in elk topic. Lijkt meer je eigen frustratie die je ergens kwijt moet. Bel even Bolsonaro op, misschien wil hij wel gezellig met je kletsen.
Zelfs die is van de ene op de andere dag van gedachte veranderd en noemt 'een griepje' nu
"een van dé grootste uitdagingen die onze generatie vormt"

quote:
Braziliaanse president Bolsonaro draait bij over coronavirus
De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft zich in een vierde televisietoespraak over het coronavirus voor het eerst niet meer gekeerd tegen maatregelen om ervoor te zorgen dat mensen weinig contact hebben. Hij zei dat het virus een realiteit is en "een van dé grootste uitdagingen van onze generatie vormt". In eerdere toespraken beklemtoonde hij dat de economie hoe dan ook moet blijven draaien en keurde hij op felle toon maatregelen af zoals quarantaine of meters afstand van elkaar bewaren. Hij noemde het virus ,,een griepje".
https://www.telegraaf.nl/(...)bij-over-coronavirus
Er is dus nog hoop voor idioten als @zoost dat ze ineens bij zullen draaien en geen risico meer vormen voor de rest van Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 april 2020 @ 12:21:41 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192388895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:16 schreef borealist het volgende:

[..]

Als de hele wereld de handel dichtgooit omdat de media weigert de waarheid te vertellen heb je als geen land geen keus behalve drastische maatregelen te nemen.

China zei dat het allemaal wel mee viel, onze media wist ons ervan te overtuigen dat dat een leugen was, nu blijkt dat het inderdaad wel mee valt en de paniek nergens voor nodig was.

Capaciteit van de zorg verhogen was genoeg geweest, en een stuk makkelijker zonder een economie die op z'n gat ligt.
Onjuist. China laat juist goed zien dat het niet meeviel. Ze zeiden van wel, maar hun handelingen laten anders zien.

- Elk huis controleren op besmette personen.
- In een week enorme ziekenhuizen uit de grond stampen
- Elk persoon een QR code geven met een gekoppelde kleurcode. Alleen bij groen mag je ergens naar binnen
- Sjoemelen met de cijfers (meerdere keren de definitie aangepast, en de manier van testen)
(en dan laat ik de geruchten nog even achter, zoals massale verbrandingen van lichamen en het dichtlassen van deuren)

China heeft gekozen voor de keiharde aanpak om het virus de kop in te drukken, waardoor het relatief snel voorbij is/was (als het voorbij is, want ze sloten onlangs ook weer alle bioscopen)

Dat maakt het virus niet minder erg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192389003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:16 schreef borealist het volgende:

[..]

Als de hele wereld de handel dichtgooit omdat de media weigert de waarheid te vertellen heb je als geen land geen keus behalve drastische maatregelen te nemen.

China zei dat het allemaal wel mee viel, onze media wist ons ervan te overtuigen dat dat een leugen was, nu blijkt dat het inderdaad wel mee valt en de paniek nergens voor nodig was.

Capaciteit van de zorg verhogen was genoeg geweest, en een stuk makkelijker zonder een economie die op z'n gat ligt.
En wat denk je wat er met de economie gebeurt als een groot deel van de bevolking ziek is? Dan blijft ook een deel van het werk liggen.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 1 april 2020 @ 12:37:42 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192389227
Eens. De schade die nu door de maatregelen wordt veroorzaakt zal nog meer doden veroorzaken dan ze nu bespaart.Sommige mensen worden compleet hysterisch, vooral ook door de media. Hier op fok ook. Die pleitten dan voor een volledige lock-down. Bereik je niks mee. Snel weer terug naar normaal graag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 1 april 2020 @ 12:38:52 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192389261
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:27 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En wat denk je wat er met de economie gebeurt als een groot deel van de bevolking ziek is? Dan blijft ook een deel van het werk liggen.
De massa moet allemaal een keer ziek worden. Beter snel dan gespreid over een jaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 1 april 2020 @ 12:45:24 #53
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192389382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

De massa moet allemaal een keer ziek worden. Beter snel dan gespreid over een jaar.
Ja, ik wil het best krijgen... de milde vorm dan... ik zit niet te wachten op luchttekort en op een gegeven moment met zwaailampen naar het ziekenhuis! (Gelukkig krijgen relatief weinig mensen deze vorm van Corona!)
pi_192389428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

De massa moet allemaal een keer ziek worden. Beter snel dan gespreid over een jaar.
Welke maatregelen neem je zelf om zo snel mogelijk ziek te worden?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192389525
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

De massa moet allemaal een keer ziek worden. Beter snel dan gespreid over een jaar.
Waarom dan?
ROBODEMONS..................|:(
pi_192389551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, ik wil het best krijgen... de milde vorm dan... ik zit niet te wachten op luchttekort en op een gegeven moment met zwaailampen naar het ziekenhuis! (Gelukkig krijgen relatief weinig mensen deze vorm van Corona!)
Ik denk dat iedereen daar wel zo over denkt. :') Helaas heb je die keuze niet. Het is dus de vraag hoe je lichaam op dit virus reageert.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192389586
-bnw-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 01-04-2020 21:18:05 ]
pi_192389743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.

Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:

[ afbeelding ]
[..]

In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).

Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)

Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.

Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.

"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken.
ten eerste... denken dat dit over het aantal sterfgevallen gaat laat al zien dat je er geen drol van snapt
ten tweede... dit is topic 321641 over dezelfde domme conclusie
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192389869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:44 schreef Bocaj het volgende:
Ik wilde eigen een losse topic maken: "Kom op nou mensen..."
Met daarin soortgelijk, maar het kan inderdaad ook hier goed in!

Trump zei het al: Het de oplossing kan niet slechter zijn dan het probleem!
Trump zei ook dat corona een hoax is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192389962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Trump zei ook dat corona een hoax is
Trump zegt nu ook dat als ze onder de 100.000 doden blijven in de VS ze het goed doen. Die is nogal bijgedraaid :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192389988
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Trump zegt nu ook dat als ze onder de 100.000 doden blijven in de VS ze het goed doen. Die is nogal bijgedraaid :D
Trump die draait? Hoe kan dat nou
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 13:55:21 #62
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192390822
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Sterker nog, als mensen het gewoon meteen serieus hadden genomen hadden we nu wereldwijd geen lockdowns hoeven hebben.

Als China, een land wat normaal alle narigheid wil verbergen zijn halve economie sloopt voor een virus dan zegt dat wel wat imo. Het is dus niet zo dat we niet gewaarschuwd waren.

Wel grappig dat er nog steeds landen zijn die het niet serieus willen nemen zoals Brazilie. En nu dreight Trump de grenzen te sluiten voor brazilianen _O-
Die Bolsonaro is wel een ridicule clown ja.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192391194
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het probleem IMO, was dat er veel te weinig angst heerste in het begin. 'Het was maar een griepje' was de overheersende gedachte voor lange tijd.
Eerst een onderschatting van het probleem en nu (zoals de slinger van de klok) een overschatting om maar daadkrachtig over te komen aangewakkerd door massahysterie.
  woensdag 1 april 2020 @ 16:07:12 #64
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192393153
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:27 schreef Morrigan het volgende:

[..]

En wat denk je wat er met de economie gebeurt als een groot deel van de bevolking ziek is? Dan blijft ook een deel van het werk liggen.
Bijna iedereen onder de 65 in goede gezondheid heeft lichte klachten. Dat is een statistisch feit, en de media met haar halve waarheden is keihard aan het liegen.

99% van de doden is boven de 60, 50% van de doden hadden een levensverwachting van minder dan een jaar, de meeste mensen hebben nauwelijks last van corona and vergelijken het met een lichte verkoudheid.
  woensdag 1 april 2020 @ 16:14:46 #65
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192393322
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
Eerst een onderschatting van het probleem en nu (zoals de slinger van de klok) een overschatting om maar daadkrachtig over te komen aangewakkerd door massahysterie.
Klopt, we hadden begin januari al kunnen weten dat we extra beademingsapparatuur nodig hadden en het leger beginnen te training in het opzetten van nood ziekenhuizen.

Dus 3 maanden voor de producenten van beademingsapparatuur om 160 uur per week te draaien in plaats van 40 uur. Desnoods met extra geld van de overheid voor de overuren. 3 maanden voor ziekenhuizen om wat extra mensen op te leiden.

Had de economie gewoon door kunnen draaien, en ja, dan hebben we 30K doden in 2 maanden in plaats van uitgespreid over 2 jaar, maar niet minder doden, en dood gaan we vroeg of laat allemaal. Nu zijn we de komende 4 jaar bezig om te herstellen van paniek beleid.
  woensdag 1 april 2020 @ 16:21:21 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192393496
quote:
11s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Waarom dan?
Pas als 80% het gehad heeft is het voorbij. Of als het virus uitsterft, maar dat kan nu niet meer gebeuren. De
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 1 april 2020 @ 16:22:41 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192393531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 13:55 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Die Bolsonaro is wel een ridicule clown ja.
Een van de weinige regeringsleiders die deze crisis rationeel bekijkt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 16:28:46 #68
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192393668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een van de weinige regeringsleiders die deze crisis rationeel bekijkt.
Leg uit, hoe is wat hij doet rationeel?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192393734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een van de weinige regeringsleiders die deze crisis rationeel bekijkt.
quote:
Braziliaanse president Bolsonaro draait bij over coronavirus
De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft zich in een vierde televisietoespraak over het coronavirus voor het eerst niet meer gekeerd tegen maatregelen om ervoor te zorgen dat mensen weinig contact hebben. Hij zei dat het virus een realiteit is en "een van dé grootste uitdagingen van onze generatie vormt". In eerdere toespraken beklemtoonde hij dat de economie hoe dan ook moet blijven draaien en keurde hij op felle toon maatregelen af zoals quarantaine of meters afstand van elkaar bewaren. Hij noemde het virus ,,een griepje".
https://www.telegraaf.nl/(...)bij-over-coronavirus
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 april 2020 @ 16:33:53 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192393797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:28 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Leg uit, hoe is wat hij doet rationeel?
Ja, hij offert niet de hele economie op om het sterftecijfer onder 80+-ers wat hoger te houden. Dat spaart levens op termijn. Brazilië zal glanzend uit deze crisis komen, met minder bejaarden, chronisch zieken, rokers en dikkerds. Allemaal sowieso ballast voor een maatschappij.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Frontpage woensdag 1 april 2020 @ 16:34:42 #71
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192393814
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, hij offert niet de hele economie op om het sterftecijfer onder 80+-ers wat hoger te houden. Dat spaart levens op termijn. Brazilië zal glanzend uit deze crisis komen, met minder bejaarden, chronisch zieken, rokers en dikkerds. Allemaal sowieso ballast voor een maatschappij.
In Brazilë is er al een groot natuurlijk verloop door de moordcijfers. Dat armlastige land gaat hier nooit 'glansrijk' doorkomen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192395240
de economie wordt toch niet stilgelegd om doden te voorkomen.... :?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2020 @ 19:50:19 #73
862 Arcee
Look closer
pi_192397584
Eens met TS! Wat een idioterie.
  donderdag 2 april 2020 @ 00:54:19 #75
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192402770
Gisteren tijdens een pers conferentie, volgens de directeur van het 'National Institute of Allergy and Infectious Diseases' Anthony Fauci, gaat het dodental in de VS waarschijnlijk uitkomen tussen de 150,000 en 200,000.

Met andere woorden, tussen de 0.04% en 0.06%.

Als Nederland dezelfde lijn volgt komen we uit op tussen de 7000 en 10000 doden.

Gebaseerd op de kruis correlatie van gegevens klopt dit, en het worden er mogelijk minder.

Ik denk dat ze op dit moment voornamelijk bezig zijn met het voorkomen van gezichtsverlies aangezien het overduidelijk is dat de economische crisis nergens voor nodig was. Voornamelijk Italië die deed waar Italië goed in is, er een potje van maken en vervolgens om geld zeuren.
  donderdag 2 april 2020 @ 07:38:42 #76
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192404802
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 00:54 schreef borealist het volgende:
Gisteren tijdens een pers conferentie, volgens de directeur van het 'National Institute of Allergy and Infectious Diseases' Anthony Fauci, gaat het dodental in de VS waarschijnlijk uitkomen tussen de 150,000 en 200,000.

Met andere woorden, tussen de 0.04% en 0.06%.

Als Nederland dezelfde lijn volgt komen we uit op tussen de 7000 en 10000 doden.

Gebaseerd op de kruis correlatie van gegevens klopt dit, en het worden er mogelijk minder.

Ik denk dat ze op dit moment voornamelijk bezig zijn met het voorkomen van gezichtsverlies aangezien het overduidelijk is dat de economische crisis nergens voor nodig was. Voornamelijk Italië die deed waar Italië goed in is, er een potje van maken en vervolgens om geld zeuren.
Inderdaad.

Maatregelen staan totaal niet in verhouding tot de ziekte. :{
pi_192405009
Je vergeet naast de 'het is maar een griepje' ook nog es 'globalisten' en 'George Soros' te noemen.

TRU een paar rubrieken verderop?
pi_192528545
Het lijkt erop dat we de curve voldoende is afgevlakt. Dit is des te opvallender nu er bekend is geworden dat 900 (met name in Brabant & Limburg) van de 2.500 verpleeghuizen met corona zijn besmet. Ik begreep dat daar gemiddeld 25% van bewoners en personeel besmet is (geweest). Nu we weten hoe besmettelijk dit virus is kan ik mij niet voorstellen dat dit getal realistisch is. Als 25% het had, is het reëel om aan te nemen dat iedereen in een verpleegtehuis er mee in aanraking is geweest.

Dus die muur om onze kwetsbaren is mislukt in Brabant in Limburg. En zelfs dan liggen de IC's niet vol. En is de curve afgevlakt.

Gaan we nu de andere provincies blootstellen (snelle exit), of gaan we de boel indammen (eeuwigdurende exit).
pi_192529036

Deze man is het eens met de stelling dat t maar een griepje is.
pi_192529533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef weetjewel5 het volgende:
Deze man is het eens met de stelling dat t maar een griepje is.
Heerlijk om de stem van de rede te horen. Dank
pi_192529804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef weetjewel5 het volgende:

Deze man is het eens met de stelling dat t maar een griepje is.
Deze man _O_
pi_192529822
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]

Heerlijk om de stem van de rede te horen. Dank
Van hetzelfde kanaal, een andere epidemiologist.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:46:54 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192529868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef weetjewel5 het volgende:

Deze man is het eens met de stelling dat t maar een griepje is.
Deze man heeft het dus fout. Maar hij zal vast niet de enige zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192529884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Deze man heeft het dus fout. Maar hij zal vast niet de enige zijn.
want?
  donderdag 9 april 2020 @ 10:48:32 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192529903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

want?
Hij begint al door te zeggen dat hij niet snapt waarom je 'flatten the curve' zou toepassen.

Dan ben je eigenlijk al uitgeluld.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 9 april 2020 @ 10:50:41 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192529941
Mensen doen idd te dramatisch over de pandemie, maar mensen hier doen ook dramatisch over dat 'de hele economie nu gesloopt wordt' :') Wat even erg is.

De meeste mensen zijn gewoon aan het werk nu, op een doordeweekse dag. Ik hoor en zie ook overal bouw en renovatie werkzaamheden.

Volgens mij heeft NL juist een prima balans gevonden de afgelopen maanden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192529963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij begint al door te zeggen dat hij niet snapt waarom je 'flatten the curve' zou toepassen.

Dan ben je eigenlijk al uitgeluld.
omdat t weinig zin heeft als iedereen zich wel verzameld in de supermarkt, het heeft volgens hem alleen zin als je volledige quarantaine toepast, wat niet te doen is. flatten the curve is nog steeds een theorie.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:53:05 #89
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192529986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

omdat t weinig zin heeft als iedereen zich wel verzameld in de supermarkt, het heeft volgens hem alleen zin als je volledige quarantaine toepast, wat niet te doen is. flatten the curve is nog steeds een theorie.
Ja, ongeveer net zoals evolutie maar een theorie is.... :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192530053
Ik snap werkelijk niet hoe je naar beelden uit de wereld kan kijken en nog steeds denkt dat dit niets ernstigs is. Overal in de wereld liggen intensive cares vol, er vallen honderden doden per dag, per land. Dokters overal roepen dat ze het amper meer aankunnen, er is gebrek aan de meest basale medische middelen.

En dat allemaal is met de social distancing maatregelen waar we nu al weken in leven. Hoe denk je dat de wereld eruit zou zien als die maatregelen nooit genomen zouden zijn? Als je na dat alles gezien te hebben nog steeds roept dat dit 'maar een griepje' is en de maatregelen zijn overtrokken; gooi jezelf weg. Je weet echt niet waar je het over hebt als je dat denkt :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_192530055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

want?
Mensen die blindelings een youtube-filmpje geloven...
pi_192530092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe je naar beelden uit de wereld kan kijken en nog steeds denkt dat dit niets ernstigs is. Overal in de wereld liggen intensive cares vol, er vallen honderden doden per dag, per land. Dokters overal roepen dat ze het amper meer aankunnen, er is gebrek aan de meest basale medische middelen.

Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.

Mensen moeten leren dat ze niet het leed van de hele wereld kunnen/hoeven te dragen. Er gaan altijd mensen dood, in deze periode even wat meer. (En dan ook nog vooral ouderen.)
pi_192530118
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.

Mensen moeten leren dat ze niet het leed van de hele wereld kunnen/hoeven te dragen. Er gaan altijd mensen dood, in deze periode even wat meer. (En dan ook nog vooral ouderen.)
Ach, de plaag heeft toendertijd Europa maar tweehonderd jaar in ontwikkeling gekost, waar praten we over..

:')
pi_192530125
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.

Mensen moeten leren dat ze niet het leed van de hele wereld kunnen/hoeven te dragen. Er gaan altijd mensen dood, in deze periode even wat meer. (En dan ook nog vooral ouderen.)
Dus dan maar alles open gooien, op naar de 1000 doden per dag, want er gaan toch altijd mensen dood? :') Waar ligt die grens precies volgens jou?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_192530132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:00 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ach, de plaag heeft toendertijd Europa maar tweehonderd jaar in ontwikkeling gekost, waar praten we over..

:')
"De plaag"? Je bedoelt de pest? Deze grote griepepidemie vergelijken met de pest zou wel heel lachwekkend zijn. _O-
pi_192530133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe je naar beelden uit de wereld kan kijken en nog steeds denkt dat dit niets ernstigs is. Overal in de wereld liggen intensive cares vol, er vallen honderden doden per dag, per land. Dokters overal roepen dat ze het amper meer aankunnen, er is gebrek aan de meest basale medische middelen.

Dat er nu ineens erge beelden op tv komen van corona wil niet zeggen dat het de rest van het jaar allemaal hosanna is in de ICs, er gaan dagelijks veel meer mensen dood aan andere ziektes maar daar hoor je niks over dus geeft de bevolking er niks om. Griep is ook erg, al denken de meeste mensen van niet. kijk maar naar de sterftecijfers.
pi_192530153
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:00 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dus dan maar alles open gooien, op naar de 1000 doden per dag, want er gaan toch altijd mensen dood? :') Waar ligt die grens precies volgens jou?
Geen idee, maar ik vind dat ze het in Zweden ook prima doen hoor.

https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-in-zweden.html

Dat ik nu in mijn omgeving mensen bijna panisch zie doen als mensen op 1 meter 20 langsfietsen, daar moet ik wel om lachen.
pi_192530174
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Mensen die blindelings een youtube-filmpje geloven...
dat zeg ik niet. maar ik moet toch ergens mn informatie vandaan halen. jij heb je kennis over deze zaken altijd al gehad?
pi_192530422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:03 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

dat zeg ik niet. maar ik moet toch ergens mn informatie vandaan halen. jij heb je kennis over deze zaken altijd al gehad?
Nee, maar ik zoek betrouwbare bronnen op.
pi_192530451
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:01 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

"De plaag"? Je bedoelt de pest? Deze grote griepepidemie vergelijken met de pest zou wel heel lachwekkend zijn. _O-
Dat mag jij vinden. Er is opgetreden naar een worst case scenario omdat er amper iets over bekend was, en dat is de enige manier.
pi_192530491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:17 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Nee, maar ik zoek betrouwbare bronnen op.
ik vind een epidemiologist met 30 jaar ervaring best interessant. maar vertel wat zijn jouw betrouwbare bronnen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')