abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2020 @ 07:38:42 #76
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192404802
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 00:54 schreef borealist het volgende:
Gisteren tijdens een pers conferentie, volgens de directeur van het 'National Institute of Allergy and Infectious Diseases' Anthony Fauci, gaat het dodental in de VS waarschijnlijk uitkomen tussen de 150,000 en 200,000.

Met andere woorden, tussen de 0.04% en 0.06%.

Als Nederland dezelfde lijn volgt komen we uit op tussen de 7000 en 10000 doden.

Gebaseerd op de kruis correlatie van gegevens klopt dit, en het worden er mogelijk minder.

Ik denk dat ze op dit moment voornamelijk bezig zijn met het voorkomen van gezichtsverlies aangezien het overduidelijk is dat de economische crisis nergens voor nodig was. Voornamelijk Italië die deed waar Italië goed in is, er een potje van maken en vervolgens om geld zeuren.
Inderdaad.

Maatregelen staan totaal niet in verhouding tot de ziekte. :{
pi_192405009
Je vergeet naast de 'het is maar een griepje' ook nog es 'globalisten' en 'George Soros' te noemen.

TRU een paar rubrieken verderop?
pi_192528545
Het lijkt erop dat we de curve voldoende is afgevlakt. Dit is des te opvallender nu er bekend is geworden dat 900 (met name in Brabant & Limburg) van de 2.500 verpleeghuizen met corona zijn besmet. Ik begreep dat daar gemiddeld 25% van bewoners en personeel besmet is (geweest). Nu we weten hoe besmettelijk dit virus is kan ik mij niet voorstellen dat dit getal realistisch is. Als 25% het had, is het reëel om aan te nemen dat iedereen in een verpleegtehuis er mee in aanraking is geweest.

Dus die muur om onze kwetsbaren is mislukt in Brabant in Limburg. En zelfs dan liggen de IC's niet vol. En is de curve afgevlakt.

Gaan we nu de andere provincies blootstellen (snelle exit), of gaan we de boel indammen (eeuwigdurende exit).
pi_192529036

Deze man is het eens met de stelling dat t maar een griepje is.
pi_192529533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef weetjewel5 het volgende:
Heerlijk om de stem van de rede te horen. Dank
pi_192529804
quote:

Deze man _O_
pi_192529822
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]

Heerlijk om de stem van de rede te horen. Dank
Van hetzelfde kanaal, een andere epidemiologist.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:46:54 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192529868
quote:

Deze man heeft het dus fout. Maar hij zal vast niet de enige zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192529884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Deze man heeft het dus fout. Maar hij zal vast niet de enige zijn.
want?
  donderdag 9 april 2020 @ 10:48:32 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192529903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

want?
Hij begint al door te zeggen dat hij niet snapt waarom je 'flatten the curve' zou toepassen.

Dan ben je eigenlijk al uitgeluld.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 9 april 2020 @ 10:50:41 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192529941
Mensen doen idd te dramatisch over de pandemie, maar mensen hier doen ook dramatisch over dat 'de hele economie nu gesloopt wordt' :') Wat even erg is.

De meeste mensen zijn gewoon aan het werk nu, op een doordeweekse dag. Ik hoor en zie ook overal bouw en renovatie werkzaamheden.

Volgens mij heeft NL juist een prima balans gevonden de afgelopen maanden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192529963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hij begint al door te zeggen dat hij niet snapt waarom je 'flatten the curve' zou toepassen.

Dan ben je eigenlijk al uitgeluld.
omdat t weinig zin heeft als iedereen zich wel verzameld in de supermarkt, het heeft volgens hem alleen zin als je volledige quarantaine toepast, wat niet te doen is. flatten the curve is nog steeds een theorie.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:53:05 #89
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192529986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

omdat t weinig zin heeft als iedereen zich wel verzameld in de supermarkt, het heeft volgens hem alleen zin als je volledige quarantaine toepast, wat niet te doen is. flatten the curve is nog steeds een theorie.
Ja, ongeveer net zoals evolutie maar een theorie is.... :')
pi_192530053
Ik snap werkelijk niet hoe je naar beelden uit de wereld kan kijken en nog steeds denkt dat dit niets ernstigs is. Overal in de wereld liggen intensive cares vol, er vallen honderden doden per dag, per land. Dokters overal roepen dat ze het amper meer aankunnen, er is gebrek aan de meest basale medische middelen.

En dat allemaal is met de social distancing maatregelen waar we nu al weken in leven. Hoe denk je dat de wereld eruit zou zien als die maatregelen nooit genomen zouden zijn? Als je na dat alles gezien te hebben nog steeds roept dat dit 'maar een griepje' is en de maatregelen zijn overtrokken; gooi jezelf weg. Je weet echt niet waar je het over hebt als je dat denkt :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_192530055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:47 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

want?
Mensen die blindelings een youtube-filmpje geloven...
pi_192530092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe je naar beelden uit de wereld kan kijken en nog steeds denkt dat dit niets ernstigs is. Overal in de wereld liggen intensive cares vol, er vallen honderden doden per dag, per land. Dokters overal roepen dat ze het amper meer aankunnen, er is gebrek aan de meest basale medische middelen.

Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.

Mensen moeten leren dat ze niet het leed van de hele wereld kunnen/hoeven te dragen. Er gaan altijd mensen dood, in deze periode even wat meer. (En dan ook nog vooral ouderen.)
pi_192530118
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.

Mensen moeten leren dat ze niet het leed van de hele wereld kunnen/hoeven te dragen. Er gaan altijd mensen dood, in deze periode even wat meer. (En dan ook nog vooral ouderen.)
Ach, de plaag heeft toendertijd Europa maar tweehonderd jaar in ontwikkeling gekost, waar praten we over..

:')
pi_192530125
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dus dan maar alles open gooien, op naar de 1000 doden per dag, want er gaan toch altijd mensen dood? :') Waar ligt die grens precies volgens jou?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_192530132
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:00 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ach, de plaag heeft toendertijd Europa maar tweehonderd jaar in ontwikkeling gekost, waar praten we over..

:')
"De plaag"? Je bedoelt de pest? Deze grote griepepidemie vergelijken met de pest zou wel heel lachwekkend zijn. _O-
pi_192530133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef TigerXtrm het volgende:

Dat er nu ineens erge beelden op tv komen van corona wil niet zeggen dat het de rest van het jaar allemaal hosanna is in de ICs, er gaan dagelijks veel meer mensen dood aan andere ziektes maar daar hoor je niks over dus geeft de bevolking er niks om. Griep is ook erg, al denken de meeste mensen van niet. kijk maar naar de sterftecijfers.
pi_192530153
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:00 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dus dan maar alles open gooien, op naar de 1000 doden per dag, want er gaan toch altijd mensen dood? :') Waar ligt die grens precies volgens jou?
Geen idee, maar ik vind dat ze het in Zweden ook prima doen hoor.

https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-in-zweden.html

Dat ik nu in mijn omgeving mensen bijna panisch zie doen als mensen op 1 meter 20 langsfietsen, daar moet ik wel om lachen.
pi_192530174
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Mensen die blindelings een youtube-filmpje geloven...
dat zeg ik niet. maar ik moet toch ergens mn informatie vandaan halen. jij heb je kennis over deze zaken altijd al gehad?
pi_192530422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:03 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

dat zeg ik niet. maar ik moet toch ergens mn informatie vandaan halen. jij heb je kennis over deze zaken altijd al gehad?
Nee, maar ik zoek betrouwbare bronnen op.
pi_192530451
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 11:01 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

"De plaag"? Je bedoelt de pest? Deze grote griepepidemie vergelijken met de pest zou wel heel lachwekkend zijn. _O-
Dat mag jij vinden. Er is opgetreden naar een worst case scenario omdat er amper iets over bekend was, en dat is de enige manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')