Inderdaad.quote:Op donderdag 2 april 2020 00:54 schreef borealist het volgende:
Gisteren tijdens een pers conferentie, volgens de directeur van het 'National Institute of Allergy and Infectious Diseases' Anthony Fauci, gaat het dodental in de VS waarschijnlijk uitkomen tussen de 150,000 en 200,000.
Met andere woorden, tussen de 0.04% en 0.06%.
Als Nederland dezelfde lijn volgt komen we uit op tussen de 7000 en 10000 doden.
Gebaseerd op de kruis correlatie van gegevens klopt dit, en het worden er mogelijk minder.
Ik denk dat ze op dit moment voornamelijk bezig zijn met het voorkomen van gezichtsverlies aangezien het overduidelijk is dat de economische crisis nergens voor nodig was. Voornamelijk Italië die deed waar Italië goed in is, er een potje van maken en vervolgens om geld zeuren.
Heerlijk om de stem van de rede te horen. Dankquote:Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef weetjewel5 het volgende:
Deze man is het eens met de stelling dat t maar een griepje is.
Deze manquote:Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef weetjewel5 het volgende:
Van hetzelfde kanaal, een andere epidemiologist.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Heerlijk om de stem van de rede te horen. Dank
Deze man heeft het dus fout. Maar hij zal vast niet de enige zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:07 schreef weetjewel5 het volgende:
want?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Deze man heeft het dus fout. Maar hij zal vast niet de enige zijn.
Hij begint al door te zeggen dat hij niet snapt waarom je 'flatten the curve' zou toepassen.quote:
omdat t weinig zin heeft als iedereen zich wel verzameld in de supermarkt, het heeft volgens hem alleen zin als je volledige quarantaine toepast, wat niet te doen is. flatten the curve is nog steeds een theorie.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij begint al door te zeggen dat hij niet snapt waarom je 'flatten the curve' zou toepassen.
Dan ben je eigenlijk al uitgeluld.
Ja, ongeveer net zoals evolutie maar een theorie is....quote:Op donderdag 9 april 2020 10:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
omdat t weinig zin heeft als iedereen zich wel verzameld in de supermarkt, het heeft volgens hem alleen zin als je volledige quarantaine toepast, wat niet te doen is. flatten the curve is nog steeds een theorie.
Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe je naar beelden uit de wereld kan kijken en nog steeds denkt dat dit niets ernstigs is. Overal in de wereld liggen intensive cares vol, er vallen honderden doden per dag, per land. Dokters overal roepen dat ze het amper meer aankunnen, er is gebrek aan de meest basale medische middelen.
Ach, de plaag heeft toendertijd Europa maar tweehonderd jaar in ontwikkeling gekost, waar praten we over..quote:Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.
Mensen moeten leren dat ze niet het leed van de hele wereld kunnen/hoeven te dragen. Er gaan altijd mensen dood, in deze periode even wat meer. (En dan ook nog vooral ouderen.)
Dus dan maar alles open gooien, op naar de 1000 doden per dag, want er gaan toch altijd mensen dood?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:58 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit gebeurde tijdens eerste epidemieën ook gewoon en nog op veel extremere schaal alleen gaf toen niemand een fuck omdat het nieuws niet zo makkelijk verspreid werd.
Mensen moeten leren dat ze niet het leed van de hele wereld kunnen/hoeven te dragen. Er gaan altijd mensen dood, in deze periode even wat meer. (En dan ook nog vooral ouderen.)
"De plaag"? Je bedoelt de pest? Deze grote griepepidemie vergelijken met de pest zou wel heel lachwekkend zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:00 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ach, de plaag heeft toendertijd Europa maar tweehonderd jaar in ontwikkeling gekost, waar praten we over..
Dat er nu ineens erge beelden op tv komen van corona wil niet zeggen dat het de rest van het jaar allemaal hosanna is in de ICs, er gaan dagelijks veel meer mensen dood aan andere ziektes maar daar hoor je niks over dus geeft de bevolking er niks om. Griep is ook erg, al denken de meeste mensen van niet. kijk maar naar de sterftecijfers.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe je naar beelden uit de wereld kan kijken en nog steeds denkt dat dit niets ernstigs is. Overal in de wereld liggen intensive cares vol, er vallen honderden doden per dag, per land. Dokters overal roepen dat ze het amper meer aankunnen, er is gebrek aan de meest basale medische middelen.
Geen idee, maar ik vind dat ze het in Zweden ook prima doen hoor.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dus dan maar alles open gooien, op naar de 1000 doden per dag, want er gaan toch altijd mensen dood?Waar ligt die grens precies volgens jou?
dat zeg ik niet. maar ik moet toch ergens mn informatie vandaan halen. jij heb je kennis over deze zaken altijd al gehad?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mensen die blindelings een youtube-filmpje geloven...
Nee, maar ik zoek betrouwbare bronnen op.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat zeg ik niet. maar ik moet toch ergens mn informatie vandaan halen. jij heb je kennis over deze zaken altijd al gehad?
Dat mag jij vinden. Er is opgetreden naar een worst case scenario omdat er amper iets over bekend was, en dat is de enige manier.quote:Op donderdag 9 april 2020 11:01 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
"De plaag"? Je bedoelt de pest? Deze grote griepepidemie vergelijken met de pest zou wel heel lachwekkend zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |