De massa moet allemaal een keer ziek worden. Beter snel dan gespreid over een jaar.quote:Op woensdag 1 april 2020 12:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En wat denk je wat er met de economie gebeurt als een groot deel van de bevolking ziek is? Dan blijft ook een deel van het werk liggen.
Ja, ik wil het best krijgen... de milde vorm dan... ik zit niet te wachten op luchttekort en op een gegeven moment met zwaailampen naar het ziekenhuis! (Gelukkig krijgen relatief weinig mensen deze vorm van Corona!)quote:Op woensdag 1 april 2020 12:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De massa moet allemaal een keer ziek worden. Beter snel dan gespreid over een jaar.
Welke maatregelen neem je zelf om zo snel mogelijk ziek te worden?quote:Op woensdag 1 april 2020 12:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
De massa moet allemaal een keer ziek worden. Beter snel dan gespreid over een jaar.
Waarom dan?quote:Op woensdag 1 april 2020 12:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen daar wel zo over denkt.quote:Op woensdag 1 april 2020 12:45 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, ik wil het best krijgen... de milde vorm dan... ik zit niet te wachten op luchttekort en op een gegeven moment met zwaailampen naar het ziekenhuis! (Gelukkig krijgen relatief weinig mensen deze vorm van Corona!)
ten eerste... denken dat dit over het aantal sterfgevallen gaat laat al zien dat je er geen drol van snaptquote:Op woensdag 1 april 2020 09:41 schreef zoost het volgende:
Deze pandemie veroorzaakt de eerste wereldwijde massa-hysterie.
Momenteel zien we gelukkig niets terug van de huidige pandemie in de cijfers met betrekking tot sterfte:
[ afbeelding ]
[..]
In 2018 was er een soortgelijke griep uitbraak in Nederland. De oversterfte in 18 weken (is 126 dagen) van 9.444 is dus 75 doden gemiddeld extra per dag door de griep. De huidige sterfte door corona is ongeveer 1000 in 3 weken tijd is dus 50 per dag waarbij we natuurlijk niet weten wat de piek zal zijn. Echter het is te hopen (en ook aannemelijk) dat we de 9.444 doden van 2018 niet gaan halen (hopelijk).
Al met al ben ik van mening dat alle huidge maategelen die alle westerse landen min of meer kopiëren van de maatregelen die genomen zijn in een totalitair systeem (China) gebaseerd zijn op angst. China kent echter een geschiedenis van bizarre totalitaire maatregelen (denk aan de Grote Sprong voorwaarts waarbij Mao verordonnerde om alle mussen te vermoorden)
Het RIVM adviseerde onze overheid een heel ander beleid (Herd-immunity) terwijl het RIVM bij uitstek kan weten welke risico's daar aan vast zitten. Zij schatte (denk ik) de oversterfte ook in al acceptabel.
Ik ben er van overtuigd dat alle landen (behalve Zweden) veels te zware maatregelen neemt om deze crisis te bestrijden.
"Ja, maar; als je je moedertje kan redden door de hele wereld economie stil te leggen, dan zou je dat toch ook doen?" Beleid maken is belangen afwegen. Ik denk dat we de eerste wereldwijde massa hysterie meemaken.
Trump zei ook dat corona een hoax isquote:Op woensdag 1 april 2020 10:44 schreef Bocaj het volgende:
Ik wilde eigen een losse topic maken: "Kom op nou mensen..."
Met daarin soortgelijk, maar het kan inderdaad ook hier goed in!
Trump zei het al: Het de oplossing kan niet slechter zijn dan het probleem!
Trump zegt nu ook dat als ze onder de 100.000 doden blijven in de VS ze het goed doen. Die is nogal bijgedraaidquote:Op woensdag 1 april 2020 13:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Trump zei ook dat corona een hoax is
Trump die draait? Hoe kan dat nouquote:Op woensdag 1 april 2020 13:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Trump zegt nu ook dat als ze onder de 100.000 doden blijven in de VS ze het goed doen. Die is nogal bijgedraaid
Die Bolsonaro is wel een ridicule clown ja.quote:Op woensdag 1 april 2020 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sterker nog, als mensen het gewoon meteen serieus hadden genomen hadden we nu wereldwijd geen lockdowns hoeven hebben.
Als China, een land wat normaal alle narigheid wil verbergen zijn halve economie sloopt voor een virus dan zegt dat wel wat imo. Het is dus niet zo dat we niet gewaarschuwd waren.
Wel grappig dat er nog steeds landen zijn die het niet serieus willen nemen zoals Brazilie. En nu dreight Trump de grenzen te sluiten voor brazilianen![]()
Eerst een onderschatting van het probleem en nu (zoals de slinger van de klok) een overschatting om maar daadkrachtig over te komen aangewakkerd door massahysterie.quote:Op woensdag 1 april 2020 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het probleem IMO, was dat er veel te weinig angst heerste in het begin. 'Het was maar een griepje' was de overheersende gedachte voor lange tijd.
Bijna iedereen onder de 65 in goede gezondheid heeft lichte klachten. Dat is een statistisch feit, en de media met haar halve waarheden is keihard aan het liegen.quote:Op woensdag 1 april 2020 12:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En wat denk je wat er met de economie gebeurt als een groot deel van de bevolking ziek is? Dan blijft ook een deel van het werk liggen.
Klopt, we hadden begin januari al kunnen weten dat we extra beademingsapparatuur nodig hadden en het leger beginnen te training in het opzetten van nood ziekenhuizen.quote:Op woensdag 1 april 2020 14:12 schreef zoost het volgende:
Eerst een onderschatting van het probleem en nu (zoals de slinger van de klok) een overschatting om maar daadkrachtig over te komen aangewakkerd door massahysterie.
Pas als 80% het gehad heeft is het voorbij. Of als het virus uitsterft, maar dat kan nu niet meer gebeuren. Dequote:
Een van de weinige regeringsleiders die deze crisis rationeel bekijkt.quote:Op woensdag 1 april 2020 13:55 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die Bolsonaro is wel een ridicule clown ja.
Leg uit, hoe is wat hij doet rationeel?quote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een van de weinige regeringsleiders die deze crisis rationeel bekijkt.
quote:Op woensdag 1 april 2020 16:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een van de weinige regeringsleiders die deze crisis rationeel bekijkt.
quote:Braziliaanse president Bolsonaro draait bij over coronavirus
De Braziliaanse president Jair Bolsonaro heeft zich in een vierde televisietoespraak over het coronavirus voor het eerst niet meer gekeerd tegen maatregelen om ervoor te zorgen dat mensen weinig contact hebben. Hij zei dat het virus een realiteit is en "een van dé grootste uitdagingen van onze generatie vormt". In eerdere toespraken beklemtoonde hij dat de economie hoe dan ook moet blijven draaien en keurde hij op felle toon maatregelen af zoals quarantaine of meters afstand van elkaar bewaren. Hij noemde het virus ,,een griepje".
https://www.telegraaf.nl/(...)bij-over-coronavirus
Ja, hij offert niet de hele economie op om het sterftecijfer onder 80+-ers wat hoger te houden. Dat spaart levens op termijn. Brazilië zal glanzend uit deze crisis komen, met minder bejaarden, chronisch zieken, rokers en dikkerds. Allemaal sowieso ballast voor een maatschappij.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leg uit, hoe is wat hij doet rationeel?
In Brazilë is er al een groot natuurlijk verloop door de moordcijfers. Dat armlastige land gaat hier nooit 'glansrijk' doorkomen.quote:Op woensdag 1 april 2020 16:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, hij offert niet de hele economie op om het sterftecijfer onder 80+-ers wat hoger te houden. Dat spaart levens op termijn. Brazilië zal glanzend uit deze crisis komen, met minder bejaarden, chronisch zieken, rokers en dikkerds. Allemaal sowieso ballast voor een maatschappij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |