Ja button open nieuw deel was er niet. Geen idee waarom.quote:
De Fok! servers willen de drukte van deze reeks ontmoedigen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja button open nieuw deel was er niet. Geen idee waarom.
Bedanktquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:08 schreef vosss het volgende:
Die wat net vroeg over de gynaecoloog en wie het weet of ze daar terecht kan:
De gynaecoloog bellen, die zal het wel weten
1111 IC bedden momenteel.quote:
Dat lijkt me wel dan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
1111 IC bedden momenteel.
Begrijp ik het goed en zijn we nu al 11 bedden voor reguliere spoedeisende zorg aan het gebruiken?
Om en nabij 1 mei.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:11 schreef K44S het volgende:
Ok,
Wat denken jullie dat er vanavond gezegd wordt, beter gezegd, wat de nieuwe einddatum wordt?
1 meiquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:11 schreef K44S het volgende:
Ok,
Wat denken jullie dat er vanavond gezegd wordt, beter gezegd, wat de nieuwe einddatum wordt?
Wordt nog steeds opgeschaald toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
1111 IC bedden momenteel.
Begrijp ik het goed en zijn we nu al 11 bedden voor reguliere spoedeisende zorg aan het gebruiken?
Laten we het hopen. Knap lullig als je met een hartaanval binnen komt en ze zeggen ow shit, je bed is al bezet!!!! RIP aan de nabestaanden alvast!!!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:12 schreef -0- het volgende:
[..]
Wordt nog steeds opgeschaald toch?
Zal wel doorlopend gebeuren momenteel.
Andere bedden zullen zo veel mogelijk vrij gehouden worden. Worden misschien enkel gebruikt als men weet dat er op korte termijn nieuwe bedden vrijkomen.
Een einddatum gaan ze niet noemen, dat deden ze vorige keer ook niet, maar de voorlopige datum waarna eventueel weer verlengd kan/gaat worden zou ik op 27 april of 4 mei zetten, net als 6 april en 1 juni op een maandag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:11 schreef K44S het volgende:
Ok,
Er zouden woensdag 1600 bedden zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:11 schreef vosss het volgende:
Er zouden er 1600 zijn en daarvan 500 voor reguliere IC gebeuren. Dus dat geeft 1100 IC corono bedden. Er zijn er nu 1111 in gebruik volgens stichting NICE.
Hoeveel reguliere IC bedden zijn er nog vrij dan?quote:
Dan maar hopen dat die er al zijn, want anders zijn ze nog veel meer af aan het snoepen van de vrije IC bedden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er zouden woensdag 1600 bedden zijn.
Ja maar niet spontaan van de ene minuut niet naar de andere minuut wel, dus die zijn er waarschijnlijk al. Daarbij, men blijft ook nu nog bedden toevoegen, die 1600 is natuurlijk niet statisch. Maar dat men continu tegen grenzen aanschuurt die ook telkens weer verschoven worden staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er zouden woensdag 1600 bedden zijn.
Het zou 1100 / 500 zijn als men 1600 totaal had. Geen idee hoeveel er nu totaal zijn en hoe die verdeling is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hoeveel reguliere IC bedden zijn er nog vrij dan?
Als alle corona IC bedden al vol zijn.
Dan zou t/m 1 mei ook nog kunnen, dan zouden de scholen theoretisch na het weekend weer open kunnen. Overigens sluit het mooi aan met het einde van de meivakantie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een einddatum gaan ze niet noemen, dat deden ze vorige keer ook niet, maar de voorlopige datum waarna eventueel weer verlengd kan/gaat worden zou ik op 27 april of 4 mei zetten, net als 6 april en 1 juni op een maandag.
6 mei. Dan pak je de vrije dagen direct mee en weten mensen dat er die dagen niks gepland hoeft te worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:11 schreef K44S het volgende:
Ok,
Van de mei vakantie bedoel je dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:15 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
6 mei. Dan pak je de vrije dagen direct mee en weten mensen dat er die dagen niks gepland hoeft te worden.
Bevrijdingsdag is op 5 mei (een vrije dag).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan zou t/m 1 mei ook nog kunnen, dan zouden de scholen theoretisch na het weekend weer open kunnen. Overigens sluit het mooi aan met het einde van de meivakantie.
Denk het ook 6 mei.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:15 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
6 mei. Dan pak je de vrije dagen direct mee en weten mensen dat er die dagen niks gepland hoeft te worden.
Tevens einde van vele meivakanties scholen dus dan heb je een maand om te evalueren of die dan weer open kunnen.
De meivakantie eindigt op 1 mei?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan zou t/m 1 mei ook nog kunnen, dan zouden de scholen theoretisch na het weekend weer open kunnen. Overigens sluit het mooi aan met het einde van de meivakantie.
Zolang er geen vaccin is gaat er niks open.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:15 schreef Coelho het volgende:
[..]
twitter:HLN_BE twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 11:18:03Jongste slachtoffertje is meisje van twaalf jaar, viroloog Emmanuel André zwaar aangeslagen https://t.co/JNPXMV5gCe https://t.co/cYp9jPIsVO reageer retweet
quote:Jongste slachtoffertje is meisje van twaalf jaar, viroloog Emmanuel André zwaar aangeslagen
Het crisiscentrum heeft vandaag heel droevig nieuws te melden. Een meisje van amper twaalf jaar is overleden aan het coronavirus. De Franstalige viroloog bracht het bericht eerst en was duidelijk zwaar aangeslagen. Hij kon zijn tekst niet verderzetten en liet het woord vroegtijdig aan zijn Nederlandstalige collega Steven Van Gucht.
"Dit is iets wat ons helemaal overhoop haalt", zei Emmanuel André, die in de aanloop naar het erg trieste nieuws al emotioneler overkwam dan anders. Collega Steven Van Gucht moest vroegtijdig overnemen. "Een meisje van twaalf jaar is zaterdag overleden", zei hij. "Ze testte positief op het coronavirus. Ze is plots erg achteruitgegaan na drie dagen koorts."
"Het herinnert ons eraan dat alle leeftijden, van jong tot oud, complicaties kunnen ontwikkelen", aldus Van Gucht. "Al is dit heel uitzonderlijk. Waarom het soms misloopt, weten we niet."
https://www.hln.be/nieuws(...)angeslagen~aaa0ea8a/
Je denkt serieus dat alle scholen nog een jaar dichtblijven? Kan het me echt niet voorstellen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Zolang er geen vaccin is gaat er niks open.
We hebben geen wereldwijd beschikbaar vaccin voor zomer 2021, als dat de maatstaf is dan is krijgen we er nog een verloren schooljaar achteraan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:19 schreef Nober het volgende:
[..]
1037. Vanaf morgen 1 aprilquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:11 schreef vosss het volgende:
Er zouden er 1600 zijn en daarvan 500 voor reguliere IC gebeuren. Dus dat geeft 1100 IC corono bedden. Er zijn er nu 1111 in gebruik volgens stichting NICE.
quote:Eerder vandaag kon hij nog geen garantie geven dat er volgende week in totaal 1600 IC-bedden zijn, maar zojuist zei hij dat zijn collega Van Rijn voor Medische Zorg contact heeft gehad met Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Die heeft hem bevestigd dat er per 1 april kan worden opgeschaald naar 1600 bedden.
1037 daarvan zijn voor coronapatiënten, 575 voor andere patiënten die intensieve zorg nodig hebben.
Verschilt dat ook niet per regio zelfs? Sommige kinderen 1 en sommige 2 weken vrij?quote:
Als dat de komende weken weer gaat boomen - en als die informatie openbaar gedeeld wordt - is dat wel hét bewijs dat een total lockdown niet werkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:21 schreef Dejannn het volgende:
China toch ineens bijna een verdubbeling van de nieuwe cases vandaag. Nog steeds weinig met 79, maar wel opmerkelijk.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:HLN_BE twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 11:18:03Jongste slachtoffertje is meisje van twaalf jaar, viroloog Emmanuel André zwaar aangeslagen https://t.co/JNPXMV5gCe https://t.co/cYp9jPIsVO reageer retweet
Bij een vriendin van me in Jekaterinburg ook al opeens vijf gevallen bij haar in het flatgebouwquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En 500 nieuwe cases in RuslandPlus een verdubbeling van het aantal doden. Die gaan nu de exponentiele fase in zo lijkt het.
Jij denkt dat ouders hun kinderen gewoon naar school sturen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat alle scholen nog een jaar dichtblijven? Kan het me echt niet voorstellen.
Genetica zal ongetwijfeld van invloed zijn. Zie ook die twee broers van rond de 30 die samen op de IC liggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Er moet wel nog een onbekende factor zijn toch?
Het lijkt zo willekeurig hoe sommige jonge mensen zo ziek worden.
Genetisch?
Na 4 weken thuisonderwijs? Ik denk dat menig ouder een fles wijn opentrekt zodra ze de deur uit zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij denkt dat ouders hun kinderen gewoon naar school sturen?
Ik begrijp wat je bedoelt maar het las toch ff anders.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bij een vriendin van me in Jekaterinburg ook al opeens vijf gevallen bij haar in het flatgebouw
De enige babyboom die gaat komen is van stelletjes zonder kinderen nog.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
Na 4 weken thuisonderwijs? Ik denk dat menig ouder een fles wijn opentrekt zodra ze de deur uit zijn
Elk lichaam is een grote verzameling chemische verbindingen. Als dat meisje net de genen heeft die samen een ongewenste reactie opleveren, dan kan het hard gaan, dat is ook hoe we geëvolueerd zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Genetisch?
RIVM gaat onderbouwen dat scholen geen brandhaard zijn. Daar hebben ze ook stellig in geloofd. Ze moesten dicht omdat veel scholen al zelf de keuze maakten om te sluiten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Israël sloot de genezen voordat de eerste besmetting bekend was en alle inkomende reizigers werden twee weken in quarantaine geplaatst.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Als dat de komende weken weer gaat boomen - en als die informatie openbaar gedeeld wordt - is dat wel hét bewijs dat een total lockdown niet werkt.
Volgens mij werd er recent ergens geschreven dat bij sommige mensen het immuunsysteem kan overreageren wat schadelijk en levensbedreigend kan zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:22 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Genetisch?
Ondertussen in India:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Je hebt een paar dagen de tijd om ze aan te schaffen.
Ze gaan overigens ook zwaarder controleren op ouderen die na 12:00 nog buiten komen want geheel verrassend veegt dat bejaardentuig daar volledig hun voeten aan af.
Daar staat vooralsnog geen boete op maar ik hoop op de Indiatactiek.
Dat landquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ondertussen in India:
[ afbeelding ]
Maar daar liepen gisteren de pijpenkrullen nog hand in hand door de straten, aldus NOS.nlquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israël sloot de genezen voordat de eerste besmetting bekend was en alle inkomende reizigers werden twee weken in quarantaine geplaatst.
Het is Israël ook niet gelukt
Is dit echt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ondertussen in India:
[ afbeelding ]
Zo daar heeft Covid-19 niet van terugquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ondertussen in India:
[ afbeelding ]
Als zij het doen. Zal het wel toegevoegde waarde hebben. Dus moeten wij dat volgens veel fokkers ook doenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ondertussen in India:
[ afbeelding ]
Nee maar in Israël werd wel na de eerste stranddag waarbij tienduizenden mensen op de stranden zaten de stranden gesloten en gehandhaafd. Daar vliegen ze de tests met tienduizenden tegelijk in. Deze week de eerste dode.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Israël sloot de genezen voordat de eerste besmetting bekend was en alle inkomende reizigers werden twee weken in quarantaine geplaatst.
Het is Israël ook niet gelukt
Ga je nog een keer iets posten waar je niet een sneer maakt naar 'andere fokkers'?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als zij het doen. Zal het wel toegevoegde waarde hebben. Dus moeten wij dat volgens veel fokkers ook doen
Mag je weer douchen dan? Ik dacht alleen nog handen wassen?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ondertussen in India:
[ afbeelding ]
Lekker veel extra nevel creëren, goed plan jaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ondertussen in India:
[ afbeelding ]
Ik zag het.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:28 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar daar liepen gisteren de pijpenkrullen nog hand in hand door de straten, aldus NOS.nl
Bang dat ik je positie inneem?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ga je nog een keer iets posten waar je niet een sneer maakt naar 'andere fokkers'?
Daar hebben ze wel meer mee te stellen. En anders dan hier in de Schilderswijk wordt er gewoon gehandhaafd en is er een speciaal projectteam opgezet rond het vraagstuk hoe ze de orthodoxe gemeenschappen in het gareel krijgen. Daar wordt er gewoon benoemd wie het probleem is, en gehandhaafd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:28 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maar daar liepen gisteren de pijpenkrullen nog hand in hand door de straten, aldus NOS.nl
Volgens de Putin-fans hier heeft Rusland geen Corona problemen omdat het land de grenzen op slot gooidequote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:23 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bij een vriendin van me in Jekaterinburg ook al opeens vijf gevallen bij haar in het flatgebouw
Doen ze goed inderdaad. Gaan helemaal los met het testen van mensen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar in Israël werd wel na de eerste stranddag waarbij tienduizenden mensen op de stranden zaten de stranden gesloten en gehandhaafd. Daar vliegen ze de tests met tienduizenden tegelijk in. Deze week de eerste dode.
Beetje het Brazilië van Azië ja.quote:
Is daar ook vrij langzaam gegaan omdat ze rap de grenzen dichtgegooid hebben ja. Maar wanneer het voor de rest lang leve de lol is dan gaat het met een x-aantal miljoenensteden ook gewoon rap. Zeker in het jaargetijde dat iedereen nog opeengeprakt zit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Volgens de Putin-fans hier heeft Rusland geen Corona problemen omdat het land de grenzen op slot gooide
Dat is wel heel erg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:HLN_BE twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 11:18:03Jongste slachtoffertje is meisje van twaalf jaar, viroloog Emmanuel André zwaar aangeslagen https://t.co/JNPXMV5gCe https://t.co/cYp9jPIsVO reageer retweet
Er zijn russen die denken dat veel vodka drinken je ook immuun maakt voor coronaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:32 schreef PippenScottie het volgende:
Volgens de Putin-fans hier heeft Rusland geen Corona problemen omdat het land de grenzen op slot gooide
Wacht even, werkt dit niet dan????????quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:34 schreef Elizium het volgende:
[..]
Er zijn russen die denken dat veel vodka drinken je ook immuun maakt voor corona
Ja, precies.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:25 schreef Coelho het volgende:
[..]
Na 4 weken thuisonderwijs? Ik denk dat menig ouder een fles wijn opentrekt zodra ze de deur uit zijn
Vraag me ook af hoe mensen van de laagste kaste deze crisis gaan doorstaan. Veel zullen gewoon omkomen van de honger.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet te vergelijken, zoals ze daar met mensen omgaan
1084....Moet gelijk denken aan het boek van schrijver Haruki Murakami, 1Q84.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef DustPuppy het volgende:
1084 corona patiënten op de IC nu, weer 100 erbij ten opzichte van gisteren deze tijd.
Help me even, wat was het maximum haalbare voor Nederland qua aantal bedden?
Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Rumag-mannetje ben je.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:30 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mag je weer douchen dan? Ik dacht alleen nog handen wassen?
Hou jij je maar gewoon aan het bier en nootjes dieet, dan hoef je je geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Wacht even, werkt dit niet dan????????
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Hou jij je maar gewoon aan het bier en nootjes dieet, dan hoef je je geen zorgen te maken.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:34 schreef Elizium het volgende:
[..]
Er zijn russen die denken dat veel vodka drinken je ook immuun maakt voor corona
Dat is toch ook zo????quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:34 schreef Elizium het volgende:
[..]
Of een riem met belletjes. Jaag je dat virus zo weg.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]![]()
![]()
Iedereen met een beetje verstand weet dat rakia veel beter werkt
[ afbeelding ]
Maat van me zit momenteel in opgelegde quarantaine in Delhi. Wilde van India naar Dubai om weer naar Istanbul te kunnen. Verbiedt Dubai alle vluchten uit Indiaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vraag me ook af hoe mensen van de laagste kaste deze crisis gaan doorstaan. Veel zullen gewoon omkomen van de honger.
Tsjonge. Had Italië gewoon het vaccin bij de hand de hele tijd..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:39 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo????
IK zit al 3 weken aan de Italiaanse wijn, werkt ook hartstikke goed
Aantal positief geteste mensen: 11.750quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Maar een klein percentage van de geïnfecteerden wordt echt goed ziek zoals het er nu uit ziet.
Nouja, de laastste tijd worden zo goed als enkel nog mensen getest die toch al geschikt zijn voor ziekenhuisopname.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Aantal positief geteste mensen: 11.750
Aantal opnamen op de IC: 1.109
1.109 / 117,5 = 9,44%
Ik vind dat eigenlijk niet een klein percentage. Ja ok ik weet dat lang niet iedereen getest wordt en waarschijnlijk veel meer mensen besmet zijn, maar toch, van de bevestigde gevallen bijna 10% wat op de IC terecht komt. Dat is toch echt veel.
lang niet iedereen = alleen de mensen die zich zwaar ziek bij de eerste hulp van een ziekenhuis melden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
1.109 / 117,5 = 9,44%
Ik vind dat eigenlijk niet een klein percentage. Ja ok ik weet dat lang niet iedereen getest wordt en waarschijnlijk veel meer mensen besmet zijn, maar toch, van de bevestigde gevallen bijna 10% wat op de IC terecht komt. Dat is toch echt veel.
Het is wel een beetje gevaarlijke om te doen, maar als we kijken naar landen die heel veel testen, dan ziet het er optimistischer uit.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
1.109 / 117,5 = 9,44%
Nou die Ron Fouchier is in mijn optiek een beetje een engerd als je kijkt naar wat voor soort onderzoek die doet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:27 schreef erkel het volgende:
[..]
https://www.vpro.nl/progr(...)irus-van-morgen.html
In deze aflevering zie je Ron Fouchier (Erasmus MC) die veel onderzoek heeft gedaan naar SARS sinds de uitbraak in 2003. In hoeverre hij contact heeft met het RIVM weet ik niet.
Dit vertekent enorm. Mensen goochelen echt met getallen om hun punt te maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
1.109 / 117,5 = 9,44%
Hoeft niet per definitie realtime te zijn. Kan ook het bijwerken van de administratie door ziekenhuizen betekenen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:48 schreef Markesh het volgende:
Inmiddels 1110. Gaat hard zo, iedere paar minuten er 1 bij
Ik goochel helemaal niet met getallen. Van de bevestigde aantallen ligt 9,44% op de IC.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:47 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit vertekent enorm. Mensen goochelen echt met getallen om hun punt te maken.
hoorde vanochtend dat er in de stad waar mijn vrouw woont 1 geval was, teruggekomen uit de dominicaanse republiek, netjes thuis in quarantaine gegaan, maar haar man ging wel gewoon werken, die is nu ook positief getest. jammer dat sommige mensen het nog niet helemaal snappen. Alhoewel in het algemeen er toch veel maatregelen nu worden getroffen in een rap tempo.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Is daar ook vrij langzaam gegaan omdat ze rap de grenzen dichtgegooid hebben ja. Maar wanneer het voor de rest lang leve de lol is dan gaat het met een x-aantal miljoenensteden ook gewoon rap. Zeker in het jaargetijde dat iedereen nog opeengeprakt zit.
Besmette mensen kun je wel x10 doen. Nederland test gewoon heel weinig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
1.109 / 117,5 = 9,44%
Hij stond al een uur op 1111 ofzo. In de ochtend stijgt het wat harder, middag/avond rustiger (of gaan er meer mensen af).quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:48 schreef Markesh het volgende:
Inmiddels 1110. Gaat hard zo, iedere paar minuten er 1 bij
Pfff Spanje is het nieuwe Italiëquote:
Ah okequote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hij stond al een uur op 1111 ofzo. In de ochtend stijgt het wat harder, middag/avond rustiger (of gaan er meer mensen af).
Ik heb, om de Italianen een hart onder de riem te steken een literfles amaretto gekocht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:39 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo????
IK zit al 3 weken aan de Italiaanse wijn, werkt ook hartstikke goed
Ik kan me zo voorstellen dat ze in de ochtend veel administratie doen van tijdens de nacht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:50 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hij stond al een uur op 1111 ofzo. In de ochtend stijgt het wat harder, middag/avond rustiger (of gaan er meer mensen af).
Disaronno heb ik hier ook nog een fles staan, 700ml, onaangebroken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:51 schreef Toefjes het volgende:
Ik heb, om de Italianen een hart onder de riem te steken een literfles amaretto gekocht.
Ik denk dat ze dat spul alleen geven als paardenmiddel / laatste 'optie'?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:50 schreef DustPuppy het volgende:
Hoor net dat als ze Chloroquine als behandeling gebruiken, mensen van de bloedverdunners af moeten, met alle gevaren van dien.
Goed geneesmiddel man...
Het aantal bevestigde gevallen is géén goede representatie omdat iedereen met geen of slechts milde klachten hier niet in wordt meegenomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik goochel helemaal niet met getallen. Van de bevestigde aantallen ligt 9,44% op de IC.
Dat is gewoon een feit en niks geen gegoochel.
Wat is dr achtergrond. Had ze al kwalen en zwak immuun systeem. Dat wordt nu toevallig even uit gemakzucht geen melding van gedaan. Misschien lag ze al in het ziekenhuis met welke aandoening dan ook en is ze daar besmet. Er wordt nergens gemeld dat ze kerngezond het ziekenhuis is binnengekomen. Dat wordt nu gemakshalve even achterwege gelaten. Nogal kwalijk om nu op de emotie in te spelen bij een 12 jarige en niks melden over de achtergrond. Maar bij alle oudjes die sterven altijd maar melden dat ze al achterliggende problemen hadden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:20 schreef Houtenbeen het volgende:
Inmiddels gewoon onderdeel van het behandelplan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat spul alleen geven als paardenmiddel / laatste 'optie'?
5% van alle gevallen zou toch op de IC belanden? Dan zou dat dus ongeveer 22.000 moeten zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik goochel helemaal niet met getallen. Van de bevestigde aantallen ligt 9,44% op de IC.
twitter:bosalbert twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 11:53:38Wie zitten straks aan tafel bij crisisberaad #corona:
Deel I (16u): Rutte, vice mp’s, Grapperhaus, Van Rijn, NCTV, RIVM, Bruls (veiligheidsregio’s)
Deel II (schuift aan om 16.45): Blok, Knops, Bijleveld en Van Nieuwenhuizen.
Opvallend: geen onderwijsminister Slob reageer retweet
ik zou het niet in combinatie met die wodka doenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Disaronno heb ik hier ook nog een fles staan, 700ml, onaangebroken.
Moet ik die nu opzuipen of wat is dit?
Ah kijk. Nou ja, kies maar.. mogelijk overlijden op de IC / misschien een hersenbloeding krijgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Inmiddels gewoon onderdeel van het behandelplan.
Dat doet niets af aan het feit dat ik niet goochel met getallen. Er zijn bevestigde gevallen en 9,44% daarvan ligt op de IC.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het aantal bevestigde gevallen is géén goede representatie omdat iedereen met geen of slechts milde klachten hier niet in wordt meegenomen.
Klopt en om 14:00 een plenair debat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Morgen dus Van Dissel, Gommers en Van Diemen-Steenvoorde. Ben benieuwd wat die laatste te vertellen heeft. Zij is inspecteur-generaal Gezondheidszorg en Jeugd en werkt op VWS. Zal dus gaan over de rol van kinderen?
Dat zegt niet "10% van de mensen met corona belandt op de IC", maar "10% van de mensen met dusdanig erge klachten dat ze een test krijgen belandt op de IC"quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan het feit dat ik niet goochel met getallen. Er zijn bevestigde gevallen en 9,44% daarvan ligt op de IC.
Het is een wijvendrankje. Maar wel lekkerquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Disaronno heb ik hier ook nog een fles staan, 700ml, onaangebroken.
Moet ik die nu opzuipen of wat is dit?
Bruls, die is zelf al zo'n 1,5 meter breedquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:54 schreef Netflixed het volgende:
twitter:bosalbert twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 11:53:38Wie zitten straks aan tafel bij crisisberaad #corona:
Deel I (16u): Rutte, vice mp’s, Grapperhaus, Van Rijn, NCTV, RIVM, Bruls (veiligheidsregio’s)
Dat niet alleen, maar ook veel ziekenhuizen lopen gewoon achter met het melden van alles. Dat is ook een dagtaak: Ze krijgen enkele keren per dag uitslagen terug van het centrale lab waar ze testen op COVID positief. Het lab meldt dit als het goed is ook aan RIVM. Vervolgens moeten de ziekenhuizen zelf met de lijst uitslagen nagaan welke van deze mensen opgenomen zijn op de IC, op de afdeling, overgeplaatst zijn of naar huis zijn. Dan moeten de uitslagen gedeeld worden met de behandelende teams. Vervolgens moet de GGD geinformeerd worden. Als je in een ziekenhuis met patienten uit meerdere GGD regio's te maken hebt, dan moet dus meerdere GGD's informeren. En tenslotte moet er eigenlijk ook nog een brief gestuurd worden naar de huisarts.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat ze in de ochtend veel administratie doen van tijdens de nacht.
https://swab.nl/nl/covid-19quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat spul alleen geven als paardenmiddel / laatste 'optie'?
quote:Matig ernstig
Opname indicatie verpleegafdeling
Extra zuurstoftoediening noodzakelijk
quote:** Behandelduur: 5 dagen chloroquine en 5 dagen hydroxychloroquine. Behandelduur remdesivir is 10 dagen. Optimale duur is onbekend en kan verlengd worden op basis van klinische conditie, optreden van bijwerkingen en/of virusklaring. Het is op dit moment niet duidelijk of bij ernstige nierfunctie stoornissen een dosisreductie moet plaatsvinden. In NL zijn er tegenwoordig twee stromen, wel versus niet halveren van de dosering na opladen.
Het is totaal geen goede representatie van het punt wat je wil maken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zegt niet "10% van de mensen met corona belandt op de IC",
Het is de enige goede representatie van het punt dat ik wil maken. Namelijk het punt dat van alle bevestigde gevallen bijna 10% op de IC terecht komt. Jezus zeg, lezen jullie allemaal niet? 87quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is totaal geen goede representatie van het punt wat je wil maken.
Interessant. Morgen tussen het werk door het proberen te volgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Morgen dus Van Dissel, Gommers en Van Diemen-Steenvoorde. Ben benieuwd wat die laatste te vertellen heeft. Zij is inspecteur-generaal Gezondheidszorg en Jeugd en werkt op VWS. Zal dus gaan over de rol van kinderen?
Waar zie je dit? Ben inderdaad wel benieuwd naar hun verhaal morgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
Is hoger aangezien sommige mensen ervoor kiezen om niet op het IC te gaan liggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
1.109 / 117,5 = 9,44%
Mensen die niet op de IC terecht komen kun je niet meetellen in een percentage van mensen wat op de IC terecht komen. Over goochelen gesprokenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef gniffie het volgende:
[..]
Is hoger aangezien sommige ouderen en sommige terminale ervoor kiezen om niet op het IC te gaan liggen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-op-de-intensivecare van 19 maart
matig ernstig is mediumcare, zie het tabel. stap daarna is zeer ernstig en dat is ICquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
https://swab.nl/nl/covid-19
Vanaf matig. Dat is nog niet eens Medium Care:
[..]
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01439quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:01 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waar zie je dit? Ben inderdaad wel benieuwd naar hun verhaal morgen.
Je bedoelt dat hij een gevaarlijke variant van de vogelgriep heeft ontwikkeld? Dat wordt juist wel genoemd en ook waarom hij hiermee bezig was.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:47 schreef funnywell het volgende:
[..]
Nou die Ron Fouchier is in mijn optiek een beetje een engerd als je kijkt naar wat voor soort onderzoek die doet.
https://www.sciencemag.or(...)oversial-flu-studies
Dat ze dat niet eens melden in die documentaire van tegenlicht vind ik nogal apart
Nietwaar. Matig ernstig is Opname indicatie verpleegafdeling. Zie tabel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef funnywell het volgende:
[..]
matig ernstig is mediumcare, zie het tabel. stap daarna is zeer ernstig en dat is IC
Voor onder 12 zou toch kunnen? Leeftijd 12 tm 18 had in mijn tijd geloof ik een studiewijzerquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik zie nog wel gebeuren dat ze toch de scholen weer open gaan gooien eigenlijk![]()
Nou helemaal eigen keuze is er niet, er wordt op je gevoel ingepraat en al door huisartsen die zn patienten gaat bellenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef gniffie het volgende:
[..]
Is hoger aangezien sommige mensen ervoor kiezen om niet op het IC te gaan liggen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-op-de-intensivecare van 19 maart
Ah top. Dankje.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01439
Het zou me heel erg verbazen. Maar tegelijkertijd ook totaal niet. Alles om die arme ouders te ontzien nu ze met hun eigen kind opgescheept zitten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik zie nog wel gebeuren dat ze toch de scholen weer open gaan gooien eigenlijk![]()
Misschien na de meivakantie, maar daarvoor echt niet. En dan kan er ook nog onderscheid gemaakt worden tussen basisonderwijs en middelbaar onderwijsquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Maar dat punt voegt helemaal niks toe imoquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is de enige goede representatie van het punt dat ik wil maken. Namelijk het punt dat van alle bevestigde gevallen bijna 10% op de IC terecht komt. Jezus zeg, lezen jullie allemaal niet? 87
Als dat het argument is..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:09 schreef kilon het volgende:
[..]
Het zou me heel erg verbazen. Maar tegelijkertijd ook totaal niet. Alles om die arme ouders te ontzien nu ze met hun eigen kind opgescheept zitten.
Ik zie niet voor me hoe ze nu met goed fatsoen de scholen weer open kunnen gooien. We zitten continu tegen de max IC capaciteit aan en ons zorgapparaat kraakt aan alle kanten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:09 schreef kilon het volgende:
[..]
Het zou me heel erg verbazen. Maar tegelijkertijd ook totaal niet. Alles om die arme ouders te ontzien nu ze met hun eigen kind opgescheept zitten.
Dan waren scholen nooit gesloten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:09 schreef kilon het volgende:
[..]
Vooralsnog verwacht ik na de meivakantie scholen weer open. En wel nog steeds die anderhalve meter afstand behouden wat leuk onmogelijk gaat zijn.
Ik zie dat eigenlijk wel als voordeel. Misschien leren mensen hun kinderen eens kennen in deze tijd en worden de prinsjes/prinsesjes nog eens opgevoed. Ken er toch een heel aantal die wel eens "Nee" kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie niet voor me hoe ze nu met goed fatsoen de scholen weer open kunnen gooien. We zitten continu tegen de max IC capaciteit aan en ons zorgapparaat kraakt aan alle kanten.
Noem mij maar een botte lul, maar als je dan loopt te bitchen over die kutkinderen van je en hoe zwaar je het wel niet hebt nu dan ben je gewoon een egocentrische terinzak van het zuiverste water. Me dunkt dat er in deze tijden best wat gevraagd mag worden van de samenleving en dat zijn we allemaal.
Dus al die mensen die zeiken over die kinderen van ze; als je ze niet kan handelen dan flikker ze op marktplaats of iets, maar loop mij er niet mee lastig te vallen hoe zwaar je het wel niet hebt.![]()
Over dit?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:53 schreef DireStraits7 het volgende:
quote:Kinderombudsvrouw Margrite Kalverboer
roept op om kinderen die hun huiswerk
thuis niet maken,naar school te laten
gaan.Dat moet ertoe leiden dat minder
kinderen thuis onveilig zijn,zei ze in
het NOS Radio 1 Journaal.
Kalverboer denkt aan slachtoffers van
huiselijk geweld en verwaarlozing en
aan kinderen die in armoede leven of
een zieke ouder hebben.Ze vermoedt dat
bij veel ouders de spanning oploopt nu
de kinderen niet naar school kunnen.
Zo'n 15 procent van de kinderen maakt
het huiswerk niet.Dat kan een teken
zijn dat er iets anders mis is,zonder
dat dit al bekend was,aldus Kalverboer.
Vind ik altijd zo'n dooddoener he. ''Je mag niet klagen, want andere mensen hebben het zwaarder/er zijn ergere dingen in de wereld''. Komt een beetje neer op ''Je mag niet zeggen dat je trek hebt, want die kindjes in Afrika hebben pas trek!''quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie niet voor me hoe ze nu met goed fatsoen de scholen weer open kunnen gooien. We zitten continu tegen de max IC capaciteit aan en ons zorgapparaat kraakt aan alle kanten.
Noem mij maar een botte lul, maar als je dan loopt te bitchen over die kutkinderen van je en hoe zwaar je het wel niet hebt nu dan ben je gewoon een egocentrische terinzak van het zuiverste water. Me dunkt dat er in deze tijden best wat gevraagd mag worden van de samenleving en dat zijn we allemaal.
Dus al die mensen die zeiken over die kinderen van ze; als je ze niet kan handelen dan flikker ze op marktplaats of iets, maar loop mij er niet mee lastig te vallen hoe zwaar je het wel niet hebt.![]()
waarschijnlijk zeggen ze nu nog scholen dicht tot na de mei vakantie.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan waren scholen nooit gesloten.
En die 1,5 meter afstand kan niet gehandhaafd worden omdat klassen voor langere tijd in één 'afgesloten' ruimte (klaslokaal) komen te zitten. Dan heeft 1,5 meter afstand houden geen zin (dit wordt door virulogen zelf aangegeven)
De cijfers onder "hersteld" laten dus niet de patiënten zien die wel van de IC zijn gehaald, maar nog in het ziekenhuis liggen. Je kan hier wel een schatting van maken, maar echt uitrekenen is onmogelijk, omdat registratie constant achterloopt.quote:Let op: Een herstelde patiënt is vanaf de IC naar huis ontslagen (dit komt nauwelijks voor) of is na het IC verblijf nog enige tijd op de verpleegafdeling behandeld en heeft daarna het ziekenhuis levend verlaten.
Bron: NICE
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aantal aanwezige patiënten met bewezen COVID-19 neemt duidelijk minder snel toe dan vorige week, maar het zijn nog steeds flinke aantallen. Hopelijk neemt dit de komende dagen toch nog iets verder af.
Reizen zie ik echt pas gebeuren als er een vaccin is. Wellicht dat er wat meer dingen in het binnenland mogelijk gaan zijn over een paar maanden, maar ik denk dat de meeste landen hun grenzen dicht laten om een tweede golf zoveel mogelijk te voorkomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijnlijk zeggen ze nu nog scholen dicht tot na de mei vakantie.
op zeker dat dat verlengt gaat worden tot begin volgend schooljaar, net zoals andere vele maatregelen.
reizen gaat hem niet worden deze zomervakantie
Ik verwacht dat de scholen pas open gaan na het onderzoeke van het RIVM. Ze kunnen nu niet om de scholen weer open te gooien, want er is niks veranderd en er is nog steeds geen enkel bewijs dat kinderen geen of minimale rol spelen.De IC's lopen vol, dus je kan nu geen enkel risico nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:09 schreef kilon het volgende:
[..]
Vooralsnog verwacht ik na de meivakantie scholen weer open. En wel nog steeds die anderhalve meter afstand behouden wat leuk onmogelijk gaat zijn.
Ik hoop het!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Vrees dat je gelijk krijgt en dat van die zomervakantie had ik mij niet eens gerealiseerdquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waarschijnlijk zeggen ze nu nog scholen dicht tot na de mei vakantie.
op zeker dat dat verlengt gaat worden tot begin volgend schooljaar, net zoals andere vele maatregelen.
reizen gaat hem niet worden deze zomervakantie
10% is toch niet veel?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is de enige goede representatie van het punt dat ik wil maken. Namelijk het punt dat van alle bevestigde gevallen bijna 10% op de IC terecht komt. Jezus zeg, lezen jullie allemaal niet? 87
Lul eens niet zo dom man, heb jij die technische briefings gezien van RIVM onder andere?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:18 schreef funnywell het volgende:
[..]
ja ik snap ook niet waar ze die onzin vandaan hebben, maar het stoort me vooral dat ze bezoek bij de mensen laten zonder enige bescherming
[..]
Leest iemand in die ziekenhuizen of RIVM uberhaupt iets aan wetenschappelijk onderzoek sinds SARS/MERS en zelfs nu sinds COVID
https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(20)30079-5/fulltex
[..]
Maar hier maakt t niet uit kom maar lekker op bezoek zonder bescherming
Achtergestelde+die van gister zijn samengevoegd waardoor het ineens veel meer is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Bijna 800k besmettingen.
Belgie 192 doden, die had ik even gemist
Correctie: de kindjes in Afrika hebben gewoon AIDS.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
''Je mag niet zeggen dat je trek hebt, want die kindjes in Afrika hebben pas trek!''
Hoe gaat het trouwens met corona in Afrika?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Correctie: de kindjes in Afrika hebben gewoon AIDS.
Repopulation day.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe zou de globale feestdag gaan heten als alles voorbij is? World Quarantine Day?
92. Volgens mij heeft worldometer per ongeluk een 1 ervoor gezet. Het nieuws zei iig 92.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Bijna 800k besmettingen.
Ik weet wel wie de hoofdsponsor wordtquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Hoe zou de globale feestdag gaan heten als alles voorbij is? World Quarantine Day?
Zelfs 1% is natuurlijk hartstikke veel. Als een miljoen mensen besmet zijn, betekent dat 10.000 IC-patiënten.quote:
Page?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet wel wie de hoofdsponsor wordt
Die 800k besmettingen klopt weinig van, als we uitgaan van de cijfers van de landen die veel testen en die getallen toepassen over het geheel zitten we al ongeveer aan 10 miljoen besmettingen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:24 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Bijna 800k besmettingen.
Verplichten maar niet beschikbaar stellen. Dat is wel een beetje raar. Ik heb niet eens een sjaal omdat het nooit nodig was. Dus daar ga je al.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:30 schreef Za het volgende:
Mondkapjes verplicht in Duitse stad Jena
Inwoners van de Duitse stad Jena moeten verplicht een mondkapje dragen als ze naar winkels gaan, gebruikmaken van het openbaar vervoer of openbare gebouwen betreden. De maatregel gaat volgens de krant Bild komende week in.
Het stadsbestuur neemt de maatregel om personeel in publieke diensten beter te beschermen. "Naast mondkapjes mogen ook doeken of sjaals gebruikt worden. Deze moeten wel mond en neus bedekken", aldus een woordvoerder van de gemeente.
Voor verpleegkundigen, artsen en ov-personeel heeft de stad mondkapjes geregeld. Om de rest van de bevolking te beschermen, krijgen mensen het dringende verzoek zelf mondkapjes te naaien. "Ieder masker is beter dan geen masker."
Hugo de Jonge is ook al weer niet meer nodig zie ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:54 schreef Netflixed het volgende:
Mijn bijdrage waar ik gelukkig mijn huis niet voor uit hoef:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb, om de Italianen een hart onder de riem te steken een literfles amaretto gekocht.
Best lekker. En ik ben nog niet besmet
Stofzuigerzak met twee gaten voor je ogen voldoetquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Verplichten maar niet beschikbaar stellen. Dat is wel een beetje raar. Ik heb niet eens een sjaal omdat het nooit nodig was. Dus daar ga je al.
Kan iemand deze op het eerste gezicht blunder duiden?twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 30-03-2020 om 21:43:17De EU geeft 450 miljoen euro aan Marokko (geen lid van de EU, 534 Corona-patiënten) voor Corona hulp en 25 miljoen euro aan Nederland (EU-lid en 11.750 Corona-patiënten).
Ik zeg : NEXIT
#corona #Nexit https://t.co/hQjcVuUTKf reageer retweet
Ze testen alleen de erge gevallen, dus als 10% van de 'erge gevallen' IC-waardig is, valt dat best meequote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs 1% is natuurlijk hartstikke veel. Als een miljoen mensen besmet zijn, betekent dat 10.000 IC-patiënten.
De intensive care is niet zomaar wat, he. Dat is het maximale dat een ziekenhuis te bieden heeft. Iedereen die daar ligt vecht voor z'n leven.
Hoho! Geen gaten he? Het kan via je ogen binnenkomen!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:35 schreef the-eye het volgende:
[..]
Stofzuigerzak met twee gaten voor je ogen voldoet
horeca ? kan je gewoon vergetenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:27 schreef -river- het volgende:
Ik denk dat de (lagere) school na de meivakantie gewoon open gaat, tevens de winkels/horeca en dat enkel grote bijeenkomsten verboden blijven worden.
Dan ga je naar een winkel. En dan koop je een sjaal. Opgelost.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Verplichten maar niet beschikbaar stellen. Dat is wel een beetje raar. Ik heb niet eens een sjaal omdat het nooit nodig was. Dus daar ga je al.
Bevrijdingsdag?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Kopen he.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:34 schreef kilon het volgende:
[..]
Valt mee, volgens de statistieken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:28 schreef Coco. het volgende:
[..]
Hoe gaat het trouwens met corona in Afrika?
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:21 schreef Kyran het volgende:
Middag update met NICE cijfers. Heb net alles weer doorlopen en aardig wat moeten aanpassen. Daarom de laatste vijf dagen bij overleden/hersteld "rood" gemaakt, want die zijn echt niet betrouwbaar op dit moment.
[..]
De cijfers onder "hersteld" laten dus niet de patiënten zien die wel van de IC zijn gehaald, maar nog in het ziekenhuis liggen. Je kan hier wel een schatting van maken, maar echt uitrekenen is onmogelijk, omdat registratie constant achterloopt.Hoe kan het dat bij krimp van het aantal patiënten per dag er toch een positieve groei percentage uitkomt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aantal aanwezige patiënten met bewezen COVID-19 neemt duidelijk minder snel toe dan vorige week, maar het zijn nog steeds flinke aantallen. Hopelijk neemt dit de komende dagen toch nog iets verder af.
Ik mag toch hopen dat Wilders ergens iets over het hoofd ziet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Kan iemand deze op het eerste gezicht blunder duiden?twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 30-03-2020 om 21:43:17De EU geeft 450 miljoen euro aan Marokko (geen lid van de EU, 534 Corona-patiënten) voor Corona hulp en 25 miljoen euro aan Nederland (EU-lid en 11.750 Corona-patiënten).
Ja, daarom zijn ze de IC-capaciteit hals over kop aan het uitbreiden, ver voorbij aantallen die in het recente verleden voor onmogelijk werden gehouden. Omdat het zo meevalt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ze testen alleen de erge gevallen, dus als 10% van de 'erge gevallen' IC-waardig is, valt dat best mee
Heel veel valse hoop vooral. Het is wereldwijd een probleem en het is wereldwijd niet koud.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt mee, volgens de statistieken.
Geeft hoop voor de zomer hier. Daar is het nu een graad of 23.
Heel snel uit de EU.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat Wilders ergens iets over het hoofd ziet.
Toch???![]()
![]()
Crap, bedankt. Had dit al aangepast in mijn versie, maar alsnog verkeerde versie geupload. Was een foutje tijdens copy/paste, waardoor de berekening opeens over andere cellen gebeurde.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kan het dat bij krimp van het aantal patiënten per dag er toch een positieve groei percentage uitkomt?
"Daar is het nu een graad of 23" betreffende een continent dat ruim 800 keer zo groot is als Nederlandquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Valt mee, volgens de statistieken.
Geeft hoop voor de zomer hier. Daar is het nu een graad of 23.
Wel je veiligheids- of duikbril erbij op hèquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoho! Geen gaten he? Het kan via je ogen binnenkomen!
Dat is het punt niet. Jij hebt het nu over aantallen, niet over percentages.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom zijn ze de IC-capaciteit hals over kop aan het uitbreiden, ver voorbij aantallen die in het recente verleden voor onmogelijk werden gehouden. Omdat het zo meevalt.
in equador is het erg warm en daar liggen de lijken gewoon opgestapeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heel veel valse hoop vooral. Het is wereldwijd een probleem en het is wereldwijd niet koud.
Denk dat de testfaciliteiten in Afrika ook niet heel hoogstaand zijn en daar de oorzaak vooral ligt.
Haha ja, dat is ook wel grappig. In Europa is het vandaag 13 graden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
"Daar is het nu een graad of 23" betreffende een continent dat ruim 800 keer zo groot is als Nederland
Het is geen coronahulp maar omkoping.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je wil dat Nederland eerst geld aan de EU geeft om dat weer terug te geven? Wat is dat voor gekkigheid?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toch???![]()
![]()
Geen blunder, helaas. Die verdeling is sowieso bizar van dat noodfonds. Aantal weinig getroffen landen krijgen het meest.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In Darwin is het 30 graden, in Melbourne 15, dus een mooi gemiddelde.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
"Daar is het nu een graad of 23" betreffende een continent dat ruim 800 keer zo groot is als Nederland
Ja, hoe graag we het willen geloven maar de zomer gaat geen hoop bieden. Mijn hoop is vooral op alle mensen die het hebben doorstaan, zonder het zelf te weten, en dat het dan zo uitdooft naarmate het er maar genoeg zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in equador is het erg warm en daar liggen de lijken gewoon opgestapeld.
in Adelaide was het vorige week nog een aantal dagen 30+ en ook gewoon community transmission.
helaas
Als de RIVM zoiets gedaan had was het hek met de rivm is kut mensen hier weer van de dam.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Crap, bedankt. Had dit al aangepast in mijn versie, maar alsnog verkeerde versie geupload. Zal na RIVM cijfers even updaten (had daar per ongeluk ook nog cijfers van gisteren laten staan).
klopt, het is heerlijk hier, alleen word het in Adelaide een stuk koeler dit weekend.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:46 schreef Nattekat het volgende:
Overigens is het in heel Australië nu nog steeds prachtig weer met hoge temperaturen overdag.
hij is geen expert, hij werkt niet bij de RIVM, hij heeft er niet 15 jaar voor gestudeerd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de RIVM zoiets gedaan had was het hek met de rivm is kut mensen hier weer van de dam.
In Ecuador liggen de lijken opgestapeld. 62 doden in totaal.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in equador is het erg warm en daar liggen de lijken gewoon opgestapeld.
in Adelaide was het vorige week nog een aantal dagen 30+ en ook gewoon community transmission.
helaas
Beetje flauw, maar goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de RIVM zoiets gedaan had was het hek met de rivm is kut mensen hier weer van de dam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt me dat zo 'n noodfonds voor EU landen is en misschien voor buren van de EU maar toch niet om lukraak over de wereld uit te strooien?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:44 schreef influcted het volgende:
[..]
Geen blunder, helaas. Die verdeling is sowieso bizar van dat noodfonds. Aantal weinig getroffen landen krijgen het meest.
Het aantal doden door gezinsdrama's is hoger dan het aantal door corona, FOK!kers hebben nergens last van, zelfs een enkeling weet niet eens dat corona ooit bestond.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bevrijdingsdag?
Iedereen weegt dan ondertussen 220 kilo door gebrek aan beweging, is lijkbleek, chronisch tekort aan diverse essentiele vitamines waaronder vitamine D, vol met puisten en pukkels, helemaal gaar van 2 jaar lang achter een beeldscherm en compleet wereldvreemd geworden en 100% sociaal incapabel.
Economie in Nederland is ondertussen gelijk aan die van Albanie en voor het eerst in twee jaar zien mensen de zon weer in het echt i.p.v. youtube. Na het zien van meer 30.000 enzoknol filmpjes en 45.000 kattenfilmpjes, moet men even wennen aan de echte wereld.
De komende maanden zal iedereen elkaar aanspreken in internet-terminologie en het na-effect zal nog maanden duren alvorens mensen weer echt kunnen communiceren.
April 2022 bevrijdingsdag.
De dag dat we weer van de echte wereld kunnen genieten.![]()
Tot die tijd moeten we het doen met Fok! en Enzoknol.
Nog 89.996 youtube-filmpjes te gaan en het is april 2022.
https://www.reuters.com/a(...)preads-idUSKBN21I03Qquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In Ecuador liggen de lijken opgestapeld. 62 doden in totaal.
Vanaf morgen bij Sanquin.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:51 schreef Za het volgende:
Waarom zijn er in NL nog geen steeksproefgewijze antibody tests?
Roemenië heeft over 2 dagen al meer duidelijkheid, Engeland doet 3,5 miljoen antibody tests, waarom niet in NL?
https://www.romania-insid(...)sting-streinu-cercel
wat denk je zelfquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:51 schreef Za het volgende:
Waarom zijn er in NL nog geen steeksproefgewijze antibody tests?
Roemenië heeft over 2 dagen al meer duidelijkheid, Engeland doet 3,5 miljoen antibody tests, waarom niet in NL?
https://www.romania-insid(...)sting-streinu-cercel
Een T shirt werkt ook prima.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:34 schreef kilon het volgende:
Hebben ze dan 3 stapels gemaakt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook in dat artikel staat niet dat door het coronavirus de lijken opgestapeld liggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)preads-idUSKBN21I03Q
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Beetje flauw, maar goed.
Hier een aangepaste versie. Ik ben in ieder geval eerlijk en geef mijn fout toe en probeer ook niet voort te borduren op mijn fouten
Net zoals het heel flauw wordt om maar heel selectief naar rivm uitspraken van langer dan 1 week terug te blijven vallen. Maar blijkbaar houdt dat het topic levend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan zie ik nog steeds groeipercentages staan als er 2 dagen achter elkaar hetzelfde aantal mensen wordt opgenomen.
Zuurpruimen die constante bellen om een beetje aandacht te krijgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:52 schreef Ven1972 het volgende:
Meld Misdaad Anoniem heeft in een week tijd 105 'coronagerelateerde meldingen' ontvangen en doorgezet naar de politie. Het meldpunt registreert dit soort meldingen sinds de verscherpte maatregelen op 23 maart van kracht werden.
,,Mensen melden over anticoronaparty's die georganiseerd worden in horecagelegenheden, of over de dorpskroeg die stamgasten via de achterdeur naar binnen laat of zelfs een dart- of pooltoernooi organiseert", aldus een woordvoerder van het meldpunt. ,,Verder wordt er gemeld over ondernemers die tegen de regelgeving in openblijven: denk aan sportscholen en nagelstudio's, tot aan prostituees die gewoon klanten blijven ontvangen."
Melders zijn 'echt verbolgen en boos' dat dit soort activiteiten plaatsvinden. ,,De betrokkenheid en meldingsbereidheid is daarom hoog", zegt het meldpunt.
Er wordt ook gebeld over groepjes mensen die te dicht op elkaar zitten, bijvoorbeeld in een park. Daar is het meldpunt niet voor bedoeld. Dergelijke melders worden doorverwezen naar gemeente of wijkagent, die zijn belast met de lokale handhaving.
Bron: AD.nl
Dus wat zegt dit.... ze houden echt niet aan maatregelen dus ze goed aanpakken.
98 toch?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:54 schreef Richestorags het volgende:
België 192 doden, dat is wel serieuze shit
Naar verhouding meer dan zowel Spanje als Italië.
Nee, helemaal niet. Je reageerde namelijk op dit:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is de enige goede representatie van het punt dat ik wil maken. Namelijk het punt dat van alle bevestigde gevallen bijna 10% op de IC terecht komt.
En die cijfers van jou representeren dat absoluut niet. We weten het totaal aantal geïnfecteerden niet precies. We weten alleen dat dit getal hoogstwaarschijnlijk veel hoger dan de bevestigde gevallen ligt waardoor jouw berekening echt van geen kant klopt gezien het punt wat je wilde maken.quote:Maar een klein percentage van de geïnfecteerden wordt echt goed ziek zoals het er nu uit ziet.
Die zullen vast niet goedkoop zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:56 schreef Za het volgende:
@:Kyran, er zijn inmiddels antibody tests die na 15 minuten al een uitslag geven, ik denk dat mensen nog bereid zijn die zelf te betalen ook.
ik kan ze gewoon in bulk bestellen in china....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:56 schreef Za het volgende:
@:Kyran, er zijn inmiddels antibody tests die na 15 minuten al een uitslag geven, ik denk dat mensen nog bereid zijn die zelf te betalen ook.
Omdat er blijkbaar geen mensen het ziekenhuis verlaten. het is de uitkomst van een optelsommetje zonder aftrek, of iig met meer optel- als aftrek.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kan het dat bij krimp van het aantal patiënten per dag er toch een positieve groei percentage uitkomt?
Ja ik weet het al, dat is niet hetzelfde als de snelle tests zoals Roemenië en Engeland doen.quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
https://www.hln.be/nieuws(...)ziekenhuis~a90a8445/quote:Er zijn de afgelopen 24 uur 98 doden door het coronavirus gerapporteerd in België, bovendien werd ook het dodental van de dagen ervoor met 94 bijgesteld, wat het totaal op 705 doden brengt.
In China kun je van alles bestellen, of het werkt en conform de specificaties is, is daarbij altijd de vraag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik kan ze gewoon in bulk bestellen in china....
De beste komen uit Singapore, deze week op Amazon.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:58 schreef Predator40 het volgende:
ik kan ze gewoon in bulk bestellen in china....
Apart ja, Belgie lijkt een aantal dagen ondergerapporteerd te hebben, waardoor er nu een correctie plaatsvindt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)ziekenhuis~a90a8445/
Totaal aantal doden komt wel overeen..
Daar ben ik ook bang.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:50 schreef -river- het volgende:
[..]
Het aantal doden door gezinsdrama's is hoger dan het aantal door corona, FOK!kers hebben nergens last van, zelfs een enkeling weet niet eens dat corona ooit bestond.
lekker de cijfers geloven......quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Inderdaad.
Geen aandacht meer aan geven die man.
Ja, die tests zijn er, maar of ze betrouwbaar zijn is een tweede. Geen idee hoe de sensitiviteit/specificiteit van die dingen zijn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:56 schreef Za het volgende:
Heb je nog een bron die wel melding maakt van opgestapelde lijken in Ecuador?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lekker de cijfers geloven......![]()
die kloppen ook zo lekker
De helft waren mensen die eigenlijk al eerder dood waren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:54 schreef Richestorags het volgende:
België 192 doden, dat is wel serieuze shit
Naar verhouding meer dan zowel Spanje als Italië.
Trol alertquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zuurpruimen die constante bellen om een beetje aandacht te krijgen.
Sanquin heeft ook geen vertrouwen in de eigen test.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
Ja, die tests zijn er, maar of ze betrouwbaar zijn is een tweede. Geen idee hoe de sensitiviteit/specificiteit van die dingen zijn bijvoorbeeld.
Het is levensgevaarlijk om op dat soort nieuwe tests te gaan vertrouwen. Als ze een verkeerde uitslag geven kan dat juist voor nog veel meer besmettingen zorgen.
Inderdaad. Erg overtrokken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zuurpruimen die constante bellen om een beetje aandacht te krijgen.
ik kan wel met bronnen komen maar je geloofd het toch nietquote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je nog een bron die wel melding maakt van opgestapelde lijken in Ecuador?
Gebeurt in Nederland ook hoor, op dinsdag een administratieve inhaalslag van het afgelopen weekend. Kijk straks maar.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Apart ja, Belgie lijkt een aantal dagen ondergerapporteerd te hebben, waardoor er nu een correctie plaatsvindt.
En de andere helft mensen met comorbiditeit of wat dan ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
De helft waren mensen die eigenlijk al eerder dood waren.
Volgens mij was daar geen virus voor nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:01 schreef butz0rs het volgende:
Is al genoemd dat de opening van Lelystad Airport is uitgesteld vanwege Corona?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ronavirus-niet-nodig
Dan mag je nooit klagen, want er is altijd wel iemand die het zwaarder heeft... het is echt geen pretje om opeens 3 kinderen school te moeten geven terwijl je ook moet werken. En het zal ook niet leidend zijn om scholen opeens weer te openenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Het groeipercentage was toch bepaalt door het getal van vandaag te vergelijken met het getal van gisteren?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar geen mensen het ziekenhuis verlaten. het is de uitkomst van een optelsommetje zonder aftrek, of iig met meer optel- als aftrek.
Als je ze had, hadden we ze al gezien.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik kan wel met bronnen komen maar je geloofdt het toch niet
Vitaal beroep?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:04 schreef Kopjechino het volgende:
Bij mijn vader al 2 gevallen op het werk en ze mogen (moeten zelfs) doorwerken. Snap dat echt niet hoor
Dat lijkt mij gewoon illegaal.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:04 schreef Kopjechino het volgende:
Bij mijn vader al 2 gevallen op het werk en ze mogen (moeten zelfs) doorwerken. Snap dat echt niet hoor
Ja nou je het zegt, klopt ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gebeurt in Nederland ook hoor, op dinsdag een administratieve inhaalslag van het afgelopen weekend. Kijk straks maar.
Inderdaadquote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij was daar geen virus voor nodig.
Dit ja, 4 ruggen boete per gevalquote:
En dan hebben we nog niet eens over de mensen die overlijden en waarschijnlijk corona hadden, maar nooit het ziekenhuis hebben gehaald en dus ook niet getest zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gebeurt in Nederland ook hoor, op dinsdag een administratieve inhaalslag van het afgelopen weekend. Kijk straks maar.
wel raar 65 doden in de cijfers en ze moesten er 100 ophalen in 1 week in 1 stad:quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je ze had, hadden we ze al gezien.
Dat is een beetje kort door de bocht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:02 schreef Za het volgende:
[..]
Sanquin heeft ook geen vertrouwen in de eigen test.
https://www.sanquin.org/n(...)odies-against-corona
Dat hoop ik ook maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toch???![]()
![]()
In een pandemie situatie op de IC vergelijken met kinderen thuis zitten?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Dan mag je nooit klagen, want er is altijd wel iemand die het zwaarder heeft... het is echt geen pretje om opeens 3 kinderen school te moeten geven terwijl je ook moet werken. En het zal ook niet leidend zijn om scholen opeens weer te openen
En nee, werken op de IC is nu ook geen pretje, maar het is wel waar je een opleiding voor hebt gevolgd
Nee, drukker in een drukkerij.quote:
Geen idee wat de regels omtrent dat soort zaken precies zijn nuquote:
Klimaatdoelstellingen van dit jaar daarentegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad
Ik denk dat er wel meer kwakkelende projecten zijn die nu opeens "door het virus" in het water vallen, maar die anders sowieso waren mislukt.
Dat is nog altijd geen bron voor het opgestapeld liggen van lijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wel raar 65 doden in de cijfers en ze moesten er 100 ophalen in 1 week in 1 stad:
Authorities said last week that they had removed 100 bodies from their homes in Guayaquil.
Het lijkt me dat als je gisteren 500 nieuwe opames had en 25 mensen die ontslagen werden uit het ZH, en vandaag 400 en 25, dat je nog steeds groei hebt van het aantl ziekhenhuisopnames, alleen minder snel, of begrijp ik je nou verkeerd?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het groeipercentage was toch bepaalt door het getal van vandaag te vergelijken met het getal van gisteren?
Dat zet je als formule goed in de Excel en bij het aanpassen van opnamecijfers veranderen automagisch de groeipercentages.
Die andere 35 worden morgen pas gerapporteerd, zo gaat dat bij corona.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wel raar 65 doden in de cijfers en ze moesten er 100 ophalen in 1 week in 1 stad:
Authorities said last week that they had removed 100 bodies from their homes in Guayaquil.
Desalniettemin zal het al heerlijk zijn als we tenminste de tuin in kunnen, bbq'tje, wijntje...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, hoe graag we het willen geloven maar de zomer gaat geen hoop bieden. Mijn hoop is vooral op alle mensen die het hebben doorstaan, zonder het zelf te weten, en dat het dan zo uitdooft naarmate het er maar genoeg zijn.
Maar misschien is dat ook valse hoop. Maar ja, je moet je ergens aan vasthouden.
Het wordt met de dag gekker ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In een pandemie situatie op de IC vergelijken met kinderen thuis zitten?
Ja, post dit over een paar maanden nog een keer. Winter is net afgelopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Desalniettemin zal het al heerlijk zijn als we tenminste de tuin in kunnen, bbq'tje, wijntje...
Dus kom maar op met de zomer.
Persoonlijk heb ik er wat minder zin in, want woon in een appartementje wat vrij gevoelig is voor warmte. Maar heb airco gelukkig en heb nog 2 ventilatoren gekocht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Desalniettemin zal het al heerlijk zijn als we tenminste de tuin in kunnen, bbq'tje, wijntje...
Dus kom maar op met de zomer.
Zorgwekkend idd, straks liggen de ic's vol jonge mensen door triage en dan hebben we zogenaamd dalende cijfers.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En dan hebben we nog niet eens over de mensen die overlijden en waarschijnlijk corona hadden, maar nooit het ziekenhuis hebben gehaald en dus ook niet getest zijn.
Dan is het groeipercentage tussen de 500 die naar 400 dus een negatief cijfer van -20%quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als je gisteren 500 nieuwe opames had en 25 mensen die ontslagen werden uit het ZH, en vandaag 400 en 25, dat je nog steeds groei hebt van het aantl ziekhenhuisopnames, alleen minder snel, of begrijp ik je nou verkeerd?![]()
Dat is namelijk het idee van het afvlakken van de curve.
Zondag 22 graden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:10 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja, post dit over een paar maanden nog een keer. Winter is net afgelopen.
Hij doelde op een foutje in mijn excel en had gelijk. Op één of andere manier begon mijn formule getallen van twee dagen geleden in plaats van gisteren te gebruiken bij het berekenen van de groei en liet daarom groei zien terwijl het aantal aanwezige patiënten met bewezen COVID-19 van 1069 naar 1059 was gegaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als je gisteren 500 nieuwe opames had en 25 mensen die ontslagen werden uit het ZH, en vandaag 400 en 25, dat je nog steeds groei hebt van het aantl ziekhenhuisopnames, alleen minder snel, of begrijp ik je nou verkeerd?![]()
Dat is namelijk het idee van het afvlakken van de curve.
Met eigen gezin, zonder aanhang.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik er wat minder zin in, want woon in een appartementje wat vrij gevoelig is voor warmte. Maar heb airco gelukkig en heb nog 2 ventilatoren gekocht.
Denk dat die bbq's meer tricky gaan worden dan de dagjesmensen op het strand trouwens.
Het is beide niet te vergelijken, maar als je altijd alleen maar naar het ergste geval in de wereld mag je in Nederland nooit ergens iets over klagen. en dat is stupidequote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In een pandemie situatie op de IC vergelijken met kinderen thuis zitten?
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het wordt met de dag gekker ja.
Maar goed, kinderen krijgen is ook wel een beetje ze op het kinderdagverblijf en dan school pleuren om ze vervolgens met 17 ergens in een kamer in de grote stad te zetten.
Opeens heel andere koek wanneer dat niet meer gaat en je zowaar eens de verantwoordelijkheid moet nemen waar je natuurlijk gezien als ouder voor staat.
Al vraag ik me nog steeds af of men in de tweede wereldoorlog ook zo aan het miepen was omdat ze met hun kinderen veelal thuis zaten en ook of dat kleutertuig dan ook de hele dag de boel op stelten aan het zetten waren zoals velen hier op FOK! willen doen geloven.
Geweldige vergelijking, alleen waren het toen gewoon gezinnen waar in de regel maar één ouder werkte, terwijl nu bijna alle ouders allebei werken, en onze hele maatschappij zwaar leunt op scholen en opvang.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maar goed, kinderen krijgen is ook wel een beetje ze op het kinderdagverblijf en dan school pleuren om ze vervolgens met 17 ergens in een kamer in de grote stad te zetten.
Opeens heel andere koek wanneer dat niet meer gaat en je zowaar eens de verantwoordelijkheid moet nemen waar je natuurlijk gezien als ouder voor staat.
Al vraag ik me nog steeds af of men in de tweede wereldoorlog ook zo aan het miepen was omdat ze met hun kinderen veelal thuis zaten en ook of dat kleutertuig dan ook de hele dag de boel op stelten aan het zetten waren zoals velen hier op FOK! willen doen geloven.
Ik bedoelde het over een wat groter geheel. Denk dat het toch op veel plekken "gezellig" gaat worden.quote:
nou, ik lees hier al mee van af het begin en de laatste tijd zie je iedere keer nieuwe gebruikers die allemaal een hoop commentaar hebben op Kyran, vragen wat en waarom, en als Kyran dan netjes antwoord krijgt hij het verwijt om in herhaling te vallen, tis ook wel een leuke vicieuze cirkel hier hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals het heel flauw wordt om maar heel selectief naar rivm uitspraken van langer dan 1 week terug te blijven vallen. Maar blijkbaar houdt dat het topic levend.
En dan zie ik nog steeds groeipercentages staan als er 2 dagen achter elkaar hetzelfde aantal mensen wordt opgenomen.
Die zijn dan niet zo slim. Mag wmb gehandhaafd worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:13 schreef Toefjes het volgende:
Ik bedoelde het over een wat groter geheel. Denk dat het toch op veel plekken "gezellig" gaat worden.
Het zal ook vast niet makkelijk zijn om met 3 kinderen ofzo opeens thuis te zitten. Maar iedereen is weer zieliger dan de ander.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan is het groeipercentage tussen de 500 die naar 400 dus een negatief cijfer van -20%
ok ok, ik hou mijn kop welquote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij doelde op een foutje in mijn excel en had gelijk. Op één of andere manier begon mijn formule getallen van twee dagen geleden in plaats van gisteren te gebruiken bij het berekenen van de groei en liet daarom groei zien terwijl het aantal aanwezige patiënten met bewezen COVID-19 van 1069 naar 1059 was gegaan.
Nu opgelost
Sorry voor de verwarring![]()
Het zou echt mooi zijn als het vele thuiswerken een beetje doorzet nadat dit allemaal voorbij is. Minder files, geen overvolle treinen, een betere luchtkwaliteit voor iedereen. Beter voor iedereen eigenlijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klimaatdoelstellingen van dit jaar daarentegen.
twitter:rivm twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 13:16:04Vanaf vandaag toont de kaart bij de dagelijkse update het aantal ziekenhuisopnames (per woonplaats van de opgenomen patiënten). Deze data geeft een beter beeld van de verspreiding dan het aantal gemelde patiënten op de oude kaart.
Meer informatie: https://t.co/WzveDofipS https://t.co/Ne1PnKfxNp reageer retweet
Hopen dat bedrijven in gaan zien dat het niet verplicht is om anderhalf uur te reizen om lekker in een kantoortuin te zitten de hele dag.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou echt mooi zijn als het vele thuiswerken een beetje doorzet nadat dit allemaal voorbij is. Minder files, geen overvolle treinen, een betere luchtkwaliteit voor iedereen. Beter voor iedereen eigenlijk.
Geen probleem, bedankt voor je overzicht elke keerquote:Op dinsdag 31 maart 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij doelde op een foutje in mijn excel en had gelijk. Op één of andere manier begon mijn formule getallen van twee dagen geleden in plaats van gisteren te gebruiken bij het berekenen van de groei en liet daarom groei zien terwijl het aantal aanwezige patiënten met bewezen COVID-19 van 1069 naar 1059 was gegaan.
Nu opgelost
Sorry voor de verwarring![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |