abonnement Unibet Coolblue
pi_192366442
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/nieu(...)s-duitsers~bbd48979/

Het gemiddelde van de Italiaan bezit ongeveer 165k euro.
Een Duitse 76.
Dat lijkt me niet te kloppen, Zuid Europese landen hebben (algemeen bekend) een stuk minder sterke economie en gemiddeld lagere inkomens (en veel hogere werkloosheid).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192366443
Ja, dat gezanik over het gezeik over het RIVM is echt enig!
Ga naar FB ofzo.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 08:16:37 #53
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192366446
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:
RIVM gebash mag wat mij betreft ook wel wat minder ja - ja er zijn (grove) fouten gemaakt, maar dat verandert niets aan de situatie zoals die nu is. Het is nu enorm hard werken voor alle instanties om zo snel mogelijk die capaciteit op te schroeven met hopelijk een goede afloop, al voelt het alsof ze elke keer een stukje rails voor de trein uit aan het leggen zijn. Concluderend, we kunnen er helemaal niets aan doen en het gewoon overlaten aan onze experts en instanties.
Dit inderdaad. Zogenaamde experts die hier altijd hard van de toren roepen RIVM dit RIVM dat. Maar dan nog niet de helft van het verhaal weten/snappen. Er zullen best fouten worden gemaakt nu. Maar kom op he.
pi_192366447
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Jij vindt het fout. Net als andere.
Ik vind het goed. Net als andere.

Visie dus ja.

En blijven fouten maken? Hou toch op. Nu zijn ze in dit topic alweer bezig met de uitspraak indammen van weken geleden.
kerel, gister nog !

https://www.parool.nl/ned(...)s-gerekend~baae999b/
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192366448
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:11 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Wij produceren geen komkommers, dat was zomaar een voorbeeld om aan te geven dat sommige partijen extreem misbruik van de situatie nemen.
Oh ben ik mee eens hoor, ik zou ook graag zien dat er meer lokaal wordt verkocht, bijvoorbeeld op de markt, daar koop ik zelf ook mijn spullen, supermarkten zijn schandalig duur qua groente en fruit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:17:08 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192366449
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:08 schreef MakkieR het volgende:
Ik vind het trouwens wel gevaarlijk hoe Nederland reageert op de Italiaanse hulpvraag. Vooral omdat wij ook hulp nodig hebben van Duitsland omtrent de IC bedden. Bovendien spreken we voor onze beurt en weten we niet eens waar deze crisis ons naar toe leid. Verder kijken dan een week doen we niet en ik moet nog maar zien waar we staan 2 maanden verderop. Het kan dan zomaar wezen dat onze economie helemaal is ingestort en daar sta je dan met je grote mond. Verder maakt zo'n reactie ook dat los waar veel Brabanders voor vrezen. Noord Nederland moet immers ook solidair zijn met Brabant. Het is dus niet ieders voor zich en Nederland begrijpt dit nog steeds niet. Zeer kwalijk als je het mij vraagt.
Waarom denk je dat nu alle ballen op NL gaan?
Omdat ze inschatten dat NL sneller om is dan Duitsland?
Of omdat als je tegen Duitsland schopt, je wel een trap terug krijgt?

Ik vind er alles voor te zeggen om onder de huidige omstandigheden elkaar te steunen, maar de Italianen zullen toch echt hun pré-corna-shit zelf eens aan moeten pakken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:18:10 #57
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192366455
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/nieu(...)s-duitsers~bbd48979/

De gemiddelde Italiaan bezit ongeveer 165k euro.
Een Duitser rond de 76k
Dit is een artikel uit 2013.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192366456
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat om financiële steun he? De afgelopen jaren had Italië en Spanje tijd om vet op de botten te krijgen, iets wat Nederland wel heeft gedaan. Overigens heeft Nederland aangegeven om geld uit het EU fonds aan te wenden, maar dit niet via Eurobonds te doen.
Maar hiermee beantwoord je mijn vraag denk ik niet hoe wij er twee maanden later er voor staan. Daar vrees ik namelijk het ergste dat wij in een soortgelijke situatie komen te zitten en dat onze 90 miljard allang op is. De vraag stuk ligt denk ik ook bij solidariteit. Solidair zijn met zijn allen is niet alleen financieel, maar is ook rekening houden met een ander, klaar staan voor hulp. Het linkt allemaal met elkaar. Stel je voor zeg dat Duitsland morgen zijn hulp aan Nederland in trekt omdat wij zo raar doen tegen Italie. Nu nog niet voor te stellen, maar met dit soort reacties lok je het wel uit. Vroeg of laat hebben wij de hulp van Italie en Spanje weer nodig en zij zullen een rekening vereffenen. Ik vind dit gewoon niet slim, helemaal niet slim zelfs.
pi_192366461
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet te kloppen, Zuid Europese landen hebben (algemeen bekend) een stuk minder sterke economie en gemiddeld lagere inkomens (en veel hogere werkloosheid).
Je vergeet dat in die zuidelijke landen vaak een schaduweconomie is, veel mensen voorzien zichzelf in eten dat ze produceren en ruilen dat. Dat zie je niet in cijfers terug.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192366462
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet te kloppen, Zuid Europese landen hebben (algemeen bekend) een stuk minder sterke economie en gemiddeld lagere inkomens (en veel hogere werkloosheid).
Ja als een door de Europese Unie onderzoek van 3 jaar lang deze conclusie s trekt zal het wél kloppen en is het iets te makkelijk om te zeggen dat het lijkt niet te kloppen.
pi_192366467
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:18 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar hiermee beantwoord je mijn vraag denk ik niet hoe wij er twee maanden later er voor staan. Daar vrees ik namelijk het ergste dat wij in een soortgelijke situatie komen te zitten en dat onze 90 miljard allang op is. De vraag stuk ligt denk ik ook bij solidariteit. Solidair zijn met zijn allen is niet alleen financieel, maar is ook rekening houden met een ander, klaar staan voor hulp. Het linkt allemaal met elkaar. Stel je voor zeg dat Duitsland morgen zijn hulp aan Nederland in trekt omdat wij zo raar doen tegen Italie. Nu nog niet voor te stellen, maar met dit soort reacties lok je het wel uit. Vroeg of laat hebben wij de hulp van Italie en Spanje weer nodig en zij zullen een rekening vereffenen. Ik vind dit gewoon niet slim, helemaal niet slim zelfs.
Als we het dan toch over solidariteit hebben, dan zou ik zeggen: had eens begonnen met je pensioenen aanpassen, waarom zou ik moeten betalen voor een Italiaan die 5 jaar eerder met pensioen kan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192366472
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:13 schreef Noek het volgende:

[..]

Uiteraard moet Noord Nederland solidair zijn met Zuid. We zijn één land. Alleen wat stugge boeren en Friezen hebben last van eigen boeren eerst. Limburgers misschien ook wel.
Maar ik zag Noorderlingen schrijven:"Brabant, wees welkom!!" Welkom in je eigen land ja?
Alsof het bootvluchtingen waren.
Alsof Italianen bootvluchtelingen zijn. Wij zijn een land, maar Europa hoort ook een verenigde natie te zijn, vooral nu, nu andere wereldmachten ons vierkant uitlacht.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:21:33 #63
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192366475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Ja. En de rest van de wereld.
RIVM heeft juist zaken expliciet heel anders aangepakt dan de rest van de wereld en voornamelijk de adviezen van het WHO genegeerd.

Dus dat is geen excuus.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192366481
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Alsof Italianen bootvluchtelingen zijn. Wij zijn een land, maar Europa hoort ook een verenigde natie te zijn, vooral nu, nu andere wereldmachten ons vierkant uitlacht.
Nee, alsof Brabanders dat zijn. Ik heb het niet eens over Italianen. Ik heb het over de reactie van het Noorden toen Brabant kwam vorige week. :')
Go hard or go home
pi_192366491
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:21 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Alsof Italianen bootvluchtelingen zijn. Wij zijn een land, maar Europa hoort ook een verenigde natie te zijn, vooral nu, nu andere wereldmachten ons vierkant uitlacht.
Ja als iedereen zn steentje bijdraagt, maar sinds dag 0 houdt ITalie al zn hand op, komt nooit goed met dat land. Daarom melden ze ook alle doden, om wat schuldgevoel te creeeren. En ziet er naar uit door Rusland en China gecreeeerd want daar komt wonderbaarlijk veel hulp vandaan
pi_192366493
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als we het dan toch over solidariteit hebben, dan zou ik zeggen: had eens begonnen met je pensioenen aanpassen, waarom zou ik moeten betalen voor een Italiaan die 5 jaar eerder met pensioen kan.
Vanuit de Italiaanse kant is het toch ook logisch.
Een krediet crisis (waar ze wel zelf verantwoordelijk voor zijn) met verschillende harde eisen.

Vervolgens een migranten crisis (waar ze zelf niet verantwoordelijk voor zijn) en er maar bar weinig hulp komt uit Europa.

Vervolgens een gezondsheids crisis ( waar ze zelf ook niet geheel verantwoordelijk voor zijn) en weer geen steun en hulp vanuit de Unie.

Gelukkig stuurt Rusland wel trucks met hulp en China ook spullen (al is het maar voor de beeldvorming)
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:25:36 #67
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192366506
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:23 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ja als iedereen zn steentje bijdraagt, maar sinds dag 0 houdt ITalie al zn hand op, komt nooit goed met dat land. Daarom melden ze ook alle doden, om wat schuldgevoel te creeeren. En ziet er naar uit door Rusland en China gecreeeerd want daar komt wonderbaarlijk veel hulp vandaan
Van Italië wordt op het gebied van vluchtelingen ook vrij veel gevraagd vanuit de EU. Ik denk dat Nederland net zo goed daar aan had geklopt als wij allemaal kampen op hadden moeten zetten voor honderdduizenden vluchtelingen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192366507
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 07:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de fouten die de RIVM heeft gemaakt en nog steeds maken ( nu weer met de modellen ) mogen best besproken worden niks mis mee.
en als je alles objectief gaat bekijken is de kritiek meer dan terecht.
Als je objectief gaat kijken zitten hier een stel volwassen die zich als een stel kleuters jegens een overheidsinstantie aan het gedragen zijn waarbij ook nog eens de plaat blijft hangen in geklaag, geklaag en geklaag, herhaling, herhaling, herhaling, niets opbouwends. ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:06 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zoals ik al zei....het RIVM blijft fouten maken, ook net een herhalende plaat dan blijven de klachten komen
Gaan we dan geen oude koeien meer zien alleen de zogenaamde fouten volgens jullie van de afgelopen 2 dagen?

Dus verklap ons eens welke concrete fouten een beleidsorganisatie gemaakt heeft in jou optiek de afgelopen 2 dagen.
pi_192366521
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je objectief gaat kijken zitten hier een stel volwassen die zich als een stel kleuters jegens een overheidsinstantie aan het gedragen zijn waarbij ook nog eens de plaat blijft hangen in geklaag, geklaag en geklaag, herhaling, herhaling, herhaling, niets opbouwends. ^O^
[..]

Gaan we dan geen oude koeien meer zien alleen de zogenaamde fouten volgens jullie van de afgelopen 2 dagen?

Dus verklap ons eens welke concrete fouten een beleidsorganisatie gemaakt heeft in jou optiek de afgelopen 2 dagen.
https://www.parool.nl/ned(...)s-gerekend~baae999b/
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:28:15 #70
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192366536
We kunnen het er allemaal wel over eens zijn dat het RIVM, zeker in het begin, grove fouten heeft gemaakt en ik mag hopen dat er na deze crisis een parlementaire enquête volgt over de gang van zaken bij het RIVM.

En als ze nieuwe fouten maken, mag dat opnieuw best benoemd worden. Ik zie het probleem daar echt niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192366549
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Vanuit de Italiaanse kant is het toch ook logisch.
Een krediet crisis (waar ze wel zelf verantwoordelijk voor zijn) met verschillende harde eisen.

Vervolgens een migranten crisis (waar ze zelf niet verantwoordelijk voor zijn) en er maar bar weinig hulp komt uit Europa.

Vervolgens een gezondsheids crisis ( waar ze zelf ook niet geheel verantwoordelijk voor zijn) en weer geen steun en hulp vanuit de Unie.

Gelukkig stuurt Rusland wel trucks met hulp en China ook spullen (al is het maar voor de beeldvorming)
Dat van die vluchtelingen ben ik het mee eens, als je als EU al besluit migranten toe te laten moet je dat met 1 beleid doen en naar rato verdelen, als landen dat weigeren dan leg je ze gewoon een boete op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192366552
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je objectief gaat kijken zitten hier een stel volwassen die zich als een stel kleuters jegens een overheidsinstantie aan het gedragen zijn waarbij ook nog eens de plaat blijft hangen in geklaag, geklaag en geklaag, herhaling, herhaling, herhaling, niets opbouwends. ^O^
[..]

Gaan we dan geen oude koeien meer zien alleen de zogenaamde fouten volgens jullie van de afgelopen 2 dagen?

Dus verklap ons eens welke concrete fouten een beleidsorganisatie gemaakt heeft in jou optiek de afgelopen 2 dagen.
Het mooie is dat een daadwerkelijke fout die het RIVM gemaakt lijkt te hebben, verkeerde aanname van de ligtijd op de IC, juist niet vaak genoemd werd hier. Het blijft achteraf gelul. Natuurlijk maakt het RIVM fouten, die moeten opeens twee keer zo veel doen onder tien keer zo veel druk. Word je op het internet neergezet als as van het kwaad. Lekker dan.
pi_192366564
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het mooie is dat een daadwerkelijke fout die het RIVM gemaakt lijkt te hebben, verkeerde aanname van de ligtijd op de IC, juist niet vaak genoemd werd hier. Het blijft achteraf gelul. Natuurlijk maakt het RIVM fouten, die moeten opeens twee keer zo veel doen onder tien keer zo veel druk. Word je op het internet neergezet als as van het kwaad. Lekker dan.
totaal geen praktijkervaring en alleen maar theoretische experts
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192366570
quote:
Dus de nieuwe prognose van zondag die de oude van een week eerder heeft ingehaald daarin falen ze? Dat zie ik niet als faal maar eerder als bijstellen van eerdere modellen.

Heb je zelf ooit een dynamisch model gemaakt waarbij ook nog eens de ingaande parameters variëren? :D
  dinsdag 31 maart 2020 @ 08:33:15 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192366573
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

totaal geen praktijkervaring en alleen maar theoretische experts
Ik wil eigenlijk "Carnaval viert men in kleine kring." wel op een tegeltje eigenlijk.

Of zo'n motivational poster ofzo.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')