wie niet ziek is kan niemand besmetten..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:44 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die is echt meesterlijk ja, wie dat bedacht heeft. Iemand die nog nooit carnaval heeft gevierd iig.
Ik heb nog nooit carnaval gevierd, maar heb een beeld van overvolle kroegen waar mensen de polonaise lopen terwijl ze in elkaars bier hoesten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:44 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die is echt meesterlijk ja, wie dat bedacht heeft. Iemand die nog nooit carnaval heeft gevierd iig.
toch niet welkom in Florida en inmiddels hebben ze gezonde passagiers overgebracht naar De Rotterdam. (voor zover die mensen echt niet ziek zijn natuurlijk)quote:Het schip van de Holland America Line (HAL) ligt in de buurt van Panama, maar daar is het niet welkom. De bemanning hoopt af te kunnen meren in de haven van Fort Lauderdale in Florida, maar volgens DeSantis moet dit een "vergissing" zijn, meldt het Amerikaanse persbureau AP dinsdag.
Dit jaar voor eerst in mijn leven gedaan, ja in Eindhoven, en ik kom uit Amsterdamquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit carnaval gevierd, maar heb een beeld van overvolle kroegen waar mensen de polonaise lopen terwijl ze in elkaars bier hoesten.
Klopt dat een beetje?
ja en men loopt van kroeg naar kroeg, en dan nog niet eens gesproken over alle klefbeffen en alle mensen die van de alcohol en door de kou lopen en zonder kleren naar buiten omdat buiten de rokers staan en allemaal in die dagen wel de griep krijgt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit carnaval gevierd, maar heb een beeld van overvolle kroegen waar mensen de polonaise lopen terwijl ze in elkaars bier hoesten.
Klopt dat een beetje?
Die cruisesquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:52 schreef Fukushima het volgende:
[..]
toch niet welkom in Florida en inmiddels hebben ze gezonde passagiers overgebracht naar De Rotterdam. (voor zover die mensen echt niet ziek zijn natuurlijk)
De Zaandam zal ook wel weer blijven ronddobberen tot er ergens een zuid-amerikaans land is wat akkoord gaat.
Of één van onze eilanden, want het blijft natuurlijk onder nederlandse vlag varen.
bron
onze eilanden zitten compleet op slot en hebben amper ziekenhuis capaciteitquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:52 schreef Fukushima het volgende:
[..]
toch niet welkom in Florida en inmiddels hebben ze gezonde passagiers overgebracht naar De Rotterdam. (voor zover die mensen echt niet ziek zijn natuurlijk)
De Zaandam zal ook wel weer blijven ronddobberen tot er ergens een zuid-amerikaans land is wat akkoord gaat.
Of één van onze eilanden, want het blijft natuurlijk onder nederlandse vlag varen.
bron
In zo'n krap hokje ergens in een drijvende flat met duizenden anderen lijkt me in normale tijden al helemaal niks.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die cruises. Dat moet toch ook wel het toppunt zijn van domheid, dat je in deze tijden lekker op een bootje rond gaat varen.
Kijk, zelfs iemand die het nog nooit gevierd heeft, weet hoe het werkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Klopt dat een beetje?
sommigen cruises vertrokken al voor de hele corona crisis.....maar inderdaad als je ergens begin maart bent vertrokken is het niet echt heel snugger.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Die cruises. Dat moet toch ook wel het toppunt zijn van domheid, dat je in deze tijden lekker op een bootje rond gaat varen.
Het probleem is niet dat hij nog nooit carnaval heeft gevierd, het probleem is dat hij a) op een stoel zit waarbij hij beslissingen moet nemen over besmettingen en grote groepen mensen en dit basale inzicht mist en b) er niemand omheen is geweest die dit heeft gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:44 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die ziekenwagenboot was juist daar om juist normale zorg nog iets doorgang te laten vinden in New York dat de overige ziekenhuizen zich veel meer op corona kunnen richten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:57 schreef raptorix het volgende:
Misschien dat ze hem aanmeren naast die ziekenwagenboot in New York.
Dat volk zit bij ieder bedrijf, reden dat ik eigen baas ben. Dat volk zal nooit veranderen en kosten een hoop bedrijven een hoop geld. Maarja bij de overheid is dat geen issue, is dat een vereiste.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat hij nog nooit carnaval heeft gevierd, het probleem is dat hij a) op een stoel zit waarbij hij beslissingen moet nemen over besmettingen en grote groepen mensen en dit basale inzicht mist en b) er niemand omheen is geweest die dit heeft gecorrigeerd.
Net zoals er blijkbaar mensen zitten te beslissen over maatregelen in verband met een epidemie zonder de inhoudelijke kennis en dan verzinnen dat het virus niet besmettelijk is als je geen symptomen hebt. En ook hier werd niet op gecorrigeerd.
En zo zitten er overal in ons land mensen op dergelijke posities op grond van senioriteit, netwerk etc. in plaats van hun kunde.
Peter principlequote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:02 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat volk zit bij ieder bedrijf, reden dat ik eigen baas ben. Dat volk zal nooit veranderen en kosten een hoop bedrijven een hoop geld. Maarja bij de overheid is dat geen issue, is dat een vereiste.
Graag niet overdrijven, alsof alle ziekenhuizen in NYC een warzone zijn. Media is flink aan het hypen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die ziekenwagenboot was juist daar om juist normale zorg nog iets doorgang te laten vinden in New York dat de overige ziekenhuizen zich veel meer op corona kunnen richten.
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:02 schreef funnywell het volgende:
[..]
Dat volk zit bij ieder bedrijf, reden dat ik eigen baas ben. Dat volk zal nooit veranderen en kosten een hoop bedrijven een hoop geld. Maarja bij de overheid is dat geen issue, is dat een vereiste.
Klopt. Ik heb de afgelopen decennia voor verschillende takken van de overheid gewerkt en overal zie ik dit. Normaal is het al ergerlijk en kan het levens kosten maar nu gaat zo'n orgaan compleet voor schut over de ruggen van duizenden slachtoffers.quote:
Wacht even iemand die hier blijft herhalen dat het RIVM faalt en dan vind dat iemand overdrijft als hij alleen objectief zegt waarvoor die ziekenhuisboot er ligt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:06 schreef funnywell het volgende:
[..]
Graag niet overdrijven, alsof alle ziekenhuizen in NYC een warzone zijn. Media is flink aan het hypen.
Welkom in dit topic.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wacht even iemand die hier blijft herhalen dat het RIVM faalt en dan vind dat iemand overdrijft als hij alleen objectief zegt waarvoor die ziekenhuisboot er ligt.
Misschien is de stelling dat het RIVM faalt wel geen overdrijving dan, hè?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wacht even iemand die hier blijft herhalen dat het RIVM faalt en dan vind dat iemand overdrijft als hij alleen objectief zegt waarvoor die ziekenhuisboot er ligt.
nee, duurt langer dan een vaccin 70 a 80% moet dan immuun zijn, tevens is het nog maar de vraag hoelang iemand immuun blijft en ook nog immuun voor een bepaalde mutatie van het virus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:20 schreef Maikuuul het volgende:
Gaan we nog steeds voor groepsimmuniteit in Nederland trouwens? Niks meer over gehoord
Als je goed had geluisterd is het geen doel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:20 schreef Maikuuul het volgende:
Gaan we nog steeds voor groepsimmuniteit in Nederland trouwens? Niks meer over gehoord
De rest mag hier -> COR / [COR-Feedback] Covid-19 #2quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
nee Rutte was in de war tijdens de toespraak, dat was nooit zo bedoeldquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:20 schreef Maikuuul het volgende:
Natuurlijk zijn wij noordelingen solidair met de zuiderlingen. Het stugge kan misschien wat afschrikken voor zuiderlingen maar dat is maar een schilletje bij de meeste mensen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Uiteraard moet Noord Nederland solidair zijn met Zuid. We zijn één land. Alleen wat stugge boeren en Friezen hebben last van eigen boeren eerst. Limburgers misschien ook wel.
Maar ik zag Noorderlingen schrijven:"Brabant, wees welkom!!" Welkom in je eigen land ja?
Alsof het bootvluchtingen waren.
We zouden het allemaal toch krijgen zei leider Rutte?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je goed had geluisterd is het geen doel.
Nou nee.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:25 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
We zouden het allemaal toch krijgen zei leider Rutte?
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:25 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Mijn schoonouders in Hong Kong wisten niet wat ze hoorden toen ik begon over groepsimmuniteit in Nederland. Ze hadden ze wat slimmer ingeschat zeg maar
Geen doel, maar wel de enige oplossing.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je goed had geluisterd is het geen doel.
ik heb liever een vaccin eigenlijk....dan nu 70 a 80% ermee besmettenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:27 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Geen doel, maar wel de enige oplossing.
Heb jij überhaupt die speech gezien? Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:25 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Mijn schoonouders in Hong Kong wisten niet wat ze hoorden toen ik begon over groepsimmuniteit in Nederland. Ze hadden ze wat slimmer ingeschat zeg maar
In de war tijdens zijn toespraak? Dan kan je beter geen uitspraken doen als je in de war bent... Man man wat een faal weer. Vooral in dit soort tijden
Misschien moet je de speech eerst terugkijken voordat je onzin aan je schoonouders gaat verkopen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:25 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
In de war tijdens zijn toespraak? Dan kan je beter geen uitspraken doen als je in de war bent... Man man wat een faal weer. Vooral in dit soort tijden
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Uiteraard moet Noord Nederland solidair zijn met Zuid. We zijn één land. Alleen wat stugge boeren en Friezen hebben last van eigen boeren eerst. Limburgers misschien ook wel.
Maar ik zag Noorderlingen schrijven:"Brabant, wees welkom!!" Welkom in je eigen land ja?
Alsof het bootvluchtingen waren.
Nou ja, na de laatste persconferentie was half Nederland in de war. Hoe en of kunnen kinderen buitenspelen? En gelukkig kunnen we nog lekker op bezoek bij elkaar met zijn drietjes!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nee Rutte was in de war tijdens de toespraak, dat was nooit zo bedoeld
Ik hou me liever niet zo bezig met wat andere landen denken over een ander land. In principe weten we op dit moment juiste aanpak nog niet. Dat weten we pas over een jaar of 2 wanneer we alles in alle rust kunnen gaan evalueren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:25 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Rond de 2500.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:29 schreef DustPuppy het volgende:
1084 corona patiënten op de IC nu, weer 100 erbij ten opzichte van gisteren deze tijd.
Help me even, wat was het maximum haalbare voor Nederland qua aantal bedden?
VS dus lager dan Nederland. Wie was het hier die laatst zei dat zij zoveel testte?quote:
Dat was in totaal, hoeveel voor Corona patiënten?quote:
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Misschien moet je de speech eerst terugkijken voordat je onzin aan je schoonouders gaat verkopen.
Komt Drachten ook een keer positief in het nieuws kom er zelf ook wegquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:25 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn wij noordelingen solidair met de zuiderlingen. Het stugge kan misschien wat afschrikken voor zuiderlingen maar dat is maar een schilletje bij de meeste mensen.
Friezen zijn altijd bereid om te helpen waar maar kan. Boeren die nu bijvoorbeeld een circus helpen aan 3 maanden voer voor hun dieren. Denk zelfs dat men nog bereid is hier om thialf om te bouwen tot een nood hospitaal.
Ik zal hem nogmaals terugkijken!quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Misschien moet je de speech eerst terugkijken voordat je onzin aan je schoonouders gaat verkopen.
Ehm, waar precies?quote:
2000 dan, aangezien er volgens mij 500 nodig zijn voor andere zaken.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was in totaal, hoeveel voor Corona patiënten?
verkeerd opgevat dan. My badquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Ehm, waar precies?![]()
Ik woon in 't Noorden.
China: 13 dagenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus wij hebben hier op fok al de wetenschappelijke artikelen gezien waarbij de gemiddelde ligtijd op een ic tussen landen onderzocht is, waarbij zelfs per land het ic opname moment kan verschillen waardoor de duur dus veranderd, de leeftijdspopulatie op de ic verschilt, enz...
En per land verschilt de definitie van een IC plek.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus wij hebben hier op fok al de wetenschappelijke artikelen gezien waarbij de gemiddelde ligtijd op een ic tussen landen onderzocht is, waarbij zelfs per land het ic opname moment kan verschillen waardoor de duur dus veranderd, de leeftijdspopulatie op de ic verschilt, enz...
Hoe dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:36 schreef Momo het volgende:
[..]
En per land verschilt de definitie van een IC plek.
Nederland test twee keer zoveel als België, maar heeft minder gevallen maar wel veel meer doden? Hoe werkt dat?quote:
Dus bij de huidige toename zouden we er over 8 dagen aan de absolute max zitten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2000 dan, aangezien er volgens mij 500 nodig zijn voor andere zaken.
Nederland test alleen nog maar de gevallen waarvan men eigenlijk vrij zeker is dat ze corona hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Nederland test twee keer zoveel als België, maar heeft minder gevallen maar wel veel meer doden? Hoe werkt dat?
Test België haar ziekenhuispersoneel niet maar wel de mensen met symptomen?
Sterktequote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:15 schreef Qarrad het volgende:
Collega van me is besmet en heel snel ziek geworden, eng gewoon. Andere collega (van veel verder weg overigens, werkte ik nooit direct mee) is overleden aan Corona. Deze ochtend is dus errug kut.
Volgens mij hebben wij geen cijfers toch over hoeveel ziekenhuis personeel elke dag getest wordt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Nederland test twee keer zoveel als België, maar heeft minder gevallen maar wel veel meer doden? Hoe werkt dat?
Test België haar ziekenhuispersoneel niet maar wel de mensen met symptomen?
Eind deze week staat op de NOS, moeten er 2400 gereed zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus bij de huidige toename zouden we er over 8 dagen aan de absolute max zitten.
En wanneer zouden die bedden er zijn?
Waar halen ze 900 extra beademingsunits vandaan? Philips zou er nog leveren 900 stuks, maar dat zou "de komende weken" zijn. Dus ik verwacht dat die met man en macht werken en er deze week 200 of 300 max kunnen leveren. Dan komen we er nog steeds 600-700 te kort.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eind deze week staat op de NOS.
volgens mij wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Momenteel 1089 volgens stichting-nice.nl. 1100 max momenteel toch? (1600 - 500 reguliere patiënten)
bronquote:Op dit moment wordt gewerkt aan de uitbreiding van de capaciteit van intensive care-bedden. Woensdag moeten 1600 ic-bedden gereed zijn. Daarvan zijn er ook circa 575 voor patienten die om een andere reden op de intensive care worden behandeld.
Verder uitbreiden
In het debat met de Tweede Kamer vertelde Minister Hugo de Jonge dat uitbreiding naar 2000 IC-bedden niet zomaar geregeld is. "Als je heel precies kijkt naar bedden en beademingsapparatuur, is die 2000 op dit moment niet zonder meer te realiseren. Dat is echt afhankelijk van een aantal apparaten die er nog niet zijn, die er nog niet staan."
Nu blijkt dus dat er mogelijk fors moet worden opgeschaald in capaciteit op de intensive care-afdelingen.
Komen uit meerdere hoeken al units, Enschedees bedrijf maakt er ook 500.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar halen ze 900 extra beademingsunits vandaan? Philips zou er nog leveren 900 stuks, maar dat zou "de komende weken" zijn. Dus ik verwacht dat die met man en macht werken en er deze week 200 of 300 max kunnen leveren. Dan komen we er nog steeds 600-700 te kort.
Demcon maakt er 500 binnen 2 weken zeggen zequote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar halen ze 900 extra beademingsunits vandaan? Philips zou er nog leveren 900 stuks, maar dat zou "de komende weken" zijn. Dus ik verwacht dat die met man en macht werken en er deze week 200 of 300 max kunnen leveren. Dan komen we er nog steeds 600-700 te kort.
GMTAquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Komen uit meerdere hoeken al units, Enschedees bedrijf maakt er ook 500.
Ja binnen 2 weken. Belangrijk zal zijn hoeveel deze week. Zijn dat er 250 dan? Plus Philips kan nog een keer 200 leveren deze week?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Demcon maakt er 500 binnen 2 weken zeggen ze
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-beademingsapparaten
Die kunnen hun naam wel veranderen in DEFCON.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Demcon maakt er 500 binnen 2 weken zeggen ze
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-beademingsapparaten
En van prive klinieken, dierenartsen en ieder welke nog zo'n ding op zolder heeft staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja binnen 2 weken. Belangrijk zal zijn hoeveel deze week. Zijn dat er 250 dan? Plus Philips kan nog een keer 200 leveren deze week?
Die gaan eind van de week heel hard nodig zijn, dus laten we hopen dat ze bij de betreffende bedrijven ijzer met handen breken deze weken.
Ik ga er wel vanuit dat ze in ziekenhuis uiteindelijk helaas toch keuzes moeten makenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja binnen 2 weken. Belangrijk zal zijn hoeveel deze week. Zijn dat er 250 dan? Plus Philips kan nog een keer 200 leveren deze week?
Die gaan eind van de week heel hard nodig zijn, dus laten we hopen dat ze bij de betreffende bedrijven ijzer met handen breken deze weken.
was dat niet de stijging van 1500 naar 1600?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En van prive klinieken, dierenartsen en ieder welke nog zo'n ding op zolder heeft staan.
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
was dat niet de stijging van 1500 naar 1600?
Meer in de link.quote:Het Franse medicijnagentschap ANSM heeft potentieel gevaarlijke bijwerkingen, waaronder mogelijk sterfgevallen, geobserveerd bij nieuwe behandelingen voor longziekte Covid-19. Corona-patiënten die werden behandeld met de middelen hydroxy-chloroquine en azithromycine hadden ongeveer dertig verschillende ongewenste ernstige bijwerkingen. Drie patiënten stierven.
Klopt ja, was gister al over bericht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:56 schreef vosss het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ijk-zijn/ar-BB11WMJp
[..]
Meer in de link.
Lijkt net een spaceship zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:02 schreef THEFXR het volgende:
zie jullie die dikke amerikanen hier al op liggen? een stukje vinyl.
[ afbeelding ]
Nee de echt dikke liggen tussen de bedden in hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:02 schreef THEFXR het volgende:
zie jullie die dikke amerikanen hier al op liggen? een stukje vinyl.
[ afbeelding ]
het lijstje word lang zoquote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:02 schreef funnywell het volgende:
In a case-control study conducted in Beijing to investigate the risk factors for community transmission among persons without known contact with SARS patients, it was found that consistent wearing of a mask outdoors was associated with a 70% risk reduction, compared to not wearing a mask, while consistently washing hands after returning home showed a smaller risk reduction (Wu et al., 2004a). These findings suggest that basic infection control measures with good hand hygiene practice can reduce the risk of community transmission.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0166354213002246
En er staat wel meer interessante informatie in hoe ze oa verspreiding binnen het ziekenhuis wisten te minimaliseren.
en dan mag hier gewoon bezoek zonder bescherming bij patienten
https://www.tubantia.nl/e(...)-te-dragen~a4e8add6/
Is er eeen technische briefing aan de gang? Linkje aub?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:03 schreef Zeroku het volgende:
Ik dacht dat we Jaap weer te horen kregen? Kijk ik opeens naar het hoofd van Koolmees.
https://nos.nl/livestream/npo-nieuws.htmlquote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Is er eeen technische briefing aan de gang? Linkje aub?
19:00 vanavond.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:05 schreef THEFXR het volgende:
wanneer is de persco over de verlenging van maatregelen?
19uquote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:05 schreef THEFXR het volgende:
wanneer is de persco over de verlenging van maatregelen?
Tsja, niet zonder reden dat ze in bepaalde oost Aziatische landen continu met maskers rondlopen tijdens een epidemie.quote:
Dit is wat ik al twee maanden roep op dit forum en wat 95% van de mensen in Hong Kong doet... Maar in NL is de leugen erin geslingerd dat mondmaskers niet zouden helpenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:02 schreef funnywell het volgende:
In a case-control study conducted in Beijing to investigate the risk factors for community transmission among persons without known contact with SARS patients, it was found that consistent wearing of a mask outdoors was associated with a 70% risk reduction, compared to not wearing a mask, while consistently washing hands after returning home showed a smaller risk reduction (Wu et al., 2004a). These findings suggest that basic infection control measures with good hand hygiene practice can reduce the risk of community transmission.
https://www.sciencedirect(...)ii/S0166354213002246
En er staat wel meer interessante informatie in hoe ze oa verspreiding binnen het ziekenhuis wisten te minimaliseren.
en dan mag hier gewoon bezoek zonder bescherming bij patienten
https://www.tubantia.nl/e(...)-te-dragen~a4e8add6/
Ik mag niets zeggen over chef paniekzaai maar zenuwachtig is misschien wat overdreven niet?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch wel erg benieuwd/wat zenuwachtig voor vanavond.. hebben jullie dat ook ondanks dat je min of meer weet wat er gaat komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |