verkeerd opgevat dan. My badquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Ehm, waar precies?![]()
Ik woon in 't Noorden.
China: 13 dagenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus wij hebben hier op fok al de wetenschappelijke artikelen gezien waarbij de gemiddelde ligtijd op een ic tussen landen onderzocht is, waarbij zelfs per land het ic opname moment kan verschillen waardoor de duur dus veranderd, de leeftijdspopulatie op de ic verschilt, enz...
En per land verschilt de definitie van een IC plek.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus wij hebben hier op fok al de wetenschappelijke artikelen gezien waarbij de gemiddelde ligtijd op een ic tussen landen onderzocht is, waarbij zelfs per land het ic opname moment kan verschillen waardoor de duur dus veranderd, de leeftijdspopulatie op de ic verschilt, enz...
Hoe dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:36 schreef Momo het volgende:
[..]
En per land verschilt de definitie van een IC plek.
Nederland test twee keer zoveel als België, maar heeft minder gevallen maar wel veel meer doden? Hoe werkt dat?quote:
Dus bij de huidige toename zouden we er over 8 dagen aan de absolute max zitten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
2000 dan, aangezien er volgens mij 500 nodig zijn voor andere zaken.
Nederland test alleen nog maar de gevallen waarvan men eigenlijk vrij zeker is dat ze corona hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Nederland test twee keer zoveel als België, maar heeft minder gevallen maar wel veel meer doden? Hoe werkt dat?
Test België haar ziekenhuispersoneel niet maar wel de mensen met symptomen?
Sterktequote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:15 schreef Qarrad het volgende:
Collega van me is besmet en heel snel ziek geworden, eng gewoon. Andere collega (van veel verder weg overigens, werkte ik nooit direct mee) is overleden aan Corona. Deze ochtend is dus errug kut.
Volgens mij hebben wij geen cijfers toch over hoeveel ziekenhuis personeel elke dag getest wordt?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Nederland test twee keer zoveel als België, maar heeft minder gevallen maar wel veel meer doden? Hoe werkt dat?
Test België haar ziekenhuispersoneel niet maar wel de mensen met symptomen?
Eind deze week staat op de NOS, moeten er 2400 gereed zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:39 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus bij de huidige toename zouden we er over 8 dagen aan de absolute max zitten.
En wanneer zouden die bedden er zijn?
Waar halen ze 900 extra beademingsunits vandaan? Philips zou er nog leveren 900 stuks, maar dat zou "de komende weken" zijn. Dus ik verwacht dat die met man en macht werken en er deze week 200 of 300 max kunnen leveren. Dan komen we er nog steeds 600-700 te kort.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eind deze week staat op de NOS.
volgens mij wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Momenteel 1089 volgens stichting-nice.nl. 1100 max momenteel toch? (1600 - 500 reguliere patiënten)
bronquote:Op dit moment wordt gewerkt aan de uitbreiding van de capaciteit van intensive care-bedden. Woensdag moeten 1600 ic-bedden gereed zijn. Daarvan zijn er ook circa 575 voor patienten die om een andere reden op de intensive care worden behandeld.
Verder uitbreiden
In het debat met de Tweede Kamer vertelde Minister Hugo de Jonge dat uitbreiding naar 2000 IC-bedden niet zomaar geregeld is. "Als je heel precies kijkt naar bedden en beademingsapparatuur, is die 2000 op dit moment niet zonder meer te realiseren. Dat is echt afhankelijk van een aantal apparaten die er nog niet zijn, die er nog niet staan."
Nu blijkt dus dat er mogelijk fors moet worden opgeschaald in capaciteit op de intensive care-afdelingen.
Komen uit meerdere hoeken al units, Enschedees bedrijf maakt er ook 500.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar halen ze 900 extra beademingsunits vandaan? Philips zou er nog leveren 900 stuks, maar dat zou "de komende weken" zijn. Dus ik verwacht dat die met man en macht werken en er deze week 200 of 300 max kunnen leveren. Dan komen we er nog steeds 600-700 te kort.
Demcon maakt er 500 binnen 2 weken zeggen zequote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Waar halen ze 900 extra beademingsunits vandaan? Philips zou er nog leveren 900 stuks, maar dat zou "de komende weken" zijn. Dus ik verwacht dat die met man en macht werken en er deze week 200 of 300 max kunnen leveren. Dan komen we er nog steeds 600-700 te kort.
GMTAquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Komen uit meerdere hoeken al units, Enschedees bedrijf maakt er ook 500.
Ja binnen 2 weken. Belangrijk zal zijn hoeveel deze week. Zijn dat er 250 dan? Plus Philips kan nog een keer 200 leveren deze week?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Demcon maakt er 500 binnen 2 weken zeggen ze
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-beademingsapparaten
Die kunnen hun naam wel veranderen in DEFCON.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Demcon maakt er 500 binnen 2 weken zeggen ze
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-beademingsapparaten
En van prive klinieken, dierenartsen en ieder welke nog zo'n ding op zolder heeft staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja binnen 2 weken. Belangrijk zal zijn hoeveel deze week. Zijn dat er 250 dan? Plus Philips kan nog een keer 200 leveren deze week?
Die gaan eind van de week heel hard nodig zijn, dus laten we hopen dat ze bij de betreffende bedrijven ijzer met handen breken deze weken.
Ik ga er wel vanuit dat ze in ziekenhuis uiteindelijk helaas toch keuzes moeten makenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja binnen 2 weken. Belangrijk zal zijn hoeveel deze week. Zijn dat er 250 dan? Plus Philips kan nog een keer 200 leveren deze week?
Die gaan eind van de week heel hard nodig zijn, dus laten we hopen dat ze bij de betreffende bedrijven ijzer met handen breken deze weken.
was dat niet de stijging van 1500 naar 1600?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En van prive klinieken, dierenartsen en ieder welke nog zo'n ding op zolder heeft staan.
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 09:49 schreef Fukushima het volgende:
[..]
was dat niet de stijging van 1500 naar 1600?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |