abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 18:58:51 #101
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_192341180
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:43 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Inderdaad liever virus verspreiden dan proberen de verspreiding tegen te gaan en thuis te blijven
Hoop mensen die ik ken hebben nu na 2 weken al een hoop last er van, denk dat een nog zwaardere en langere lockdown helemaal veel mensen schade aanbrengt. Dus om er 500 te redden beschadigen we er 10k is dat het waard? Moeilijke vraag maar wel eentje die binnenkort gaat komen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_192341187
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het is zelfs onmogelijk.

Als je al twee identieke patienten kan vinden, waar alle twee de longen van beide patiënten hetzelfde functioneren (ook onderling), dan nog is een paar uur later de realiteit weer anders. Normaliter kan een beademingsmachine dat op opvangen en nu niet meer.

Dus leuk idee maar volgens artsen onmogelijk (is vroeger al vaker over nagedacht)
4 dagen geleden verstuurde Diederik Gommers dit bericht rond, onmogelijk is het niet, maar verre van wenselijk.

https://nvic.nl/sites/nvi(...)20voorzitter%206.pdf
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 18:59:08 #103
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192341192
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch vreemd dat het RIVM zelf afgelopen woensdag met de volgende aanname kwam:
[ afbeelding ]
Dat was wel nadat Jacco tien dagen had geroepen, misschien kwamen ze er toen al achter dat het niet haalbaar was en hebben ze het aangepast. Het is ook niet alsof de kamer dit soort grafieken kan controleren.

Zoals ik al eerder zei, het is een model in een model in een model, één foutje en je bent de lul.
  zondag 29 maart 2020 @ 18:59:45 #104
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192341201
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:35 schreef tompsv18 het volgende:
Zelfs België heeft veel meer IC-capaciteit dan Nederland las ik net. Hoe dan.
Meer IC-bedden is niet per se beter, het is vooral duurder. In Nederland is de zorg vrij efficiënt geregeld waardoor mensen kort op de IC verblijven en er maar weinig IC-bedden nodig zijn. Normaal gesproken goed. Dat is in het geval van een wereldwijde van een pandemie alleen niet zo handig. Het aantal IC-bedden is daarom niet zo relevant, waar het wel om gaat is het vermogen om op te schalen wanneer nodig.
2000 light years from home
pi_192341203
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:58 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

RIVM:
[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

JIJ:
[..]

Dat betekent dat jij de richtlijnen niet geheel volgt
Jawel hoor. In welk opzicht dan niet?
  zondag 29 maart 2020 @ 19:00:02 #106
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192341207
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:54 schreef Noek het volgende:

[..]

Nou nee, hoor. 0 inkomen is echt heel kut.
Jij hebt nu geen inkomen?
  zondag 29 maart 2020 @ 19:00:32 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192341215
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:57 schreef Faraday01 het volgende:
RIVM geeft aan dat effect tegen valt. Dat klinkt als een opmaat voor extra maatregelen
Yep

Winkels dicht zal het geluid morgen of overmorgen wel zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192341227
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:54 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Liever niet want ik moet eerst nog naar de kapper. ;)
Maar goed dat veel dingen gesloten zijn want ik durf al bijna niet meer over straat zo ... zou afgelopen zaterdag weer mogen na 6 weken maar het lot besliste anders :')

En nee zelf verven begin ik niet aan.
pi_192341230
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoop mensen die ik ken hebben nu na 2 weken al een hoop last er van, denk dat een nog zwaardere en langere lockdown helemaal veel mensen schade aanbrengt. Dus om er 500 te redden beschadigen we er 10k is dat het waard? Moeilijke vraag maar wel eentje die binnenkort gaat komen.
Zeker het is even heftig, maar als van de week de bedden vol zijn en artsen moeten kiezen wie er niet geholpen mag worden, dan zijn dat ook heftige situaties.
Het is lastig om te kiezen wat 'het beste' is en ik ben blij dat ik geen beslissingen hierin hoef te nemen. Thuis blijven en niets doen helpt al.
pi_192341236
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:56 schreef Viltje het volgende:

[..]

Hoe langer ik deze grafiek bestudeer, hoe slechter de grafiek wordt. Er is duidelijk een grote kans dat de maximale capaciteit (de stippellijn) overschreden gaat worden. Maar op basis van deze runs zou je toch een voorspelling moeten kunnen maken wat het meest waarschijnlijk is? Is de kans nu 20% dat we over de capaciteit gaan of 70%. Het is echt bijna onmogelijk in te schatten en het is niet eens duidelijk hoeveel runs van het model er zijn gedaan. Wat wil deze grafiek nou eigenlijk zeggen? Het enige dat je hier uit kunt halen is dat we het niet weten en dat veel afhangt van het reproductiegetal R_0 (dat we ook niet kennen)?
De max capaciteit is al inclusief normale gevallen, dus dat is al misleidend.

Het staat wel (deels) in de briefings

Afgelopen week

De week ervoor
pi_192341237
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Meer IC-bedden is niet per se beter, het is vooral duurder. In Nederland is de zorg vrij efficiënt geregeld waardoor mensen kort op de IC verblijven en er maar weinig IC-bedden nodig zijn. Normaal gesproken goed. Dat is in het geval van een wereldwijde van een pandemie alleen niet zo handig. Het aantal IC-bedden is daarom niet zo relevant, waar het wel om gaat is het vermogen om op te schalen wanneer nodig.
Dank voor de uitleg.
pi_192341240
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:43 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Inderdaad liever virus verspreiden dan proberen de verspreiding tegen te gaan en thuis te blijven
Met een stukje wandelen verspreid je geen virusjes hoor. Inactiviteit is ook vreselijk slecht voor je. Afstand houden is wel een gouden regel uiteraard.
  zondag 29 maart 2020 @ 19:01:28 #113
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192341241
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hoop mensen die ik ken hebben nu na 2 weken al een hoop last er van, denk dat een nog zwaardere en langere lockdown helemaal veel mensen schade aanbrengt. Dus om er 500 te redden beschadigen we er 10k is dat het waard? Moeilijke vraag maar wel eentje die binnenkort gaat komen.
Waar hebben ze last van dan?
pi_192341242
Misschien een lockdown voor (midden/oost) Brabant?

https://www.hartvannederl(...)staan-15-uur-de-rij/
.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 19:01:44 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192341249
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Is het ook niet zo dat ze de ouderen die eigenlijk al geen kans meer hebben te lang op de IC laten liggen? Klinkt hard, ik weet het. Maar soms is het gewoon iemands tijd.
Die komen al niet eens meer op de IC, maar 3% van de patiënten op de IC zijn 80+ bijvoorbeeld.
pi_192341253
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:56 schreef Viltje het volgende:

[..]

Hoe langer ik deze grafiek bestudeer, hoe slechter de grafiek wordt. Er is duidelijk een grote kans dat de maximale capaciteit (de stippellijn) overschreden gaat worden. Maar op basis van deze runs zou je toch een voorspelling moeten kunnen maken wat het meest waarschijnlijk is? Is de kans nu 20% dat we over de capaciteit gaan of 70%. Het is echt bijna onmogelijk in te schatten en het is niet eens duidelijk hoeveel runs van het model er zijn gedaan. Wat wil deze grafiek nou eigenlijk zeggen? Het enige dat je hier uit kunt halen is dat we het niet weten en dat veel afhangt van het reproductiegetal R_0 (dat we ook niet kennen)?
En dat is dus de reden dat:
quote:
Epidemiologische wiskunde is dusdanig ingewikkeld dat het getuigt van grove zelfoverschatting ook maar het idee te hebben dat je daar als leek iets zinnigs over te melden zou kunnen hebben. Het is dus absoluut geen zwaktebod van het kabinet dat zij voor de te nemen maatregelen afgaat op de hoogstaande wiskundige kennis en kunde van het RIVM.
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-rivm~b2c81039/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192341263
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

4 dagen geleden verstuurde Diederik Gommers dit bericht rond, onmogelijk is het niet, maar verre van wenselijk.

https://nvic.nl/sites/nvi(...)20voorzitter%206.pdf
Mwem datver laatst bij Jinek (?) Ook zo over is gesproken inderdaad.

In het uiterste geval zou het kunnen, maar zeker niet wenselijk en erg lastig te realiseren.
pi_192341266
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:01 schreef Fer het volgende:
Misschien een lockdown voor (midden/oost) Brabant?

https://www.hartvannederl(...)staan-15-uur-de-rij/
Wat een mensen heb je toch ook.
Uren in de rij voor een bakje aardbeien
pi_192341269
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Meer IC-bedden is niet per se beter, het is vooral duurder. In Nederland is de zorg vrij efficiënt geregeld waardoor mensen kort op de IC verblijven en er maar weinig IC-bedden nodig zijn. Normaal gesproken goed. Dat is in het geval van een wereldwijde van een pandemie alleen niet zo handig. Het aantal IC-bedden is daarom niet zo relevant, waar het wel om gaat is het vermogen om op te schalen wanneer nodig.
Kan deze niet in de OP? Dat gezeik over het aantal IC bedden, wat hier boven staat klopt gewoon.

Ik vraag me af er word al weken (waarschijnlijk)terecht gepanikeerd om de IC plekken, maar wat denkt iedereen hier wat er gebeurt als we de max overscheden? Worden er in Italië nu patiënten niet geholpen omdat het vol ligt? Hoor ik vrij weinig van. Ik denk persoonlijk dat het hoe dan ook wel los loopt en elk ziekenhuis wel op zo'n manier kan opschalen dat het te handelen is.
pi_192341290
quote:
10s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:02 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Wat een mensen heb je toch ook.
Uren in de rij voor een bakje aardbeien
Tja, je moet die tankpas toch benutten. Dan maar het hele land doorrijden voor een paar aardbeien. :D
pi_192341292
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:02 schreef Remco het volgende:

[..]

Kan deze niet in de OP? Dat gezeik over het aantal IC bedden, wat hier boven staat klopt gewoon.

Ik vraag me af er word al weken (waarschijnlijk)terecht gepanikeerd om de IC plekken, maar wat denkt iedereen hier wat er gebeurt als we de max overscheden? Worden er in Italië nu patiënten niet geholpen omdat het vol ligt? Hoor ik vrij weinig van. Ik denk persoonlijk dat het hoe dan ook wel los loopt en elk ziekenhuis wel op zo'n manier kan opschalen dat het te handelen is.
Door de gedachte "het loopt wel los" is het mede zover gekomen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 19:03:51 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192341294
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:02 schreef Remco het volgende:

[..]

Kan deze niet in de OP? Dat gezeik over het aantal IC bedden, wat hier boven staat klopt gewoon.

Ik vraag me af er word al weken (waarschijnlijk)terecht gepanikeerd om de IC plekken, maar wat denkt iedereen hier wat er gebeurt als we de max overscheden? Worden er in Italië nu patiënten niet geholpen omdat het vol ligt? Hoor ik vrij weinig van. Ik denk persoonlijk dat het hoe dan ook wel los loopt en elk ziekenhuis wel op zo'n manier kan opschalen dat het te handelen is.
Ja, die ziekenhuizen gaan opeens beademingsapparturen toch maar van zolder halen? Als die capaciteiter was geweest was het wel gedaan. De voorzitter van NVIC zegt dat 2200+ gewoon niet haalbaar is en niet eens meer een kwestie zou zijn van beademingsapparuut en jij zegt "ach, het zal we loslopen".

Dit is de arrogantie waardoor het juist misgaat.
  zondag 29 maart 2020 @ 19:03:55 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192341296
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:57 schreef wpor het volgende:

[..]

In al dit soort comments zit natuurlijk een kern van waarheid. Maar vergeet niet dat ook hier geldt: de beste stuurlui staan aan wal.

Alle so called experts hier op het forum mogen roepen en voorspellen zonder enige verantwoordelijkheid. Zonder enige gevolgen voor iemand. Zonder grote beslissingen te hoeven nemen en zonder grote maatregelen te hoeven nemen met mogelijk onnodige grote risico's. Risico's voor ALLE inwoners van Nederland en voor ALLE bedrijven in Nederland.

Tuurlijk zal het RIVM en co lering moeten trekken uit hoe alles nu verloopt. Maar hoe sommige users zich hier verheven voelen boven de mensen die eindverantwoordelijk zijn, is zeer misplaatst.
ik vind het zeer misplaatst dat er geroepen wordt RIVMgoden of JAAPgod, terwijl het een total failure is. Zo arrogant omdat ze gestudeerd hebben en andere experts uit andere landen zijn minderwaardig ofzo.
verder blijven ze maar wat achteraf aan het prutsen en is er geen preventief beleid!
pi_192341300
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 18:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat was wel nadat Jacco tien dagen had geroepen, misschien kwamen ze er toen al achter dat het niet haalbaar was en hebben ze het aangepast. Het is ook niet alsof de kamer dit soort grafieken kan controleren.
Natuurlijk kunnen ze dat wel. Alleen ze hebben er de knowhow niet voor. En wij hier ook niet, dus laten we niet gaan speculeren over foute aannames. En zeker niet o.b.v. secundaire informatie die het probeert uit te leggen. Ook niet van de NOS.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192341317
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 19:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind het zeer misplaatst dat er geroepen wordt RIVMgoden of JAAPgod, terwijl het een total failure is. Zo arrogant omdat ze gestudeerd hebben en andere experts uit andere landen zijn minderwaardig ofzo.
verder blijven ze maar wat achteraf aan het prutsen en is er geen preventief beleid!
Ze gedragen zich wel als goden, dus zit wel wat in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')